מחשבות על החג שעברפתח האוהל
הפורים הזה בשבילי היה שונה בתכלית משנים שעברו, זה התחיל בליל פורים בישיבה, אני לא משתכר בלילה, ואני חושב שהפעם זה היה לי לרועץ. חצי לפחות מליל פורים לא הייתי כלכך שמח... למדתי באחד ספרים שבפורים קראו דברים לא נעימים ואף מזעזעים(זה קשור לשלושת התרוצים של הגמ' למה לא אומרים הלל בפורים, ואכמ"ל) עלכל פנים אחת מהסיבות היא (סיבה שלא שמתי לב אליה לפני) אחריתה של אסתר המלכה, עמ"י ניצל-זה נכון וזה גם נורא משמח, אבל ההצלה הזאת באה על חשבון בת ישראל שנשארה בסוף עם החשורוש(והיה אסור לה לחזור למרדכי יותר) זה קצת אירוני שאנחנו כלכך שמחים על זה, אז היה כתוב בספר שלכן אנחנו כי אנחנו משתכרים היינו שאנחנו רוצים לשכוח... אבל מצד האמת זה נורא עצוב אם חושבים על זה. בסוף המסיבה בערך בשתיים וחצי דיברתי עם חבר על הנושא הזה, ולאחר שדיברתי איתו הבנתי שזה בעצם לא רק בפורים אלא בעוד הרבה פעמים למשל יום העצמאות, יום כל כך משמח מלכות ישראל קמה שוב וכל הדיבורים האלה. אבל אם מתבוננים על העניין מגלים שזה מאוד דומה לפורים דהיינו הגאולה הגיע ע"י 6000 חיילים צדיקים שבמסירות נפש למען כלל ישראל עברו מן העולם הזה, ובכל זאת אנחנו שמחים וצוהלים וכו' השאלה שלי החא בעצם איך אפשר???
ובפורים השאלה יותר ויותר מתעצמת שהרי בפורים אין לנו יום זיכרון, וכן בפורים עם כל השמחה אנחנו עדיין בגלות מה שהפוך מיום העצמאות בתכלית, אבל השאלה עומדת בעינה גם על יום העצמאות. איך אפשר לשמוח על דברים שעם כל גודלם באו על חשבון מותם של יהודים, איך אפשר לשמוח כל כך כשיהודיה שהיא היא זו שהצילה, לא ניצלה???
באמת שאני אשמח לתשובה, תודה מראש.
שאלה מצויינת . תזכיר לי להתייחס אליה בנחת יותר.......נפש חיה.
תשובה!אהבת ישראל בנשמה

כנראה שהיא כפרה על העוונות שלנו, תחשוב שכל עמ"י היה אמור להיות 

מושמד, בסופו של דבר שמחים על הכלל.

תחשבי שמי שהצילה לא ניצלהפתח האוהל
אני היום עברתי דבר לא קל ..... תזכיר לי אל תתייאש.נפש חיה.
בסדר?
בסדר, סליחה ותודה רבהפתח האוהל


אתה בסדר! ואנחנו נתכתב.נפש חיה.
אני גם צכה תשובה לזההאלן

קורץ

באמת שאלת חתיחת שאלה שמסתובבת לי בראש כבר הרבה זמן...

אני עכשיו באמצע משהו לא פשוט לפתור עם עצמי.... אבל תנדנדי לינפש חיה.
בהצלחה!!!!!! ותודה...האלן


תסתכל בספר "כי בא מועד" של הרב שרקי הוא מתייחס לזה...קופקליפטוס


*בעוד מועדפתח האוהל

זה הספר עליו כתבתי, אבל הא לא עונה על השאלה כי זה לא בדיוק אותה שאלה...

אה, אופס, התבלבלתי בשם... למה הוא לא עונה בדיוק?קופקליפטוס


כי זו לא בדיוק השאלהפתח האוהל

הוא אומר שם למה בעצם צריך להשתכר ולשמוח יותר מבכל חג? תשובה- בגלל הדברים הנוראים שקרו בפורים. השאלה שלי הייתה שאיך אפשר לקבוע חג על דבר כזה שהגיע על חשבון יהודיה, אפי' אחת זה לא משנה

 

הכלל ניצל... צריך להבין את העניין של מסירות נפש למען הכלל...קופקליפטוס


מנסה לענותl666

גם שחגים אחרים זה כך. נגיד חנוכה, עד שהגיעו לנס פח השמן אלפי יהודים נרצחו, גם כל האחים המכבים חוץ משמעון המכבי נהרגו בקרבות בסוף. יום ירושלים בא בעקבות מלחמת ששת הימים שחיילים נהרגו, פסח בא אחרי מאות שנים של עבדות והתעללות וארבע חמישיות של עם מתו במכת חושך. ראש השנה ויום כיפור הם ימי הדין...

אני חושבת שהעניין הוא שאין חינם בעולם, כל דבר חשוב וטוב, כל הצלה גדולה באים מתוך מאמץ והקרבה. 

ועוד צריך להגיד תודה שמאמץ והקרבה לא היו סתם, הביאו תוצאה. כדי שיהיו יהודים חדשים מישהו צריך ללדת אותם שזה הקרבה , כדי שיהיה צבא מישהו צריך לתרום שנים של חייו ולהסתכן שזאת הקרבה, כדי שיהיו לנו רבנים מישהו צריך לוותר על כסף שזאת הקרבה, כדי שיהיו לנו רופאים מישהו צריך להיות מוכן ללמוד המון שנים ולהתעסק בדם ולקחת אחריות שזאת הקרבה.  

ובסוף עם ישראל ניצלו בפורים מהשמדה טוטלית. צריך להגיד על זה תודה ולשמוח ...

נראלי זה פשוט-ארץ אהובה

א. הדגש העיקרי בחגים, ובכלל- זה על הארת הפנים שה' שלח לנו, שעזר לנו, שהושיע אותנו. על מה שהיה טוב וניסי בכל הסיפור של הנס.

נכון שלפני ואחרי היו עוד דברים מצערים-לא על זה חוגגים!

תחשוב עלזה - חוגגים על שעמ"י ניצל! היינו יכולים כמעט להיגמר!

ב. כל הדברים הפחות טובים יבטלו שמחה של עם שלם שלא הושמד ונאבד??שה' האיר לנו פנים מתוך ההסתרה??

 

בשאר החגים שיהודים מסרו את הנפש ואחר כך ה' הושיע אותנו אני לא רואה איך זה סותר, למה לא לשמוח?

 

יום העצמאות זה בכלל סיפור אחר.. אנלא חוגגת..

 

*חוצמיזה שפורים נקבע ע"י מרדכי ואסתר לפני כל סופה של אסתר וכו'

מה שווה שמחה של עם שלםפתח האוהל
אם יהודיה אפי' אחת הפסידה מכל הסיפור? לגבי יום העצמאות זה כבר בעיה שלך, אבל בין אם את חוגגת ובין אם לא, זו אותה השאלה..
אני חושבת שזה תלוי מאוד בנקודת המבטאילת השחר
וככל שהיא כוללת יותר ורחבה יותר יותר קל להבין ולהפנים את הדברים.
כותבת מה שהוטמע בתודעה שלי במהלך לימוד של שנים.לצערי, אין לי מקורות להסתמך עליהם כרגע ולהפנות אליהם.
ככלל, נקודת המבט שלנו היא מאוד מצומצמת, ולא מקיפה או מגיעה ללהקיף את המהלכים האלוקיים מאחורי כל אירועי ההיסטוריה. במבט לאחור ניתן לראות כיצד דברים מסוימים נהיו לתועלת כלל ישראל.
במהלך הדורות יהודים רבים מצאו את עצמם מול מציאויות בהן היו צריכים למסור את נפשם למען המשכיותו של עם ישראל. הנכונות הזו והתכונה הזו שנמסכה בעורקיי כל יהודי ויהודי מעקידת יצחק, היא זו ששמרה על הגחלת היהודית ועל נצח ישראל. ומי שזוכה למסור נפשו על קידוש ה' הוא בעל מעלה עליונה, וגם בעולמות העליונים יש הכרה במעלה זו. כשמסתכלים מנקודת מבט כזו, מבינים שזו לא היתה הפקרה של יהודיה לגורלה. זו היתה מסירות נפש של אסתר המלכה למען נצח ישראל. והחשיבות של מסירות נפש זו עולה כאשר מי שעומד מנגד הוא אותו עמלק שעליו נאמר שמלחמה לה' בעמלק מדור דור. כשאדם מניח על כף המאזניים את הערך הזה מול חייו פרטיים, אין ספק מה מכריע כאן.
כתבוני לדורות. זכתה אסתר המלכה להיות חלק במהלך החשוב הזה שידוע הכתוב האומר שימי הפורים לא יבטלו לעולם. ויש מה להרחיב בזה.
ועניין משמעותי שאני זוכרת - בניין בית המקדש.
כל סיפור המגילה התרחש סביב בניית בית המקדש השני.ורצה הקב"ה שבניינו יהיה ביד נצר לזרע ישראל. ואכן מי שנתן את ההוראה וכל הנצרך לבניית בית המקדש היה דריוש השני, בנה של אסתר המלכה.

יכולה להבין שזו שאלה הרבה יותר רחבה, בכלל על מציאות של מוות בעולם ואובדן, גם בלי קשר לעניין של מסירות נפש. ושמעתי פעם שאנשים הם כאיברים בגוף. ועיקר החשיבות היא קיום נצח ישראל. ויש הרבה מה להרחיב בזה.
היא לא הפסידה!ארץ אהובה

היא מסרה את הנפש למעננו והקריבה את עצמה!! זה רווח מטורףף!! איפה אתה רואה הפסד??

הפסד של חייה הפרטיים..מקופלת.
בתמורה למשהו גדול הרבה יותרארץ אהובה


א"א לומר אבל שהיא לא הפסידה,מקופלת.
היא הקריבה בשביל מטרה עצומה..
אבל בהחלט הפסידה.
בעל, אורח חיים בתוך קהילה יהודית ועוד המון דברים שמחוץ לחיי הארמון עם אחשוורוש.
אבל זה שווה אתזהארץ אהובה


ולכן זה לא מונע ממנו לשמוחארץ אהובהאחרונה


השאלה נשאלת לראשונה על היציאה ממצרים, שהרי חמישית יצאוהדוכס מירוסלב

ו4 חמישית נהרגו במצרים רובם במכת חושך... שם אפשר גם לראות את התשובה.

מי שבזמן גאולה נהרג, לא לחינם הוא נהרג.

דיברתי על זה עם גיסילא נשברים!
הוא הסביר לי שבגלל זה יש תענית אסתר
כמו יום הזיכרון
שאלה ממש קשה!מתופפת

מה שאני כותבת זה ממה שאני חושבת ולא ציטוט מאיזה ספר או רב אז ככה:

שהאנשים האלו שמתו הם אנשים שמסרו את הנפש שלהם בשביל עמ"י הם חשבו לעצמם: "אנחנו נמות אבל לכלל עמ"י יהיה טוב" הם העדיפו שלהם באופן אישי יהיה רע אבל לעמ"י כולו יהיה טוב.

ואיך אנחנו יכולים לשמוח? קודם כל כשמישהו מההסטוריה קורא לו משהו רע האם אנחנו עצובים על זה?

נכון שיש ימים כמו יום השואה ויום הזיכרון ותשעה באב אבל זה היה דבר רע שברעיון לא עזר לכלל ישראל (ברור שכן כי כל מה שה' עושה לטובה אבל האנשים שמתו לא חשבו שזה בשביל כלל העם) אלא משהו שיצא ממנו טוב- אז חזל תקנו לנו לחגוג את הטוב, אני לא יודעת למה חזל תקנו את הטוב ולא את הרע ואני לא מתיימרת לדעת אבל אני משערת (שוב זה רק שיעור) שהם חשבו לעצמם שהאדם נוטה להתאבל האדם נוטה למסכנות ומספיק משהו רע אחד שיקרה וזה הורס לאדם את היום וממש קל להישאר בעצבות מתמדת , אבל שמחה ,

 זה הרבה הרבה הרבה יותר קשה לשמוח ואולי לכן חזל נתנו את הציווי לשמוח.

 

 

אני שוב מדגישה הכל אני חושבת\משערת ולא מצטטת משום מקום

אה וגם רציתי להוסיףמתופפת

מה הם חיים של בנאדם 120 שנה זמן מוקצב , לעומת דורות על דורות של עמ"י אסתר המשיכה לחיות אצל אחשוורוש ואז נפטרה וזהו.

החיים שלה בעולם הזה נגמרו ,אבל בעולם הבא יהיה לה הרבה חיים והיא המשיכה את עמ"י היא גרמה שיהיה את עמי"י עד היום.

אנחנו עם קשה עורף, לומדים ועושים רק אחרי טלטלה קשה...תורה מעל הכל!

תמיד יש קורבנות. בפורים היו רק 2. מרדכי ואסתר.

וכן, אתה צודק לגמרי. זה כואב. מאוד. אבל זו מסירות למען העם, והם היו מוכנים לעשות את זה.

חוצמזה, שמאסתר ואחשוורוש יצא דריווש השני, שהתיר ליהודים לבנות את בית המקדש.

ושוב, כואב שאסתר הייתה צריכה לעבור את כל זה, וזה באמת כאב לה. מדובר על זה בגמרא.

אבל, הגאולה באה בייסורים. כנראה שאלה הייסורים שהיינו צריכים לעבור בפורים...

ניסיון לתשובה..הזאת.ליבי עולה

אני חושבת שצריך להסתכל לא רק על העולם הזה- יש גם עולם הבא ואתה לא יודע כמה היא קבלה שם שכר על המסירות נפש העצומה

המשך.. נלחץ לי באמצע..ליבי עולה

   ב. בשביל זה יש תענית אסתר.    ג. הנצחון הכללי של עם ישראל- על זה אנחנו חוגגים! ובכל דרך למטרה צריך להקריב משהו. אשריה של אסתר שמסרה את נפשה על עמ"י.(ע"ע סעיף א בתגובה הקודמת..)    ד. תחשוב אם זה היה בימינו.. הנצחון הזה בלתי נתפס! במציאות של היום- מלא גויים ובראשם רשע אחד (דוגמא- היטלר ימ"ש) קמים על עם ישראל- והיום שנקבע להשמיד את כולנו נהיה בבחינת "אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם"- עמ"י  הורג כמויות עצומות של ערבים שמזיקים/ גויים/ נאציים (תקח אתזה למקום שהכי מתאים)  ועושה בהם כרצונם!! זה נס מטורףף!

 

 

 

ליום העצמאות יש את יום הזיכרוןהגיגים בע"מ

לפורים יש תענית אסתר

"בקרובי אקדש"השקט הזה
חנוכת המשכן- רגע שיא. נדב ואביהו נכנסים להקריב אש זרה, ונשרפים. הקב"ה אומר: "בקרובי אקדש". הקב"ה קידש את המשכן באמצעות המוות של נדב ואביהו. מישהו היה צריך לשלם מחיר.
ולא רק זה, אלא שאומרים לאהרון ולבניו שאסור להם לבכות. הבנים של אהרון מתים, ולו אסור להתאבל עליהם!

כנראה שלכל דבר טוב יש מחיר.
והקב"ה אומר לנו שהוא מחיל את הקדושה שלו בזכות המחיר.

ואנחנו צריכים לשמוח בתוצאה, ולקבל את המחיר.

וואודתית לאומית

אני ממש מסכימה עם מה שנאמר

אני לא חושב שהבנתם כל כלך את השאלהפתח האוהל

כשאתם מסתכלים על הסיפור, אתם מסתכלים מהצד של אסתר, איך אסתר מרגישה, יכל להיות שהיא מרגישה טוב בזה שהיא מוסרת את נפשה למען עמ''י וכו'. אבל אם אנחנו רוצים לקבוע חג על הנס(ואנחנו לא אסתר) אז אנחנו מתבוננים בסיפור(שוב, לא מנקודת המבט של אסתר) ורואים שאסתר בסוף נשארה עם המלך הרשע הזה. אז אם אנחנו מסתכלים על זה בפרספקטיבה כזו קשה מאוד (אלא אם כן הנפש שלי לא בסדר) לקבוע חג שכל היהודים ישמחו בו כל כך בזמן שיהודיה אחת אפילו הפסידה(כי אנחנו מסתכלים מהמבט שלנו על העניין, ולא שלה)ועוד איזו יהודיה...

 

בכל מקרה תודה לכולם, יכל להיות שיש לי כיוון טוב לתשובה, צריך לחשוב על זה עוד, אני ח''ו לא פוסל את כל מה שאמרתם זה פשוט לא מתיישב לי בלב כל כך...   

המדינהה' רצה
אותם אנשים מסרו את הנפש שלהם בשביל שנזכה אנחנו - הדרוות הבאין לחיות את החלום שלהם זה הדבר הכי גדול שהן רצו שמקרה כך גם אסתר מסרה את עצמה בשביל להציל עם שלם
ואו איזו זווית ראייה.א"י לעמ'י
אסתר בשליחות חייה השניה213444

לא סתם חז"ל אמרו שמגילת אסתר היא המגילה העצובה ביותר, 

אכן אסתר נשארת שבויה בעל כורחה בארמון הרשע, רחוק מכל החלומות בהם תכננה לחיות.

אבל אסתר היא אישה גדולה ולכן לקב"ה היו תוכניות אחרות לגביה,

הוא שלח אותה בשליחות מיוחדת למען העם.

היא הקריבה את חייה פשוטו כמשמעו כמו החיילים הקדושים שנפלו גם הם.

אבל זכתה אסתר שבנה מאחשוורוש הוא לא אחר מדרייווש שהורה על חזרת עמ"י לארצו והתיר לבנות את ביהמ"ק.

זה אולי לא תירוץ. לא שווה את הסבל. אבל ה' החליט לשלוח אותה לעוד שליחות, אם דרייווש. לגרום לבניית ביהמ"ק.

זה אולי מגילה עצובה וכואבת אבל מלאה בעוצמות. עמ"י במיטבו.

אישה שמקריבה את חייה למען עמה ובסוף מתוך הקושי, האבל, המספד והרוע שבארמון צומח בנה דרייווש שהתיר את  בניית ביהמ"ק.

מתוך החושך- אור.

זה סוד העוצמות של עמ"י.

 

 

ואו ממש השקעת!!ליבי עולה
התמונה מזכירה לי את יד ושם. היכל השמות. ..........נפש חיה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך