אהלן! מחפשת ספרי אמונה שיהיו טובים לתיכוניסטים...נפש חיה.
או ספרי קריאה טובים

נגיד-
מכתבים לטליה
דע מה שתשיב לעצמך



וכו'.



תודה!!
אמונה ברורהעמירם

תיקון המידות

מכתבי יוני

'ודע מה שתשיב לעצמך'כבתחילה
של הרב זאב קרוב
יש איזה ספרghgh

של הרב חנן פורת משהו ממש דומה למכתבים לטליה לא זוכר את השם 

 

 

 

 

 

 

נראלי 'את אחי אנוכי מבקש'

את ענת אנכי מבקש. תודה צדיק! אשמח לעוד.נפש חיה.
ישלעבדך באמת!

מכתבים לאח/י או משהו כזה..לא קראתי.שמעתי.

ויש את הספר ואני,מה אני.

וחובה חובה -כוזרי.

של מי כל אחד מהם?נפש חיה.
^^לעבדך באמת!

1. אנונימי

2. יניב חניא

3. רבי יהודה הלוי

אשרייך נהדרת!נפש חיה.
יש עלמבשר שלום
מדינה חברה ודמוקרטיה.
הרב אלי סדן-מומלץ בחום.

עיין ערך יהדות-הרב חגי לונדין-
פשוט מושלם,בשפה קלילה וברורה…-מומלץ מאוד.
תודה רבה נשמה טובה!נפש חיה.
בכיףמבשר שלום
אני ממליץ גם על מאמר הדור,בעקבי הצאן.
נהנהתי מכל רגע-אבל למדתי אותו עם רב…
תודה! הנערים אצלינו רוצים בינתיים להקים ספרייה אמוניתנפש חיה.
בהצלחה עם זהמבשר שלום
וכמובן יש עין אי"ה של הרב זצ"ל
אמןןן!נפש חיה.
אנסה לומר משהו מעט כופרמאיר.

חבל לומר דברים יפים לנוער ואחרי שלוש שנים או עשור להכות על חטא.

 

במובן הזה צריך לשים את הדברים על השולחן, מכתבים לטליה הוא לא ספר אמונה טוב, חזרתי לקרוא אותו לפני כשנה ואני מוכן להצהיר על זה בקול - תרחקו מהספר הזה. הוא טוב לכיתה י' או שיעור א' במכינה מורעלת אוי ואבוי אם העולם הדתי של מישהו יהיה על בסיס הספר הזה. ודומיו.

 

 

אם בכל זאת מחפשים ספרי מחשבה טובים לנוער אין באמת פגם במורה הנבוכים, בכוזרי, אמונות ודעות לרס"ג ופרשנות הרמב"ן על התורה. הבחירה להנגיש כל דבר ולרדד אותו, להאכיל אדם בכפית עד שלא יבין מה הוא אוכל היא פשוט רעה חולה.

 

@כישוף כושל

שמעתי את הדברים. תודה. כעת זה מה שאני צריכה.נפש חיה.
את תרצי מה שאת רוצה.מאיר.

אני מוסר מודעה לקוראים יותר מאשר את מעניינת אותי

תגובה נאה... אני צינור למשהו ובסך הכל מבקשת ספרים. זהו.....נפש חיה.
לא חשוב. יש אנשים שבוחרים להתנסח ככהנפש חיה.
יותר מסתבר שלא הבנתמאיר.
לא אמרתי שאת כלל לא מעניינת אותי.

אמרתי שהמקרה הספציפי אליו פנית ואליו הגבתי הוא לא אלייך. ניחשתי מראש שלא את זו שתתלהב מדעה כמו שהצגתי.

ולכן אמרתי מראש, הדברים שלי מופנים לקוראים ולא לפותחת השרשור גרידא.

אני מסכים שהייתי יכול להבהיר את כוונתי, כשקראתי זה היה נשמע לי מובן. טעיתי. לא התכוונתי לפגוע
הרעיון הוא לבנות ספרייה שתיתן כיווני מחשבה. לא דיברנו על בסינפש חיה.
האמוני שלהם
ככה הבנתי מהפרויקט.
למה תוייגתי?כישוף כושל
בס"ד

ממש גדלתי על מכתבים לטליה ולפני כמה זמן קראתי שוב והוא באמת לא משהו למבוגרים
ולא הבנת למה תויגת?מאיר.
חיזקת את מה שאמרתי
אתה באמת חושב שנער ממוצע ימצא את עצמו במורא נבוכים???יהדות=דרך חיים

לדעתי הוא ישאר נבוך מכך שהוא לא מבין בכלל את הבסיס הפילוסופי שמאחורי חלק נכבד מהספר

תורת חובות הלבבותנגרינסקי

הנבחר באמונות ודעות

גן השכלים

הכוזרי

אגרות הרמב"ם

הקדמות הרמב"ם במשנה

ספר העקרים

מלחמות ה' לרלב"ג

פירוש הרלב"ג לשיר השירים

אשמח למחברים/הוצאותנפש חיה.
..נגרינסקי

תורת חובות הלבבות - רבינו בחיי, קיים בתרגומים שלאבן תיבון והרב קאפח

הנבחר באמונות ודעות - רב סעדיה גאון, קיים בתרגומים שלאבן תיבון והרב קאפח

גן השכלים - רבי נתנאל בירב אלפיומי, קיים בתרגום שלרב קאפח

הכוזרי - רבי יהודה הלוי, קיים בתרגומים שלאבן תיבון, אבן שמואל והרב קאפח

אגרות הרמב"ם - הרמב"ם, קיים בתרגומים שלרב קאפח והרב שילת (נראלי יש עוד שאני לא זוכר...)

הקדמות הרמב"ם במשנה - הרמב"ם, קיים בתרגום שלרב קאפח ובתרגום מבולבל שקדם לו... וקיימים עוד שאיני זוכר...

ספר העקרים - רבי יוסף אלבו, קיים תרגום שלרב קאפח (יש עוד שאיני זוכר...)

מלחמות ה' לרלב"ג - הרלב"ג, פאדיחה שאין לי מושג על הוצאות...

פירוש הרלב"ג לשיר השירים - הרלב"ג, אני לומד דרך הוצאת תורת חיים... יש עוד הוצאה מדעית שלבר אילן אם אני לא טועה...

תורת חיים זה לא קשור לתורת החיים נכון?נפש חיה.
לאלא...נגרינסקי
אין קשר...
הכוונה לזה...

אלוף. תודה!נפש חיה.
בכיף...נגרינסקי
לספריה אמונית אלה הם ספרי יסוד...נגרינסקי
עוד הרבה לפני כל הספרים החדשים...
אדרבה. כל המוסיף מוסיפין לו;)נפש חיה.
ודאי... אפשר הרבה ספרים...נגרינסקי
רק שלא יווצר מצב שבספריה אמונית יש מכתבים לטליה אבל אין תורת חובות הלבבות...
אם הספריה לבני נוער - שאמורים לקרוא לבדאניוהוא
רוב הרשימה שלך לא רלוונטית.
כתבת רשימה לבני ישיבות. לא לתיכוניסטים.

כל שכן לתיכוניסטים!נגרינסקי
בתהליך ההתבגרות שלהם וכל השאלות וכל ענייני האמונה שצפים, דווקא אז הספרים האלה מתאימים... הרבה יותר משהם שייכים לבני ישיבות, הם שייכים לתיכוניסטים ובכלל לעולם שמחוץ לעולם הישיבות...
אני חושב שמי שסיים תיכון ונכנס לישיבה ללא עיסוק לפחות בספר אחד מהספרים שהזכרתי, זה בעייתי ממש...
גם אם הוא לא יגיע לישיבה אחרי התיכון, לפחות יהיה לו רקע מינימלי ע"י העיסוק בספרים האלה דווקא...
בן נוער משתוקק ללמוד מהספרים האלה וממש חבל אם הם לא מוצעים לפניו... זה הפסד ענק אם במקום ללמוד מאלה הוא ילמד מספרים ברמה נמוכה יחסית שנכתבו לכאורה בשבילו (ומעודדים אותו לעצלנות ואמונה נמוכה...)

בניגוד לנהוג לחשוב, התורה לא שייכת רק לבני ישיבות...
אם הבנתי אותו נכוןירא שמים!
וגם אם לא זה מה שאני חושב..
רוב הרשימה שם ילד בן 16 לא יצליח ללמוד לבד..
למה לא?נגרינסקי
ונניח ולא, שילמד בחברותא או שיהיה שיעור... זה כבר לא עניין איך הוא יעשה את זה, העיקר שיעשה את זה...

וגם אם לא הכל הוא יוכל בתחילת הלימוד, אז שיתחיל מהקדמות הרמב"ם... לאט לאט גם הלמידה תהיה רצינית יותר ובן 18 (גם הוא נחשב תיכוניסט) יכול ללמוד אפילו את הנבחר באמונות ודעות...
אבל ככלל, מה הבעיה שבן 16 ילמד את הדברים האלה?
אנחנו לא עוסקים פה בגילאי יסודי... אלה תיכוניסטים... הם גדולים והם הכי צריכים ורוצים את זה...
אתה כשהיית תיכוניסט לא יכלת ללמוד מאלה הספרים?
אני (תיכוניסט, שלום) הייתי מצטער ממש אם לא היה לי את הנבחר באמונות ודעות ללמוד ממנו...
היה לי זמינות לספרים האלהירא שמים!
אחוז גדול מהם לא טרחתי לפתוח אפילו..
לא אמרתי שיש בעיה שהם ילמדו ושיהיה שם.. סתם הם לא יבינו ורוב הסיכויים שהם לא ילמדו..
ולא דיברתי על הקדמות הרמבם.. זה תיכוניסט כן מבין.
גם אני לא אומר שתיכוניסט ממוצע מעוניין בספרים האלה...נגרינסקי
תיכוניסט ממוצע גם לא משקיע הרבה באמונתו...

פשוט ח'ראם על כל התיכוניסטים שרוצים ללמוד אמונה בצורה רצינית ואין להם ספרים...

ולמה אתה חושב שתיכוניסט ממוצע לא יבין? אם הוא יכול לעשות בגרות בתלמוד, לתפלפל בכל מיני עניינים נשגבים ועוד דברים, הספרים המוזכרים זה לחם קל...

זה נשמע כאילו אתם מוציאים את התיכוניסט טיפש בלי יכולת חשיבה...
לתיכוניסט יש את ההבנה הכי גדולה באלו הספרים בזכות זה שהוא תיכוניסט... הפכתם הקערה על פיה...
אני לא מוציא את התיכוניסט טיפשירא שמים!
הוא טיפש..
סתם אבל זה קושי אחר מגמרא.. או שזה יותר קשה..
אני לא חלש בגמרא אבל ללמוד כוזרי לבד אני לא ככ הייתי מצליח.. (גם היום אני לא באמת מבין לבד).
להבין ספרי אמונה זה קשה. ולהבין באמת מבינים רק אחרי התיכון.
חבל שככה אתה חושב...נגרינסקי

אתה לא מאמין בנוער ואתה כובל אותו מללמוד אמונה שזה מה שהוא רוצה...

הרבה תיכוניסטים לומדים כוזרי ללא שום בעיה ואם לא היו מכניסים לראש שלתיכוניסטים שהם טיפשים, היו לומדים הרבה יותר...

ופה אני מאשים את החינוך שליום ואת צורת הלימוד החדשה שליהדות... ששמה ערכים לפי סדר משונה ומעוות...

 

אני מוכן לתערב איתך שאם תפתח עכשיו כוזרי ותתחיל ללמוד אותו מההתחלה על פי הסדר, אתה תצליח...

 

(ואם מקבילים לגמרא, קח תיכוניסט שלא לומד גמרא על פי הסדר באופן שיטתי ותן לו ללמוד לבד... המסר מובן אני מקווה...)

לא מסכיםירא שמים!
אבל נראה לי שמיצינו..
ממש לא נכון..הבזק תמידי
הלוואי וכל תיכוניסט היה אתאיסט ל5 דקות..
ובזמן שלאחר ה5 דקות הללו הוא היה מבסס את עצמו אמונית ודתית.

לא יודע מה רמת המשכל שלך כתיכוניסט.. אבל יש תיכוניסטים מאוד מוכשרים.
הלוואי שכל תיכוניסט היה אטאיסט ליותר מחמש דקותירא שמים!
ואחרי זה הינה מברר את האמונה שלו במשך כמה שנים מהבסיס ועד הסוף מכל הכיוונים.
זה לא סותר את מה שאמרתי.
לעניות דעתי רוב ספרי האמונה של הראשונים ושל הרבה מהאחרונים בחור תיכוניסט בדכ לא יבין לבד.. ואם הוא יבין הרבה פעמים זאת תהיה הבנה מאוד רדודה ולא אמיתית..
יש עוד דרכים לברר חוץ מללמוד ספרים עמוקים.. יש רבנים.. יש ספרים בני דורנו.. ויש כמה ספרים שכתובים בצורה יותר קלה להבנה..

לא הבנתי.. אתה טוען שמתבגר יכול להבין דברים בדיוק כמו מבוגר?? אז אתה סתם צעיר..
השכל מתפתח עם הזמן ויש דברים בעיקר מופשטים שלא מובנים בגיל הזה..
גם היחידי סגולה מתפתחים עם הזמן.. רק נקודת הפתיחה שלהם שונה..
לא איכפת לי שתכתוב שאני צעירהבזק תמידי
זה לא באמת מעניין אותי או מטריד אותי.. זכותך לחשוב ככה..

אבל אתה מדבר עם אנשים שאתה לא יודע מי הם.. וזה כל העניין..
אתה בכלל עבדת עם נוער שאתה מקשקש פה אותיות בפורום כמו מאן דאמר שמתנשא על כולם?? מאיזה מקום אתה מחליט.. ומי שמך להחליט מה הרמה של תיכוניסטים??

אני אישית שרקתי את המורה נבוכים - (בין הספרים הכי קשים של מחשבת ישראל בימי הבניים) בגיל תיכון.
בפוטנציאל אין שום סיבה שתיכוניסט לא ידע ללמוד ספרי מחשבת ישראל של ימי הבניים כמו כוזרי או מורה נבוכים או האמונות ודעות.
למרות שבאידיאל אני חושב שעדיף שילמד פילוסופיה, לוגיקה, ודברים הרלוונטים לימינו - לפני שהוא מתעסק בימי הבניים.. כי הרבה הנחות של הוגי הדעות של ימי הבניים לא נכונות בימינו.




כן, הייתי תיכוניסט עד לא מזמן ועבדתי עם נוער קצתירא שמים!
וסליחה על ההתנשאות..
תרשה לי לחלוק עליךאניוהוא
תן לתיכוניסט את מה שהוא צריך ומה שנכון לו
לא מה שאולי אידאלי.
ספר העיקריים, אמונות ודעות, מלחמות ה' לרלב'ג ועוד יבלבלו אותו.
זה בסדר... אין איסור לחלוק...נגרינסקי

א. מה שמעניין אותי זה באמת האידיאל...

ב. למה אתה חושב שהספרים האלה הם לא מה שהוא צריך ונכון לו?

 

הלוואי שהספרים האלה היו מבלבלים אותו... אפשר אפילו לומר שחלק מהמטרה שלהם היא לבלבל... לכן גם לתיכוניסט יותר שייך לתת אותם... הוא לא יתן למשהו לבלבל אותו (אלא אם גישת העצלנות הגיעה גם אליו...) ולכן הוא יתעמק בהם יותר...

א.עם אידאלים לא הולכים למכולת...אניוהוא
ב. הוא צריך יסודות, דברים שפותחים את הלב. לא את המוח.
אידיאל - הדבר הנכון ביותר לעשות...נגרינסקי
קשה לומר שהדבר הנכון לעשות לא צריך לעשות\לא טוב לעשות... זו סתירה מניה וביה...

נו, ודאי שצריך יסודות...
ואיזו מין יהדות היא זו שאין לה בסיס אמוני?
ואיזה דברים פותחים את הלב אם לא אלה הספרים שכל תכליתם הם פניה אל הלבבות והכשרתם? (הרי מה זה 'חובות הלבבות'? לא סתם נבחר השם הזה...)

ואי אפשר להגיע לאהבה אמיתית בלי השכל... השכל הוא המוביל אל האהבה והאהבה אל השכל כגלגל חוזר שמתעצם בכל עת...
וכותב הרמב"ם בהלכות תשובה - "דבר ידוע וברור שאין אהבת הקב"ה נקשרת בלבו של אדם עד שישגה בה תמיד כראוי, ויעזוב כל מה שבעולם חוץ ממנה, כמו שצוה ואמר: בכל לבבך ובכל נפשך אינו אוהב הקב"ה אלא בדעת שידעהו, ועל פי הדעה תהיה האהבה, אם מעט – מעט, ואם הרבה – הרבה. לפיכך צריך האדם ליחד עצמו להבין ולהשכיל בחכמות ותבונות המודיעים לו את קונו כפי כח שיש באדם להבין ולהשיג, כמו שבארנו בהלכות יסודי התורה."
אידאל הוא טוב במציאות אידאליתאניוהוא
רוב התיכוניסטים שפגשתי לא נמצאים שם.

ותראה את הספרים שכתבתי למעלה שהייתי מוריד. -
חובות הלבבות לא מופיע שם (מה שכן לא הייתי מביא אותו בתרגום הרב קאפח, אלא עם פירוש לב טוב)


ולגבי אהבה-
גם הרמב'ם מגדיר - כאהבת אותה אישה.
כלומר שזו לא אהבה שכלית.
גם אם נניח שרוב התיכוניסטים לא יכולים להיות שם,נגרינסקי

הרי שזה בגלל התודעה שקיבלו שלא כדאי להם להיות שם... בעצם מי שיצר את המצב הלא אידאלי זה מי שדוגל שהתיכוניסט לא צריך להיות אידאלי וכך נוצר הפרדוקס...

 

וגם אם נניח שרוב התיכוניסטים לא נמצאים שם, הרי שיש תיכוניסטים שנמצאים שם... ואם יש תיכוניסטים שנמצאים שם, עדיף להקים את הספריה האמונית הזו עם הספרים האלה בשבילם...

 

למה הפרדת בין חובות הלבבות לשאר?

 

או... אהבת אישה... אמור נא לי, אדם שפגש אישה לראשונה וישר נדלק עליה, מה שנקרא "אהבה ממבט ראשון", כמה זמן האהבה הזו תחזיק מעמד? אני מניח שלא הרבה... זו אהבה שנובעת נטו מרגש...

לעומתו, אדם אחר שיתחיל לצאת עם אישה המתאימה לו וילמד עליה עוד ועוד ויכיר את ההתאמה ביניהם, תהיה האהבה יותר אמיתית ושלימה... למה? כי זו אהבה שנשענת על השכל... השכל הוא דבר יציב וקבוע והרגש הוא עדין ורעוע... אדם כזה, ככל שעובר הזמן בחיי הזוגיות שלו, האהבה שלו לרעייתו גדלה וגוברת... השיא הוא כאשר הוא מכיר אותה כאילו היא חלק ממנו, הוא יודע עליה הכל כמו שהוא יודע על עצמו הכל והוא מחובר ומודבק בה... זו היא האהבה השלימה... לשם אנחנו משתוקקים\צריכים לשתוקק...

 

זו האהבה השכלית וזו כוונת הרמב"ם בהגדרתו 'כאהבת אותה אשה'...

פרדוקס או לא, בכך שתביא את הספר לספריה לא פתרת את הבעיהאניוהוא
אני לא יודע באיזה תיכוניסטים מדובר, אבל אם היה לי תקציב מוגבל הייתי פונה לרוב החבר'ה ולא למי שנמצא בקצה הסקאלה.
חובות הלבבות שונה במהותו מהאחרים (חוץ משער היחוד - שאותו מקובל להחליף הכוזרי)

אהבה היא לא שכלית. היא יכולה להתחיל מהבמה שזה נכון אבל היא לא שכלית.
אם עשיתי את זה אז פתרתי חלקית את הפרדוקס...נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך כ"ט בטבת תשע"ח 22:30
והבאת הספר פותרת הרבה בעיות...

רוב שלרוב החבר'ה, לא יעניין אותם אמונה בכלל...
אז מי שכן יעניין אותו, אם יש לי ספרים להציע לו בצורה מוגבלת, אציע את הספרים שהזכרתי ולא כל מיני ספרים חדשים...
הרבה מעבר לכך שאני חומל על תורתן שלראשונים...

במה שונה תורת חובות הלבבות? סוף דבר כל הספרים מציגים אותו מסלול ואותה מטרה...

אהבה היא לא שכלית, היא רגש... האיכות שלה מתבטאת בשכל...
רוב החבר'ה אמנם לא יקראו,אניוהוא
אבל אלה שיפתחו את הספרים האלה ימצאו אותם גם במקומות אחרים
החבר'ה שבאמצע- להם אני חושב שצריך לפנות.

תורתן של ראשונים היא בודאי הבסיס עליו הכל בנוי, אבל לא בהכרח שנכון לכל אחד להתחיל ממנו...

חובות הלבבות עם פירוש 'לב טוב' ידידותי יותר
ועדיין יתכן שגם אותו לא הייתי מביא, אבל ודאי שהוא לא דומה לספר העיקריים ולאמונות ודעות וכו'
למה שימצאו אותם במקומות אחרים אם הם היו יכולים למצוא אותםנגרינסקי
בספריה?
ואותם החבר'ה שבאמצע, נציע להם מראש את הספרים האלה ופתרת חצי מהבעיות במקום לתעלם מהם...

אז מה הבסיס האחר? איזה עוד אמונה יש לנו? איזה בסיס צריך לספרים שבונים את הידיעה בה' מכלום?

יש לי קצת תרעומת על מהדורת 'לב טוב'... אבל זה כבר דיון אחר...
הוא לא דומה מהבחינה על מה לשים את הדגש באמונה, שכל הספרים הם אותה שיטת אמונה... אם זה הדגש על ההוכחות השכליות או על המוסר או מרכיבים אחרים באמונה...
אבל שיטת האמונה היא אותה שיטה...
מי שזה מעניין אותו - יחפש את זה.אניוהוא
לא אמרתי שיש בסיס אחר,
אלא שיש ספרים מונגשים יותר, פשוטים יותר ומעוצבים יותר - ידידותיים למשתמש...
נכון...נגרינסקי
ומי שלא - לשיטתך הפסיד...

ספרים שמעודדים לעצלות ולאמונה רדודה...
אני מאד מבין אותךאניוהוא
אבל אתה מדבר על גג 5 אחוז

אין מה לעשות. היום בעידן הסמרטפונים וכו' צריך להיות ידידותי.
מי שיתפס לזה ימשיך גם לספרים המורכבים.
והתשעים וחמש אחוז האחריםנגרינסקי
מתחלקים ל-2...
חלק שלא מעניין אותם אמונה ולא שייך בכלל לדבר על ספריה אמונית...
והחלק השני שנמצא בין לבין... אם יפתחו לזה, עדיף לתן להם תורתן שלראשונים כמות שהיא שהיא הבסיס הבסיסי ביותר...

היום, שיטת הלימוד בה פלפולי סרק שלא מוסיפים דבר הם העיקר ויסודות האמונה הפשוטים הם נחלתם רק שלבני הישיבות בשיעור ג' ומעלה...
כואב...

ברור שצריך להיות ידידותי... גם את הגמרא מנגישים בעידן הסמארטפונים...
העניין הוא שרעיון פשטות ורדידות האמונה היה קיים גם לפני הסמארטפונים... כך שאין קשר...
נראה אותך מביא לאחד מהחלק השניאניוהוא
את הספר אמונות ודעות והוא גם פותח ולומד בו,
ואח'כ עוד חוזר עליו.

כשזה יקרה אתה מוזמן לחזור אלי ואזור בי ממה שכתבתי.
סבבה...נגרינסקי
(יש לי תכנון לעשות את זה מחר בערב... זה כבר בתהליך...
אני מעודד אנשים לשאול שאלות ואם לא יהיה לי פנאי ללמוד איתם,
הם ילמדו בעצמם לבד או חברותא או לא יודע איך... אבל אני יודע שהם ילמדו...
אז תתכונן...)
מחכהאניוהוא
(תמיד אוכל אח''כ לטעון שהבחור ששכנעת באמת מה5 אחוז רק היינו צריכים להסביר לו את זה )
כן...נגרינסקי
אז מה אתה מנסה להשיג בזה?

וזה לא כזה קשה להכווין לספר... הרי, לכל אחד יש שאלות... בצורת החינוך היום משתדלים לכבות אותם, אני משתדל לעורר אותם...
אהלן...נגרינסקי
הנה חזרתי...
כבר שכחתי ממך...

יש בי שמחה נפלאה... אנשים שבכלל לא ציפיתי מהם באו ופתחו ספרי אמונה והחלו לתדיין באמת בעניינים הנכתבים כי באמת מה שמעניין אותם הוא האמת...
(וכדי שלא תגיד, זה מרגע לרגע, אין בזה ממשות וכו', היה כאן תהליך שהחל עוד לפני עיסוקינו כאן וככל שעובר הזמן אנשים יותר נדבקים בזה (בעיקר הצעירים יותר... פחות המבוגרים שבינינו שהתקבעו במחשבתם ולא מוכנים לקבל דבר...))
כדברי מאמר החכם במשלי "יפוצו מעיינותיך חוצה"

מהמציאות שאני כאן חווה, הרבה יותר מ5 אחוזים באמת מעוניינים באמונה וחלק נכבד (בעיקר אצל היותר צעירים) רוצה לעסוק אבל החינוך שקיבל לא הקנה לא כלים...
אשריךאניוהוא
על מהדורת 'לב טוב'asd100

המהדורה בנוייה על אבן תיבון. אם תסתכל בתרגום הרב ק' תראה הרבה בהערות 'ורי''ת שינה, השמיט קטע זה'. מצד שני אומרים ראשי הישיבות הגבוהות (שמעתי מהרב גנץ גם) שאבן תיבון הבין את כוונת המחבר יותר טוב כי הוא בן התקופה ותרגם כמו שהמחבר רצה. ואכמ''ל.

רעיון יפה...נגרינסקי

אבל נשמע דחוק מאוד...

אם רי"ת שינה, הוא שינה על פי החלטות שלו עצמו או בגלל טעויות...
בעצם הוא ניסה לתת פרשנות משלו, יכול להיות שזו פרשנות טובה, אבל אז הספר הוא לא שלרבינו בחיי אלא שלאבן תיבון...

 

הרב קאפח מראה לך את המקור ואת התרגום שלו ואומר לך - הנה, לא נגעתי בכלל בכלל... אתה יכול לבדוק אותי... הוא הביא את רבינו בחיי כמות שהוא...

קצרה היריעה מלהכילasd100

ועוד, שאיני בקי בנושא. אבל נראה לי שהכוונה היא שהקריאה השוטפת בתרגום לא מביאה את מה שרבנו בחיי רצה לומר, ולכן רי''ת שינה, כדי שתשיג את מה שרבנו בחיי רצה לומר בערבית. כדי להמחיש - לו רבנו בחיי היה חי בזמננו ורואה את שני התרגומים - היה מעדיף את של רי''ת. אגב מאוד נהנתי מללמוד מהתרגום של הרב קאפח עם המקור בצד, וההערות.

אני מאוד מפקפק במה שכתבת פה...נגרינסקי

תראה את ההקדמה שלרב קאפח לתורת חובות הלבבות...

 

קשה לומר שרי"ת ידע למה בדיוק התכוון רבינו בחיי, בכל זאת, הוא עדיין לא היה רבינו בחיי...

 

וסתם דוגמא נגדית שרי"ת תרגם בפירוש שלא כמו כוונת רבינו בחיי - 

רבינו בחיי השתמש בתיבה 'אעתקאד'... רי"ת תרגם 'אמונה' שזה שיבוש מוחלט... הכוונה כמובן היא 'ידיעה'... ורס"ג אפילו נותן לזה את ההגדרה המילונית המדוייקת שמדובר בדעה שהושגה על ידי ראיות... זה בעצם מה שעושה רבינו בחיי בעצמו... הכל ראיות...

התרגום של הרב קאפח קשה להבנה.אניוהוא
בסדר... גם גמרא היא קשה להבנה...נגרינסקי
ומניסיון, הלשון שלרב קאפח היא בסדר גמור... אם מישהו מתקשה בה מדי, כנראה שהבעיה היא בו...
תודה אחי....אניוהוא
מחילה, לא היתה כוונה לזלזל או משהו...נגרינסקי
אולי יותר נכון לומר - לא שהבעיה היא בו, אלא הבעיה שלא למדו אותו לתעסק בזה...
חחחחח. הכל בסדר...אניוהוא
אני סבור שהדברים האלה זה מאד תלוי נפש של האדם
יש אחד שמסל'ש לא זז לו נהיגה ויש אחר שחובות הלבבות.
כל אחד והנפש שלו.
מה שאתה מנסה לומר,נגרינסקי

שאין אמת אבסולוטית?

לא הבנתי את הקשר.אניוהוא
אתה אמרת שהאמת תלויה אצל כל אדם...נגרינסקי
אין דרך קבועה וברורה אל האמת אלא הכל זה על פי "הרגשה" מה יותר נכון...
בהשוואה של חובת הלבבות למסל'שאניוהוא
היא השוואה (לענ'ד) יותר בפן של דרך העבודה ולא בפן אמוני.
לכן בזה אין אמת אחת
זה ניתוח נפשי...נגרינסקי
אצל חובות הלבבות לפחות המטרה היא השכל...
מוסר הוא עניין אמוני...
דיברתי בנושא עם הר''מ שליasd100

דיברתי איתו על נושא הבחירה בחובת הלבבות ובעוד ראשונים ואחרי שדיברי איתו הבנתי שהיחס לדברי הראשונים צריך להיות אחר לגמרי... בגלל זה תיכוניסט (גם אני תיכוניסט) לא צריך ללמוד את הספרים האלה. אולי הקדמות הרמב''ם וקצת כוזרי אבל לא מעבר(אין כוונתי לא ללמוד אמונה. כוונתי ללימוד ראשונים). בסיס אמוני של כלל הראשונים בונים יותר בישיבה גבוהה.

ולכן יש ספרים שמגישים את התוכן הזה בצורה אחרת, יותר ברורה, כמו אמונות של הרב ישראל הס, ו'דע מה שתשיב לעצמך'.

למה היחס צריך להיות שונה?נגרינסקי

ואיך היחס צריך להיות שונה?

 

מה הבעיה בספרים האלה כמות שהם?

הספרים רצו להביע רעיון מעבר למה שכתובasd100

וצריך נפש בוגרת יותר (וגם רב), כדח להבין את מה שרצו לומר. במקרה שהזכרתי דיברו על זה שרבנו בחיי אומר שלאדם אין בחירה חופשית במעשים אלא רק בשכל, והרב שלי הסביר לי את כוונתו בצורה אחרת (שהרבה יותר מסתדרת לוגית). אני לא יודע בדיוק להסביר את העניין, בעז''ה אברר עם הר''מ שלי עוד בנושא (דיברנו בעניין בטיול בישיבה במורד הר...)

 

אני מקווה שהבאתי תשובה לשאלותיך.

 

*אני ממש מסכים איתך בנוגע לתורת הראשונים בלימודי אמונה. 

הספרים של הראשונים מאוד מעניינים, אפילו ללמוד את פירוש הרד''ק על הנביאים. אבל קצת מפריעה הגישה האריסטוטלית לפיזיקה (ארבע יסודות, גלגלים) ולמטאפיזיקה (השכל הפועל). יש סדר של לימודי אמונה בספר 'חיי עולם' של הרב אבינר, גם את זה אני צריך להעלות לכאן מתישהו בעז'ה.

 

נ.ב. רס''ג (ע''פ הרמב''ם) באמונות ודעות (אני מעדיף לקרוא לו ככה) מאוד מושפע מכת ה'מדברים', ולכן תיכוניסט שילמד את זה עלול להתבלבל.

אשמח מאד לקרא מהשתעלה. תודה!נפש חיה.
סבבה, אם מאכילים את התיכוניסטים בפלפול בגמרא,נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך ח' בשבט תשע"ח 00:45

הייתי מצפה ק"ו בלימוד אמונה בספרים האלה...
 

 

ושוב, גם אתה הפכת את התיכוניסט לטיפש משום מה...

והפכת את הספרים האלה לרמה גבוהה שצריך "נפש בוגרת" כאשר מחברי הספרים הללו כותבים בפירוש שהספרים האלה מתחילים מהיסודות היסודיים ביותר והם מתאימים ומוכרחים לכל אדם כדי לקיים מצוות ידיעת ה' ובכלל את התורה כולה...

 

בסדר, אל תצפה לרמת ידיעה בפיזיקה שווה, גם תיכוניסט ממוצע לא יצפה לזה... אבל, הרעיונות איך לשתמש במדעי הפיזיקה שרירים וקיימים... והיום הרעיונות שחכמינו בספרים אלה ניסו להציג הם גם ברמה יותר גבוהה והם יותר חזקים ומיוסדים במציאות כי רמת הידיעה שלנו בפיזיקה גדלה והשתכללה...

 

(לגבי בחירה חופשית בשכל, אשמח למקור למיקוד היכן זה כתוב... קשה לי להאמין שרבינו בחיי אמר שתיתכן בחירה חופשית שכלית בלבד, שהרי השכל הוא פועל גם במעשים...)


מסכימה בגדולאהבת ישראל!!

אבל נגיד כוזרי, שזה אני כן מכירה מלימוד ועיון בו-

אם מישהו רוצה ללמוד אותו לבד- שילמד עם פירוש, ועם דמות שהוא יכול לשאול אותה את השאלות שלו.

 

איך לנו הרב אמר-

כוזרי זה לא ספר שלומדים לבד.

צריך ללמוד אותו בשיעור עם רב. ואם אתה רוצה, אפשר גם שיעור פרטי

או במילים אחרות, כאמור- אם אתה רוצה ללמוד אותו לבד, תיקח ספר עם פירוש ושתהיה דמות שאפשר לשאול אותה ותראה אם הבנת נכון באמת...

 

 

כי הוא לא בנוי בכלל כמו איך שאנחנו רגילים ללמוד.

הוא בנוי אחרת לגמרי...

 

מתארת לעצמי שחלק מהנאמר כאן נכון על עוד ספרים.

 

זה לא סותר את זה שכדאי שיהיה את הספרים בספריה אמונית

אחלה...נגרינסקי
לא 'כפת לי איך ילמד... העיקר שילמד...
אהבת ישראל!!

אבל אם יש ספרים שהלימוד מסובך עצמאית, אםז אם אין ממש את מי לשאול וכד', עדיף שילמד ספרים אחרים

אני אומר - תלוי מה הם הספרים האחרים...נגרינסקי
הרבה מהם מעודדים לעצלות בהשגת האמונה...
ודדאי שתלויאהבת ישראל!!

הכוונה שלי שילמד כמה מהמומלצים

איזה גיל?ירא שמים!
המטרה היא שתהיה ספריה או שילמדו בה?
אני אסביר.. כאילו המטרה היא ספרים שבני נוער יכולים ללמוד או ספריה אמונית שכמובן יש בהם בין היתר ספרים שמיועדים לבני נוער?
ספריה שאפשר לעיין בספרים עם אפשרות ללמוד מי שרוצהנפש חיה.
מחפשים גם ספרי קריאה.
אני מנסה להגיד לצד השני..ירא שמים!
יש ספרים כמו מהרל והרב קוק שזה ספרים חשובים בספריית אמונה אבל בני נוער לא ילמדו אותם בדכ..
דברים שמתאימים לנוער ולא זכור לי שראיתי פה- הרב אבינר (יוצר אור, משיב הרוח, יש עוד שלא עולים לי בראש), הרב שרקי, מסילת ישרים,
וזה תלוי גם איזה סגנון של בני נוער.. יש כאלה שלומדים גם חסידות (נתיבות שלום מתאים לכולי עלמא)
ויש עוד מלא שלא עולה לי.. אם יעלה אכתוב בלנד..
דברים שמתאימים לנוער. מאד יועילו! מחבר+הוצאהנפש חיה.
אם כבר חסידותאהבת ישראל!!

אז בהחלט נתיבות שלום

 

ובכללי דברים שעולים לי ברגע זה ויש מצב שכבר כתבו חלק, מגוון נושאים:

דע מה שתשיב לעצמך

כותנות אור

אשיב ממצולות (לבנים) / תשוב תחייני (לבנות)

מצווה ולב- הרב אלימלך בר שאול

על גבול שני עולמות- הרב צייטלין (נראלי שזה הספר הזה)

מסילת ישרים (כמובן)

חובת התלמידים

חובת הלבבות

יש את הסדרה אל המקורות. סדרה אומנם ישנה, אבל יש בה דברים מדהימים!

אמונות של הרב ישראל הס

ספרים של הרב אורי שרקי גם ממש יכולים להיות מצויינים

פניני הלכה

מאמר הדור (יש חוברת דקה עם פירוש נראלי של הרב ישראל וייס, אנחנו קיבלנו בשמינית)

יש לך כנפי רוח

תיכון תפילתי- על תפילה, חדש של הרב דב זינגר

בגן האמונה המבואר, אם זה הסגנון (לא מכירה בכלל חוץ מזה שאפשהו נראלי יש לנו אותו בבית)

החוברות של הרב אלי הורוביץ

I believe שמישהו כבר אמר כאן, מעיון קצרצר (אומנם לא עכשיו), הוא ממש טוב וקליט

איש האמונה- הרב סולובייציק

פשוט להאמין

היערן, צומת העולמות - שניהם של הרב דוד אביחיל. ספרי קריאה אמוניים (סיפור לגמרי, אבל מכניס בתוכו המון בירור. מסע רוחני כפשוטו) לגמרי ממליצה עליהם!

אמונה ברורה - הרב ראובן פיירמן

ניצוצות

ניצוצות לנשמה

משפטי הרב קוק

חדריו

אורות התורה

אורת התשובה

בצל ידיך

מגון הספרים של הרב אבינר, בהוצאות הישנות יותר- גן נעול, ועוג כמה כאלה שאני לא זוכר ת את השמות אבל בכל מיני נושאים..

שאל נא- של הרב אבינר

 

 

ואם יעלו לי עוד...

מצחיק שהרוב כאן עלו לי די מהר ורק בדקתי של מי הם..

ושהייתי קצת זמן על זה בשביל שיעלו לי עוד

 

 

ו@נפש חיה. תשוטטי באולפנה... יש שם הרבה...

ושלא תחשבו שאת כל אלה אני מכירה אישיתאהבת ישראל!!

מי שממש יתעקש לדעת מה אני יותר מכירה מוזמן לשאול, אבל בגדול זה כן אחלה ספרים ממש!

אני לא מגיעה לשם עכשיו...... ודשroteachנפש חיה.
בחזרהאהבת ישראל!!

והיי, גמאני לא

אבל אולי אולי שבוע הבא אני אקפוץ לכמה אנשות... אבל ממש לא בטוח...

מורה נבוכים וליקוטי מוהרן..הבזק תמידי
רבנו מתהפך בקברויהדות=דרך חיים


רבנו או הרמבם?ירא שמים!
הרמב"ם בסוף יהיה ברסלבר (בסוף כולם יהיו ברסלב) יהדות=דרך חיים

אבל רבנו לעולם לא יהיה רמבמיסט  

אולי "פסיכולוגיה של מעלה"שנזכה לשמוח
זה כולל כל מיני כתבים של הרב קוק עם פירוש

ויש ספר שנקרא "i believe", לא יודעת איך הוא כי לא יצא לי לקרוא, אבל אפשר לבדוק
בגן האמונה העולמי.. ממש טובמתארחת בעולםאחרונה


מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך