איך מביאים יחס אישי לכל ילד במשפחה מרובת ילדים??משפחת הדובים
הי צריכה דחיפת מרץ..
יש לי ב"ה ילדים צפופים כאשר הגדול בכיתה ד.
הגדולים חוזרים הביתה באזור שעה 3
ומאוד רוצה לשבת איתם על שעורי בית אבל אני תמיד שואלת אם יש שיעורים והם תמיד אומרים אין ורצים לשחק אצל חברים. ואז אני מגלה בווצאפ שיש ויש ש.ב ומבחנים...
ואני כל הזמן אוכלת את עצמי למה לא פתחתי את התיק והוצאתי להם את כל הזבל מהתיק (כי גם בעניין מערכת אני סומכת עליהם שיעשו והם מחפפים ולא תמיד מביאים את מה שצריך) וקשה לי לשבת איתם כי הקטנים גם רוצים את הצומי שלהם ואחרת יהפכו את הבית...
הקיצר די פרקתי אבל צריכה עידוד ולשמוע איך עושים זאת איך מוצאים את הזמן לשבת איתם לפני שעה 4 שאז ירצו ללכת לחברים... (בעלי עובד עד מאוחר ולא יכול לעזור)

תודה
נשמע שכדאי לקחת עזרה עם הקטניםלב אמיץ

כשהגדולים חוזרים.

אפילו בחלק מהימים, 

 

זיהית נכון את הקושי ועכשיו צריך למצוא לו פתרון.

ובאמת לא צריך הרבה זמן לזה, מה שחשוב זה 100% פניות בסבלנות, וגם התמדה.

מהר מאוד תראי איך הגדולים נהנים להשקיע בלימודים עם ההדרכה והמעקב שלך.

בנחת ובהדרגה תוכלי להדריך אותם להרגלי למידה, לסדר בתיק, תראי איפה לשים דגש עם כל אחד מהילדים, וכמובן לטעת בהם חווית הצלחה בלימודים.

זה זמן שאין ברירה אלא להקדיש אותו. וגם את תהני מלגלות את הצד הלימודי של הילדים ומהתחושה שאת מטפלת היטב בילדים הגדולים.

כמובן הכל בסבלנות ובנעימות.

 

לפעמים אפשר גם הפוך - שאת תהיי עם הקטנים ומישהו אחר יעזור בהכנת שיעורי בית והכנה למבחנים.

אפשר להיעזר בסבתות או בשכנה מבוגרת או בנערה צעירה.

 

ואם קורה מדי פעם שלא מסתייע ולא מספיקים, לא נורא. העיקר להשתדל למלא את המשימה הזו כמה שאפשר בצורה מסודרת.

בעז"ה מעט הזמן שתקדישי לכל אחד יניב רווח עצום לילדים. 

האם את בטוחה שהם לא עושים?l666
הרבה פעמים שיעורי בית זה להשלים למי שלא הספיק בכיתה. את בודקת בחוברות? גם לא נראה לי שזה נכון לעשות שיעורי בית ישר אחרי בית ספר, חייבים לנוח קודם ולאכול. אולי את יכולה להשכיב את הקטנים ואז לשבת עם הגדולים. או כן להרשות קצת להפוך את הבית. גילוי נאות , יש לי ילדים באותם גילאים ואני יושבת רק עם כיתה א', ושאר ילדים רק אם הם מבקשים עזרה. דפי מבחן תוך כדי, יושבים עם קטנים עם קוביות ובינתיים אני שואלת את הגדולים שאלות.
בעיניפאז
קודם כל להגדיר כללים.
מניחה שהקטנים לא חוזרים באותה שעה נכון?
אם הקטנים חוזרים ב2 אז תדאגי שהאוכל יהיה מוכן מראש
שבי איתם לאכול עד 14 וחצי, ואז עוד חצי שעה של יחס וסיפור או משחק רגועים עד שיגיעו הגדולים.
יגיעו הגדולים יאכלו גם חצי שעה,
ותגדירי שאין לצאת לפני שיעורי בית ומערכת.
אם יש ילד שאת רואה שמחפף או לא מדייק אפשר לדבר איתו
לשאול אם צריך להכין איתו יחד
לשבת לעבור איתם על התיקים כל יום שני נניח לסדר למיין להדביק דפים לזרוק זבל...

אפשר להגדיר שהזמן לשיעורי בית אוכל מערכת הוא עד 16 מי שלא עושה חא יכול לצאת לשחק.

לא יודעת בני כמה הקטנים אבל עצה שאהבתי זה לקנות לקטנים חוברות עבודה לגיל שלהם ובזמן שהגדולים עושים
שיעורים לתת להם גם את התעסוקה שלהם שירגישו בעניינים...
ככה הם גם יתרגלו לשבת לזמן מסוים אחרי האוכל גם לכשיגדלו

בכללית ילד בכתה ד הוא ילד גדול כבר.
אני חושבת שכדאי להגדיר בתוכך גם מה אחריות שלו ומה אחריות שלך.
לדוגמא הוא אחראי להכין שיעורים, את אחראית לדאוג למסגרת זמן לכך ולהיות זמינה עד 16 לעזרה ושאלות וכו.

אחרי הזמן הזה אין יותר שיעורי בית ומי שלא מכין לא יהיו לו...
כמובן צריך לדבר על הדברים
ואינו דומה ילד עם יכולת לאחריות ומוטיבציה ללימודים לילד שמתקשה וצריך יותר דרבון
ואז אולי נכון יהיה ללכת על שיטה אחרת...

אבל בגדול השאיפה היא בעיני כן להעביר את האחריות לילד
וחשוב ממש להקנות הרגלים לכך כבר מכיתה א'.
אם את רואה פעם אחת שהוא אמר שאין לו שיעורים ויש לו שבי לדבר איתו על זה,
תבררי אם אכן לא ידע או חא רצה
ומה הוא מציע לעשות אם זה המצב וכו
תגובה יפה ונכונהבת 30
ועוד דבר- קצת קשה לביצוע אבל אפשר לנסות. לתת לכל ילד זמן אמא קבוע משלו. מספיק רבע שעה בשבוע,שאת איתו. מספרת סיפור, משחקת משחק, מלמדת מלאכת יד כלשהיא, מכינה עוגיות וכד'. אפילו לעשות לשניים כל פעם ולתת לשניהם את כל כולך זה טוב.

גם אפשר להחליט שלא כל יום הולכים לחברים. יש ימים שנשארים בבית.
שאלה גם עד כמה זה יעזורl666

אכתוב על עצמי. בן שלי בכיתה ה' לומד משנה ואני לא למדתי בבית ספר דתי, אין לי מוסג במה שהוא לומד...

גם בגאוגרפיה מי פה זוכר איך נקרא ים קטן ליד יוון , יש שם ארבעה... 

או חילוק. פעם בהריון ולידה היה שרשור שהרבה לא זוכרות סוג של חילוק, זה כיתה ד'... 

במקרה כזה אימא תצטרך בעצמה להשלים חומר לימודים לפני שתשב עם ילד אחרת פשוט אין טעם נראה לי...

תודה לכולם!!משפחת הדובים
העניין שהם חוזרים באים הביתה בממוצע בשעה שלוש. יש אחת שהיא אחראית ותמיד עושה ש.ב בכיתה ואם יש היא יושבת ועושה . הבן מתקשה קצת באנגלית אז אולי לכן הוא "שוכח" שיש ש.ב והכתבות.... לכן צריכה טיפים בעיקר לגביו כי לא זוכר תמיד לעשות מערכת לא לומד ברצינות. הוא ילד חכם מאוד שקורא אנציקלופדיות להנאתו... לכן ממש חבל לי כי הוא ממש מסוגל רק צריך להתאמץ טיפה ויצליח!! יש עוד ילדה שלה קצת קשה בלימודים אז אין לה ככ מוטיבציה ולכן גם אני צריכה לעזור לה שתראה הצלחות.
אשמח לטיפים מה עזר לילדים שלכן?
תודה!!
בעצם מה שכתבתי קודם.לב אמיץ

גם אנחנו מתמודדים עם המון קשיים של הילדים.

 

מה שעוזר זה לשבת הכי בנחת ובנעימות, בלי הסחות דעת, ולאט לאט, תוך כדי הכנת שיעורי בית הכי בסבלנות שאפשר, לגלות יחד עם הילד את המקומות החזקים שלו,

לתת טיפים יעילים בלי טיפת ביקורת או שיפוטיות.

 

לפעמים לוקח לילד כזה כמה ימים להפשיר ולעשות צעד קטן של התחלה של ההתחלה 

 

אולי אתם מעדיפים בערב? אחרי שהקטנים הושכבו לישון. גם מוצלח.

היו הרבה ימים שקראתי להם למיטה שלי ועבדנו מעט תוך שאני מחבקת אותם ממש.

כל מה שיכול לעזור בעינייך.

גם לפשט את המשימות, לפרק לחלקים קטנים וללכת צעד צעד, להסתפק בצעדים קטנים בהתחלה, לעשות במקומם את החלק של הכתיבה או הקריאה כדי שישארו ממוקדים בנושא הלמידה.

להתייעץ עם המורה המקצועי, לשתף את המורה בקושי ולבקש ממנו/ה להגדיר סדר עדיפויות מה הכי חשוב מבחינתו/ה, וגם טיפים לעבודה זורמת באותו מקצוע.

ושישבח את הילד על כל התקדמות, גם הקטנה ביותר.

ראיתי שכשמשתפים את המורה המקצועי, היחסים מתחממים וזה משפיע גם על המורה וגם על המוטיבציה של הילד.

 

המון בהצלחה חיבוק

קודם כל לעזור לו במוטיבציהפאז
אפשר להתחיל בלדבר ולהגעד שאת רואה איזה ילד חכם הוא ומרגישה שכלה הנושא של אנגלית קצת מאתגר אותו
ותנסו לחשוב יחד מה יעזור לו...
אפשר אפילו איתו להחליט על לוח מדבקות שבסוף הוא מקבל פרס (ספר באנגלית )
אבל חשוב שהמקום יהיה שאת מציעה לו עזרה, הוא מכיר בקושי ובצורך ונעזר בך לפתרונות...

לשבח אותו על מה שכן מצליח
אולי להיות בקשר עם המורה שלו לאנגלית ולשמוע מה יכול לעזור ולחזק אותו
לבקש שהיא תפרגן לו בעצמה גם וכו
צריך לנסותנועוש9

את הבן שלי שלחנו למורה פרטית שתעשה איתו ש.ב. באנגלית

היום בעלי "אחראי" על הש.ב. באנגלית ויושב איתו במוצאי שבת וכו'

היום אפילו הבאתי ביביסיטר כדי שהוא יוכל לשבת איתו על זה (לא הייתי בבית)

לא מצליחה לשבת עם ילד אחת על שב כשכולם מסביב כי הוא מוסח מאוד בקלות

סליחה על השאלה אבל- - -אם+7

יחס אישי לכל ילד זה לעשות איתו שיעורי בית?

לדעתי זה בדיוק ההפך, אחרת הם לא היו מסרבים לעשות איתך.

לדעתי: 1. טוב מאוד שאחריות על שיעורי הבית היא שלהם, כך צריך להיות. אם בביה"ס זה עובר בשלום- אז מה אכפת לך? גם המערכת אמורה להיות אחריות שלהם ושלהם בלבד ומתחילת כיתה א', זה לא קשור אלייך. את יכולה לעזור.

תגידי להם שזמן שיעורי הבית הוא מ-3 עד 4, או כל זמן שנוח לך. ואת יושבת ליד שולחן וזמינה.

ב-4 את קמה ןמשחררת את עצמך ואותם. בזה את גם נותנת עזרה אם צריך וגם האחריות היא עליהם.

2. עם הקטנים זה באמת יותר קשה, אפשר לשמור איזה משחק אטרקטיבי לזמן הזה, מחשב/סרט- אם את מרשה וכו'.

אני נותנת איזה חטיף שלוקח זמן לאכול, כמו קורנפלקס טבעות, או ביגלה מקלות שהם נורא אוהבים.

3. יחס אישי תתני בזמנים אחרים. אני פעם בחודש משאירה ילד בבית, ועושה לו כיף.(אני עובדת מהבית חלק מהימים). תצאי להליכה עם הגדול בערב אחרי שהקטנים ישנים. זה זמן איכות

מתמטיקה היא הקטר של רכבת המקצועותרפואה שלמה
אני מבינה שהשאלה אינה על מקצועות הקודש, שבעלך לומד עם הילדים.

אז לגבי שאר המקצועות, ילד שמצליח בחשבון יתאמץ וישקיע גם באנגלית.
וילד שלא מצליח בחשבון יש לו דימוי *לימודי* של תלמיד חלש. גם בעיני החברה, וגם בעיני עצמו.
גם אם הוא דובר אנגלית כשפת אם.
לכן אם יש מעט זמן זה המקצוע שצריך להשקיע בו.
שום שיחת מוטיבציה לא תעזור אם בעיני הילד הוא "טיפש". מקווה שהובנתי - הכוונה היא שככה החברה מודדת שכל. מקוצר זמן מדלגת על הויכוח לגבי המדד ועוברת ישר לפואנטה:
אם יש לך סבלנות ופניות זה המקצוע שאותו תאמצי. וכשהילד יצליח בו ( יצליח זה 80 לפחות)
הוא מעצמו יתחיל להשקיע בכל המקצועות שדורשים שינון.
אם את מוצפת במטלות / לא מסתדרת עם המקצוע הזה בעצמו / הילד לא מוכן ללמוד איתך ולא משנה מה הסיבה,
תמצאי אפילו מישהו בתשלום שיתדלק את הקטר.
נסיעה טובה.
חולקת ומסכימהמתנת חינם

חולקת על כך שמי שמצליח בחשבון יתאמץ וישקיע באנגלית, כי אצלנו זה לא עבד.

הבן מעולה בחשבון ולא רוצה להשקיע באנגלית.

 

מסכימה שכדאי לקחת מישהו בתשלום אך דווקא לאנגלית, אם זו הבעיה המרכזית,

הבעיה במקצוע הזה (כמו גם בחשבון) שעם הזמן צוברים פערים

וזה נראה לתלמידים בלתי אפשרי להשלים והם לפעמים מרימים ידיים מראש.

 

אז ברוך ה' יש עוד ילדים בבית, 

והמסקנה שלי בביתי שלי - שלא תמיד אני פנויה ולא תמיד עם כל ילד אפשר להיות גם המורה,

מישהו חיצוני יכול לנטרל את הרגשות שבעניין ולקדם יותר מאיתנו.

 

המון המון הצלחה ונחת מכולם!!!

האנגלית עוד תגיערפואה שלמה
את תופתעי.
גם אני חשבתי שאי אפשר יהיה להשלים את הפער
ולא רק שהילד השלים, אלא היום הוא בדוברי אנגלית.
המוטיבציה תגיע בכיתות יותר גבוהות, כשהוא יבין מה המשמעות לעתיד שלו.
יש וישפאז
אני מכירה ילדים שלא השלימו את הפער עד גיל גדול יותר והרימו ידיים מבגרות בגלל זה...

כדאי להזהר לענ"ד מלהשליך כללים ממקרה אחד
לא ממקרה אחד, הלא גם אני למדתי בכיתהרפואה שלמה
ולא על אי בודד.
ההבדל הגדול בין מתמטיקה לאנגלית הוא שמתמטיקה בנויה כמו מגדל- אם חסרה קומה הכל נופל.
לעומת זאת אנגלית מקצוע רוחבי- יש כמה כללים לא מי יודע מה מסובכים של דקדוק לבגרות, ואוצר מילים.
לכן מי שנופל מהסוס בחשבון בכיתה ד' הוא בבעיה כל השנים אחר כך, ומי שנופל מהסוס באנגלית עולה בחזרה מתי שהוא רוצה.

אין מה לעשות- מתמטיקה היא מקצוע שמעט מצליחים בו, ואנגלית יודע כל מי ששוהה מספיק זמן בסביבה דוברת שפה זו...

אם ספציפית ילד יש לו ראש חזק ולא רוצה להשקיע ברור שהכלל לא יעבוד, אבל אם כל הרכבת מקרטעת, הכי דחוף להציל את החשבון. מקווה שהפעם הובנתי
הובנת. אפשר את הטיפ איך קרה הנס באנגלית?סודית
1. דיסקים לצפיה באנגלית עם תרגוםרפואה שלמה
(הדוב פדינגטון, דרדסים, צ'טי בנג בנג, מרי פופינס... מה שתרצי -בגיל צעיר). בהמשך סדרות באנגלית שעוברות את אישורך (למשל שרלוק הולמס-בשלב הזה ללא תרגום).
2. איך לומדים להכתבה? לוקחים דף ורושמים מילה חדשה בתחילת שורה. ואז כותבים אותה תוך כדי הגייתה בקול עד סוף השורה.

*להפעיל חוש ראיה שמיעה ותחושה (כתיבה). זה עוזר למוח לקלוט את המילה*.

לסיום אמא מקריאה וילד כותב / ילד כותב בעברית ובוחן את עצמו.
מילים עם טעיות -חזרה על הסעיף.

3. אוספים ספרים קלים ויפים באנגלית בכל הרמות - או מחנויות ספרים או קונים באינטרנט.
קונים קורא אופטי שמתרגם (500 שקל , שווה כל שקל)
4. ילד שלקח על עצמו לבצע לפחות 2 מהסעיפים הנ"ל רושמים אותו לוול סטריט או ברליץ או ברלינגטון וכ' לקורס קיץ.

עם האוכל בא התיאבון
^^^ ממליצה על השיטה!ירושלמית טרייהאחרונה
אני הייתי אומרת להתחיל יותר מקריאה ואח"כ לעבור לשמיעה אבל זה באמת לא מחייב, אולי זה פשוט מה שעבד אצלי. נראה לי שמגיעים לרמה גבוהה יותר של אנגלית ככה.

עוד טיפ, לעבור לכתוביות באנגלית. זה ממש מלמד את השמיעה למי שלמד תחילה מקריאה.
את צודקת בכךפאז
שחשבון זה נדבך על נדבך וזה באמת קריטי לפספס חומר כי אחר כך יש להשלים פערים של שנים, ולכאורה באנגלית זה פשוט יותר

ועדיין יש גם אנשים שיש להם תפיסה טובה בחשבון וגרועה בשפות/אנגלית וככה יכולים לעשות בכיף 5 יחידות מ"מ ואפילו להשלים חומרים קודמים
ובאנגלית ירצצו שוב ושוב את שיניהם ולא יעבוד (מהיכרות אישית גם )

בקיצור ברור שאם השאלה היא אם כשיש אילוץ להשקיע רק במשהו אחד מה2 מתמטיקה לרוב תהיה קריטית יותר,
ועם זאת אם השאלה אם להשקיע בפערים באנגלית או לא כי במתמטיקה יש ראש אז בעיני התשובה היא להשקיע.

(והרבה פעמים דווקא מי שקל לו מאד ברוב המקצועות ופתאום יש משהו אחד שקשה לו
יהיה לו הרבה יותר קשה להתאמץ ללמוד ולרכוש את הידע, כי זו מיומנות שהוא לא מספיק מכיר.
ובעיני, ללמוד ולדעת להתאמץ בשביל ילד כזה זו סיבה מעולה לעמוד על כך שישקיע באנגלית
ויחד עם זה ילמד ויקנה את היכולת להתייגע ולהתאמץ בשביל דברים....)
בודאירפואה שלמה
משאלת הפותחת הבנתי שככלל הילדים לא מכינים מערכת, ולא עושים שיעורים, פרט לבת.
לכן הדגשתי מי המקצוע שצריך לוודא שאין איתו בעיה.
יש ילדים שמסתדרים יפה בלימודים גם בלי להכין שיעורים. אם נוצרה בעיה ממוקדת דווקא באנגלית ואין בעיה במקצועות האחרים - ברור שצריך לעזור באנגלית.

(אני מבדילה בין ידיעת אנגלית לצורך בגרות, לבין רכישה ממשית של השפה.

בבגרות יש מעט מאד גריסת שיניים (דיבור), והרבה שינון (קריאה כתיבה דקדוק).)
בהצלחה לכולם - בכל דרך שתבחרו.
חנוך לנער על פי דרכו.
התכוונתי לגריסה בנסיונות שוא לקרוא פאז
יש פה שני ענייניםאנונימית לרגע1

עניין שיעורי בית, והכנת המערכת ועניין היחס.

העניין הראשון: זו לגמרי אחריותם. לא חושבת שאמא צריכה להתרוצץ סביב זה.. אפשר לשאול מידי פעם, לתזכר ומעבר לזה אין מה לעשות. האמא שם כדי להאיר, לכוון.. אבל ממש להכין להם? ממש לא. יש להם אחריות וכדי שילמדו מהי- צריך להעביר אליהם את השרביט בתחומים שנוגעים להם

 

לעניין היחס: יחס נמדד בדברים הקטנים. זה שאת שואלת לשלומם/ מכינה להם אוכל שהם אוהבים/ זה שאת יושבת איתם לפני שינה ואומרת ק"ש.. וכו וכו.. אלו הם הדברים שמשפיעים.

 

פעם בשבועיים יום כיף רק עם אחד מהםנוגהאדר22

ובשבתות ל פעם אפילו רבע שעה עם כל אחד מהם במשחק או שיחה באופן אישי

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך