דיון! כיתה הומוגנית או כיתה הטרוגנית?נגרינסקי
כיצד לדעתכם צריכות להיראות הכיתות במערכת החינוך?
האם רמות הכיתות צריכות להיות לפי שכבות גיל כמו המצב היום? או שמא רמות הכיתות לפי רמת ידע? יענו, לדוגמא, אדם שבמתמטיקה הגיע לרמה גבוהה יעלה כיתה במקצוע המתמטיקה ואז יוכל לווצר מצב שבכיתה אחת יהיו תלמידים בגילאים שונים...

נמקו, פרטו, הוסיפו ובעיקר תתדיינו...
מה מהם זה הומוגני ומה הטרוגני?מהלך בדרך...

לדעתי המצב היום עדיף מאשר לימוד בכיתות לפי ידע.

המצב הזה נותן יותר דחיפה לתלמידים שחלשים בנושאים מסוימיים.

כמובן שצריך העשרות לתלמידים חזקים, ושיעורי עזר לחלשים...

הטרוגני זו כיתה לפי גיל...נגרינסקי
לא חושב שזה נכון ככ מה שאתה אומר...
החלשים לא באמת מקבלים דחיפה כשהם נמצאים בכיתה כזו... הם לא מוצאים את עצמם ויותר מגדילים את ההפרש בינם לבין שאר כיתתם, זה מביא יאוש...
גם אם נסתכל על ה"חזקים", הם לא ממצים את עצמם כמו שהם יכולים ומפסידים הרבה מאוד... הם ישתעממו הרבה בשיעור במקרה הטוב ואפילו יפריעו במקרה הפחות טוב...
ואם אנחנו מעודדים העשרה\עזר, למה שלא נלך עם זה עד הסוף ונשנה את כל חומר הלימוד על פי התלמיד?
הומוגני- אחיד. שכולם באותו גיל*. הטרוגני- מעורב. רב- גילינפש חיה.
ולומדים באותה שכבה בדאך כלל את אוץו חומר.*

הטרוגני זה
שכולם באותו חומר אבל הגיל שונה.
אה... תודה...נגרינסקי
הייתי בטוח שהפוך, שההומוגני = רמת ידע שווה והטרוגני = רמת ידע לא קבועה......
בשניהם רמת הידע שווה. ההבדל הוא בהרכב הכיתה.נפש חיה.
הומוגני- גיל אחיד
הטרוגני- הרכב רב גילי.
לא... בהטרוגני זה לא אחיד...נגרינסקי
יש תלמידים חזקים יותר וחזקים פחות בהכרח...
ברור. כי הרכב הכיתה שונה.נפש חיה.
ממילא רמת הידע יכול להיות שתשתנה מאחד לשני
בגלל הרבה גורמים.
לא... סליחה, התכוונתי שבהומוגני יש חלשים וחזקים...נגרינסקי
זה גם יכולהיות בהחלט. אני רואה את זה בכיתתי.נפש חיה.
ברוב הכיתות זו המציאות...נגרינסקי
לכן שאלתי אם לא עדיף הטרוגני ששם זה לא קיים כי התלמידים מתחלקים מראש לפי רמת ידע...
דעות לכאן ולכאןנפש חיה.
השאלה היא למה משמשת כיתה ובית ספר?yagel

אם היא משמשת לצבירת ידיעה ותעודות- ודאי שלפי כמות הידע יווצרו הכיתות, ללא קשר לגיל.

אם היא משמשת לחינוך אז זה שיקול שונה, ודאי שצריך חבורה אחידה זה חלק מהחינוך, החברים, החבורה... וכמובן שלא רק גיל יקבע אלא עוד דברים שיצרו כיתה הכי טובה להיתחנך בה!!

ולכן אני חושב שהנחת הבסיס של השאלה היא טעות שהשאלה נובעתyagel

מהמקום של צבירת ידע במקום להתרכז בחינוך, שהרי כיתה של אותו גיל פוגעת בחזקים מבחינת ידיעה וכו' וזה השיקול פה

 

אז לפי דעתך הערכים זה העיקר?נגרינסקי
ואם נסתכל על המציאות תודה שהיא בעייתית כיוון שבכל זאת היא מדגישה את הידע לעומת הערכים?
כיצד אתה חושב צריכה להראות מערכת החינוך האידיאלית?
ואם אני שם את הערכים במרכז, כיצד והיכן אדם יקנה השכלה?
לבד. שירצה ללמוד מקצוע ילמד את כולו המוסדות המיועדים לכךyagel

ואין עניין בהשכלה כללית אלא במינון קטן. "עשה תורתך קבע! " את השאר טפל (טפל זה לא לא נצרך, זה במינון קטן ולא עיקרי..)

 

מסכים עם הרעיון אבל לא עם המסקנההגיגים בע"מ

לדעתי זה טיפשי לחשוב שרק בני אותו גיל יהיו חברים.

זה כמו לחשוב שלא ייתכן שאשכנזי יהיה חבר של ספרדי. 

לדעתי אם בכלל מחלקים לכיתות צריך לחלק לפי תחומי עניין. לדעתי. אנשים בעלי אותם תחומי עניין יש יותר סיכוי שהם יהיו חברים מאשר אנשים באותו גיל.

נגרסקי לא הציע את האפשרות הזאת. אבל האפשרות של כיתה הטרוגונית קרובה יותר  לזה מהאפשרות של כיתה הומוגונית. כי אדם שאוהב משהו משקיע בו וככה עולה לכיתה גבוהה יותר. 

אני חושבת שביסודי צריך לפי גיל ובתיכון לפי רמת ידע.תמיד בבטחהאחרונה

ביסודי יש הרבה יותר מגוון גילאים ויותר צעירים וצריך להיות עם הגיל שלך. בתיכון הגיל כבר פחות משנה וטווח הגילאים יותר קטן, ככה שעדיף לפי רמת ידע...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך