יש לי עוד שאלה על תכנון מטבחנועוש9

בעקבות דיון בווטסאפ של כושרות שנחשפתי אליו - 

האם יש איפושהו סיכום הלכות למטבח שמתכננים - מה לכתחילה ומה בדיעבד?

לגבי כיריים - נפרד לחלבי/בשרי

תנור - דו תאי או 2 נפרדים

הפרדת כיורים וכו' ?

 

 

תמיד חשבתי שזה OCD שלי, והיום איפושהו בכושרות אמרו שתנור דו תאי זה לא לכתחילה.והרי יש לדו תאיים הכשרים?

 

יש הבדל בין לכתחילה לבין חומרות רחוקות)נחשון מהרחברון
2 כיורים- עיקר הדין אין בעיה בכיור 1 אבל יכול להביא לתקלות (למשל סיר חלבי עם משהו חלבי בתוכות ושופכים עליו מרק רותח בשרי)

תנור דו תאי אין מעבר של אדים וזיעה בשום תנור. עוד לא הצלחתי להבין מה החומרא ומה צריך הכשר.אשמח אם יעדכנו אותי כאן... אגב מותר באותו תנור לשים בו זמנית חלבי ובשרי ב2 תבניות נםרדות בתנאי שאחת! מהן מכוסה. בכ'מ החומרא היא רק לגבי שימוש בו זמנית לחלבי ובשרי ושוב אני לא מכיר מקור לחומרא זו.

כיריים הנחת יסוד שהכיריים הם טריפות תמיד ואין עם זה בעיה. אם נופל משהו חם על הכיריים-לפח.
אם כיריים נקיות חיצונית ואין עליהם לכלוך ממשי ולא בושל בשרי ב24 שעות האחרונות ואז אם נופל משהו חלבי אז הוא בדיעבד כשר. (ואם הוא נפל פחות מ24 שעות מהבשרי אז לזרוק וגם אם לא מנקים,ואז נופל עוד חלבי 24 שעות אחכ אז שוב כשר בדיעבד)

לגבי מדיח אני מבין את החומרא של 2 מדיחים. כי נשאר חתיכות בשר/חלב בממשות והמדיח עובד עם רותחים ומבשל אותם. יש המתירים בגלל שזה פגום ועם סבון ולא לאכילה כך שיש מקום להקל אבל זו חומרא מבוססת.

ברמה הפרקטית הלכתית כדאי שהכיריים יהיו בין החלבי לבשרי כי שיש יכול לבלוע אם נשפך עליו ואז אם שמים משהו חם ישירות (נניח חלות) זה בולע טרף (בד'כ פגום ואז זה כשר בדיעבד אבל למה להכנס לזה. אני בשכירות לפנ שהכשרתי את השיש (ע'פ שוע בעירוי כלי ראשון) כל מה שנגע חם בשיש זרקתי. לספרדים זה יותר קל כי מה כבר נוגע ישירות כלי ראשון אבל לחלק מהאשכנזים שסוברים שכלי שני מבליע ומפליט זה מסבך את המצב)

מקום לפלטה, נרות שבת מיחם וכו.
מקרר עם התקן שבת זה נחמד לא תמיד חובה. יש משוכללין שעוברים אוטומטית למצב שבת עפ לוח שנה פנימי... שעוני שבת בלוח חשמל לאורות ופלטה...זה יותר נוח...
זה מה שעולה לי. תתחדשו
הערהחוזרת
מקרר עם התקן שבת- בחדשים (לדעתי יותר מ10 שנים. אבל לא סגורה על המספר) זה חובה! כי הבעיה היא לא רק האור אלא גם התרמוסטט שמשתנה בפתיחת וסגירת הדלת באופן מיידי.
מחלוקת גדולה בין הפוסקיםנחשון מהרחברון
לא ברור שחובה וודאי עדיף.
דיברתי על התקן מיוחד שמעביר אוטומטית למצב שבת. לא על התקן לשבת
אז אני דיברתי על התקן מיוחד לשבתחוזרת
אני לא מדברת על הפרשי טמפרטורה. אלא שפתיחת דלת עושה עוד פעולה (או פעולות) חשמלית חוץ מהדלקת האור
וזה מחלוקת....נחשון מהרחברון
מה?חוזרת
שבמידה והדלת מנתקת/מחברת עוד מעגל חשמלי חוץ מהאור אז זה לא משנה? כי זה מה שקורה בפועל... יש לחצן או חיישן שמפקד על שניהם...
פסיק רישה דלא אכפת ליה בדרבנןנחשון מהרחברון
הרב עובדיה מתיר.
ויש עוד מספר פטסקים שסוברים ככה.

לא בדיוק אותו דבר אבל לשבר את האוזן...
את הולכת ברחוב בשבת? יש מצלמות אבטחה, את בעצם גורמת להלם לרשום את תמונתך על המסך. ואם הם מופעלות ע'י חיישני תנועה (שזה הרוב היום) את מםעילה אותם. אז אסור ללכת ברחוב?

אז נכון זה היתר וראוי לקנות התקן שבת אבל לא חובה לדעת חלק מהםוסקים
כשמדובר על תוצאה ישירה של סגירת הדלת..אדם כל שהוא

[כמו בנורה, ובמאוורר].

אז-

א. לא ברור שזה פסיק רישא, ולא מעשה בידיים. מכיוון שאם היית רוצה להפעיל את הנורה/המאוורר זהו בדיוק המעשה שהיית עושה. [יש את הסברא הזו בפוסקים, כמדומני אצל הגרש"ז אוירבך אך אינני בטוח].

ב. לא ברור למה זה לא ניחא ליה. הרי זה מועיל לך.

 

מכון צומת כותבים שאת הפעולה הישירה על הנורה והמאוורר צריך לבטל, ואילו על חיישנים שלא מופעלים ישירות לדעתם זו רק חומרא.

הם גם מסבירים איך אפשר לעשות את זה בלי התקן שבת מיוחד.

 http://www.zomet.org.il/?CategoryID=250&ArticleID=901

א זו דעת גרשז הרב עובדיה חולקנחשון מהרחברון
ב לא אכפת ליה לשיטת הרב עטבדיה שווה ללא ניחא ליה. מדוע לא ניחא? כי אין לי הנאה ישירה מזה. (נניח שאני מכבה את הנורה במקר נחשב לא ניחא ליה למרות שחוסך חשמל. זה שהמחשב רושם כצה םעמים נפתח לא מזיז לי. כשיהיה תקלה ויבוא טכנאי לא כזה קריטי אם רשם חלק מהזמן או לא, עובדה כשמגיע טכנאי למקרר עם התקן שמכבה את זה הוא מסתדר.
אני מסכים שצריך לכבות את הםעולה הישירה של האור, אבל לא צריך התקן שבת..
א. זה נכון שהרב עובדיה חולק על סברה זו..אדם כל שהוא

ב. כשמישהו שתולש כמה זרדים בשדה שלו לאכילה או להסקה, התועלת החקלאית לשדה מהפעולה נחשבת ע"פ הגמרא לפסיק רישא דניחא ליה.

גם התועלת לשדה מתלישת כמה זרדים איננה קריטית בד"כ לבעל השדה ונראית שולית למדי, ובכל אופן כשהיא נעשית ע"י בעל השדה היא פסיק רישא דניחא ליה. על פניו אני לא רואה סיבה לומר שחיסכון קטן בחשמל, או תועלת מסויימת לאורך החיים של המקרר/המזון, לא נחשבת ניחא ליה.

[וגם לא מצאתי טענה כזו אצל הרב עובדיה]

 

לא ראיתי שכשהרב עובדיה מדבר על מקרר הוא מתייחס לחיישנים או למאוורר, אלא רק לדברים שהיו גם במקררים הישנים - פתיחת דלת שגורמת הדלקת נורה [שהוא כמובן אוסר] לכיבוי נורה [הוא מציע אופני היתר מסויימים, אבל לא סגירה ישירה] ותרמוסטט - שהוא מתיר את פתיחת הדלת, על אף ההשפעה. אבל שם הוא מתחשב בעניין של גרמא [וכמדומה שבגלל שההשפעה אינה מיידית, מה שלא רלוונטי למאוורר, ואיני יודע באם רלוונטי לחיישנים אחרים].

 

נראה שכשאין אפשרות אחרת הוא מתיר פסיק רישא בדרבנן, ויכול להיות שבסגירת דלת שמכבה נורה הוא אומר לעשות באופן אחר רק בגלל שאפשר, ואם אי אפשר הוא יתיר גם סגירה בידיים.

הנידון של חיישנים ושל מאוורר לא זהה לנורה ולא לתרמוסטט [אולי המאוורר קרוב לכיבוי הנורה].

 

לגבי מאוורר, אפשר לפתור את הבעיה ביחד עם פתירת בעיית הנורה [במתג של הדלת, באמצעות התקן מיוחד, או פשוט להדביק], ולדעת מכון צומת אם פותרים את שתי הבעיות האלה זה מספיק מעיקר הדין. אבל לא מספיק לנתק רק את הנורה. [לא תמיד מפסקי הדלת גלויים, ואם לא, צריך לדעת לאתר אותם]

הפסקת כל מפסקי הדלת הכרחית מעיקר הדין גם לפי המכון המדעי טכנולוגי, יעוין בדבריהם איזה בעיות אחרות יכולות להיות, ומהי ההלכה לגביהם.

 

קישור לחוברת של המכון המדעי טכנולוגי -

http://www.machonhalacha.co.il/wp-content/uploads/2015/08/%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A8-%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%AA-3.pdf

 

לא מדוייקנחשון מהרחברון

הרב עובדיה מדבר על נורת להט שזה דאורייתא.

הדי לגבי סגירה שם הוא הדין לגבי פתיחה בלד.

 

וגם בכיבוי שם יש חיסכון בחשמן והוא לא מחשיב אותו כניחא ליה

 

לגבי לכתחילה השאלה היא האם הפסד ממון (עלות ההתקן שבת) נחשבת מקום צורך. לכאורה לא גרע מהפסד האוכל במקרר שעלותו פחותה מעלות התקן (כמה מאות שקלים טובים)

 

לדעתי מועיל לסגור הפעולה הישירה וזהו אף לכתחילה ורק המהדרין יש מקום להוסיף כסף להתקן...

 

לרוב האנשי עדיף לקחת את הכסף להידורים חשובים יותר (מזוזות, תפילין, כשרות, ציצית תכלת, לימוד תורה ועוד)

 

כך או כך יש מחלוקת האם פפתיחת המקרר היא מעשה בידיים או פסיק רישיה המכון הטכנולוגי וצומת הולכים אחר פסיקת גרשז בעניין שזה בידיים. הרב עובדיה חולק ואומר שזה פסיק רישיה.

ולכן לכאורה יש מקום בשעת הצורך (אבל כמובן לא להגיע לשם לכתחילה) לסגור מקרר עם נורה. לפתוח זה יותר בעייתי כי זה ניחא ליה האור...

 

זו שיטתו בפסיק רישיה דלא אכפת ליה בדרבנן

ולגבי האור יש 2 בעיותנחשון מהרחברון
א זה ניחא ליה ולכן אסור ב פעם זה היה נורות להט ואז זה דאורייתא. היום הבעיה באור היא רק ניחא ליה ולכן אור צריך לכבות שאר החיישנים מומלץ, ראוי אבל לא לדעת כולם חובה
הערה קטנהיהודי!!
במקומות עם הרבה הפסקות חשמל זה כאב ראש השעוני שבת בלוח, שוכחים לכוון בחזרה אחרי כל הפסקת חשמל.
תלוי איזה מערכת.נחשון מהרחברון
החשש של כושרות הוא -אניוהוא
א. שאדם אופה בשני התאים ביחד ופותחים את התחתון כשהעליון לא סגור טוב ויש מעבר של אדים.

או-
ב. שאדם הוציא משהו מלמעלה '- ונשפך לו לתא למטה.
חששות רחוקים מאד בעינינחשון מהרחברון
בפרט שבהם אין משמעות ל'הכשר' לתנורים. וצריך רק נפרדים. לגמרי..
גם בעיני.אניוהוא
אם כי הם טוענים שהם מדברים מנסיון...
בסופו של דבר - השאלות אחרי התקלות מגיעות אליהם...
במה תנור עם הכשר פותר את הבעיה?נחשון מהרחברון

ראה מה כתבו כאן בשרשור (שמן פשן)

הם לא ממליצים על תנור עם הכשראניוהוא
אלא על שני תנורי בילד אין נפרדים שאינם אחד מעל השני
תנור דו תאי124816

לאור הניסיון שלי עם תנורים דו תאיים לא מוצלחים של חברות שונות (מבחינת האפיה ותקלות וכדומה , לא מבחינה הלכתית). 

אני מתכננת למטבח החדש תנור בילד אין + תנור חד תאי משולב בכיריים.

עוד לא ראיתי שני תנורים צמודים שלא חיממו מאוד זה את זהאלעד

גם אם יש ביניהם הפרדה יצוקה מברזל ומאושרת ע"י בד"ץ

ואם חמם אז מה? ההשגחה היא על מעבר אדיםנחשון מהרחברון
ולדעתי אין בזה צורך כלל
אכן. יש לי תנור חדש (שנה+) של סאוטר, מאושר כהלכהשמן פשתן

והנה ראיתי שהגומי האוטם את התנור העליון זז קצת, ואדים יוצאים מהקצה התחתון של הדלת, וכנראה חודרים לתנור התחתון.

כמובן שזה קרה חודש אחרי שתמה האחריות.....

אני בבעיה.

נכוןאלעדאחרונה


נראה לי משתנה בין פוסקיםבית בית
אני יודעת שלדוג' הרב ליאור מקל בזה
מטבח יד שניהhodayab
מישהו התנסה עם מטבח יד שניה? צריך שהוא יהיה באותו גודל וצורה של המטבח שאמור להיות? דגשים חשובים?
מקפיצה...hodayab
כן אני.אונמר

אמור להיות אותו גודל או משהו אחר שנכנס במקום שיש לך.

אני נגיד כן שיחקתי עם זה.

לקחתי מטבח שהיה לו ר' ועוד אי.

כשמובילים בכל מקרה מפרקים את השייש, אז את הר' פירקו לי, ושמתי במקום את שני הפסים את הר'-

את הפס הארוך ולידו במקום את הקצר (שהיה לי ארוך מידי) שמתי את האי.

ככה יצא לי יותר ו' וזה יותר מתאים לי לחלל פה.

 

צריך למדוד ולראות איך זה נכנס לך.

 

שימי לב שבאמת זה במצב טוב ולא עכשיו עץ מנופח ממים או מגירות לא נפתחות.

 

אחותי גם עשתה יד שניה, והתאים לה בול למטבח הר' איך שהוא היה בדירה הקודמת שלו.

יש אצל דודים שלינפשי תערוג

משהו ממש יפה. יד שניה.

עלה גרושים לעומת חדש.


לא חייב שיהיה באותו גודל

מטבח מורכב מקוביות. אפשר לסדר בצורה אחרת.

שיש כמובן חייב שיהיה באותו צורה. אחרת קשה להתאים אותו למטבח החדש. אבל שיש זה הוצאה קטנה יחסית. מקסימום עושים חדש.


לשים לב שהמטבח שנקנה טוב ולא מנופח/מעובש

תודה רבה לשניכם!hodayabאחרונה

עזרתם לי מאד!

תיקון קילופים קטנים במשקופי עץמדברה כעדן.
אשמח להמלצות איך לתקן נקודתית ולא לצבוע את כל המשקופים... תודה! 
מחפש תמונות לרכישה של רבנים

אני מחפש צילומים של רבנים מוכרים לצורך מכירת תמונות לאתר שלנו

היכן ניתן לרכוש תמונות עם זכויות יוצרים? 

חשוב צילומים באיכות לצורך הדפסה.

 

תודה

מיטה יהודית דגשים והמלצותgmail

שלום,אשמח להמלצות על מיטה יהודית באזור המרכז ודגשים  מה חשוב,לשים לב וכל דבר שיעזור,

בברכת חלומות מתוקים

לשים לב שאם קונים עם ארגז מצעיםטוט
המיטות ממש כבדות להזזה, לא משהו שעושים כל יום
המלצה למצעים למיטה יהודיתzvikaabאחרונה

רציתי לשתף אתכם בהמלצה חמה לקניית מצעים למיטה יהודית. 
לאחרונה גיליתי את אתר "מצעים בכפר" ונדהמתי מהמבחר העשיר שיש להם.

 הם מציעים סטים מותאמים במיוחד למיטה יהודית, וגם מצעים למיטת יחיד ומצעים למיטה וחצי.
 יש אפשרות לבחור בין מצעי סאטן למצעי פרקל, שניהם ידועים באיכותם הגבוהה ובנוחות שהם מספקים. 
המגוון הרחב של דגמים וצבעים מאפשר לכל אחד למצוא את הסגנון המתאים לו. 
אם אתם מחפשים מצעים איכותיים למיטה יהודית, אני ממליץ בחום לבדוק את האתר הזה.

 אשמח לשמוע על החוויות שלכם אם תחליטו לקנות משם! מישהו כאן כבר התנסה במצעים שלהם? אשמח לשמוע דעות נוספות.

מתעניינים בישוב טל מנשה, מישהו מכיר?נכספת

עד כמה היישוב מגוון עדתית והאם יש אופציה לשכירות ביישוב?

נשמח לדעת האם יש תלמוד תורה ביישוב.

תודה!

תשאלי בנשואים טרייםהעני ממעשאחרונה
המלצה לתנור משולב דו תאיטלזי
אשמח להמלצה לתנור משולב, דו תאי, ששני התאים עובדים במקביל
sauter TSD680Xעשב לימון
כמה זמן יש לך אותו?טלזי

כמה זמן יש לך אותו?  שמעתי שיש להם בעיה שהדלת מתפוצצת

לנו יש אותו כ9 שניםנפשי תערוג

מאוד אמין.

ב9 שנים התקלקל רק כפתור פיקוד ונורה שנשרפה.

חוץ מזה מתפקד אחלה

בערך 8 שנים. שום בעיהעשב לימוןאחרונה
המלצות למזגן?תודה לה'.

מחפשים המלצות לקניית מזגן לחדר שינה לא גדול.. משהו לא יקר סביבות ה 1000 שח. יש המלצות או דיס המלצות? 

ממליץ להביא מתקין מקצועיהעני ממעשאחרונה

יגיד לכם איזה כוח סוס לקנות

מחיר המזגן זה 1000/2000 שקל

התקנה עוד 600/1000


ומחיר השימוש השוטף שמתווסף לחשבון החשמל 

מה שלמדתי בדרך הקשה על תלית מדףבינייש פתוח

תלית חפץ כבד על קיר גבס ודיבל רוזטה חזקה יותר מתליה על קיר בלוקים, למרות שהוא עבה יותר ואפילו אם תשתמשו בדיבל אוניברסלי החזק ביותר המתאים.

אם אתם רוצים לתלות מדף בדיוק בתפר בין הגבס לבלוקים קחו בחשבון שהקיר מתעקם בנקודה הזאת והמדף יתלה עקום ולא חזק במיוחד

אולי יעניין אותך