סליחה שאני מגיב אע"פ שאני עוד לא בקטגוריה (ב"ה ) אבל שאלה!yagel

העניין של גדרי הצניעות הוא להגיע קדוש/ה וטהור/ה לחתונה ובניין הבית. שבעלך/אשתך הריאשון/ה שאת/ה צוחק/ת ומשתפ/ת  מרגיש/ה כלפיו וכו'. ופה נכנסת השאלה הרי אדם שהגיע הכי טהור בעולם ונכנס לעולם הדייטים ודאי "מתלכלך", כביכול ישנם כמה וכמה "גדרי צניעות" שנפרצים בדייטים??? (דיבור שותף, צחוקים, פיתוח רגשות ועוד)?

האם הדייטים אינה גישה יהודית הרי אין מושג כזה חברים בתורה?? ובטוח אין חברים חצי שנה++

תודה ולילה טוב...

א. בדייטים,ד.

אין צורך "להתלכלך". צרך לשים לב לא לפרוץ גדרי צניעות, ולנסות להכיר לשם שמיים, ברוח טובה, ובגבולות הנכונים. יש לאדם בחירה. 

 

ב. בוודאי שאין דבר כזה "חברים". ולא כל מושג שממציאים הופך להיות משהו ביהדות.

צריך להכיר כדי הצורך בשביל להרגיש וודאות מספיקה להתחתן. למרוח מעבר לכך, אין כל ענין.

כמה זמן? זה משתנה מאדם לאדם.

א.עצם הדיבור הפתוח-השיתוף וכו' יש בהם צד של ליכלוךyagel

כי הם ודאי לא בכלל ל"התרחק מאוד מאוד."

אני אתן דוגמא: אדם יצא עם בחורה עשר פגישות שניהם החליטו שזה לא זה. ששניהם יתחתנו (כל אחד בנפרד) האם תוכל להגיד ששניהם הגיעו טהורים לגמרי וכל מה שרשמתי בפתיחה???

 

ב.לגבי ה"ודאות המספיקה" אולי זה בכלל לא מושג יהודי אלא מושג שחדר אלנו מתרבות המערב. אולי פשוט מחליטים עפ"י השכל. וברגע שיש חיבור שכלי(של אותו כיוון) ואין מניעה רגשית גדולה צריך לבנות רגשות וככה עולם הדיטים מצתמצם ל-4 דייטים גג??

 

צריכים לשים לב,ד.

כשנפגשים, שעוסקים בלהכיר כדי לבדוק אם מתאים לנישואין. כמו שהרמב"ם כותב, שאדם חייב לראות את האשה טרם יתחתן, שמא תהיה מגונה בעיניו ויעבור על "ואהבת לרעך כמוך". ואם לא מצאה חן בעיניו וצריך מישהי אחרת? הוא עשה מה שצריך לשם שמיים, כדי להתחתן בצורה נכונה.

אז נכון, שיכולים גם סתם "לסחוב" או לחפש "להרגיש" בשביל החוויה, וזה באמת לא במקום. וגם נכון שאין ענין לכתחילה לייצר קשרים של חודשים רבים עם עוד ועוד.

 

אבל, מי שבודק לשם שמיים, לוקח לו את הזמן שלוקח כדי לדעת; אז אם זה לא, יעבור את השלב הזה, יראה מה לא היה מתאים - ויחפש לגמרי מחדש עם מי שכן.

 

נכון, שפעם היו מבררים ההורים לפני כן, והפגישות היו מעט מאד עד להחלטה, וגם היום יש כאלה, והעיקר שאין תחושה שלא, ויש רצון לשידוך המוצע. ולא בטוח שזה מצליח למעשה פחות, סטטיסטית. אבל אי אפשר לומר, שזה יכול להתאים כיום לכולם, בפרט שמתחתנים גם בגיל יותר מבוגר.

 

ולהגיד שלסמוך רק על הכיוון המשותף ושאין מניעה רגשית גדולה, אני חושב שזה לא נכון. צריך שהלב ירצה, צריך הרגשה. 

רגש לא תמיד ייבנה, גם עם מישהי ש"באותו כיוון". צריך לחוש "תדר משותף". 

הענייןמתן תורה
בתורה זה לדבר על המהות של הדברים, ולא מצד ההתנהלות- איך לעשות ומתי... ויש כאן נקודה של הפנמה שכל אחד עובר ביחס לענייני הצניעות

בכל מקרה, התהליך שאנחנו עוברים בדרך הוא חלק מהבירורים שיש לנו בחיים, ובאמת חלק נכבד זה להתלכלך טיפה אבל בסוף להיות מבוררים עם וודאות מוחלטת במה שבחרנו...👍
לא הבנתי אותך? אתה אומר שהתורה הביאה רעיון כללי של צניעותyagel

והפרטים גמישים? ושכן צריכים להיתלכלך? (אם תופסים ש"ליכלוך" זה רע זה שקר זה קילקול אז לא צריכים להתקלקל אפילו טיפה בטח לא לכתחילה כל אחד בחייו?)

אני מדברמתן תורה
מצד השחיקה שיש בלהכיר בנות ולהיפרד... נפתחים באמת כדי להגיע לקשר אבל הרבה פעמים מגלים שזה לא הכיוון..- מה שיוצא מזה, זה תהליך של בירור על מה שהכי מתאים, ובסוף מגיעים לוודאות בבת הזוג- ''וזאת התורה''

לפעמים צריך טיפה לנדוד כדי להגיע הביתה ולהרגיש בבית...
ואני שואל האם זה יהודי לדעתך? או חילוני שחילחל אלנו?yagel


יהודי לגמרי,מתן תורה
היהדות מאפשרת לבן אדם לברר את העולם הרוחני שלו..

כמובן שיש מה להיזהר וכו', אבל התהליך עצמו הוא מבורך
איזה דרך אחרת להכיר אתה מציע?054
דייטים יכולים לשרוט או כמו שאתה קראת לזה- להתלכלך גם אם נעשים בצניעות..
לא רואה דרך אחרת שתגרום לנו להחלטה שקולה, שמחה, אוהבת ושלמה
אעפ שהשו"ע פסק שלא שואלין בשלום אישה כללעברי אנכי

במשודכ/ת התירו

העלית נקודה מעניינת, אבל אם לדין? יש תשובה:ארץ השוקולד
1. השאלה הבסיסית היא האם אנחנו מגדירים טעם ואז פועלים לפיו או מסתכלים על הכללים ומתנהלים לפיהן?

2. אני די מסכים עם אמירתו הכללית של @ד. עלינו לבחון האם אנחנו מתאימים מכל מיני בחינות ואפרט כאן בקצרה:
בעבר היו דברים ספציפיים שהיו קריטיים, כיום הקריטריונים השתנו.
אני לא יודע מה יותר טוב, אבל אני יודע שאנו חיים במצב של ימינו בו רגש יותר חשוב מיופי. אם לחז"ל היה קריטי שידעו שהיא יפה, כיום לנו חשוב שתהיה כימיה. לכן, עלינו לבחון כיצד מתנהלת הכימיה והאם הזוג מרגיש מתאים.
בנוסף, יש קריטריונים נוספים, כיום החיים שלנו די מורכבים מכל מיני בחינות ולכן כדאי שניתן זמן כדי לבדוק האם הזוג מתאים עם הקריטריונים החשובים לנו.

יש מדרש שבא להסביר מדוע שידוכים זה לא דבר קל:
הגמרא מספרת שהמלכה פשוט שידכה זוגות לפי איך שנראה לה מראיה שטחית, האידיאל של הטהרה נשמר לחלוטין, כי פשוט שידכו אותם בלי שהספיקו להיקשר מבחינה רגשית לדמות אחרת בעבר ואפילו בלי ציפיות. אבל ביום למחרת ראו שהרבה זוגות הגיעו חבולים, כי הם הלכו מכות.
והמסקנה שלה היתה שבעצם זה עסק מורכב ויש מה לבדוק בהתאמה ולא רק התאמה חיצונית.

אז כן, יש אידיאל שלא משיגים, אבל יותר חשוב לנסות להגביר את הסיכוי שהזוג יחיה יחד מתוך קשר טוב יותר, גם על חשבון האידיאל הזה לדעתי.
כמובן, שצריך לתחום בגבולות הנכונים (שהם ההלכה, אבל יש מחלוקות בהלכה, אז לא אגיד פה לכל אחד ואחת מה נכון).

לכן, לדעתי חשוב שהקשר יהיה מספיק ארוך שיאפשר לזוג לחוש שהם מתאימים זה לזו וזו לזה במידה המיטבית, הראויה והמתאימה. כמובן שזה משתנה בין כל זוג וזוג.

הערה נוספת: לדעתי, אם זוג החליט להיפרד במהלך הדייטים, ניתן לראות זאת כפרידה במקום גירושין שיכלו להיות אילו החליטו להתחתן מוקדם יותר. לחילופין, ניתן לראות זאת כחתונה עם ויתור כזה או אחר, אבל האם הויתור היה שווה?

למסקנה: אני חושב שראוי שהזוג ירגיש בטוח בעצמו במידה הגדולה ביותר שהם יכולים מתוך שמירה על גדרי ההלכה. (הרלוונטיים לפי ההשקפה שלהם, כי כמובן שיש בכך מחלוקות)

יש עוד מה להאריך ולהמשיל משלים, אבל כרגע אין לי את הזמן לכך, אולי יהיה לי עוד זמן פה וכמובן שמוזמנים לאישי
לדעתי, צריך לעשות קצת סדרmatan

1. העניין של גדרי צניעות הוא לעשות רצון ה'. אחד מהרווחים והיתרונות של חיי צניעות הם הגעה נקייה לחיי הזוגיות האמיתיים של האדם, והייחודיות שלהם. יש עוד. אבל העניין, זה עשיית רצון ה'.

 

2. יש דייטים ויש דייטים. מי שהופך את הדייטים לחברות קרובה, גם אם לא למטרת חתונה- זה באמת לא דרך בריאה. גם שוחק את כוחות הנפש של האדם וגם פוגע בעדינות שלו.
אבל יש גם דרכים אחרות. בירור טוב לפני יציאה, והגדרה של מטרה ברורה מהדייט- זה חלק חשוב מאוד.
כלומר, לצאת כי "כולם" יוצאים, זו בעיה. שגם מובילה לקשרים לא רציניים. אבל לצאת מתוך רצון להתחתן, זה מאפס ושומר על האדם.

 

3. אנשים זה לא מכונות. לפעמים לוקח לאדם ארבע חמש פגישות בשביל להיות מסוגל לעשות את הצעד, לפעמים ארבעים חמישים. כל עוד הדברים נשמרים במקום הנכון. אין בעיה. אין גם בעיה לעשות דברים משותפים שהם יותר מלשבת על ספסל. זה אפילו נצרך פעמים רבות. כל עוד זה נמצא תחת מסגרת הבדיקה, זה שומר.

 

4. אם באמת היה כדבריך, אז לא היה מקום לפרק ב'. שהרי כמה שאדם לא "התלכלך" בדייטים- בחיי נישואים על כל רובדיהם בוודאי שהיה כבר קרוב יותר. וזה אומר שהוא פגם בכל הערך של הצניעות והרס לדעתך, את כל העניין של גדרי צניעות. וזה וודאי שלא.

 

5. "להתלכלך" זה חלק מהחיים. גם כשאדם אוכל הוא "מתלכלך" רוחנית ויורד ממדרגיתו(ראה עין אי"ה על מים אחרונים חובה), אז מה? לא נאכל? אלא שחלק מהחיים זה להתלכלך ולהתנקות. כל הזמן. העניין הוא שיש לכלוך ויש לכלוך. יש לפצוע את עצמך וזה משאיר צלקות, ויש להתלכלך. כל החיים והירידה לעולם הם "לכלוך" לרוחניות שבאדם. מי שפועל נכון בדייטים- רק מתלכלך ולא פוצע את עצמו. כי מה שהוא עושה נמצא בתוך גדרי הצניעות. כמו שסעיף א' באבן העזר כ"א זה צניעות, כך גם סעיף ג', במיוחד שהשו"ע הוסיף בו "ולא עוד אלא שראוי לעשות כן."

העניין הוא עשיית רצון ה'- להתנקות כי זה רצון ה' ולהתלכלך כי זה רצון ה'. 

כתבת מעניין ויפהארץ השוקולד
אם כי יש לחשוב על 2 ועל 5.

בוודאי שיש משהו ב2, אבל יש לדון בגדרים, אם כי זה טוב לכתוב קוים כלליים כאן ולא לדון בפרטים👍

לגבי 5, העלית זוית מעניינת שאכן מצינו אצל חלק מרבותינו, אם כי יש לדון האם כך אנו מסתכלים על החיים הגשמיים ואין כאן המקום להאריך
לענ"ד טעות בידך,רינגטון
גדרי הצניעות הם לא בשביל שנגיע קדושים וטהורים לחתונה.

גדרים אלו נועדו בראש ובראשונה כדי שנגיע קדושים וטהורים למשפט לפני מלך מלכי המלכים.

מכיוון שהדרך שהוא נתן לנו להתחתן זה דרך דייטים, אנו משתמשים בכלים שהוא נתן לנו.

החוכמה זה לדעת מתי ואיך הדברים מותרים ואפילו רצויים..

למשל להביא דור המשך, זה דבר מאד מאד "מלוכלך" כשעושים את זה בזמן הלא נכון ובדרכים הלא נכונות.
אבל כשעושים זאת לפי מה שהקב"ה ציווה, אותו דבר "מלוכלך" הופך להיות קדוש וטהור..
1.מכמה וכמה מכם משמע שברור שמתחתנים ע"י דייטים וכוyagel

ופה אני נכנס ושואל מי אמר??? 

2.ולא נכון להגיד "תציע משו אחר". כי אם יש דרך שהיא רעה אז היא רעה גם אם אין פתרון חילופי...

3.לקחתי את נקודת הפרק השני אבל שוב ברור שזה לא אידאלי אלא מכורח המציאות ולכן אינו הוכחה!! 

4.נשמעות פה טענות של זה של פעם וזה של היום... זה קצת רפורמי..

5.חוץ מזה משמע ממכם שצריך חיבור רגשי ושמתם הרבה דגש.. הרי השכל הוא המנחה אותנו בחיים(וברור שאם יש דחייה גדולה אז לא) אך אם אין דחייה מי אמר שהרגש קובע? ולא השכל שהוא אגב "מלך הכוחות" ןמשמע שהוא אמור להכריע(וזה גם עונה למדרש שם סתם שידכו, פה עם שכל וביטול שאר הכוחות כגון רגש אליו).

כמובן שקשר עם בן זוג הוא עצמו קדושה. אך שנעשה בצורת ברית עולyagel

ברית עולם. ומתי שאינו לעולם=ליכלוך.

המטרה הסופית היא להקים בית054
אם אין פיתרון חלופי לדייטים, לא יהיו בתים חדשים וזה ההפך הגמור ממצב אידיאלי וקדוש.
ולגבי השכל-רגש, השכל מוביל זאת טענה נכונה בעיני אבל הוא צריך להוביל רגש במקרה הזה, חייב שיהיה רגש! זה לא משהו זניח שאפשר לוותר עליו, רגש הוא משיכה ורצון להיפגש ושמחה בלב, זה חייב להיות לפני שמחליטים לחיות יחד.
עיקר העבודה היא בחיים שאחרי.. אבל ההחלטה חייבת להיות מבוססת לא רק שכלית
אתה בעצם טוען שאי אפשר לבנות רגש? בכח? זה רק טבעי?yagel

ולגבי הדייטים עצמם התכווני שאנחנו ברמת בירור הדעות אז זה לא טענה שאין אופציה אחרת.. השאלה האם יש צד פסול שעדיף שלא היה בדייטים?

מקווה שעכשיו ירדתי לסוף דעתך..054
הרגש לפעמים בא מאליו ולפעמים גם הוא צריך בנייה- שקוראת במהלך הדייטים.(ואי אפשר להמר שאולי הוא יבנה אחרי חתונה בלי בסיס)

לגבי שאלתך על פסול בעצם העניין של הדיטים, לא חושבת שהוא קיים ברמה צניעותית. כל אחד מתנהל לפי גדרי ההלכה שהוא הולך בהם ולכן אין סיבה שיפרצו. אם אתה מקפיד על יחוד, תאמין שתשמור על זה גם כשתצא. בסופו של דבר התשובה היא פנימית שלך, מה הגבול בין ההלכה שאני מחויב אליה לבן החלטה נכונה לגבי הקשר.
4. אתה רוצה התייחסות?ארץ השוקולד
מעניין שאני וחז"ל לא חיים באותו מצב ואני לתומי חשבתי שהם חיו עם רכבים, חשמל ועוד...

או שטענתי טענה רפורמית?
הטכנולוגיה התפתחה, האדם נשאר אותו אדם ביסודומבקש אמונה


נכון, אבל רואים מהגמרות שיופי היה דבר עקרוני בימיהםארץ השוקולד
בימינו רואים דברים אחרים.

אבל ההשלכות של המודרנה משפיעים על דברים נוספים, כגון מקצועות וכד'
נכון.הדייטים יכולים לפגום בראשוניות הזאתמישהי 1
אכתוב בקצרה שבגלל זה כדאי מאוד לא להגיע לקשרים ארוכים אלא לקשר ארוך;)
למרות שעדיין לפעמים זה בלתי נמנע ואין מה לעשות
לא מסכימה עם נקודות המוצא שלךסוסה אדומה
לא בטוחה שזה *ה*עניין של גדרי הצניעות.

לא מסכימה שאדם שנכנס לעולם הדייטים "וודאי" מתלכלך.
ולא בטוחה שיש כמה גדרי צניעות שנפרצים בדייטים.

הכל תלוי במטרה ובאופן שבו הדברים נעשים.


בלת"ק (כרגיל)
כמובן שזה לא רק בשביל זה...אבל זה חלק בלתי נפרדyagel

והבאתי דוגמאות 1.אדם ממצוע לא מתחתן עם המדוייטת הראשונה...

                        2.וכן גדרי צניעות של שיח פתוח וצחוקים ופיתוח רגש. אינם קורים???

קוריםסוסה אדומה
מי אמר שזה אסור?
שולחן ערוך...yagel

צריך להתרחק מאוד מאוד...ז ה הגדר, נכון שלשידוך יש הקלות אך עדין קשה לי...

זה שזה קשה לךסוסה אדומה
זה לא אומר שזה אסור. זה אומר שאתה צריך באופן אישי לפתור את הקושי.
ואם אין לך דרך אחרת, מה התועלת שלך בלהגיד שהדרך הזאת לא נכונה?
ההיתרים הם לא בדיוק לסיטואציה של דייטים...yagel

נגיד יחוד ופיתוח רגש (ככל הידוע לי) לא הותרו אלא לראות שהיא נראית טוב ולדבר הרבה כן..

גם בדייטים לא עוברים על ייחודסוסה אדומה
ולי לא ידוע ביחס לפיתוח רגש.
מישו יודע מה האופציות האחרות חוץ מדיייטים? אני לא בקי...yagel


להתחיל עם מישהי על שפת הבארסוסה אדומה
להרשים אותה בכוחך הרב, לנשק אותה ולבוא אליה הביתה ולעבוד אצל אבא שלה 7 שנים.
תנ"ך בגובה הרצפה yagel


לא.סוסה אדומה
שאלת על אופציות אחרות, זה מה יש לי..
שמע, אתה בן 17,רינגטון

אני מבין שקיימת הסקרנות של השלבים הבאים של החיים.

אבל "שמע בקולי איעצך", לך תהנה מהחיים שלך, תהנה מזה שאתה עדיין לא נמצא בחיפושים.

תשקוד על התורה בלי דאגות, ותהנה ממה שבחורים בגילך נהנים.

 

תאמין לי שזה מעניין רק לפני שנכנסים לזה, אחרי זמן קצר זה כבר לא כזה מעניין..

 

אני מציע לך להתעסק בזה כשזה יהיה יותר רלוונטי עבורך.

בהצלחה!

חח עוד חודש 18 ואני לא כזה סמרטוט.. אני לא יתחיל לצאת בליyagel

הבנת הנושא, מה מותר מה אסור וכו' איך כמה ולמה. אם כי אתה צודק יש לי עוד זמן.. חוץ מזה נחמד לעורר את המבוגרים לשאלות "של צעירים".. 

ובא לא נשכח שהאמת לא משתנה גם שמתבגרים..yagel


אני ממש לא חושב שאתה סמרטוטרינגטון

כשהייתי בגילך (ואף יותר מאוחר) גם היו לי "אמיתות" כאלו ואחרות..

 

אבל כשמגיעים למציאות רואים שמדובר במשהו יותר מורכב,

ואין אפשרות להסביר לך את המורכבות בלי שתחווה את התהליך בעצמך..

 

רק אביא לך אנקדוטה קטנה,

שבתקופת החיפושים אתה לומד הרבה יותר להכיר את עצמך (כפי שלא הכרת את עצמך מעולם),

מאשר להכיר את אשתך לעתיד..

 

 

אז כולם בעולם הדייטים מכורח המציאות...yagel

אני מזה לא יכול לתת ביקורת עליכם, שהרי מי אני ליידכם, לא התנסתי בסיטואציה וביום יום שלי אני לא אידאלי וממש רחוק מלחיות עפ,י השכל והאמת... ומאותה סירה של מכורח המציאות נראה שהמצב עצוב כזה...(ושוב הכי לא בביקורת)

זה לא מי יותר ומי פחות טוב,רינגטון

פשוט אדם שלא חווה סיטואציה מסויימת, לא יכול להבין במה מדובר.

 

אתה יכול לתת כמה ביקורת שאתה רוצה, אבל כל עוד לא חווית את זה לא תוכל להבין את התשובות.

הנקודה שלי יותר עמוקה מעניין הדייטיםyagel

השאלה שלי האם אני פועל כל דבר שאני עושה עפ"י הנכון והאמיתי ובוחן או שאני זורם עם המציאות ואפילו לא מספיק לחשוב אם זה רע או טוב

ונראה שהשאלה לא נשאלת

עפ"י הנכון והאמיתירינגטון

רק שיש דברים שאפשר להבחין בנכון והאמיתי רק לאחר שחווים אותם.

אפשר לנסות לבוא עם דעה מקדימה, אבל צריך ענווה כדי לדעת שיכול להיות שהמציאות שונה.

 

יכול להיות שאתה תוכל להכיר את אשתך בלי דייטים וכד' ותסתדר עם מה שיש,

אבל לא לכולם זה מתאים..

תשמעmatan

אתה לא תפתור את זה פה מולנו. אתה לא מכיר ובטח שלא מעריך אותנו מספיק בשביל לשנות את דעתך.

תיגש לרב שאתה מעריך וסומך עליו עם השאלה הזו ותברר אותה, זו שאלה שחשוב שתבין את התשובה שלה ושתקבל את זה מאדם שאתה מקבל את הראיה והסמכות שלו בתורה וקדושה.

בהצלחה.

חחח התשובה שהכי התחברתי בנתייםyagel


אגב אין לי עדיין דעה בנושא, רק קושיות..yagel


יש לך ברירה טובה יותר? או שאתה מעדיףבסדר גמור
קשר דפוק וחסר קירבה אמיתית כמו פעם?
מי אמר שהקשר של פעם דפוק?? על סמך מה אתה קובע?yagel


תסתכל על רוב הזוגות המבוגרים שאתה מכיר.. מי שעדיין בחייםבסדר גמור
הדור של פעם היה מסוגל להתחתן ולהסתדר. היום עלינו דרגה ואנשים שואפים לקשר מוצלח.
רואה קשר מוצלח אצל הורי וכו' ונראה שאאנחנו הגרועים אחיyagel

לידעתך אחוזי הגירושים עולים ועולים...אחוזי הרווקים/ות המאוחרים וכו' 

קשה להגיד שהקשר אצלנו מוצלח יותר

 

נראה לי קצת להפוך חולשות לאידאלים... אנחנו חיים עפ"י הרגשyagel

והדמיון (שזה נמוך מהשכל) ואנו תולים את זה בהתגדלות שלנו??? דוגרי אחי נראה לי שזה לשקר לעצמי...

אני מסכים איתך שבמובן מסוים אנחנו פחות טוביםבסדר גמור
אבל פעם אנשים פחדו להתגרש וסבלו יחד שנים - לא פתרו את הבעיות וחיו באושר. גם טיפול זוג היתה פעם קללה
תגובה משונה אחי,סחלבאחרונה

אם לא עקומה.

פעם חיו בפשטות, מה שנקרא תכל'ס, בלי יותר מדי התחכמויות

הלוואי עלינו..

מה בדורינו? מלאים דמיונות מכל הספרים סרטים וכו'

יש עניין? יש קשר? יש מציאת חן? סוגרים פרטים אחרונים.

בטח לא מפרקים חבילה מפני נק' מבט עכורה, בטח ובטח לא 

כשיש ילדים על הפרק.

דור חולה מקיים מציאות חולה.

'אשרינו' שזכינו לכך שהאינטרנט והסמארטפונים כ"כ נוכחים בהוויתנו עצוב

אהמקוד אבל פתוח
אתה יוצא מנקודת הנחה שכל מפגש בין המינים אסור בתכלית האיסור.
ולא כך היא (ויש אפילו דעות שאין בכך כל בעיה בגבולות הנכונים), לכן פיתוח רגש זה לא כל כך נורא מהצד ההלכתי.
זה אכן 'באסה' כשיוצאים עם כמהאני והגיטרה
אבל יש כאלה שהם לא ברי מזל, ולא מוצאים ת"א הזיווג על הדייט הראשון.
מה שאתה מתאר, נפוץ מאד בקרב אחוז ניכר באוכלוסיה החרדית. ים בירורים לפני ומספר מצומצם מאד של פגישות כדי לוודא שאין סלידה אחד מהשני ובמקרה הטוב גם מספיקים להימשך אחד לשני ולהרגיש חיבור.
* במגזר שלנו חרב יוצאים לתקופה, חודש וחצי, חודשיים, 4, כל זוג וכמה שהוא צריך.
נכון, כי בחור/ה נוסף שיוצאים עיתו, אתה צריך לחשוף את עצמך אליו, ומפתח ביניכם קשר, אבל אין ברירה, זהו המסלול לקראת מציאת בן הזוג.
צריך הרבה תפילות כדי לקצר את התהליך הזה למינימום זמן ומינימום אנשים שונים לפני הבעל.
*חצי שנה + אכן זה לא מושלם בכלל, לרב זה קורה בגלל אילוצים, או בחברה הפחות דוסים
*בהצלחה רבה, ועזוב, אל תחשוב על צרות שעוד לא קשורות אליך, תתחיל להתפלל מעכשיו שיילך לך בקלות
כמו שכתבו החכמים שבחבורה מבקש אמונה

אפשר וצריך לצאת בקדושה!!

 

לא מסתכלים על הצד השני בצורה אסורה..

ויותר מזה, כתוב שלאחר שהתברר שיש מציאת חן, להסתכל רק מה שהכרחי (כדי לא לפגוע)

 

לא יוצאים יותר ממה שצריך כדי לדעת מי עומד מולך.. ההערכה היא בין 4-7 פגישות ארוכות

מעבר לזה לא תכיר יותר. וכמו שכתבת, מתחילים לפתח רגשות וחבל..

 

מעצמי אני אומר לך, שיצאתי בצורה כזאת..

וככה אתה אמנם מספיק לאהוב את המידות של הבחורה,(במקרה שיש לה כמובן)

אבל אתה עדיין לא מספיק להקשר אליה ספציפית ולראות בה רק טוב, כמו שאוהבים...

וככה הלב שלך נשאר נקי לגמרי!!  מניסיון אחי

 

ישבת אותי, תודה!yagel


שאלה טובה מאודרק אמונה

מעידה על הרבה רגש טהור וחשיבה עמוקה

עלה והצלח עוד תגיע רחוק

(אני נשואה)

אכןרצונך חפצתי

אכן שאלה חשובה ויקרה,

 

המפגשים הללו אכן הכרחיים וממילא רצון ה', אך יש להקפיד על גבולות וכללים.

גם על מנת לשמור על הטהרה וגם על מנת להזהר.

 

- מומלץ להשתדל לא לשבת ממש אחד מול השני אלא בזווית, כך אין צורך "להסתכל בעיניים" כל הפגישה,

- יש דברים שאומרים ויש דברים שלא גם לא בשלבים מתקדמים.

- לא מדברים על נושאים צנועים.

- לא נפגשים במקומות שוממים.

- בשלבים מתקדמים יותר- רצוי מאוד לשקול את מספר השבתות שמתארחים אחד אצל השני- שבת היא זמן ארוך ואינטנסיבי שלא בהכרח בריא להרבות בו בשלב זה.

 

רצוי גם להתפלל כמובן וללמוד על הנושא.

אך חשוב מאוד גם לא להיכנס ללחץ מכך, הדברים צריכים לעשות בזהירות אך גם בנעימות, כלפי עצמנו וכלפי מי שאנו נפגשים איתו/איתה.

 

- נקודה נוספת, אולי הגיע הזמן להפסיק לקרוא לזה "דייטים" ולקרוא לזה פגישות- יותר עדין, יותר יהודי, יותר צנוע ויותר טהור!

 

"לעשות רצונך א-להי חפצתי"

 

תודה רבה.. לגבי הסוף ו סתם מכבסת מיליםyagel


החלופה לדייטים היא שידוך+תשאוליםshir20

חלופה זו היתה קיימת בתקופות היסטוריות כדרך המקובלת להתחתן ועדיין נהוגה בחלק גדול מהמגזר החרדי.

בגמרא מוזכרים מספר אמוראים צדיקים שסבלו מאוד מנשותיהם. אם זה נכון לגבי אותם אמוראים צדיקים זה נכון יותר לגבי בעלי בתים ועמי ארצות. המסקנה היא שהדרך החלופית לא בהכרח מביאה לתוצאה יותר טובה ונקייה.

 

לכן, אתה צריך לשאול קודם כל את עצמך , מה יותר נכון לך, להמנע מלהתלכלך קצת במהלך חיפוש בת הזוג או לחיות חיי נישואים טהורים ומאושרים. אם בכל זאת תחליט שעדיף להמנע מלהתלכלך בשלב החיפושים , יהיה לך קשה יותר למצוא את בת הזוג, כי במגזר הלא חרדי שיש מעט מאוד נשים  כמוגם גברים שיסכימו להתספק בשידוך+תשאולים.

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך