אף פעם לא חשבתי שזה יקרה לישוליינית

ביום ראשון שעבר כתבתי לרבי, כתבתי לו שאני רוצה שהוא ישלח לי או דולר או מטבע.

הוא החזיר לי בתשובה שהוא משהו כזה: מה שביקש אעביר לו בשבוע הקרוב (ברוב טיפשותי לא שמרתי את זה)ואפילו כתבתי את זה ביומן.

ביום חמישי אמרתי לעצמי שאני לא יכולה לשבת בלי לעשות השתדלות, אז הלכתי למנהלת שלי שהיא זקנה (יחסית) וביקשתי ממנה אם אולי יש לה להביא לי,

והיא הביאה לי! בדיוק באותו יום היא הכניסה לתיק כמה דולרים שבעלה קיבל מהרבי להביא למי שצריך!

לא האמנתי שגם לי זה יקרה!

אחרי זה בכיתי בלי הפסקה. זה סוג של זעזע אותי (בקטע טוב)

ואוו מדהים!הפואנטה
וואו!!!! פיצוחית

גם אני קיבלתי בצורה ממש מיוחדת ומבקשה של הרבי\ שונה אבל לא באיגרות ולא הלך כזה מהר...

 

 

 

אשרייך!!!! זכית!!!! זכינו!!כאילו מוציא לשון

וואוו אמן עליאוהב אותך ה


אני ממש ממשמבשר שלום
לא רוצה להקניט חלילה.
ובלי זלזול בכלל.
אבל אולי הקב"ה ענה ולא הרבי?!
אולי כדאי לבקש מבורא עולם ולא מעבד שלו(גם אם העבד הוא רב צדחק עולם וקדוש מאוד)?!
ואולי יש פה קצת משום דרישה אל המתים?!
אני באמת לא רוצה להקניט,לריב,לצחוק ולזלזל.
מי שרוצה לענות בלמה לריב?!-אז בבקשה שלא יגיב,לא זאת כוונתי.
ואני באמת אשמח לברר מה התשובה…
ויאמינו בה' ובמשה עבדומושיקו

יש מנהיגים צדיקים שהם מקשרים את האדם הפשוט לה'.

 

כמו משה רבינו שה' שם אותו שינהיג את עם ישראל והוא מסר דרכו דברים לבני ישראל, משה השם שרי אלפים מאות ועשרות.

 

כך כל רב ומנהיג רוחני יש לו את הכח לקשר את מושפעיו לה' ולא כאיש קשר שמפסיק בין האדם לה' אלא כאחד שבצדיקותו מתבטל לה' ובזכות כך זוכה לזה

הסברת מצוין למהמבשר שלום
לבוא אל הרבי בעודו נמצא בביתו ולפגוש אותו.
לא הסברת אבל למה לדבר אל הרבי כשהוא נפטר,הרי לבקש מהרבי כשמנוחתו עדן שונה מלבקש מהקב"ה?!
צדיקים במיתתם קרוים חייםאלעד

זו אינה מליצה ולא נסיון לשכנע שהמת עדיין חי כפשוטו,

אלא להסביר שאותו כח שקישר אותם ואת החסידים שלהם לה' בחיים-חיותם - עדיין פועל במציאות.

 

וזה עובד

הרבי הוא שליח מלמעלה שמעביר אלינו השפע מהקב"הבראבו


למה את בטוחה שהרבי הוא שליח,והשפע עובר דרכו??מבשר שלום
השפע עובר מהקבה ישר אלינו,והרבי לא קשור לעניין,ממש חבל לי שאת חולקת על הלכות פשוטות ומוסכמות.
הרבי הינו ילוד אישה-כלומר הרבי נברא,ואין השפע האלוקי עובר דרך נברא,מלאך או כוכב.
המשנה ברורה(פוסק ההלכה הגדול ביותר לפני זמן השואה )בסימן צח,בסעיף ג' סעיף קטן ח':*המבקש בפתח ובנחת* -...וישים אל לבו שאין ביד שום נברא,מלאך או מזל או כוכב למלאות שאלתו,כי אם ברצונו יתברך.
אנחנו מקבלים את כל הטוב האלוקי מהקב"ה ואיני בכלל יכול להבין ספק ספיקא של הווא אמינא שהטוב עובר דרך הרבי.
איני חלילה בא להקניט,אולם זאת התורה,וללמוד כולנו צריכים
חס וחלילה להקניט!בראבו

אני דווקא מעריכה מאד אנשים שלא מסתפקים בסתם הסברים אלא דורשים להבין באמת ובתמים!כאילו מוציא לשון

בקיצור- "איש איש באמונתו יחיה"

אין כזה פסוקמבשר שלום
הפסוק מחבקוק,פרק ב' פס' ד' הוא:"הנה עפלה לא־ישרה נפשו בו וצדיק באמונתו יחיה"
ואולי כדאי לנסות לברר את האמת…
גם משה רבינו הוא ילוד אישהשוליינית
וכתוב : ״ויאמינו בה׳ ובמשה עבדו״
הם האמינו שמשה הוא עבד של הקב"המבשר שלום
אבל העם לא האמין או התפלל למשה.חלילה.
רק הקב"ה מקבל תפילותינו,לא רבנים או בני אדם,או נבראים אחרים
ויאמינו בה׳ ובמשה עבדובוז
בוודאי שמאמינים במשה.
השאלה היא מה מאמינים.
לא מאמינים שהוא אלוקים ח״ו,
אבל כשיש תלונות למי העם פנה?
האם זה גורע מהאמונה בה׳?
בכל דור יש אחד שבטל לאלוקים בביטול מוחלט, נשיא דור, והוא מקשר בין העם לקב״ה.
וכמוהו יש עוד צדיקים שיכולים להשתדל בעבורנו אצל הקב״ה.

אנשים שהולכים להתפלל בקברי צדיקים, מאמינים שהם האלוקים?
שאלות מאד מטופשות.

ממליצה בחום ללמוד על הנושא לפני ששואלים שאלות שמראות על בורות.

פונים בתלונות למשהמבשר שלום
כי הוא נציג הקב"ה שאפשר לשאול אותו.
אולם לאחר מותו,לא שאלו את משה,משום שלדור יש מנהיגים אחרים.
עכשיו כשתגידי שפונים לרבי,כי הוא מקשר-הרי בין כה וכה הרבי בעוםם שכולו טוב,אז תפני להקב"ה-הקב"ה שומע תפילות,רבנים לא בטוח.
ואם לבקש מהרבי דברים-שלפי דבריך זה טוב,ואין פה דרישה אל המתים, אז מה כן דרישה אל המתים?!
בכל דור חייב להיות משה שבדורמושיקו
נכוןמבשר שלום
והמשה הזה צריך לחיות באותו דור,ולאחר שנפטר יש משה אחר
ומה קורה עם המשה האחרון?מושיקו
של הדור שהולך למשיח מתוך חיים נצחיים?
עם ה'משה' שלו?
לא הבנתי,יש משה תמידמבשר שלום
אש התורה לא פסקה מישראל,וגדול דור תמיד יהיה.
לא ימות המשה האחרון אם אין משה שיחליפו
וזו בדיוק הנקודה של הרבימושיקו
לא חייבים להסכים.
אבל נראה שהנקודה מובנת
אההמבשר שלום
אבל למשה אתה לא מתפלל/מבקש!
ולמה?
כי משה מנוחתו עדן,ואחריו באו גדולים אחרים,אותו דבר לרבי!
ממי ביקשו אוכל במדבר?מושיקו
מי אמר "ונתתי גשמיכם בעיתם"?

משה מצד ביטולו לה' הוא מחבר את בני ישראל ובקשותיהם לה'

נ.ב.אם הרבי משה שבדור.
אם הדור לא יכול להתקיים ללא משה.
זה אומר שהרבי חי גם אם אנחנו לא מבינים.
משה בעצמו אמרמבשר שלום
"ונחנו מה כי תלינו עלינו"-גם משה לא תפס מזה שיש לו כוחות.
עכשיו תתרץ ותגיד "שהאןש משה עניו מאוד מכל האדם אשר על פני האדמה".
ובכן,יש משנה אחרונה במסכת סוטה שאומרת:"משמת רבי בטלה ענווה",בגמרא,דף מט עמ' ב' -"אמר ליה רב יוסף לתנא(מי ששנה את המשנה)לא תיתני ענווה דאיכא אנא".
רב יוסף אומר שהוא ענו,אז גם הצדיקים הכי גדולים מודעחם למה שהם(ככה הרב זצ"ל מסביר …)ויודעים שהם צדיקים,אם כן-משה אמר ונחנו מה-משום שאין לו כח,הכל נובע מאת הקבה!
ברור שהכל מכח ה'מושיקו
ששם את משה שיחבר אותנו אילו.
זה לא מכוחו של משה.
מנין לך שהוא האחרון?אלעד

איפה כתוב בתורה/נ"ך/חז"ל/ראשונים/מקובלים וכד' שהרבי הוא האחרון?

הרבי אומר את זה.בוז
דור אחרון לגלות וראשון לגאולה.
זה לא אומרמבשר שלום
שהרבי הוא גדול הדור.
וגם אם נניח וכן,אין הוא בין החיים,אז בוודאי שמהרבי לא מבקשים,הרי אם אפשר לבקש ממתים,מדוע םא נבקש מאברהם ומשאר האבות?
מי אמר שלא מבקשים מהם???בוז
בכל תפילה משתמשים בזכויות שלהם כדי לבקש דברים,
עולים למערת המכפלה להתפלל וכו׳.
תדייק. אתה לא אמור להתפלל אליהם בכללאלעד

רק דרכם, בזכותם וכו'

 

וזה לא מה שנוהגים החסידים, לצערי

 

לפחות לפי הרמב"ם זה בהחלט נכלל ב"דורש אל המתים".

לא מתפללים אליהםבוז
מבקשים מהם שיעזרו, בזכותם.

לא ראיתי מישהו שמתפלל לרבי עצמו בלי להתפלל לקב״ה. ח״ו, זו כפירה ממש!
וזה לא דרישהמבשר שלום
אל המתים??
זה נראה שאתה פשוט לא קורא מה אני כותבתבוז
מאד מתסכל לחזור על עצמי.

לגבי דורש אל המתים, יש מחלוקת מה זה בדיוק אומר,
הרי ידוע שכלב בן יפונה התפלל על קברי אבות ויעקב קבר את רחל על אם הדרך בשביל שיתפללו על קברה,

אבל מכל מקום לכל הדיעות יש פשוט להתפלל לקב״ה שיעזור בזכות הצדיק.

שזה מה שעושים, מתפללים ומבקשים שבזכות הצדיק הקב״ה יעזור.
מצויןמבשר שלום
אני קראתי כל מה שכתבת,רק שלא קיבלתי תשובה.
עכשיו קיבלתי,אולם יש דעות שדרישה אל המתים היא להתפלל על קברי צדיקים-יש בשולחן ערוך בהלכות ראש השנה יום כיפור-שנוהגים ללכת להתפלל אצל קברי צדיקים,והרמא חולק ואומר שלא הולכים כי זה יגיע לעבודת הצדיק,ולא עבודת ה',שאנשים יחשבו שהצדיק נותן שפע ולא ה',וכפי שעינינו רואות-לצערנו בעם ישראל יש כאלה שעובדים את הצדיק במקום את הקב"ה.
לגבי דורש אל המתים,אז אני אישית לא הייתי מנסה להיכנס לספק ספיקא כזה,אני מאוד מאוד מעריך את הרב קוק זצ"ל,וחושב שהוא מגאוני, אדירי וצדיקי עולם-ככל שאני מתעמק בתורתו אני מבין כמה אמת טמונה שם,אולם בתפילה בעולם לא חשבתי להזכיר את הרב,אני בסופו של דבר מתפלל להקב"ה,ולא ידוע לי-וכך גם היה ידוע לגדולי עולם,ואם צריך יש לי ציטוטים,שבתפילה בציבור-התםילה עוברת ישר להקב"ה ולא עוברת דרך מלאכים,וממילא אינה עוברת דרך רב כזה או אחר
בתורה כתוב מה זה מחויבות לנביאמושיקו
ושאר המסקנות משתלשלים משם
המחוייבות לנביא אינה נמשכת לאחר מותו…מבשר שלום
אשמח לקרוא היכן בתורה כתוב שגדול דור שנפטר יש לקיים הוראותיואלעד

או שהאדמו"ר האחרון של חב"ד הוא האחרון ברשימת מנהיגי הדור.

עזוב כרגע נבואה, קל להוכיח שלא כל גדולי הדורות זכו לנבואה.

 

 

אדרבא,

אני מכיר מאמרי חז"ל השוללים בתכלית מה שאתה מנסה לומר.

הניצלוש הזה ראוי לשרשור בפני עצמומושיקו


אלעד
ומה עם החברותא מה
לכן הבאתי דוגמאות של עלייה לקברי צדיקיםבוז
שיש מליוני ניסים שהתרחשו לאחר שיהודי פנה בתפילה לצדיק שישתדל אצל הקב״ה בשבילו.

ברור שהקב״ה שומע תפילות!
ראית חסיד שמתפלל לרבי? לא!
מתפללים לקב״ה 3 פעמים ביום, ואחד מעיקרי החסידות זה תפילה ״בעבודה״.
מה גורם לך לחשוב שתפילה ובקשה מצדיק מחליפה איכשהו את התפילה לקב״ה?
בקשת ברכה מצדיק זו עוד השתדלות, שוב-
כי יש לו שם יותר ״קשרים״ מאיתנו והוא יכול להתפלל עלינו.
אמממבשר שלום
אלף כל כן,ראיתי ושמעתי אנשים שאומרים שהם מתפללים לרבי כדי שיעזור להם,ואומרים תהילים לרבי ואז שמים פתק בספרים(לא יודע מה בדיוק).
צריל להבין שלהתפלל לצדיק זה אונפמר שהצדיק יכול להשפיע שפע בעולם,וזו טעות בסיסית ביוצר,המגיעה לכפירה ל"ע.
הקב"ה משפיע את השפע,ממנו ראוי לבקש,ולו בלבד ראוי להתפלל!
מחילה על ההשוואה,אבל מה שונה לבקש מהרבי לאחר מותו,מאשר לבקש מהשמש והירח?!
שניהם משמשים של הקב"ה,ושניהם עושים/עשו טוב בעולם וקיימו רצון ה'
כל כך הרבה חוסר ידע בנושא, לא יודעת על מה לענות תחילהבוז
לא מתפללים לרבי במובן של ״הוא האלוקים״ ח״ו, אלא כמו שהסברתי,
ממשילים את הצדיק לצינור שדרכו יורד שפע מהקב״ה,
מכיוון שכמו הניק שלך- ״אני בעצמי״
אנחנו אנשים שמאד מרוכזים בעצמנו ולא בקדושה,
ולכן צדיק (להלן- הרבי) שבטל לקב״ה (בטל הכוונה שכל מציאותו וסדר יומו מוקדשים לאלוקות) יכול לקבל יותר מאיתנו. הצינור שלו לא ״תקוע״ כמו שלנו ולכן הוא יכול להזרים לנו שפע.
ממליצה לקרוא את קובץ ההתקשרות כדי לדעת יותר.
אין הכוונה שהוא זה שמביא את השפע. אלא שהוא יותר מסוגל לקבל מאיתנו.

שנית, לא אומרים תהילים לרבי. אומרים את הפרק האישי שלו לפני שכותבים לו פתק.
שוב, כתיבה לרבי (פדיון נפש) זה משהו שמקובל בכל החצרות החסידיות,
ובדרך כלל יש שם את שם המבקש ושם אימו בבקשה לברכה.
בקשר ללשים את הפתק בספר, זה גם משהו שקיים הרבה שנים (כמו גורל הגר״א)

שוב, חפש בגוגל, קשה לי מאד להסביר דברים עמוקים על רגל אחת.
באמת מעניין אותך? לך תלמד את הנושא לעומק, קשה בתגובה קצרה להסביר את כל המושגים.

שוב, לא מבינה למה אתה משווה צדיקים שנפטרו לעצמים דוממים,
רחל אימנו שווה בעיניך לירח?
מה זה השטויות האלו?
אנשים הולכים לקבר רחל ותפילתם נענית, כנ״ל אנשים שמבקשים ברכה מהרבי.

גם צפרדע ממלאת רצון השם, אבל בעיניי זה ביזיון להשוות כל דבר שהוא לצדיק יסוד עולם.
אבל לא ענית למה.מבשר שלום
ברור ששמש וירח הם לא כמו הרבי.
אבל לא הסברת למה??
להגיד שמי שמתפלל נושע בזכות רחל זו שטות גמורה,אנחנו לא מקבלים שפע מהצדיק,לא מקבלים צ'ופרים מאמא רחל כי באני להתפלל אצלה.
ובכלל,אין לי מושג מאיפה הכנסת לראש שיש לכל אחד צינור ושל הרבי לא תקוע,ושל אחרים כן תקוע.
"הצינור" שאת מדברת,אינו מופיע בשום איזכור בתורה,שום שמץ בגמרא,ואפילו לא טיפת התייחסות בשולחן ערוך.
איני יודע מאיפה לך איך הקב"ה מתקשר עם כל אחד,גם אין לי מושג,אני לא הקב"ה.
אבל מה שיש בידי,שזה התורה הנתונה עתה בידינו,אין איזכור כזה ואני מדבר בהלכה,או אפילו אגדתות בגמרא.
מי שמתפלל ותפילתו נענית,זה בגלל שהקב"ה הושיע,לא בגלל דבר אחר.
בכל מקרה המקרה של רחל,שאמרת שנושעים בזכותה-אז יש גמרא מפורשת בשבת דף נ"ב עמוד א'-יש מחלוקת עד מתי יש זכות אבות(זכותם של אברהם,יצחק ויעקב וכו')ולכולי עלמא,לשיטה הכי מאוחרת,זכות אבות נגמרה בימי בית ראשון,היום אנחנו חיים בזכות המצוות שלנו,ונושעים בזכות מעשינו ומצוויתינו,לא בזכות רחל לאה,יעקב ואפילו אברהם.
אני בעצמי שמעתי בירושלים חסיד אחד,בערך בגיל 70,לפני שנתיים בפסח,שאמר הרבי השליט"א.,ועוד אחד שאמר לי שהוא מאמין שהוא מתפלל לרבי,והרבי עוזר.
אולי את לא מודעת לאן חבדניקים הגיעו…
אני מודעת,בוז
אני פשוט לא יודעת מה המטרה שלך. אין לי עניין להתווכח סתם.
אם זכות אבות נגמרה אז למה היא מוזכרת בתפילת עמידה שתוקנה אחרי ימי בית שני?
אני בטוחה שחכמים שתיקנו אותה היו מודעים לכל מה שהגמרא סוברת.

המשל על הצינור היה משל ותו לא.
זכותך להאמין למה שאתה רוצה.
הפניתי אותך למקורות, וחיפוש פשוט בגוגל יביא אותך למה שאתה צריך,
מוזמן ללמוד.
בהצלחה.
המטר שלי היא להבין את האמתמבשר שלום
ואם יש כאלה שעושים דבר שאני לא עושה,אני רוצה להבין-אולי יש לי דברים שאפשר לקחת ולהעתיק לעבודת ה' שלי.
אבל כדי לברר אפ זה טוב או לא,אני שואל ומקשה כדי לדעת לברור את האמת מכל דבר
תגגל מה זה חסידותבוז
אז חקרתי ושאלתימבשר שלום
ואני שואל גם פה,רק שעדיין לא קיבלתי מענה האם הבסיס של החסידות,לפחןת חבד-הוא חלק הלכתית ואין בו שום בעיה…
האם הוא חלק הלכתית-בוז
ברור שכן.

האם הוא חלק הלכתית לשיטתך?
לא יודעת. הלכות נוהגות שונה מציבור לציבור.

אנשים שמתפללים לצדיק כאל אלוקים זה די כפירה, אני אישית לא כזאת,
אבל לאנשים שמבקשים מהצדיק ברכה ועצה יש מקור הלכתי.

מצויןמבשר שלום
תודה
אז את אומרת שאסור ללכת לרבנים גדולים וחשובים? ולאו דווקא הרבבראבו


אני בןמבשר שלום
ולא,רבנים זה דבר חשוב וקדוש,והם צדיקים וטהורים.
אולם לא מבין מדוע יש לפנות אל רבנים או להתפלל אליהם שיעזרו לאחר מותם
וווואו.הלוואי עליי דולר של הרביהלב בוער למלך!
וואו איזה כיף לך!!!שיח סוד
למה לי זה לא קורה
אל תתייאשישוליינית

באמת שעד אותו מקרה לא הבנתי אפילו תשובה אחת של הרבי, לפני חצי שנה בערך נמאס לי להתבאס כל פעם מחדש אז פשוט הפסקתי לכתוב. זה היה המכתב הראשון שכתבתי אחרי התקופה הזאת. 

והכי חשוב: תאמיני, וזה יקרה

מניסיון

איזה מגניב!! מבקש אמונה

אם כבר.. אני אשאל אתכם

פעם ניסיתי לשאול באגרות קודש איזו שאלה...

פתחתי (אחרי רגע.. זה בסדר?) איפה שהכנסתי את השאלה

והאמת, לא הבנתי כלום איך זה קשור ומה אני אמור לראות..

 

איך עושים את זה?

את מה? תתשובה?פיצוחית


איך שואלים ואיך מקבלים תשובה?מבקש אמונה


אוקע.פיצוחית

נוטלים ידיים יושבים ליד שולחן בכובד ראש עם דף ועט

מתחילים ב

תאריך

לכבוד כ"ק הרבי מליובאוויטש

אני _____{שם מלא} בן________ {שם אמא מלא} מבקש ברכה ורוצה להתייעת בעניין

מפרטים

 

 

 

מכניסים לאגרות קודש. מקבלים החלטה טובה(רצוי) אפשר גם לתרום צדקה..

פותחים חזרה וקוראים תתשובה 

לא מחייב שתהיה בר מזל ויצא לך ברור שחור עך גבי שמנת את התשובה אבל צריך לראות על מה הרבי מדבר איזה עניין

ואתה כבר תבין איך זה קשור אליך

וואו איזה פרוצדורה חחחמבקש אמונה

רגע, ולגבי ההחלטה הטובה

אני מקווה שזה לא צריך להיות קבלה לכל החיים... מת

אתה מחליט לכמה זמןפיצוחית

לכל החיים אפחד לא בעד.

אתה יכול להגיד שאתה מקבל החלטה טובה ל___ הקרוב להתמיד לעשות וכו

כמובן בלי נדר

אה אחלה..מבקש אמונה

רק גילוי דעת..

כמובן שהלואי שהיה לי כוח לקבל החלטות טובות לכל החיים.  בינתיים קצת קשה

 

תודה רבה על העזרה חיוך

שום אדם רציני לא יגיד לך לכל החייםפיצוחיתאחרונה

כי רוב הסיכוים שלא תעמוד בזה. ואז תגיד אם הין כה וכה אני לא עושה אז לא נעשה בכלל.

עדיך שתיקח תקופה אפילו שבוע ותתמיד בזה רציני ואחר כך תחליט אם להמשיך או לא מאשר כל הזמן ותפשל לגמרי-- 

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך