כאילו תכלס זה נשמע הגיוני..
פעם שמעתיכי בא אורך
כאילו תכלס זה נשמע הגיוני..
הכל יחסיחידוש
אונקלוס מתרגם "זר"[שאינו כהן] - "חילוני"
אבל תחשוב שנייה על המילהכי בא אורך
ודאי שזה מלשון 'חול'חידוש
אבל חול זה לא משהו רע בעצם, אלא פחות מהקודש
מי שזה מפריע לו שיקרא לחילונים בכינוי אחר, אבל לדעתי אולי דוקא יש מקום להדגיש לעצמנו את ההבדל
לאדעתכי בא אורך
ולאיזה הבדל התכוונת?
..חידוש
עייני שוב בתגובתי הקודמת, שהראיתי ש'חול' זה יחסי ולא 'לא שווה הרבה'.
זה שיהודי עובר במזיד על כל התורה זה דבר נורא ואיום שצריך מאוד להפריע לנו, ובטח כשיש ציבור כזה, ובטח כשזה רוב עם ישראל.. אבל בגלל שהתרגלנו למציאות הזו, יש שחיקה בהסתכלות הזו, ואת יכולה גם לשמוע אנשים דת"ל שאומרים שהם "מזדהים עם החילונים יותר מאשר עם החרדים" כי הם לא מבינים עד כמה מהותי ותהומי הוא הפער בין שןומר מצוות למי שלא.
וכשאנחנו אומרים שהם שייכים (באורח חייהם, לא במהותם) לעולם של חול, אנחנו מזכירים ומחדדים לעצמנו את זה שאנחנו רחוקים מהם, ולא מתייחסים ב'סלחנות' לדרכיהם הרעות
אוקיי מבינה ת'כיוון מחשבהכי בא אורך
הרב זצ"ל חידשמבשר שלום
בגאולת ותקומת עם ישראל בארצו,בוודאי שיש ערך.
אבל ברור שהעיקר זה הקודש של עם ישראל.
לא כל הדתיים הם קדושי עליון,אבל ככלל הציבור הדתי יותר מייצג את תורת ישראל…
מה זה בכלל חילוני? כאילו מאיפה אתה מביא את ההגדרה הזאת<?האלן
חח אני בת
כי בא אורך

אני שמעתי....כפכף פוזל
וזה ממש הגיוני...!!!
כן יש הרבה שמאוד מתחלחלים מלאמר על יהודיםכהנא צדק!
"חילונים" בחב"ד זה חזק הם אומרים שעדיין אינם שות"ומ"
משתדלים
הנסיך מן היערות
מה הבעיה? אם הם באמת כאלה אז צריך להגיד את מה שהם באמתאודה ה'
כי זה עלול להשמע מזלזלכי בא אורך
מי אמר שאסור לזלזל בחלק מעם ישראל? דוד המלך ע"ה אמר על דואגאודה ה'
האדומי שהיה מהרודפים שלו ימח שמו והוא היה ראש הסנדרין ולא אוכל מחלל שבת בפרסיה שיהודי כזה נחשב כמו גוי
לא הבנתי תדוגמא שנתת..כי בא אורך
נראה לי שימח שמו זה קצת יותר מזלזל מכלבאודה ה'
למה זה נשמע מזלזל?נגרינסקי
כי המשמעות של זה אומרת שהבנאדם יוצא מכלל נשמות ישראלאודה ה'
והוא לא נכלל בתוך התפילות שמתפללים על עם ישראל אבל לא משנה מה הבעיה לזלזל בביבי?
את זה אתה החלטת...נגרינסקי
הוא מנהיג את חייו בצורה שלחולין, אבל הוא חלק מעם הקודש... מה הבעיה לומר את זה?
התכוונתי שימח שמו זה שהוא יוצא מכלל ישראלאודה ה'
אבל סבבה, מסכים בגדול עם ההגדרה שלך רק שאני חושב שאפשר להוסיף עוד כמה כינויים לאדם חילוני ושאין בעיה להשתמש בהם
אבל הוא לא יוצא מכלל ישראל...נגרינסקי
אז הוא כן. לפי מה שאגי זוכר הוא לא בכלל התפילות שמתפללים עלאודה ה'
כלל ישראל אבל לא משנה, זה לא עיקר הנקודה
על פי מה אתה אומר את זה?נגרינסקי
כי זה נשמע כאילו הם 'חול'-לא שווים הרבה.כי בא אורך
אבל למה להשתמש בביטוי כזה שעלול לפגוע בציבור מסויים(למרות שהם לא בהכרח מבינים את המשמעות)אם אפשר אחרת?
אם הם החליטו בעצמם להיות בחולין,נגרינסקי
עדיין לא הבנתי מה מזלזל באמירת ההגדרה האמיתית הזו שהם קבעו לעצמם...
אתה פירשת בצורה כזאת ומישהו אחר-בצורה אחרתכי בא אורך
נכון, והסברתי למה פירשתי בצורה כזו...נגרינסקי
כי הרבי היה אומר שיהודי הוא לא חול, גם אם הוא לא שומרכהנא צדק!
תורה ומצוות הוא עדיים לא חול.
אמר את זה הרבי מליובאוויטשיחי המלך - גאה
והרבה גדולים הסכימו איתו.
אני אישית לא משתמשת בכינוי הזה.
שאסור לקלל או לזלזל ביהודים?אודה ה'
כי יש ספר של הגרא (קול התור) ששי לו שם גדרים על מי ואת מי מותר לקלל
למה לקלל בכלל??כי בא אורך
מי שם אותנו לשפוט מי טוב ומי רע?מה אנחנו אלוקים?
ב.לקלל זה לא רק לגרום רע למישו אחר אלא גם גורם רע לנפש האדם ומחספס אותה.
ג.זה עמ"י!!וזו סיבה מספיק חשובה למה לא לקלל.
הם חלק מאיתנו,צלם אלוקים,אחים שלנו.
א. אם הם נלחמים בתורה או בארץ אז ישר הם נישפטו לרעהאודה ה'
ב. לפעמים צריך לעשות דברים שמחספסים את הנפש כדי להזכיר לעצמנו להתרחק מהרע
ג. אנשים שהוציאו את עצמם מכלל ישראל אין בעיה לקלל אותם
לא בהכרח שהם נלחמים בתורהכי בא אורך
זה דרכו של החזון איש זצ"ל ולא של הרב קוק שאומר שהם לא בכללאודה ה'
תינוקות שנישבו והיום בעיקרון רוב מוחלט כן מכיר ברמה מסוימת את הדת, אבל בסדר, סתם חילוני מהרחוב אין לי עניין לדחות אותו אולי לא בפניו אני יקרא לו רשע וחוטא אבל סה"כ אפשר להסתמך על החזו"א ולקרב אותם ( שזה כן הדרך שלנו בגדול)
רק את הערבים יימח שמם וזכרם!!!כפכף פוזל
לאדעת אם לקלל זו הדרך כי זה לא מוביל לשומקוםכי בא אורך

אז גם את היטלר ואת ישו לא נקלל כי זה לא מוביל לשום מקום?אודה ה'
מי שחי בגישה של לא לקלל גם את הרשעים הכי גדולים אז סבבה אבל לסתם אנשים פשוטים לא נראלי שיש בעיה
יש לקלל ויש לקללכי בא אורך
להגיד כלב, שישרף בגיהנום, לא צריך לעשות מזה כזה סיפוראודה ה'
אבל למה לקלל?למה זה באמת יעזור?כי בא אורך
סתם מרגיל אותך לדבר בצורה כזאת..
חח די בגלל זה ככה מכנים אותם...השתדלות !
אני פשוט אומרת כולנו יהודים, וחלקנו מתנהגים כמו יהודים, וחלק עדיין לא;)
אשרייך שאת חושבת על זה!השתדלות !
תודה רבה..!כי בא אורך

אחלה סתם אדם שלא פוגע ישירות בדרך ה' לא נפגע בואודה ה'
אבל פושעים שמנהלים מלחמה בעובדי ה' (בכל מישור שהוא, שבת, א"י, גיוס בנות, עינוי קדושים בשבכ וכו') אנחנו מחזירים מלחמה! זה שאנחנו דתיים לא אומר שאנחנו לא יודעים להלחם
לא כולם כאלהכי בא אורך
ולכן אני לא יפגע בסתם אדם ברחוב אבל מי שאני יודע שהוא כזה..אודה ה'
אז?מה כבר תוכל לעשות עם זה?כי בא אורך
חיצוניות זה כלום מול פנימיותהמלך 1
תסביר..כי בא אורך
שלא משנה איך רואים להם צריך לדעת פשוט את העיקרהמלך 1
הרבי מליובאוויטשפיצוחית
לא שומרים תורה ומצוות לעת עתה.
חילונים
ראיתי פעם הוידאו שהרבי מליובאוויטש אומר אתזה-גל נעול
הלוואי והייתי זוכרת לא להשתמש בזה.
אולי בגדול הוא שייך בשורש נשמתו לקודש אבל תכלס הוא רשעאודה ה'
לידע כללי יש גם חרדים רשעים ודתיים רשעים-גל נעול
דבר שני, העבירות- שהם המחיצה שמבדילה בינו לבין הקדושה, הם לא הוא, יהודי נשאר כמו שהוא-קדוש, וזה משנה הרבה - לכן באמת באמת, גם אם בחיצוניות הוא נראה לנו שקוע עד הצאוור בחול וכאילו גם המהות שלו השתנתה, השייכות שלו לעולם לא תשתנה, הוא אפעם לא יהיה שייך לשם.
כל יהודי הוא טוב בשורש שלוכי בא אורך
אנחנו,כולנו,צלם אלוקים ממש
אז איך לא נהיה טובים?

אונקלוס על התורה מתרגם "זר" במובן של לא-כהן ="חילוני"נער גבעות מצוי
הרב קוק קרא לאנשים כאלה "חופשיים"נפש חיה.
באמת? זה קצת מפתיע.פסידונית
כן. ככה מופיע אני לא זוכרת איפה אצלו אבל זה היה כך.נפש חיה.
מעניין.פסידוניתאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...







