הדרכה..קרוקודילל
תאמת שלא כל כך ידעתי איפה לרשום את זה אז מקווה שזה המקום..
אני מדריכת חוץ בסניף מתוקק, עם מדשית,כיתה ד', ויש לי בשבט שלי חניכה קצת עם בעיות לא כל כך מוגדרות.. קצת בעיית תיקשורת, והפרעות קשב וריכוז, והיא כל הזמן מפריעה לפעולות.. מושכת בשיער לבת הזאת ולזאתי לוקחת תנעל, ולשלישית היא תופסת אותה ולא מסכימה לה לזוז, היא זזה כל הזמן, וגם בזמן האחרון היא התחילה לקלל את החברות מהשבט.. ואחרי שהיא מציקה לבנות ובגללה עוצרים הרבה פעמים את הפעולות- הבנות האחרות בשבט צורחות עליה והיא מאווד נעלבת.. והיא לא מבינה שהיא בעצמה גורמת לזה שיכעסו עליה.. ככה שיוצא שאני יוצאת לדבר איתה בחוץ(בזמן פעולה ) כדי שהיא תרגעה, ובשביל שלדבר איתה שתפסיק להציק לחברות שלה.. והמדשית שלי נשארת להיות עם החניכות, אבל ככה יוצא שאני מפספת את החניכות האחרות, וזה פשוט לא אופציה כל פעם מחדש לצאת באמצע פעולה ולהסביר לה מה היא עושה ולמה היא גורמת..
הציעו לנו כל מיני דברים כמו-לקחת אותה רק פעם אחת בפעולה, ואחר כך לא להתייחס, וזה לא עובד כי גם אז היא מציקה לחברות שלה.. אמרו לנו- כשהיא מפריעה וזה מוגזם(וכמעט תמיד זה קורה ) אז שתילך הביתה, וזה פשוט לא הלך כי לא הסכימה ללכת הביתה- ואמרה שהסניף זה מקום ציבורי..
פשוט אני והמדשית שלי הבנו שכוח מול כוח זה לא עובד, ואיתה צריך להיות בסבלנות וברוגע, ובנתיים אינלנו אתזה כי היא עושה לנו עצבים ממש..
בנוסף גם אין עם מי לדבר עם המשפחה שלה- כי גם הם לא בסדר..
אז אני יישמח להצעות מה כן עושים איתה הלאה, גי בנתיים היא הורסת את הפעולות וגם את השבט..תודה!!
מנסה לחשוב על רעיונותבתאדם

יכולה לנסות אחת מהאופציות:

  • להגיד לה לפני הפעולה שתעזור לך במשחק זה ספיציפי שיהיה בהמשך הפעולה. ואז היא מחכה כל הפעולה למשחק ויושבת בשקט, וגם ככה את נותנת לה הזדמנות לקבל תשומת לב באופן חיובי
  • לעשות לה מבצע באופן אישי על קריטריונים של התנהגות טובה, וכל פעם היא מקבלת מדבקה.. בסוף יש פרס שווה
  • להתיעץ עם המחנכת שלה- יכול לעזור מאוד

 

בהצלחה!

לדבר עם ההורים שלהאהבת ישראל בנשמה

.

לי יש כמה רעיונותכי הם חיינו

1. לנסות לשתף אותה בפעילות באופן אינטנסיבי הווי אומר לתת לה לחלק את הצ'ופרים
2. לתת לה לנסות לנהל משחק משותף

אבל הכי חשוב זה לא להראות לה שהיא מוזרה אלא להראות לה שהיא חלק מהשבט ואפילו השבט הוא חלק ממנה. בהצלחה! זה דורש המון מאמץ מניסיון!

תנסי להבין ממה ההתנהגות הזאת נובעתננסית כחולה


יש לי גם חניכה כזאתי, בכיתה ח'.פוסעת

עדיין מחפשת מה לעשות.

בגדול- ילדים צריכים תשומת לב. כשהם לא מרגישים שהם מקבלים אותה מספיק (וזה יכול לשבת גם על דברים מהעבר-- נניח מריבות עם כל המורים מכיתה א', חרמים שהיו עליה בשבט, אולי אם את אומרת שהמשפחה גם ככה אז בהחל יכול להיות שזה נובע משם) אני בוחרת להסיק שהילדים האלו הם מתוקים מתוקים ומחפשים יחס חם ואוהב. הם לא יודעים איך לקבל אותו- אבל גם יחס שלילי, בסוף, הוא יחס. לטעמי, צריך לא להתייחס לגמרי למה שהיא עושה רע אבל כן לדרבן אותה לטוב, לתת לה תפקידים בשבט, להיעזר בה, להושיב אותה לידך וכו' אבל מצד שני שלא יבוא על חשבון אחרות ושלא יקנאו בה.

איזון דק וחשוב. סומכת עליך שתצליחי לעשות אותו.

 

(נ.ב. אם את אומרת שיש בעיה אמיתי אולי כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שמבין?)

 

את מדריכה, יש לך מקום שיכול להוביל שינוי ולתת עזרה במקומות שאף מורה או הורה לא יכול.

יש לך כוחות מדהימים, היא רוצה את היחס ממך. וזה לא רע, ילד שלא רוצה יחס- זה מדאיג. רק צריך ללמד איך לקבל את היחס בצורה טובה.

ליווי הביתה, להתעניין בה, מה הפריע לה בפעולה שבגללו היא עשתה ככה וככה, שחנשים. להראות אהבה--- אבל לא על חשבון אחרות!! ושתראה שאת באמת אוהבת אותה, לא לזייף. ילדים קולטים זיופים.

 

יש גם קומונרית עם כלים שיכולים לעזור (@המקדש השלישי בדרך הוא אחלה קומונרית סתם..)

 

אני יודעת שחזרתי על עצמי, אני פשוט באותו מצב. תודה על השאלה, הבהיר לי גם כלמיני נקודות אשרייך, עלי והצליחי!

 

תגובה מדהימה! לפחות השרשור- תקשיבי להדורשת קרבתך
במקרה כרגע בלימודים אני לומדת על גישות שונות בחינוך למשמעת בכיתה וציינת 2 מתוך 3 גישות!
אשרייך..
תודה אפשר לשמוע את השלישית?פוסעת


בוודאידורשת קרבתך
השלישית אומרת שילד מפריע כשהוא נמצא בסיטואציה שהוא או לא מבין או שאין לו כלים להתמודדות. הוא מנסה דרכים משלו לפתור את הבעיה ולפעמים זה יוצא כהפרעה..
אהבתי תודהפוסעת


פששש! מי לימד אותך לדבר ככה?המקדש השלישי בדרך


כנראה שהוא יודע את העבודה שלו... המקדש השלישי בדרך


כן, אה?פוסעת

למרות שמישי פה התחצפה קשות לקומונרית שלה השבוע 

היא לא ענתה על זה

אני תוהה לעצמי אם כי היא ראתה אתזה כחוצפה או סתם. אחכ קראתי ת'ניסוח ואופס. שוין.

לגמרי...המקדש השלישי בדרך

חבל מאד...

כבר אמרתי לך מה אתה צריך לעשות.פוסעת

חבל מאד, חבל מאד. שלא תציק לי.

הייפוסעת

אנחנו לא מתייאשים מחניכים קשים

מעולם לא הגדרתי את עצמי כזו.פוסעת

הקומו טוענת שכן.

היא גם היתה המדריכה של שבטי בעבר.

זה אני יודע...המקדש השלישי בדרך

התכוונתי שכנראה לא משנה עד כמה יסבירו לך שצריך להעריך את הקומו-זה לא יעבוד...

..פוסעת

אני מעריכה אותה על מה שהיא עושה.

אני לא אוהבת את הרעיון שיש לי קומונרית. בעיקר כשהיא לא מחבבת שאני בצוות מהרגע הראשון.

ניצלשנופוסעת

אבל איך כתבתי יפה, אה?

לעשות שחנ"ש איתהנפתלימאיר


תראיבשורות משמחות
קראתי כל מה שכתבת... מאז היותי מדריכה (בגילאים האלו) ועד היום המוטו שאימצתי לעצמי זה שאין חניכים בעייתים, יש חניכים עם עוצמות לא מנוצלות כראוי!
תקראי שוב מה שכתבת, את מגדירה את החניכה כבעיה גם אם היא עם בעיות קשב וריכוז היא לא! בעיה! היא כישרון!!
קחי אותה ותני לה לעשות ולפעול וליזום תפתחי בה את העוצמה של ההנהגה, נכון היא תעשה את זה באופן לא הכי מושלם כמו שאת כמדריכה תעשי אבל היא תרגיש רצויה ופועלת בסניף, וזה נכון לכל החניכות שלך אבל אצלה זה מוגבר.
לחניכות שלי הייתי נותנת להכין פעולות לבד, וליזום פעילויות לכלל הסניף בעצמן, כולן היו משתתפות לכולן היה תפקיד והן היו שבט יוזם ופועל באופן רציני גם כשגדלו לשבטים הגבוהים וכבר לא הדרכתי אותן שמעתי דברים מעולים שהן עשו!

קחי את החניכה שתי ידייך, תחבקי אותה ותמצאי איפה אפשר לתת לה להיות פועלת וככה תראי שהיא בעצם טובה ומוצלחת
בתור מדריך לשעבר (נבטים נצנים)חסר כינוי
צומי זה הפתרון לרוב הבעיות, הרבה מאוד חניכים מרגישים שהמדריכים לא מתייחסים אליהם ואז עושים בלגן כדי שיתייחסו אליהם, לכן ההצעות שאמרו קודם לשתף אותה הפעולה בכל מיני דרכים זה רעיון מצוין ואפשר לחשוב על עוד רעיונות בסגנון איך לתת לה צומי. רק צריך לדאוג שזה לא יבוא על חשבון החניכות האחרות
אתה ענתיקה!פוסעת


ממש מבינה...עובדת ה' בחיוך
היי!
אז גם לי יש חניכה כזאת (כיתה ג') כמוך ניסינו הכל... להתעלם,בכח,לצעוק.. לא עוזר... הפעם ניסינו משהו אחר... אנחנו עשינו את זה לכל הקבוצה אבל זה גם אחלה למישהי אחת... הכנו כרטיסיות "כל הכבוד" (בגיל הזה זה מלהיב אותם ;)) ואמרנו להם שמעכשיו כל פעולה מי שבשקט מקבלת ומי שאוספת 5 כרטיסיות מקבלת פרס. זה עובד! היה שקט! וזה גיל שהם ישמרו על החתיכת דף הזאת בכל מחיר! מלא בהצלחה!
לדעתיירא שמים!
לדעתי צריך לעבוד בשתי מישורים..
דבר ראשון להציב גבולות.. שתדע שיש דברים שלא עושים.. שתדע שהיא עוברת את הגבול.. מדי פעם גם אפשר לנסות להגיד לה תלכי הביתה/ אל תבואי בפעם הבאה (צריך להיזהר בזה אם זה חניכה שכשתגידו לה לא לבוא פעולה הבאה היא לא תבוא יותר בכלל כי אז לא הרווחתם כלום..).. להעיר על בעיות (צריך לשים לב שלא מעירים ומענישים יותר מדי כי זה מוריד את הערך של ההערה)..
אבל העבודה העיקרית היא לדעתי המשפט הידוע של המחנכים " אין ילד רע, יש ילד שרע לו" בדכ ילדה שמציקה ומפריעה באופן מוגזם היא פשוט מחפשת צומי.. היא רוצה שיתיחסו אליה.. (אמרת גם שהבית שלה גם לא משהו.. הגיוני מאוד שחסר לה חום ואהבה של בית) התפקיד שלכם הוא שהיא תקבל את הצומי בצורה חיובית.. דבר ראשון לשבת לדבר איתה אחרי הפעולות.. לבקר אותה בבית.. בבית ספר.. לשחק איתה.. כל דבר שיתן לה אהבה.. דבר שני בפעולות אם אתן צריכות מתנדבת תתנו לה.. תנו לה להרגיש שהיא חשובה.. שאתם אוהבים אותה..
ודבר חשוב ואחרון.. סבלנות.. אל תצפי שביום אחד היא תשתנה.. לא בטוח אפילו שתזכי לראות את הפירות בתקפותך.. זה תהליך..
ואם יש לכם קומנורית בשביל זה היא שם.. כדאי להתייעץ איתה..
מה זה מבינה אותך...כפכף פוזלאחרונה

גם אני מדריכה ויש לי ילדה בקבוצה פראית - אם משהו לא עובד כמו שהיא רוצה אז היא מתחילה להרביץ ועוד חושבת אח"כ שהרביצו לה מכות רצח....

פעם אחת היא התחילה להרביץ לי (זה היה כואב!) בעיתות, אגרופים... ואז ביקשתי ממנה שתרגע. ואם היא רוצה שתלך לבית כי זה לא פעילות חובה, אז היא הלכה לבית ואז אמא שלה (שהיא גם לא משהו....) התקשרה אליי. ובסוף היא התחילה לצעוק על הבת שלה שתפסיק להרביץ.....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך