מה דעתכם??לב אוהב

אז ניסיתי להציע את חברה שלי לבחור חוזר בתשובה בגיל 30

ועל תחילת השיחה, הבחור לא יודע כלום על הבחורה, הוא אומר "אני מחפש מישהי שלמדה במדרשיה"

 

עכשיו, חברה שלי לא למדה במדרשיה. אבל לא נופלת מהן. היא באמת יראת שמיים, מידות וכו'..

 

הבחור לא היה מוכן לשמוע עוד מילה נוספת בעניין. היא לא בת מדרשה. שלום ולהתראות.

 

לא אני בשוק. 

 

חשבת שאנשים רוצים להתחתן... מזה המקובעות הזאת?! 

 

 

 

 

אנשים רוצים להתחתןמשיח בן דוד

 

והם רוצים להיות שלמים עם זה ..

מסיבות שלו הוא מעדיף בת מדרשה,אי אפשר לדעת למה בדיוק..

 

אני למשל לוקח לי שעות לקנות בגד, וזה רק בגד שתביני

אז על אחת כמה וכמה משהו שהוא כל כך משמעותי

לא די תפסיק.. לא משכנע אותי..לב אוהב

הוא הסביר לי למה הוא רוצה בת מדרשה "שעברה מסלול כמו שלי"

מה קשור? מה?

אתה בן, היא בת.. החיבור בינכם לאו דווקא נמדד בכמות הזמן שהיא בהתה בספר...

 

אטימות ה'... 

לדעתי הוא רוצה מישהי שתבין אותו הכי טוב..משיח בן דוד

 

והוא חושב שמי שתבין אותו הכי טוב

זו מישהי שעשתה דרך כמו שהוא עשה בתשובה שלו

עזוב זה לא רק זה..לב אוהב

הוא גם היה קצת גס רוח.. 

קטע אותי באמצע ההסבר שלי , אומר לי כזה "כן, בסדר, הבנתי.."

 

והנה היום הבנתי בררנות מהי... אין בעיה גם לי יש דרישות.. אבל לפעמים יש דברים שלא בדיוק כמו שרציתי אבל אני עדיין שומעת, מנסה לברר.. פה , כלום. בררנות לשמה...

 

לפי מה שכתבת כאן,ד.

(כעת ראיתי) אני מניח שהוא התכווין למשהו אחר ממה שהיה נראה.

 

לא שמישהי שלמדה נניח באולפנה וכד' לא מספק אותו ורוצה "גם מדרשה". מדרשה מסוג המדרשות שאנחנו מכירים.

 

אלא דווקא בגלל שהוא בע"ת, רוצה מישהי שהיא גם "בע"ת", למדה במדרשה לבע"ת, כדי להכיר את היהדות, עברה מסלול דומה לשלו.

 

אפשר להבין. כי כנראה חושש שמצד אחד מישהי מבית דתי, לא תוכל להבין אותו עם מה שעבר; ומישהי שבאה מרקע כמותו, רוצה שיהיה לה בסיס תורני כלשהו, בתור אדם שיודע מה משמעת המעבר הזה. זה לא ענין של "בהתה בספר", אלא שמעה הרצאות, התחזקה, תוכל לבנות כיוון יחד איתו.

 

אפשר להבין.

בהתה בספר? אני חושבת שאנחנו קצת מעבר לזההפי
ברור שהבחור אטום. אבל זכותו המלאה וזה לאו דווקא שלילי .
בידיוק כמו שיש בנות שרוצות בחורי ישיבה ולא רוצות לשמוע כלום על בחורים שלא למדו בישיבה..
זה אומר שכל הבחורי ישיבה בכללותם יותר טובים מבחורים שלא? ברור שלא
אבל זה משליך משהו על הבחור? ברור
כנ"ל בנות מדרשה.
יכול להיות שהוא התכוון למשהו אחר ולא הסביר את עצמו טובבסדר גמור
ויכול להיות שהוא לא התבגר והתבסס עדין כדי באמת להיות פתוח.
בכל מקרה לא הייתי מתרגש, יש מנהיג לעולם
תראהלב אוהב

אין יותר מדי מה להתבלבל. לא אמרתי מילה על הבחורה.. זה לא שהוא פסל על מראה חיצוני או משהו ולא היה לו נעים להגיד לי...

ונכון , יש מנהיג לעולם. ויש בחירה אישית שיכולה להוביל לרווקות מאוחרת.. הכל תופס.. 

 

אולי עדיף שזה יהיה כךבסדר גמור
מאשר יתחיל קשר כשהוא עדין בוסר?
בן 30 בוסר?משיח בן דוד


בגרות לא ביחס ישר לגילבסדר גמור
עם התנהגות כזאת- נכון.. עדיף כך..לב אוהב


באמת לא ברור,חבל בן 30 לא הייתי מצפה ממנו,אבל בואי נדון אותו!!מירב!!
ולנסות להבין מה אולי עבר עם בחורות שאין להן אולי סוג של מסגרת😶
ומאז מחפש רק מישהי שיש לה מקום מסודר שלומדת/נמצאת ולשמוע חוות דעת מהרבנית שלה לגביה.(?)

באמת שאי אפשר לדעת מה הוא עבר עם בחורות.

זה כמו ש לי יש הרבה "שריטות" שמרוב שראיתי דברים ,
יודעת מה אצלי ל-א יהיה בבחור ולא ייצא עם סוג בחורים כזה.
(ולא אפרט פה,כי השיחה לא עלי 😁)
רק נתתי דוגמא שאפשר לנסות להיכנס לראש שלו ולא לחשוב עליו שהוא לא רוצה להתחתן או משהו..
😶
מירבוש את מהממת... לב אוהב

זאת באמת אפשרות.. שהוא נפגש עם כאלה שלא היו בנות מדרשה וראה הבדלים ענקיים,

אז עכשיו הוא נעול על בת מדרשה. למרות שבעיניי זה טעות.. אבל אפשר להבין

 

איזה לימוד זכות יפההדוכס מירוסלב


זה לא הוגן לדבר ככה על הבחורים. אפילו שישk כולם סריטותנפש חיה.
מי יותר ומי פחות.




לגיטימי לחפש משהו מסויים.
תצאו מהסרט ש משדר מסר
שכשאתה מבוגר אתה בררן
כי זה לא ככה.



היידה עגבניות.
חחחחחחמשיח בן דוד

 

היידה עגבניות עלק חחח

 

ונכון את צודקת .

נמאס מבנות שמתלוננות על גברים

אבל כשמציעים להן בחור ואי ואי עבודת מחקר עושות עליו

ובמיוחד ..ככה בנינו שאף אחד לא ישמע..מסתכלות אם הוא חתיך או לא..ששש...

זה נכון גם לגבי בנות.נפש חיה.
ומסכימה על הקטע של החתיך עם העיניים הכחולות והאף הוורוד
ממ..לאו דווקא עיניים כחולותמשיח בן דוד

 

אבל מחפשות שיהיה חתיך

ומי שאומר אחרת לא חי בעולם הזה!

בנות מסתכלות על חיצוניות הרבה יותר מבניםהדוכס מירוסלב


לפעמיים זה באמת מרגיש ככהמשיח בן דוד

 

אבל מבחינתן? הבנים זה עם החיצוניות

אם היית יושב ליד בנות שלא שמות לב שאתה שם, לא היית אומרהדוכס מירוסלב

"לפעמים".

זוועת עולם איך בחורות שהן "דוסיות" מתנהגות כשאף אחד לא שם לב

היי.. . תתן דוגמא. כי זה מאודדדד מכליל ומוציא לעזנפש חיה.
זה תמיד ככה בקבוצות של בנותהדוכס מירוסלב

תמיד תהיה לפחות אחת בלי ירא"ש שתדרדר את השאר.

לא נתקלתי במצב שלא. מוזמנת להאיר את עיניי.

 

לא מדבר על בנות מדרשה כמובן

 

(יאללה מכות? פטיש)

דווקא אני חושבת שזה הפוךעלומה!


אני שותף להרבה מעגלים חברתייםהדוכס מירוסלב

היחידים שהיו שטחיים והתבוננו בחיצוניות בין הגברים היו אלה שגדלו בסובב ת"א.

אצל הבנות זה בכל מקום. אפילו דוסיות על וחרדיות מחוץ למא"ש (אין לי נתונים על מא"ש, הן לא יעני על הסקר )

איזה הכללה גסהעלומה!


בניגוד ל"דווקא אני חושבת שזה הפוך"? ע"פ כללי הלוגיקההדוכס מירוסלב

ההכללה שלך גסה בהרבה משלי

 

בכל אופן, ברור שזאת הכללה. אבל בנות שטחיות בדיוק כמו בנים, סביר מאוד להניח שאין שום הבדל.

בעיקר כי כל אדם הוא אינדבידואל regardless of his מגדר.

היית צריך כבר לסיים בג'נדר וזהו פסידונית


זה היה הורס את כל הקסם! כמו האמריקאים האלה שמדברים חצי חציהדוכס מירוסלב


אוי זה נוראיפסידונית


it's מאוד מאוד entertaining!הדוכס מירוסלב


וואי at לאפינג kol kach אלוטהדוכס מירוסלב

מהנסחפים.

הו וואופסידונית

זה כבר מוגזם

(ואני בכלל לא עושה את זה הרבה)

חחחח כן אה?הדוכס מירוסלב


במקרה הזה זה אפילו לא הגיל..לב אוהב

זה הדרישה...

ולא שהיא מוגזמת או משהו..

היא פשוט מפספסת את הנקודה.

הרי המטרה בבת מדרשה זה שהיא תהיה בחורה יראת שמיים עם השקפה בנויה , מידות וכו'...

והרי יש בחורות כאלו, גם בלי המדרשה.. אז נכון, צריך טיפה לברר יותר ולשים לב יותר.. אבל בגלל זה לפסול מראש את כל בנות ישראל שלא עשו מדרשה??! 

 

יש יתרון שלא הלכה למדרשה, כי אז בטוחים שהיא לא עברה שטיפת מחחסדי הים
יותר מזה- בנייה עצמית ללא תופעת העדר הרווחת במדרשותנפש חיה.
בדיוקחסדי הים
זית שמן ודבש

חולק עלייך.

אני מעדיף ללכת על בטוח.

 

אפשר תמיד לחלוק - רק להיזהר לא להחליק עם הרגל וזה...נפש חיה.
מניסיון כואב של חברה שנקע את הרגל
*נקעה. דברי בעברית צחה.זית שמן ודבש


צחה ומצוחצחה**נפש חיה.
ומהי תופעת העדר?תהיללהה


התוויה שטחית של רעיונות. זה מזעזע! קורה גם בישיבותהדוכס מירוסלב

אני ממלכתי כי כולם סביבי ממלכתיים.

אני טוחן גמרא גם אם זה לא הדבר שאני מתחבר אליו כי זה מה שעושה רושם.

אני הולכת לשיעורי תורה רק כי חברות שלי הולכות.

אמרו במדרשה שאם אין לו דגמ"ח/ציציות בחוץ/פאות/מגבעת אז הוא לא שווה ובלה בלה בלה

זה לא קשור למקום שבו לומדיםתהיללהה

זה תהליך טבעי של התעצבות 

מחפשים עד שמדייקים יותר למה שנכון ומתאים לכל אחד.

מי שלא מודע לעצמו ופועל על אוטומט לא צריך להאשים את הישיבות/מדרשות.

 

מרגיש פה כאילו מנסים בכח להקטין לומדות מדרשה או ישיבות.

בטח שזה תלוי במקום. אם למדת במקום ממלכתי אתה תצא ממלכתיהדוכס מירוסלב

למדת בחרד"ל, אתה תצא חרד"ל.

למדת ברמבמיזם, אתה תצא רמבמיסט.

 

ב99% מהמקרים זה המצב.

 

כן, מה לעשות, לכל דבר יש חיסרון! ברור שעדיף ללמוד בישיבה מאשר לא ללמוד בכלל. וברור שכדאי גם למי שרוצה ללמוד לבד ללכת לישיבה, אחרת הוא לא ילמד כלום ויחיה בסרט כל היום.

אבל בכ"א לא לחינם הרבה מגדולי ישראל היו אוטודידקטים.

וכנראה שלא במקרה כל אחד מגיע לאן שהוא מגיע,תהיללהה

בד"כ אדם בוחר ללמוד איפה שליבו חפץ לכן זה רק טבעי שהרוב ישאר בנישה ש*הוא* בחר בה

ואין עניין מיוחד לשבור מוסכמות בדווקא.

מי שחי בשקר עם עצמו זאת בעיה שלו.

בד"כ? הלוואי! אנחנו דור קצת חיצוני. הרבה הולכים אחרי השםהדוכס מירוסלב

והיוקרה. גם בבחירת מקצוע, לא רק בישיבות.

ואז מתפלאים למה חצי מהדור על כדורים

 

בעניין הזה אני הולך אחרי גדולי ישראל הראשונים (בראשם הרמב"ם) שאומרים שבלי עיון ולמידה לא נקרא על האדם שם חכם. וכמו שידוע מהקדמות הרמב"ם, האנשים שלא נכנסים תחת השם חכם הם "תפאורה לעולם"...

יש בזה משהו..לב אוהב


גם שכולם אותו שטאנץ. אחדות לא אומר אחידות.נפש חיה.
וגם שאוטומאטית מקבלים את מה שאומרים כתורה מסיני. בלי כמעט לברר את הדרך ואת נכונותה.


אמת קנה- אל תמכור.
ולא תמיד הקנייה שווה כל מחיר.
וואיתהיללהה

מהדברים שלכם זה נשמע כאילו מאמצים אמונות של דתות אחרות...

70 פנים לתורה, כל עוד זה בתוך המסגרת מה כ"כ נורא?

מה עדיף? שיהיו חילונים וזהו?

70 פנים כל עוד מאפשרים זוויות שונות.נפש חיה.
הדיכוטומיה שאת מציעה לא פחות בעייתית.
ואת טוענת שמיתהיללהה

שסובר אחרת ממך בעניין השקפה או לא יודעת מה, מי שהולך אחר זרם כלשהו

לא נמצא בתוך המסגרת?

 

אני אומרת שמי שבתוך המסגרת מסוגל לבטא את עצמו באמת-נפש חיה.
אשריך.


לכתחילה ללכת למסגרות מגבילות- מחשבתית ומעשית- לטעמי בכלל לא בטוח שזה טוב.

כדי לדעת מה מגביל וכמה איךתהיללהה

צריך להתחיל ללמוד משהו. מתישהו.היכנשהו.

 

באמת שלא הבנתי מה האנטי.

זה נושא מורכב מידיי. בקצרה-נפש חיה.
כשמאכילים את כולם אותו אוכל
אי אפשר לצפות שאנשים יכירו טעמים אחרים.
מה שאת טוענת לא ריאלי.תהיללהה

את מצפה מישיבה חרדית לדוג' שתפתח את הראש של הלומדים בה לחשיבה לא חרדית?

ותוסיפי את סוגי ההבדלים.

 

הגיוני שלכל מסגרת יהיה את הדגשים והקו שלה- מי שמתחבר יתכבד וישב ומי שלא ישיחפש במקום אחר.

"חשיבה חרדית" ו"חשיבה לא חרדית" הם שורש הצרותהדוכס מירוסלב

יש ארבע אמות של הלכה, מעבר לזה אין יותר מדי חובה. כל השאר רשות.

המושגים האלה הם, לשיטתי, השורש של כל המחלוקות

אני חושבת שהכנסת לי דוגמא לפה ולא לזה כיוונתי בכללנפש חיה.
אתם שניכם מדברים כמו 2 זקנים...תהיללהה


תודה רבה ילדונת! ;)נפש חיה.
באמת נשמע ככהתהיללהה

כאילו עברתם וראיתם הכל..

 

אני מתערבת איתך שכמה שנים אחורה לא הייתם ככה

בהשקפה וזה? נולדתי ככה.הדוכס מירוסלב

 בתור תינוק הייתי כבר מרדן קורץ

סבבה לךתהיללהה

אבל יש תינוקות שגדלו קצת אחרת...

תנו להם לגדול....

אני מודל לחיקוי הדוכס מירוסלב


תתכונני להפסיד בשבילי....נפש חיה.
אני מעולם לא הלכתי בתלם המחשבה.


סללתי לעצמי דרך שיונקת מכמה כיוונים.
ועד היום אני מקבלת מהם.



אגב בדורנו פחות נפוץ עידן המדרשות וכל מה שמשתמע ממנו.

כל הדיון פה הוא כמה שנים אחרי שאנחנו היינו שם
את לא סללת לעצמך שום דרך.תהיללהה

לקחת מזה קצת ומזה קצת .

זה לא שלך.

 

לסלול לעצמך דרך זה ליצור משהו חדש ואת זה יכולים לעשות רק גדולי עולם . 

וואלה.אז נסכים שלא הבהרתי את עצמי טוב ואת עצמך לא הבנת אותינפש חיה.
נכון.





לסלול דרך זה לא החידוש בעבודת ה'. זה כן שייך לגדולים עולם.


למצוא את השביל שלי ואת הדרך שלי.



פילוסופיה מדרשיסטית
עזבי אין לי כח לשטויות של הניסוח הקטנוני הזה.
מחמאה גדולה הדוכס מירוסלב

תודה מקרב לב

בבקשה.תהיללהה


יש מקומות שאימצו דברים כאלה גם הדוכס מירוסלב

וכבר אמרנו שעדיף שילמדו בישיבה, רק שיפתחו מחשבה עצמאית

מה רע בלהסתמך על גדולי תורה?תהיללהה

אפילו לפני פיתוח המחשבה העצמית.

 

נשמע לי זלזול.

מי אמר שזה קשור לגדולי תורה בכלל?הדוכס מירוסלב


בטח שזה קשור.תהיללהה

אתם יוצאים נגד מי שלא מפתח חשחיבה עצמאית וכו'

 

לכל השקפה יש גדול שעומד מאחוריה.

אם את חושבת שבגלל שלמקום קוראים ישיבה או מדרשה זה אומרהדוכס מירוסלב

שהם הולכים בדרך התורה, זה נורא ואיום.

מה תגידי על כל הכתות המוזרות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם?

 

וגדולי התורה, הגדולים ביותר, אומרים שחשיבה עצמאית היא הופכת את האדם לאדם בכלל...

כשמסתמכים על גדולי תורה מפספסים פיתוח אישי.נפש חיה.
לא אמרתי מסתמכים הלכתית.
אלא מסתמכים רעיונית
מחשבתית
מנטלית.

לומדים לבקש הכל מהרב
לא להפעיל שיקול דעת אמיתי
ואם אין דעתי הבדלה מניין?
בין
"דעת תורה" - לדעה האישית של הרב
או לדעה האישית של מי ששאל.
עם זה אני לא מסכיםהדוכס מירוסלב


מותר לך.נפש חיה.
תודה. איפה לשים את הכסף? הדוכס מירוסלב


באישי נפש חיה.
יש שם חריץ למטבעות או שזה רק כרטיס אשראי?הדוכס מירוסלב


"אשריך, אשריך!"נפש חיה.
אה כזה כרטיס. אין ליהדוכס מירוסלב


אנחנו עוסקים בצרכי ציבור באמונה....נפש חיה.
הקופה אצל קוב"ה....
אבל יש שלבים בהתפתחות. מסכימה עם זה?תהיללהה


כן ולא. כן כי הם קיימים . ולא כי מתעקשים למשוך את "גיל ההתבנפש חיה.
לפעמים עד אין קץ .
אני חושב שיש כאן קצת בלבול מבקש אמונה

הבעיה היא לא בהסתמכות על גדולים... ואדרבא, ודאי שצריך לשאול אותם. 

הרי השקפה היא הרבה יותר משמעותית מהלכה. 

 

הבעיה היא כשאדם רץ לשאול בלי לנסות רגע לחשוב לבד.

הרב וולבה כותב שאדם שיש לו שאלה, צריך קודם כל לחקור לבד עד היכן שידו מגעת

לנסות להגיע למסקנה כלשהי,  ואח"כ ללכת לגדולי ישראל ולשמוע את התשובה..

ככה הוא מרוויח גם את פיתוח המחשבה,

וגם הבנה איך באמת מנתחים דברים על פי התורה ומגיעים למסקנות נכונות חיוך

השקפה זה שקר הדוכס מירוסלב

תכלית הרמיה של הס"מ בדור זה ההשקופה הזה.

איך אפשר להגיד שזה יותר חשוב מההלכה

איך הגעת לזה?מבקש אמונה

השקפה זה איך להסתכל על דברים בעיניים של התורה..

מהי עבודת ה' שמעבר להלכה, הרי אפשר להיות נבל ברשות התורה.

 

לזה אתה קורא שקר? אני תמהה עליך

השקפה זה חרטוט שמתמשים בו עסקנים כדי להצדיק מחלוקותהדוכס מירוסלב

ומלחמות שווא.

 

הדבר היחיד שאדם צריך לדעת זה מה התורה אומרת, מה ההלכה אומרת ואז לנהוג לפי זה אליבא דהדרכה של פוסק.

פוסק לא יגיד לך איזה חולצה ללבוש. אין יותר שקר מזה בדור.

זה הפך גדלות האדם של סלבודקה לגמרי.

 

איך אדם יכול להיות נבל ברשות התורה אם הוא מקיים את כל ההלכה?

הוא מקיים ואהבת את ה', ואהבת לרעך, הוא מקיים קלה כבחמורה. איזה נבל הוא יהיה? קדוש עליון הוא יהיה!

 

מקווה שזה לא נשמע תוקפני, זאת נקודה שנוגעת לליבי פשוט

נו..אבל זה בדיוק העניין..מבקש אמונה

אתה רואה שיש עסקן שחושב שהוא צדיק, והוא בעצם רשע גדול שגורם למחלוקות

ויש לו ראיות מהתורה למה הוא צודק

 

אני מדבר על דעת תורה אמיתית

לצדיקים אמיתיים יש דעת תורה, שזה לא רק הלכה.. אלא "מה ה' רוצה מעמך"

העסקן הזה הוא השקופע. השאר זה הלכה...הדוכס מירוסלב

תמשיך את הפסוק שהתחלת "כי אם עשות משפט, ואהבת חסד והצנע לכת". זה לא כזה מסובך...

ואיפה כתוב בהלכה כמה "אהבת חסד והצנע לכת"?מבקש אמונה

אני מכיר הרבה שהולכים לפי ההלכה נטו והם רחוקים מאד מהקב"ה

מה שמותר עושים...   איפה הקדושה? איפה אהבת ה'?

 

נראה לי יש לך טרומאה מעסקנים חרדים. צוחק

(גם אני לא אוהב אותם אגב..חלקם) 

 

אגב, ראית את הסרטון על הרב שטיינמן עם התלמוד תורה? זה אחלה דוגמא..

הם שואלים אם לקבל ילד שלא כלכך מתאים, והוא אמר להם שזה גאווה לא לקבל.

 

כתוב ועוד איך. כתוב שיעור לחסד, עד כמה, ומתי.הדוכס מירוסלב

ועשות משפט גם. מי מוכיח, כמה מוכיח. את מי מותר, את מי חייב, את מי אסור.

 

הכל הלכה!

אין לו להקב"ה אלא ד' אמות של הלכה!!!

 

נו הרב שטיינמן מדבר על הלכה, זה גאווה להגיד שיקולים שהם לא אמיתיים ולא נובעים מהלכה.

אין הלכה להרחיק ילד שקשה לו בירא"ש. ויש הלכה לא להזיק לילד יהודי

לדעתם הילד יזיק לתלמידים. ויש לו עוד אפשרויותמבקש אמונה


הם לא פוסקים. דעתם זה כלום!הדוכס מירוסלב

סתם רשעים שחושבים על היוקרה.

אדם קרוב אצל עצמו. הלכה לא מכריעים לעצמך בטח לא בדיני נפשות.

נו יופי.. צדיק שעבד על עצמו יודע מה גאווה ומה שכל ישר מבקש אמונה

אנחנו לפעמים קולעים.. הם יודעים בדיוק מה נכון ומה לא.

ו

גם מה סדרי העדיפויות בעבודת ה'.. שזה לא ברור להרבה אנשים כידוע

 

 

 

 

קרי פוסק מהגדולים? כן, זאת הלכה...הדוכס מירוסלב


יתכן...ויתכן שלא.מבקש אמונה

לא הכל כתוב.. יש דעת תורה שצדיק מקבל אחרי שהוא עבד על עצמו קשה

ראה תחילת מסילת ישרים לגבי המבוך - גן הצחוק

 

וישנם דברים שאפילו שהם כתובים, אדם עלול לסלף אותם מתוך נגיעה.

כמו שאמרת בעצמך..

לכן הולכים לצדיק לשמוע מה אמת ומה נגיעה, איך מזהים אותה וכו'

 

הצדיק הזה לפני הכל גם תלמיד חכם פוסק ובעל דעת תורההדוכס מירוסלב

אתה לא מסכים?

הוא מדריך אותך על פי התורה בלבד לא על פי השקפות מוזרות ושקריות

נכון!! לא על פי עסקנים מבקש אמונה


נו אז זה לא השקפה... ההשקפה זה מושגהדוכס מירוסלב

 שהס"מ הצליח להגניב לעם ישראל

אז אני אגיד מה אני מגדיר השקפה..מבקש אמונה

השקפה = סדר עדיפויות בעבודת ה'.  

זה מה שהבנת? 

השקפה זה "אין לך חולצה לבנה ומכנס שחור? געוואלד"הדוכס מירוסלב

או בגרסא שאני נתקלתי בה בישיבותינו הקדושות "ג'ינס? אתה כנראה עם הארץ".

אוי לא.. לא לא לא. זה באמת רוע!! מבקש אמונה

הייתי שם פעם.. ועד היום יש לי סיוטים

זאת ההקצנה הזאת שממציאה דברים שאין בתורההדוכס מירוסלב

פעם היו נגד שעון קיר. יש סיפור אפישהו בפורום של אוצר החכמה על הקיצונים שריסקו שעון קיר עם פטישים וגרזן בזעקוות שבר.

טוב. אז אנחנו מסכימים מבקש אמונה

אגב, רק אתמול מישהי נפלה עלי, אמרה לי שמכונת תספורת זה מכונה של גויים... אני אמור לספר אנשים רק עם מספריים. 

 

היה לה משהו נגד טכנולוגיה.. (חוץ מהרכב שלה, שכנראה עבר גיור )

מה אתה אומר על סמארטפון כשר? בהנחה שהוא 100% כשרהדוכס מירוסלב

עם חותמת של מיכאל שר של ישראל.

 

רציני הסיפור עם המכונה? היא כנראה איימיש האלה

אם זה לא קרוב לאיסור איכשהו, מה הבעיה..?מבקש אמונה

אני לא אוהב את התתנגדות הסתמית לכל דבר חדש שממציאים.

זה קטע הזוי..

 

היא חוזרת בתשובה דלוקה..בעזרת ה' היא תרגע חצי חיוך

אז לך תשאל את העסקונה החולנית של החברה מהמודיעהדוכס מירוסלב

ותראה מה יגידו לך... מטורפים.

מחטיאים ילדים בכיבוד הורים כי סמארטפון זה טרייף שר"י.

 

זה סיפור אמיתי????

ה' יעזור.. וכן זה אמיתי חחמבקש אמונה

ונסיים בנימה אופטימית זו כאילו מוציא לשון

אגרוייסא אשכוייח וכו'הדוכס מירוסלב


אנחנו מדברים על אופנים שונים של אותו דבר.נפש חיה.
את חיה בסרטהפי
הייתי מזמינה אותך לשעורים אצלנו.
כולם יודעות להגיד יפה מאוד מה דעתן ולא אמן.
ואם משהו לא מובן או חלוק לא ישאירו את זה פתוח.
זה רק במדרשות מיוחדות הדוכס מירוסלב


חח לא נראליהפי
מצטרפת!!!גם אצלנו זה כך😌!!מירב!!
הניק שלי מדבר בעד עצמו...נפש חיה.
חח נפש תתרכזי!הפי
התגובות שלך כלכך יפות אין אני לא עומדת בזההפי
אנשים רוצים להתחתן עם מי שהם רוציםרינגטון

לא עם מי שאחרים חושבים שהם צריכים להתחתן.

 

אם הוא החליט שהוא מעוניין במישהי מסויימת, אז לא צריך לדחוף לו בכח מישהי אחרת,

גם אם לשדכן זה נראה "פספוס" או סתם טפשי..

 

ואם הוא מפספס, אז זה בעיה שלו, לא צריך להפגע מזה.

ממש לא ניסיתי לדחוף..לב אוהב

ולא נפגעתי.. ממה יש לי להפגע.. הוא לא פסל אותי..

בסה"כ התחושה שהוא נתן והדרך שהוא עשה את זה, הייתה בצורה שלדעתי לא מכבדת.. 

וכן לדעתי בת מדרשה זה פרמטר בררני ולא רלוונטי.. אם המטרה היא זהה- בחורה יראת שמיים אז זה בהחלט לא רלוונטי.

 

מה הבעיה שהוא בררן?רינגטון

זה אחלה!!

 

ההיפך, למי שחשוב להתחתן ושיהיה לו טוב בהמשך החיים, חשוב להיות בררן!

 

זה ששדכנים הפכו את המונח "בררן" למילת גנאי, זה לא אומר שצריך להקשיב להם!!

 

זה כמו שהשמאל הפך את המילה "מתנחל" למילת גנאי, ושבמקור בכלל מדובר במצווה שהקב"ה ציווה אותנו..

 

זכותו להיות בררן, ואם הוא בררן בדברים שלך זה לא נראה, לא צריך להתרגש מזה..

תאמין לי..לב אוהב

אני האחרונה שתגיד על מישהו שהוא בררן. אני שונאת את המילה הזו.

וגם עליי מנסים להלביש אותה מלא פעמים.

אבל כאן באמת הרגשתי פספוס של המטרה שלשמה אנשים מתחתנים.. וחבל...

 

ההיפך, אני חושב שבררן זה טוב!רינגטון

וכנראה בגלל שאת לא בררנית, את לא מבינה אותו..

חח מכיר מקרה דומה הפוךהדוכס מירוסלב

מישהי טריה בתשובה דחתה בחור שמלמד שיעורים בגלל הסגנון לבוש שלו אמרה שזה מעיד שהוא לא מספיק דתי בשבילה

את זה דווקא אפשר להבין...תהיללהה

אטרף של "אורות" של התחלה.

במה זה שונה מהבחור הנ"ל? גם הוא מן הסתם באורות של התחלההדוכס מירוסלב

והאטרף לא מצדיק טיפשות לענ"ד מת

ההבדל הוא שהוא כבר בן 30תהיללהה

ראה מספיק עולם, מכיר מורכבויות..

אה, הוא חוזר בתשובה..

אוקי, מסכימה.

על סמך מה קבעת שהיא לא בת 90? הדוכס מירוסלב

היא גם הייתה מבוגרת לא זוכר את פרטי האירוע שמעתי מזמן

חוזרים בתשובה מקבלים חסינות מפני ביקורתתהיללהה

בכל גיל ובכל מצב

חחח אפשר לחיות עם זההדוכס מירוסלב


נו... מה ההתרגשות..ד.

כנראה אדם לא כ"כ בעניינים..

 

חושב שזה בערך כמו בחור שלמד או לא למד בישיבה (וגם זה לא תמיד מדויק).

 

בסדר. אז אמר... אם היא כ"כ טובה, והיא היתה מוכנה - ההפסד שלו.

 

 

מסכים איתך על הרעיון, אבל פחות על ההכרעההדוכס מירוסלב

לא הייתי רוצה שילמדו עלי חובה, טיפש ככל שאהיה, כדי שלא ידונו אותי בשמים לכף חובה.

משתדל לעבוד על זה

לא הבנתי מי מלמד חובה...ד.


הביטוי "ההפסד שלו"הדוכס מירוסלב

לא צריך להיות שום הפסד, אי"ה עם כל הבררנות שלו הוא יצליח בע"ה

הכוונה, שאם היא כ"כ טובה,ד.

כמו שהיא מתארת אותה, והיא הסכימה להכיר - אז זה שלא רצה אותה אוטומאטית "כי לא למדה במדרשה", זה הפסד שלו. היה יכול להכיר מישהי טובה.

 

לא אמרתי שלא יצליח בעתיד. התייחסתי לענין הספציפי, שאין צורך לעשות מזה ענין, כי בא מן הסתם מאי היכרותו את המושגים, וזה לא אומר על "בררנות" מצויה, אלא על חריג, כך שלבחורה אין מה לדאוג.

 

מכל מקום, לימוד חובה בוודאי שאין כאן.

בדיוק ^^לב אוהב


אני לא מסכים בכלל עם ההלך רוח שלכם. אם למדתי דבר אחד מבררניםהדוכס מירוסלב

זה שהם לא נשברים כמוני מעודף נחמדות.

מקנא בהם בזה!

להישבר או לא להישבר זה לא מדד להצלחה...לב אוהב


ועוד איך שכן! העיקר זה להיות בשמחההדוכס מירוסלב

מי שנשבר מזה בוודאי נכשל.

 

חייך קודמים!! (דמיינו זעקה מעומק הלב). אם זה יזיק לך, אל תהיה נחמד לאף אחד אם התורה לא מחייבת אותך. די עם הuber נחמדות הזאת. אנשים הורגים את עצמם בשביל ערכים נוצריים ;\

לאיפה לקחת את הדברים......ד.


ניסיתי להגיב בתור הבחור, לו הייתה לו הזכות להגיב כאן הדוכס מירוסלב

לא צריך לקחת את זה ברוח כל-כך כבדה...

הוא לא מפסיד כלום. בת פלוני לפלוני, אין אדם נוגע וכו'.הדוכס מירוסלב

אולי זה לא נחמד מצידו. אבל הוא לא עשה פה שום עבירה ואני לא רואה שום סיבה להגיד שהוא הפסיד גם בהווה... עם כל הכבוד לבררנות היתר, "מה' אישה לאיש".

אני אישית מכירה רבנים..לב אוהב

שאומרים שיכול להיות מצב שבחור יפסיד את השידוך שלו..

שהזיווג שלו הגיע אליו והוא דחה אותו.. 

 

אלה מקרי קיצון, ואך ורק כשאדם דוחה על שטויות.הדוכס מירוסלב

הרב שטיינמן ז"ל ענה על זה בעלון שלו, זה הצטרף לחוברת על שידוכים.

הוא היה דוגל בלא לקרוא לאנשים בררנים ולא לוותר על דברים שרוצים.

 

רק על שטויות כמו "יש לה עיניים חומות מדי" או "הוא לא מספיק שזוף", הוא אומר שאפשר להפסיד.

אבל על חינוך, רקע תורני - זה בוודאי לא בררנות סתמית.

גם אם אני ממש לא מסכים עם הבחור, זכותו ויש לו גדולי עולם מאחוריו.

איש לא אומר שזו לא זכותו....ד.

זכותו מה שהוא רוצה.

 

אבל כנראה בנידון זה, זה בא מחוסר הכרת המציאות.

 

[ההנחה שלי היא שמדובר בבחורה רגילה מבית דתי, למדה בחינוך טוב, והוא רוצה דווקא אם גם "מדרשה". אם היה מדובר במישהי שבעצמה בע"ת, אז אפשר יותר להבין. כי היה רוצה מישהי שיש לה רקע תורני כלשהו]

שוב, אני מסכים איתך בסה"כ. אבל אני ממש מתנגד לקטע הזההדוכס מירוסלב

שבאים לפה ומוציאים אנשים טיפשים בלי זכות להגיב. אז אמרתי את הצד שלו, בערך.

אולי כדאי לי להיות טוען רבני? מבולבל

 

חוזר ואומר, בפעם המי יודע כמה, אני גם חושב שהוא חי בסרט קצת

א. באמת, אולי כדאי לך....ד.

[אם כי, מה לך להכניס את ראשך לדברים כאלה]

 

ב. חלילה לי מלהוציא אותו "טיפש". העליתי הנחה שאינו מכיר את העולם הדתי, בתור בע"ת. זה לא מוציא אותו טיפש. אולי תמים.

חח זה היה בצחוק, נשמע לי מזעזע להכנס למלחמות האלה!הדוכס מירוסלב

שוב, אני מסכים איתך. ניסיתי לייצג את הבחור קצת...

לא מבין מה אתה אומר..ד.

או שאתה לא הבנת מה אני אמרתי...

 

לא אמרתי אם זה נחמד מצידו או לא. בוודאי לא ש"עשה עבירה". בכלל לא נגעתי ב"מצידו". אמרתי שהפסיד, אם לא רצה בגלל דבר כזה לפגוש בחורה טובה. ושכנראה זה בא מחוסר היכרותו את העולם הדתי.

 

ולגבי "בת פלוני לפלוני", זה לא ברור. אם כי כלל לא התייחסתי לכך, אלא לצד הנגלה של הבחירה.

הרי כתוב "הא בזיווג ראשון הא בזיווג שני". ויש מקורות עפ"י הסוד, שהיום הרוב זה לא בגדר של "זיווג ראשון", כך שאדם עלול גם להפסיד. אחרת, אפשר בכלל להפסיק להשתדל באופן סביר. אבל כנ"ל, לא לכך התייחסתי.

 

[ולגבי "בררנות היתר", הרי תוכל להגיד אותו דבר על ההיא שלא רצתה מגיד שיעור בגלל הלבוש.. יש "בררנות" שבאה מחוסר הכרת המציאות. אין צורך הלתרגש מזה, לפחות לא מהצד השני. ואני התייחסתי באמת לצד השני - שבחורה לא תיקח דבר כזה ללב, כי זה לא אומר כלום. לא מכיר]

השורש פס"ד נראה לי ביקורתי מדי. אולי אני סתם נגוע בתרבות הPCהדוכס מירוסלב

בזכות הפורום... יכול מאוד להיות.

 

לגבי הזיווג ראשון ושני וכו' עדיין יש מחלוקות בין גדולי עולם. אדם יכול לטעון כלפי בית דין של מעלה "קים לי כמר" ולצאת ידי חובה. אם בדיני אדם ק"ו בדיני שמים, לא? שמעתי וורט כזה פעם על יום הדין שאחרי 120

תראה,ד.

יכול להיות שאחרי 120 הוא יֵצֵא טוב - אבל לגבי שידוך כאן..... מוטב שישתדל כשתי השיטות..

 

[אני לא יודע מה הקונוטציות ש"הפסיד" עורר לך... אבל אני התכוונתי באופן הכי פשוט: אומֵר לחברה של הבחורה, אל תעוררי מזה ענין כללי, "בררנות" וכו' - כי זה נראה יותר מישהו שלא מכיר כ"כ את המציאות של העולם הדתי, ולכן אין לחברה מה לחשוש. אם היא כ"כ טובה - הפסיד להכיר אותה. פשוט לגמרי. לא אמרתי שהפסיד את שידוכו, וכו' וכו'.. הוא באמת לא כ"כ ענין אותי.... היא כתבה על החברה שלה]

אגיד לך מה העניין בשורש פס"דהדוכס מירוסלב

כשאני מקבל סירוב, אם אני חושב שהבחורה הפסידה - זה עושה לי קצת גבהות הלב. כי מי אני בכלל שמישהי "תפסיד" אותי?!

ואני לא אחד שמי יודע מה אוהב להרגיש שהוא יותר מאנשים.

 

אבל אני מניח שמה שנכון לי, לא נכון לכל אחד.

פשוט זה ההקשר הראשוני שעולה לי מהשורש הזה.

 

חוזר בי מדברי אם זה הגיע לכך

אני יכול להגיד לך ממה שאני מכיר..מבקש אמונה

אני לדוגמא, היו כאלה שהזהירו אותי מאד מבחורות שלא היו במדרשיה

שזה מתכון לבית בלי תורה, בלי השקפה נכונה וכו' וכו'  ואוי ואבוי

ובתור חוזר בתשובה חדש בהתחלה האמנתי...   

 

יש מצב גדול שגם הוא בסרט הזה,

ותוסיפי את הלחץ ההתחלתי של חוזרים בתשובה.. בכלל בלאגן אפאטי

 

 

ומה ראית בפועל?זית שמן ודבש


שזה בכלל לא מחייב... צריך לברר מי הבחורה עצמהמבקש אמונה


ואיך מבררים דבר כזה מהותי?זית שמן ודבש

ותודה שענית לי.

אני חושב שתראה כמה חשוב לה הלימוד לעומת הפרנסההדוכס מירוסלבאחרונה

בד"כ בנות שבאמת תורניות פחות היסטריות ויותר נוטות לביטחון בה' ומעדיפות לבטל קצת פרנסה בשביל התורה

יש אנשים מקובעים. זה מה יש.*צועד*
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך