מחשבות על השבת בנתיב האבות..תמים

כמו שאתם יודעים (ואם לא אז צאו מהפורומים ותיראו בחדשות) הייתה שבת נוער בנתיב האבות.

כמעט אלף אנשים. בהתחשב במזג אוויר שהיה זה לא פחות ממטורף!

אם נתעלם מבעיות הצניעות שהיו שם (היו בעיות) הייתה שבת מרוממת ומחזקת.

רק דבר א' קטן היה חסר לי שם בכל העסק. ממש ממש קטן..

ארץ ישראל!

כלומר, באמת דיברו והסבירו בהרחבה על העוול המשפטי שנעשה להם וכו' אבל בשביל זה עזבנו את הבית/ישיבה?

יש כל כך הרבה אנשים שעוברים צרות וייסורים בגלל תפקוד כושל של המדינה ומוסדותיה אבל לא לשם כך התכנסנו!

אותנו לא מעניין אם יש הוכחה משפטית כזו או אחרת לאחד הצדדים. אנחנו, הנוער עם רגש יהודי בריא, מעוניינים באידאלים גדולים ורעיונות גבוהים: מלכות ה', ארץ ישראל, עם ישראל. אל תנמיכו אותנו עם טענות קטנוניות כאלה.

 

תגובתכם...      

אתה צודק מאוד! לכן לא היה דחוף לי להגיע... ולא יהיה ליתורה מעל הכל!

כנראה כשיהיה פינוי....

לא ממש מעניין אותם אידיאלים ותורה כמו שאת הנוער...

עצוב...

לא הבנתיר.ר.ר
איך אתה יודע שהוא צודק אם לא היית שם?
כי אני יודעת מה הראש שלהם, ולצערנו זה לא פעם ראשונה שזה קורהתורה מעל הכל!אחרונה


אולי זה קשורכבתחילה
לסוג האנשים שגרים שם. שיותר קשה להם הצרות והייסורים הפרטיים שלהם(חס וחלילה לא מזלזלת!), מאשר האידיאלים של א"י, מלכות ה' וכו'..

בעמונה זה לא היה ככה. המאבק היה יותר אידיאולוגי וגם אישי, אבל היה דגש על האידיאולוגיה הנרמסת.

אגב, היית שם שאתה אומר שככה היה מורגש או שאתה אומר אחרי מה שראית בתקשורת?
לא נכון, בעמונה השתמשו בכמויות של הנוער כדי להגיע להסכמים...תורה מעל הכל!


בעמונה לא השתמשו בנוער כדי להגיע להסכמים.פשוט יהודייי
בסוף החליטו לעשות הסכם אבל לא הביאו את הנוער מלכתחילה בשביל זה...
זה לא נכון.תורה מעל הכל!


הייתי שםתמים


אני גם הייתי שם ואני חולקת עליךננסית כחולה

זה ברור שדיברו גם על העוול המשפטי אבל זה שאנחנו נאבקים על ארץ ישאל זה מה שמאחד את כולם הם דיברו ברמה הטכנית כדי שאנשים ינסו לעזור להסיר את רוע הגזירה אבל ברור לחלוטין שהיה גם דגש אצל כולם שזה ארץ ישראל ועל א"י לא מוותרים בכזאת קלות. ולכן לפני שישר שופטים וממהרים לחשוב שלא מתאים לך לבוא לשם תסתכלו קצת יותר עמוק....

כן אבל הבעיה שהם לא מתכוונים להלחם על הארץפשוט יהודייי
אלא פשוט להלחם על הבתים שלהם
זה אחת הסיבות שבגללה לא הייתי שם (ולא בפינוי בנגריה..)פשוט יהודייי
חוצמזה שהתושבים עצמם כבר אמרו לי בפירוש שאין להם בעיה עם הסכמים ושמאוד יכול להיות שיחתמו על הסכם
מרגיש לי התקטננותר.ר.ר
מחילה.. אני חושבת שאם אנחנו *באמת* מאמינים במאבק על כל חלקי א"י אז זה ממש לא משנה אם התושבים ממלכתיים/קווניקים או סתם מוזרים.. כן, הם מבינים שהמאבק על הבית שלהם הוא חלק מהמאבק כולל על א"י ואומרים זאת בפה מלא (לא כולם כמובן, אבל חלק חשוב ומוביל). ולכן אין בעיה לעזור להם במקרה של מאבק כי הסיפור פה הוא לא האם אנחנו מסכימים עם מה שהם אומרים, אלא האם מפריע לנו שהורסים ליהודים את הבית בארצם. כל עוד התושבים אומרים שלא יצאו על הרגליים אני רואה את ההגעה לנתיב האבות כחובתו של כל נער .
ממש כואב לקרוא תגובה כזו09876
(לפני הכל. אני נייק וותיק פה, פתחתי פצלש כי יש פה מאט אאוטינג)
אתחיל ואומר שאני מבינה מאיפה הקול הזה נשמע,
אמשיך בזה שהוא לא נכון!
בתור אחת שפעילה ממש במטה וב"ה זכיתי והייתי פעילה בעמונה ככה שאני לא מדברת סתם מהאוויר ב"ה..
א. חשוב לשיים לב שאופי המאבק בוודאי יהיה שונה כי אופי האנשים שונה.. יש קצת אמת מאחורי הסטיגמות בסופו של דבר.
ב. מה שאתה אומר זה דברים שממש הפריעו לי בתחילת המאבק. על הנגריה, דיברתי על זה עם כמה משפ משם ועם צבי סוכות (אם היית פעיל בעמונה אין סיבה שלא תכיר) ויצאתי מהשיחות האלה עם כמה מסקנות, העיקרית ביותר- המלחמה היא על הארץ!! המלחמה היא על מסירת שטחים! המלחמה היא על הנהגה כושלת.
(וזאת אחת הסיבות שעשו מהנגריה משו ככ גדול, זה רק נגריה. כמה עצים שגם ככה עוד שניה נופלים.. אבל לא. אנחנו נביא לפה מלא נוער. נעשה מזה רעש, כי זה לא משנה מה המבנה, משנה שהורסים סתם. משנה שמוסרים את הארץ שלנו)
חוצמזה שהגענו לעוד מסקנות..
א. הם ראו את הסוף של עמונה ועפרה, ויש להם אחריות לבית, למשפ.. אז מנסים מה שאפשר שיכול לעזור..
(וסתם שתדע. מעבר לנסיון להציל את הבתים הפרטיים שלהם, יש חלקה..חלקה 96 נראלי קוראים לה, לא זוכרת.. שמיועדת ל300 יחידות דיור. שם! שנכללת בכל ההסכמים.. ככה שבסופו של דבר מה שחשוב זה להרחיב את הבניה ואת ההתיישות שלנו בא"י)
ועוד משו, שסוכות אמר וקצת היה לי קשה ל קבל אבל יש בזה המון מין האמת, חלילה לא לזלזל באנשי העמונה המדהימים, אבל אין בכלל מה להשוואת את הבתים. בנתיב האבות יש הפסדים של מליוני שקלים. כל בית שם הושקעה בו פי 4 מבית ממוצע בעמונה.. ויש לזה השלכות..
מקווה שהובנתי במה שניסיתי להגיד,
האמירה שאמרת,זה לא פעם ראשונה שאני שומעת אותה.. בכל הנסיון לגייס נוער, להביא חבר'ה אמרו לי את זה מלא.. ותגובתי הייתה- לי חשובה הארץ. לי חשובה האדמה שלי. אז אני איהיה פה ואלחם, אני אאבק בזה, אני לא אתן יד לעוול שכזה שהולך וחוזר (וסתם עוד נק שמעלה. הוא ילך ויחזור אם לא נעשה עם זה שום דבר שורשי מעבר ללרוץ ממאבק למאבק..)
בקיצור. חשוב לי, אז אני איהיה. ואשמיע את הקול שלי. אדבר עלזה עם אנשים שם.. וברגע שכל החבר'ה שזה מה שמפריע להם יבואו ויצעקו את הצעקה הזאת היא תישמע, היא תאמר. ויהיה לה תוקף חזק ביותר..
אז בואו בהמונכם.
זה מאבק לאומי שממחויבותנו של כולם להתגייס אליו.
זה צעדים כל כך משמעותיים בדרך לגאולה.


(ומשו קטן ספציפית לגבי השבת והבעיות צניעות שבה..זה הסיבה שאני לא לוקחת חלק בשבתות הנ"ל.. גם בשבתות בעמונה ועפרה לא הייתי.
מה לעשות, 1000 בני נוער. כולם מכירים את כולם. זה יוצר בעיות.. כל אחד צריך לשיים לב אם מתאים לו אווירה כזאת.. לי לא התאים שבת שלימה עם מלא חבר'ה שאני מכירה. ולדעתי זה אווירה שחייבת להשתנות.. אם רוצים בשינוי. שלא נצטרך עוד שבתות כאלה..אמן.)

וסליחה על האורך....
לא מסכימה איתך....תורה מעל הכל!


עם הכל?09876
אמממ זה דיון ארוך ואין לי כח לפתוח אותואז אני יכתוב ממש בקצרפשוט יהודייי
אני וסוכות חברים מאוד טובים אבל יש בינינו חילוקי דעות, זה פשוט מאוד אני לא חושב שללכת לשם יביא תועלת אלא רק מזיק למאבק על הארץ.
אולי אני בא בגלל הארץ אבל אותם מעניין קצת הארץ רק שיותר חשוב להם הבית עצמו... לכן אם נגיע ויתבצע הסכם זה רק יזיק לדעתי
אופס נשלח באמצעפשוט יהודייי
בכולופן אני לאו דוקא אומר לשתוק, דוקא לצאת לצומת הקרובה בזמן הפינוי יכול להועיל לא פחות...
הבהרה חשובה-תמים

אני לא חושב שהם לא אידיאליסטים (לפחות רובם) רק אמרתי שהשיחות שנאמרו והדרך שבה ייצגו את הצורך במאבק הזה הייתה קטנונית.

חשוב מאד ללכת לשם אם חלילה הפינוי יתרחש, ארץ ישראל רק תרוויח מזה. 

ממש לא, המאבק הוא לא על הארץ, וזה שורש הבעיה.תורה מעל הכל!

אם הולכים לשם זה מחזק את הסיכוי להסכם....

מסכימה בהחלטר.ר.ר
אני ראיתי את הסרטוןמיכלייי

וכל הכבוד שהגיעו לשם באמת ..

אבל המחיצות קצת היו פתוחות וראו את הבנות רוקדות ..

וזה לא הכי בסדר ...

בעד!!דתית לאומית

זה ממש מחזק..

עקרונית מסכימה עם הנאמרר.ר.ר
אבל :
א. ב"ה אני שמעתי לפחות 4 חבר'ה שהעירו על כך למעביר הסיור בצהריים .
ב. בשבת אני מאמינה שנחשפת לחלק מסויים מאד מהתושבים.. אם היית פוגש את משפ' דיין לדוג', היית שומע דיבור אחר לחלוטין.
ג. בשיעור של דוד בן ציון (ממארגני השבת) בערב הוא דיבר מקסים על זכותנו על ארץ הקודש וחובתנו להילחם עליה. הסביר לכל הנוער למה הם הגיעו ומה תפקידם. דיבר על החשיבות הרבה במאבק על א"י כמאבק של תורה..

לכן אפשר לומר שהדעות בקרב התושבים חלוקות אך מתוך היכרות עם חלק מהמשפחות - דווקא מי שמוביל יודע לדבר בעוז על זכותנו על הארץ. הבעיה מתחילה בכך שמועצת יש"ע נכנסת לסיפור ומדברת מאוד על הפאן המוסרי ופחות על הפאן היהודי.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך