רובשקין השתחרר והכל, אז בסדר יש שמחה.שיח סוד

אבל זו לא הגזמה?

זאת אומרת.... בסדר, חסיד השתחרר אז שמחים. אבל עם כל הכבוד... הוא עבר עברה פלילית! ואז מה שהוא חבדניק? מה הוא לא צריך להענש על כך? (אותו רעיון מה שהיה עם אהרונוב, פשעת- תענש. סוו וואט שאתה חבדניק?)

27 שנים זה המון, 8 שנים שהוא ישב שם זה עונש מספיק ושמחה שהוא יצא.

אבל כל הכמות הזו וכל הריקודים כמו של שמחת תורה ברמה של ממש, סרטונים ותעוד פשוט הזויים ברמה לא נתפסת. זה לא הזגמה?!?! שמחה שמחה, אבל עד כדי כך? לא יודעת... אולי יש לי בעיה ספציפית שלא הבנתי איזה עניין בזה...

לא חושבת שהבנת על מה שמחים פהבוז
יהודי שעבר עבירת חוק מסויימת, נכון, אבל קיבל עליה עונש לא פרופורציונאלי בגל אנטישמיות ושוחד (התובע היה חבר של השופטת אאל״ט)

הוא קיבל מאסר של 27 שנה בכלא (יותר ממאסר על רצח!!!) וקנס של 31 מליון דולר (לא יודעת אם את תופסת את הסכום)

בכל מקרה, העונש הוגדל להרבה יותר ממה שצריך. יש יותר ממאה תובעים כלליים בארה״ב שאומרים שזה לא צודק ובעד שחרורו.

אובאמה ימ״ש לא הסכים להקל בעונש שלו (אנטישמי מכוער) ולמרות שהוא שילם חלק גדול מהקנס וריצה הרבה שנים בכלא עדיין לא רצו להוציא אותו.

בינתיים הוא ישב בכלא, למד תורה, הוציא כמה חיבורים תורניים בזמן שבני המשפחה שלו מבחוץ עשו המון לזכותו- אני בטוחה שכשאת טסה לרבי לתשרי את שומעת על רובשקין.

מה שחוגגים כשהוא השתחרר זה את זה שב״ה ניצחנו את האנטישמיות. הוא כבר ריצה הרבה מעבר למה שהעבירה שלו מצדיקה כעונש.
נו, זה מה שאמרתי.שיח סוד

אני יודעת על האנטישמיות וההגזמה בעונש שהייתה לו... אבל עדיין הוא עשה משהו לא כחוק ובסדר, ריצה.

כן שמחים, בסדר. אבל בכזאת עוצמה??? כאילו זה ממש ממש כמו ויותר משמחת תורה בתשרי לפי השמועות כי אני לא טסתי ולא יודעת אם אטוס, בכל אופן, אמרו שלא הייתה שמחה כזו מאז דידן נצח תשמ"ז ועוד כל מיני... לא יודעת, זה נראה לי ממש ממש מופרז כל הקטע הזה.

לא מבינה איך ולמה זה הגיע לכזו רמה מטורפת ומופרזת של שמחה... 

העונש היה ביטוי של אנטשימיות השחרור היה ההיפךמושיקו

דבר שנגע לכל יהדות ארה"ב.

 

ועוד נקודה מעינינת שהרבי כתב בזמנו על פרשת  שוחמכר

 

נקודה מענינת,דברי הרבי על חנינת אסירי פרשת שוחמכר - חסידות חב"ד

שאלהאמא ל6 מקסימים
הכנסת את הקישור הזה גם בשרשור הקודם. אני לא ממש מבינה מה כתוב שם, (אולי כי אני לא כ"כ יודעת על איזו פרשה מדובר), אשמח להסבר.
'חטיפת' יוסלה שוחמכרמושיקו
הסיפור לא מוכר?
לא את כל הפרטים אני מכירהאמא ל6 מקסימיםאחרונה
ובכל מקרה, את מה שאתה מצטט מהרבי אני לא מבינה. הרבי בעד? נגד? (משערת שבעד, כי אחרת לא היית מביא את זה)
אשמח אם תפרט במילים שלך, אם לא קשה לך.
אם אין כוח, אני אסתדר. אשן טוב בלילה בכל מקרה
עונהאמא ל6 מקסימים
השמחה היא לא בגלל האיש הפרטי, אלא בגלל הניצחון של העם. ההשוואה לאהרונוב אינה נכונה. אהרונוב קיבל עונש בהתאם למעשים, ואילו על רובשקין נגזר עונש שלא קשור למעשים, אלא להיותו יהודי: יש פה אנטישמיות ברורה ושקופה. זאת הסיבה שכל היהודים החרדים בניו יורק (ובשאר העולם) נלחמו בשבילו, כי הוא ישב על כך שהוא יהודי, ולא בגלל המעשים שלו. וזאת הסיבה שכשהוא יצא, זו שמחה אדירה, כי זה ניצחון של העם היהודי על האנטישמיות, ולא סתם ניצחון של יחיד ויציאתו לחופשי אחרי שנענש על מעשיו.
כשעם שלם נלחם על זכותו, ומנצח, ועוד מקבל על כך הכרה מנשיא ארה"ב, זו שמחה של העם. זה משהו סמלי.
(כל זה בנוסף לשמחה האישית שלי כשאני רואה אותו ואת בני משפחתו כיחידים ששמחים שאבי המשפחה חזר הביתה)
אוקיי ההסבר שלך כבר יותר מתיישב אצלי.שיח סוד

למרות שעדיין נראה שקפצו על "הזדמנות לחגוג" ועדיין זאת רמה מטורפת מידי.

אם זה נטו כי הוא יהודי זה כן לכל העם, אבל אם באמת היה משהו פלילי מאחורי זה שהוא לא רק אנטישמי ופשוט העונש סתם מופרז כי  זה יהודי- זה נתון לערעור.

אחח.... צריך לדעת מה הרבי אומר על זה, צריך שמישהו שהרבי עונה לו דברים ברורים יכתוב לרבי ויגיד לי מה יצא.

ערערו כמה וכמה פעמיםאמא ל6 מקסימים
והערעורים לא התקבלו.
עיינת בקישור שהבאתי לגבי תגובת הרבימושיקו
בפרסת יוסל'ה שוחמכר?
לא, עוד לא.שיח סוד


יש רגשות שמתפרצים מאליהם+mp8
לא משהו שניתן להסביר במילים, כמו שאי אפשר להסביר רגשות אחרים.
לא נראה לי שמישהו שהתפלל עבורו כל השנים האלה וכאב את חוסר הצדק הזועק לשמיים היה צריך הסבר.
זו היתה שמחה כזו שלא חשתי כמוה כבר זמן רב. וככה גם כל משפחתי הקרובה והרחוקה.שמחה שחצתה גילאים ומגזרים ברמה שלא תיאמן.
מסתבר שעוד כמה עשרות אלפי אנשים הרגישו את הדבר הזה מתפרץ אצלם למעלה מטעם ודעת.
כמה נקודותחיה רוז

א. התחושה בארצות הברית היתה של משפט אנטישמי. לצורך הרשעת רובשקין השתמשו בסעיפי חוקים הזויים כמו למשל חוק בן למכלה ממאה שנה על צורת תשלום למגדלי בקר שנועדה לעזור לסוחרי הבקר דאז ובכלל לא שייכת לחיים המודרנים. שלפו את החוק מהבוידם לאחר ששנים לא נאכף מחוסר רלוונטיות. וכן הלאה... את מה שכן ביצע הגדירו בכל כך הרבה מילים כדי שזה יחשב עברה על מלא סעיפים בחוק. וכדומה...

יהודים הרגישו שזה נגדם. שזה נגד היהדות.

 

ב. יהודים מקהילות שונות היו מחוברים אליו או לאי מי ממשפחתו. משפחת רובשקין וענפיה הם משפחת חסד ברמה נדירה. וגם בעלי כסף. חסידי סאטמר (שכידוע לא הכי מיודדים עם חב"ד) זכו לקבל מאבא שלו הרבה מאוד.. אח שלו שוכר בתים על חשבונו למאות אורחים שמגיעים לרבי ועוד ועוד ועוד. רובשקין עצמו איש של שלום שהשכין שלום בכמה וכמה עניינים רציניים. פשוט כמויות כמויות של יהודים, מוסדות וארגונים חייבים להם.

 

ג. הסולידריות היהודית חסידית.. בקראון הייטס הוא חלק מהמשפחה.. חסידים איין משפוחע. אם זה היה מישהו מכפר חבד היית מן הסתם יכולה להזדהות יותר עם תחושתם. הוא גם היה דמות משמעותית בוועד הקהל. פשוט אהבו אותו והתחברו אליו והתגעגעו ודאגו. גם בבורו פארק שם אבא שלו עובד אנשים חיים עם אבא שלו אישית. במונסי אשתו עברה לגור. וכל מקום שהיה נציג מהמשפחה, אנשים פשוט התחברו רגשית לסיפור.

 

ד. אנשים מכל העולם התפללו עליו כל כך הרבה. שמעו, עקבו. כך שזה חיבר רגשית עוד הרבה אנשים לסיפור.

 

ה. באופן כללי הרבי דיבר נגד עונש של כלא. ושמדובר באדם מדהים שאין שום סכנה לחברה על אחת כמה וכמה...

 

 

אף אחד לא ישב לתכנן לשמוח במידה הזו. זה התפרץ לבד. פשוט שמחו בשבילו. ואשרינו שאנו יהודים ויודעים גם לשמוח בשמחה של השני ולא רק לבכות כשיש שריפה אצל השני...

ועוד דברחיה רוז

זה העניין של הפתאומיות

 

בלי הכנה.. מודיעים שזה קרה ואחרי 2 דקות הוא כבר בחוץ, עוד 2 דקות והוא כבר מגיע בפועל..

 

לא היה זמן לאנשים לעכל ולאט לאט לארגן מסיבת הודיה.

 

הפתאומיות פשוט הוציאה אותם לרחוב

עצם הפתאומיות מראה שזה לא ענין של מה בכךמושיקו
ואגב בקשר לתגובה הקודמת.

הוא ומשפחתו תורמים לא מעט גם לאנשים ומוסדות בארץ.
עם ובלי קשר לחב"ד
אם הבנתי נכון, הפתאומיות זה בגלל סוג השחרור המשפטיחיה רוז

במקרה של חנינה זה צריך לעבור כל מיני עניינים פרוצדורייאלים. מה שלוקח זמן.

והגישו את המקרה שלו לבדיקה לקראת חנינה שניתנת ביום האחרון של השנה או משהו כזה בארצות הברית.

בפועל, לא חננו אותו והוא נחשב אסיר משוחרר. טראמפ השתמש בזכותו לקצוב עונש. זכות שניתנת לנו בתוך הפסק דין של ההרשעה. בקציבת עונש הנשיא מחליט לחתוך מכמות העונש בלבד ולא לבטל את ההרשעה. הוא יכול לקצוב עונש של אדם שצריך לשבת עוד 5 שנים ולהגיד שישב עוד שנה. במקרה הזה הוא פשוט אמר שיצא עכשיו...

 

ואכן, הם תורמים גם בארץ. אישית, הוא לא מכיר אותנו, אבל כשאבא שלי הגיע אליו הביתה לפני שנים הוא נתן לו סכום שלא נותנים למישהו לא מוכר... 

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך