היה לנו דיון בשיעור מחשבת-
האם חילונים מאושרים??
בלי קשר לדתיים..
היה לנו דיון בשיעור מחשבת... אשמח שתענו את דעתכםשוליים עלייכםם
חלקםגלידת לימון
בדיוק כמו בכל חברה אחרת.
חלקם מאושרים, מלאי סיפוק ומלאים מבפנים
וחלקם מיואשים נורא אומללים וריקנים
לא אבל בכלליות...שוליים עלייכםם
אין כאן תשובה חד משמעיתגלידת לימון
חלק מאושרים וחלק לא.
האם גויים מאושרים?
האם דתיים מאושרים?
האם חרדים מאושרים?
חלק מאושרים וחלק לא.
ברור שיש יוצאים מן הכלל אבל תמיד יש את הרוב שקובע...שוליים עלייכםם
אלה שחוזרים בתשובה אומרים שכשהם היו חילונים הם לא נהנו ורק חיפשו משמעות אבל ככה זה לכל החילונים??
תראי,גלידת לימון
חילוני שממלא את היום שלו במשמעות, עובד, מתנדב, משפחה או כל דבר אחר יכול להיות מאושר
חילוני שלא עושה כלום ורק "נהנה מהחיים" הסיכוי שלו להיות מאושר קטן
למה?
כי אדם צריך סיבה בשביל לחיות, ברגע שאתה מתמלא סיפוק אתה מרגיש טוב יותר עם עצמך אתה ביתר קלות הופך לאדם מאושר.
אדם שרק חי את החיים בלי משמעות, לא מרגיש סיפוק פנימי והרבה פחות מאושר.
שימי לב שהרבה מהחוזרים בתשובה אומרים שהם הרגישו חוסר פנימי, כלומר היה חסר להם סיפוק פנימי.
ֶֶֶֶֶֶ^^^^לייקהכל מהשם
יש גם וגםעברי אנכי
וגם בחברה הדתית יש גם וגם.
ההבדל הוא שהאושר שלנו הוא אושר אמיתי נצחי והכי טוב שקיים.
שלהם זה הבל הבלים שיעלם מתישהו.
את זה את חושבת.. מבחינתם זה האושר האמיתי..שוליים עלייכםם
אתה*עברי אנכי
נו בסדר. ומבחינתם התורה היא שטויות במיץ.
ו?
שאלת האם חילונים מאושרים. כן. אושר רגעי וזמני בדיוק כמו כל מה שקורה פה.
זה מה ששאלת. על חילונים.
הוספתי בלי קשר על דתיים שההנאה שלנו היא הנאה נצחית ועלמית כמו התורה.
אוקי.. סבבה, פשוט הרב שלנו אמר שהחילונים לא מאושרים..שוליים עלייכםם
ואתה אומר את זה מתוך ידיעה שהא מאושרים??שוליים עלייכםם
אושר שנעלם תוך שניה שווה משהו?עברי אנכי
את שמחה כי האוכל טעים. מחר תזכרי מזה משו?
אבל - אם גידלת ילד להיות אדם של חסד ועזרה לזולת - יש אושר גדול מזה?!
תלוי...נגרינסקי
בגלל זה, עדיף לתייחס אל האנושות בכלל ולא לחילונים בפרט כיוון שכולם אנשים מידותיים ואידיאלים, מי יותר ומי פחות ויש חילונים שהמידות שלהם טובות מאוד והם גם חכמים מאוד וערכיים מאוד לעומת אנשים דתיים "מאמינים" (כי, בפשטות, הם נמצאים במגזר סוציאלי כזה) שהם חסרי מידות והערכים שלהם הם חיצוניים בלבד...
ההוא אמינא שאני מניח שעליו את מסתמכת כשאת פתחת את השרשור הוא שאולי חילונים מאושרים יותר כיוון שהם "חופשיים" יותר...
בעצם, לפי ההוא אמינא הזאת, הם נותנים יותר משמעות לתאוות שלהם...
לכאורה, סיפוק התאוות, נראה מאוד נחמד מהצד ולכאורה עושה את האדם מאוד מאושר... זה ממש תענוג לספק תאווה ולישון מאוחר...
אממה, תאווה לא מוסיפה דבר לערך האדם עצמו בצורה נצחית, אלא זמנית בלבד... אדם שאתמול היה שיכור ונהנה מאוד מהרגעים האלו לא עושים אותו מאושר ברגע זה... הוא לא חכם יותר, הוא לא שמח יותר, הוא לא ערכי יותר...
לעומתו, אדם אחר שלא נכנע למול יצריו וממלא את זמנו בדברים שיוסיפו לערכו (כמו למידה המקנה לאדם שכל, או התנדבות המקנה לאדם מידות) יהיה מאושר במה שעשה לאחר זמן באופן נצחי... שנה הבאה הוא יהיה מאושר שהשנה הוא התעמל ואכל בריא (ולא נכנע ליצריו) ועשה דיאטה...
מפה אפשר אולי לתת קצת הסתכלות מבחינה דתית... כיוון שהדת מחנכת לתגבר על יצרים מתכלים שלא יוסיפו לאדם דבר במהותו והיא מובילה את האדם בדרך שבה עליו לגמול חסד ולהיטיב ולהוסיף לו ערך...
הבנתי.. אבל השאלה שלי היא-שוליים עלייכםם
אם החילונים מאושרים? בלי שום השוואה לדתיים..
ואתה חושב ככה או שאתהשוליים עלייכםם
מסתמך על משו שקראת או ראית?
אני חושב ככה כי אני יודע שככה...נגרינסקי
אז עניתי בכותרת...נגרינסקי
בכללי לא, ממש לאמבקש אמונה
הם אמנם שמחים על דברים מסויימים...
אבל אין תחושת סיפוק לאורך זמן.
אומר את זה בתור חילוני לשבר
כן אבל אתה אומר את זה בתורשוליים עלייכםם
חוזר בתשובה... כאילו הבנת? אתה יוצא מן הכלל.. מה לגבי שאר החילונים??
לא. אני אומר מה הרגשתי כחילוני.מבקש אמונה
למה אני יוצא דופן? כשהייתי חילוני לא היה לי זנב או קרניים
חוץ מזה, היו לי (ואני עדיין בקשר קצת עם) חברים חילונים..
ואני יודע מה הם הרגישו ומרגישים עכשיו כי אנחנו משוחחים
רובם נראלימתופפת
בדיוק חשבתי לעצמי (לא יודעת אם זה קשור) שכמעט כל החוזרים בתשובה (אלה ששמעתי הרצאות שלהם ואני מכירה אותם) הם כאלה שהיו לדוגמה בבית ספר גבוה לדרמה לריקוד לשירה וכו' והם היו הכי מפורסמים וזה.
ואז אמרתי לעצמי למה הם חוזרים בתשובה?
כי אין להם יותר למה לשאוף.
זהו הם כבר הופיעו בקיסריה (סתם ממציאה) והיו זמרים עולמיים וכו' ואז הם חושבים לעצמם אז מה עכשיו?
אז עוד הופעה?
ואז הם מבינים שיש יהדות ויש לאן לשאוף.
ורוב החילונים שעוד לא חזרו בתשובה יש לה לשאוף לקיסריה כי הם עוד לא עשו את זה ונראלי שהחילונים הרגילים (הלא מפורסמים) כן מאושרים כי הם לא יודעים איך זה להיות מפורסמים.
אולי מבחינה חיצונית כן. אבל בפנים, לנשמה שלהם חסר העיקר!האלן
מבחינתך חסר להם העיקר, אבל אתה אומרשוליים עלייכםם
שתכלס הם מאושרים..
הם "מאושרים" לזמן קצר מאוד, ובלי סיבה אמיתית, ולא בצורה שלמההאלן
כי ברגע שמשהוא הולך להם לא טוב- אז הם כבר לא מאושרים...
חסר להם את הדבר האמיתי- שאיתו אתה מאושר לנצח ובצורה שלמה.
זה מה שרוב החוזרים בתשובה אומרים- שהיה חסר להם את העיקר, הלהבה הפנימית שלהם לא דלקה...
ודרך אגב- אני בת![]()
נכוןמתופפת
היה לנו היום הרצאה בנושא הזה....נוצת זהב
כןלא נולדתי.
ישנם נתונים רשמיים ומבוססים המשיבים לשאלה זואורח לרגעון
בשנת תשע"א נערך אירוע של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), לרגל עשור לסקר החברתי (סקר רשמי של הלמ"ס הבודק עניינים חברתיים שונים באוכלוסיה), ובו הוצגה מצגת שנעשתה ע"י ראש תחום מתודולוגיה בלמ"ס בכותרת 'פרופיל האדם המאושר'.
הנתונים שהובאו הם שסיכויו של אדם להיות מאושר הם כדלהלן:
חרדי - 62%
דתי - 41%
מסורתי דתי - 31%
מסורתי לא כ"כ דתי - 28%
חילוני -26% (דהיינו 74% שלא יהיה מאושר! סיכוי להיות מאושר נמוך בכמעט פי שניים וחתי משל המוגדר 'חרדי')
להלן קישור למצגת: http://www.cbs.gov.il/kenes/kns_2_15_05.pdf
(כפי שאתם רואים מהכתובת, המצגת נמצאת באתר הרשמי של הלמ"ס)
הנתונים מופיעים בעמוד 8. אך כדאי להסתכל גם בנתונים המעניינים שבהמשך המצגת (לגבי תחושת בריאות, תחושת בדידות, ועוד).
תוספתאורח לרגעון
להלן הצעה לניתוח קצר ומעניין של הנתונים והסקת מסקנות:
סיפר לי חבר על טענה מעניינת שטען כנגדו פעם חבר שאיננו דתי: "אתה נראה לי אדם הגון. זכותך לחשוב שיש א-להים ולאסר לעצמך הכל, אבל מכח איזו זכות מוסרית אתה חש שיש הצדקה לכך שתשטוף בכך את מוחם של ילדיך ותדון אותם לחיי סבל ומגבלות?! יש להם את הזכות להתחיל את חייהם כאדם חופשי ומאושר!"
נו, ומה אתה היית עונה?
לפני מספר חודשים פורסם מאמר של מספר בחורי ישיבות, בו ביקשו לקרוא להתמודדות המערכת עם תופעת ההתפקרות ש'מכה' במגזרנו באחוזים מדהימים, ע"י הקצאת אנשי-אמונה שיתמחו בתשובות לטענות הכופרים המונגשות כיום לכל בחור. במאמרם ציינו כי אמנם ישנו גורם שני להתפקרות, והוא הקושי הרב הכרוך בעול תורה ומצוות, הדורשים לוותר על הנאות החיים. אולם ביקשו להתמקד בגורם האמוני בלבד, מכיון שלגבי הבעיה השניה – פשוט אין כ"כ מה לעשות...
כמובן שישנן כמה דרכים להשיב לשאלות הנ"ל, אך בשורות הבאות ניווכח שלא אנו צריכים לעמול על התשובה.
לפני כשש שנים פרסמה הלמ"ס מצגת בשם 'פרופיל האדם המאושר' (ניתן למוצאה בשם זה בגוגל), מצגת המליאה בנתונים שחיוני להכיר, ולהבין את שורשם. כטעימה אצטט נתון אחד: הסיכוי של אדם נתון להיות מאושר. ע"פ הלמ"ס סיכויו של 'חרדי' הוא 62%, 'דתי' – 40%, 'מסורתי דתי' – 31%, 'מסורתי לא כ"כ דתי' – 28%, ו-'חילוני' – 26%!!
משמעות נתון זה מדהימה: ככל שאדם משתדל יותר לדקדק בקיום מצוות (=להחיל על עצמו יותר 'כבלים חונקים') גדלים משמעותית סיכוייו להיות מאושר! ואילו הסיכוי של אדם 'חופשי' להיות 'מאושר' הוא בסה"כ כרבע (כלומר, 74% שלא יהיה מאושר!).
אולם מדוע? מה ההיגיון בכך שככל שיש עליי יותר הגבלות אני יותר מאושר?
התירוצים הנפוצים, על כך ש'קל יותר להית דתי' כי 'מחליטים עבורך', או כי 'מאמינים שהכל מכוון לטובה' - הם לכל היותר חלקיים, משום שאין בהם כדי להסביר לא מדוע אין המציאות זהה אצל מפקידי חייהם בידי מיסטיקנים, לא את ההדרגה המופלאה הנ"ל, ובפרט את ההבדל בין ציבורים השווים באמונותיהם ומובדלים בעיקר במעשיהם, ולא את הנתונים דלהלן על החרפת הדיכאון.
נראה שסוד הדבר תלוי בפסוק שפירשו חז"ל: "טוב לגבר כי ישא עול בנעוריו" - עול תורה, עול אשה, עול מלאכה. (איכה רבה פרשה ג)
המלאכה היא עול המגביל קשות את חופשיות האדם, וכך גם הנישואין. על כולם גדול עול התורה, המורה לאדם מה לעשות ומה לא בכל רגע נתון 24/7, עד לסדר קשירת שרוכיו.
אולם שלושת ה'כבלים' הללו אינם עול אלא 'נועם-עול'. נועם עול תורה, נועם עול הנישואין, ואפילו - נועם עול המלאכה.
הסיבה לכך היא משום ש-'אדם לעמל יולד'. רבים הולכים שולל אחר האמונה-התפלה הגורסת כי ככל שיהיו לאדם פחות כבלים והגבלות המחייבים מאמץ, איפוק או התגברות – כך יגדל אושרו. אמונה זו מביאה לכך שהעולם המערבי עמל בהתמדה בעשרות השנים האחרונות להוריד עוד ועוד את רף הדרישות וההגבלות. 'עול המלאכה' ירד מאליו במידה רבה עם הקדמה הטכנולוגית העצומה. 'עול הנישואין' אף הוא הולך ומצטמצם, שכן בקרב 'תרבות' המערב וכלל המושפעים ממנה גיל הנישואין הולך ועולה, משך הנישואין הולך ומתקצר, רמת המחויבות הנדרשת מהנשוי דוהרת כלפי מטה, ואף מספר הבוחרים בכלל ב-'מוסד הנישואין' יורד בהתמדה.
ועל כולם נפגע 'עול התורה'. לא רק תורת ה', אלא אף כל חוק מוסרי המכתיב עשה ואל תעשה. צניחת הרף המוסרי הנדרש ניכרת במיוחד במישור התאווה המרכזי –יצר המין.תמצית ה'עולם המוסרי' של הליברליזם המודרני היא – האדם במרכז. לכן, עשה כל שתרצה, עמוד על מיצוי כל זכויותיך (רק השתדל שלא נתפוס אותך פוגע פגיעה אנושה מדי בזכויות הזולת, כי אז ניאלץ אנו כחברה לפגוע בך על מנת שלא ייפגעו זכויותינו אנו).
ומה התוצאות של 'חירות נפלאה' זאת?
הניסיון לפעול 'נגד הוראות היצרן' – התגלה ככישלון חרוץ. לאדם יש נשמה, אשר איננה מוצאת את סיפוקה בחיי-היפופוטם, ועל כן הם מותירים את האדם אומלל. בעשרות השנים האחרונות אחוז מקרי הדיכאון (ובפרט הדיכאון הקליני) נמצא בנסיקה מתמדת ומהירה במידה שלא תיאמן. אנשים כבר כמעט אינם מסוגלים לחוש שמחה בלי לסמם את עצמם, מאלכוהול ועד לסמים למיניהם. ארגון הבריאות העולמי פרסם כי נכון להיום הדיכאון הקליני מהווה את הסיבה השלישית בעולם לנכות (ובארה"ב 'מולדת האושר' הוא במקום השני), בשנת 2020 למניינם הוא צפוי כבר להיות במקום השני (אחרי בעיות הלב), ובשנת 2030 למניינם - במקום הראשון!
ככל שאדם מקבל על עצמו את העול ביתר אמונה – כך גדל אושרו וסיפוקו (כמובן, מדובר כאשר האדם חפץ בעול ומאמין בטובתו, ולא כאשר מואס בו וזועם עליו). [לדרכנו עולה כי הסיבה לכך שהלמ"ס לא מצא את נתוני האושר שואפים למאה אחוז, היא שהכינוי 'חרדי'/'דתי' אינו משקף בהכרח את מידת קבלת עול ה' על ידי האדם (כלומר: שכאשר דבר ה' מתנגש במה ש'מתחשק לו' הוא שואף ומשתדל לבטל את רצונו בפני רצון ה'). נראה שגם ההבדל העצום בתוצאות בין המגזר ה'חרדי' ל-'דתי' נובע מההבדל באחוז 'עובדי ה'' (ע"פ ההגדרה הנ"ל) בקרב שתי החברות].
ודאי, לא קל לשמור תורה ומצוות, אך זו בדיוק הנקודה – האושר לא תלוי בכמה יהיה לי קל אלא בכמה אשתדל לעשות את הדבר הקשה משום שהוא הנכון. והראיה, שככל הנראה מעולם לא היה דור שחייו היו נוחים וקלים כדורנו, ומעולם לא היה דור שאחוזי המדוכאים והמדוכדכים בו היו כה גדולים כדורנו.
העובדה שמידע זה אינו שגור בפיו ובלבו של כל בן תורה היא החמצה כואבת לטעמי. משום שהמשוכנע ששמירת התורה והמצוות דנה אותו לחיי סבל בעולם הזה, אשר 'במקרה הטוב' יקבל עליהם פיצוי בעולם הבא –יחפש בנרות מדוע מוצדק שיפרוק מעליו עול זה, וודאי שקשה כך לעבוד את ה' בשמחה ובתודה.
שלא תהיה טעות, איננו שומרים על המצוות חלילה רק כדי להיות מאושרים, אלא אך ורק כי כך ציווה ה'. אך בפעם הבאה שתתקלו ב'חופשי' השואל את השאלה הנ"ל– אנא החזירו אותה אליו ובקשו ממנו את התשובה...
אורח לריגעון ענית תשובה ממש יפה, תודה רבה!!שוליים עלייכםם
בדיוק כמו דתיים/חרדיםיאירוש
הרב יוסף קלנר הסביר באחד השיעורים שלו[עם ישראל]
בכל השקפת עולם ודרך חיים יש אמת, והתורה היא האמת המוחלטת.
חילוני לא טועה בכל ההשקפות שלו, יש דברים שהוא עושה שהם נכונים ואכן מתאימים למציאות ולכן הם יביאו לו אושר, וככל שהאדם חי על פי אמת יותר כללית - ככה הוא יהיה מאושר יותר וישיג אושר ברמה גבוהה יותר, ולכן ככל שאדם מקיים יותר מצוות וחי על פי התורה - ככה הוא יהיה יותר מאושר.
ולפי רעיון זה מובן גם למה יכול להיות 'חילוני' שמאושר יותר מ-'דתי', החילוני הזה מקיים יותר מצוות(גם בלי שהוא מתכוון לכך שבזה הוא מקיים את דבר ה') מהדתי.
בן אדם משיג אושר על ידי מימוש עצמי, ככל שבן אדם מממש יותר את כוחות החיים שלו הוא יהיה יותר מאושר.
העניין הזה הוא לא שחור לבן, זה לא או שבן אדם מאושר או שהוא בדיכאון ומרגיש ריקנות.
יש דרגות.
יכול להיות שהם מאושריםמבשר שלום
אושר היא הרגשה שנתונה לכל אדם,וכל אדם חווה אותה אחרת.
כמובן שיש דבדים שנתפסים כמרגשים בכל העולם-כמו חתונה.
חלקם חווים אושר הרבה,וחלקם קצת.
השאלה היא אם זה שאדם חווה אושר מלא לשמור תורה ומצוות זה אושר אמיתי,שנובע מנשמת האדם,או שמא זה שמחה של פריקה.
כלומר הגיוני שאדם חווה אושר מלאכול ציז'בורגר,אבל אין אדם שנולד כדי לאכול ציז'בורגר.
הדתיים משתדלים למלא את ייעודם בעולם-המטרה לשמה נולדו,כך שהסיכוי לחוות אןדר אמיתי,ולא רגעי הוא גדול יותר.
לא חושב שנכון להשלות את עצמנו שכל.דתי חווה אושר מכל מצווה ומצווה,יש גם דתיים שבכלל לא מאושרים,כל בן אגם שונה מחבירו…
אושר תלוי במשמעותרבקה יעקבזון
תגדירי אושר לעומת שמחהbeee
שמחה - הרגשת שמחה מהנאה יותר רגעי מושג מהר יותר הולך יותר מהר כמו מאוכל טוב בגד חדש׳ קצת יותר חיצוני במשהו ויכול להתבטות גם חיצונית חזק.
אושר - סיפוק פנימי והרגשת אושר שממלאת אותך מבפנים בדרך כלל ממשהו רוחני יותר - אפשר להשיג גם בעולם הכללי מחיי משפחה יציבים ממוזיקה טובה נוף מיוחד עזרה לשני ועוד כמובן שבעולם הדתי יש הרבה אפשריות ומקום למצוא תוכן ופנימיות שימלאו אותך באושר. (אושר גם לא תמיד מתבטא בריקוד סוער פשוט הרגשה פנימית של סיפוק מילוי ורוגע נפשי)
ברור שיש חילונים מאושרים והם בדרך כלל אנשים עם יותר ערכים.
כמו שלפי דעתי ברור שבעולם שלנו יש יותר.
ולפעמים נראה שאנשים שמחים הם מאושרים וזה יכול להיות מה שהרב התכוון שהם נראים שמחים אבל זה די רגעי ויכול להיות שישארו מרוקנים אחר כך. (כמו אחרי אלכהול)
זה שהם חילונים לא קשור לאושראלישע הלוי
זה שהם לא מקימים מצוות לא הופך אותם ליותר מאושרים.
כן...me.
השאלה אם זה האושר הנכון והאמיתי..
כי יש אנשים שהם מאושרים מלעשות עוול לאנשים אחרים..
אני לא חושבת שזה גורףתפוחית 1
אני חושבת שהם לא מאושרים...הי אנשים!
בו נגיד בהתחלה הם חיים בישביל לימוד ואז לעבוד ואז להרוויח כסף ואז להרוויח עוד כסף ועוד כסף.. ובין כול זה קצת להנות וקצת ליסבול מהקשיים של העולם.. ואז למות.. איזה חיים טובים אלה נכון? ממש מקסימים! הייתי חולמת שיהיו לי את החיים האלה! בחלומות השחורים! אבל לי.. לנו? יש מטרה בחיים, יש תכלית.. יש לנו בישביל מה לחיות... יש לנו בישביל מה לקום בבוקר!! ויש לנו מישהו שתמיד מקשיב לנו,תמיד שומע אותנו ושומר עלינו!! איזה חיים טובים יש לנו!! זכינו!
תלוי מי כמובןl666
צריך גם לקחת בחשבון שחילוני גם יכול להאמין. יש אתאיסטים ויש מאמינים.
בתור מי שגדלה במשפחה חילונית אני רוצה להגיד שבעיה שם זה לא אושר או לא אושר. אלא שבעולם חילוני אתה חייב ללכת אחרי נורמות או אופנה שנקבעת מאוויר, מאופנה, מיצר הרע... אחרי זה היא משתנה... ואז חילוני יכול למצוא את עצמו במקום קיצוני או לא הגיוני משום בחינה. עוד משהו נוסף - בן אדם מאמין חייב לעבוד על עצמו, לפחות להשתדל או לשאוף לזה ובן אדם חילוני תלוי בתת-מגזר ומה מוערך שם.
בעולם חילוני יש טשטוש , ברגע שכיף לך משהו ואתה מוכן לשאת בתוצאות זה בסדר. יותר מדי מרוכזים האם זה כיף לך או לא, אבל אם חברה שלמה מתנהגת ככה היא הופכת לחסרת אונים בימי משבר או מול חברה אחרת שנוחות היא לא ערך שם.
שאלה היא גם מה זה אושר? לעשות את הדבר הנכון גם אם לא כיף אבל להרגיש סיפוק? או למקסם הנאה מהחיים ולהגיע לרמת החיים הגבוהה ככל היותר?
רגע מה את אומרת על זה?ארץ אהובה
כן. אושר ודת הן לא מילים נרדפות.בלדרית
לא אמרתי שהם מילים נרדפות..שוליים עלייכםם
רק שאלתי אם חילונים מאושרים- ותודה לכל מי שענה!![]()
![]()
אושר זמני בלבד אין להם סיפוק בכלום!!!!מיכלייי
סתם משהו שראיתי ..נקודה למחשבהה' רצה
כולם רצים ורצים
חושבת לעצמי,
איפה הם ואיפה אלוקים ?
עובר איש,כולו טרוד
וחושבת אני לעצמי ודאי שטרדותיו
הינם הבלות העולם,
ואנשים מסוג זה מספקים רק את רצון עצמם,
בטוחה אני שחייו אינם חיים שלווים
וזאת בגלל שאין לו אמונה באלוקים.
עוברת אישה עם תינוק בידיה
ושוב חושבת אני לעצמי ,
מה בעצם היא מחפשת ?
הרי היא לגמרי לא מאופסת,
היא כאן בעולם
בטח כבר לא קצת זמן,
ועדיין היא איננה מצאה את אשר מעיניה נעלם.
עומדת לי כאן , בן האנשים
כולם רצים ורצים
חושבת לעצמי,
איפה הם ואיפה אלוקים חיים?!
הקדוש ברוך הוא,ריבון העולמים
הצל את אלו,את אותם האנשים
שחייהם חולפים לנגד עיני,
אינם מבינים את אשר נגלה אל עיני,
יודעת אני שאתה הוא אביהם אשר נמצא במרומים,
בראתם יצרתם ונפחת בהם נשמת חיים,
אנא רפא אותם מסינוור התאוות,
ותאיר את עינהם - באמונתך לחיות!!
מה אומרים עלזה?ה' רצה
וואי ממששוליים עלייכםם
שירשור+דיון בעל צחנת התנשאותהלוי מא
חד משמעית:חליל הרועים
תחילהPrincess Sophia
אני חושבת שצריך לצאת קצת מהקופסה בשאלה הזאת ולשאול במקום זה: האם בסוף חייהם הם מרוצים מהמרוץ הבלתי פוסק שלהם אחר סיפוק התאוות, או שיש בהם חרטה כלשהי?
האם החרטה שלהם זה שהפ לא צברו עוד קצת ממון או שהם מתחרטים שלא קיימו יותר מצוות?
אלו שאלות מעניינות באמת וניתן ללמוד מהן הרבה בחיים, אבל שאלה האם הם מאושרים או שלא... קצת קצר רואי לטעמי.
אןלי האושר שלהם באה' רצה
גם לחילונים יש מוסר ולרוב הם גם חיים אותו..
אף אחדPrincess Sophiaאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






