ילד בן 7 ש"מצפצף" על הוריוופרצת
מה עושים עם ילד בן 7 שלא מקשיב להוריו
כמה דוגמאות מנשבת האחרונה:
1.אני אומרת לו: לך תחליף לפיג'מה והוא ממשיך לשבת מסתכל עלי כאילו כלום
2. כולם נוטלים ידיים לסעודה שלישית אומרים לו גם לנטול. יושבים ומחכים לו להמוציא והוא מסרב להצטרף.
3. לא לשחק בכדור בבית והוא משחק
ועוד ועוד.. איך להגיב נכון? מה אתם הייתם עושים?

אני אומר איך נהגתי אח''כ.
קודם כול - בודקים בעיית שמיעהמתואמת

לפעמים הילד פשוט לא שומע טוב...

שנית - יש ילדים כאלה, שבוחרים להתעלם כשנדברים אליהם ומבקשים מהם, כי קשה להם עם הבקשה, והם לא יודעים איך להגיב לה (אפילו לומר "לא" קשה להם, אז הם בוחרים בחוסר-תגובה...).

זה מייאש נורא, חוסר תגובה שכזה... אבל ההמלצה בד"כ היא להתעלם מחוסר התגובה, ולהמשיך לבקש בלי כעס, ולשלב את הבקשה בתנועות פיזיות של חיבה: מבט, חיבוק, ליטוף...

באופן מעשי וטכני יותר אפשר לנהוג בו כמו בילד קטן - לא רוצה ליטול ידיים, שלא ייטול. משחק בכדור - לוקחים לו את הכדור. לא רוצה ללבוש פיג'מה - מלבישים אותו. וכן הלאה...

 

בהצלחה...

שמיעה סלקטיבית... שומע מצוין דברים שהוא רוצהופרצת
הוא מסתכל עלי כשאני מבקשת ממנו. בהתרסה הוא ממשיך בעיסוקיו..
זה תואם גילארץטרופיתיפה
בדיוק קראתי על זה בספר 'השפעת הכעס על אופי ילדך'.
ו..מה קראת? שתפי אותנוופרצת
שיש דברים שצריך לקחת בחשבוןארץטרופיתיפה
לפני שמחליטים כיצד להתמודד עם סיטואציה .
אחד הדברים הבולטים זה הגיל ומאפייניו.
....שירקי
באמת קשה
לדעתי אולי אפשר להפעיל אותו ע״י לוח נקודות או מדבקות וכאלה יש לזה הרבה דוגמאות וזה ממש נותן להם כוח ומוטיבציה לעשות מה שמבקשים כמובן אחר כך לשבח אותו לפי מה שמתאים לו...
יש כמה דוגמאות
אם אני אמצא דוגמאות ללוחות כאלה אני אשלח לך
הנה דוגמאשירקי
האמת שפתאום שראיתי את זה התלבטתי אם זה מתאים לילד בן 7 🤔
התארגנות בוקר וערב לילדים

אבל אפשר להכין משהו דומה שכן מתאים לו ויתן לו מוטיבציה
אני לא ככה מתחברת ללוחות מעין אלוופרצת
אוקישירקי
ומה נותן לו מוטוביציה לפנ מה שאת רואה?
ברגע שתמצאי מה יכול להניע אותו זה ממש יעזור לך
בלי קשר ממש ממליצה לקרוא את הספר של ״אל תחטאו בילד״ של הרב יעקובזון או הרצאות שלו הוא ממש עזר להרבה אנשים

אם הוא התחיל ככה רק לאחרונה הייתי בודקת אם קרה משהו בבית ספר או משהו השתנה בבית אולי אח חדש או כל דבר חדש אחר שיכול להשפיע
זה אותו רעיון כמו של הנקודות..ופרצת
מה אותו רעיון של הנק׳?שירקי
הספר?
לא. את הספר לא מכירה. התכוונתי לקטע של למצוא מה שמניע אותוופרצת

מבחינתי מה שאמור להניע אותו זה שההורים שלו אמרו לו

אהה הבנתי...שירקי
אממ האמת שנראלי שבכל גיל הם צריכים מה שיניע אותם אבל אין לי ילדים בגיל הזה אז אני לא כל-כך יודעת
אבל
מאחלת לך שתמצאו את הדרך הנכונה ותצליחו..
דוקא עם זה אני לא מזדהההודיה60

ילד הוא בנאדם בפני עצמו עם תחושות, רגשות, מחשבות,העדפות. ילד לא אמור להיות רובוט צייתן.

 

אני חושבת שמהמקום שלי כאמא חלק מהמשמעות של זה זה להבין לרחשי הלב של הילד שלי, לענות על הצרכים האמיתיים שלו

לפעמים ילד רוצה משהו מסוים ומתעקש כשהצורך האמיתי שלו הוא דוקא גבולות ולפעמים ילד רוצה משהו ומתעקש וזה באמת מה שהוא צריך, בדר"כ אפשר להבין מה הצורך האמיתי אם רגישים לדקויות, לצורת הבקשה, למצב הכללי של הילד (אם הוא סתם עייף או עצבני או שהוא במצב יותר מאוזן ) לאיתותים שהוא משדר

 

ילד שמרגיש אהוב ובטוח במקום החיובי שלו בבית בדר"כ רוצה להיות טוב, רוצה להצליח. רוצה לזכות להערכת ואהבת הוריו וזה מניע לא רע בכלל להתנהגות טובה של ילד.

לפעמים גם אפשר להסביר בקצרה למה מבקשים מילד לעשות משהו, לא כי הוד מעלתו צריך להבין ואם לא יבין לא יעשה אלא בגלל שזה מכבד את האדם שנותנים לו להרגיש שמבקשים ממנו משהו הגיוני ולא רק כי יורים לו פקודות כל הזמן.

דוגמא קטנה - תכניס את החלב למקרר כי אמרתי או - חלב שנשאר מחוץ למקרר מחמיץ. הניסוח השני יותר מכבד. ומעצים.

 

נהנתי לקרוא.ע מ
תגובה בשני מישוריםהודיה60

יש את המישור הכללי - לבדוק איך הקשר איתו באופן כללי, האם הוא מקבל ממך יחס של חום ואהבה, מראה לו חיבה, יש קשר שהוא לא רק טכני - תעשה, תקום, תשב, תלך לישון, תביא, תקח. האם יש שיחות, משחק משותף, 

מה המיקום שלו במשפחה, אם יש אחים/אחיות, איך היחסים שלו איתם, איך היחסים שלכם עם הילדים האחרים, האם יש השוואות - שאתם משווים בין הילדים

איך הוא בחברה, במסגרת החינוכית, האם יש לו חברים, מה אומר המורה, האם בכיתה הוא משתף פעולה, מציית לכללים

 

בשורה התחתונה אני מנסה להבין האם מדובר פה בילד מתוסכל, ממורמר, האם יש סיבות שגורמות לו להתנהג ככה או שמדובר בבעיית סמכות של ההורים, בקושי להציב גבולות לילד - כך או כך יש מה לעשות אבל חשוב להבין את הרקע כדי לייעץ בהתאם

 

עוד נקודה למחשבה - באופן כללי כדאי לשים לב אם אנחנו לפעמים יותר מדי מעירים לילד, כל רגע על משהו אחר, לא נותנים לו מרחב, לפעמים מותר קצת לעגל פינות, לעצום עינים, לתת לילד קצת יותר מרחב. לא ללכת ראש בראש על כל דבר קטן, לבחור בחוכמה את הנקודות שעליהן חשוב לנו להתעקש ולהשתדל שזה לא יהיה יותר מדי.

 

 

יש את המישור הנקודתי - בשעת מעשה כשאני מבקשת מילד לעשות משהו והוא לא עושה את זה, אני מצאתי שהרבה יותר יעיל לבקש רק פעם אחת ולא יותר, אחרי הפעם הראשונה שבה ביקשתי בדיבור והילד לא עשה, עדיף שהפעם השניה תהיה במעשה. מה אני מתכוונת - למשל - אמרתי לילד ליטול ידים לסעודה והוא "כאילו" לא שמע אותי, יושב וממשיך לשחק, אני נגשת אליו לוקחת לו בעדינות את היד ומוליכה אותו איתי לכיור. 

יש בזה סמכותיות עדינה, בלי כעס, בלי עצבים, מסר שקט לילד שהוא צריך לעשות מה שאמרתי. 

כנ"ל בדוגמא עם הכדור - אחרי פעם אחת שאומרת והוא ממשיך, לגשת, לקחת את הכדור ולהגיד לו יפה - "בכדור משחקים רק בחוץ, אני שומרת את הכדור אצלי בינתיים, כשתרצה לשחק בחוץ - תגיד לי ואני אביא לך". 

אם אומרים שוב ושוב והילד לא עושה מה שאמרנו זה מאד מחליש את הנוכחות ההורית, כך לדעתי.

 

בהצלחה לכם

 

 

תודה על התגובה הארוכה והמושקעת. כתבת הרבה נקודות חופרצת
חשובות
אני עוד חושבת על מה שכתבת ומנסה למצוא מה הסיבה להתנהגות הזו
אחרי שקראתי את שאר ההודעות פה בשרשורהודיה60

ותשובות שכתבת פה בהמשך

אני אגיד לך כמה תובנות שעלו לי, אולי חלק מזה יתאים גם לכם

 

לתחושתי מכיון שמדובר בילד עם אופי נחוש (כמו שאמרה טפטוף) - מה שהייתי עושה זה שילוב של הדברים שכבר ציינתי - קודם כל להרגע בתוך עצמינו, לשחרר וקצת להרפות את הלחץ, להשתדל כמה שיותר לזרום איתו, להרפות מהדרישות הבלתי פוסקות. לבחור בתבונה את הנקודות שעליהן חשוב לנו להתעקש ובמקרים האלה לעשות כנ"ל - לומר פעם אחת ואח"כ לנקוט בפעולה.

 

מה שתארת שעשית - אני ממש מסכימה. לגבי הפיג'מה - גם אני הייתי משחררת, שיישן עם בגדים

לגבי סעודה שלישית - גם אני משחררת, שלא יטול, שלא יבוא לסעודה (לא הייתי שולחת אותו לחדר כעונש)

לגבי הכדור - גם אני לא מסוגלת לאפשר את זה ברוב האזורים בבית (בחדר משחקים כן) ואז אחרי פעם אחת שאמרתי והמשיך - לוקחת את הכדור.

גם לגבי הדמי כיס - חושבת שעדיף לשחרר, קנה לו משהו אז קנה, הוא רק בן 7, זה תקופה וזה יעבור לו, אם תמשיכי להתעקש תהפכי את זה למוקד "מאבק כוחות" לי זה נראה חבל. מהנסיון שלי כשמשחררים בעניין הזה - יכול להיות שבהתחלה הוא יהיה שיכור מהחופש ויקנה כל הזמן ואחרי זמן מה תרד לו ההתלהבות ותראי שזה יפחת

 

ובאופן כללי - להתמקד בצדדים היפים של הילד, לראות את הצד היפה של החלק החזק והעקשן הזה באופי שלו (אפשר להסתכל על עקשנות כתכונה שיכולה לקחת אותו בחיים למקומות מאד טובים - להיות אדם שמסמן מטרה וחותר אליה בנחישות ועוד ועוד) ולתת הרבה חום ואהבה

 

וכמובן שלפני הכל ואחרי הכל - תפילה תפילה תפילה

המון הצלחה!

תודה!! חזקת אותיופרצת
אני אישית לא קראתי פה משהו יוצא מן הכללl666

גם אצלי זה קורה. מה עושים? מבינים שלילד יש רצונות משלו אבל מתעקשים על שלנו. 

1. מתעקשת עד שמחליף. 

2. מתחילים לאכול בלעדיו. שיבוא אחר כך. 

3. לוקחים ממנו כדור

נראה לי שכל הדברים שציינת הם דברים קטנים, זה לא נורא אם ילד לא יבצע אותם מיד. 

קורה במשפחות הכי טובות... אבל קשה לי להשלים עםופרצת
התנהגות כזו
רוצה לחפש פתרון
לא קראתי את התגובות אז אולי אני אחזור על מה שנאמראמא ל6 מקסימים
לדעתי , הילד צריך לדעת שהוא לא ירויח מזה, אלא יפסיד. לכל הפחות : לא ירויח. אבל אם ירויח אפילו תשומת לב שלילית, אז ישתלם לו וימשיך ככה.
לכן:
א. לא שם פיג׳מה, לא צריך. שיישן בבגדים . או לחילופין להבטיח פרס(ממתק קטן וכד') למי ששם פיג'מה בזמן.
ב. לא נוטל ידיים, שלא יאכל. אנחנו מתקדמים. מברכים ואוכלים. מי שרוצה לאכול מומן להצטרף, אבל עכשיו! כשנפנה את השולחן, אנחנו לא נשאיר אוכל ונאפשר למאחרים לאכול.
ג. משחק בכדור? לקחת לו וככה לא יוכל לשחק בו
אולי מחפש סיבות כדי לקבל יחס של חום אהבהאמילי.
אז הוא מוצא אותה בדרך השלילית.
את שואלת מה עושים???
התשובה: פחות מעירים! והרבה פעמים צריך
ל ה ת ע ל ם!!!
ואת אותו אותה "אנרגיה " שאת משקיעה בהערות ובגערות. תשקיעי במחמאות עם הרבה "התלהבות",
תחפשי סיבות על מה להחמיא לילד, לא לחכות שיתן לך סיבה שלילית.
כי בסופו של יום הוא יחפש סיבות טובות כדי לקבל מחמאות.
ההערות גורמים תקיעות וחסימה ומונע ממנו להשתפר.
צריך הרבה סבלנות . אבל שווה את המאמץ. בהצלחה!
יכול להיות שזה מגיע בתושמת לב שלילית אבל לא רקופרצת


היום למשל בדרך חזור מבי"ס קנה לעצמו מס' ממתקים במכולתופרצת

מבלי שהסכמתי. שאל בבוקר וסרבתי

יש לו דמי כיס

לדעתיאמא ל6 מקסימים
הוא צריך "לשלם" (לאו דווקא בכסף)כשהוא לא מקשיב.
(בקטע של דמי כיס , בעיניי זה קצת יותר מורכב,כי אם יש לו דמי כיס, אז זה שלו , והוא יכול לעשות עם זה מה שהוא רוצה. ייתכן שאת נותנת לו בתנאי שהוא מתייעץ איתך, וכד'. אבל לעניות דעתי, אם נתת לילד כסף, זה שלו ויש לו זכות להפעיל שיקול דעת שלו מה לעשות בכסף. נראה לך שהוא קטן - אז אל תתני לו)
אם את רואה את עניין הדמי כיס אחרת ממני, ואת רואה שאמרת לו לא לקנות והוא כן קנה, הוא צריך להבין שהוא מפסיד מזה: שהוא יפסיק לקבל לתקופה מסוימת, עד שיתבגר ותראי שהוא אחראי, באופן חד פעמי וכו', לפי ראות עינייך, אבל העיקר שיידע שזה לא השתלם לו לא להקשיב.
הרעיון עם הדמי כיס נבע מכך שהיה לו ממש תשוקה לכסףופרצת
שמידי פעם לקח לנו מהארנק. הוא נענש על כך אבל כדי שלא יתפתה שוב נתנו לו אנחנו מיוזמתנו וזה הפסיק ב"ה
את לא חייבת לי הסברים על הדמי כיסאמא ל6 מקסימים
ואני גם לא בטוחה שזה ממש קשור לשאלה ששאלת בהתחלה, אבל בנקודה הספציפית הזו, לדעתי, אתם צריכים לעשות חושבים אם אתם לא סותרים את עצמכם: נותנים לו כסף כדי שיהיה לו ולא יצטרך לקחת בלי רשות, מצד שני יש לו כסף ואסור לו לעשות עם זה מה שהוא רוצה.
בכללות, נשמע שאתם עושים עבודה טובה בחינוך, ואני ממש לא רוצה לבקר אותכם, אבל זו נקודה קטנה למחשבה.
ממש אחד על אחד אחיין שלי..מתחילת השרשור שלך ועד עכשיו😷!!מירב!!
לאחיין שלי לא הערנו על עניין הכסף שנעלם,פשוט נתנו לו כמה שקלים שרצה ובזה נגמר סיפור ה"גנבה'.

לגבי ההתנהגות,
שבת אחרונה הוא היה קטסטרופה.הוציא מהפה משפטי חוצפה "חריפים" ביותר..

צעקות...למנהם..
והכל התחיל כי היה בסעודה שלישית רעב ולא רצה כלום
ולא "אוהב" כלום.
רצה ממתקים!
אמרנו אין ממתקים...
רוצה קורנפלקס.
וקורנפלקס זה לפני השינה..והוא לא יקבל פעמיים
בקיצור וויכוחים וצעקות מפה ועד הודעה חדשה!על ההורים שלו.
ואני מהצד מסבירה לו בשקט וברור..ובסופו של דבר אחרי מלחמה של עצמו..
אחרי איזה שעה ,התייאש ראה שאין עם מי לדבר לקח לחמניה ומרח חומוס.

ולפני השינה קיבל קורנפלקס😌

באמת שכבר לא יודעים מה לעשות עם הילד הזה
סוג של מתוסכלים כבר😷
אולי..ד.

לגבי 1. תתעלמי רגע - אח"כ תודיעי לילדים: כל מי שלבש פיז'מה, לבוא לקבל שוקולד (לדוגמה.. אם זה לפני צחצוח שיניים). הוא יבוא גם. תגידי, בנחת ובאמת: אני הייתי מאד שמחה שגם אתה תיהנה מהשוקולד, אבל אתה לא לבשת.  מחר בערב, תוכל לנסות שוב לזכות. זהו...  ואם יעשה "סצנות", תגידי בנחת: זה גם לטובתך, כי להתרגל לשמוע בקול אבא ואמא, זה דבר חשוב. זהו.

 

לגבי 2.  אוו דבר. להביא משהו טעים, שהוא אוהב גם כן, לשולחן: כל מי שנטל ידיים, יכול לקבל. הוא ירצה גם. להגיד לו ממש באהבה, בהשתתפות, מה אפשר לעשות? אתה לא נטלת - אפילו שאמרנו. ובעידוד: לא נורא, בפעם הבאה... (אם מאד יבקש, אפשר לומר, רוצה עוד נסיון אחד? שאני אומר כעת ליטול ותרוץ? .. אבל בתנאי שאתה מבטיח לי מראש שאתה משתדל לעשות מה שמבקשים גם בלישוקולד...)

 

לגבי 3 ודומיו. הכדור מפריע כי.. תסבירי למה. בבקשה לא לשחק בו כעת בבית. תוכל בחצר בזמן שאפשר.

הסברת. לא התייחס? לקחת וזהו. שום מילה. אם ימחה, אז אחרי כמה זמן אפשר להסביר בנחת: אני הסברתי לך למה לא לשחק בו כאן, ביקשתי - ולא שמעת. מה אפשר לעשות? זה גם לא מתאים לשחק בבית, וזה גם לא מתאים לא לשמוע כשאמא אומרת..

מסקרן לשמוע איך פעלת... תשתפי?טפטוף


תודה לכולם אשתף איך פעלתי למרות שלא אהבתי את זהופרצת
1. ישן עם הבגדים. היה מבסוט
2. לא אכל איתנו ס.שלישית. בזמן הזה שלחתי אותו לחדר. לא הזיז לו. ואכלנו דברים טעימים שהוא אוהב ואפילו הרשתי בסוף הארוחה ריבה בלחם שאצלנו מותר רק בימי שישי
3. לקחתי לו את הכדור. אבל זה חוזר שוב ושוב אני יכולה לקחת לו את הכדור כל יום וזה מתיש אותי
...טפטוף

 

 

ב"ה, איזו ברכה. התברכת בילד עם אופי חזק ונחוש, שלא יוותר על עקרונותיו תמורת ריבה ושאר פיתויים באמת, זה ברכה, ומרגיע מאוד בעיניי לגדל ילד כזה, שאת יודעת בלב שקט שגם דורשי רעתו לא יוכלו בקלות לקנות אותו בממתקים... ואת יודעת שבע"ה גם לאורך שנים, כשיתייצב בפני פיתויים חזקים יותר בנסיבות החיים המשתנות - יש לו אופי ויש לו עקרונות. אשרייך! חינכת אותו היטב
 
אני מבינה שחוץ מהידיעה שזו ברכה, זה גם יכול להיות קשה לגדל ילד עם אופי כה נחוש. 
לעניות דעתי יכול להקל עלייך אם בכל פעם שהוא מתעקש כך תזכירי לעצמך שזו ברכה, שזו שאיפת העצמאות שהקב"ה נטע בנשמתו, וחשוב לו לשמור עליה מכל משמר. להיות עצמאי זה מבחינתו כרגע ערך עליון. וזה אכן ערך גדול וחשוב מאוד! 
נראה לי חשוב מאוד שתשדרי לו בלב שלם שאת מסכימה לכך ומברכת אותו על הרצון שלו לעצמאות. 
אפשר אפילו לחפש ביוזמתך הזדמנויות לתת לו להיות הגדול והקובע. למנשל אם תכננת לקחת את הילדים למוזאון באחד הימים של חנוכה אבל לא החלטת באיזה יום / לאיזה מוזאון - לשאול אותו מה עדיף לדעתו. או איזה אורחים להזמין לשבת, או... כיד הדמיון הטובה. 
וכן בהזדמנויות שהוא מגיב לדבריך בהתמרדות (שומר מכל משמר על עצמאות המחשבה שלו, גם כשבפועל התוצאה לא משתלמת לו!) - לעודד אותו לזה איפה שרק אפשר. להגיד לו שאמנם בעינייך עדיף לישון בפיג'מה, אבל את מבינה שחשוב לו מאוד להיות הקובע בעניין הזה, והחלטת להשאיר לו את הבחירה (כמו שכתבת שעשית כן). 
אני ממש בעד לאפשר לו לקבוע בכל דבר שאת מוכנה איכשהו לבלוע. 
אבל במה שלחלוטין לא מקובל עלייך (אני מניחה שכדור בבית עונה להגדרה הזאת...) - שם לעמוד על שלך. משהו בסגון - יקר שלי, אני מבינה שחשוב לך להיות הקובע, וזה נהדר שתהיה הקובע בכל דבר שלא מפריע לאחרים, אבל כדור בבית זה מפריע ולא בא בחשבון. אפשר להגיד לו שהוא יוכל לשחק בכדור רק אם הוא מוכן לקבל על עצמו את הכלל הזה. אם לא - לקחת את הכדור לגמרי, לא ליום ולהחזיר - קטן עליו... אין מצב לכדור אלא אם הוא מתחייב מראש שהוא יציית לכלל שקבעת (אם הוא יודע לכתוב הייתי מבקשת אפילו התחייבות כתובה וחתומה). שיבחר כרגע, כילד גדול ועצמאי ומחליט, מה הוא מעדיף. כל בחירה לגיטימית.
 
נראה לך שזה יכול לעבוד?

 

את כותבתאמא ל6 מקסימים
"היה מבסוט" "לא הזיז לו"
לדעתי זו הצגה כדי להראות לך שלא מזיז לו. בפנים בטוח שמזיז לו. הוא למד שאם הוא לא נוטל ידיים אז הוא מפסיד את האוכל וזה כולל גם דברים טעימים שהוא אוהב. הוא לא ייתן לך את התענוג הזה, שתראי שהצלחת והוא עצוב. הוא יישחק אותה מבסוט, כדי שתתלבטי אם בכלל נהגת נכון. אבל הוא בטוח למד לקח. גם אם לא תראי תוצאה בפעם הבאה, את תראי אותה אחרי כמה פעמים.
וחוץ מזה אני חושבת שגם טפטוף כתבה לך יפה מאוד.
את הולכת איתו קצת ראש בראש. ..דבורית
בלי כעס, הוא ילד
כל ילד רוצה להיות טוב ושההורים יהיו מרוצים ממנו
תהיי רכה יותר אל תקחיי אותו ככ ברצינות
תסיחי את דעתו תעשי לפעמים מהמטלות משחק..
כשאת מפרשת את המעשים שלו כחוצפה זה גורם לך לכעס ולכן את מגיבה כמו שאת מגיבה..
אם אמרת לו להתלבש והוא לא זז את יכולה גם לפרש את זה כעצלות, חוסר חשק וכו... כמה פעמים כמבוגר קורה לנו שאין לנו כח לזוז?
אז עושים מזה משחק..
בוא נראה מי יגיע מהר יותר לחדר ויפתח את הארון ראשון...
אני הולכת וכשחוזרת אתה מתחבא לבוש ואני אמצא אותך
אני שמה סטופר נראה כמה מהר אתה מסוגל להתלבש...
בוא נרוץ למטה נקפוץ ביחד בכל המדרגות אחרי שתהיה לבוש..
וכו'!
אבל בהתלהבות... תהני
בדיוק רציתי להןסיףאנונימית לרגע1
שהילד נשמע לגמרי נורמלי!! לא רואה פה חוצפה יוצאת דופן
יש ילדים צייתנים יותר ויש פחותהודיה60

לפעמים מתרגלים לילד צייתן ואז פתאום כשהאח שבא אחריו הוא לא כזה צייתן ונח אז קשה לעכל את זה ומחילים ללכת ראש בראש בלי להרגיש

אז נכון שהילד נשמע נורמלי ורגיל אבל אפשר גם להבין את הקושי של אמא לעשות את הסוויץ' הזה בגישה, לפעמים לוקח להורים זמן לעכל את האופי השונה של הילד

בודאי.. היה לי חשוב להכניס לאיזוןאנונימית לרגע1
נאנחתי לרווחה. יש עוד ילדים כאלה???ופרצת
ברור......בת 30
בכל בית חובה שיהיה לפחות אחד
גישה מדהימה! הלוואי והייתי מצליחה לנהוג ככה. אני פשוט טיפוסופרצת
רציני יותר. אבל אני ככ מתחברת לגישה הזו. אני בטוחה שזה יוציא את הקוץ..והוא יבין שאין לו עם מי לריב
אבל אני ככ רחוקה מזה כי זאת לא אני. ומה לעשות הורים מאמצים גישות שמתאימות לאופי שלהם
לא תאמיני איזה כוחות הוא יכול להוציא ממך..דבורית
לא סתם הנשמה הזו הגיעה אלייך
תגלי על עצמך דברים שלא ידעת
נורמלי מאדאמא של דיתה

יש לי ילד מקסים וצייתן (אמנם קטן יותר) אבל כמעט אף פעם לא מסכים ללבוש פיג'מה או להיכנס למקלחת מיד כשאני אומרת, תמיד צריך למצוא את הדרך היצירתית (וזה לא בגלל שהוא רוצה לעשות דווקא, אלא כי פשוט תמיד באותו רגע יש לו עיסוקים אחרים חשובים). אז תמיד עושים תחרות, סופרים, עושים הפתעה לאבא וכו' רק ככה הוא רץ להתלבש בשמחה בלי שום מריבות ובלאגנים.

לא כדי..!!מירב!!
להרגיל ילד כזה לישון עם הבגדים כי זה ימשיך כךז!
אחיין שלי היה מתעצל בבוקר לקום ולהתלבש לבית ספר
אז למד אחרי מקלחת במקום לשים פיג'מה,שם את בגדי הבית ספר!!

וקרוב לחצי שנה היה ככה עד שעשיתי שינוי!!
ואמרתי לו,כל סוף שבוע שאמא אומרת לי שישנת עם פיג'מה אתה מקבל פרס.
ובאמת זה היה כך שבועיים וחזר להתרגל לפיג'מה בחזרה ללא פרסים😌
לא הגיוני שילד ישן עם בגדים.

אני אישית הייתי מביאה לו רק מה שהיה בסעודה שלישית,הוא צריך לקבל "פרס" ולאכול לחם עם ריבה.
כי מה ילמד מזה?אה אני לא אוכל אני אקבל בסוף לחם עם ריבה
כנסי לראש של הילד.

לגבי הכדור..כשילד לא מבין
לא יהיה כדור בבית
"זרקי" תמסרי אותו למישהו..שלא יהיה כדור בבית.
ושהוא ישאל היכן הכדור,תעני לו..
"לא כיבדת את אמא וממשיך לא לכבד את מה שמבקשת...אין כדור,
ברגע שתהיה מסוגל לכבד ולהקשיב לי שלא משחקים עם כדור בבית,תגיד לי שאתה מוכן לזה,ואקנה לך כדור חדש/אחזיר את הכדור ,אבל רק שתהיה ממש מוכן להקשיב שלא משחקים עם כדור בבית"😌
תאמיני לי זה יעזור מצויין👌
בהצלחה!!
פספסת...טפטוף

מי שקיבל לחם עם ריבה זה הילדים ש*כן* נטלו ידיים והתיישבו לשולחן. וגם זה לא גרם לילד לוותר על מה שבחר ולבוא לאכול, כי העקרונות שלו חשובים לו יותר מריבה.

 

האם הוריו של האחיין שלך אוהבים את המעורבות שלך בחינוך שלו? אני לא הייתי אוהבת, גם אם אחותי הייתה מחנכת דגולה שחבל"ז - הייתי מרגישה שעדיין עדיף שעיקר החינוך של הילד יבוא ממני. אבל אני יודעת שלא כולם כמוני...

אה אוקי..!!מירב!!
חשבתי שרשמת שהרשת לו😁

הוריו צמאים לעזרה בחינוך,הם כלכך מיואשים ממנו.שרק מחכים לגיל של "לזרוק אותו לפנימיה" מרוב ייאוש😷
ואחותי ומקבלת כל מה שאגיד לה ,אני כמובן לרוב אומרת לה מה לעשות לא ליד הילד,שהוא יקבל זאת ממנה ולא ממני.
כי אצלי לא הבעיה,אצלי הוא פלס.

ולגבי לישון עם הבגדים,היא התייאשה ממנו ונתנה לו לישון כבר ככה ..ולי זה היה נשמע טירוף שילד כבר מגיל כזה מתעצל,לכן התערבתי עם "פרסי עידוד" וב"ה זה נגמר בשבועיים עבודה.

אחותי היא אישה דומניננטית מאוד בדיוק כמו שאת נשמעת,וגם אמרה ודברה כמוך.
אבל הילד הזה מוציא ממנה כוחות נפשיים שכל העוצמות שלב נעלמות איתו.
(אצלה זה גם מתחיל להיות יותר מורכב,כי יש מתחתיו ילד בן 6..ואחד בן שנתיים,שהם לומדים מהמעשים שלו!אז זה מה שמגביר את הייאוש.
4 בנים לא קל,היא מתנחמת בגדול בן 10,שהוא השפוי והבוגר בבית)
שאלה קצת לא נעימה אבל לדעתי ראויה להישאלאלעד

הילד לא נולד בן 7 נכון?

איך כיום הוא הגיע למצב כזה? חוצפה לא מתחילה מיום אחד או שבוע אחד אלא תוצאה של התנהלות לא נכונה במשך שנים ארוכות

תתפלא אבל בשביל להתחצף ילד צריך אומץ ועכשיו יש לו את זהופרצת
כנראה
ועד עכשיו? הילד רצה להתחצף אבל לא העז?אלעד

זו בדיוק הבעיה

הוא לא בדיוק מתחצף, יותר מביע את רצונותיואנונימית לרגע1
אם הוא היה מסתפק בלהביע את רצונותיו השרשור הזה לא היה נפתחאלעד


לדעתי זה עניין של הגדרה..אנונימית לרגע1
זה שהוא לא מעוניין לאכול ברגע נתון, זה מעיד על חוצפה?
זה שהוא מעדיף לא ללבוש פיג'מה זו חוצפה?
לדעתי לא..
בהחלט צודקת, יש הבדל בין שני הדברים.אמילי.
כשילד עונה להוריו בחוצפה אני אעשה מה שאני רוצה! או אל לא תגידי מה לעשות! חובה ליהיות נחרץ!

אבל כשמדובר במקרה של גבולות, אפשר להביע הזדהות ולהציע אלטרנטיבה, להביע אכזבה ממעשיו, להביע רגשות...
במקרה הזה נראה שמדובר בילד שמגלה עצמאות בוחן גבולות.
אני חושבת שהגיע ל"גיל ההתבגרות"/ופרצת
גם ילדים בגיל ההתבגרות לא נולדו מתבגרים...בתאל1

גם הילד בן שנתיים שמתחצף  לא נולד ככה... זה שלב כזה...עצמאות

נשמע שיש משהו משותף לכל הדברים שציינתאנונימית לרגע1

למה בעצם אתם מתעכבים בגללו? הוא צריך להבין שלכל בחירה שיעשה, ישנה תוצאה בהתאם

אז לא יטול ידיים לסעודה שלישית- יפסיד, ולא יוכל להצטרף לאכול

לא רוצה להחליף פיג'מה- בחירה שלו. אולי כך יותר נח לו. מדוע זה כל כך חשוב לך?

משחק בכדור בבית? אפשר פשוט לומר שלא משחקים בבית, אין צורך לחזור על זה כמה פעמים ולקחת את הכדור.

 

כך הייתי נוהגת

 

הכל נשמע ככ פשוט מהדוגמאות שנתתי. אבל תארי לך שזה לאורך כלופרצת
היום. נון סטופ. ממש מתיש ולא פשוט. למרות שאיך שאת מתארת זה נשמע די קליל

בקשר לסעודה-
לא חיכינו לו. אבל לא הזיז לו
מבינה לחלוטיןאנונימית לרגע1
למה אמור " להזיז" לו? לא רוצה לאכול, הוא יהיה רעב אחרכך ויגש לאכול.. זו לגמרי בחירה שלו. מבינה את החשש שמא יהיה רעב, אבל בדכ אין מה לדאוג
2 סתירות הוא מתיישר.מין היישוב..
האמת שאני קרובה לזה לעיתים. אבל אני מאמינה שלא כדאיופרצת
לנהוג כך
או שכן או שלא, תלויהודיה60

אם הסטירות מגיעות אצלך כהצבת גבולות, יכול להיות שהילד יקלוט את הגבולות ויתיישר. למרות שאני אישית מאמינה בסמכותיות שלא זקוקה לסטירות

 

אבל אם הסטירות מגיעות ממקום של אובדן שליטה של ההורה על המצב, הילד לא יקבל מסר של גבולות, להפך, הוא יקלוט את החולשה של ההורה ולא רק שהוא לא יתיישר, הדינמיקה איתו תמשיך להדרדר

בגלל שהוא לא לומד גבולות מההורה שהרביץ לובתאל1

אלא חוסר גבולות... לפרוץ גבולות. וזה בדיוק מה שיקלוט. ו

לא כדאי לך....ארץטרופיתיפה
שרשור מדהים!! אני מוצאת פה "עקרונות בחינוך"🤗ופרצת
תמצתתי לי. כותבת אולי יעזור לעוד משהו

אופני תגובות אפשריות למצבים שהילד לא משתף פעולה:
*להתעלם
*להגיב בהומור / משחק
*להזדהות עם הילד ולהציע אלטרנטיבות

זה מה שאני זוכרת. פספסתי משהו? (חוץ מהכאפות🤔)
התמצות שלך מקסים, שלושת הדברים הם כלים מעוליםשמים

רוצה לשים דגש על נקודה חשובה...

יותר משחשוב הכלי שמשתמשים בו, חשוב הפרשנות למעשה של הילד.
שכן הפרשנות מובילה לרגש שמציף ואז קשה להגיב נכון כשהרגש שלילי.
 

כדי להיות מסוגל להגיב מתוך צמיחה ולא מתוך תחושת הישרדות וייאוש וכו'..

כדאי לנסות להרחיב את מעגלי הפרשנות וממילא הרגש יהיה שונה וכך גם השימוש בכלי יהיה יעיל יותר.

 

לדוגמא, כמו שקראתי בשרשור...
חלק מפרשים את מעשי הילד כחוצפה, חלק כבודק את הגבולות וחלק עם הסבר לכל מקרה (גם אני לפעמים עייף וכו'..)
ברגע שמבינים, שלא בהכרח הילד התכוון להתחצף, אלא ייתכן שכך וכך, הרגש לא אוטומטי שלילי, והתגובה תתאים יותר לאירוע ותתרום לפעם הבאה (צמיחה...)

^^^ כל מילה!הודיה60


לא קראתי הכל רק כותבת את דעתיggg
ילדים אינם רובוטים ואנחנו גם לא רוצים שיהפכו לרובוטים. אנחנו בשאיפה לחנך לחשיבה עצמאית וזה שילד לא עושה מה שמורים לו זה לא מראה על חוצפה. זה מראה על מאבק בין הרצון שלך לרצון שלו.
צריך לזכור שאף אחד לא אוהב פקודות וכולם אוהבים להחליט לבד מתי ואיך לעשות דברים.
לכן צריך לחשוב איך אני הייתי רוצה שיבקשו ממני לעשות או לא לעשות דברים ולפנות אל הילד באותו ניסוח.
דבר אחר- חשוב מאוד שלילד יהיה רצון משלו. חשוב מאוד שההורים לא ישברו את הרצון של הילד. ילדים ללא רצונות זה ילדים עצובים שאין להם מטרות בחיים.
זה לא אומר שהילד יעשה רק מה שהוא רוצה. לא ניתן לו לשבור דברים בבית עם כדור בגלל שכך הוא רוצה. אלא ננסה להסביר מדוע לא משחקים בבית בכדור. אפשר גם לקחת את הכדור ולהגיד לו שהכדור יוחזר לו בשמחה לצורך משחק בחוץ.
אפשר גם להוסיף רגש שלך לעניין כמו: אני אהיה ממש עצובה אם הכלי הזה ישבר מהכדור וכדו'...
מאמינה שהילד לא ממש חסר איכפתיות לגבי רגשותיך. (למרות שכלפי חוץ אולי לא יראה את זה)
יש גם דברים שלדעתי בכלל לא צריך להגיד. אם למשל תגידי עכשיו כולם נוטלים ידיים ויושבים. וראית שהוא שמע היטב. נניח שהוא לא יטול ואתם תתעלמו ותמשיכו לברך על הלחם ולאכול. מה הוא יעשה? מן הסתם בסוף יראה שהתעלמו ממנו וירצה להיות עם כולם. אז פעם אחת הוא יתישב אחרי כולם וואולי ינסה את זה פעם נוספת אבל בסוף יבין שלא כדאי לו, בעצמו.
יש גם ילדים שמנסים לתפוס תשומת לב שלילית מההורים. כדאי לתת יותר תשומת לב חיובית של מחמאות על הדברים הטובים שעושה גם הדברים הבנאלים והכביכול ברורים מאליהם. ואז הוא יצטרך פחות ופחות את התשומת לב השלילית. זה עובד- בדוק מניסיון.
יש עוד כמה דברים אבל זה כבר ארוך מידי...
תודה לכולכם. חזרתי לספר שבזכותכם היתה לנו שבת הרבה יותר נורמופרצת
נורמלית
👍👍👌ע מ
👏👏
כיף לשמוע אלעד
איזה יופי!!שמחה !!מירב!!
איזה כיף! מוכנה לשתף?אנונימית לרגע1
בעיקר מצאנו דרכים לא להכנס איתו ראש בראשופרצת
אה .. ואת הכדור העפתי לפני שבת
כל הכבוד! כיף לשמועהודיה60


עשית בשכל עם הכדור !!מירב!!
תודה לכולם!!!!ופרצתאחרונה
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך