לפי דעתי השיר החדש של חנן בן ארי באמת מוזר..מכורה לכתיבה!!!

אני אל רוצה לפגוע לכן אני אומרת שהוא מוזר.

א. מזה הדבר הזה "מי ביקש ממך לזרוק בי נשמה"??

זו כפירה!!

כתוב בגמרא שכל אדם צריך לקבל מה שאלוהים נותן בהכנעה ובעל כורחו.

אולי גם אתה לא מסכים עם זה- אבל זה משפט ממש גס ובוטה.

אלוהים לא חבר שלך!!

הוא נהיה יותר ויותר גס.

אממ נראלי פחות מתאיםכי בא אורך

לדבר ככה על בנאדם..במיוחד במרחב הציבורי.

שימי לבקורץ

אממ נראלי פחות מתאיםפשוט יהודייי
לדבר ככה על ה'..במיוחד במרחב הציבורי.
שימו לב
יעני שהשיר מדבר אל ה' בצורה לא הכי מתאימהפשוט יהודייי
לא מסכימה כ"ככי בא אורך
יכול להיות שהשיר לא היה צריך להתפרסם כי אנשים יכולים לפרש את זה בדרכים שונות וגם שליליות..
אבל קראתי את המילים כמה פעמים והגעתי למסקנה שהשיר מבטא רצון להתקרב לה'.
בהתחלה הוא אומר "מי ביקש ממך לזרוק בי נשמה?" שיש פה סוג של כעס ואז הוא כותב "אז למה לא תבוא אליי בצהריים?תחבק,תביט לי בעיניים".
אני חושבת שזה פשוט מבטא תסכול מסויים שכולנו חווים.
(חוצמזה שהשיר הזה בא לי בול משמיים באותו שבוע שהיו לי כל מיני תהיות וזה פשוט ביטא הכל)
תגובה!אהבת ישראל בנשמה

נראה לי קצת לשון הרע, בכללי הוא 

מביא בשירים שלו את ההרגשות שלו וגם ציבוריות .

יכול להיות שזה מה שהוא מרגיש, השאלה האם 

הוא צריך לפרסם את זה בשיר? 

נ.ב לא הייתי קורא לזה גס.

ואפשר לשמוע שירים של אברהם פריד וביני לנדאוחיוך גדול

תגובה לתגובה!פשוט יהודייי
אממ לא הבנתי איפה הלשון הרע פה? יש פה שיר ציבורי שסהכ אנשים חווים כלפיו את דעתם? איפה זה פסול?
לכן רשמתי קצת..אהבת ישראל בנשמה

הכוונה הייתה שזה יכול להידרדר ללשון הרע.

יש להבדיל בין לימוד לתפילהץ שירה היא תפילה ונובעת ממשברyagel

זה בקשה זה התחבטות רגשית... את צודקת שעדיין צריך לראות שזה לא הטחת דברים כלפי מעלה... השיר לא כל כך ברור

 

די נכוןשי ליברל

זה מה שקורה שזמר רוצה פרסום...

שיר ממש לא מתאים!!!!!!נסיך של המלך

הוא התחיל עם אחלה שירים והוא נהיה יותר ויותר גרוע מי שלא שם לב הוא מנסה להגיד 

אני לא נציג של אלוקים

תכלס אני לא באמת רוצה נשמה אבל תקעת לי את זה אז אני מנסה לשרוד עם זה -מי ביקש ממך בכלל "לזרוק" בי נשמה 

ומי שלא שם לב רואים עד כמה הוא דתי ושהוא מנסה שלא יראו את הכיפה!!!!

אתה מכיר את חנן בן ארי שאתה מדבר ככה?קופקליפטוס

אתה הבנת מה המשמעות של המשפט "לא נציג של אלוקים"?

אתה יודע מה המשמעות של השיר החדש לפני שאתה מתחיל ללכלך עליו?

מאיפה הבאת את זה שהוא מנסה להראות שהוא מנסה שלא יראו לו את הכיפה?

אולי חאלס עם כל הלשון הרע כאן?!

אחד מהשבעה כללים לפני שאומרים לשון הרע הוא שאתה מכיר את המקרה בעצמך, אתה מכיר את המקרה בעצמך? חוששני שלא..

למה אתה אומר ככה??הי אנשים!
חנן בן ארי הוא אחלה!! אני חושבת שיש במה שהוא אמר הרבה,! אפילו המון! אתה מכיר אולי את הפעמים שנורא קשה לך? שאתה לא מוצא את האור שבקצה של המינרה? יש כאלה רגעים מיאשים שאתה אומר לאלוקים למה? למה הראתה אותי? למה סמתה לי נשמה? כי בתכלס אם לא היה לנו נשמה אז לא היה לנו כזה כואב.. גם יש לנו נשמה שמכאיבה לנו וגם ה' לא ניגלה עלינו למחבר אותנו ואומר לנו שהנשמ הזאת היא בישבינו.. טוב זה היה סבתוחה.. מקווה שהבנתה והתחלתה להסכים..בתם
זהירות מלשון הרע!בדרך התורה ננצח

ובמיוחד שהוא פתוח לכלל!

לא הייתי אומר גסאח

אבל כן יש קצת בוטות בשירים שלו...

כשראיתי את הקליפ המחשבה שעברה לי בראש הייתה רחמים עליו, הוא מסכן, הסתבך יותר מדי בתוך עצמו....

הוא פשוט נפתח יותר מדי לעולם שבחוץ, שזה דבר שאין בו בעיה עקרונית אבל תמיד כנפתחים צריך שיהיה משהו שישמור עליך, שיחזיק אותך.

את השיר של חנן בן ארי החדש לא שמעתי, אבל....יהודיה בנשמה!!

ממש ממש התחברתי לשיר החדש של ישי ריבו- "לשוב הביתה"!!

מי שלא שמע כדאי לו לשמוע!!!!!!!!!!!

זה לא משנה.רוקדת בגשם
השרשור הזה לכשעצמו הוא כפירה. ולהר.
מאיפה הבאת את זה שהשרשור הזה הוא כפירה?פשוט יהודייי
צריך פשוט להבין את המשמעות שלו!!!אוהבת את כוולם

הוא בנאדם' מדהים!! והוא מתכוון ממש לטוב! רק צריך פשוט להסתכל על הדברים מכיוון אחר....

מכיוון- שרוצים לנסות להבין למה הוא התכווןחושב ומכיוון חיובי....

 

תנסו להבין את המשמעותמתפלפל זה שיר מקסים! וגם כל השירים שלו!צוחקצוחק

 

 

ונ.ב.- זהירות מלשון הרע!!!!

שהיה אומר את זה בהתבודדות,סבבה זה לא אמור להופיע כשירגוזמבה

כמו שתודה שאת לא היה אמור להופיע כשיר 

יש לו משברים באמונה /רצון לבטא את האהבה שלו לאשתו שיעשה את זה בפרטי!!!!!

חחחח מסכים לגמרינצח
ל"ה;)אני121

צריך לזכור שלשון הרע זה לא רק על אנשים שאנחנו מכירים אישית

מקשור פה להר?.. הבעתי דיעה. נתתי ביקורת.נצח
סבבה... זה נכון, אבל לא צריך להרוג את הבנאדם' בגלל זה!!אוהבת את כוולם


אבל אם לא כולם רואים את זה כמוהו אז שיזהר!!!נסיך של המלך


ומה תאמרי על מלכנו דוד?תמים

שכתב "עורה למה תישן ה'", הוא גם כופר? יש מקום לפעמים לזעקה של מועקה קשה. (שמעתי מהרב דביר טל)

לכל "מתנגדי שירי חנן בן ארי למיניהם":קופקליפטוס

ב"ה יש כאן תגובות מעניינות על שירים של היהודי הנ"ל, לכן נראה לי שכדאי להעלות כמה נקודות:

 

דבר ראשון, חשוב מאוד להיזהר מלשון הרע, כלל התירוצים של "אבל הוא באמת לא בסדר" או "זה רק הבעת דעה" - לא תופס.

ייתכן שמומלץ לעשות חזרה קצרה ומתומצתת על הלכות לשון הרע, שמצורפים כאן: (אכן ראוי להרחיב עוד, אבל זה רק "עזרה ראשונה" [הקטע לקוח מתוך האתר ויקשיבה, למעוניינים להרחיב, מומלץ להיכנס ל -https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2#.D7.9C.D7.A9.D7.95.D7.9F_.D7.94.D7.A8.D7.A2_.D7.9C.D7.AA.D7.95.D7.A2.D7.9C.D7.AA])

"אסור לספר את חסרונות חברו, מומיו וכל דברי גנות, בושה, ביזיון או כל דבר רע הנוגע לחברו. וכן אסור לספר מידע שעלול לגרום נזק לחברו, גם אם הדבר איננו רע. ואם סיפר עבר באיסור לשון הרע[12]. בין אם הסיפור הוא אמת או שקר או תערובת של אמת ושקר (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל א סעיף א; שם כלל ד סעיף א; שם כלל ה סעיף א ובאר מים חיים ס"ק א; שם כלל ה סעיפים ב, ח; ועוד).

במקרה שיש תועלת בדבר, הותר לספר לשון הרע שהוא אמת, אם יתקיימו עוד כמה תנאים הנדרשים לכך, כפי שמובא להלן בפסקה לשון הרע לתועלת.

איסור סיפור לשון הרע קיים בין אם הוא מספר זאת בדיבור או בכתיבה או ברמז (חפץ חיים, הלכות לשו הרע, כלל א סעיף ח; וכן בכלל ג סעיפים ד-ה) או בקריצות-עיניים‏[13] ובסימני ידיים ורגליים (חפץ חיים שם בבאר מים חיים ס"ק יג), ואפילו אם הוא רק מראה מכתב שכתב חברו שניכר ממנו חיסרון של הכותב (למשל, אם יש שגיאות כתיב בדבריו, או שרואים מהמכתב שהלה איננו חכם וכדו'), גם זה בכלל איסור סיפור לשון הרע (חפץ חיים שם באר מיים חיים ס"ק יד).

ואפילו אם המספר לא הזכיר את שם האדם עליו הוא מספר לשון-הרע זה, אלא שמתוך דבריו ניתן להבין על מי סיפר או שלאחר מכן יתגלה הדבר, עבר באיסור סיפור לשון הרע. וכן אם המספר לא אמר דבר רע על חברו, אלא שמתוך רמיזתו ניתן להבין דבר רע על חברו, גם זה הוא בכלל סיפור לשון הרע, אם המספר התכוון לרמז זה (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ג סעיף ד).

איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם אומר את הדברים במטרה להפיץ את הדבר, ו/או במטרה לגנות את חברו, או לביישו או לבזותו או לגרום לו נזק, ובין אם עושה זאת מתוך מטרות אחרות, כגון אם מספר דרך אגב מתוך שחוק וקלות ראש ואין כוונתו כלל לבזותו, לגנותו או להזיק לו, בכל מקרה עובר באיסור לשון הרע (}רמב"ם פ"ז מהל' דעות ה"ד; - מובא בחפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ג סעיף ג ובבאר מים חיים שם ס"ק ב, יחד עם הוכחות נוספות מדברי הראשונים).

איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם מספר זאת בפני האדם עליו מספר ובין שלא בפניו‏[14]. (חפץ חיים, הל' לשון הרע, כלל ג סעיף א).

איסור סיפור לשון הרע קיים אף אם עושה זאת (- מדבר לשון הרע) בדרך עראי. וכל שכן אם עושה כך בתמידות - שאז אין לו חלק לעולם הבא (חפץ חיים שם, כלל א סעיפים ג-ד).

איסור סיפור לשון הרע הוא בין אם הוא מספר מרצונו החופשי ובין אם הפצירו בו לספר ואף אם לחצו עליו, ואפילו אם אביו או רבו מבקשים ממנו לספר לשון הרע או שהם מבקשים ממנו לספר משהו והוא מבין שאם יספר יגיע הדבר לידי לשון הרע ו/או גנות על חברו - אף זה בכלל האיסור (חפץ חיים שם כלל א סעיף ו).

חייב למסור על קיום לאו זה כל ממונו (חפץ חיים שם כלל א סעיף ו), וכ"ש כבודו (שם סעיף ז). ולכן אם בקשו ממנו לספר לשון הרע מסויים, ואם לא יספר יפטרו אותו מעבודתו, או שאם לא יספר לשון הרע יחשבו הבריות שהוא טיפש או תמים שאיננו מבחין בעורמת בני אדם ורשעותם, גם אז אסור לו לספר לשון הרע (חפץ חיים שם). ואם יתגבר על עצמו ולא יספר לשון הרע במצבים אלו ודומיהם יזכה לאור הגנוז שאין כלמלאך ובריה יכולים לשער (חפץ חיים שם, עפ"י המדרש המובא באגרת הגר"א).

ואף אם משער שלא יבוא לשום אדם על ידי סיפורו שום היזק או בזיון, ואפילו לא יקבלו השומעים את דבריו, אף הוא בכלל לשון הרע (חפץ חיים שם כלל ג סעיף ו)."

(ובנוסף - ידועה חומרת אמירת לשון הרע:  עיין כאן - Online Responsa Project - vast Jewish sources)

 

דבר נוסף, אני חושב שיש משהו יפה מאוד ואף חשוב בכך שאדם דתי שר שירים על אהבה לאישתו ושאלות כלפי אלוקים, למה? אסביר:

חנן בן ארי פונה בשיריו לציבור הדתי, אך כמובן שכידוע הוא פונה גם לציבור הדתל"ש הדתל"פ (דתי לפעמים), ולצערנו היום חלק נכבד מהציבור הנ"ל רגילים לשמוע שירי אהבה חילוניים שבהם כל הזמרים מדברים על רצונות ותאוות ועל אהבה, ועל העצב בזה שאישתו \חברה שלו עזבה אותו.

ואין יותר טהור מכך שהם יראו ש- וואלה גם לדתיים יש מה לומר בנושא! ואצל הדתיים האהבה היא טובה והיא מגיעה ללא פרידה בסוף (בשונה מרוב השירים החילוניים לצערינו) ונכון שהדתיים הם לא מלאכים ויש גם אצליהם פגמים אבל יודעים להמשיך לקיים בית בשמחה ובאהבה גדולה ("למרות הכל נשארת איתי ומחבקת את פגמיי") יש בכך מעלה גדולה מאוד!

 

ועוד חשיבות יש בכך, והיא שאנשים רואים שגם לאנשים דתיים יש שאלות באמונה! והם לא מפחדים מהם! ועוד יותר מזה - הם שואלים את עצמם כל הזמן מה ה' רוצה מהם? ולמה הם חיים? למה הם קיימים? 

זה ברור שכל יהודי צריך לשאול את עצמו ואת ריבוש"ע תמיד - "מה אתה רוצה ממני?" בשביל מה אני חי בעולם? מה הייעוד שלי?

מי שלא שואל את עצמו את השאלות האלה - מבזבז את חייו וחי חיים חסרי טעם ועניין רוחני אמיתי!

 

ונקודה אחרונה, זה עבור כל מי שלא השתכנע עד עכשיו:

לא אהבת את השירים שלו? לא מתחבר לסיגנון?

פשוט מאוד - אל תשמע את השירים שלו!

אתה לא חייב לשמוע אותו אסור לך ללכלך עליו באינטרנט ולא אצל חברים.

תשמע את מי שאתה רוצה! 

בהצלחה! שנזכה לדבר רק טוב ואמת!

אשריכם ישראל!

השקעת(;כבתחילה
אשרייךאני121


..ghgh

לזרוק נשמה זה ביטוי של חזל,

 

 

הוא הוציא לפני לא הרבה זמן שני שירים שמהותם בלהגיד תודה לה' על הטוב כך שאין מצב לטענות כלפיו...

אבל "מי ביקש ממך..." זה ביטוי שלו..פשוט יהודייי
יש דרך להגיד כל דבר
מה הבעיה במי בקש ממך?ghgh


זה מפורסם. כולם מכירים את השיר. הוא בחר להתפרסם ולפרסם אותונחמיה17

שמעתי  אותו בטרמפ ביום שישי האחרון- מסכים איתך.

שיר נוראי.

ככה גם אני חשבתי ישר כששר.

ניסיתי לראות בעין טובה. ללמד זכות.

אבל לא.

זה די פשוט-

מדובר בשיר שפשוט רוצה לצעוק משהו כדי שאנשים יזהו עם הצעקה ויקנו דיסק.

אבל זה באמת קטע דפוק.

 

מותר לי לבקר שירים שמפרסמים.

למה אם אומרים שהשירים של סטטיק ובן אל דוחים -אין פוצה פה ומצפצף?!

לשון הרע!!דתית לאומית

צריך לשים לב..

אבל לא נורא-שבע יפול צדיק וקם

כל מי שחושב שזה לשון הרע...עברי אנכי

חנן בן ארי פרסם את השיר מרצונו החופשי ולכן ניתן להגיב על השיר כרצוננו.

רק מה הלשון הרע האמיתי פה?

זה לדבר עליו בתור בנאדם. או על איך שהוא נראה.. כי כן. גם בעיניי הגבה השמאלית שלו קצת יותר בלונדינית מחברתה וזה לא סיבה לדבר עליו בפומבי.

אך לגבי השיר אם הוא פרסם אז הוא פרסם.

 

 

 

(למען הסר ספק.הגבה השמאלית שלו אחלה....

 

 

אבל הימנית....... )

וואו רק עכשיו ראיתי את כל התגובות.. אז ככה:מכורה לכתיבה!!!

אני באמת לא מבינה מה לשון הרע פה. כי כל אדם שבוחר להתפרסם, לוקח בחשבון שיזלזלו בו או שיפקפקו בו או שישבחו אותו.

ואם הוא לא לוקח את זה בחשבון, אז זו לגמרי בעיה שלו.

לגבי השיר- שיר נחמד, המנגינה ממכרת, אבל-- יש שם מילים שאני מסכימה איתם ויש כאלה שממש ממש לא.

מישהו פה כתב ש- "ואז הוא כותב "אז למה לא תבוא אליי בצהריים?תחבק,תביט לי בעיניים".".

אז המשפט הזה הוא גם לא רלוונטי, כי רק הדיבור הזה מראה על כאילו ה' הוא חבר שלו.

"למה לא תבוא אליי בצהריים.." אני יודעת שזו רק מטאפורה אבל שייזהר....

זו לגמרי חוצפה!!

אבל אנחנו באמת לא יכולים לשפוט אותו כי זה חשבון שלו ושל הקב"ה מה שהוא אומר עליו..

 

אני חושבת שזה אחלה שיר, הוא יכולשוליים עלייכםם

להגיד מה שבא- זה בחירה שלו, מה שהוא אמר על הלא נציג של אלוקים הוא ממש צודק אנשים מתייגים אותו כדתי כמו שהם דתיים וחושבים שהוא הנציג שלהם ואז כשהוא מוציא שיר לא משו אז כולם אומרים שזה כפירה...

אנחנו כרגעמכורה לכתיבה!!!

לא מדברים על השיר הקודם שלו, ויקיפדיה, אלא על השיר העכשוי- מה אתה רוצה ממני.

 

לא חושבתתארץ אהובה

אתם צודקות אולי שהוא יכול לומר מה שבא לו, אבל בשום אופן לא כלפי ה' יתברךך!! הוא לא חבר שלו!!

מצידי שיוציא איזה שיר שבא לו על דודשלו החצילים שבגינה או לוידת מהה, לא כלפי הקב"ה!!

 

וזה שהוא אומר שהוא לא נציג של אלוקים יכול להיות שהוא צודק תיאורטית אבל

1) זה לא נכון בעצם זה שהוא יהודי הוא נציג של הקב"ה כמו כל יהודי!! כי תכלס זה כמו נניח שיעשו מחקר על איזה משו, נניח ציונים בכיתה- ואז יבוא אחד ויאמר שהוא לא מדגים את הציונים!!(לא ציונים.. ציוווניםקורץ)

אבל בעצם זה שהוא חלק מעמ"י הוא משפיע על הסטטיסטיקה ומייצג משוו!!

2)לדעתי הוא אומר את זה בתור התגוננות, שלא יגידו לו שהוא מוציא את הדתיים דפוקק.. שיהיה לו מגננה, ובאמת הוא משתמש בזה..

הדיבור מראה שאנחנו מתייחסים אל אלוקים כאבאכי בא אורך
שכמו שאנחנו רוצים להרגיש חיבוק ואהבה מאבא/אמא אז גם מהאבא (והמלך) שלנו אנחנו רוצים!אנחנו רוצים להתקרב ולהרגיש!
אנחנו באמת מתייחסים אל ה' כאבא, אבל ישמכורה לכתיבה!!!

גבול לפרישות.

גם כל אדם במציאות לא יכול לומר לאביו: "אבא! למה ילדתם אותי?"

נכון??

אז זה מה שחנן עושה.

זו חוצפה וכפירה אפילו.

מההתחלה אמרתי- יש משפטים שהם מעולים ואני באמת לגמרי מסכימה איתם, ויש משפטים שאני כלל לא מסכימה איתם..

99%!!ארץ אהובה

99 כי הוא יכול לחשוב את זה בינו לבין עצמו,(וגם זה בקושי) אבל כשהוא מפרסם אתזה 

א' הוא מוציא תצמו נער מתבגר

ב' הוא יכול להחליש אחרים!!

...אני121

נערך

אולי לא כ''כ רלוונטי עדיין אבל-חיוך קטן גדול
חנן בן ארי פרסם אתמול בפייסבוק שלו סרטון של שאלות ותשובות בלייב.
ואחת השאלות הייתה באמת על זה...
הוא אמר שהוא כתב את זה אחרי שיחה טעונה שהיתה לו עם אבא שלו...
לפי מה שהבנתי זה לא לקב''ה....
אממ בקשר למה שהוא העלה..כי בא אורך
הבנתי שהוא רק נתן דוגמא לזה שגם בינו לבין אבא שלו וכאילו כמו שהשיחה עם אבא שלו (שהייתה טעונה) חיזקה עוד יותר את הקשר הטוב כך גם כאשר הוא אמר את זה לאבא שבשמיים זה כי הוא מרגיש קרבה..זה מה שהבנתי
בדיוק. גם אני הבנתי ככה כשראיתי את הסרטון.מכורה לכתיבה!!!

הוא אמר שכשאוהבים מישהו, אז לפעמים כועסים או משהו כזה..

הוא נתן דוגמא לאבא שלו.

 

אבל מי אתם שתחליטו איךשוליים עלייכםם

צריך לדבר ל-ה'....?! הוא דיבר אליו כמו שהוא חושב שצריך לדבר אליו.. ואתם לא תקבעו לו אם זה חוצפה..

אין דבר כזהמכורה לכתיבה!!!

זה כמו שתגידי לרבנים: מי אתם שתחליטו לי איך להתלבש או מה לאכול??

אז זה בדיוק ככה!

אני לא חושבת שתמצאי רב מכובד שמסכים לצעוק על ה', וככה לדבר אליו.

אבל זה לא לצעוק! ואת משווה אותךשוליים עלייכםם

לרבנים?! וגם הבנת יפה שהוא מספיק קרובה אליו כדי לדבר אליו כמו אבא.. ואני לא חושבת שזב חוצפה..

לדעתיארץ אהובה

את יכולה לומר שזה לא חוצפה וזה לא צועק..

(סבבה, אולי את צודקת.

למרות שלדעתי- שומעים על הקול שלו והצורה שהוא שר והפוזות שהוא לא שר את זה מתוך קרבה לה'..)

אבל בחייאת רואים שהוא מדרדררר.. וזה סיבה מספיק טובה בשבילי כדי לא לשמוע את השיר הזה.

אני לא רואה את עצמי מתקדמת ממנו..

הוא מדבר כמו מתבגררר!! (כולנווקורץ חח) תודה שאת אוהבת אותי.. מה אתה רוצה ממני.. למה לא תבוא.. כאילו בנאדםאתה בן שלושים או שלוש עשרהה??

את ממש לא תחליטי לבן אדם אם הוא מדברשוליים עלייכםםאחרונה

מתוך קירבה ל-ה' או לא.. ואם זו הדרך שלו להתקרב לה'?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך