נישואים מעורבים?!?

איך מסתדרים מבחינת הלכות אם את עדת שונות? ספרד/ אשכנז

פשוט הולכים לפי הבעל....לב טהור:)


ספרדיה שמתחנת עם אשכנזי?!?

זה עולם אחר מבחינתה,, הלכות תפילות הכל שונה..

נכון. אמא שלי מרוקאית התחתנה עם אשכנזי.ותן טל

זה המחיר של חתונה בין עדות - בסופו של יום יהיה קשה מאוד לשמור את שני המנהגים בבית. לכן הולכים לפי הבעל. למרות זאת, אם נניח האישה ספרדית והבעל אשכנזי ולבעל לא אכפת, הם יכולים לקבל שניהם על עצמם את מנהגי הספרדים, בבחינת מרא דאתרא דארץ ישראל (השולחן ערוך), ואז גם הבעל ילך לפי הספרדים.

 

לוקח זמן להתרגל, אני מניח, אבל בסוף זה שווה את זה. כמובן, תמיד אפשר גם לשלב - דברים שהם לא הלכה ממש (נניח, הלכה: זמן בין בשר לחלב, וכו'), אפשר לעשות מישמש. רוצים לשיר שירי שבת וגם פיוטים של בקשות? למה לא... רוצים בתפילה לשדך בין עדות - גם אפשרי, וזה דבר שנעשה בלא מעט בתי כנסת, שמכניסים גם מכאן וגם מכאן. 

 

בסוף - כל ישראל אחים. 

מסכימה איתך..לב טהור:)

בס"ד

 

 

למעט מה שכתבת למטה בין בשר לחלב... אין דבר כזה משמש...! אני ספרדיה ושומרת 6 שעות שלמות.. אם הבעל שלי ישמור שלוש שעות אני יודעת שבחיים אני לא אוכל לנהוג כמוהו.. כי ככה חונכתי והתרגלתי.. אז אני אמשיך לשמור 6. ולגבי הילדים אותם נחנך לפי מנהגי הבעל..!

 

וזה לא רק בדוגמה הספציפית הזו... יש לי כלל כזה- שאם יהיה משהו שבעלי ינהג פחות ממה שאני נוהגת היום בתור ספרדיה אני לא ארד מזה.. 

 

גם אימי ז''ל חשבה שהיא לא תעבור ל3 שעות.אניוהוא
אבל כיוון שהרב הורה שמנהג אחד בבית ולא שנים והמנהג של הבעל קובע- היא עברה.

צריך לדעת שמעיקר הדין צריך הפסק כל שהוא רק שהמנהג להחמיר יותר. הספרדים החמיר שש והרמ'א החמיר שעה!
אז אשכנזי ש'המחמיר 3 זה עדיין חומרא יפה מאד.
אבל זה קצת יוצר בלבולקוצ'ינית =)

הילדים יראו שאמא נוהגת ככה ואבא ככה..

 

בעיני, צריך להגיע לפשרה מסויימת שמקובלת על שני בני הזוג

זה ממש לא מבלבל.44444
בשביל זה יש התרת נדרים.המטיילת בארץ
אישה שנהגה שש ובעלה נובג לשמור שלוש ורומה לנהוג כמוהו פשוט ןעדות התרת נדרים ואז יכולה לשמור שלוש.
לא צריכה לעשות התרת נדרים.אניוהוא
המנהג בבית זה המנהג של הבעל וכל אשה נוהגת את מנהגיה בבית אביה עד החתונה בלבד, אח''כ הולכת למנהג בעלה.
תלוי את מי שואליםבת 30
יש כאלה שפוסקים שכן ויש כאלה שלא.
מעולם לא שמעתי על פוסק שאומר שאשה שהולכת אחר בעלהאניוהוא
צריכה לעשות התרת נדרים.


אשמח שתביא שמות ומקורות.
ממה שאני זוכר מדעת הרב יעקב יוסף זצ"ל גם אין עניין כזההדוכס מירוסלב

והוא בד"כ היה מזכיר את כל הדעות בנושא

אולי זה תלוי באיזה נושאבת 30
אני למשל, מכירה את הנושא של קטניות בפסח.
אני יודעת שהרב אליהו פסק שאישה אשכנזי צריכה לעשות התרת נדרים אחרי החתונה כדי לאכול כמו בעלה הספרדי.
לעומת זאת- הרב ליאור פוסק שלא.

יכול להיות שהפסיקה שונה בנושאים כמו נוסחים או מנהגי כשרות
^^^קטנה67
אני עשיתי
אני לא...בת 30
כשאמא שלי בררה אמרו לה שצריך וכך גם לדודה שלה.44444
לשניהן זה היה רלוונטי. שניהן ובעליהן אשכנזיים.אבל חברות שלי שבררו אמרו שלא צריך. לגעסתי לגבי פסח אמרו שלא צריך (בעלה ספרדי).
יש דעות שלא חייב לעשות התרת נדרים.44444
אני עברתי לשלוש שעות..למרות שגדלתי על 6יעל מהדרום
לק"י

אבל למשל א. חלב נוכרי אני לא אוכלת, ומשתדלת גם שהילד לא יאכל (למרות שבעלי כן).
זה נראלי ממש קשה..לב טהור:)
בס"ד

אבל באמת כן יש עניין שתהיה הלכה אחת.. אז כשנגיע לגשר (אם בכלל) נחצה אותו..
יעל מהדרום
לק"י

ואם היה הפוך- ברור לי שהייתי אוכלת קטניות בפסח.

(ואם כבר, אני נמנעת כמעט לגמרי מקטניות בפסח בגלל האשכנזיות בבית, אז לפחות נרוויח את השלוש שעות).
לדעתי זה תלוי כמה השלכה יש על שאר הבית.44444
למשל קטניות אי אפשר שמישהו לא יאכל והשאר כן. זה משליך על כולם.
לעומת זאת זמן המתנה בין בשר לחלב הוא אישי ואין לו השלכה על שאר הבית.

בעקרון הן לגבי קטניות והן לגבי זמן המתנה בין בשר לחלב יש הרבה מנהגים והרבה פעמים הגיוון בתוך העדה עצמה.

למשח במשםחה שלי קיימים בערך כל סוגי המנהגים לגבי המתנה בין בשר לחלב וחוץ מ-1 כולם אשכנזים.
גם לגבי קטניות זה די דומה, אצל האשכנזים פחות יש גיוון רק לשאלת הקנולה (אבל זה משמעותי מאד ונוגע לכל המאכלים) לעומת זאת אצל יוצאי צפון אפריקה יש ממש גיוון.
אצלינו אמא שלי המשיכה במנהגה מהבית לעומת אבא שלי44444
(אצל אמא שלי מהבית נהגו יותר). אני ואחותי התחתנו עם מישהו ששומר יותר אז היינו צריכות לשנות.
זה לא כזה נורא...

בתכל'ס נתקלים בזה רק לגבי סעודה שלישית שאז מס' השעות מאד משמעותי.

אגב כולנו אשכנזים אבל עדיין המנהגים שונים.
וואו בא לי להתחתן עם הולנדיתקוד אבל פתוח
ונקבל את המנהגים שלה<צ>
למה ציני?קוצ'ינית =)

אם אשכנזי מתחתן עם ספרדייה, הוא יכול לעשות התרת נדרים ולשנות מנהגים (למשל אורז בפסח )

כי לא על פי זה בוחרים בן זוגקוד אבל פתוח
ואני לא חושב שזה כל כך בסדר לבחור לפי איזה מנהגים ללכת לפי הנוחות שלנו.
אה.. חח..קוצ'ינית =)

גם לדעתי זה לא שיקול.

עדה, זה לא סיבה לפסילה.

 

מה שחשוב זה אופי ורמה תורנית

 

 

ואמרו לי פעם שזה אפשרי, לא בדקתי אם זה נכון, כשיגיע הזמן, אם זה יהיה רלוונטי אבדוק את זה

מי אמר לך שהוא יכול לעשות התרת נדרים?!? הדוכס מירוסלב

חח שמעתי שיעור של הרב יעקב זצ"ל שהוא ממש יוצא נגד הקטע הזה של ההתרת נדרים ואומר שאף רב לא יתיר דבר כזה (הוא בכוונה מכליל, כי מי שיתיר דבר כזה הוא לא פוסק).

אין לי מקורותקוצ'ינית =)

אם זה יהיה רלוונטי, אבדוק את זה (אם מר בחור יהיה אשכנזי)

למיטב ידיעתי זה תקף רק לפי הרב עובדיהירא שמים!
שפוסק שבארץ הולכים לפי מרן
רק שתדע שבאמת המנהג של ההולנדים לא פשוט לפוסקים כמו השאר..בסדר גמור


זה גם כשרות, אם אני רגילה לאכול רק מהדרין אני לא יכולה פתאום?!?

פתאום לאכול רבנות רגיל

זה לא קשור לעדותברגוע
^^^^ זה עניין ביניכםיעל מהדרום
זה עניין של הסכמהבוריס
אם תחליטי שאת מוכנה לוותר ולאכול גם רבנות זה בסדר, אםהוא יחליט שהוא מוותר ועובר למהדרין זה בסדר, ואם תחליטו שהל אחד ימשיך בשלו זה פחות בסדר אבל לא נוראי עד שיש ילדים ועד אז תגיעו להחלטה
בוודאי שאת יכולה. אישה הולכת אחרי בעלה.ותן טל
כמובן כמו שאמרו, אם הבעל רוצה ומוכן לעבור למהדרין כמובן שאין שום איסור.

אבל בדיוק כמו אישה שכל חייה שמרה 6 שעות בין בשר לחלב ואז התחתנה עם הולנדי או יקה, אז כן, היא יכולה -וצריכה, למעשה, כי זה בית אחד - לשמור שעה/שלוש שעות, כמנהג הבעל.

וגם חלק, ואבקת חלב נכרי וכו'...

וקטניות... (זאת הסיבה שהרבה אשכנזיות חולמות להתחתן עם ספרדי )
נכון.. כמעט הכל משתנה לגמרי..לב טהור:)

בס"ד

 

ומבינה אותך שזה שינוי ממש קשה..!

ובכל זאת- כדאי להנהיג הלכה ודרך אחת בבית. 

לדעתי זה באמת עניין של הרגל.. ולא הכל חייבים לשנות מיד.. יש דברים שאפשר לקבל יותר מאוחר כמו נוסח תפילה וכו'..

 

לדעתי לא צריך לשנות נוסח תפילה כלללטובה

מכירה כאלה. 

העיקר בשמחות! 

לא לשנות נוסח תפילה - ולהתפלל עדיין באותוותן טל
בית כנסת? כי אם כן אז סבבה, בבית הכנסת עצמו האישה תתפלל איך שנפשה חפצה, אבל אם אי שינוי הנוסח גם גורם להליכה לבתי כנסת נפרדים בשבתות וחגים - זה פוגע בשלמות הבית, וזה עוד לפני שדיברנו על ילדים.
לא מסכיםברגוע
סבא וסבתא שלי הולכים כבר 60 שנה לבתי כנסת שונים.
וב"ה הכל טוב..
גם בעיני זה לא נורא...יעל מהדרום
לק"י

וגם ככה יש נשים שלא הולכות לבית כנסת כשהילדים קטנים או בכלל לא
זכותך לא להסכים ותן טל
אי"ה לאחר שמגיעים ילדים במילא האיש והאישה לא הולכים ביחד44444
לביה"כ.
לרב האישה לא הולכת בכלל.
בחגים מאד נפוץ שהבעל מתפלל ותיקין והאישה מוסף במניין הרגיל.
במילא הם לא מתפללים באותו מניין.

וגם שהילדים גדלים או לפני שהם באים במילא בעל ואישה לא מתפללים ביחד אז לא רואה בעיה שיתפללו בבתי כנסת שונים.
לאו דווקא. הרבה מהדברים שקבעת כאןותן טל
ממש לא מוכרחים.

בכל מקרה, אמרתי את דעתי. ברור שבסוף כל משפחה והדינמיקה שלה.
מה לא מוכרח?44444
במנינים אורטודוקסים בשורה התחתונה בעל ואישה לא מתפללים ביחד.
התפילה "ביחד" משמעותה יותר רגשית מאשרותן טל
פיזית כיסא ליד כיסא. מה גם שאמא רואה את אבא מהעזרת נשים, והילד הקטן מתזז ביניהם, פעם אצל אבא פעם אצל אמא... אני רואה דברים כאלו ביומיום בבתי הכנסת בכל מקום. לי עצמי אין ספק שזאת חוויית תפילה משפחתית אחרת מאשר להתפלל בבתי כנסת שונים.
אבל כל אחדואחת מה שטוב להם.
אני זוכר את זה מהילדות, חוויה מאוד כיפיתהדוכס מירוסלב


מה החוויה הכל כך חיובית בתיזוז בין ההורים?44444
לא היית ילד פעם?ותן טל
תפילות וברכות לא חייביםיעל מהדרום
לק"י

קטניות בפסח- לפחות לחלק מהדעות מותר לה לאכול מחוץ לבית שלה.
אני חושבת שגם בעניין הדלקת נרות שבת ומקווה- יש פסיקה שהבת נוהגת כמו האמא.

השאר- מתרגלים.
לא נורא במיוחד..

אני ספרדיה שנשואה לחצי אשכנזי, אבל מצד האבא....
(לפעמים יש גם הבדלי פסיקה בתוך אותן עדות, אז גם להתחתן בתוך העידה לא תמיד פותר את הבעיה).
לא חייבים לשנות נוסח תפילה.44444
ההשלכות הן יותר לגבי הלכות כמו בפסח וזמן המתנה בין בשר לחלב (אני הייתי צריכה לשנות ושנינו אשכנזים).

כנ"ל.44444
כמו בכל דבר אחר.רינגטון


עקרונית לפי מנהגי הבעלבת 30
אבל יש דברים שלא חייבים להשתנות בבת אחת.
אני המשכתי להתפלל ולברך אשכנזי עד שהרגשתי שאני רוצה לעבור לספרדי.
עד היום הסדר השונה של ברכות השחר מבלבל אותי
בתחילה חשבתי שהתכוונת ליהודי/ה וגוי/האופטימיות
ה' ישמור..

לא חשבתי אי פעם שהמושג 'נישואים מעורבים' מתייחס לנישואים בין 2 עדות.
כל עמ"י אחים וערבים זה לזה

בכל מקרה, אין תשובה חד משמעית איך מסתדרים עם זה, כי זה מאוד תלוי בזוג עצמו ובכמה כל אחד מונח/מחובר למנהגי המסורת, להלכות ולכל מה שקשור לעדתו. כמובן שההלכה לפי הבעל, אבל אני חושבת שאפשר לשלב בדברים מסויימים.
חח.. גם אני קוצ'ינית =)


עדותhoshaya64

ידוע כמה מבורך הוא החיבור המעורב בין העדות השונות,

אחד מתלמידיו הגדולים של ה'בעל שם טוב', ר' מנחם מנדל מוויטאבסק, בעל "פרי הארץ", עלה ארצה לטבריה, והיה ידוע בערכיו הטובים והגבוהים. עליו מסופר:

 

הרמ"מ ראה לנכון את הצורך לאיחוד הקהילות בעם ישראל בין ספרדים ואשכנזים ואף השיא את בתו לבנו של הרב אבולעפיה מטבריה.

 

כל זאת, מתוך היבט מיוחד, המצווה את עם ישראל לשוב אל מקורו המאוחד, ולהתאחד חזרה.

 

כך גם לגבי החג הנודע כ"חג האהבה", ט"ו באב, כתוב במשנה וגמרא בתענית:


אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב ..אלא חמשה עשר באב מאי היא? - אמר רב יהודה אמר שמואל: יום שהותרו שבטים לבוא זה בזה

 

ועל כך מעיר רש"י, גדול הפרשנים:


שהותרו שבטים לבא זה בזה - דרחמנא אמר "וכל בת יורשת נחלה ..ולא תסוב נחלה ממטה למטה אחר כי איש בנחלתו ידבקו בני ישראל" ועמדו והתירו דבר זה בחמשה עשר באב. 

 

באופן עקרוני, כל שבט היה צריך לקבל את נחלתו ותו לא, בלא רשות להתערבב עם השבטים האחרים, ולכן כל שבט ערך נישואים בחיקו, ולא עם שבטים אחרים.
אמנם כך היה, אולם עם ישראל צריך להתאחד, ולכן "יום שהותרו שבטים לבוא זה בזה", "לא היו ימים טובים לישראל" כמותו.

 

מבחינה הלכתית, באופן עקרוני, נהוג שהאשה הולכת אחר מנהג בעלה, כפי שאשה מצטרפת לשבטו של בעלה, אך אין זה מחייב. 

המנהגים אינם חייבים להשתנות, אדרבה הם יכולים להצטרף זה לזה.. אם רוצים להחמיר, או לעשות כדעתו של רב שהזוג לומד ממנו, ודאי שאפשר.. וכן מומלץ לשאול את רבם של הזוג כיצד לנהל את ביתם, אילו מנהגים לנהוג משני הצדדים..

בדרך כלל, הילדים נוהגים על פי מנהג האב, ושוב, לשאול רב.

 

 

 

 

 

מסתדריםהזדמנות

שאלו יהיו הבעיות שלנו

המשפחה לעתיד אחרי הבעל - האישה או מישרת קו או ממשיכה לנהוג כבסדר גמור

בית אביה

מסתדריםאביגיל.
יש זוגות שבהם כל אחד ממשיך עם המנהגים שלו,
יש זוגות שבוחרים ליצור איזה מארג ששניהם ישמחו בו
ויש כאלה שבוחרים לאמץ את הפסיקה של בן/ת הזוג.

אני מאמינה שזו החלטה אישית שלהם
פשוט, משלבים בהחלטה משותפת.אברי
ומה שצריך בשבילו התרת נדרים, עושים התרת נדרים.
חשבתיפה לקצת
יהודי וגוי
או מקסימום דתי וחילוני
אבל נישואים מעורבים זה גם בין עדות?!
תכף זה יהיה גם בין המינים
לדעתי ההבדל המשמעותי ביותר הוא בפסחבת הרים

אם יש או אין קטניות. בכל השאר בגדול הולכים לפי האבא אבל נראה לי שכל בית מוצא את הגמישות שמתאימה לו. למשל, יש נשים שלעולם יישארו עם נוסח הסידור שהורגלו אליו מילדות, בלי קשר לבעל.

בעיקרון הולכים לפי הבעלאדל35אחרונה

ככה לפחות אני עשיתי וככה זה באמת מסודר יותר.

לוקח זמן להתרגל אבל מתרגלים. גם רוב ההלכות זהות. השוני הוא לא ברוב אלא בחלק מההלכות.

נוסח תפילה אישה יכולה להשאיר כמו שנהגה לפני הנשואים.

ככה הדריך אותנו הרב ואני ממשיכה להתפלל בנוסח שאני רגילה אליו.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נוגע ללב!כינור יהודי

אני פה קודם כל בשביל אמפתיה. מה שסיפרת נשמע כמו חוויה מקטינה ומבאסת.

לכל אחד יש דימוי, שקשור בחוויות עבר בין היתר, ל"מהי גבריות" ו"מהי נשיות". אני מרגישה שכדאי שתעשה בירור בתוך עצמך א) איך אתה מגדיר גבריות. ב) האם אתה מרגיש שאתה עונה על ההגדרה שלך למושג הזה?

אם התשובה היא - כן, זו התחלה נפלאה! אז מישהי אחרת תזכה במתנה הזו. אני בכלל לא נבהלת מה"רגישות" שלך שתיארת. זו גם מתנה. בסוף העניין הוא כימיה. יכולה לבוא מישהי וממש להעריך את המתנות שזכית בהם. כלומר, להעריך את הרגישות שלך, וגם להעריך את הגבריות האמיתית שלך.

בעיניי גבריות זה מישהו מוביל, משמח, מענטש, מפרנס ועוד.

זה שנפגעת ממנה בדיוק בנקודת הגבריות זה הדבר הכי הגיוני בעולם. היא באמת פגעה בנקודה הזו אצלך.

לסיכום, תתבונן ביכולות שלך, הגבריות וה"נשיות" (כלומר, נקות הרגישות אצלך), ותבין שאתה נושא בתוכך מתנות ככ נפלאות, שכשתבוא האשה הנכונה, היא תזכה בכל כך הרבה מתנות!

בהצלחה!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילואאחרונה

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך