ישנן דרכים שונות להיות אדם שומר תורה ומצוות??באלה הידיים

נושא שממש נשמע לי מוזר חצי חיוך

 

היום, בתוך ההגדרה 'דתי' יש המון תתי הגדרות. זאת אומרת, יש אנשים 'חרדים, 'דתיים לאומיים', 'חבדניקים' וכו וכו....

כמובן, כל מי שמשתייך לאחת מההגדרות- משוכנע שהוא צודק. ולכל אחת מההגדרות, הדעות- יש השקפות שונות, מנהגים שונים, אמונות שונות (ברור שבסופו של דבר כולם מאמינים בקב"ה, אבל חלקם מאמינים לדוגמא, במדינת ישראל ובצה"ל, וחלקם לא.).  

 

איך זה הגיוני שיש כמה דרכים נכונות? או שלמרות שכל אחד בטוח שהוא צודק, בבוא הזמן נגלה שרק 'זרם' אחד צדק??

הרי לא מדובר בסתם דרכים שונות לעבודת ה', מדובר באמונות שונות לגמרי- לשבת ללמד תורה כל היום או שצריך לפעול גם פיזית ולהילחם? לחכות למשיח, או לבנות ולפתח את מדינת ישראל?? אני לא ממש בקיאה בקטעים האלה, אז אולי הדוגמאות לא נכונות עד הסוף, מקווה שהרעיון הכללי מובן יותר צוחק

 

תודה מוציא לשון

אין כמה דרכים שונות...נגרינסקי
יש אמת אחת... יש לנו תורה אחת והנהגה אחת...
חלק מתפקידינו לבדוק בכל גישה וגישה ולחקור אותה ולמצוא את דרך האמת בראיות ברורות (ולא ב'מרגיש לי נכון' או בסטטיסטיקה, בהרגשת נוחות בגישה מסוימת או כי קבוצת אנשים אוחזת בגישה הזו...) נמצא את דרך האמת ונפעל על פיה בזכות שהיא אמת בלי להרתע מן המלעיגים ונדע להשיב לכל אחד שיקשה עלינו... זה מצריך הרבה מאמץ, עמל, השקעה, זמן... צריך הרבה ללמוד, הרבה להשוות, הרבה לתייאש ולחזור שוב... בעצם, בגלל שאנשים נכשלים בדרך הארוכה הזו (עצלות, סטיה קטנה בלתי נראית וכו') נוצרות הגישות הרבות... אם הדרך היתה קלה ממש ופשוטה מאוד כולם כבר היו אוחזים באותה השיטה...

לי יראה, שאין 'זרם' אחד שצודק... אלא, האמת מתפרשת בזרמים השונים ואותה יש לבור בעדינות מן הזרמים השונים...
חז'ל אמרו שיש 70 פנים​ לתורהחולות
יש המון דרכים לעבוד את ה' ןלהתבןנן על מעשיו. ולכל אחד יש נשמה שונה שמתאימה לדרך מסויימת. על כן נראה לי לומר שכל הדרכים נכונות כל עוד הם לא סותרות את ההלכה ע''פ שו''ע.
בעז''ה בימות המשיח כולם יתאחדו לדרך אחת שתכלול את כולם.
70 פנים לתורה, אבל תורה אחת יחידאית...נגרינסקי
התורה לא תהא מוחלפת ואי אפשר להוסיף בה או לגרוע בה ואם יש שתי דרכים שסותרות חזיתית אחת את רעותה, כנראה לפחות אחת מהן היא טעות...
אי אפשר לומר על כמה דרכים שהן נכונות כיוון שאז יש שיתוף בעבודה או טענה שאין אמת אבסולוטית...
(וגם אם היה הגיון במספר דרכים, עדיין לא נפטר האדם מלברר אמיתות דרך מסוימת בה ילך מבין הדרכים...)
דרכים שונות לא בהכרח סותרותחולות
שו''ע הוא אחד, דרך בעבודה ועשיית רצון ה' יש כמה.
לא בהכרח, אבל בהרבה מקרים כן...נגרינסקי
התורה היא אמת, כל תוספת או גריעה (שינוי) הוא לא אמת = שקר...
אם יש שינוי (וסתכל סביבך על היהדות מלאת השינויים שלנו...), הוא אומר דרשני...

אתה בעצם אומר שהלכה יש אחת אבל אמונות ודעות יש רבים? הא כיצד? והרי ההלכה היא האמצעי לאמונות והדעות...
(ואגב שו"ע, אין היום (כמעט?) מי שהולך כשו"ע בהכל... יש ששינו בכל מיני מקומות ושוב מצאת סטייה מן האמת (בהנחה שהשו"ע מייצג את האמת כמות שהיא...))
אבל יש כן סתירותnes

למשל בענין הצבא: רב אחד אומר שמצווה להתגייס ורב שני אומר שזה עבירה.

זה סותר!

אבל בדרך שלך- אנחנו רק נידרדר- כי אתה לא עושה בירור אמיתי.

זה לא סותר בשורש.חולות
אני כן עושה בירור, אבל לא מבטל דרכים אחרות.
ע'ע. תובנה שלי שהתפרסמה בנסיופ בחמישי האחרון
תוכל להסביר איך זה לא סותר?נגרינסקי
ברגע שגילית את האמת בדבר מסויים, תוכל לומר על דבר אחר שהוא גם אמת?
התכוונתי שהסתירה היא לא עקרוניתחולות
היא פרשנות שונה לדבר.

זה שיש לי דרך שלי לעבוד את ה' זה לא אומר שדרכים אחרות הם לא נכונות. היא אמת אבל לא בשבילי. זה נכון רק לזמן הזה.
לעתיד לבוא תהיה אמת אחת שתכיל חלקים מכל הדרכים שיש היום
יש סתירות שהן כן עקרוניות...נגרינסקי
גם אם נניח שזו לא...

סתירות שנוגעות באופן ממשי לעבודת ה'...

יענו, מה שאתה אומר - יכול להיות שגם האסלאם זו דרך לעבוד את ה'...
אמנם לך הדרך הזו לא מתאימה, אבל לאנשים אחרים כן...
מהי הסיבה הגורמת לכך שלך יש דרך אחת ולאחר דרך אחרת? מהו המבדיל ביניכם?

ו... על בסיס מה (איזה מקור?) אתה מניח מה שאתה מניח?
לא דיברתי על איסלאם. אלא על גישות ביהדות.חולות
לא באתי לדון על דתות.

אין לי מקור, זו הנחה שלי.
למה לא?נגרינסקי
למה אפשר לומר שהיהדות היא אמת אמיתית ומה שלא יהדות היא שקר אבל אי אפשר לומר שיש דרך אחת בתוך היהדות שהיא אמת ומה שלא הדרך הזו היא שקר? (ואם נדייק, השאלה צריכה להיות - מהי היהדות האמיתית המדוייקת?)
זו דרכה של היהדות.חולות
כל הגויים עובדים את ה' בעזרת עם ישראל.

ואילו חזל אמרו שיש בתורה 70 פנים. זה הבסיס.
כן... והאסלאם אומר אחרת...נגרינסקי
דווקא דרכה שליהדות היא לא עבודת ה' בשיתוף, אלא אמת אחת ודרך אחת וכל המשנה הוא טועה...

הבנה שלשבעים פנים אינה דרכים שונות לעבודת הבורא חלילה, כיוון שאז יש שיתוף בעבודה...
אפשר אולי לנסות להבין שמדובר ברבדים שונים על אותו המסלול, או שהתורה מציגה צדדים שונים בתחומים שונים שבהם היא נוגעת ובכל פן צריכים אנו לחפש את דרך האמת... (כמו נניח מוסר, מצוות, אמונה וכו')
אפשר שאתה צודקחולות
צריך עוד לעיין בזה.
תמיד פותחים פה שאלות יפות כשאני צריכה לישון...נפש חיה.אחרונה
@נגרינסקי העלה נקודה שאני חושבת שנכונה.



שבעים פנים ביחס לאותו נושא.
לא שבעים היבטים שונים לחלוטין בלי סדר!

לא יודעת אם זה קשור לכאן
אבל
יש אמת אחת.
יש תורה אחת.


על מנת שהיא לא תיעשה ככמה תורות
יש לנו כללי יסוד.
איך להתייחס לדעות שונות
ואיך להבין שהכל יונק משורש אחד.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך