יאיי!!!אריק מהדרום
אני אוהב אבל אנשים יהנו להתלונן שהחליפו קרטון בקרטון אחרףבסדר גמור
מה אתה משווה?אריק מהדרום
הרבה פחות קלוריות והרבה פחות פיצוצים בבטן.
נו.... קולא מופלגת. לא נראה לי שיהיו הרבה פוסקים שיסכימו איתאניוהוא
הרב ליאור בטוח יסכים
ארץ השוקולד
בנושא הזה של קטניות הרב ליאור נחשב פוסק ספרדי
אניוהוא
לכן שמתי סמיילי קורץארץ השוקולד
אגב, שאלתי את הציבור בעקבות תגובתך אם מישהו יודע לגבי הרב לבנון ושמן קטניות, לא כיוונתי דווקא אליך.
שמן קטניות גם אני אוכל,אניוהוא
בשמן יש סברא נוספת - שלא גזרו על שמנים.
יתכן שקרונפלקס יש מים בתהליך.
בטחינה אתה מערב אח''כ מים.
כל הנקודה היא שהתהליך אין מים בכלל.
וגם אם תחשוש לרטיבות אח''כ ' בקלוי אין חשש..לכן כל מה שלא קלוי ויבוא עם מים - אסור גם לשיטתו
וגם מבשל עם מים מן הסתםימ''ל
מה בין זה לטחינה?
ונניח שגם בקורנפלקס לא יהיה שימוש במים (למרות שבפריכיות יש ולמרות זאת הרב לבנון התיר), גם אותו קולים בדיוק כמו את הפריכיות.
אץה לא נותן למים לגעת בחיטה לא אפויה/קלויהאניוהוא
שלא יגעו מים בקטניות.
לכאו' אם היה קורנפלקס כזה אז אתה צודק.
הוא טוען שבמםעל ספציפי שהוא בדק אין מגע מים בכלל באורז בכל תהליך היצור של הפריכיות
אני שואל על ההבדל בין שמן לטחינהימ''ל
אתה משתמש (עקרונית עכ''פ) בשמן שומשום עם מים, למה עם טחינה לא?
כי שמן כבר לא יכול להחמיץ. טחינה כןאניוהוא
אין החמצה בקטניותימ''ל
וגם לא באורז. זה נחשב ל'סרחון' בעלמא.
לא ראיתי חילוק כזה, גם לא בטעם להיתר שמן, יש לזה מקור?
התכוונתי במקביל לזה בחיטה שמשון זה גזרואניוהוא
אם אמצא אשלח
הבסיס של ההיתר של הרב קוק בשמן שומשמין הוא..אדם כל שהוא
שזה באופן שגם דגן לא היה מחמיץ.
ולכן, הטפל לא חמור מהעיקר, וקטניות אסורות רק באופן שבמיני דגן אסור.
לפירוט ראה כאן - http://www.daat.ac.il/daat/vl/shemen/shemen01.pdf
התשובות האלה נדפסו אח"כ בשו"ת אורח משפט.
בטח שלא! הרב לבנון הוא ניאו רפורמי!אריק מהדרום
לא אמרתי את זה.אניוהוא
והדוג' משמן לא טובה- כי סוף סוף זה שמן ומדגן לא עושים שמן. אבל פריכיות יש גם מדגנים - כלומר אחד הטעמים של הגזרה עדיין שייך.
לא באתי להדגים אלא לשאול על דעתוארץ השוקולד
קראת את הטעם להיתר?אריק מהדרום
בטח קראתיאניוהוא
מצאו סניף נוסף להקל בשמנים.
אבל מכאן עד להתיר גם אורז זה רחוק.
גם פריכיות לא היו בגזרה!אריק מהדרום
שומשמין היה, אבל שמן לא גזרואניוהוא
אתה בחברה טובהאריק מהדרום
גם כאן הרב לבנון יודע יותר תורה ממך ומראה לך שאחן צורך להחמיר ואתה הולך עם הראש בקיר, מתוך יראת שמים מיותרת, אשריך.
א.אנו דנים פה בגוף ההתר עצמואניוהוא
ב. אין מה להשוות את הרב קוק לעומת רבני ירושלים - לרב לבנון, אם כל הערכה שיש אליו, לעומת כל הפוסקים האחרים.
אבל קראת את הטעמיםאריק מהדרום
ואתה לא מביא שום טעם אמיתי להמשיך לאסור, אאין שום הבדל לעניין זה בין שמן שומשמין שהתיר הרב קוק לבין פריכיות שהתיר הרב לבנון, כשתמצא תודיע לנו, כל עוד אתה לא מוצא אז או שלא תאכל שמנים או שתודה שהיתר הקטניות תקף ולא "קולא מופלגת".
או שתמשיך ללכת ראש בקיר, גם זה מותר כאמור.
או שאתה לא קורא מה שכתבתי או שאתה לא מביןאניוהוא
בשמן יש צדדים *נוספים* להקל. הפריכיות אין.
אבל מה שכתבת לא נכוןאריק מהדרום
וואלה. תודה על הציון.אניוהוא
לא נתתי לך ציוןאריק מהדרום
ציינתי עובדה, שבת שלום.
כמעט מפורש בתרומת הדשן (קיג), שגם שמן בכלל הגזרה..אדם כל שהוא
והרב קוק בונה את ההיתר על זה שכל האיסור הוא רק באופן ששייכת בו החמצה.
[כפי שגם נראה מאותה תשובה בתרומת הדשן, וכפי שכותב החיי אדם קכז א, שמותר לטחון קטניות ולאפות מהן כעין מצות, וכפי שכותב בשו"ע הרב - "ואפילו במיני קטניות לא נהגו אלא איסור אכילה אם נפלו עליהם מים בענין שכיוצא בזה בה' מיני דגן אסור מעיקר הדין אבל מותר להנות מהם בפסח וכן מותר להדליק בשמנים הנעשים מהם (אבל השמנים שאינם נעשים ממיני קטניות מותרים אפילו באכילה)"]
הרב חלקו על התרוה'ד.אניוהוא
והתשובה אח''כ הוא כותב שלשנה הבאה נשב ונחליט ע'פ רוב דעות כי כך דרך התורה.
כלומר שהרב קוק עצמו לא התיר התר גורף. אלא בכפוף להסכמת רבני ירושלים - שלא חזרו בהם.
מי חלק על תרומת הדשן?אדם כל שהוא
הרמ"א מביא ממנו את ההיתר להדליק בשמנים האלה, ומשמע להדליק דווקא, ולא לאכול.
וכפי שציטטתי משו"ע הרב, שני הדברים מפורשים בדבריו, שמן קטניות שנעשה באופן שאם היה דגן היה בו איסור חמץ היה דגן אסור, ואפילו קטניות עצמן, אם זה באופן שלא היה שייך בהן איסור חמץ אם היו דגן מותרות.
ההיתר של הרב קוק בעניין הזה פשוט בעיניו להלכה, אבל הוא מוכן לדון איתם פנים אל פנים ולהכריע ע"פ הרוב, כדרך ההכרעה של תורה, אחרי רבים להטות, אבל הדיון הזה לא התקיים, ואין סיבה להכפיף את דעתו של הרב קוק לדעתם של שלושה דיינים חשובים מירושלים, שמן הסתם היו ת"ח גדולים, אבל מן הסתם לא היו גדולים מהרב קוק.
הרב קוק גם לא הסכים לניסוח ש"רבו עליו חבריו ואסרו", כי לדבריו בית דינו ובית דינם של הספרדים הסכימו איתו, בעוד אלה שהביעו התנגדות הם רק בית הדין של החסידים בירושלים.
יכול להיות שברוב הפוסקים המאוחרים יותר לא התקבלה דעתו של הרב קוק, אבל איני יודע בודאות.
השורש תלוי בטעם איסור קטניותאניוהוא
האם יש לך מקור לדבריך?אריק מהדרום
נראה לי שהכוונה לדברי רבינו פרץ לגביסתם 1...
אבל זו רק השערה שלי למקור

זה מקור אחד.אניוהוא
כן
סתם 1...
א. יש לך מקור לתלות את זה במחלוקת הזו..אדם כל שהוא
או אתה אומר את זה מסברא?
ב. איך אתה מבין בדיוק את החשש לפי מי שאוסר בגלל הקמחים, או בגלל שמכינים מהקטניות מאפים?
ג. איך אתה מבין את החשש לפי התרומת הדשן, שמשמע שאוסר גם שמנים [לפחות כאלה שהיה בהם מגע עם מים]?
מה ההתלהבות? כולה פירכיות..ברגוע
עדיף שיתירו דברים קצת יותר משביעים![]()
בהצלחה עם הדיקטים ותפוחי האדמה והביציםאריק מהדרום
אה סליחה, ברומפלנאכט.
ברגוע
קוראים לזה איסרו חג.. או שבעצם אין איסרו חג לפסח![]()
ותודה! בהצלחה לך עם לשבוע מפריכיות!
היום בסופר ראיתי ערבים קונים מצותימ''ל
יש הרבה שמלכתחילה מעדיפים אותן על פריכיות.
הם מעדיפים את זה כקרקרים.אריק מהדרום
לכל היהודיות שאצלם.... תתקשר לדווח ליד לאחים.אניוהוא
חייב להתיר לכם כבר לאכול קטניותילדת המדבר
לדעתי תעשו התרת נדרים😏
מה הבעיה לקנות קמח כשל"פ ולהכין מצות משובחות בביתסתם 1...

פיכסה- כל השנהמבקש אמונה
לפי דיווח שקיבלתי בשבת דרש הרב דודי דודקביץ לאסוראניוהוא
אדווח.
לא עוזר לי. לא אוהב פריכיות.ותן טל
איכשהוא אצלח את פסח הזה כמו שאני צולח כל שנה. לפחות יש לי פחזניות של אמא שלי כתחליף ללחם.
כןאריק מהדרום
אוי לנו מיצרנו, אוי לנו מיוצרנו.מי האיש? הח"ח!
יוצרנו שאמר לנו לא לסור מדבריהם אפילו כשאומרים על ימין שמאל ועל שמאל ימין, ולשמור על איסור שהוא מנהג טעות גמור כידוע ומפורסם ומוכח לכל דבר ועניין. יצרנו שאנו לומדים מסכת פסחים ושונים במפורש "הני אין, אורז ודוחן לא... דברים הבאים לידי חימוץ אדם יוצא בהן ידי חובתו במצה, יצאו אלו שאין באין לידי חימוץ..." ודמנו רותח בקרבנו על הפילוג והפירוד המטופש וההזוי ואף על פי כן עלינו לקפוץ אגרוף ולשמוע לדברי רבנים. ושוב יעבור דור היסטורי שלא ישנה דבר, עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו.
לא הייתי ממהר לומר שמדובר במנהג טעות.סתם 1...
לא בא לידי חימוץ זה לא הטעם למרות שמדברי רבינו פרץ נראה שהיו חכמים מהראשונים שחששו לחימוץ בקטניות, עד כמה שזה נתפס לנו כיום הזוי.
רמ"א מביא לא להוסיף מלח מפני שממהר להחמיץ. אם הוכח במעבדה שזו טעות אז מה תעשה? יש גם חשיבות למסורת גם אם טקסט לא יוצר מציאות.
לא אתה ולא אני קובעים שזה מנהג טעות.מי האיש? הח"ח!
יש מקורות ויש אסמכתאות ויש דיונים להלכה. אין שום קשר לסוגיית התלמוד בעניין.
טובסתם 1...אחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משהאחרונה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

