חילול ה??באלה הידיים

אם אדם גר בסביבה לא דתית, והוא יוצא מהבית בצורה מבולגנת, לא מטופחת, זרוקה. אבל לו עצמו- זה לא מזיז..

האם זה חילול ה' לדעתכם?? מבולבל

אם כן, זה מגיע לרמה שאדם צריך לשנות מההרגלים שלו??

לצאת מהבית בצורה שונה, למרות שהוא עצמו מרגיש בנוח מלכתחילה?? 

 

תודה ננה-בננה

לא.בכלל לאמבשר שלום
אדם צריך לחיות את חייו,בטבעי וברגיל,ולא להתייחס לכל מה שהוא עושה-כלומר:אדם צריך להיות עובד ה',ולחיות כבן אדם רגיל,ולהשתדל לא לגרום לחילול ה',אם דתי גונב זה חילול ה',או שאר מעשים כאלה.
אבל התורה לא מבקשת שנהיה סופרמן…
כתוב ברמבם שתלמיד חכם שיד לו שמנונית(כתם)על בגדו חייב מיתה-כי הוא מבזה את התורה.
המשנה ברורה כותב שאדם צריך לקנות לילדיו בגדים נאים,לא יקרים ולא זולים.
כן יש ערך לנראות,אבל העיקר זה הפנימה,הנפש.
אם יש כאלה שיראו אדפ דתי שהולך זרוק ברחוב-והם אומרים שככה התורה אומרת-אז הם טמבלים,אוקיי?
אדם לא צריל לחיות לפי מה אחרים יחשבו עליו.
ובטח שלא להסתרק רק בגלל שיש חילונים שלא אוהבים את זה…
לא הבנתי..ירא שמים!
אתה בעצמך הבאת מקורות שיש ערך לחיצוניות..
ברור שיש ערךמבשר שלום
אבל זה שטויות להתנהג ולהתלבש יםה רק בשביל חילונים,אתה עושה את איך שנראה לך מכבד,וכל השאר זה לא עניין שלך
אז התשובה לפותחת היא כןירא שמים!
אבל מכובד צריך להיות גם אם לא אכפת לך..
נראה לי ברור שבן אדם מייצג את מה שהואירא שמים!
ובן אדם עם כיפה צריך ללכת כראוי ולכבד את התורה והמצוות שלו ולייצג אותם כראוי..
כמובן לא ביקשתי להשקיע יותר מדי אבל להיות נורמלי? כן..
"איזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם? כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם" לבן תורה צריך להיות אכפת ממה חושבים עליו..
"תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדו חייב מיתה" (אני יודע שלא בטוח שזה הפשט אבל העיקרון..)
ואגב..ירא שמים!
בתור בן אדם שמבין שחיצוניות זה דבר משמעותי, בערים חילוניות אני משתדל ללכת עם ציציות בחוץ..
ל-אני בעצמי-באלה הידיים

על התגובה הראשונה שכתבת-

 

"אם יש כאלה שיראו אדפ דתי שהולך זרוק ברחוב-והם אומרים שככה התורה אומרת-אז הם טמבלים,אוקיי?"

 

לא התכוונתי שיכול להיות מצב שיחשבו שזו מצווה ללכת ככה. אלא, שכמו שכל אדם נורמלי רואה מישהו מסויים ומשייך אותו לקבוצה ענקית שהוא מלא בסטיגמות עליה, זה יהפוך להיות מה שהוא חושב על 'הדתיים', או שזה יחזק את מה שהוא חשב.

 

וגם-   "

ובטח שלא להסתרק רק בגלל שיש חילונים שלא אוהבים את זה…"

 

ברור שאדם לא ישנה מהרגליו כדי שאנשים ברחוב יאהבו את זה!!! אבל אם הוא מייצג קבוצה מסויימת של אנשים, זו תהיה בעיה אם ישייכו אותו כך לקבוצה הזו, לא? כי מן הסתם הדוגמא שנתתי (על יציאה מהבית בצורה מפוזרת וזרוקה) תראה בעני אנשים כדבר שלילי אני חושבת...

בעיקרון כל אדם מייצג משו...שוליים עלייכםם

אבל לא נראלי שאדם בגלל זה צריך לשנות הרגלים...
 

אולימבשר שלום
אבל אם אני הולך לא מסורק ברחוב זה אומר שלא הסתרקתי,זה לא אומר שדתיים לא מסתרקים,או שמצווה ללכת לא מסורק.
אם יש אנשים שחושבים שהעולם הזה יותר חשוב-ומשקיעים את עיקר חייהם בעולם הזהזה לא בעיה של אף דתי.
ואם אנשים יעריכו אותי לפי אפ הסתרקתי היום או לא,אני בכלל לא רוצה קשר איתם.
היהדות חושבת הנשמה היא העיקר וגם הגוף צריך טיפול ואסתטיקה,נכון-אבל אני לא אסתרק כדי שלחילונים לא יהיה תלונות על דתיים או על ה'.
אם מישהו מחפש לחלל את שם ה',זה כבר פא בעיה שלי.
תגובה!אהבת ישראל בנשמה

אדם צריך ללכת באופן מוכבד ומכבד, לא חייבים גם להגזים!

בדיוק התווכחתי על זה השבת עם כמה חבריםהנסיך מן היערות

אני אומר את דעתי: כשאני הולך ברוב עם כיפה או ציצית אני צריך לדעת שאני מייצג כרגע את כל שומרי התורה והמצוות. אם אני רוצה ואם אני לא. וכשאני הולך ברחוב בצורה לא מכובדת, גם אם זה לא מזיז לי, זה עדיין עושה רושם. אנחנו מצווים בתורה לא לעבור על חילול ה', וזה לדעתי ממש חילול ה'.

לענ"דאני77אחרונה

אדם צריך לברר לעצמו איך צריך להראות אורח חיים מאוזן ובריא של בן אדם נורמלי. (לאו דוקא לפי הנורמות החברתיות אלא מצד האמת. ברמה  מסוימת ודאי שזה תלוי גם בנורמות החברתיות. אדם לא צריך ללכת עם ג'לביה במקום שכולם הולכים עם חולצה ומכנסים.)

למשל- כמה הוא צריך לשמור על ניקיון והיגיינה (הן מצד בריאות הן מצד נעימות לסובבים, והן מצד זה שאדם אמור להראות מסודר, ע"ע ג'לביה), איך מדברים עם בני אדם, ומה עושים כשמשהו לא מוצא חן בעיניך.

 

אם האדם לא בירר לעצמו את הדברים האלה- יש דופי בהתנהלות שלו. והוא צריך להיות מודע לזה שלא רק שמצד עצם ההתנהלות הנורמלית יש בה ערך, אלא גם הוא גורם לאנשים סביבו לחשוב שאדם שמתעסק בקדושה מאבד את התקשורת הבריאה והנורמלית עם העולם הזה. הדבר הזה עובד גם בכיוון ההפוך- כשרואים שככל שהאדם עולה בקדושה ככה הוא נהיה גם יותר בריא בנפשו ויציב ובריא בכל ההתנהלות שלו, שזה מה שבאמת אמור לקרות.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך