כתב אשכנזי על גווילבינוני
האם זה אפשרי?
אשמח שתשתפו אותי מנסיונכם
למה לעשות את זה?הרש


למה לא?בינוני
זה קשה אבל אפשריאות והדר
אני מתכוון לרמה טובה...
צריך להיות מומחה מאוד בכתיבה על הגוויל
וצריך להיות מומחה בכתיבה אשכנזית
כמה זה מצוי?בינוני
לא מזמן הכניסו ספר בביתר עיליתאות והדר

ספר תורה אשכנזי בכתב ב"י, קהילה של הרב זילברמן

לא מאוד מצוי....

אני גם כתבתי כמה מגילות בכתב האר"י

ואף פעם לא יהיה חד כמו שצריךנחשון מהרחברון
זה לא יהיה חד כמו קלףאות והדר

אבל מי אומר שהכתב חייב להיות חד מאוד?

אפשר חד פחות.

 

באשכנזי בעיניי רוב היופי הוא החדותנחשון מהרחברון
בספרדי אפשר לוותר על זה אבל זה חלק מהכתב האשכנזי. נכון אםשר לעשות לא חד אבל זה נראה מוזר בהתאם
אני חושב שאפשראות והדר
לכתוב כתב יפה על גוויל
הרבה אנשים לא מאמינים שאפשר אבל כשרואים מאוד נהנים
אני לא ממליץ לאשכנזים לחזר אחרי גויל, גם כי זה מיותר וגם כי זה יקר (אני מבקש על כתב אשכנזי בגוויל קרוב ל×2) אבל יש כאלה שלמדו את סוגיית הקלף ורוצים את זה במגילות וכן במזוזות.
אשמח אם תעלה תמונה שלנחשון מהרחברון
אשכנזי יפה על גוויל ולידו כתב אשכנזי של אותו סופר על קלף שנוכל להשוות...
(הכתב שלך על קלף יפיפה ולא ראיתי על גוויל עדיין אולי תעלה שלך?)
תודה על המחמאהאות והדר
יש לי איפה שהוא מגילה אשכנזית על גוויל...אחפש בלי''נ
הנה מצאתי, כתב האר''יאות והדר

חכם ברוך,אתה משווה לכתב שלך עלנחשון מהרחברון
קלף? זה יפה אבל לא מתקרב....

בעיני זו סיבה משמעותית להעדיף קלף. הידור במראה וודאי הידור. לכולי עלמא. הידור בעפצים אינו הידור למרן ושאר אחרונים...

תעלה לנו כתב ידך על קלף להשוואה...
אין מה להשוות.

זו דעתי. ואשמח שחולקים עלי. לפחות אני לא הולך עם הזרם תמיד...
רמת ה"הידור" שאתה רוצה שהכתבאנונימי (2)
יוסיף היא המצאה שלך. הכתב ל אות והדר על גוויל מהמם ביופיו וכשר למהדרין.
על מעלות הגוויל כבר האריכו כאן בעבר והדברים מפורסמים מאוד. עפצים לא הידור למרן? אולי בגלל שזה עיקר הדין ולא הידור...
תפתח ספרים ומגילות קדומות, מלפני 150 שנה ותשווה את רמץ הכתב כיום. אפילו הכתב המכוער ביותר כיום הוא מסודר ויפה מאוד.
לא מבין אנשים כמוך
זה שהיום יותר מהודר מפעם אומר שאין עניין ליותר הידור???נחשון מהרחברון

מדוע המצאה שלי? אין עניין להידור? התנאה לפניו במצוות? 

ראית את הכתב של אות והדר על קלף? יפיפה פי עשר.

מגילה וודאי כשרה ומהודרת על קלף את ה צודק לגבי ס"ת אבל לא לגבי מגילה שעל זה היה הדיון כאן!!!

 

 

יש איזה קסם בגווילאות והדראחרונה
גם שנכתב פשוט נראה עליו יותר יפה..
כל אחד לטעמו
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך