חבורה בשבתאניוהוא
נראה לכאו' אסור להאדם להעביר 'חבורה' (במלעיל) בשבת.

שכן אמרו בגמ' שהעושה חבורה בשבת חייב .

האם יש צד להתיר?
אתה מכין שני מאמרים?הדוכס מירוסלב


וכל המרבה הרי זה -אניוהוא
מסובך!
ויש לחלק לגבי חבורה בגברא וחפצאחוני המעגל פינות
אם אמרינן חפצא,ז"א יש איסור שתיווצר חבורה, נראה שחבורה היא עצם הלאו ולכאורה נראה לאסור

אולם אם אמרינן גברא, ז"א יש איסור לאדם לגרום חבורה, ואם אינו גורם אלא מתחבר נראה שיש להקל


ויש לעיין לגבי המחבר, אם עבר וחיבר חבורה, האם לחבור בו יהיה משום איסור הנאה מחילול שבת של יהודי או שמא יש לסבור שמצוות לאו להינות ניתנו


על כל פנים, לכאורה נראה שאף על פי שיכול האחד ויעשה חבורה אם יעשו שניים הרי יהיה להם שנים שעשאוה ויש מקום להקל

ועוד יש מקום לאיסור שמא יתווכחו השניים הדיעה ויבוא השלישי ויכריע ויעבור בינהם ואז יש מישום מפיס (שמפיס הצדדין) ואף משום צד (שצודד למצודד)

ונראה שדין זה דין עיסה שנתערבו בו ספיקות רבים ולכן ספק יכול לבוא בקהל מ.ש.ל
אם זה על החפצא פשיטא שמותר דהרי הכנה היא בחולאניוהוא
ורק מוסרים בשבת.
חשוב חשבתי,אניוהוא
שהדבר תלוי האם החבורה מיחבר לביא או מפקד פקיד.
ומכיוןצשכל מה שעתיד תלמיד ותיק לחדש כבר נמסר למשה רבנו בסיני, א'כ פשיטא שהוא מפקד פקיד ומותר.
אם כן צ'ע מדוע הגמ' אמר שאסור לעשות חבורה בשבת.
אחדששהט כראוי לידידי חביבי כאח לי הגאון הגדול אניוהואנחשון מהרחברון

הושיעא נא.

מכתבך ובו שאלתך שאלת חכם הגיעני זה מכבר אך טירדותי תכפו ולא נתתי ליבי להתעמק בסוגיא סבוכה זו כי מה שהלב חושק הזמן עושק, ותעף עיני לרן בפסחים על דברי הגמ'  שלושים יום קודם הרגל דורשים בהלכות החג שכותב שמשמעות ההלכה ששואלין ל' יום לפני החג היא, שאם באים לשאול שאלות בהלכה, השואל בהלכות פסח נחשב כשואל כענין והוא קודם לאחר.

והנה עיצומו של יום קדוש זה ט"ו בשבט אשר בו כל מיני אילנות המגדלים ענפיהם כציצת הראש נוסעים לאוקראינה לטומאת ארץ העמים להפטר מחיוב תו"מ כלאיים ושביעית ע"מ לשהות בראש השנה אצל הצדיק היושב אצל הנחל נובע מקור חכמה הינו 30 יום קודם החג הקדוש פורים הבעל"ט. 

על כן עלה בליבי שמן הראוי לעצור כל עיתותי ולהקדיש זמני לענות לשאלת מילי דבדיחותא זו אשר זה זמנה ועל כן אזרתי חלצי להעמיק ולכתוב בקצרה בבחינת תן לחכם ויחכם עוד.

לדבריך יש לדון בשיטות הראשונים בסיבת חיוב עושה חבורה. כולי עלמא סוברים כי חבורה היא תולדה של חובל ובחובל נחלקו הראשונים תולדא דמאי. לשיטת רשי חובל חייב משום נטילת נשמה אך לאחר מכן כותב "לשון אחר: כיון דיש להן עור - נצבע העור בדם הנצרר בו, דחייב משום צובע" הרמבם דן החובל משום דש וכן כתב "וכן החובל בחי שיש לו עור חייב משום מפרק, והוא שיהיה צריך לדם שיצא מן החבורה, אבל אם נתכוון להזיק בלבד פטור מפני שהוא מקלקל, ואינו חייב עד שיהיה בדם או בחלב שהוציא כגרוגרת. .

והנה יש לדון מאי נ"מ לן בין שיטות הראשונים ותבט עיני עוד לגאון ביה"ל בשטז, ח, 'והחובל', שכך היא דעת רש"י, רמב"ן, רשב"א, ריטב"א, מאירי, תוספות ועוד. והטעם כתב הר"ן (לח, ב): "משום נטילת נשמה שבאותו מקום, כי הדם הוא הנפש". וכ"כ הט"ז שטז, ה, ומ"ב שטז, כט. והנפקא מינא ביניהם בשלושה דברים (באו"ה שם): א) לרמב"ם אינו חייב אלא אם כן היה בדם שיעור גרוגרת, ולרוב הפוסקים אפילו בכלשהו חייב. ב) לרמב"ם חייב גם אם חבל לאחר מיתה ויצא דם, ולרוה"פ אין חובל במת. ג) חובל למטרה מסוימת בלא שצריך לדם, לרמב"ם זו מלאכה שאין צריך לגופה, ולשאר הראשונים זוהי מלאכה הצריכה לגופה. ולהלכה כתבו האחרונים כרוב הראשונים שחובל חייב משום נטילת נשמה.

וללשון אחר ברשי יש לומר שכל שאינו להוציא הדם לצבוע העור שירצו הכלבים לאכלו אינו חייב עליו.

ולנידון דידן יש לדון לשיטת הרמבם מדוע אסור להעביר חבורה בשבת ויש לומר כי דייקא ביציאת דם כגרוגרת והדם הוא הנפש וגזרינן כל חבורה אטו חבורה דחפרני דישיבתא דמוציאי נפשם של כל בני הישיבה עד דמסיימים שמועתיהו. ובזה יש וודאי כגרוגרת להתחייב. ומכאן יש לדון בסוגייא דגמרא שישן חשוב כמת ובחבורתם דחפרני דישיבתא קא מנמנמי תלמידי טובא ולרמבם חייב על זה. אך לנ"מ הג' לשיטת הרמבם החובל שלא לצורך חייב כי משאצל"ג חייב לרמבם ווודאי שזה אינו צריך לגופו הרי הוא בעי שיקשיבו לו ולא שתצא נפשם ממנו. אך גם לשיטת רשי ושאר אחרונים זו מלאכה הצריכה לגופא ואם כך יהא חייב, יש לתרץ כי במקום צערא דסיני דבעי לחזור על תלמודיה יש להקל ובפרט במקום ביטול תורה.

וכן יש לדון לשיטת רשי ודעימיה שחובל חייב משום נטילת נשמה האם יש פתח להקל  במסירת חבורה בשבת. ולכאורה גמ' מפורשת שבת קו, א: "תני רבי אבהו קמיה דרבי יוחנן: כל המקלקלים פטורים חוץ מחובל ומבעיר. אמר ליה: פוק תני לברא חובל ומבעיר אינה משנה, ואם תרצה לומר משנה, חובל בצריך לכלבו מבעיר בצריך לאפרו. והאנן תנן כל המקלקלים פטורים? מתניתין רבי יהודה, ברייתא רבי שמעון".מכאן דחובל אסור אף במקלקל שמועתו ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכ"ש במחדש חידושים שנאמר למשה מסיני שעתיד לחדשם.

אך יש לצרף להקל דלימוד התורה בחבורה בשבת נזכר כבר במדרש "אמר הקב"ה למשה: עשה לך קהילות גדולות ודרוש לפניהם ברבים הלכות שבת, כדי שילמדו ממך דורות הבאים להקהיל קהילות בכל שבת ושבת ולכנוס בבתי מדרשות, ללמד ולהורות לישראל דברי תורה איסור והיתר, כדי שיהא שמי הגדול מתקלס בין בניי. מכאן אמרו: משה תיקן להם לישראל שיהיו דורשים בעניינו של יום, הלכות פסח בפסח, הלכות עצרת בעצרת, הלכות חג בחג. אמר משה לישראל: אם אתם עושים כסדר הזה, הקב"ה מעלה עליכם כאילו המלכתם אותו בעולמו, שנאמר ואתם עדי נאם ה' ואני א-ל" (ילקו"ש ויקהל ת"ח). וכן נהגו ישראל ויש ליישב.

ואמר רבי זירא, שבתחילה חשב שאותם האנשים הרצים לשמוע את הדרשה מחללים שבת, שאינם הולכים בנחת. אבל לאחר ששמע את דברי רבי יהושע בן לוי שאמר: "לעולם ירוץ אדם לדבר הלכה ואפילו בשבת", היה רץ גם הוא לדרשה (ברכות ו, ב). מכאן שיש להקל באיסורי שבת ע"מ לשמוע דרשת הרב וחבורתו 

על כן ליבי אומר לי דיש להתיר ובפרט אם הבעל חבורה  אינו מרדים את שומעיו שבזה יש לדון כאילו אינו נוטל הנפש לשיטת הרמבם ותן לחכם ויחכם עוד 

החותם לכבווד התורה ולומדיה 

נחשון מהצפון

מחפרני דישיבתא.

 

ואחר כל זאת אבקש מידידי שאם הוריתי שלא כדין יעלה משאו ומתנו על הכתב ויורה לי דרך אמת וה' יעזרנו על דבר כבוד שמו

 

דברי ידידי הגאון כעח לי שברכתו במ'מ כי הוא מידי דזיין באורייאניוהוא
נעמו לי ביותר שכן זכה הוא לכוון לאתחלתא דפילפולא דחזאי לי ועוד הוסיף מדיליה כיד ה' הטובה על מקלדתו.
והנה הלום ראיתי הא דכתב ע'פ הרמב'ם שאם הרדים ה'ל נוטל נשמה ועל כגון דא נאמר שהוא 'אמת לאמיתה חברים', אך לדץטעמיה היה נראה לומר שלרוב הראשונים יהיה מותר,
ואחר העיון רציתי לומר, שפשיטא לי שלמ'ד שחובל אסור משום 'מפרק' הרי פשיטא 'חבורה' נאסרה שכן הוא מפרק קושיותיו כמה שאיתא בהרבה מקומות בש'ס 'הןא מותיב לה והוא מפרק לה'
וכן למ'ד שאסור משום צובע מראה לענ'ד שיש לאסור שכן הוא בחבורתו מוסיף צבע לפשט דבר הגמ' והראשונים, כדאמרי אינדי 'מוסיף צבע לחיים'.

אלא דאחר כל הני סברות לאיסור, יש לעיין טובא מה שהביא הד'ג שליט'א מהא דהתקין שיהא משה דורש ל' יום קודם החג,
וע'פ פשטו"ת היה נראה ליישב שמשה התקין לדרוש ולא לעשות חבורה, והכי פשיטא לי, שהרי דרשה אינה כחבורה וקללל לחלק והוא פשוט.
והשתא דאץינא להכי נראה לי לאסור,
ואכתי צריך לי עיון, כמה שנאמר 'להתראות בפרק הבא'
ומה שכתב כבודונחשון מהרחברון

והנה הלום ראיתי הא דכתב ע'פ הרמב'ם שאם הרדים ה'ל נוטל נשמה ועל כגון דא נאמר שהוא 'אמת לאמיתה חברים', אך לדץטעמיה היה נראה לומר שלרוב הראשונים יהיה מותר,

הנה נראה דלא דק בלשוני דהא אני כתבתי לטעמי דהרמבם שמנמנם הינו מוציא כגרוגרת מן הנפש ולא משום נטילת נשמה דהא לרמבם החובל חייב משום מפרק. אך אכן לשיטת שאר הראשונים המובאים בב"י ובביה"ל וודאי יתחייב משום נטילת נשמ אם לא יפט מצד משצל"ג שפטור אבל אסור.

עוד יש ללעיין במה שכתב הדר"ג מדין מפרק  דהרי לא דמי מפרק אוכל למשקה דאסור למפרק משקה למשקה שהרי התורה הקדושה בבחינת מים שנא' הוי כל צמא ילכו למים. והמקשיבים לחבורתו חבורת חכם הינם בבחינת "גוש בשר ישן" הנה יש כאן ההיפך ממפרק דמרק אוכלא למשקה וכאן יש משקה שמתפרק לאוכלא וצע"ג וגם אם אין דינם כגוש בשר עדיין משקה היוצא מן המשקה אינו אסור משום מרק.

עוד לש לשבח ולרומם סברתו הישרה בדין מוסיף צבע לחיים  ואלמלא דמסתפינא הייתי אוסרו אך מה אעשה שא נפסק כלשון אחר זה.

ומה שכתב כבודו לחלק בין דרשה לחבורה לא נהירא לי כלל דמאי שנא דרשה ומאי שנא חבורה דשנינן אין בין דרשה לחבורה אלא המעביר בלבד דחבורתו של רה"י היינו דרשה ודרשתו של אברך מן המניין היינו חבורה ומאי מצית לחלק?

והיה נראה לומר דיש לחלק שטעמא דהתירו דרשה הינו לאפרושי מאיסורא במאן דמלמד הלכות ואם חבורתו הינה בפלפולי סרק במגדל הפורח באוויר (דמתקרי אליקועפטר ואיכא דאמרי דמתקרי בואיענג ואיכא דמפרשי אותם מגדלים תאומים שהבואיענג נכנס בם והפריחם באוויר) אך אם בחבורתו מלמד אליבא דהלכתא אפילו הלכה אחת יש להקל.

וכ הסכים עימי הגאון מרא דמילי דשטותא חכם יפת נרו"י דהוא מפיצולי דאישיותא דילי.

ויש להאריך בזה טובא והנראה לענ"ד כתבתי להתיר

 

אכן לא דקתי ונתחלף לי רמב'ם בשאר ראשוניםאניוהוא
אמנם הא דכתב שיפטר מנטילת נשמה מפני שהוא מלאכה שאצל'ג הור תמוה שכן הוא פסיק רישא דירדמו כמה אינשי דלא מעלי (וי'ג כמה אינשי דכן מעלי משום דבמכינתא דעלי ליכא רגילות לחבורות בעיון וק'ל).

ומה שהקשה למ'ד מפרק שהכא הוא מפרק משקה ממשקה הוא תמוה, שאם היה משקה ונשאר משקה מאי פירוקא איכא? אלא פשיטא דהויא גוש וממנה הוציא משקה. ומה שאמר שהתורה נשלה למים, הוא לא קשור מידי, דהרי נמשלה התורה גם ליין ולחלב דאיכא בהו מפרק טובא. וב'ה בכר, דמה שאיתא ליה קושיא הוא בגדר ענב ולאחר שפירקה יצאה תורה מבוררת ומשמחת כיין. (וה'ה והה'ט הא דנמשלה לחלב וע' באתרא דמועצתא דחלבא)


ומה שלא ירד לסוף ולעומק כוונתי החילוק בין דרשה לחבורה, שכן דרשה היא במילי דאגדתא
וליכא מידי מכל חששא הנ'ל, אך חבורה דהיא במילי דאורייתא עצמם איכא חששא טובא.

ובפסיק רישה חייב ויש להקשות עוד על מה שכתבנחשון מהרחברון

כי ליכא מפרק ממשקה למשקה ורציתי להשיב על דבריו לולא נזכרתי בדברי הב"י שהביארמבם שאומר שהמחבץ את החמאה חייב משום בורר שמפריד החלב מן הקום וכתב הרב המגיד שהוא מן התוספתא ועל כן חוזר אני מן ההיתר שהוריתי בזה דהא הוא בורר ממש משקה ממשקה.

 

אך מה שנהירא לכבודו לא נהירא כלל ואחר מחילה יש ללמד זכות שכד ניים רב אמר להא שמעתא דהרי בדרשא קודם החג יש לדרוש דווקא בהלכות החג אליבא דהלכתא ולא באגדה. 

אך ליבי נקפני לכתוב כך סתם ללא ניסיון ללמד זכות ומצאתי דהיא מחלוקת אחרונים במה יש לדרוש דלפי בעל התניא (שו"ע שם): "והעיקר לדרוש ולהורות להם דרכי ה' וללמד להם המעשה אשר יעשון, ולא כמו שנוהגין עכשיו". ואילו בערוך השולחן (שם סעיף ו): "ויש לדרוש מעניינא ולהלהיב את העם לתורה וליראה. אבל בענייני שאלות של פסח לא שייך, דכל אחד שואל מה שנסתפק לו, אם לא דברים כלליים". 

 

אך אחר העיון שוב אינו נראה כי לדעת ערוך השולחן זל אין איסור לדרוש בהלכות פסח כי אם אין צורך בכך.

על כן תיובתא קשה היא עליך ועליך להביא ראיה גדולה לאיסור לאחר שרבו המתירים והם כחבל נביאים ראשונים ואחרונים

 

אם איתא דאני כד ניים כבודו כד ישנא שינתא דדובא בחורפאאניוהוא
דבר שאיתא 'דורשים בהלכות' אין זה לומר שדורשים בהלכתא,
אלא הוא כעין מה דאיתא בליקוטי הלכות, שמביא הלכה כדי לדרוש עליה דרשות ולא כדי ללמד את העם דעת.
והוא פשוט וברור למבין ולערני.
ולא כך הם דברי הגרז בשולחנונחשון מהרחברון
(שו"ע שם): "והעיקר לדרוש ולהורות להם דרכי ה' וללמד להם המעשה אשר יעשון, ולא כמו שנוהגין עכשיו"
אין מביאים ראיה מחסידיםאניוהוא
אכן אם היה בתניא אך בשוע מביאיןנחשון מהרחברון
וכן המשנה ברורה סוברנחשון מהרחברון

דיש ללמד הלכתא

עיין שם

או"ח רצ

(ו) ולדרוש וכו' - והעיקר יהיה אז ללמד לרבים את חקי האלהים ואת תורותיו להורות הלכות שבת והאסור והמותר גם להמשיך לב השומעים באגדה המדריכים את האדם ליראת שמים וכדאיתא בילקוט ר"פ ויקהל אמר הקב"ה למשה עשה לך קהלות גדולות ודרוש לפניהם ברבים הלכות שבת וכו' להורות לישראל איסור והיתר וכו' ולא כמו שנוהגין עכשיו [ב"ח ומ"א]:

יש לדון מאי נטילת נשמה איכאasd100

ונ''ל דההוא מתחייב בנטילת נשמה בעצם העברת החבורה בשבת - דהא 'חזקה אין  אדם נשאר ער בחבורה'- ובהאי שנתא איכא מעין נטילת נשמה א''נ נטילת נשמה 'ממש' ('ממש' בצירה ומלעיל), והא, דהיינו עומק השינה תליא באורך 'דפי המקורות' - אי א''יי שלוש אי א''יי ארבע (A3 A4 בלע''ז), ואי דו''צ אי לא דו''צ. וכדקי''ל שינה אחד משישים במיטה (ועיין תוס' רכב''ל למטה).

ויש לחלק - דאי החבורה קצרה - ודאי שרי דהא אין אדם ישן בפחות משלושים דקות, ומימרא בשבת לא על דא קאי. וכדחזינן בבתי כנסיות ובתי מדרשות דעבדינן חבורה קצרה בשש''כ אחר מנחה גדולה - דשם עיקר שנתו של אדם ואינם ישנים.

אלא - אי החבורה ארוכה אפי' כל העולם באין לשמוע דרשתו של רב זה ואפי' באגדתא - אין עושין חבורה, ומשום מעשה שהיה (בי) דלאחר מנחה קטנה דשבתא נשארתי בבית הכנסת לשיעורא רבא בתוספת מקורות. והנה כמעשה נחש הקדמוני שר''י הנחתי ראשי על הסטנד''ר משום עיפותא, ונפלתי למשכב. והנה מעירני איש אחד מן הרמתים צופים (רמתיים - שגבוה כשתי רמות, צופים - שצופה על כולם), ונוכחתי כי הגיע זמן ק''ש של ערבית, ובושתי ונכלמתי וחפרתי עד מאוד והיה לי לדיראון עולם. ומשום הכי גזרינן על חבורה בשבת.

ויש להקשות - דהא בחבורה והא בשיעור - אבל יראה לי דאין לחלק. וכדאאיתא בתוס' רכב''ל דשיעור וחבורה - תרי דחד, דבשניהם יש אחד משישים במיטה.

 

טוב כ''כ נהנתי מהפילפול בשרשור זהנחשון מהרחברון
חזרתי היום על דש ונזכרתי... תקשיב @אניוהוא זה פשוט עצמות הדבר הזה.
אניוהואאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך