שלום אני בן 14 יש לי פאות מאחורי האוזנים שמגיעות כאשר הם בחוץ עד לסוף הפנים אני רוצה לגדדל פאות ארוכות ועבות אבל אני מתבייש מהחברים ומהמשפחה הרחוקה כול מי שיש לו רעיון אשמח אם יומאר וגם מי שמגדל פאות ארוכות שיומר באיזה אורך
גידול פאות ארוכותמשקפת
בהתחלה הייתי כמוך...מתיישב בנשמה
יום אחד פשוט החלטתי שנמאס לי להתבייש, אז העברתי את הפיאות קדימה, והשארתי הרבה שיער...
היום יש לי פיאות ארוכות, והן מתחילות להתעבות גם... כולם מתרגלים אחרי שבוע...
ע"פ הארי זלעברי אנכי
הכי טוב מאחורי האוזן עד לסופה.
חח אבל סתם.. לא עניתי לשאלה שלך..
בגדול, תעשה בהדרגה.
קודם תעשה מקדימה. בלי לעבות.
אח"כ מקדימה ולהאריך. ואז לעבות. (או שניהם ביחד, תלוי איך יזרום)
ואז תודיע שאתה רוצה להגדיל לגמרי..
אבל אני עדיין חושב שהכי טוב מאחורה
עברי אנכי
גידול פאותמשקפת
מישהוא יודע איך מסלסלים פאות
פשוט תכניסמבשר שלום
אם עוזר לך,אז בבני ברק במספרות אתה יכול למצוא גם סלסול פאות…
סילסול פאותמשקפת
אני עושה את זה אבל הם לא מסתלתלים אולי בגלל שהם קצרים מדי אבל יש למישהוא רעיון בגלל שאני מתבייש אני מרגיש שפאות ארוכות גם יהלמו אותי וגם יקרבו אותי לקב"ה אבל מה יגידו כול המשפחה והחברים ואם אני יחליט לגדל באיזה צורה קדי מחוץ לאוזן? עבות ?מסולסלות?
מקור לכך שהאר"י ז"ל אומר מאחורה לבד?נחמיה17
כמדומני שבשלה הקדוש כתוב בשם האריז"ל אם לא בכתבי מהרח"ו להדיא שהעניין זה עד סוף הלחיים ותו לא אבל גבי מאחורה לא שמענו בלתי היום ונראה לי זו חרטא...
ככה ראיתי בשם הרב ברדאעברי אנכי
ככה ראיתי שם פעם, בלנד כשאראה אסתכל גם מה המקור שלו
חוסר הבנהמשקפת
לא הבניתי מה רציתם לומאר שצריך לגדל עד סוף הלחיים ואסור יותר או מה בבקשה תסביר
הארי ז"ל אומרעברי אנכי
וכשזה שם, אין צורך שזה יהיה כ"כ ארוך אלא עד סוף האוזן מאחורה...
זה לא שאסור יותר אלא שיש להמנע מיותרנחמיה17
כי השאר זה כבר שיער ולא פיאות.
מה קורה אחי ?טוב אשרייך דבר ראשון דבר שני-אוהב אותך ה
תקשיב יש לי פאות עבות מאוד(לדעתי ,כאילו אני מסובב אותם עם כל היד
) קיצר וגידלתי אותם בבת אחת-כאילו יום אחד החלטתי זהו מה כפת לי מכולם לקחתי מכונה ואופ עשיתי שתי גוזמבות גדולות -היתי נראה מצחיק איזה חצי שנה אבל עכשיו שתדע יש לי פאות עבות וארוכות ...אז אם אתה רוצה משהוא אל תשים פס על אף אחד תעשה מה שבא לך
גידול פאותמשקפת
אולי תשלחו תמונות של הגוזמבות שלך הם מסולסלות?
כן אין לי איך לצלם ולעלותאוהב אותך ה
אני מסלסל אותם עם היד לא מסובך זה תלוי בשעראוהב אותך ה
אכן עבות מאוד
מתיישב בנשמה
אני פשוט לא מספר. הן לא גדלות לי כ"כ.....נחמיה17
במקומך הייתי משאיר שטח של כל הפאה לפי ההלכה (בעקבות דיון שהיה בפורום אחר... - נוער וגיל ההתבגרות)
לא מסופר מאחורי האזנים ולכשייגדל מעביר לקדימה.
זה אולי מפתיע אבל מי שם על כל העולם?
מה"ר חיים קנייבסקי שליט"א מעביר לנערים שבאים אליו את הפיאות מקדימה.
בוקר טובמשקפת
לא הבנתי לגדל עד שהם יהו ארוכות ועבות ואז להוצי מחוץ לאוזניים? ועדיין אם יש למישהוא רעיון מה לעושת לגבי החברים אני ישמח
בוקר אורנחמיה17
המ... *תהיינה *להוציא. וכן. בדיוק.
לגבי החברים- למה? הם אנטישמים? מה אכפת להם שתהיינה לך פיאות עבות ומקדימה?
אתה עדיין יכול לשחוט אותם בשנתם (לא מומלץ. כי בד"כ חוקרים מקרה כזה ואם אתה לא מקצועי משהו- תיתפס כנראה)
למה אתה צריך? זה לא תורם מלבד אופנה חברתיתלישועתך קיויתי
הידור מצווה...נגרינסקי
אין כאן הידור מצווה, אולי סממן יהודי שזה בעצם אופנהלישועתך קיויתי
עיין בכתבים שלמארי מה הוא כותב על הסמנים...נגרינסקי
אני לא זוכר במדוייק, אבל זה מאמר יפה ומעניין...
לא הבנתימשקפת
סימנים של מה?
סמנים = פיאות...נגרינסקי
אשמח לקבל אם יש לך. תומרנפש חיה.
תזכירי לי?נגרינסקי
כםנפש חיה.
למה אני צריך את זה תשובותמשקפת
אני רוצה את זה בגלל שאני חושב שזה יחזק אותי וגם וישמור עלי מכול מיני דברים לדוגמה אדם אם פאות לא יכול להתנהג איך שהןא רוצה זה מיצג משהוא אז המלצה סופית מכולם לגדל או לא וגם אם כן לגדל אז באיזה צורה ?
כןןןמבשר שלום
כמה דבריםasd100
א. למה לא ציציות עבות בחוץ? מה ההבדל אם אלו הסיבות שאתה רוצה לגדל פאות?
ב. אני חושב (לא מחייב אף אחד להסכים איתי) ש'גוזמבות' משייכות אותך אוטמטית לזרם מסויים וקיצוני. ואנחנו רוצים את דרך האמצע (כמו שאומר הרמב''ם (שלוקח את זה מאריסטו אבל זה דיון אחר) בהלכות דעות). קודם כל יהודי צריך להראות מכובד, לא שלומפר, חולצה מכבדת בלי כתוביות, סנדלים עם גרביים (
) שיער מסודר (שזה גם נוגע לפאות, כבר ראיתי הרבה פעמים שהפאות תרמו להופעה מאוד מבזה של אדם) וכד'. אחרי שתסיים את השלב של מראה של יהודי תהרהר אם אתה רוצה או לא. כנלע''ד.
הרבי מקוצר אומר אחרת.רוקדת בגשם
2 דבריםמשקפתאחרונה
א אני אם ציציות עבות בחוץ ב אני רוצה לגדל מסודר אני רק לא יודע אם מסולסל או ישר בפנים או בחוץ
אשריך גברנצח
אני עם עבות וארוכות מאחורי הואזנייםנצח
נדחפתי... קודם כל אשריךמתגעגעת...

מתייגת את בעלימישהי=)
יאאאלא נשברים!
שמע, אין לי נסיון בפאות פשוט כי אני בת
אבל מנסיוני בתחום הזה (אלי זה יותר באורך החצאית) צריך להתעלם מתגובות לא טובות
ושמע לי
אחד הדברים היותר יפים בעולם זה פאות ![]()
רק עד סוף האוזן. אין טעם יותר מזהעברי אנכי
אני גם בעד! פאות זה דבר יפה!צמאה לך נפשי!
אבל לא גוזמבות יותר מידי....
אפשר גם יותר מהאוזן...צמאה לך נפשי!
גוזמבות יפות כאלה זה מושלםם!!מתגעגעת...


גוזמבות זה אחד המהממים!!
אהבת עולם!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...







