קודם כל להגדיר כללים.
מניחה שהקטנים לא חוזרים באותה שעה נכון?
אם הקטנים חוזרים ב2 אז תדאגי שהאוכל יהיה מוכן מראש
שבי איתם לאכול עד 14 וחצי, ואז עוד חצי שעה של יחס וסיפור או משחק רגועים עד שיגיעו הגדולים.
יגיעו הגדולים יאכלו גם חצי שעה,
ותגדירי שאין לצאת לפני שיעורי בית ומערכת.
אם יש ילד שאת רואה שמחפף או לא מדייק אפשר לדבר איתו
לשאול אם צריך להכין איתו יחד
לשבת לעבור איתם על התיקים כל יום שני נניח לסדר למיין להדביק דפים לזרוק זבל...
אפשר להגדיר שהזמן לשיעורי בית אוכל מערכת הוא עד 16 מי שלא עושה חא יכול לצאת לשחק.
לא יודעת בני כמה הקטנים אבל עצה שאהבתי זה לקנות לקטנים חוברות עבודה לגיל שלהם ובזמן שהגדולים עושים
שיעורים לתת להם גם את התעסוקה שלהם שירגישו בעניינים...
ככה הם גם יתרגלו לשבת לזמן מסוים אחרי האוכל גם לכשיגדלו

בכללית ילד בכתה ד הוא ילד גדול כבר.
אני חושבת שכדאי להגדיר בתוכך גם מה אחריות שלו ומה אחריות שלך.
לדוגמא הוא אחראי להכין שיעורים, את אחראית לדאוג למסגרת זמן לכך ולהיות זמינה עד 16 לעזרה ושאלות וכו.
אחרי הזמן הזה אין יותר שיעורי בית ומי שלא מכין לא יהיו לו...
כמובן צריך לדבר על הדברים
ואינו דומה ילד עם יכולת לאחריות ומוטיבציה ללימודים לילד שמתקשה וצריך יותר דרבון
ואז אולי נכון יהיה ללכת על שיטה אחרת...
אבל בגדול השאיפה היא בעיני כן להעביר את האחריות לילד
וחשוב ממש להקנות הרגלים לכך כבר מכיתה א'.
אם את רואה פעם אחת שהוא אמר שאין לו שיעורים ויש לו שבי לדבר איתו על זה,
תבררי אם אכן לא ידע או חא רצה
ומה הוא מציע לעשות אם זה המצב וכו