'ופרצת' אצל שכנינו החב"דניקים (ידידה מאיר;בשבע)מושיקו

1. שכנינו החב"דניקים הזמינו אותנו לסעודת שבת. כשחב"דניק אומר לי "בוא תעשה אצלנו שבת" אני תמיד חושב פעמיים. אני יודע שזה בטח יהיה נעים ונחמד, ברוב מטעמים, וודקה אבסולוט, ורוח נדיבה, אלא שסדר היום בשבת, הלו"ז, שונה אצל חסידי חב"ד בתכלית. סעודת הערב לא מגיעה מיד אחרי תפילת ערבית קצרה, כי אם זמן רב אחריה, בחלוף מזלו של מאדים. וביום השבת עצמו בכלל: זה לא שחרית בשמונה-שמונה וחצי ואז סעודה בסביבות אחת עשרה. אלא טבילה במקווה, לימוד חסידות, תפילה מאוחרת, התוועדות ארוכה בבית הכנסת, ואז, בשעת צהריים מאוחרת מאוד, סעודת שבת. בשבת מברכין תוסיפו למשימות הקדושות גם סיום של כל ספר תהילים לפני התפילה.
אבל השכן שלנו, הרב כתריאל שם-טוב, מנהל מרכז 'מעיינות' בירושלים, לא סתם הזמין אותנו לאכול, אלא אמר שזאת תהיה סעודה מיוחדת עם גיסו ואחותו, הרב אברהם וגולדי פלוטקין, שליחי חב"ד ותיקים בקנדה, ואיתם עוד עשרים זוגות מבני קהילתם שבאים לשבת בירושלים - חלקם בפעם הראשונה בחייהם - ורוצים לחוות מקרוב סעודת שבת אצל משפחה חסידית. הופה, סעודה כזאת גם אני רוצה לחוות מקרוב. זה כבר נשמע משהו ששווה לוותר בשבילו על שנת הצהריים של שבת (שבת זה לפעמים ראשי תיבות: שינה בשבת תידחה).

2. השולחן של משפחת שם-טוב יכול לדגמן בקטלוג שולחנות ליל הסדר של רהיטי שמרת הזורע. עשרות כיסאות, אינספור הגדלות, מפה ארוכה-ארוכה, וכל סלט מוגש בחמישה עותקים, כדי שיהיה נגיש לכולם. בראש השולחן, בצד אחד, יושבים בני הזוג שם-טוב, ובקצה השני, בערך מאה מטר משם, השליח והשליחה מקנדה. ובתווך – כארבעים קנדים בכיפות בר מצווה או בלי כיפות, ביחד עם בנות זוגם, מסתכלים בעיניים משתאות על הילדים המתוקים של משפחת שם-טוב שרצים למטבח ובחזרה עם עוד ועוד עותקים של סלטים.
שם-טוב סיפר לי שהאורחים באים מקנדה לשבת בארץ, אבל משום מה שכח להגיד לי משהו קריטי: בין קנדה לישראל הייתה להם חניית ביניים של חמישה ימים במדינה ושמה פולין. זה מין מסע שורשים כזה. לא מגיעים ככה סתם לשבת בירושלים, אלא עוברים לפני כן תהליך עומק על אדמת אירופה הדוויה. הדרך לארץ ישראל עוברת במשרפות של אושוויץ. איזה סטארט-אפ. הרי את רוב המסעות לפולין עושים נערים צעירים שלא ממש בשלים לחוויה הזאת, והנה כאן לוקחים זוגות בני חמישים-שישים לטיול שורשים כה משמעותי.

3. אחרי קידוש, המוציא וסלמון, התחיל המעגל. אחד הדברים היפים בסעודות שבת המוניות כאלה הוא מעגל ההיכרויות. כל אחד מציג את עצמו ומדבר קצת על התחושות שלו. בסעודה הזאת אנשים פחות הציגו את עצמם - הם הרי מכירים זה את זה מהקהילה בקנדה - אבל תחושות לדבר עליהן היו להם בהחלט.
ועכשיו וידוי קטן: אני מאוד אוהב נאומים אמריקאיים. קחו קבוצה ישראלית אקראית ותבקשו מאנשים לדבר או לברך בקצרה – הרוב יתביישו ויעדיפו לשתוק, ומי שכבר כן יעלה לדבר יישען על בקבוק הסודה שלפניו ויפצח בנאום ארוך מדי, או ציני מדי, או לא לעניין מדי. והנה כאן הם נעמדו בזה אחר זה, וכל אחד הוריד את נאום חייו. עם התחלה משעשעת, עם אמצע, עם סוף מרגש, ובעיקר עם תוכן, עם אג'נדה. אה, וגם עם תודה יפה למארחים. והכול בשלוש דקות. ספרתי. 
תפסיקו לצחוק עליי שהקיטש האמריקאי עובד עליי ככה. בעצם, תמשיכו לצחוק. אבל תשמעו מה הם אמרו ותגידו לי אם זה לא עובד גם עליכם קצת. האם בין כל המניירות ומילות הנימוסים המצועצעות, לא מבצבצת אמת אחת גדולה.

4. האורח הראשון נעמד: "הייתי השבוע בפעם הראשונה בחיי באושוויץ ובפעם הראשונה בחיי בירושלים. בשבוע אחד. אני לא יכול לתאר את התחושות. אני מרגיש שעד היום לא ידעתי מה עבר על עמנו, לא לרע ולא לטוב. לראות עוצמות כאלה, גם של השמדה וגם של בנייה, זה פשוט מעורר בי תחושה של... עם ישראל חי". וכאן כולנו פוצחים בשירת "עם ישראל חי" בכוונה עצומה. כן כן, גם אני. אף פעם לא חלמתי שאשיר את השיר "עם ישראל חי" פשוטו כמשמעו ולא כפרודיה על שיר עולים נדוש. 
האורחת השנייה תיארה איך הם נחתו אתמול בבוקר בנתב"ג, הלכו למלון לאונרדו פלאזה כדי להתארגן, ומשם צעדו ישר לכותל. ברחבת הכותל הם פגשו מאות יהודים, והיא ניסתה לחשב כמה שעות חלפו מאז עמדה על אדמת אושוויץ. "הרגשתי שהכול מתחבר", אמרה, "הרגשתי שכל מי שסביבי הוא בעצם ניצול, ואנחנו חלק ממשפחה אחת גדולה".
השלישית קמה וסיפרה שנולדה בעיירה קטנה שלא קלטתי את שמה. היא הייתה יהודייה יחידה, גם בבית הספר היסודי וגם בתיכון. "ספגתי הרבה הערות אנטישמיות ולעיתים גם קצת אלימות. כל החיים שלי יש לי ביטוי כזה עם עצמי: 'להרים את הסנטר'. כלומר, ללכת עם הסנטר גבוה, לא לפחד, לא להתבייש. כן, אני יהודייה. אבל זה אף פעם לא היה קל. והמסע הזה, הימים האחרונים האלה, הרימו לי את הסנטר למעלה, הכי גבוה אי פעם".

5. ואז קם ריימונד. מהחיוכים בקהל אני מבין שמדובר ב"טיפוס" הקבוצתי: "אומר את האמת, הבוקר רציתי בכלל לנסוע עם אשתי לים של תל אביב. לא תכננתי להצטרף אליכם לסעודה הזאת", הוא פותח וקצת מביך את הנוכחים. אבל אז הכול מקבל תפנית: "ופתאום לקחתם אותנו לבית הכנסת, ושם ראיתי את ברכת הכהנים (הוא קרא לזה 'דוכן'). אצלנו, בקנדה, עושים את זה רק כמה פעמים בשנה, והנה פתאום ראיתי את זה פה, בירושלים, בסתם שבת בבוקר. וחשבתי על המילים האלה, ועל הילדים שלי והנכדים שלי שנמצאים איתי בברכת כהנים מתחת לטלית בחגים כשאני הולך לבית הכנסת: יברכך השם וישמרך... אני מבטיח לכם שמעכשיו בכל ליל שבת אני הולך לברך ככה את הילדים והנכדים שלי. לא תמיד אני זוכר, לא תמיד אני זוכה. אבל מעכשיו אני הולך לעשות את זה".
האישה שיושבת לידו נעמדת: "אני טיפוס שמצלם המון, בלי סוף. גם במסע הזה. התחלתי לנסות למיין את התמונות מפולין ואני לא מצליחה להשתלט. כל הזמן צילמתי. אבל אתמול בלילה היינו בכותל, ואת הטלפונים והמצלמות השארנו במלון. הסתכלתי מסביב ולא יכולתי לצלם. אז צילמתי בעיניים, חזק חזק. את התמונה הזאת של קבלת שבת בכותל, עם מאות יהודים, התמונה הכי חזקה, אני לוקחת איתי בחזרה לקנדה. אותה אני צריכה להראות, להעביר, לכל המשפחה שלי. לילדים שלי. אני חושבת כל הזמן איך אעביר להם אותה".
"בעלי לא הגיע איתי למסע", אומרת זו שיושבת לידה, "ועכשיו אני לא יודעת איך לחזור אליו לקנדה. הוא לא חווה איתי דבר כל כך משמעותי. אני הולכת לחייב אותו, פשוט לחייב, לעשות את המסע הזה. אנחנו חייבים להוציא עוד קבוצה. אני מרגישה שעברתי בלעדיו חוויית חיים מכוננת, וקשה לי עם זה".
היא כמעט דומעת, ואז מתיישבת, ואחרון הדוברים נעמד: "כולם מדברים כאן על פולין ועל הכותל, ויש לנו עוד כמה ימי טיול בישראל שבוודאי יהיו מרגשים, אבל אני רוצה לדבר על המקום שבו אנחנו נמצאים כעת. נכנסנו לבית זר בישראל, דפקנו בדלת והגענו לסעודת שבת טעימה, באווירה חמה ומשפחתית. אתם לא מכירים אותנו, אבל אנחנו מרגישים שאנחנו קשורים באופן עמוק. אתם והילדים שלכם הכנתם לעשרות אנשים סעודת שבת כדי שנוכל לשבת פה ביחד במהלך יום המנוחה המשותף שלנו, לעכל ולעבד את מה שעברנו, ולהיות ביחד. תודה לכם!".
אח, אם הוא רק היה יודע שפרשת השבוע מדברת על הכנסת האורחים של אברהם אבינו, הנאום שלו היה מרגש אפילו עוד יותר.

6. וכשילדי משפחת שם-טוב מתחילים לתזז עם הקינוחים בשולחן הארוך, דודה שלהם, השליחה גולדי פלוטקין, נותנת את הקינוח שלה. "עברנו השבוע דברים מטלטלים. כולנו בתחושת 'וואו'. אבל מה יקרה מחר בבוקר, כשנחזור הביתה ותוך יום נהיה בעבודה בקנדה? תוך כמה ימים כולנו שוב במשרד, במרפאה, בפקולטה. האם השגרה תחזור לחיינו? אנחנו חייבים להשתנות. כל מה שראינו חייב להשפיע על חיינו. מי שהולך בשבת בבוקר למכון הכושר או לקניון, מוזמן להתחיל לבוא בשבת בבוקר לבית הכנסת שלנו, אתם מכירים אותו מהחגים. מי שמדליקה נרות שבת אבל שוכחת לפעמים וכבר נהיה מאוחר מדי, מוזמנת להקפיד להדליק מעכשיו בזמן. מי שמניח תפילין רק מדי פעם מוזמן להתחיל להניח כל יום. בעלי ואני כאן בשבילכם, כדי להמשיך את החוויה הגדולה הזאת, כדי להכניס אותה אל תוך חיינו.
"ואני רוצה להוסיף עוד משהו", היא מסיימת, "אל תביאו לילדים בבית רק את חוויית השואה והחורבן. ילדים לא רוצים להיות חלק מעם שרק רודפים אותו ורוצחים אותו. ילד רוצה להיות ווינר. תחזרו אליהם עם גאווה יהודית, עם זהות חזקה, עם תחושת ניצחון".
אין על רוח השליחות של החב"דניקים. הרי בימים קשים אלה כשמאשימים את כולנו בהדתה (וברצח רבין), הנטייה של רוב המגיבים היא לומר: מה פתאום. אין חיה כזאת, הדתה. חס וחלילה. אנחנו פלורליסטים. והאמת שאין אמת אחת או שתיים. אין לנו שום עניין להחזיר בתשובה. פשוט היהדות היא עושר תרבותי שחבל להפסיד. והנה קמה מישהי ואומרת בפה מלא: הדתה זה טוב. כן, בואו נהיה דתיים יותר. יהודים יותר. מחוברים יותר. ווינרים יותר. ובגלל שהיא אומרת את זה בחן, בכנות, בחברות ובאכפתיות אמיתית, זה גם נופל על אוזניים כרויות. 
ומה הכי מדהים? שברגעים אלה ממש מתקיימות עוד אינספור סעודות כאלה, מרגשות ומכוננות, באינספור נקודות בעולם, בלי שאף אחד יידע ויכתוב ויספר. שיגרת "ופרצת".

7. עוד מעט כבר ארבע אחר הצהריים. הקנדים מרותקים לשולחן אבל אני חייב לרוץ לתפילת מנחה לפני שתשקע השמש. ואחרי מנחה, אני נוטל מהר ידיים לסעודה שלישית עם חלה פשוטה, קצת חומוס וזיתים. בלי נאומים של קנדים נרגשים, אבל עם המון מחשבות על השבת, על ארץ ישראל ועל עם ישראל חי.

מקסים!פה לקצתאחרונה
תודה שהעלת את זה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך