מה אני אמור להביןמשיח בן דוד

 

כשמישהי כותבת שהיא דתיה לאומית תורנית כהגדרתה

אבל בכיסוי ראש כותבת "ללא כיסוי ראש" 

 

מה לכל הרוחות?

אולי היא לא מבינהאליהולה
מה הכוונה כשכתוב כיסוי ראש, והיא חושבת שהכוונה אם עכשיו יש לה כיסוי
כן... גם אני תהיתי פעם לגבי זה...מייק ווזאבסקי


אויש איזה חמוד זה אם זה באמת נכוןמשיח בן דוד

 

היא כתבה בתכונות "תמימות"

 

ו...בוא נגיד שיש לה יופי מיוחד (יופי חמוד)

בדיוק הטעם שלי ..פשוט תוהה לגבי הכיסוי ..

תשאל אותהסתם פה

ואז תדע

חחח אין משיח אתה בחור הורסהדוכס מירוסלב


תשאל שיש ספק אז אין ספק ,😋אושרקה
בתור בת, קשה לי להאמין שזה מה שהיא חשבה.n.l
אבל בכל אופן דנה אותה לכף זכות אולי *באמת* לא הבינה.
נשמע כמו טעות טכנית*צועד*
אבל תריץ בדיקה

זהו.עכשיו הבנתמישהי 1
אסבירמישהי 1
עכשיו את מבין שמשהו לא סגור אצלה.
אבל בא נדון לכף זכות שאולי זו טעות טכנית באמת. תגשש
פששש עברת לדת"ל..ברגוע
כמו שבמספר ילדים חלק כותבים 0 וחלק כמה שהם רוצים שיהיו תפוח יונתן


חח.. ברצינות?קוצ'ינית =)
וואו!! הזוי!!
מה את למשל מבינה בביטוי "מספר ילדים"? מצוי או רצוי?תפוח יונתן


זה יכול קצת לבלבל כי כיסוי ראש למשל זה דוקא רצוי...תפוח יונתן


זה פשוט הגיון בריאקוצ'ינית =)
שהיא התכוונה שכרגע היא בלי כיסוי ראשהפי
אני מקווה
היא צריכה לכסות אותו?אחיתופל
למה זה ככ לא מובן?לב טהור:)

בס"ד

 

 

לי באמת נשמע שהיא כתבה בלי כיסוי ראש והתכוונה לכך שעכשיו היא בלי...

חוץ מזה- אם היא נשמעת בכיוון שלך והיא מעניינת אותך אז שווה לברר את הנק' הזו מולה

 

 

 

 

 

 

 

ויש לי עוד משהו להוסיף אבל אולי מחר כי אין לי כוח עכשיו לנסח את זה..

 

באתרים כשכתוב כיסוי ראש הכוונה אחרי חתונההדוכס מירוסלב

למה שרווקה תלך עם כיסוי ראש בכלל? מבולבל

כי צניעות?נגרינסקי


אז לך גם אתה עם כיסוי ראש. גם לגבר זה משום צניעותהדוכס מירוסלב


אני לא מכיר 'שיער בגבר ערווה'...נגרינסקי
ערווה זה עניין אחר לקריאת שמע וכו'הדוכס מירוסלב

יש לי איזה חוסר ישוב דעת קשה לאחרונה, לא מצליח להזכר במקור ברמב"ם.

 

בכל מקרה בתור תימני, אתה לא אמור לכרוך סודר סביב כיפת הלבד שלך אחרי חתונה?

 

מצאתי את הרמב"ם: "צניעות גדולה נוהגים תלמידי חכמים בעצמן:  לא יתבזו, ולא יגלו ראשן ולא גופן" (דעות ה' ו').

בכל אופן, הנקודה כאן היא שלא הצניעות היא זאת שמחייבת. אחרת גם אתה היית חייב.

זה גם עניין שלצניעות...נגרינסקי
צניעות שלגבר זה לא כמו שלאשה...
הרמב"ם מזכיר כיסוי ראש רק לאשה ולא לאיש... (הלכות אישות כא יז)
הטעם הוא לא משום צניעות אלא משום ערווה, שזה לא שייךהדוכס מירוסלב

ברווקה מדאורייתא (גם בראיה יש חילוק, עיין ב"י אבה"ע כ"א אאל"ט) אלא מדרבנן.

 

אם זה צניעות אז גם רווקה וגם גבר היו חייבים.

בהקשר שהרמב"ם מביא, הוא מדבר על צניעות...נגרינסקי
אם זה היה ערווה, הוא היה שם את ההלכות האלה בהלכות קרית שמע...

אתה בעצם אומר שאיש צריך לעשות מעשי צניעות כשלאשה בכל?
פרט ליוצאי הדופן שחז"ל מנו רק באישה, כן.הדוכס מירוסלב

שיער, טפח וכו'.

למרות שלגבי טפח מגולה יש דיונים בפוסקים על גבר מול אישה, וכל הפוסקים שנגעו בזה אמרו שאסור גם הפוך.

עיין במאיר עוז ערבה. המקור שכתוב אצלי לא מופיע במקום הנכון אז אעתיק את הפוסקים שהוא מזכיר: מקור חיים באה"ע כ"א (לא מובא בדיוק, מביא שמותר אלא אם מהרהרת) ערוך השולחן סעיף ח' (כנ"ל), משנ"ב ע"ג ח' (מביא שלא תקרא ק"ש כנגד טפח מגולה בזכר).

 

כלומר, אפילו ביוצאי הדופן בין איש לאישה שמנו חז"ל זה לא שזה מותר לגמרי.

נו נו... אז אתה אומר ששיער הוא לא דבר משותף בענייני צניעות..נגרינסקי
לכן אשה תשים כיסוי ראש וגבר לא מחוייב...
בגלל שזה גדר *ערווה* לא צניעות. אתה מבין את ההבדל ביןהדוכס מירוסלב

האחד למשנהו?

צניעות היא לאו דווקא מה שקשור לעריות, ערווה כן (זה אותו שורש, אם זה לא ברור).

 

אני מקווה שברור לך שגבר מחוייב לכסות את הראש שלו לכל הפחות מתורת מנהג, כן? זה נקרא כאילו שאתה אומר שאין צורך בכיסוי ראש לגבר בכלל.

כן... אני מבין את ההבדל...נגרינסקי
אבל בפשטות, ההלכה הזו מופיעה בענייני צניעות ולא בעניינים שלערווה...

בסדר, זה ברור... (אם כי יש לדון על התוקף שלמנהג, אבל נניח שאנחנו מסכימים)
אבל זה לא בגדר צניעות (וכל שכן שלא בגדר ערווה) ולכן לא שייך להשוות...
כי ערווה זה סניף של צניעות, אבל לא כל צניעות היא ערווההדוכס מירוסלב

לא יודע למה אתה אומר שזה לא גדר של צניעות אם הרמב"ם אומר שגם בתקופה שרק החכמים היו מכסים את ראשם הטעם היה צניעות

תן דוגמא לצניעות שאינה ערווה אצל אישה...נגרינסקי
היכן הרמב"ם מדבר על כיסוי ראש לחכמים?
לא ללכת ברחוב ולצרוח כמו שהרבה נערות עושותהדוכס מירוסלב

צניעות שהיא לא ערווה.

 

הבאתי את המקור מהרמב"ם פה

ערווה זה עניין אחר לקריאת שמע וכו' - לקראת נישואין וזוגיות

מתי הספקת לערוך שם?נגרינסקי
טוב... אז אין הכי נמי...
גם גבר וגם אישה צריכים לכסות ראשם בלי חילוק בין רווקות ונישואין...
הדוכס מירוסלב

לגבי העריכה: אתה מגיב מהר מדי ואני לוחץ שלח מהר מדי

בבית יעקב מקפידים על שער אסוףארץ השוקולד
כי דעת הרמב"ם, השלחן ערוך ונראה לי גם הגר"א שגם פנויות מחויבות בכיסוי ראש, אבל הם נסמכים על היתר שאסוף נחשב לעניין זה.

ההתיר לפנויות להסתובב בלי כיסוי ראש מגיע מהראבי"ה וגם מופיע בתוספות ראש בגלל שרווקות במקומם ובזמנם הסתובבו בלי כיסוי ראש. (לעניות דעתי, הרמב"ם והשלחן ערוך פסקו אחרת, כי הנשים במקומם נהגו אחרת, אבל זה לא מחויב)
אופטימיות
פעם ראשונה ששמעתי את זה שאיסוף השיער לפי פוסקים אלו נחשב להיתר במקום כיסוי ראש. ולמה כיסוי ראש לפנויות בכלל?

נראה הגיוני לפי שיטת הראבי"ה שאפשר לטעון מחמת שינוי הזמן והמקום שהיום אפשר ללכת עם שיער שאינו אסוף..
למה שיטת הראבי"ה קשורה לזמן ומקום בכלל? זה מחלוקת בהבנתהדוכס מירוסלב

דברי חז"ל

לא יודעת.אופטימיות
הוא כתב שההתיר לפנויות להסתובב בלי כיסוי ראש מגיע מהראבי"ה וגם מופיע בתוספות ראש בגלל שרווקות במקומם ובזמנם הסתובבו בלי כיסוי ראש.

אז אני מניחה/תוהה האם אפשר להתבסס על זה ביחס לדורינו גם..שלא כולם עם אסוף.
הכוונה שלו היא שהם ראו מה המנהג וניסו להסביר איך זה מתיישבהדוכס מירוסלב

עם הגמרא, לכן הם הסבירו את פשט הגמרא בצורה אחרת (הם כתבו את זה בדבריהם מפורש).

לא ידוע לי על כך שבהיסטוריה רווקות היו הולכות בכיסוי ראש בכל עם ישראל.

אבל צריך לבדוק את זה.

הוא לא טרח להסביר את דברי הגמראארץ השוקולד
אלא התיר על סמך המציאות וזהו.

וחלק מהתימניות פה פעם העידו על כך שגם פנויות אצלם הולכות בכיסוי ראש:
@מקרוני בשמנת
@לב טהור
זה ידוע שתימניות היו הולכות בכיסוי ראש, אבל לא בהכרח מטעםהדוכס מירוסלב

הלכתי. תימן לא הייתה "חגיגה בפארק". והערבים ימ"ש לא היו מסבירי פנים.

ותימניות רווקות היו הולכות ככה לפני קום המדינה לא היום. מכיר גם עולים מתימן כאלה והם לא.

לענ"ד אם זה היה אסור מעיקר הדין אצלם לא היה מקום להקל בזה...

אם צניעות הוא סובייקטיביארץ השוקולד
אז ברור שיש חובה מעיקר הדין בארצות האיסלאם להחמיר יותר כמנהג המקום.
זאת לא השיטה שם...הדוכס מירוסלב


בדיוק!אופטימיות
ו @פלוני מפונפן זה ידוע מאוד שלאורך הזמן מתאימים את ההלכה ביחס למציאות..אז הגיוני שזה מה שהיה.

ולא ידעתי שבדורינו חלק מבנות המוצא התימני הפנויות(גם אם הן מיעוט ביחס לכולם) הולכות עם כיסוי ראש. חשבתי רק אלו ממאה שערים
זה לא "ידוע מאוד". לא מתאימים הלכה ביחס למציאות בטח לא הלכותהדוכס מירוסלב

צניעות שהם יסוד הקדושה. דברים שהם תוספת כמו גרביים בסנדלים זאת צניעות סובייקטיבית, כי זה נכתב במפורש. אלה הלכות צניעות שמעיקר הדין אין בהן כלום פרט לעובדה שזה מוזר ויוצא דופן ובולט. מה שלא נכתב, הוא עובדה מוגמרת.

ההלכות היחידות שמתאימות הן ההלכות שהתורה אמרה בהן שיעור זמני, מקומי וכו'. זה לא ידוע!#@!

 

אני לא שמעתי מעולם על תימניה רווקה שהולכת עם כיסוי ראש, ויש פה באיזור שלי קהילה של תימנים שהולכים עם הלבוש והכל ועלו לפני דקה וחצי מתימן.

 

אני הרבה במאה שערים, לא ראיתי רווקה עם כיסוי ראש חוץ מאיזה הזויה וחצי שלבושה כמו המפלצת מהמומינים... זה לא מאפיין של השכונה, יגזענים!!

 

עריכה: פתאום שמתי לב שזה הפך לנצלו"ש בנוסח "בית המדרש". אולי כדאי להעביר את זה

אבל לא דיברתי על צניעות סוביאקטיבית.אופטימיות
התייחסתי קונקרטית למה ש@ארץ השוקולדכתב.

בשבילי כשאומרים "התיר על סמך המציאות" זה אותו דבר כמו שהולכים לפי הדעות האחרונות ככל שמתרחקים בציר הזמן.
אז אם זה שונה מבחינתך- לא התכוונתי להפך מכך.
זה ידוע לי ממשפט עיברי.
לא יודעת לפרטי פרטים את ההלכות, אבל באופן כללי זה נכון.

זה *ממש* לא נכון. אין לי מושג מאיפה הרעיון הזה עלה.הדוכס מירוסלב

דני נזיקין וקניין שונים בתכלית משאר ההלכות מכמה טעמים (בעיקר כי זה תלוי, וכך כתוב מפורש בחז"ל, בדעת הצדדים [דעת רבי יהודה בתנאי בממונות נגד התורה]).

 

אף אחד לא מתיר דברים כי הזמן השתנה.

אם יש משהו שצריך להיות זה שההלכה תקבע את הזמנים, לא הזמנים את ההלכה.

זה שמתירים דברים בדוחק, זה לא כי הזמן השתנה, אלא כי מנסים ללמד זכות (למשל ישיבה מעורבת בחתונות). וגם זה לרוב הדעות לא תופס.

 

בקיצור אין דבר כזה הלכות שמשתנות לפי הזמן רח"ל.

ציטוט חב"די לכבודך: "אחד משלושה-עשר עיקרי-האמונה של דת-ישראל הוא ה'עיקר' התשיעי, האומר: "זאת התורה לא תהיה מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו". דת-ישראל עומדת על עיקרון זה, שלפיו התורה שמצויה בידינו לא תוחלף לעולם ותעמוד לנצח".

מסכים עם חלק ולא עם הכלארץ השוקולד
אגב, לגבי הישיבה מעורבת בחתונות, זה קוריוז הלכתי משעשע:
גם הרב גורן (שמתיר) וגם הרב שטרנברוך (שאוסר) מסתמכים על אותו מקור. (דברי הב"ח בסימן ס באבן העזר אודות ההבדל בין החתונה לשבע ברכות)
כמדומני שהמקור הראשון הוא בעל הלבושהדוכס מירוסלב

לי נראה פשוט להבין את החילוק.

הוא כתב מה שכתב ללמד זכות בדיעבד, ואחרים רצו לסמוך על זה גם לכתחילה.

 

יש מקרה יותר מוזר, בויכוח בין הרב עובדיה לבין רב אחר. שניהם מצטטים את אותו הרב. אחד אומר שהרב אמר לאיסור, אחד להיתר והציטוט נראה שגוי.

לא עיינתי שם מספיק, כי לא היה לי פנאי (והיום אין לי מושג איפה זה), אבל הציטוט ה"לא נכון" הוא של הרב עובדיה. וכנראה שהוא הביא מהזיכרון את הציטוט כמסקנת השו"ת. והפוסק השני הביא את הציטוט של ההווה אמינא של אותו פוסק (זה היה הרב זריהן, בתקופת האור החיים אאל"ט).

הב"ח קדם ללבושארץ השוקולד
הלבוש קדם ב30 שנה...הדוכס מירוסלב


צודק, טעות שליארץ השוקולד


עושה קצת סדר בדברים:אופטימיות
לא נכנסתי ולא דיברתי על דיני נזיקין וקניין ..למען ה'..

אני מעדיפה לסיים את הדיון, כי הוא מסתרבל ומאבד את הטעם בעיני. תודה על הציטוט לכבודי
בהחלט חשוב, ולא אמרתי משהו סותר. ברור שהלכה היא הלכה.
אלא שמוצאים סייגים וחריגים בהלכה שמתאימים למציאות הנוכחית. זו הנקודה.
עוד דבר, מי שמחליט ופוסק זה הפוסקים הגדולים ולא אנחנו. ובנוסף, זו השתלשלות שניתן לראות אותה במהלך הדורות מתקופת התנאים ועד לשולחן ערוך..

לילה טוב לכולם וחלומות חסידיים..מחר י' שבט- יום גדול
את טועה בעניין הזה.הדוכס מירוסלב

אם יש משהו שהשתנה, זה שנוספו הררי הררי גדרות וסייגים עם הזמן ע"פ מי שהיה לו הכח לתקן אותם (מכנסת גדולה דרך חז"ל עד הראשונים). זאת מגמה הפוכה לחלוטין מהמגמה שאת טוענת לקיומה (שאין לי מושג מאיפה את מביאה את הרעיון הזה).

בדורנו אין מי שיכול לתקן סייגים, לכן לא עושים את זה.

אבל בחיים לא מכופפים את ההלכה בשביל האנשים.

כמאמר הרבי מליובאוויטש בהרבה מקומות שענה תשובות לאנשים: "צריך לקרב את האנשים לתורה, לא את התורה לאנשים"!!

 

אגב, נראה שמשהו השתנה קצת בגישה שלך...

אתה לא מבין אותי. חוזרת שוב...אופטימיות
שכוייח על האמירה של הרבי.
אני ממש מסכימה עם זה, אז אם אתה חושב שהגישה שלי שונה כנראה שלא הבנת אותי.

אסביר שוב בקצרה:
אין חריגים בהלכה?? יש.
אז אני אומרת שמתוך החריגים פוסקים גדולים בדור מאפשרים להתנהל בצורה x או y .
זה אומר שאנשים מתקרבים מתוך מה שהתורה הגדירה והתירה. זה לא אומר שמורידים מהתורה כדי לקרב אנשים.לא מבינה מה הסיפור ואיך נזיקין וקניין ותימניות וכל המסביב קשור..

עכשיו בנוגע למה שלא התנסחתי טוב מספיק כדי שיבינו את כוונתי..המשמעות היא ביחס לדורות הקודמים ולא לדור שלנו ואסביר.
בדורות הקודמים היו צדיקים גדולים שהיו עוד לפני תקופת השולחן ערוך שסברו x ..וכשאנחנו מסתכלים על תקופת השו"ע הדעה הייתה שונה והיא הכריעה..למה? ככה.. כי האחרון מכריע. לא התכוונתי לפוסקי הדור שמחליטים לפסוק משהו שבניגוד להלכה כדי להתאים אותה למציאות. התכוונתי מה המגמה הייתה, ומפני שדנו על פוסקי הדורות הקודמים, כמו ראבי"ה שהיה מהראשונים, כתבתי שע"פ גישתם (שארץ השוקולד ציין- שהזמן והמקום שינה את הדינים בנוגע לדברים מסויימים) אני תוהה/מניחה שזה היה אחרת...

זו לא דעה שגובשה על בסיס ידע מקיף, זו דעה שנלמדה ולמיטב הבנתי ידועה.

מקווה שדבריי הובהרו לך.
לילה טוב;)
זה שאני לא מסכים איתך, לא אומר שלא הבנתיהדוכס מירוסלב

אני פשוט לא מסכים איתך וחושב שאת טועה. אני חושב שאת לא מבינה, ונראה לי שכנראה בגלל קורס במשפטים התעוותו לך כמה מושגים בהלכה (מצער אותי מאוד לשמוע).

 

הלכה כאחרונים, זה בכלל בכלל בכלל לא מה שאת חושבת.

זה לגמד את כל כללי ההלכה, שזה מקצוע עצום, לשורה וחצי.

 

הלכה כאחרונים זה לא באחרונים נגד ראשונים, לא ברב פצפון מול רב גדול, ועוד סייגים.

אז לא, בדורנו אף אחד לא יכול לעקור ולשנות שום דבר כנגד מה שהיה בעבר.

המקסימום שיכולים לעשות זה לגדור גדרות, ואין מי שמסוגל מכמה וכמה טעמים.

ולבטל גזירות וגדרות שהיו, את זה בוודאי אי אפשר לעשות. צריך שיהיה בית דין גדול ממנו בחכמה שזה לא יכול להיות בחיים.

 

בקיצור, עם כל הכבוד לדעתך, את טועה (למרות שארץ השוקולד לא מסכים איתי בכמה פרטים רק בחלק, לא יודע באיזה). ולא, זה לא אומר שלא הבנתי, תודה על הזלזול

את הדעות שלך עלי כדאי שתשמור לעצמךאופטימיות
כל עוד אתה לא מכיר אותי אישית.

כעת לענייננו, זה לא עיוות מושגים. זה לדעת איפה לסווג את הדברים ואני מאמינה שזה מה שחסר לי, אבל לא נעים לי להתדיין ככה..אז אשאל את מי שידע לענות לי בנחת ובשמחה.

הלכה ותורה בשבילי זה משהו חשוב, אז בגלל דיון קטן על נושא מסויים שרק הבעתי בו את מה שלמדתי לנוכח גישה של אחד מהראשונים, אני לא חושבת שחכם מצידך להסיק עלי דברים.

ו..אני לא מזלזלת באף אדם. כולם כאן וגם במציאות יודעים את זה. כשם שאתה חושב שאני טועה או לא מבינה את הדברים, ואני לא מסיקה שאתה מזלזל בי, כדאי גם לך לחשוב כך.

בפעם האחרונה לילה טוב.
וואו איזה תגובה תוקפנית.הדוכס מירוסלב

(להניח שמישהו שלא מסכים איתך לא מבין אותך, זה זלזול בוטה באינטליגנציה שלו. אבל ניחא).

לא התכוונתי לתקוף, אז מחילה אם נפגעת.אופטימיות
תקרא בנחת ואולי זה יראה לך שונה.
אני באמת לא מבינה איך הגעתי לדיון הזה איתך
אז בבקשה תבין שאין לי עניין להתווכח/להוכיח את צדקותי בעניין. בסדר?
אני מסכים עם איך שהבנת אותיארץ השוקולד
אם כי פלוני צודק שדיני ממונות ואיסורים הם שונים.

אגב, לא הייתי צריך להרחיק עד לפוסקים שהבאתי ביחס להיתר לרווקה להסתובב בלי אסוף, רבים בעולם הדתי לאומי לא מקפידים על כך, אז כנראה שהם מסכימים עם דעתך
שמח שהבינו אותיארץ השוקולד
Yapאופטימיות
(בהחלט משמח בשרשור הזה)
כי כך הוא כתבארץ השוקולד
עיין בדבריו על ברכות דף כד עמוד ב
אני זוכר שהוא ניסה להסביר למה המציאות כךהדוכס מירוסלב

אבל יתכן שאני מבלבל את השיטות.

 

בכל מקרה, הסוגיה הזאת קשה מאוד ויש בה מחלקות רצינית בהבנה של הגמרא.

ולא, זה לא איזה דחיקה, זאת סוגיה כבדה. היה פה לא מזמן דיון על זה וקישרתי למאמר נראה לי באתר כיפה שעשה סדר יפה בסוגיה (נראה לי של הבן של הרב סתיו)

הראבי"ה רק הסביר את המציאותארץ השוקולד
ולפי זה התאים את הגמרא
בדיוק מה שאני אומרהדוכס מירוסלב


אז אנחנו מסכימים, לפחות חלקיתארץ השוקולד
חחח אם אמרת הרגע את מה שאמרתי כנראה שאנחנו מסכימיםהדוכס מירוסלב

לא חלקית, לא?

ביחס לראבי"ה אנחנו מסכימיםארץ השוקולד
השאלה האם החילוק בין נשואות לפנויותארץ השוקולד
הוא לכתחילה או בעקבות המציאות שהייתה.
כלומר, יתכן שכל בת חויבה לשים כיסוי ראש ובגלל שפנויות הפסיקו, אז הותר להן בלי.
או שיש הבדל ברמת החיוב בבסיס.

(זה חוזר לשאלה בסיסית במהות צניעות, עד כמה הוא אובייקטיבי או סובייקטיבי, ירגמו אותי פה באבנים אז אם אנשים מוכנים לנהל את הדיון בצורה עניינית, הם מוזמנים אלי לאישי.)

לגבי ההגיון שאת מציעה, אני מסכים איתך וכדברייך חשבו הרב משאש, מהר"מ אלשקאר, הרב משה מלכה ועוד.
כל איסור הערווה ברווקה שונה לחלוטין מנשואההדוכס מירוסלב

ובחלק מהדינים זה דרבנן גמור בכלל. ברור שיש הבדל במהות...

יתכן, אבל זה לא מוסכם על כל פוסקי ישראלארץ השוקולד
עיין ערך הרבנים שציטטתי לעיל. (הרב יוסף משאש, מהר"מ אלשקאר, הרב משה מלכה, תפארת צבי ועוד)
אתה אומר שהם טוענים שרווקה היא באותה חומרה של נשואה?הדוכס מירוסלב

כדי להביא אותם תצטרך להביא מקורות, לא מספיק ניימדרופינג

כן, בעבר העליתי את הראבי"ה פהארץ השוקולד
מוזמנים לחפש, אני פשוט לא בטוח שאגיע לכך בזמן הקרוב, אוטוטו תקופת מבחנים.

אבל מקורות למי שרוצה לעיין בסוגיא מהזיכרון כעת:
ראבי"ה ותוספות רא"ש בברכות דף כד עמוד ב.
טור ושולחן ערוך אבן העזר סימן כא סעיף ב.
שו"ת מים חיים חלק ב סימן עט.
שו"ת מקוה המים (נראה לי שאני צודק בשם, זה של הרב משה מלכה) חלק ו סימנים לד - מ (או חלק ד סימנים לו - מ)
לא מצליח למצוא את המאמר ההוא... הוא מביא את כל הצדדיםהדוכס מירוסלב

אין לי כח לחפש בחיפוש בפורום.

בהצלחה במבחנים

לא זוכר את הסוגיה ככה, לא מזמן ראיתי אותההדוכס מירוסלב

זה דיון גדול בפשט הגמרא בעניין ההוא.

הפשט הפשוט הוא כמו שאמרת, אבל זה לא רק היתר דחוק של הראבי"ה.

וגם רואים שזה לא ננהג בכל העולם היהודי.

המקום היחיד שנהגו בו היה בתימן (ואולי עוד מדינות איסלאם) ולא בהכרח מסיבה הלכתית

אגבחופשיה לנפשי
יש כאלה שמקפידות לכסות את הראש בזמן תפילה.
מאותה סיבה לדעתיארץ השוקולדאחרונה

כי מרן בשלחן ערוך פסק שגם פנויות חייבות בכיסוי הראש, אז לפחות בתפילה יהיו לבושות כראוי.

 

כנראה כי היא חושבת שתורני זה מגניבהדוכס מירוסלב

והיא רוצה להיות בחבר'ה של המאגניבים ליקוק

חחח עכשיו זה מובן משיח בן דוד


צחוק צחוק, נתקלתי בכמה מקרים כאלה של בנות שכתבו תורניהדוכס מירוסלב

ובקושי היו מסורתיות.

נראה לי שפשוט מבינים שתורני היום נחשב, ושואפים לשם... שזה אחלה ויפה ממש. אבל קצת מבלבל באתרי הכרויות

כן גם אני נתקלתי בזה ..משיח בן דוד

 

זה מוזר ..

אפשר פשוט לכתוב דתיה לאומית וזהו

או "חיה בסרט"הדוכס מירוסלב

ליקוקננה-בננה

ארץ השוקולד
יפה, אהבתי
בטח היא חיפשה את משיחארץ השוקולד
כי הוא מגדיר את המאגניבים
לגמרי. אני מציע את משיח לתפקיד מגניב הפורוםהדוכס מירוסלב

סגנו הוא @מבקש אמונה

תומך, בשתי ההצעותארץ השוקולד
מתכוונת לכעת, כנראה.ד.


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך