מה הייתם מרשים לעצמכם?
או שהייתם נשארים אותו דבר מסיבות אחרות?
התורה משנה אנשים.
בלי התורה.. שלא נדע...

אני אגיד תאמת. כשיש לי לכה - אני לא יודע לירוק אותה.
אני מנסה כזה ועושה חעחעחעעכעכעע ולא יוצא. היא לא עולה.
ואז מידי פעם היא פשוט קופצת ללמעלה אז ישר אני עף לצד ויורק בשקט.
מי שיורק ככה זה בשביל הפוזה
עברי אנכיאולי.
אנ'לא גבר-גבר כזה.
אין לי שרירים (סביר להניח שאשתי תהיה יותר חזקה ממני) ואני מקווה שאם יהיה גוק בבית היא תהרוג ולא אני.
לא. לא גבר-גבר. ממש לא.

עברי אנכיוזה נראה חכם 


לכי לכי י'אישה!!!
חפשי מישו אחר שיירק איתך!!!! 



עברי אנכיאני עוד מעט אירק עלייך 



לסמן זלזול, ביזוי ועוד כל מיני תארים כאלה 


את לא רוצה שהם ירקו לכנרת
כן?
עברי אנכילהבל וריק (ח-טוווו) ומתפללים
עברי אנכיומבחינתי הוא לא הדובר של חבד..
חוני המעגל פינות


בוז
כי בשמחה תצאו.אולי הייתי כן נותן כיפים ומחבק במקומות שהיום אסור?
יותר ברמה של יחס יותר טבעי לבן אדם.
לעשות חיים
וחוץ מזה הייתי רוצה לטוס לתאילנד לעושת שם חיים
ממש לא התכונתי שאני רוצה את הדברים הרעים ששם

NAP -זה בתרגום חופשי "עיקרון החוסר באלימות"
כלומר, כללים שלפיהם אני לא אפריע לך ואתה לא תפריע לי, אבל כל מה שלא מפריע לך אני יכול לעשות.
בוז
בוזלגבי הדת לא בטוח..
מפחיד אותי לחשוב על זה,
אבל.... נראה לי לא לחכות בין בשר לחלב
רחמנא ליצלן ל"ע
אני באמת לא מצליחה לדמיין את עצמי עוברת על איסורים אחרים
כמו שבת וצניעות...
אומרת שאסור.
אבל זה נורא ואיום, אז אשמור את זה לעצמי ![]()
פשוט לא סטנדרטי וחבל תיוגים 
במובן החילוני של המילה.
איכס.
שאלה מפגרת אבל. כי אם הייתי נולד חילוני אז היתה לי בכלל אישיות אחרת.
הדת ממש שינתה אותי,
כי אם לא הייתי עובדת על עצמי היתי ככה כמו שנולדתי וזהו בלי שום התקדמות.
בקיצור הייתי אגואיסטית, ממורמרת על החיים ועוד כמה..
אז הייתי לומד צניעות מחתול וגזל מנמלה
המוסר הוא לא דבר מלאכותי, המוסר הוא דבר טבעי ומחוייב
נכון זה דורש מאמץ אבל אדם לעמל יולד
ומי שחושב להשיג דברים בלא מאמץ על זה אמר שלמה מעט שנות מעט תנומות מעט חיבוק ידיים לשכב ובא כמתהלך רישך (ריש=עוני, רישך=עונייך) ומחסורך כאיש מגן
ומי שחושב שהדת היא לא טבעית
פשוט לא קרא נכון את ספר הספרים
כי מי שיודע לקרוא נכון
זה מאוד טבעי וסוג של מוסר, מוסר של משפחה, מוסר של אמון בעולם ובאלוקים, אמונה בכך שהעולם בנוי על מטרות ולא סתם, ופעולה נכונה על פי זה וסוף הכבוד לבוא
ויודע לשמור על מוסריות מקיפה
האם אתה מכיר -יצור אנושי- ולו-דתי מאמין אדוק- שמוסרי בכל פרט ופרט ובכל עניין ועניין? אני לא מכיר. כל אדם יש לו מה שהוא מסוגל ויש לו מה שהוא לא מסוגל. יש לו מה שהוא מבין ויודע שצריך לעשות, ויש מה שהוא לא מבין. אנו צריכים להשתדל, אבל אנו לא צריכים לנסות להפוך את עצמינו לאלוקים, אלא ללמד את עצמנו על קיומו של האלוקים ועל דרכיו, ולהשתדל להשתדל להשתדל זו המילה,
מי שחושב שהוא מושלם במוסריות בגלל שהוא הולך לפי -מה שהוא מבין- שהתורה רצתה (והוא אפילו יותר מוסרי מהחיות!), אינו אלא בעל גאווה, אדם צריך לדעת שאנו עושים השתדלות, השלמות היא מצד הבחירה, היינו שכל מה שאנו מבינים שצריך לעשות אנו גם מקיימים, זו השלמות, לעשות מה שידוע, לא להאמין בנסתרות,
אתה מכיר רבנים שלמים בשלמות אנושית, אבל האנושות איננה השלמות הגדולה ביותר בעולם, יש מעליה מלאכים ואלוקים, גם המלאכים לא מושלמים רק הקב"ה לבדו מושלם,
הקב"ה מושלם מבחינה מוסרית? כן.
האם בן אדם יכול להגיע לדרגת השלמות המוסרית של הקב"ה? לא.
מסקנה: אדם לא יכול להגיע לשלמות מוסרית ברמה הגבוהה ביותר. מש"ל.
הבהרה: צניעות מחתול וגזל מנמלה זה רק צורת ביטוי, ברור שאנו לומדים את זה מהשכל ומהנשמה שיש לנו שהם גבוהים ממחשבת החתול והנמלה, אבל אנו לומדים, שכמו שהחתול והנמלה מסוגלים להיות מוסריים במידה שהם מוסריים, גם ללא תורה, כך גם אנו יכולים לדעת להיות מוסריים גם ללא תורה
שיעורים במתמטיקה? :p
מוסריות שלמה? לא!
זה מה שהיית שודד אם לא הייתה תורה ומוסר...?
כי אם למוחמד לא הייתה דת הוא היה שותה אלכוהול
מתקרבים לאמת 
בכל מקרה, תודה לא-ל ראיתי רבנים רבים שדומים למלאך ה' צבקות, ותודה לא-ל הם היו מודעים לכך שהם רק דומים ועדיין לא מלאך ממש. איך אמר משה רבינו למלאכים?
"אמר לו הקב"ה למשה החזיר להן תשובה אמר לפניו רבש"ע מתיירא אני שמא ישרפוני בהבל שבפיהם אמר לו אחוז בכסא כבודי וחזור להן תשובה שנאמר (איוב כו, ט)מאחז פני כסא פרשז עליו עננו ואמר ר' נחום מלמד שפירש שדי מזיו שכינתו ועננו עליו אמר לפניו רבונו של עולם תורה שאתה נותן לי מה כתיב בה (שמות כ, ב) אנכי ה' אלהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים אמר להן למצרים ירדתם לפרעה השתעבדתם תורה למה תהא לכם שוב מה כתיב בה לא יהיה לך אלהים אחרים בין עמים אתם שרויין שעובדין עבודת גלולים שוב מה כתיב בה זכור את יום השבת לקדשו כלום אתם עושים מלאכה שאתם צריכין שבות שוב מה כתיב בה לא תשא משא ומתן יש ביניכם שוב מה כתיב בה כבד את אביך ואת אמך אב ואם יש לכם שוב מה כתיב בה לא תרצח לא תנאף לא תגנוב קנאה יש ביניכם יצר הרע יש ביניכם מיד הודו לו להקב"ה שנאמר (תהלים ח, ב) ה' אדונינו מה אדיר שמך וגו' ואילו תנה הודך על השמים לא כתיב"
המלאך עומד במצבו - ומצבו גבוה יותר, האדם מתקדם - אבל יתרונו הוא רק ביכולת הבחירה, לא בתבונה יותר גדולה.
כמו ההבדל בין אדם שעומד לפני ניסיון גזל, לעומת אדם שיושב בביתו ולומד איסורי גזילה, האדם שלומד איסורי גזילה אין לו ניסיון, הוא לא מעלה על דעתו לעשות איסור, ולכן מבחינה מוסרית הוא במקום גבוה יותר, לעומתו האדם שעומד בפני הניסיון, מחשל את כוחות נפשו, אבל זה לא אומר שהוא "יותר מוסרי"
אבל אני אלך איתך - מי יותר מוסרי, אדם שלומד בהתלהבות מוסר על זהירות בממון חבירו או אדם שעומד בניסיון? ברור שאדם שלומד מוסר, כלומר מתחבר לעקרונות המוסריים, הוא מוסרי במהותו, כלומר נפשו כולה מעורבת במוסריות "מה נחלים מעלים את האדם מטומאה לטהרה אף אהלים מעלים את האדם מטומאה לטהרה" - כיוון שכל גופו טובל בהם ממילא אי אפשר שלא יהיה מזה מוסרי ברמות עליונות. לתוספת הבנה אביא מ"ש הגר"א באבן שלמה, שלפעמים אדם מתחיל להיכנס לבתי מדרש ללמוד ובתחילת לימודו נכנסת בו גאווה על כך שהוא לומד, וחושב שכבר הגיע למעלה עליונה, ואומר הגר"א התורה נמשלה למקווה, מים שכל גופו עולה בהן, כך כאן 'עד שכל גופו יוכתש בהן כחרדל'. אבל זו עכ"פ מהות הלימוד שהיא גדולה יותר וחשובה
הרי כל האנושות קובעת מוסר לפי מה שנוח לאנושות, לא בהכרח לפי מה שנוח לחיות, היהדות לא בהכרח קובעת מוסר לפי מה שנוח לשאר העמים וכו', השאלה היא רק "איזה מוסריות יותר גבוהה" המוסריות החייתית, או המוסריות האנושית, המוסריות הגויית, או המוסריות היהודית,
השונות היחידה היא בכך שלמשל לחיות יש "מוסר מקומי" כלומר לכל חיה יש מערכת מוסר פרטית, למשל לחתול יש רק צניעות, לנמלה יש רק איסור גזל, ליונה יש רק זהירות מעריות. וכו', ואילו לאדם יש מערכת כללית שמקיפה את כל החיים, אבל אילו היינו יצורים ברמה גבוהה יותר, אז לא היינו מרוצים גם כן מזה, והיינו מבינים שיש מערכות יותר טובות ויותר כוללות, אלא שאיננו יצורים ברמה מלאכית, ולכן זה מה שיש לנו ועם זה אנו חיים, וזה מה שהקב"ה דורש מאיתנו, כי אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו, אלא רק אנחנו צריכים לזכור שיש מוסריות וערכים שהם מעל החשיבה הפשוטה, ולכן ללכת לפיהם
שאם לא הייתה תורה אז היה צריך להמציא אותה
כמה פשוט
כי התורה כפי שהיא כך הייתה צריכה להינתן,
ואמרו חז"ל לא בשמים היא
שאם היתה בשמים היינו צריכים לעלות אחריה ולמוצאה
זה דיון אחר בעניין תיאולוגיה משהו בפני עצמו
התורה היא טבעית, לכן היא ראויה לנו
יש הרבה מאמרים כאלה כמו קב"ה ואורייתא וישראל חד ועוד
אם אתה רוצה תשובה ארוכה ומפורטת, אז זה נושא לדיון בפני עצמו, לא בטוח שאניח את דעתך, אבל אוכל לתת לך כיווני מחשבה אבל בשביל זה צריך לפתוח דיון בפני עצמו, אי אפשר לערבב את זה פה
אם אתה רוצה תשובה כללית, אז קודם כל עובדה שאצל רוב בני האדם בכל הדורות ואפילו בדורנו זה לא מקובל ונחשב מאוד לא ראוי, מה שמראה לך שזה חלק מהטבע האנושי, וגם מסתבר שיש לזה הסברים ששוב אפשר לפתוח על זה דיון
בוז
חוני המעגל פינות"...בבחי' בהמה שלמעלה מבחי' אדם לבד דהיינו מ"ש אדם ובהמה תושיע. והוא להיות נמשך אחריו ית' כבהמה למעלה מהטעם והדעת והיינו ע"י חנוך לנער שנתחנך להיות מתחלה בבחי' הביטול דבהמה שהם המלאכים פני אריה פני שור והאופנים וחיות ברעש גדול והיינו ע"י שעור ה' כו' כנ"ל, ועי"ז יוקבע הביטול בנפשו, שגם כי יזקין להיות קנה חכמה לכו לחמו בלחמי לא יסור מהיות בבחי' בהמה ג"כ בבחי' הביטול שלמעלה מהשכל כו': (ליקוטי תורה לאדמו"ר הזקן, בחוקותי, נ' עמודה ב', )
זה אם כבר הזכרת את הרצונות הפרמיטיביים, או החייתיים אם נקרא לזה ככה.
זה אם כבר מדברים על עבודה בביטול.
תחושת האשמה היא דבר שיש למגר בבחינות מסויימות לדעתי. חלק מהחטאים הם תוצר של אשמות ופחדים.
גבולות עצמאיים זה מעולה. אני לא חושב שהם היו מוגדרים כגבול, יותר פשוט זה היה בא ממילא. בלי התערבות חיצונית, בלי בחינה שלהם מבחוץ הכוונה. זה פשוט היה רצף של חיים
העניין בגבולות הם המיסוס שלהם ככאלה. כאילו בלי הבחינה שלהם מבחוץ והגדרה שלהם כגבול. אבל לא מתוך אקטיביות של פעולה. כי אז זה להיכנס לכל מיני איזורים לא בהכרח נקיים מספיק בשביל לפעול. הפאסיביות במקום הזה של הביטול, של השחרור, של האין יכולה למלא ברוח אלוהים.
עבודה של שחרור.
תכווני קצת
אוקי. אני מקווה שאני אצליח קצת יותר, רגע.
לא אמרתי לגדל ילד בביטול. אני לא יודע את העבודה החינוכית שאת תציעי לילדים שלך. זאת בחירה שלך מה לעצב בו. לא בטוח שיש לך את הרשות לזה, בכל זאת, הוא יהיה שונה ממך כי יש בו נשמה אחרת.
הציטוט שהבאתי הוא של האדמו"ר הזקן לגבי בחינה של חיה. שבחיתיות יש משהו מאוד אלוהי במובן הזה, והיא בווריאציה מסויימת שלה הבחינה הגבוהה. בכל מקרה, אני לא מדבר על חינוך של ילד. אני דיברתי על עצמנו. בכללי. את שואלת מה יקרה אילו יתבטלו דברים וגבולות, אז אמרתי שזאת העבודה של הביטול במובן הזה. לבטל את הגבול כגבול. הוא לא מצטייר כגבול. כי כל זמן שהוא כזה זה מבט אליו מבחוץ, זה לא הדבר בעצמו. זאת הבחינה שלו מבחוץ כגבול. מה שגורר אחריו את האשמה אם את חוצה את הגבול. זה לא טבוע בך.
ואז אמרתי, שאם את מפעילחה כח על העבודה בביטול ונכנסת לתוכה עם האישיות שלך זה יפורר אותה קצת ויכול להוביל לכל מיני מקומות ניהליסטיים נניח. אבל אם את תהיי בה פאסיבית לרוח שמגיעה בזמן הריקון, החלל שיצרת בתוכך לא יתמלא במסכות הרגילות או יותר נכון בקליפות שלהם (בגלל שרוקנת את המסכה מהגבולות שלה היא לא נחשבת אצלך. מתי שככה בריקון יש סכנה שבגלל שהמסכה אבדה את תכניסי את הקליפות שלה שזה בעצם את המקומות עוד של המסכה.) אם תהיי פאסיבית אל המצב האלוהי ששורר תמיד. ולא תכניסי את הכל ותחזיקי את החבל אקטיבית הוא ישתחרר והנשמה תתחיל לפעול את פעולותיה.
עשה האלוקים את האדם ישר.
גם אם אין גבולות, מעשינו אמורים בסוף להתיישר.
ברור שבלי גבולות כלל הכל היה יותר בנחת,
בלי גבולות 'עבירה לשמה' הייתה לגיטימית,
בלי גבולות אפשר לפעול פשוט, טבעי, נקי.
זה לא בהכרח אוטופי ועדין, זה יכול להיות מאוד אלים וכוחני.
אבל זה יהיה מאוד נקי, לא מתחשבן עם כלום.
מעשה ספציפי? לא עולה לי בראש...
אבל יש בו גם נפש אלוקית,
ואצלנו כיהודים גם הבהמית מניעה אותנו לביישנות, רחמנות וגמ"ח.
לא יודע, לא רואה את עצמי הולך לאיבוד אם מתירים לי הכל.
להבדיל, ולא מתיימר לומר שאני מתקרב לשם,
דוד המלך אומר 'אני עבדך בן אמתך, פתחת למוסרי'.
גם אחרי שפתחת למוסרי, לכבלים שלי, אני עבדך בן אמתך.
מרגיש לי הזדהות קצת עם המקום הזה.
שבישראל היא חלק אלוק ממעל ממש,
וגם בגוים היא חלק אלוק ממעל, אבל לא ממש.
זה לא ממני, זה אח של אחד מאדמו"רי חב"ד.
לא זכור לי ברב זצ"ל, ואפילו לא באר"י הקדוש,
שב' נפשות שנלמדו מהפס' 'ונשמות אני עשיתי' זה רק ליהודים.
ולא הייתי נשארת אותו דבר-- בטוח..
בקטע של דת אני מאמינה מוסר אין קשר. (יש קידוש ה' אבל להיות מוסרים קצת צריך בכל מקרה ובכל מקום--)
יגעיל אותי...כזה בעעעע(אם הבנתם)
בס"ד
עד כמה המושגים הללו נפרדים מעצם האדם במידה שתאפשר הגדרה היפוטתית של אדם ללא גבולות כאלה. (כמו ברוב הדברים, אני חושב שזה תלוי במחלוקת ראשונים
).
לגבי השאלה מה היה אילו אני לא הייתי מכיר בתקפותם המחייבת של החוקים הקיימים - אני מעדיף שלא לחשוב על זה...
בס"ד
(אפילו בדמיון) למציאות העצובה הזו.
או שהתכוונת לרישא של דברי, ואז זה לא תשובה מתחמקת אלא שאלה אחרת (ניצלו"ש בלעז).
1. אני לא מבינה איך אפשר לחיות בעולם ללא אמונה בה', בהשגחתו הפרטית, בליוויו התמידי, בהובלתו את העולם הזה לטוב....
הייתי בן אדם מדוכא ללא משמעות..
2. אני חושבת שכן הייתי בן אדם מוסרי בסה"כ וטוב, אך ללא מודעות לכל מיני פרטים שיוצאים מהטוב, מהמוסר...
לשון הרע, עין טובה, ברכות הבונות הכרת הטוב, אמונה בניסים ועוד

ארצ'יבלד

אבל אני דתי, ואני באיזשהו מקום שמח מזה ככה שאני לא רואה את עצמי במצב הזה
למרות שהייתי קרוב מאוד בעבר להעיף את הכיפה
אני מסופקת אם באיזה שהוא שלב לא הייתי מוצאת סיבה לקום בבוקר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד