אם אדם גר בסביבה לא דתית, והוא יוצא מהבית בצורה מבולגנת, לא מטופחת, זרוקה. אבל לו עצמו- זה לא מזיז..
האם זה חילול ה' לדעתכם?? ![]()
אם כן, זה מגיע לרמה שאדם צריך לשנות מההרגלים שלו??
לצאת מהבית בצורה שונה, למרות שהוא עצמו מרגיש בנוח מלכתחילה??
תודה ![]()
אם אדם גר בסביבה לא דתית, והוא יוצא מהבית בצורה מבולגנת, לא מטופחת, זרוקה. אבל לו עצמו- זה לא מזיז..
האם זה חילול ה' לדעתכם?? ![]()
אם כן, זה מגיע לרמה שאדם צריך לשנות מההרגלים שלו??
לצאת מהבית בצורה שונה, למרות שהוא עצמו מרגיש בנוח מלכתחילה??
תודה ![]()
על התגובה הראשונה שכתבת-
"אם יש כאלה שיראו אדפ דתי שהולך זרוק ברחוב-והם אומרים שככה התורה אומרת-אז הם טמבלים,אוקיי?"
לא התכוונתי שיכול להיות מצב שיחשבו שזו מצווה ללכת ככה. אלא, שכמו שכל אדם נורמלי רואה מישהו מסויים ומשייך אותו לקבוצה ענקית שהוא מלא בסטיגמות עליה, זה יהפוך להיות מה שהוא חושב על 'הדתיים', או שזה יחזק את מה שהוא חשב.
וגם- "
ובטח שלא להסתרק רק בגלל שיש חילונים שלא אוהבים את זה…"
ברור שאדם לא ישנה מהרגליו כדי שאנשים ברחוב יאהבו את זה!!! אבל אם הוא מייצג קבוצה מסויימת של אנשים, זו תהיה בעיה אם ישייכו אותו כך לקבוצה הזו, לא? כי מן הסתם הדוגמא שנתתי (על יציאה מהבית בצורה מפוזרת וזרוקה) תראה בעני אנשים כדבר שלילי אני חושבת...
אבל לא נראלי שאדם בגלל זה צריך לשנות הרגלים...
אדם צריך ללכת באופן מוכבד ומכבד, לא חייבים גם להגזים!
אני אומר את דעתי: כשאני הולך ברוב עם כיפה או ציצית אני צריך לדעת שאני מייצג כרגע את כל שומרי התורה והמצוות. אם אני רוצה ואם אני לא. וכשאני הולך ברחוב בצורה לא מכובדת, גם אם זה לא מזיז לי, זה עדיין עושה רושם. אנחנו מצווים בתורה לא לעבור על חילול ה', וזה לדעתי ממש חילול ה'.
אדם צריך לברר לעצמו איך צריך להראות אורח חיים מאוזן ובריא של בן אדם נורמלי. (לאו דוקא לפי הנורמות החברתיות אלא מצד האמת. ברמה מסוימת ודאי שזה תלוי גם בנורמות החברתיות. אדם לא צריך ללכת עם ג'לביה במקום שכולם הולכים עם חולצה ומכנסים.)
למשל- כמה הוא צריך לשמור על ניקיון והיגיינה (הן מצד בריאות הן מצד נעימות לסובבים, והן מצד זה שאדם אמור להראות מסודר, ע"ע ג'לביה), איך מדברים עם בני אדם, ומה עושים כשמשהו לא מוצא חן בעיניך.
אם האדם לא בירר לעצמו את הדברים האלה- יש דופי בהתנהלות שלו. והוא צריך להיות מודע לזה שלא רק שמצד עצם ההתנהלות הנורמלית יש בה ערך, אלא גם הוא גורם לאנשים סביבו לחשוב שאדם שמתעסק בקדושה מאבד את התקשורת הבריאה והנורמלית עם העולם הזה. הדבר הזה עובד גם בכיוון ההפוך- כשרואים שככל שהאדם עולה בקדושה ככה הוא נהיה גם יותר בריא בנפשו ויציב ובריא בכל ההתנהלות שלו, שזה מה שבאמת אמור לקרות.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!