חידהבן מערבא

 

מהו האיבר הבא בסדרה ?

 

 1, 3, 7, 12, 18, 26, 35, 45, 56, 69, 83, 98, 114, 131 ?

 

למותר לציין שאין כאן ניסיון לבחון את גוגל, אלא אתכם.

האיבר הבא הואבוז
יד

ואחריו רגל

אחריהם שאר הגוף נכנס לתוך הקרטון ומתחבא משאלות עם מספרים
חחח חייכתי. תודה.בן מערבא


נהדרת!נפש חיה.
חחח נייס👌!!מירב!!
אז הנה חידה בשבילך בלי מספרים!בן מערבא

באי מסויים יש רק צדיקים גמורים שאומרים תמיד אמת או רשעים גמורים שתמיד משקרים.

 

זר מסויים פוגש שלושה מתושבי האי א',ב',ג'.

הוא שואל את א': כמה צדיקים נמצאים ביניכם ?

א' עונה תשובה לא ברורה, וב' אומר בתגובה: "הוא אמר שרק צדיק אחד נמצא בינינו".

ג מתערב ואומר:"אל תאמין לב' הוא משקר!".

 

מהם ב' ו-ג' ?

המוח שלי טיפה מעורפל אבל אני אנסהבוז
אם ב׳ אומר אמת, א׳ באמת אמר שרק צדיק אחד נמצא ביניהם.

א׳ יכול להיות שקרן ואז יש יותר מצדיק אחד ביניהם, וזה לא יכול להיות ג׳ כי ג׳ טוען ההיפך מב׳, וגם לא א׳ כי אנחנו מניחים שהוא שקרן.
אז א׳ לא שקרן.

אם א׳ אומר אמת ויש רק צדיק אחד ביניהם, זה חייב להיות הוא כי יש רק צדיק אחד והוא אמר את האמת אז הוא הצדיק, אבל אז ב׳ לא היה אומר את זה כי זו האמת.

בקיצור ב׳ לא דובר אמת.

ב׳ שקרן וג׳ דובר אמת, ואין לנו מספיק נתונים לגבי ג׳.
לגבי א׳ אין מספיק נתונים סליחהבוז
מקווה שצדקתי
מקסימום טעיתי
יששששבוז
יששש אולי יש לי תקווה

(יש רק שתי אפשרויות אז הסיכוי לנחש נכון הוא 50%)
(אבל עדיין זה נחמד לפתור דברים נכון)
מה את שמחה שענית לטרול?מחודש

מבולבל

ב צדיק וג רשעע מ
וא' חוזר בשאלה.
אפשר רמז? נפש חיה.
רמז קצת עבהבן מערבא

להסתכל בסדרת ההפרשים.

 

כמובן שהסדרה מתחילה ב- 1 ולא ב- 131.

התחלתי ולא הבנתי..... תודה רבה!נפש חיה.
150ג'ינג'ר
ההפרשים הם- 2. 4. 5. 6. 8. 9. 10. 11. 13. 14. 15. 16. 17

החוקיות בהפרשים
2 1 1
2 1 1 1
2 1 1 1 1
האיבר הבא יהיה 17+2+האיבר האחרון = 131+19
פתרתי בלי לקרוא את הרמז כמובן ג'ינג'ר
זה נכון אבלבן מערבא

 

זה נראה לי קצת מסובך לחשוב על זה ככה.

 

יותר פשוט לשים את סדרת ההפרשים מתחת לסדרה המקורית ולראות שביחד הן מרכיבות את כל המספרים הטבעיים. אחרי 17 בא 18, אבל 18 נמצא בסדרה המקורית, לכן ההפרש הבא יהיה 19 והמספר הבא הוא אם כן 150.

דווקא לי זו הייתה דרך פשוטה יותר ג'ינג'ר
אם הבנתי אותך נכון אז ההפרשים הם כל המספרים הטבעיים חוץ ממה שכבר מופיע בסדרה..
זו נראית לי דרך פחות מובנית להגיע לזה..

אבל כל אחד ודרכי החשיבה שלו
גם אני הגעתי לאותה תוצאה, בדרך שלך...ד.


אגב, זו לא אותה סדרה שלך ושלה.11111

(אני מצאתי את שלה)

הגבת לי? לא הבנתי..ג'ינג'ר
טעות שלי, התכוונתי להגיב אליו.11111


מנסהאניוהוא
אלה הקפיצות 2 4 5 6 8 9 10 11 13 14 15 16 17
לכאו'
אמור להיות 131+18
שזה 149
למרות שלא הצלחתי להבין למה 3 ו 12 הושמטו.


עריכה
בטח הקטצ' שזה 19 ולא 18. אבל לא הבנתי באמת מה החוקיות
סדרתע מ
ההפרשים היא כזו:
2
4,5,6
8
9,10,11
13
14,15,16
כלומר פעם אחת גדל ב2, ו3 פעמים גדל ב1. וחוזר חלילה.

ועכשיו נתקעתי, כי ההפרש הבא אמור להיות 18, אבל בפועל הוא 17. אז תן לי לתקן את המספר האחרון אצלך ל132 ולהכריז על המספר הבא כ151.

זה במבט ראשון.
ואז חשבתי שוב כדי לנסות לדון אותך לכף זכות ולהסביר שלא טעית. אז אפשר לסדר את סדרת ההפרשים אחרת:
2
4,5,6
8,9,10,11
13,14,15,16,17
כלומר, טוב, אין לי כח לנסח במילים את החוקיות שבזה, אבל הבנתם כבר שסריית ההפרשים הבאה תהיה:
19,20,21,22,23,24.

ולכן המספר הבא יהיה 150.
הבעיה פה זה שבהתחלה יש סריה של מספר אחד (2), ואח"כ סריה של 3 (4,5,6), ואח"כ של 4, ואח"כ של 5, ודילגת על הסריה של 2. אז אני לא כ"כ מקבל את זה, אבל אולי לזה התכוונת.
ועכשיו אני אלך לקרוא את התשובות שלפניי כדי לראות אם יצאתי טמבל.
עוד חידת צדיקים ורשעיםבן מערבא

זר מבקר באי הצדיקים והרשעים (תזכורת: צדיקים אומרים רק אמת, רשעים אומרים רק שקר) ופוגש שניים מתושביו. הוא פונה אל הראשון מביניהם בשאלה: "האם יש ביניכם צדיק ?" הראשון עונה מה שעונה, והזר יודע מיד ובוודאות את התשובה לשאלתו. 

 

האם התושב שענה הוא רשע או צדיק ? ומה הדין בנוגע לחברו ?

 

שימו לב, המידע שניתן מספיק לפתרון החידה.

הוא ענהע מ
או "כן" או "לא"?
או שיש עוד אפשרויות?
מה שנראה ליהפואנטה
האפשרויות הן:
צדיק וצדיק - הנשאל יענה כן

רשע ורשע - כן

צדיק ורשע - הצדיק-כן הרשע- לא.

בהכרח פגש רשע שענה לא. כי מיד השואל ידע בוודאות את התשובה.
^^ חכםבוז
^^חכמההפואנטה
חחחח סתם סתם..
האמת שכמעט תמיד אני לא מצליחה בחידות וכאלה.. מתייאשת די על ההתחלה.. גם פה זה לא על הפעם הראשונה שקראתי.. אמרתי ננסה לרשום תשובה מקסימום נצליח
כל הכבוד לך!!!בוז
ועוד בשעה כזאת
תודה תודההפואנטה
יפהארצ'יבלד
אבל יוצא שאנחנו לא יודעים את הפתרון ללא הידיעה שהוא ידע מיד.
אין סיכוי שהוא חשב על זה כל כך מהר.
ועכשיו ברצינות, איך השואל ידע, התשובה שלך מראה איך אנחנו יודעים.
מה😦הפואנטה
זה כל הקטע בחידות. כל נתון חשוב. וזה שאמרו לנו שהוא ידע מיד בוודאות - זה המפתח לתשובה.
גם השואל ידעע מ
אסביר אותה:

אם העונה ענה "כן", יש 3 אפשרויות לזהותם של התושבים:
העונה צדיק וחברו וצדיק.
העונה צדיק וחברו רשע.
העונה רשע וחברו רשע.

אם העונה ענה לא, יש רק אפשרות אחת - העונה רשע וחברו צדיק.

לכן, כנראה שהעונה ענה לא, ואז הזר ידע שהוא רשע והשני צדיק.
אם הוא היה עונה כן אז הזר לא היה יכול לדעת איזו מבין 3 האפשרויות נכונה.
מדויקהפואנטה
חשבתי שצריך להבין איך השואל יודע ולא אנחנוארצ'יבלד
תודה על הפרוטארצ'יבלד
אני רוצה את התוכי שלי בחזרהע מ
זה השעה...
מצטער הוא ברח לי אתמולארצ'יבלד
ב3:23 בלילה, את יודע זה השעה ש...



הוא ברח לעד ו..ו...|בוכה|


אני ישלם לך, תוכי מקסים
כמה עלה?
5.99?
פחחחחע מ
גימטריא אתה יודע לחשב?

731 ₪. זה תוכי שמדבר בשתי שפות (!), עברית ואנגלית.

לשלוח באישי מספר חשבון?
עוד שעה שינהארצ'יבלד
ואתה כמו חדש
פתרון נכון. כל הכבוד לשניכם.בן מערבא


עולים קצת רמה - חידת צדיקים רשעים ורגיליםבן מערבא

 

כרגיל, צדיקים תמיד אומרים את האמת, רשעים תמיד משקרים, אבל הפעם יש גם רגילים שלפעמים הם אומרים את האמת ולפעמים משקרים.

 

 

שני אנשים א ו- ב, שכל אחד משניהם הוא צדיק או רשע או רגיל, אומרים כך:

 

א: ב הוא צדיק.

 

ב: א איננו צדיק.

 

עליכם להוכיח שלפחות אחד מהם אומר את האמת, אך איננו צדיק.

 

תשובהארצ'יבלד
א אומר שב' דובר אמת
בהנחה שא' אמת
ב' אמת. ב' טען שא' לא אמת. וחוזר חלילה.
כשל

בהנחה שא' שקרן
יוצא שב' הוא שקרן או רגיל
אם ב שקרן
כשל. א אכן אינו צדיק
ואם ב' רגיל וייי

בהנחה שא' רגיל.
אם ב שקרן. א אכן אינו צדיק אלא רגיל.
(לומדעסס)
אם ב' רגיל. וייי. ואין לי כח להראות. זה באמת פשוט
ואאוווו הצלחתי.
האומנם?
אחי1 (פתרון מצורף, זהירות, כדאי לנסות לבד)בן מערבא

 

התחלת יפה בכך שהסקת שא' לא יכול להיות צדיק. אבל ההמשך זה לא הוכחה של מה שדרוש. 

למשל לגבי הפסקה השנייה בהחלט ייתכן מצב שא' רשע אם ב' רגיל.

 

 

ככה מוכיחים את זה:

 

לא ייתכן כי א' צדיק כי מכך היה נובע לפי דברי א' כי גם ב' צדיק, אבל אם ב' צדיק הרי שהוא אומר אמת שא' איננו צדיק, וזאת סתירה. מסקנה: לכן א' הוא בהכרח רשע או רגיל.

 

לא ייתכן כי ב' רשע כי אז לפי המסקנה דלעיל דבריו על א' היו אמת והרי לא ייתכן שהוא יאמר דבר אמת.

מסקנה: לכן ב' הוא בהכרח צדיק או רגיל.

 

לא ייתכן כי א' רשע ואילו ב' צדיק כי אז היו דברי א' על ב' אמת בסתירה לכך שא' רשע והוא בהכרח משקר.

 

מכאן שהמצבים האפשריים היחידים הם ששניהם רגילים או שא' רגיל ו-ב' צדיק או שא' רשע ו-ב רגיל.

אפשר לבדוק שבכל אחד משלושת המצבים האלה אחד מהם אומר את האמת אך אינו צדיק (אלא רגיל).

 

לא קראתי את התשובה שלך עדייןארצ'יבלד
אני חושב שהוכחתי שב' בהכרח רגיל.
כתבתי וייי הינו נכון היינו מסתדרארצ'יבלד
אבל זה לא נכוןבן מערבא

סיטואציה שא' רגיל ואילו ב' צדיק היא בהחלט אפשרית.

קיבלתי. הולכים לחשוב.ארצ'יבלד
ואולי להציץ
וא עדיין א רגיל. מה הבעיה. בהכרח שאחד רגילארצ'יבלד
עדיין מעדיף את התשובה שלך למרות שחושב ששלי נכונה
אתה צודק רק לגבי הפסקה השלישיתארצ'יבלד
למשל לגבי הפסקה השנייה בהחלט ייתכן מצב שא' רשע אם ב' רגיל. אתה טועה.

אם א שקרן. יוצא שב רגיל או שקרן.
אם ב' שקרן, יוצא שא אמת או רגיל.
כשל סותר את ההנחה בהכרח שב רגיל
אני לא מבין אותךבן מערבא

אם א רשע אזי הוא משקר ולכן ב לא צדיק והוא בהכרח רגיל, אבל ב' אומר אמת בכך שא' איננו צדיק, ואם כך הרי מצב של לא צדיק שאומר אמת.

יפה אז ב רגילארצ'יבלד
כי אם הוא צדיק זה סותר את ההנחה שא שקרן
אני פשוט מתחיל לכתוב תשובה ונראה לאן נגיעע מ
עבר עריכה על ידי ע מ בתאריך כ"ב בטבת תשע"ח 01:55
אם א' צדיק - אז ב' צדיק, ואז יש סתירה כי ב' אומר שא' לא צדיק.

אם א' רשע - אז ב' איננו צדיק. כלומר או שהוא רגיל או שהוא רשע.
אם הוא רגיל - מצוין. כי הוא רגיל וגם אומר את האמת (שהרי א' באמת איננו צדיק), מש"ל.
אם הוא רשע - זה מוביל לסתירה כי מדבריו יוצא שא' צדיק, וזה לא נכון.

אם א' רגיל - אז או שהוא דובר אמת או שהוא משקר.
אם הוא דובר אמת - מצוין. כי גם אין סתירה וגם יש לנו אחד רגיל שדובר אמת הלא הוא א'. (אין סתירה כי הוא אומר שב' צדיק, וב' אומר שא' איננו צדיק - עובדה נכונה שהרי א' רגיל).
אם הוא משקר - אז ב' איננו צדיק. כלומר רגיל או רשע.
אם הוא רשע - זה מוביל לסתירה כי אנחנו יודעים כעת שא' צדיק, בסתירה להנחה שא' רגיל.
אם הוא רגיל - מצוין. כי הוא גם דובר אמת. באמת א' איננו צדיק. הוא רגיל.

לסיכום, יתכנו רק 3 אפשרויות:
1. א' רשע וב' רגיל דובר אמת.
2. א' רגיל דובר אמת וב' צדיק.
3. א' רגיל שמשקר וב' רגיל דובר אמת.

בכל אחת מ3 האפשרויות יש אחד רגיל דובר אמת. מש"ל.




(תעלה עוד רמה בבקשה, חידות כאלה פתרנו בכיתה ז'
וכמובן תודה שאתה משקיע בנו בחידות מרצונך הטוב)
טוב, בשבילך נעלה לרמה של כיתה חחחבן מערבא

 

אז הפעם יש מורכבות נוספת. באי של הצדיקים הרשעים והרגילים, הצדיקים נחשבים לבעלי המעמד הגבוה ביותר, הרגילים שייכים למעמד הביניים, והרשעים שייכים למעמד הנמוך ביותר.

 

לפנינו שני תושבים א' ו- ב'. שכל אחד מהם הוא צדיק או רגיל או רשע. והם אומרים כך:

 

א': אני שייך למעמד נמוך מזה של ב'.

 

ב': לא נכון!

 

האם ניתן לקבוע את מעמדם ? האם ניתן לקבוע שאמירה כלשהי מאמירותיהם היא אמת או שקר ?

תשובהארצ'יבלד
טוב בטוח שכן.
השאלה איך
אז ככה...עדיין חושב

א' אינו דובר אמת! אין מישהו מעל צדיק...
א' לא שקרן כי איך הוא יהיה במעמד גבוה מב אם הוא הכי למטה
יששש
א' רגיל מ.ש.ל.
ב לא יכול להיות צדיק שהרי א' באמת מתחתיו.
הוא יכול להיות שקרן (בהנחה שא הרגיל שיקר באתו פעם)
או להיות רגיל. (ב רגיל שאמר אמת. א רגיל שאמר שקר)
תודה אחויה.
זה נכון??
מצטער אחויה, תשובה חלקית ממש.בן מערבא


זאת חידה די מורכבת. עלינו לכיתה חחח.בן מערבא


אני פשוט מתחיל לכתוב תשובה ונראה לאן נגיעע מ
אם א' צדיק - הוא שייך למעמד נמוך מזה של ב'. לא ייתכן כי אין מעמד יותר גבוה מצדיק.

אם א' רגיל:
אם א' דובר אמת - הוא שייך למעמד נמוך מזה של ב'. כלומר ב' בהכרח צדיק. ואם כך, אז א' לא שייך למעמד נמוך מזה של ב' לפי דברי ב'. סתירה.

אם א' משקר - אז הוא איננו שייך למעמד נמוך מזה של ב'. כלומר ב' רגיל או רשע.
אם ב' רשע - אז המשפט של א' נכון, כלומר א' שייך למעמד נמוך משל ב'. אבל א' רגיל וב' רשע. סתירה.
אם ב' רגיל -
אם ב' משקר - אז המשפט של א' נכון, כלומר א' שייך למעמד נמוך משל ב'. אבל א' רגיל וב' ג"כ רגיל. סתירה.
אם ב' דובר אמת - אז מצוין. א' רגיל שמשקר, ב' רגיל שדובר אמת, והוא צודק שהמשפט של א' איננו נכון, כי א' שייך לאותו מעמד כמו של ב', בניגוד לדבריו שהוא שייך למעמד נמוך מזה של ב'.

אם א' רשע - הוא לא שייך למעמד נמוך מזה של ב', כלומר ב' גם רשע. אם כך, המשפט של א' נכון לפי היוצא מדברי ב', בסתירה להנחת רשעותו של א'.





מכל האמור עולה שיש רק אופציה אחת אפשרית.
לא יתכן שא' צדיק.
לא יתכן שא' רשע.
לא יתכן שא' רגיל שדובר אמת.
לא יתכן שא' רגיל שמשקר וב' צדיק או רשע או רגיל שמשקר.

בהכרח א' רגיל שמשקר וב' רגיל שדובר אמת.

יפה
אהממםבן מערבא

לא קראתי את כל ההוכחה, אבל הפתרון הסופי נכון בהחלט! 

 

 

חזק וברוך + שכוייעח כן

ע מאחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך