1. השאלה הבסיסית היא האם אנחנו מגדירים טעם ואז פועלים לפיו או מסתכלים על הכללים ומתנהלים לפיהן?
2. אני די מסכים עם אמירתו הכללית של @ד. עלינו לבחון האם אנחנו מתאימים מכל מיני בחינות ואפרט כאן בקצרה:
בעבר היו דברים ספציפיים שהיו קריטיים, כיום הקריטריונים השתנו.
אני לא יודע מה יותר טוב, אבל אני יודע שאנו חיים במצב של ימינו בו רגש יותר חשוב מיופי. אם לחז"ל היה קריטי שידעו שהיא יפה, כיום לנו חשוב שתהיה כימיה. לכן, עלינו לבחון כיצד מתנהלת הכימיה והאם הזוג מרגיש מתאים.
בנוסף, יש קריטריונים נוספים, כיום החיים שלנו די מורכבים מכל מיני בחינות ולכן כדאי שניתן זמן כדי לבדוק האם הזוג מתאים עם הקריטריונים החשובים לנו.
יש מדרש שבא להסביר מדוע שידוכים זה לא דבר קל:
הגמרא מספרת שהמלכה פשוט שידכה זוגות לפי איך שנראה לה מראיה שטחית, האידיאל של הטהרה נשמר לחלוטין, כי פשוט שידכו אותם בלי שהספיקו להיקשר מבחינה רגשית לדמות אחרת בעבר ואפילו בלי ציפיות. אבל ביום למחרת ראו שהרבה זוגות הגיעו חבולים, כי הם הלכו מכות.
והמסקנה שלה היתה שבעצם זה עסק מורכב ויש מה לבדוק בהתאמה ולא רק התאמה חיצונית.
אז כן, יש אידיאל שלא משיגים, אבל יותר חשוב לנסות להגביר את הסיכוי שהזוג יחיה יחד מתוך קשר טוב יותר, גם על חשבון האידיאל הזה לדעתי.
כמובן, שצריך לתחום בגבולות הנכונים (שהם ההלכה, אבל יש מחלוקות בהלכה, אז לא אגיד פה לכל אחד ואחת מה נכון).
לכן, לדעתי חשוב שהקשר יהיה מספיק ארוך שיאפשר לזוג לחוש שהם מתאימים זה לזו וזו לזה במידה המיטבית, הראויה והמתאימה. כמובן שזה משתנה בין כל זוג וזוג.
הערה נוספת: לדעתי, אם זוג החליט להיפרד במהלך הדייטים, ניתן לראות זאת כפרידה במקום גירושין שיכלו להיות אילו החליטו להתחתן מוקדם יותר. לחילופין, ניתן לראות זאת כחתונה עם ויתור כזה או אחר, אבל האם הויתור היה שווה?
למסקנה: אני חושב שראוי שהזוג ירגיש בטוח בעצמו במידה הגדולה ביותר שהם יכולים מתוך שמירה על גדרי ההלכה. (הרלוונטיים לפי ההשקפה שלהם, כי כמובן שיש בכך מחלוקות)
יש עוד מה להאריך ולהמשיל משלים, אבל כרגע אין לי את הזמן לכך, אולי יהיה לי עוד זמן פה וכמובן שמוזמנים לאישי
