מעבר לצבא
מה ההבדלים הגדולים בין חרדים לדתיים לאומיםחדש פההה
השקפה שלמבשר שלום
האם צריך להסתגר או להיות למודרנה?
האם רצון ה' זה רק ללמוד תורה,או לעבוד וללמוד?
האפ יש ערך לעולם החילוני שמפותח במדינה?
האפ אנחנו בגלות או בגאולה?
די זהן,אבל על כל אחד יש הרבה מאוד מאוד להאריך ולדבר
אפשר קצת לפרט?חדש פההה
זה הרבה ממשמבשר שלום
יש איזה ספר או משהו שקצת יותר יסביר לי...חדש פההה
ממש מעניין אותי ואין לנו ממש חרדים במשפחה
אני מכיר רק ספרים שהם בכיוון אחדמבשר שלום
"דע מה שתשיב לעצמך"-הרב זאב קרוב(זה גם על אמונה בה',על מעמד המדינה וכו').
"ויהי ידיו אמונה"-הרב אלי סדן,נהנהתי מכל רגע(מדבר על דמוקרטיה,חברה ומדינה)
ספר "אורות" של הרב קוקנער גבעות מצוי
אתה בנוגה לא בצמעירא שמים!
זה לא איסור ל"הציץ" מדי פעם..נער גבעות מצוי
ואפשר ללמוד עם פירוש, או חברותא, או בשיעור.
אבל כדי להבין לא עוזר להציץירא שמים!
טוב.. צודק.נער גבעות מצוי
למה לא עוזר?לא שייך
זה יכול לשמש כנקודות למחשבה. לא צריך שזה יהיה המקור לידע, אבל בהחלט אפשר לשמוע את הטיעונים הכלליים, ולהמשיך עם חשיבה עצמאית.
אולי אפשר...נער גבעות מצוי
אבל להבין את העיקרון, זה לימדו רציני ומתמשך.. א"א לומר שלמדתי אורות/שאני הולך ע"פ מרן הרב בלי ללמוד ביסודיות..
אין לי בעיה עם זה, אבל להדגיש שזה חשיבה עצמאית..
ספר מהצד השנילא שייך
יש ספר (קצת קיצוני) מהצד החרדי שנקרא "דת הציונות". לדתיים לאומיים בעלי קיבה חזקה בלבד!
זה ספרמבשר שלום
אני מאוד משתדל לא לדבר בקיצוניות,אבל עלנכבוד תורה,וכבוד מרן הרב זצ"ל,ואני בטוח שאין למחבר של הספר הזה חלק באלוקי ישראל,הוא מוציא שם רע על גדולי ישראל.
על המחבר של הספר הזה נאמר שם רשעים ירקב.
למה מה כתוב בו?כבתחילה
שקרים על הציונותמבשר שלום
הנה מה שהרב אליעזר מלמד כתב-מבשר שלום
על רשעותו של מחבר 'דת הציונות'
הרב אליעזר מלמד מתייחס בטורו "רביבים" בעיתון בשבע לספר 'דת הציונות' שחובר על ידי אדם אשר אין בו דעת, כלשונו. דעה.
הרב אליעזר מלמד , כ"ו באייר תש"ע 10/05/10 11:15
לפני כשנה התייחסתי בקצרה לאיש רע וחצוף שפרסם ספר בשם 'דת הציונות', שבו יצא לטעון שהעוסקים במצוות יישוב הארץ המציאו מצווה חדשה, והוציא דיבה רעה על מרן הרב קוק זצ"ל ותלמידיו ועל רבים מגדולי ישראל מכל החוגים. שמו כפי הנראה אברהם חזן, ואולי יואל אלחנן.
וכתבתי כי על פי היחס לספר זה אפשר להבחין בין צדיקים לרשעים, שכל המסכים לספר הזה - סימן שבחר ברשע, ואין לכבדו וקל וחומר שאין ללמוד ממנו.
ועתה סיפרו לי שישנה התייחסות רחבה לאיש ולספרו באתר 'הלכה יומית', שבו כותב הרב יעקב ששון שליט"א, נכדו של הראשל"צ הרב הגאון עובדיה יוסף שליט"א, הלכות והשקפות על פי דרכו של סבו הגדול. והנני מעתיק את דבריו בשלמות:
על מעמדו של מי שמבזה את מרן הרב קוק זצ"ל
האם הרב הגאון שמע על הספר 'דת הציונות', ואם כן מה הוא חושב עליו?
תשובה: ספר 'דת הציונות' נתחבר על ידי אדם אשר אין בו דעת. כי כל הטענות שכתב נגד הראי"ה קוק אינן נכונות כלל, והוא משער השערות לפי קוצר דעתו ודעת רבותיו בכדי לבזות את הרב קוק. וטוב היה לו לאותו מחבר אילו נתהפכה שלייתו על פניו, ונוח לו שלא היה חוזר בתשובה כלל, והיה נשאר בקלקולו שלא ייערך עדי עד לעומת הקלקול שהביא עתה לעולם על ידי ספרו. וכל המבזה את החכמים אין רפואה למכתו. וכבר הודיעונו רבותינו (סנהדרין צ.) כי אין לו חלק לעולם הבא. ואין ספק בדבר שהקדוש ברוך הוא, שחס על כבודו של צורבא מרבנן, לא יחריש על כבודו של הרב קוק, שהיה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה, וכל גדולי התורה העריכוהו עד מאוד. ואף הגרי"ש אלישיב מכבדו עד מאוד. והגרש"ז אוירבך היה תלמידו. וגם מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א מגדלו ומעריכו עד אין קץ, כי כל אלה הכירוהו וידעו גדולתו, גם אם באיזה ענייני הנהגה לא הכול הסכימו עמו. וידוע לשון הגאון 'חזון איש' במכתבו אליו, אשר כתב לו "הוד כבוד מרן שליט"א".
ומחבר 'דת הציונות' היטה דבריו לדרך זרה, חורש רעה בכל עת מדנים ישלח. והאמת כי זה המחבר קשה עלינו כספחת, אפרוח אשר לא נפקחו עיניו, אשר למד תורה והשקפה מפי מבזה תלמידי חכמים המתלוצץ מן החכמים בדרשותיו, וממנו למד וכן עשה, עד שנתגדל יותר ונעשה תלמיד המחכים את רבותיו בדברי ליצנות כנגד רבן של ישראל הראי"ה קוק, אשר הוא מרבה דברים כנגדו בדברי שקר שאין להם שחר. עדי יאנף ה' במשנאיו ושב יעקב ושקט ושאנן ישראל.
ועוד הרבה יש להאריך בדברים אלה, אך תקצר היריעה והזמן גם הוא. קנצי למילין (סוף הדברים), שאסור לקרות בספר הנזכר כי דינו כשאר ספרי מינות".
הרב עובדיה אמר שמי שכתב את הספר הזה ככ צדיקעברי אנכי
שהוא היה מוכן לאבד את כל העולם הבא שלו בפרסום הספר!!
הנכד של הרב הסריט את עצמו עם הרב, ושומעים אותו אומר שהרב קוק היה צדיק גדול!!!
לא בקי בדברי הרב עובדיהמבשר שלום
הלשון המדוייקת של הרב עובדיה בסירטון שנמצא ביוטיוב היא:עף על עצמו
שהרב צדקה הלך פעם לשימחת תורה במרכז הרב וראה את מרן הרב קוק זיע"א ואמר לרב עובדיה שהוא "מלאך השם צבאות"
מסכים, אבל...לא שייך
נכון שהוא ככל הנראה קיצוני ומגזים בצורה פרועה, אבל אפשר שם ללמוד על סוגי הטענות וההשגות על הדרך הדתית לאומית (סוג של לברר את הטוב שברע).
כתבו פוסקים חרדים ודת"ל שאסור לקרוא בו כי הוא ספר מינות!!עף על עצמו
כמו שבסתמא אסור ללמוד את ה"ברית החדשה" הנוצרית!!!
אי אפשר!נער גבעות מצוי
הטענות וההשגות בספר הן על דרך הגאווה והבוז. חוץ מהעובדה החשובה שהוא מסתמך על סילופים של מאמרי גדולי הדור ושקרים והמצאות.
זה לא מייצג את החרדים. טעות!!! זה מייצג אדם אחד קנאי ורשע!!עף על עצמו
כל גדולי החרדים האשכנזים והספרדים הכירו במרן הרב קוק זי"עא כקודש הקודשים, עוד בחייו כינהו "קדוש", וכינהו "שר התורה", וכינהו "מרן".
אסור לפי ההלכה לקרוא את הספר הזה שמכפיש את התורה הקדושה ואת השכינה הקדושה!!!!
אסור לך להמליץ לאחרים לקרוא את הספר הזה!! כך אמר מרן ריב אברום זצוק"ל שהיה חיי בעת צאת הספר הטמא הזה לאור!!! (גם הרב יצחק יוסף אמר שהוא ספר מינות ואסור לקרוא בו הוו"ד למעלה)
תעשה תשובה אחי!
ראש ישיבתי נפגש פנים בפנים במחבר הספר..נער גבעות מצוי
הרב שלי הזמין ספר והמחבר בעצמו בא והביא לו, והרב שלי פשוט סתר לו טענות מופרכות שם (שגדולי ישראל יצאו על מרן הרב.פפפ)..
רה"י אמר לי פעם שהוא היה דתי לאומי, יצא בשאלה, והפך ל"חרדי" (איפה נכנס חרדה לדבר ד'??) ועכשיו הוא בטוח שהוא מציל את העולם, לא צריך להתלהב ממנו..
יש לו בבית את הספר הזה, ובהתחלה יש לו שם מכתבים שהוא התכתב עם המחבר ועוד כל מיני השגות בכתב ידו ומהעיתונות..
קיצור, גם אני קראתי. ספר זוועה!!
^^^כבתחילה
אין הבדלים גדולים. נקודה.נער גבעות מצוי
שנינו מאמינים בתורה שבכתב ובתושב"ע.
שנינו שומרים על שו"ע.
שנינו מתפללים, לומדים, ומקיימים מצוות.
שנינו גומלי חסדים ואוהבי ישראל.
ה"הבדלים" הם הגישה לגאולה. זה הבדל יסודי, אבל הוא לא מורגש כמעט בחיי היום-יום.
לשיטת חלקם, המדינה היא בהחלט התקדמות, וצריך להודות עליה (לא כמו שאנחנו מודים ביום העצמאות, חיצונית), אבל בגלל המצב שלה כיום, א"א לומר ממש עליה 'קדושה' ולומר הלל. לא יודע אם הם סוברים שהיא ממש אתחלתא דגאולה.
עוד שיטה (חב"ד), המדינה היא בהחלט הצלה, אבל היא לא קשורה לגאולה!
שיטת יחיד (סאטמר), המדינה היא כפירה בד' ופשוט שאין לה שייכות לגאולה.
שיטת הראי"ה והרצי"ה.
המדינה היא ממש אתחלתא דגאולה, ויש בה קדושה, והיא קומת החומר לקומת הרוח. ספר "אורות" יסביר בצורה הטובה ביותר.. גם "לנתיבות ישראל" של הרצי"ה. זה יותר ארוך ומפורט..
אבל אנחנו עם מטרה אחת - להביא את המשיח! גם חב"ד וגם תלמידי הרב קוק מסכימים שצריך להביא את המשיח כמה שיותר מהר..
^^עלומה!
לייקעף על עצמו
גם בתוך חרדים ובתוך דתיים לאומיים ההבדלים רבים מאוד.שיח סוד
בגדול-נחמיה17
האם לומר הלל ביום העצמאות.- זה כל ההבדל העקרוני.
השאר זה השלכות של חוסר הבנה. של קשיים נפשיים להתמודדות למצב בשני הצדדים. ומזה נתפתחו מגזרים ותתי מגזרים ותתי תתי מגזרים.
ההבדל העקרוני הוא איפה אני שם את עצמי (בכונה אני מתנסח כך)- האם בין האנשים שרואים את דור זה כהליך גאולי או לא..
לא מסכימה איתך... זה השקפות שונות, תרבות חיים, חשיבה... הכל.שיח סוד
כל זה- נפ"מ.נחמיה17
השלכות שבאו מאיליהן.
תרבות וכו' זה נובע מתוצאות נפש להסתגלות להחלטה הנ"ל.
ואני אתן דוגמא-
חרדים "מודרניים"
כאלו שבתכל'ס הם בציבור החרדי כי הם נולדו ככה אבל הם באמת דתיים בלאי.
הם פשוט פסיביים בבחירת ה"חרדי או ציוני" כי הם נשארים במקום המחיה שלהם. לא הם בחרו להיות בין האנשים שפתחו את עצמם ותרבותם עקב הבחירה ש"אנחנו חושבים שדורנו אינו דור גאולה". הם פשוט נולדו בין האנשים הללו.
ואז "זרמו את החיים" ההבדל בינם ובין דתיים בלאי הם מקום המחיה שלהם. באילו מוסדות למדו וכו' וזה נובע מהרצון של ההורה/ אפוטרופוס או מה שזה לא יהיה שלהם. איפה לשים את עצמו. בתוך קהל של איזו דעה-
גאולה או לא גאולה?
לא הבנתיחדש פההה
יש חרדים שרואים את דורנו כדור הגאולה והם לא ציונים.נצח
זו לא היתה ההגדרה בדיוק.נחמיה17
ההגדרה היתה כך "איפה אני שם את עצמי (בכונה אני מתנסח כך)- האם בין האנשים שרואים את דור זה כהליך גאולי או לא.." שים לב להבדל.
זה גם לא ההבדל.נצח
אז אם תרצה-נחמיה17
איפה אני נמצא [בין בעצמי בין משום שכך נולדתי או מכל סיבה אחרת] - האם בין האנשים שרואים את דור זה כהליך גאולי או לא..
וזה די עונה על כולם.
יכול להיות שיש חרדי ודת"ל שההשקפות שלהם זהות לחלוטין ההבדל הוא איפה הם בחרו לשים את עצמם או פשוט- איפה הם? באיזה חוג? בקרב מי?
ההבדל המהותי שבין הקבוצות הוא היחס למציאות דורנו באופן כללי- גאולה או לא?
הוא היחס למדינת ישראל ולרוח ההלכה.נצח
מעטים מאוד והם: קהילת זילברמן שברובע היהודי (שהמייסד היהעף על עצמו
תלמיד של מרן הרב חרל"פ זי"ע שהיה תלמיד מובהק של הרב קוק), הרבי מילובביץ' שהכריז פתאום לקראת סוף ימיו שהחלה הגאולה (אך למיטב ידיעתי אצל החבדניקים אין שום משמעות בעבודה בפועל בין לפני הכרזת הרבי לקראת סוף ימיו על התחלת הגאולה לבין התקופה שלפני, חוץ מהרב גינזבורג שליט"א שמנסה לתת משמעות לגאולה בעבודת השם בפועל כמו הדת"ל, אך כמובן בצורה שונה, ובגלל החידושים שלו כגון הכנסת לימוד של רבי נחמן ועוד הרבה, חסידי חב"ד הקלאסיים מאוד לא אהבו את הדרך של הרב גינזבורג וכמפורסם מכפר חב"ד), ולא ידוע לי על עוד
אם אתה מכיר קצת חרדיםנצח
בהחלט מדובר שם שדורנו הוא דור הגאולה.
אני מכיר מאוד מאוד טוב את חב"ד ויש לי קרובי משפחה חבדי"םעף על עצמו
אני מסכים אתך שהם מדברים הרבה על גאולה ועל משיח, זה היה גם כשהרבי סבר שלא החלה הגאולה!!, אם תתבונן קצת כל הדיבורים היקרים שלהם זה על הצורך לצפות ולייחל למציאות הרוחנית הגדולה שתגיע אוטוטו - אבל לא עוסקים במציאות הרוחנית שכבר הגיעה!! ומה היא מאירה לנו! ובאיזה דברים מעשיים היא מתבטאת!! (כל מבצעי התפילין היקרים, וכל השלוחים הקדושים שבכל העולם היו עוד מהתקופה שהרבי סבר שאנחנו בגלות!!), הבנת?
אני בעצמי חבדניק.נצח
כיף לדעת אחי, אשמח לציטוטים, אולי טעיתי.עף על עצמו
אוקי.נצח
זאת אומרת: כל הפרטים בעבודתו השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו- כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו.
וכמודגש בנושא הכינוס- "כל ימי חייך להביא לימות המשיח"(ברכות, פ"א מ"ה.) ; כל ענייני העבודה צריכים להיות חדורים ב"להביא לימות המשיח". לא רק "לרבות" שהוא עומד ומחכה שמשיח יבוא ואז הוא יטול חלק בזה וייהנה מזה וכו', אלא "להביא" - הוא עושה כל התלוי בו כדי "להביא לימות המשיח"..."
עד כאן ציטוט מדברי קודשו של הרבי שיחת פרשת חיי שרה התשנ"ב.
וזו רק דוגמה אחת מתוך אלפים.
בחב"ד יש שתי תקופות בקשר למשיח. מ- תשמ"ח ועד תשמ"ח...
*מתבטאת בזהנצח
יפה אמרת - "כיצד זה מוליך ל קבלת פני משיח צידקנו" שעוד יבוא,עף על עצמו
אבל לא מדברים על הגאולה שכבר הגיעה האיך היא מתממשת בעבודה בפועל !!
מדברים. בגלל השעה המאוחרת אין לי כח לצטטנצח
לילה טוב צדיק.עף על עצמו
אתה נראה לי מערבב בין עקבתא דמשיחא לבין אתחתלא דגאולהירא שמים!
לפי חבד מה שאתה רואה מסביב זה לא גאולה זה עקבתא דמשיחא זה העקבים, ההכנות לגאולה.. אצל חבד הגאולה תבוא ביום אחד בשלב אחד.. מה שקורה עכשיו זה ההכנות לגאולה..
כל הדיבורים של הרבי על גאולה ומשיח..(ויש הרבה.. אין ספק) זה שאנחנו דור הגאולה ושהמשיח יבוא בדורנו.. הוא לא אמר שהגאולה התחילה..
לאלא גם לפי חבד הגאולה כבר הגיעה.נצח
הוא חבדניק???נצח
טוב אני מחפש לך. שניה.נצח
לא רק...נגרינסקי
זה בעיקר היחס למודרנה... עד כמה לסתגר...
יוצא מכאן גם היחס לציונות וצורת הגאולה...
מה גם שיש שמכונים 'חרדים לאומים'נגרינסקי
ברור שהבנת התקופה כ"התחלת הגאולה" היא מהות ההבדל בין השניים,עף על עצמו
וכל השאר זה תולדות וספיחים של הכלל הגדול הזה, כגון התבטאותו בצורת "עיון הגמרא" [כפי שכתב לנו מרן הרב קוק זי"ע בהרצאת הרב ובמאמרו "לשני בתי ישראל" וביצירתו "הלכה ברורה" ו"בירור הלכה"],
וכן בהכרה ב"קדושה שיש בצבא ישראל", ושיש צורך ומצווה מדאורייתא להתגייס [אלא שלאלו שתורתם אומנותם יש "דחייה" ולא "פטור" וכמפורסם ממרן הרצי"ה זי"ע],
וכן ביחס אל הרשעים בהכרה "בסגולת ישראל" שבהם [וכמפורסם מאיגרת תקנה' לרידבז ושיש לזה מקור מפורש ברמח"ל ועוד],
וכן ביחס אל "המודרנה" כמעלה הנובעת מההתחדשות הרוחנית של העולם [כפי העולה ממאמר התעלות העולם שבאורה"ק ח"ב ושיש לו מקור מפורש ברמח"ל בקל"ח פתחים, וכן זכו לכוון לתפיסה זו בעל הסולם באיגרותיו, ובעל הבא"ח בספרו דעת ותבונה הוו"ד בשו"ת איש מצליח בדיון על לימוד קבלה לרווק ת"ח שיש לומום בגופו וקשה עליו מאוד זיווגו האם יש מקום להתיר לו ללמוד קבלה] ועוד ועוד וכמובן שעל מנת להבין מדוע כל הנ"ל נובעים מהארת הגאולה, יש ללמוד ספר "אורות" ולהעמיק בעניין הגאולה המופיע בתקופתינו [אם תרצה אוכל להרחיב ולהסביר]
אשמח להרחבה ולהסברה...נגרינסקי
ללמוד אורות זה אומר לשבת וללמוד... זה יקח זמן...
אוקיי אחי, אני מסביר לך באישי בסדר?עף על עצמו
אשמח... תודה...נגרינסקי
אני לא חושב, אולי הפוך-נחמיה17
אני חושב שהיחס למודרנה תלוי מאוד בשאלה האם עת זו עת גאולה היא.
כיצד?נגרינסקי
הממ... מסובך קצת.נחמיה17
קראת עקבי הצאן?
אני חושב שזה די ממחיש.
לא... לא קראתי עדיין...נגרינסקי
מאמר הדור?מבשר שלום
זה נכון שהרב אומר שהחילונים והכופרים הם המשיח בן יוסף הלאומי,הרב מרחיב על כך גם בהספד על הרצל,שאמר שהרצל הוא משיח בן יוסף.אבל לא בטוח שבגלל שאין או יש עת גאולה-זה סיבה להחליף את הספודיק בכיפת מרכז… .
כך שאר היחס למודרנה,במיוחד שיש מחלוקת בגמ' בשבת,דף ל"ג(קל לזכור כי זה לג בעומר),על מחלוקת ר' יהודה,ר' יוסי ורבי שמעון על היחס למודרנה,על היחס לגשרים,שבילים,נהרות ושווקים שבנו הרומאים.
אם תעיין בדברי מי שתומכים ומתנגדים היום לסמארטפון,טענות דומות לר' יהודה ורשב"י…
קודם כל דיוק - הרב קוק זיע"א אמר על הרצל ש "נוכל לראותועף על עצמו
כעקבות משיח בן יוסף"!!, ובכלל בתורת הרב קוק ויש לזה מקור מפורש ברמח"ל במאמר קינאת השם צבאות - אין רק שני "בני אדם משיחים" כמו שאפשר לחשוב, אלא שמשיחים בני אדם ישנם רבים, וע"פ אורה"ק וקבצים הכוונה לכל אלו שצופים את הישועה הוי אומר שמתדבקים בכלל ישראל ומקדמים את ביניינו הן בדברים החומריים של האומה [כפי שעשה הרצל שקידם את ההתעוררות לעליה לא"י על מנת להקים מדינה כפי שכתב בסיפרו מדינת היהודים וקידם בקונגרס הציוני, ומרן הרצי"ה זי"ע קידם את ההכרה בקדושת המדינה החומרית] והן בדברים הרוחניים של האומה [כפי שעשה מרן הרב קוק זי"ע, שבכל כתביו קידם את עבודת השם של א"י שיסודה הדבקות בשכינה המתבטא בכל חלקי העבודה בתורה ובמצוות],
אבל "מהות המשיחים", ההארה שאותה הם מגלים, שם שייך לומר שיש רק שניים, משיחות בן יוסף ומשיחות בן דוד והיינו חיצוניות כלל ישראל סוד רחל, ופנמיות כלל ישראל סוד לאה המכוון לדברי מרן הרב קוק באורות ישראל פ"ו על שני נטיות שיש לכנס"י האחת רוחנית והשנייה חומרית עיי"ש.
לגבי ה"מודרנה" יש לזה מקורות ברב קוק שציינתי לעיל לנגרסקי, שיש עניין להשתמש במודרנה, אך כמובן בתנאי שהיא לא מנוגדת להלכה כגון סמארטפון לא חסום ממראות לא צנועים, וכן אמר מרן הרב יעקב אריאל שליט"א בכנס עבודת השם שיש עניין להתשמש בסמארטפון [כפי שיש לו] בתנאי שהוא חסום.
אני חושב שהשאלה כדעת מי ללכתנחמיה17
תלויה מאוד בהבנה של הדור.
הרב קוק מדבר בסך כל עקבי הצאן על ראיה אמונית חדשה שנובעת מאור הגאולה המופיעה בדור.
ולכן מגיעה הכפירה וכו' יסורים ממרקים וכו'
לא יודע למה נחמיה 17 מתכווןהגיגים בע"מ
אבל לפי דעתי. אם הרב קוק צודק והעולם הולך ומתקדם אז כל התקדמות משמעותית היא חיובית. גם המדינה וגם התכנולוגיה ואם. לא אז זה לא הכרחי. זה מקור המחלוקת לדעתי.
..עף על עצמו
אמת!עף על עצמו
ההבדל הוא לא ההללירא שמים!
הממ.. לא כתבתי כךנחמיה17
כתבתי הלל בהתחלה כי זה סימן (לא סיבה) אבל זה סימן לסיבה.
הסביה היא לא בדיוק גאולה או לא גאולה אלא איפה אני רוצה לחיות עם הדעה שלי.
בתוך איזו דעה. כלומר במסגרת חיים חברתית של איזו דעה- גאולה או לא גאולה?
לא חושב שזה מדויק מה שאתה כותבירא שמים!
כל התשובות פה כולל כולםעברי אנכי
הם מוכללות. הכלל הכללה.
תשאלו מה דעת הפלג הירושלמי, מה דעת אותם חבר'ה של מאה שערים, מה דעת הזרם הליטאי, ספרדי... הכל.. אבל גם זה מוכלל.. כל רב ודעותיו...
אני אענה על הזרם הספרדי.. בכלליות.. כן... שאני מכיר אותו טוב יחסית... (וגם כי זה אחלה זרם!!!!!!!! 


, בדוק אני חתיך עם מגבעת!!!)
יש מדינה+צבא וכו. בגדים. מוסדות לימוד.. ודי זהו.. ואסביר..
עם תגובתו של @-אני בעצמי- (לא מתייג...) אני לא מסכים.. ואסביר..:
איך להתייחס למדינת ישראל? - כתבתי
האם צריך להסתגר או להיות למודרנה? - לא מסכים. הציבור החרדי לא בעד להישאר בעבר. אלא אם יש משהו טוב בעבר.. אין סיבה לזרוק אותו.. למשל.. אני מניח שגם אתה לומד מגמרא בדפים מאשר במחשב.. כי.. אין בדף שום חסרון על פני מחשב (ואולי אפילו יש יתרונות.. בסדר נו.. הבנת תרעיון..). בודדים בציבור סתם מתנגדים לכל דבר חדש
האם רצון ה' זה רק ללמוד תורה,או לעבוד וללמוד? - אני חושב שרוב ככל הציבור הציוני שלנו יעודד את מי שיכול ללמוד כל היום שיעשה את זה. יש שלא. אני יודע. אבל כך הרוב
האפ יש ערך לעולם החילוני שמפותח במדינה? - לא הבנתי... חח..
האפ אנחנו בגלות או בגאולה? - תלוי ממש את מי אתה שואל וזו הכללה לא נכונה לטעמי.
לגבי השאלות השניה והשלישית...נגרינסקי
הגמרא זה עניין שלנוחות... לרוב האנשים בדרך כלל יותר נוח מספר... יותר קל לדפדף וכו'...
היית צריך להביא דוגמא שממחישה את ההבדל, לא איפה אין הבדל...
ולומר שרוב ככל הציבור הציוני שלנו יעודד את מי שיכול ללמוד כל היום שיעשה את זה זה בכלל בכלל לא נכון... הציבור שלנו כציבור דוגל בתורה ועבודה... (מה שנקרא 'הדתי לאומי')... "שילוב שלקודש וחול" וכאלה...
כמובן שלציבור שלנו יש טווח הגדרה רחב מאוד מאוד ויש לו גם קצוות...
לא מסכיםעברי אנכי
רוב הציבור יגיד לאדם שלומד כל היום, ומסוגל, ומצליח - להישאר ככה..
וצודק.. הגמרא זה לא דומגא משו.. פשוט לא עלה לי משהו אחר לראש..
אז לדעתך אין שום הבדל בכלל בכלל בין דת"ל לחרדים...נגרינסקי
זה בעקרון האידיאל הגדול שלדת"ל...
לא.. זה פשוט לא להזניח את מי שלא מסוגל ללמודעברי אנכי
ויש הרבה כאלה.
אז למה רוב הציבור הדתי לאומי יוצא לעבוד?נגרינסקי
כי גם שבט לוי היה רק עשירית מעמ"י, וכל השאר שילבו עשייה עםעף על עצמו
תורה, ויתרה מזאת גם בגלות זה היה המצב!!!! רובם יצאו לעבוד!! רק בא"י בתקופה שאחרי השואה הנהיגו בציבור החרדי היקר שכולם צריכים לשבת וללמוד, וכל מי שלא זכה הרי שהוא במצב דיעבדי וכמפורסם, ויש להעיר שגם היום רוב הציבור החרדי יוצא לעבודה אחרי שנות הישיבה ולא ממשיך ללימוד מסבי של תורה גם אחרי הנשואים.
לא הבנתי איך הגעת למסקנה שדווקא מה שהיהנגרינסקי
אמרתי אצל החרדים בתקופה שאחרי השואה, דבר זה הובלט!עף על עצמו
ויכול להיות שגם בתקופת הגלות שלפני כן, כך סברו, הוי אומר אע"פ שרובם שילבו תורה ועבודה - ראו בזה מצב דיעבדי!! בלית ברירה, אך מכששבנו לא"י והחלה הגאולה "אנשי המעשה" הם המצב לכתחילאי, היות ויש צורך שיהא מי שיבנה את מדינת ישראל!!, אך כמובן מתוך תוי"ש, ושיהיו גם "אנשי תורה" וכנ"ל.
צריך לדייק - הציבור שלנו רואה ערך בשילוב של תורה ועבודה,אבלעף על עצמו
גם רואה צורך וחובה עצומה לגדל ת"ח, "אנשי תורה", כאלו שכל כולם יהיו בתורה, וישפיעו רוחניות על "אנשי המעשה", שהם כנגד הכהנים והלוויים שהיו מעט בעמ"י (עשירית) אך עסקו רק בקדושה ולא שילבו עשייה כמו שאר עמ"י (תפיסה זו מבוססת על פיסקאות באורות התחיה כמו "השיבה אל המעשיות" בתקופת הגאולה, וכן מאיגרת של מרן הרב קוק על הצורך בת"ח נטו שאין עניין שישלבו עשייה אפ"י ערכית כמו ציונות, וכן על שיחות הרצי"ה "צבא וישיבה" ו"א"י")
אני מכיר גם את הגישה הזו...נגרינסקי
זוהי גישה חרד"לניקית... גם אם החרד"ל הוא חלק מהדת"ל, הוא אינו מייצג את כולו ולכן גם הגישה השונה (חרד"ל - *חרדי* לאומי...)
זה מצחיק אחי, הרב נריה והרב דרוקמן שליט"א ראשי בני עקיבאעף על עצמו
מה הם נראים לך דתיים לייט?, כל ראשי ישבות ההסדר והרמ"ים שלהם מה הם נראים לך דתיים לייט? -
כולם כולל כולם מסכימים עם התפיסה שאמרתי בשם הרב קוק ותלמידיו הקדושים זי"ע, וגם ישיבת הגוש שחרתו על דיגלם "הסדר לכתחילה" אמר רה"י בנו של הרב ליכטנשטיין בוידאו שפורסם בערוץ 7 לא מזמן, שזה לא סותר שצריך שיהיו אנשי תורה שיעסקו כל כולם בקודש בלא שילוב של חול על מנת להשפיע על אנשי המעשה (וגם מרן הרצי"ה הדגיש שאין לתלמידי הישיבות גבוהות פטור רק דחייה כנ"ל, והרב עמיטל [שגם היה מבוטל אל מרן הרב קוק] והרב ליכטנשטיין סברו שלא שייך הטאריק הזה של דחייה וגם על ת"ח לקיים מצווה מדאורייתא לשרת בצבא ואח"כ לרוץ ולחזור ללימוד בשקידה ובלמדנות!!!)
זה ויכוח על עובדות במציאות...נגרינסקי
והי! שלום! אני דוגל בלימודי קודש וחול, בתורה ועבודה יחד כאידיאל שצריך להיות אצל כולם! בלי קשר ל'אנשי מעשה' ו'אנשי תורה'... אלא 'אנשי מעשה' ו'אנשי תורה' חד הם...
"י כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה--הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה.
אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו, לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו, אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטס את הברייות.
יא מעלה גדולה היא למי שהוא מתפרנס ממעשה ידיו, ומידת חסידים הראשונים היא; ובזה זוכה לכל כבוד וטובה שבעולם הזה, ולעולם הבא: שנאמר "יגיע כפיך, כי תאכל; אשריך, וטוב לך" (תהילים קכח,ב)--"אשריך" בעולם הזה, "וטוב לך" לעולם הבא שכולו טוב." (הלכות ת"ת פרק שלישי)
ט גדולי חכמי ישראל--היה מהם חוטבי עצים ומהם שואבי מים, ומהם סומין. ואף על פי כן היו עוסקין בתורה, ביום ובלילה; והם מכלל מעתיקי השמועה, איש מפי איש מפי משה רבנו." (הלכות ת"ת פרק ראשון)
אוקיי, אני מכיר מה שאתה אומר וזה "שיטת הרמב"ם" המפורסמתעף על עצמו
ובהחלט יש לך על מי לסמוך אם תצעד בדרך הזו (וכן נהג הגאון המופלא הרב יוסף קאפח זצ"ל, ויש בזה סיפור מעניין שבתחילה הוא קיבל מילגה ממרכז הרב שבה למד אבל אח"כ הוא החזיר הכל), אבל אל תשכח שהדרכה זו היא קשה מאוד ומתאימה אוליי ליחידי סגולה, ואיני מאמין שבימינו תצליח להוציא ת"ח ברמה גדולה, שבקיאים בכל סוגיות הש"ס ובכל ד' חלק השו"ע והנו"כ, בשיטה הזו, ואינני מדבר על מדרגה של שליטה בכל הש"ס דף על דף ממש שהיום כמות תלמידי חכמים שכאלה לא עולה על כף היד בקושי!! (נקודה זו שאמרתי לך שבשיטה זו בימינו לא תצליח לגדל ת"ח גדולים בשיטה הזו, לא אני אמרתי למרות שזאת סברא פשוטה, אלא כבר כתבה מרן הרב יעקב אריאל שליט"א בסיפרו "הלכה בימינו")
נכון... זו שיטת הרמב"ם המפורסמת בה אני דוגל...נגרינסקי
לשיטת הרמב"ם, מדרגה של שליטה בכל הש"ס דף על דף ממש זה בזבוז זמן גמור ואימון במלאכת הוויכוח...
תלמיד חכמים לא צריך להגיע לרמה הזו מלכתחילה... תלמיד חכמים צריך להגיע לרמה שהוא אוחז בדרכי פסיקה וידע מקיף בהלכות כדי שידע האסור והמותר ועיסוקו העיקרי הוא בתלמוד ומחשבה...
ואם ככה למדו עד ימינו אנו והצמיחו תלמידי חכמים עצומים, מדוע שאנחנו לא נוכל? וכבר הבאתי ההלכה שבה הרמב"ם מזכיר את גדולי חכמי ישראל שהיו עוסקים במלאכות הפשוטות... מה נשתנה ביננו לבינם?
שאלה נוספת, אדם צריך ללמוד כדי להקרות תלמיד חכמים? מה פתאום... אלא העיקר הוא עמל התורה...
וכמו שכותב רבינו בפרק שלישי הלכה יב:
"אין דברי תורה מתקיימין במי שמרפה עצמו עליהן, ולא באלו שלומדין מתוך עידון ומתוך אכילה ושתייה--אלא במי שממית עצמו עליהן, ומצער גופו תמיד, ולא ייתן שנת לעיניו, לעפעפיו תנומה."
כולם מחוייבים להלכה קלה כבחמורה, כל ההבדל הוא היחס לתקופה -עף על עצמו
האם השיבה לא"י מביאה התחדשות לעבודת השם [שהיא החיבור אל הישות הרוחנית הנקראת "כלל ישראל" שהיא מקור התורה והארת הגאולה, וחיבור זה מביא לכך שלימוד התורה והמצוות בעצמם נהיים מאירים בצורה יותר עמוקה, כמובן שרק ת"ח ואנשי אמונה חיים את זה בצורה עמוקה וכל השאר חיים את זה בצורה חלקית בכך שיש להם הכרה ומודעות לקדושת הכלל והארץ כפי שלמדו וקיבלו בישיבות הארץ ישראליות הקדושות],
או שאין לה כל משמעות ועבודת השם ממשיכה כרגיל כפי שהיתה בארצות הנכר.
נתפלל לגאולה שלימה שבה מלאה הארץ דעה את השם וכל ישראל יחזרו בתשובה שלימה ויבנה ביהמ"ק.
מה שאני יודעת על קצה המזלג312214471
זה שההבדל הוא מהותי מאוד בהשקפה... משום שהחרדים בחרו במאה חמישים שנה האחרונות להמשיך להיות יהודים כפי שצריך, כפי שהיינו 2000 שנה בגלות. יר"ש ושו"ע וכל היצא בזה.
לעומתם העולם הציוני המאמין הדתי רואה בתקופה זו גאולה!! עמ"י שב לארצו, לכוחותיו, לעוצמתו , לחיים כלליים וכו'...
תקופה מיוחדת במינה. זכות. ואדרבה, צריך לקחת עלה אחריות ויש הרבה מה לעשות....
להחיות את עמ"י מתקופת הגלות הארוכה ברוח-בתורה יותר גדולה וגם כעפ-בצבא, מדינה, חקלאות ועוד.
וכל זאת עפ"י ה'....
אני חושבת שלהבדל הזה יש השלכות רבות בחיי היום יום של שני הציבורים. ציבור שממשיך לחיות כמו כל דורות הגלות בצורה פרטית ששומרת על היהודי לבין ציבור שחי בצורה כללית יותר...
אך מה שבטוח משותף זה יר"ש ושאיפות רוחניות, עבודת ה' הפרטית, אמונה בה', בעם ה' ובתורה. וכו'....
בוודאי!, זה בדיוק מה שכתבתי.עף על עצמו
מעולה..312214471
לדעתי זאת הנקודה הכי משמעותית שממנה נגזר הכל!נפשי שמתני
וודאי שההתייחסות אל שיבת ציון שאל תהליך גאולי או לא היא חשובה מאוד,
אך לא בזה זה נגמר.
אני חושב שהנקודה שהעלית חשובה הרבה יותר, כי היא המשמעות העמוקה של גאולה, וזאת גם הנקודה שאמורה להבדיל באופן משמעותי (כמובן יחסית) את שני המגזרים.
בא"י עבודת ה' צריכה להיות שונה לחלוטין, ומכאן יוצא כל האידיאל של "תורה ועבודה" - לא מתוך בינוניות חלילה, אלא להפך- מתוך רצון לראות בחול בא"י קודש ממש! שזאת משימה בכלל לא פשוטה וגבוהה בהרבה מהרצון לקודש בלבד.
הדבר פשוט לכל מי שלומד את תורתו של הרב קוק בעיון רב, ולצערנו לעתים רבים מפספסים את זה ונתפסים רק ל"להלל של יום העצמאות" או "גיוס לצבא", שהם חשובים מאוד! אבל לא תורף העניין אלא רק נגזרות.
וואי וואי יונתן, דברים חשובים מאוד אמרת שההבנה שהחלה הגאולהעף על עצמו
מחדשת את "עבודת השם שבפועל" (ודלא כבחב"ד, ראה מש"כ למעלה לנצח), מבחינת הדביקות והחיבור להארה של "כלל ישראל" שנבנה עם התחלת הגאולה, ומתבטא בלימוד התורה כדברי מרן הרצי"ה זי"ע שיש ללמוד תורה מתוך "אשר בחר בנו" וזה "תורת א"י" המדוברת במדרש רבה שאין תורה כתורת א"י ובדברי הגמ' "שבמחשכים הושיבני" זה תלמודה של בבל היינו שלומדים שלא מתוך הדביקות בכלל ישראל, שנהרס ונחשך בגלות (וזה מתבטא גם בחידוש "סיגנון העיון בגמרה" כמובא ברב קוק שציינתי בהודעות קודמות),
ומתבטא בעוד דברים רבים חלקם הזכרתי לעיל בהודעה לנגרסקי, אבל לעניין מש"כ על "האידאל של שילוב תורה ועבודה" אני חייב להעיר על דבריך מש"כ כבר לעיל, שאומנם היטבת לחדד שאין זה ביננוניות ח"ו אלא נובע מהתפיסה שמדינת ישראל היא קודש (קאי על הצבא שבכל טנק יש קדושה כדברי מרן הרצי"ה המפורסמים, אבל אינו קאי על הממשלה שהיא רק שליח כמש"כ בשיחות הרצי"ה על צבא וישיבה) והינה חלק מעבודת השם ועל כן יש צורך באנשי מעשה שיבנו את המדינה ואצלם זה "לכתחילאי" ולא דיעבדי כפי תפיסת החרדים על עבודה, אבל חובה גם "אנשי תורה" שיעסקו כל כולם בקודש וישפיעו על אנשי המעשה רוחניות וציינתי מקורות לזה בהודעה לעיל לנגרסקי. היה שלום חבר
המשך -עף על עצמו
כי כל המדובר על "חיבור החול אל הקודש" בא"י בכתבי הרב קוק, לדעתי יש להבדיל בין התקופה הראשונה של הגאולה המכונה "תחיית החול" שבה רק במובן הלאומי, הוי אומר במדינת ישראל שעיקרה זה "צבא ישראל" אנחנו רואים בכל טנק ומטוס ובכל חייל שמשרת בצבא קדושה ממש ולא חול!!, לעומת התקופה השנייה של הגאולה המכונה "תחיית הקודש" בה יש יכולת לראות בכל דבר של חול גם במובן הפרטי, כמו לאכול שווארמה התגלות של הקודש אבל לא קודש ממש!! וזה כוונת לשונו של מרן הרב קוק זי"ע בנאדר בקודש "החול ניזדווג אל הקודש" ניזדווג - במשמעות של התחברות החול אל הקודש אבל עדיין הינם שני ישויות נפרדות!! וראיה לדבריי מאיגרת מרן הרב קוק אל הרב יוסף משאש בעניין האונברסיטה העיברית ששם הרב כותב שחלילה לו לומר על החול שהוא קודש ועל הקודש שהוא חול!! והיינו כדבריי שעדיין הינם שני ישויות שונות אלא שהאחת מגלה את השניה ולא מהווה סתירה לה! , וראה בנושא זה גם בלאמונת עיתנו ח"ז ועוד
חרדים-V.I.P
מאוד בולט הנערצות לרבנים
בצורה מוגזמת מידיי לעיתים.. הרב יכול הכל, הרב אמר, הרב הכי קדוש, הרב מחליט....
הסתכלות פחות עצמאית לדעתי..אם אפשר לקרוא לזה ככה
יש בזה גם המון צדדים טובים.. אמונה תמימה שכזו..
והלבוש..
והצורת חיים הקהילתית היותר שמורה.. כולם בייחד בלי ליצור קשר עם הסיבה שעלולה לפגום
מה ההבדל בין שבט יששכר לזבולון כולם יהודיםRachel Gabbai
תיקון עולם לכול אחד יש עבודה בעולם .העיקר לא לשכוח שכולם אחים נחנו.
לא רואה מוגזמות בזה שהם מאמינים שהרב הוא יותר נעלה ומבין מהםרוצה מעבר
..V.I.P
זה כשלעצמו לא תמיד שלילי..
הצורה היא כן מוגזמת.. אולי זה תלוי איפה![]()
מההיכרות שלי לפחות. (חח החלקית למדיי)
למשל: אין עניין לחשוב על הסברא הזו והזו ולשאול עליה.. הרב אמר הרב יודע. הרבנים כבר דנו בסוגיא.. ומי אנחנו שנחלי או נחשוב על הדברים.. (אפשר להבין איך הם הגיעו וכו)
...רוצה מעבר
מהיכרות קצת פחות שטחית אני יכולה לומר שברור לי שהם מתווכחים דנים ולא תמיד מסכימים (אם כמובן מדובר בנושא שאינו הילכתי) וכמובן שהם לא חולקים על הראשונים האחרונים וכו.
לאמשנה.
נראלי נצל"שנו את השרשור...![]()
צודקת.. רק משו קטןV.I.P
שימי לב, גם בהתווכחויות.. הם יבאו את דעתם של הרבנים.
הרב אמר וההוא יכול אז הוא צודק..
אולי לא התווכחתי מספיק(: אפשר להמשיך עד אינסוף
גם בתוך החרדים יש מלא מלא סוגים..אחת מהעם הנבחר
ככה שאי אפשר באמת להגיד מה ההבדלים כי זה מכליל רצח.
המוןאני123
אתם באמת חושבים שזה חשוב ? כשהיטלר היכה הוא לא הבדיל בין איזRachel Gabbai
איזה כיפה אתה לובש?
זה לא מדד.מתיישב בנשמהאחרונה
אל תביאי לי דוגמאות מ-***** כאלה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






