אז ככה, הייתה לנו שיחה עם המורה על בנים ובנות.
היא אמרה שאסור שום קשר בכלל ושאסור להם להסתכל עלינו, לדבר איתנו, וכו, בכלל כאילו
עכשיו, אני בסניף יחסית מעורב ויש לי קשר עם הבנים בסניף, לא ברמה מוגזמת
ואני לא יכולה לא לדבר איתם ותאמינו לי ניסיתי, ולא הלך, בשום דרך
אז יש לי כמה שאלות.
-איך לא לדבר איתם יותר? תחשבו שאני מוכרת כבר בתור ילדה שמדברת עם בנים ועם פתאום אני יפסיק לדבר איתם זה יהי כזה דוסה סנובה שמנסה להרשים (חוץ מזה שבכלל אני לא יצליח לעשות את זה..)
-למה הבנים, (פה אני אשמח שהבנים בעיקר יענו) למה אתם מדברים איתנו בכלל מכתחילה? אתם יודעים שאסור.
-עד כמה אתם חושבים שזה נורא לדבר בנים עם בנות
תודה מראש!
אוף אוף. אשמח לתגובות, גם מבנים וגם מבנותא"י שלנו לעד
לגבי השאלה הב'תמים
אנחנו (הדתיים שבינינו) משתדלים לדבר בעיקר דברים ענייניים ולהמעיט בדברים של שטות. אבל באופן כללי נראה לי שמה שאמרו לך רחוק מלהיות נכון.. ההגדרה לשמירת עיניים (לבנים) היא פשוטה- "מה שלהן אסור ללבוש לנו אסור לראות" וגם מה שמותר לראות זה לא "להנאה" (סליחה על הבוטות). חוץ מזה הכול דרגות ומעלות, ראויות כמובן, אבל לא עיקר הדין. כשהייתי מדריך דיברתי עם הצוות שלי רק דברים פרקטיים ועל מה שזלג עשיתי תשובה. בהצלחה.
אח שלי סליחה שלא דייקתיתמים
לא התכוונתי לחלק בתוך המגזר ולומר "אלו דתיים ואלו לא" (למרות שאין להגדרות האלה כ"כ משמעות בעיניי ולא נראה לי שיש לי את הסמכות לקבוע את זה) אלא לחלק בין הנאמנים לתורה ומצוות (המכונים דתיים) לאלה שלא (המכונים חילוניים).
לגבי הנקודה השנייה שהעלתה זה לא כ"כ מדויק.. אין רבנים שמתירים קלות ראש בחברה מעורבת ואני מתכוון גם לדעתו של הרב יובל שרלו שליט"א שיחסית נוטה להקל בתחומים האלה.
נכוןתמים
גם אני נופל בדברים שהם נגד רצון ה' ואני חוזר עליהם בתשובה.
מי שאומר שאין מצווה כזו או אחרת מהתורה נקרא אפיקורס (לא כ"כ דתי).
אני חוזר שוב לא התכוונתי להגיד מי יותר "דתי" ומי פחות, פשוט ניסוח לא מוצלח, סליחה.
והעיקר שוב- אין היתר הילכתי לזה. יש אנשים שזה הניסיון שלהם ואני לא מזלזל בהתמודדות הקשה הזאת.
למה אתה טורח להיתנצל כל כך?? אם לא נאמנים להכה אז כן!yagel
אתם לא דתיים!!! או לפחות דתיים שעובדים על עצמם... כ אם אני מקשיב לקב"ה אז אני רוצה לקיים את כל מצוותיו, וכן! יכול להיות שכרגע קשה לי...שאני לא עומד בהכל וכו'... אבל זה לא אומר שאני מרמה את עצמי ואומר "זה לא מצווה", או "אני שומר על הכל חוץ מזה וכדו'" "אני לא שומר נגיעה ומה הבעיה ללכת להופעה של אומר אדם ולראות סדרות??" ועוד ועוד...
טאורטית אתה צודקירא שמים!
אילו מקורות? אני אשמח לעיין.תמים
מקורות על דבר כזה זה ממש יהיה חידוש גדול
אין צורך למקורות הפוכים כי הדברים גלויים וידועים
לא פתחתי אפילוירא שמים!
ב. שו״ת יביע אומר(או״ח ו׳, י״ג) בשם ספר פקודיך(לא תעשה ל״זה)
ג. שו״ת שיח נחום(סימן קי״ב)
ד. פני יהושע במסכת קידושין (ע.׳
תודה רבה על המקורותתמים
הספר היחיד שהיה בהישג ידי זה הריטב"א והוא כותב שם על סמך סיפורי רב גידל ורב אדא בר אהבה שחסיד גדול יכול להקל בעניינים אלו. שוב חסיד גדול דווקא של תקופת האמוראים! קשה להוציא מזה דין לענייננו. כשאחזור לישיבה (לקחתי גימלים) אוכל לברר את שאר המקורות.
אני לא אוהב להיות הצד ה"מחמיר" בדיון, בדרך כלל בנושאים האלה תמיד אני בצד של ה"מקלים" פשוט הסברות שלכם הם חידוש אפילו בשבילי.
אני גם הצד המחמיר בדכירא שמים!
להלכה....yagel
נושא מורכבאחד שאוהב
שמעי לדעתי ממש כדאי לברר לבד תנושא כי איך שהבנתי תדברים שלך מבחינתי לפחות הם לא היו לגמרי נכונים פשוט תפתחי ספרים ודברי עם אנשים כשאת מבררת תבואי עם דעה פתוחה ותשמעי מה יש לתורה לומר באמת ואל תתמקדי בסוג אחד של ספרים (אם תפתחי שולחן ערוך תראי שאסור כלום) תפתחי מכל הדורות ואז אחרי שהבנת תהלכה תראי מה האמת ההלכתית מבחינתך בהצלחה!!
תודהא"י שלנו לעד
במקרה שלי אני מתכוונת לדיבורים לא רק עניינים
תגובה!אהבת ישראל בנשמה
זה לא טוב לחשוב על מה האחר חושב עליך..
א. זה לא טוב שיחה יתירה בנים ובנות!
ב. מי אמר שאנחנו מדברים אתכם?
ג. הכל תלוי על מה מדברים, ומה אווירת השיחה..
אמרתי למי שמדבר....א"י שלנו לעד
ממghgh
מבין.
תנסי לדבר רק דיבורים שצריך, לא יותר.
בעיני מי שמחליטה לא לדבר עם בנים היא אמיצה וחזקה ואני רק יכול להגיד לה כל הכבוד.
אין צורך לחשוב מה אחרים יגידו, זה יכול לשנות אנשים.
מדברים לפי הצורך. לפחות חלקנו.
דיבור לצורך משהו חשוב נדרש וכדאי. מעבר לכך זה תלוי בבן אדם.
תודהא"י שלנו לעד
למה חייבים לדבראי''ש קדוש
יהיה מספיק זמן לדבר עם הבעל אחרי החתונה.
שאלה קשההנסיך מן היערות
תכל'ס מה שהמורה שלכם אמרה זה נכון. אבל זה נראה לי רק לרמה של 'צדיק וטוב לו' לא לדבר עם בנים.
גם לי היה ויש את הניסיון הזה, אני יכול לתת לך כמה עצות:
-תתחילי בקטנה, אל תפסיקי בבת אחת לדבר איתם אלא לאט לאט.
-זה לא שאנחנו מדברים אתכם בכוונה, יש לנו בדיוק את אותה התמודדות שיש לך, גם אם אנחנו רוצים להפסיק זה פשוט יוצא.
- אל תעשי מזה כ"כ עסק. אם את לא רוצה אל לדבר, אל תדברי.
-תעשי את זה בבטחון עצמי ואל תחשבי על "מה יגידו". כשאת עושה משהו בבטחון, ואת שלמה עם עצמך, יכבדו אותך ואת ההחלטה שלך. (ואולי אפילו תצליחי להשפיע על החברות שלך)
תודהא"י שלנו לעד
רק אומרת, זה לא שאני לא רוצה, אבל זה לא טוב שאני מדברת איתם
אני נהנית מעצם זה שאני מדברת איתם
אוהומבשר שלום
אם יש לך שאלות,בכיף
"ואל תרבה שיחה עם האישה....."כפכף פוזל
אמממיאירוש
15 עוד מעטא"י שלנו לעד
עוד חצי שנה בת 15כפכף פוזל
הרב שלי הפנה אותי.נער גבעות מצוי
לריטב"א האחרון בסוף מסכת קידושין (פב.). חשוב..
הבנים הנורמלים באמת לא מדברים כי חברה מעורבת זה אסורעף על עצמואחרונה
רק לקראת הנישואים אז מותר להיפגש ולדבר למטרת נישואים אבל עדיין עם שמירת נגיעה, עד שמתחותנים כל אחד עם בת זוגו ומותרת נגיעה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






