ב"ה יש כאן תגובות מעניינות על שירים של היהודי הנ"ל, לכן נראה לי שכדאי להעלות כמה נקודות:
דבר ראשון, חשוב מאוד להיזהר מלשון הרע, כלל התירוצים של "אבל הוא באמת לא בסדר" או "זה רק הבעת דעה" - לא תופס.
ייתכן שמומלץ לעשות חזרה קצרה ומתומצתת על הלכות לשון הרע, שמצורפים כאן: (אכן ראוי להרחיב עוד, אבל זה רק "עזרה ראשונה" [הקטע לקוח מתוך האתר ויקשיבה, למעוניינים להרחיב, מומלץ להיכנס ל -https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2#.D7.9C.D7.A9.D7.95.D7.9F_.D7.94.D7.A8.D7.A2_.D7.9C.D7.AA.D7.95.D7.A2.D7.9C.D7.AA])
"אסור לספר את חסרונות חברו, מומיו וכל דברי גנות, בושה, ביזיון או כל דבר רע הנוגע לחברו. וכן אסור לספר מידע שעלול לגרום נזק לחברו, גם אם הדבר איננו רע. ואם סיפר עבר באיסור לשון הרע[12]. בין אם הסיפור הוא אמת או שקר או תערובת של אמת ושקר (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל א סעיף א; שם כלל ד סעיף א; שם כלל ה סעיף א ובאר מים חיים ס"ק א; שם כלל ה סעיפים ב, ח; ועוד).
במקרה שיש תועלת בדבר, הותר לספר לשון הרע שהוא אמת, אם יתקיימו עוד כמה תנאים הנדרשים לכך, כפי שמובא להלן בפסקה לשון הרע לתועלת.
איסור סיפור לשון הרע קיים בין אם הוא מספר זאת בדיבור או בכתיבה או ברמז (חפץ חיים, הלכות לשו הרע, כלל א סעיף ח; וכן בכלל ג סעיפים ד-ה) או בקריצות-עיניים[13] ובסימני ידיים ורגליים (חפץ חיים שם בבאר מים חיים ס"ק יג), ואפילו אם הוא רק מראה מכתב שכתב חברו שניכר ממנו חיסרון של הכותב (למשל, אם יש שגיאות כתיב בדבריו, או שרואים מהמכתב שהלה איננו חכם וכדו'), גם זה בכלל איסור סיפור לשון הרע (חפץ חיים שם באר מיים חיים ס"ק יד).
ואפילו אם המספר לא הזכיר את שם האדם עליו הוא מספר לשון-הרע זה, אלא שמתוך דבריו ניתן להבין על מי סיפר או שלאחר מכן יתגלה הדבר, עבר באיסור סיפור לשון הרע. וכן אם המספר לא אמר דבר רע על חברו, אלא שמתוך רמיזתו ניתן להבין דבר רע על חברו, גם זה הוא בכלל סיפור לשון הרע, אם המספר התכוון לרמז זה (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ג סעיף ד).
איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם אומר את הדברים במטרה להפיץ את הדבר, ו/או במטרה לגנות את חברו, או לביישו או לבזותו או לגרום לו נזק, ובין אם עושה זאת מתוך מטרות אחרות, כגון אם מספר דרך אגב מתוך שחוק וקלות ראש ואין כוונתו כלל לבזותו, לגנותו או להזיק לו, בכל מקרה עובר באיסור לשון הרע (}רמב"ם פ"ז מהל' דעות ה"ד; - מובא בחפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ג סעיף ג ובבאר מים חיים שם ס"ק ב, יחד עם הוכחות נוספות מדברי הראשונים).
איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם מספר זאת בפני האדם עליו מספר ובין שלא בפניו[14]. (חפץ חיים, הל' לשון הרע, כלל ג סעיף א).
איסור סיפור לשון הרע קיים אף אם עושה זאת (- מדבר לשון הרע) בדרך עראי. וכל שכן אם עושה כך בתמידות - שאז אין לו חלק לעולם הבא (חפץ חיים שם, כלל א סעיפים ג-ד).
איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם הוא מספר מרצונו החופשי ובין אם הפצירו בו לספר ואף אם לחצו עליו, ואפילו אם אביו או רבו מבקשים ממנו לספר לשון הרע או שהם מבקשים ממנו לספר משהו והוא מבין שאם יספר יגיע הדבר לידי לשון הרע ו/או גנות על חברו - אף זה בכלל האיסור (חפץ חיים שם כלל א סעיף ו).
חייב למסור על קיום לאו זה כל ממונו (חפץ חיים שם כלל א סעיף ו), וכ"ש כבודו (שם סעיף ז). ולכן אם בקשו ממנו לספר לשון הרע מסויים, ואם לא יספר יפטרו אותו מעבודתו, או שאם לא יספר לשון הרע יחשבו הבריות שהוא טיפש או תמים שאיננו מבחין בעורמת בני אדם ורשעותם, גם אז אסור לו לספר לשון הרע (חפץ חיים שם). ואם יתגבר על עצמו ולא יספר לשון הרע במצבים אלו ודומיהם יזכה לאור הגנוז שאין כלמלאך ובריה יכולים לשער (חפץ חיים שם, עפ"י המדרש המובא באגרת הגר"א).
ואף אם משער שלא יבוא לשום אדם על ידי סיפורו שום היזק או בזיון, ואפילו לא יקבלו השומעים את דבריו, אף הוא בכלל לשון הרע (חפץ חיים שם כלל ג סעיף ו)."
(ובנוסף - ידועה חומרת אמירת לשון הרע: עיין כאן - Online Responsa Project - vast Jewish sources)
דבר נוסף, אני חושב שיש משהו יפה מאוד ואף חשוב בכך שאדם דתי שר שירים על אהבה לאישתו ושאלות כלפי אלוקים, למה? אסביר:
חנן בן ארי פונה בשיריו לציבור הדתי, אך כמובן שכידוע הוא פונה גם לציבור הדתל"ש הדתל"פ (דתי לפעמים), ולצערנו היום חלק נכבד מהציבור הנ"ל רגילים לשמוע שירי אהבה חילוניים שבהם כל הזמרים מדברים על רצונות ותאוות ועל אהבה, ועל העצב בזה שאישתו \חברה שלו עזבה אותו.
ואין יותר טהור מכך שהם יראו ש- וואלה גם לדתיים יש מה לומר בנושא! ואצל הדתיים האהבה היא טובה והיא מגיעה ללא פרידה בסוף (בשונה מרוב השירים החילוניים לצערינו) ונכון שהדתיים הם לא מלאכים ויש גם אצליהם פגמים אבל יודעים להמשיך לקיים בית בשמחה ובאהבה גדולה ("למרות הכל נשארת איתי ומחבקת את פגמיי") יש בכך מעלה גדולה מאוד!
ועוד חשיבות יש בכך, והיא שאנשים רואים שגם לאנשים דתיים יש שאלות באמונה! והם לא מפחדים מהם! ועוד יותר מזה - הם שואלים את עצמם כל הזמן מה ה' רוצה מהם? ולמה הם חיים? למה הם קיימים?
זה ברור שכל יהודי צריך לשאול את עצמו ואת ריבוש"ע תמיד - "מה אתה רוצה ממני?" בשביל מה אני חי בעולם? מה הייעוד שלי?
מי שלא שואל את עצמו את השאלות האלה - מבזבז את חייו וחי חיים חסרי טעם ועניין רוחני אמיתי!
ונקודה אחרונה, זה עבור כל מי שלא השתכנע עד עכשיו:
לא אהבת את השירים שלו? לא מתחבר לסיגנון?
פשוט מאוד - אל תשמע את השירים שלו!
אתה לא חייב לשמוע אותו אסור לך ללכלך עליו באינטרנט ולא אצל חברים.
תשמע את מי שאתה רוצה!
בהצלחה! שנזכה לדבר רק טוב ואמת!
אשריכם ישראל!