איך לעזור לילד שלי בן 6אמאשוני
הי,
אשמח להתייעץ איתכם לגבי בני בן 6 ילד בכור.

אנסה לתאר אותו ואת הקושי:
הוא ילד מקסים וחכם, מלא אנרגיות, יש בו רצון עז לדעת, לחוש, להיות נוכח. יש בו הרבה כוחות חיים.
וזה מאתגר להיות הורה לילד כזה,
הוא ילד עם המון יכולות שללא הכוונה משפריצים לכל המקומות האפשריים ולא תמיד יש בי הכוח/ התבונה לכוון.

הוא נולד בינואר, שנה שנייה בגן חובה, שנה שעברה הקפצנו אותו לשנתון מעליו כדי שיהיו לו אתגרים חיוביים ואכן היה מוצלח מאוד.
הילדים בגן נתנו לו פייט וזה ליטש אותו והוציא ממנו את המירב.
קיבלנו הרבה מחמאות על ההשתתפות שלו בגן, לא רק על התשובות החכמות (זה ברור) אלא על הדרך, החשיבה לפני התשובה, העבודה בפינות היצירה, דרך ההתמודדות עם חברים...

השנה היו מספר שינויים, הקושי הראשון היה כשרוב ילדי הגן עלו לכיתה א' והוא נשאר עם מספר ילדים בודד לשנה נוספת בגן.
זה פגע לו בביטחון העצמי למרות שהסברנו לו המון שכל ילד נמצא בגן 3 שנים ורק אח"כ עולה לכיתה א' והילדים שהיו שנה אחת בגן חובה היו שנתיים בטרום.
ויש ילדים הפוך, שנה בטרום ושנתיים בחובה.

הקושי השני היה שילדתי בתחילת שנה.

השנה יש שכבת "צעירים" כלומר יש ילדים שקטנים ממנו בשנה וחצי.
זה מוציא ממנו דברים לא טובים, אין מי שיאתגר אותו בקטע חיובי, אז או שהוא נטפל לקטנים, או שהוא "שולט" עליהם, או יורד עליהם, הוא לא מצליח להתחבר.
מהחבורה המצומצמת שנשארה שנה נוספת, יש ילד שמנהיג אותו למעשים שליליים, הוא ילד שגם שנה שעברה התבלט לא לטובה אבל השנה זה עוד יותר בולט כי הוא מהגדולים והבן שלי נהייה שפוט שלו. הבן שלי לא מצליח לפתח עצמאות ומקום בריא בגן.
כל ילד "טוב" מהגן שהבן שלי מתחבר אליו, אותו ילד הורס את החברות.
והוא גם למד לבקש כופר מהילדים הקטנים יותר. אתה רוצה שאהיה חבר שלך? תביא לי כסף/משחק וככה חוזר הביתה עם שלל מטבעות/ מכוניות.
וכבר כמעט שאין לי שליטה על זה כי יש לו מאות מכוניות ודמויות אנשים וחלקי לגו, אז רק אם אני מצליחה לזהות בין המשחקים שלו משהו לא מוכר ולדובב אותו אני מבינה מה קרה.

המצב בגן רק הולך ומחמיר והגננות מתלוננות, המשלימה שבאה עם כל כך הרבה רצון ואידיאלים כבר אובדת עצות סובלת מהבן שלי שמתסיס את כל הגן ומציק לכולם.

די, נמאס לי כל יום לשמוע איזה דברים רעים הוא עשה. מספיק קשה לי איתו בבית.

בבית ההתמודדות הקשה זה עם אחותו בת ה4. מאז הלידה של השלישית הוא פשוט לא סובל את אחותו, גם מציק, מרביץ, מקלל ובאופן כללי מנסה להוריד אותה,
לועג לאיך שהיא מדברת (יש לה בעיית דיבור)
זה מתבטא בדברים כמו אתמול ביקשתי ממנה לאסוף את המשחק לפני האוכל והיא סירבה, אמרתי שחבל כי אם היא לא תאסוף היא לא תוכל להתחיל לאכול, פתאום אני קולטת את הבן בשניה אוסף את המשחק שלה ומחזיר למקום, לא הבנתי מה מתרחש... ואז הוא בא אלי עם פרצוף ניצחון: עכשיו היא לא יכולה לקבל ארוחת ערב כי היא לא יכולה לאסוף את המשחק!!
או כשהוא הולך לישון הוא נלחם בעצמו לא להירדם כדי שכשהיא תשמיע ציוץ הוא יזנק בתלונות שהיא מציקה ומפריעה לו.

אתמול אחרי שהיה יום יחסית טוב ואחרי שבעלי ישב ודיבר איתו סיפר לו סיפר והכל הוא היה צריך לשירותים.
לא ברור איך בעלי פספס את העובדה שהיא במקלחת, והשאיר אותם לבד, הספיק לו עשר שניות לגרום למהומה- הוא זרק את הבגדים והסנדלים שלה לתוך האמבטיה.
לקח לנו שעה וחצי להרגיע את שניהם (לדבר, להקשיב, לחבק וללטף) כשבמקביל גם התינוקת צריכה את המעט שלה.

גם בזמנים רגועים בארוחת ערב כל המשפחה בעלי שואל חידות והם עונים הכל נחמד לכמה דקות של רוגע. הוא אומר גם לי יש חידה! כולנו מקשיבים. זה משהו רע.. עונים: מרור! מצרים!
לא.. אתן עוד רמז.. מתחיל ב* נגמר ב* לוקח לאסימונים קצת ליפול... הוא התכוון אליה.. עוד משבר.
(הקטע קורע לב זה שהיא אחרי שעתיים ככה מספרת לי הוא אמר שאני משהו רע...)

אני מרגישה כבר בלי אוויר, הוא לוקח ממני 70% מהפניות, בת ה4 25%, לתינוקת נשאר 5% מהזמן וכוחות הנפש כשאני עם כל השלישייה (בזמן שאני איתה לבד אנחנו משלימות את הזמן איכות שלנו)
ולי לא נשאר כלום.
נגמר לי האוויר, ונגמר לי הכוח לנסות להעצים אותו
ניסיתי מדי פעם לקחת אותו לבוקר כיף- היה לנו כיף ביחד אבל עד הצהריים שאספנו אותה הכל נהיה קשה פי 2 אז אין לי הכח לעשות זאת לעיתים קרובות, מה גם שלא ראיתי שינוי לטובה אפילו להיפך.
ניסינו להפריד אבל זה גם מוציא מהם בלי סוף תלונות למה היא עם *** לא משנה מה נתכנן, תמיד הוא ירגיש שהתוכנית שלה טובה יותר ויעורר מהומות.

פעם אחת שלחנו אותו לבד לשבת אצל ההורים שלי, היה מדהים לנו, לבת ולו (להורים שלי היה מאתגר קצת כי הוא אלוף מעשי הקונדס וההורים שלי כבר לא בגיל...
הוא נעל את עצמו עם אחיינית שלי בתוך הבית וכולם בחוץ בשמש מדברים ומתחננים לו שיפתח)

לא בא לי שהבת תפסיד כל הזמן, ילדה כזאת טובה ומתוקה שמפסידה המון רק כדי שאח שלה לא ישתגע עליה.
אני לא יכולה לחגוג לה יום הולדת בבית כי הוא יתחרפן לי טוטאלית, פתק לגננת אני מביאה לה בלי שהוא ידע (וזה לא משנה שבמקביל גם לו יש פתק. תמיד הוא ימצא למה שלה טוב יותר)
הרבה המהמתנות והפרסים שלה הוא הורס (גם כשלו יש אותו דבר בדיוק)
ואם היא תיגע במשהו שלו- אייי איזה משבר יגיע לפתחנו.

אציין שעם התינוקת הוא מתנהג מדהים ממש.

אשמח לעצות בשני המישורים...
אמא מותשת (פיזית, ובעיקר נפשית. מתחילה להרגיש חסומה מרוב קושי)
וואוריבוזום
נשמע כל כך לא פשוט. שהקב"ה ינחה אתכם בדרך נכונה, לטובת כל המשפחה. חיבוק גדול והשתתפות. יכולה רק לומר מהניסיון הדל עם אחים ואחיינים שגם לילדים טובים שגדלים להיות רגישים ומתחשבים מאוד יכולות להיות תקופות, וזה עובר. בטוחה שהכל ישתפר ויתבהר ותרוו ממנו הרבה מאוד נחת.
רעיון שאני לא בטוחה אם הוא מוצלח, כי אין לי ניסיון בכלל - נשמע שמה שחסר לו הוא המקום הבוגר והאתגר, אז אולי יש פנאי לאחד ההורים לשבת וללמד אותו לקרוא? בגן לתת לו תפקידים אחראיים כי הוא גדול ובוגר? לתת לו לחשוב על רעיונות לתעסוקה אחה"צ עם אחותו, למשל - הוא יודע לצייר יותר טוב? שיצייר לה והיא תצבע, לתת לו להכין הצגה, להכין ביחד אתו ארוחת ערב לכולם, וכו'
ומה את עושה בכל המצבים האלו?l666
אני אישית הייתי מענישה. ונותנת לבת שלי מה שנותנת בלי להסתיר. שיתחרפן. אני יכולה להבין את הקושי. לבן בכור שלי בן 10 יש קווי אופי דומים. הוא חכם, חזק , דעתני ומאוד אוהב צומי. כשמשקים איתו הוא נחמד ומעניין וכשמשחקים עם אחים אחרים הוא יכול לקנא קשות. מה שעוזר לי ולא תמיד זה לנסות להתייחס בקלות להתפרצות, עם הגיל זה משתפר, וכנות. בגלל שהוא חכם לא עובד איתו כל מיני טריקים. פשוט אומרים לו ששיחקנו איתך, עכשיו משחקים עם אח שלך . אם הוא מעליב סתם ככה אני מענישה, נגיד הוא לא יקבל דמי כיס או זמן מחשב באותו שבוע.
כמובן צריך לדבר על טוב ורע, לשאול אותו מה דעתו על כל מיני דברים.
האם הוא הולך לאיזה חוג ספורטיבי, זה יכול גם להוציא אנרגיות וגם לאתגר?
ודבר אחרון, טוב שיש לו אחים קטנים. אם הוא היה ילד יחיד, הוא היה מקבל הכל וזה היה הורס אותו. ולא צריך לפחד ממנו, מותר לך לתת פרסים לאחותו ואם הוא הורס שייתן פרס שלו לאחותו. גם בקשר לנעשה בגן אתם תצטרכו להתערב כנראה. או שגננת תציב גבולות.
הוא כנראה מרגיש שתשומת הלב ממנו ירדהאנונימית לרגע1
ולכן הוא מצא "קורבן" שזו אחותו.
ככה בטוח ישימו לב אליו...

לגבי הגננת: היא לא יכולה רק לתת לך פידבקים שליליים. תפקידה גם ליצור אוירה טובה בגן. אפשר להציע לה לעשות תחרות מעשים טובים או לשוחח איתה מה כן ניתן לעשות ולא רק מה לא טוב. אפשר להחליט שכל ילד שיביא פתק מהבית עם מעשה טוב שעשה אז יקבל נקודה/ מדבקה וכו. גם הגננת יכולה לתת פתקים על תפילה, יחס לחבר וכו.

את יכולה גם לתת לו פתקים מיוזמתך, מבלי קשר..

כדאי ואפשר לרתום גם את האבא. למשל לספר לו: היום א' עזר לי מאוד, עשה כך וכך וכו. אם לא פנים אל פנים אז בטלפון. ממש לחפש בו דברים טובים כי בטוח יש.

לגבי אחותו: נסי ליצור מצבים שיגרמו לו לעשיית טוב כלפיה. למשל כשאת חותכת פרי, לתת לו ולומר לו לתת גם לאחותו. ואז לומר לאחותו: ראית כמה א' אוהב אותך ודואג לך?

ככלל נשמע שזו תקופה, בהחלט לא פשוטה.. מאחלת לך הרבה כח ובעז"ה שיעבור במהרה!
ממש קשה. ומוכר..לב אמיץ

חפשי באינטרנט פרופ' חיים עומר, שיקום הסמכות ההורית, פחות בגלל הסמכות שצריך לשקם, יותר בגלל שמדובר בילד מאוד מאתגר.

נשמע שצריך לאזן בין המאמץ להעצים אותו מצד אחד, לבין הדרישה ממנו להתנהגות נאותה מצד שני.

 

יש מקום גם להיעזר באלטרנטיבי כי נשמע שהמתוק קצת הסתבך עם המורכבות של עצמו.

אם את רוצה,אפשר במסר אישי.

 

ובגן, כמו שכתבו לך, גם על הגננת מוטל לפעול כדי לחנך וליצור אווירה בריאה.

וב"ה נשארה תקופה קצרה אחרי פסח עד לסיום שנת הלימודים.

ניתן לצפות שבעז"ה בכיתה א' יהיה שינוי לטובה מבחינת הרכב הגילאים בכיתה והאתגרים הלימודיים.

וואי... קודם כול - הרבה כוחות לאישה היקרה שאת!!מתואמת

הלוואי שבקרוב יתפנו לך עוד אחוזים של תשומת לב גם בשביל עצמך...

שנית - התיאור שלך מזכיר לי טיפ-טיפה את בן הגדול שלי (לא הבכור) - אם כי באמת אני מרגישה צורך עכשיו להודות שאצלנו זה כלל לא מגיע/הגיע לרמות האלה... (וגם רק בבית, לא בגן/בי"ס)

אנחנו התחלנו איתו טיפול רגשי בשנה האחרונה (גם בשביל עוד דברים), וב"ה רואים מעט שיפור.

נשמע שדבר כזה הוא די מחויב המציאות במצב הזה...

אולי אפשר, בתור התחלה, להתייעץ עם פסיכולוגית הגן? ואז לפנות גם לרופא הילדים, ולחפש טיפול רגשי שמתאים לגיל הזה (תרפיה במוסיקה/באומנות, פסיכודרמה, תרפיה במשחק, תרפיה בבע"ח...)

במקביל - אולי כדאי לכם להתחיל בהנחיית הורים פרטנית, כדי ללמוד איך לנהוג באופן פרטני עם כל מקרה שהוא מזמן לכם.

זה עדיין ידרוש מכם הרבה עבודה והתמודדות... אבל לפחות יהיה לכם כיוון כלשהו.

מוסיפה גם: הבן שלי היה לפני שלוש שנים בחוג קפוארה, וזה גם הוסיף לו המון וגם מיתן את ההתנהגות שלו בהרבה. זה עוד כיוון שאפשר ללכת עליו.

שוב והרבה כוח!!

וואו, נשמע באמת מתיש וקשה...בארץ אהבתי
קודם כל, את נשמעת ממש אמא מקסימה, שמאוד מבינה את הבן שלה, אבל מכלול הנסיבות גרם למציאות להגיע למקומות שכבר לא טובים לכם כמשפחה...
אני באופן אישי, במצב כמו שאת מתארת, הייתי פונה לייעוץ אישי בגישה חינוכית שאני מתחברת אליה, כדי לקבל כלים שמדוייקים למציאות הנוכחית.
בתחילת השנה היתה לנו מורכבות עם הבת שלי (מסוג אחר לגמרי, וברמות אחרות לגמרי) וממש שקלנו לפנות לייעוץ אישי לגביה. בסוף ב"ה הכל הסתדר לפני שהתקדמנו עם זה, אבל אני די בטוחה שמישהו במהלך החיים כשתעורר מורכבות כלשהי נפנה לייעוץ הזה.
מה שהתכוונו לפנות אליו זה יעוץ של גישה שנקראת 'השפה', גישה של תקשורת מקרבת שנותנת דגש להסתכלות על הצרכים והרגשות של כולם. אם מעניין אותך לקרוא יותר, אפשר להסתכל פה- השפה עם מרים קדן
אני קיבלתי הרבה רק מלקרוא את הדברים האלו, וגם מקבוצת הפייסבוק של השפה.

בהצלחה!
איזו מדהימה את!שמים

כמה כוחות אחרי לידה יש בך!!!

 

רוצה לציין רק 2 נק':

א. נראה שכמו שציינת לא טוב לילד בגן. כדאי לנסות להעביר אותו ישר אחרי פסח (אולי למכינה או לגן בו יש רק גילאי חמש-שש).

ב. מסכימה עם אחת מהתגובות. שלא צריך לפחד מהילד וחלק מלעזור לו, זה הצבת גבולות יחד עם הרבה אהבה, ועם זאת לא מוותרים על האחות! וממש לא נכון, לעניות דעתי, לתת לה דברים בסתר, אלא ללמד אותו להתמודד) (מוסיפה סייג שאם היה מדובר בתקופה קצרה ממש, אז ייתכן שלא צריך להוציא לו את העיניים, אך פה נראה מדבריים שמדובר בפחד מתגובת הילד ולא מאי רצון להוציא לו את העיניים)

 

בעזרתו יתברך תצלחו גם את האתגר הזה ובע"ה תגיע תקופת רוגע בקרוב.

 

תודה רבה על כל התגובות!אמאשוני
כל תגובה ותגובה עזרה לי ממש ואני קוראת ועוד אקרא כי זה עוזר לי לעשות סדר בדברים.

מאוד התחברתי לכל מה שכתבתם.
נתתם כיוונים ממש טובים.

רק אחדד שמבחינת תגובה מיידית בוודאי שהוא מקבל עונשים והרבה, אנחנו לא זורמים עם השטויות שלו,
למשל אם הוא הציק לה בנדנדה בשביל שתרד אני לא אתן לו להמשיך ולהנות, אז ילדים אחרים עולים
הקטע שזה לא מטריד אותו במיוחד כל עוד היא סובלת לא אכפת לו שגם הוא מפסיד.
אם ביום שישי הם מראים לי את היצירות מהגן והוא מקניט אותה, לא אמשיך לראות את היצירות שלו.
אם הוא משבית שמחות בארוחה הוא לא ימשיך לאכול איתנו וכו'
וגם מבחינת פרסים כל הזמן אני אומרת לו שכשיש לי מצב רוח טוב זה ישתלם להם (אני קונה להם דברים) אז כדאי לשמור לא להרגיז.

הקטע שזה לא עוזר בגרוש. ולכן אני מחפשת פתרון מעמיק יותר, שיאפשר לו לשחרר ולהנות משהייה עם אחותו.

לעניין הפתקים, זה נובע מחוסר כח להתמודד בפעם המאה,
בימים טובים הוא מציק לה עד 10 פעמים ביום,
בימים פחות טובים הוא פשוט יורה בצרורות. וגם לא תמיד מיד שמים לב אלא רק אח"כ אני קולטת דברים שלה הרוסים ואני מעלימה אותם לגמרי כדי לא להכאיב לה שנהרס לה.
אז מה, אני אזמין בשתי ידיים את הצרה ה101?!? אין, אין אין לי כח!!
אז אני מעדיפה כבר למנוע את התסכול המזדמן שלו מראש.

סתם דוגמה, בוקר אחד שהלך טוב ורגוע, אני קוראת לו לצאת מהבית, אין תגובה. באה לראות למה הוא לא בא,
כשהוא לקח את המעיל שלו הוא קלט את הכפפות החדשות שקניתי לה. (היא לא ידעה עליהם בכלל)
הוא רק עומד ומסתכל, נושך את השפה וכל הגוף שלו רועד מעצבים,
אני מתקרבת מנסה לגעת, להבין
שואלת מה?? הוא מצביע על הכפפות
אני בהברקה של שניה שואלת כאילו בתמימות: מה הבעיה בכפפות של ** (התינוקת)
בבת אחת.כמו בלון שיצא לו האוויר השתחרר כל הגוף ואז התחיל בסדרת קושיות, למה היא צריכה כפפות, היא רק תינוקת (שיהיה לה כשתגדל)
אני מסבירה שלו יש 2 זוגות כפפות וזה מספיק ולמי שאין אז אני קונה
תוך כדי הליכה לגן אני מוסיפה שמי שיש לו וכרגע לא משתמש אפשר להביא לאח השני אנחנו משפחה אחת ודואגים אחד לשני לכן אם בת ה4 תצטרך אז היא תשתמש בכפפות החדשות וכו'.
לאט לאט הוא הפנים שבעצם בת ה4 עומדת להשתמש בכפפות החדשות אבל זה כבר לא היה אכפת לו...

אבל ברגע הראשון היה אפשר לומר מה את מפחדת מהתגובה שלו תעמידי אותו מול המציאות.
ואני שואלת האם יש אמא שיש לה כח לאחרי אינספור התמודדויות על אותה נקודה בדיוק, דווקא בבוקר נעים ורגוע, בדיוק כשצריך לצאת, למי יש כח להתפרצות עכשיו?????
דווקא במקרה שתיארת - נהגת נהדר, בעיניי!מתואמת

ממש הובלת אותו להבין שכמו שהוא אוהב את אחותו התינוקת, כך הוא יכול לאהוב את אחותו האמצעית...

לדעתי יש לך כיוון מצוין בהתייחסות אליו. עם קצת הנחיה ורעיונות ספציפיים להתמודדות - תצליחי למצוא את המסילות אל לבו.

ומצוין גם, לדעתי, שאת בוחרת את ה"מריבות" איתו... את בן-אדם בעצמך, ואת לא אמורה להתמוטט... ולו רק בשביל להצליח להיות לו אמא שלווה...

קטע שקראתי השבוע. אולי יעזור...אדרת7
תודה רבה על הקישוראמאשוני
מה את חושבת על המאמר?
נשמע יפה כשקוראיםאדרת7

מהנסיון שלי הרבה דברים שנראים יפה על הדף - כשבודקים אותם במציאות מגלים את הצדדים הבעייתיים שלהם. אבל במקומך הייתי מנסה פעם אחת להגיב כך - מה יש לך להפסיד? אולי יעזור, ואולי תגלי שזה לא זה, אז תנסי שיטות אחרות.

חוץ מזה רציתי להגיד שאת כותבת מאד יפה. ממש מכניסה לאווירה ולהבנה של הילד ושל כל המסביב. באמת נשמע מצב קשה ומתסכל ביותר!

התגובה שלך לסיטואציה מעוררת התפעלות!יראת גאולה
איך הצלחת ברגע לשלוף תגובה מושלמת כל כך!

נשמע ממש ממש מאתגר. קבלי הערכתי על ההתמודדות הלא פשוטה.


מהניסיון הקטן שלי,
זה ילד שצריך תשומת לב בטונות, בכמויות ענק. יצירת תשומת לב מכוונת מכם תפחית את עוצמת הדרישה. אין לי ספק שזה לא ה-פתרון, המצב מורכב הרבה מעבר. ונשמע שכמה שלא תתנו, הילד יסחוט עוד הרבה תשומת לב. אבל אני בטוחה שזה יקל ויפחית את העוצמות שהוא דורש (זאת מכיוון שתשומת לב שמוענקת מכם לא כתגובה אלא מאליה, שווה כמו כמה מנות תשומת לב שמוזמנת בכוח).

ואולי זה פשוט לך, ובכל זאת אפרט, שגם ילדים בגיל הזה זקוקים בהחלט לאהבה ולתשומת לב שמתבטאת במגע, בחיבוקים, בנשיקות, בקרבה - להושיב עליך ולספר סיפור.


בנוסף,נשמע לי כמתבוננת מהצד, לנסות ליצור הזדמנויות בהם הבן והבת יהיו מופרדים (כמו ששלחתם אותו לשבת. אולי אחד מהם יוכל ללכת עם בעלך לקניות? לחבר?)
המשךאמאשוני
אז לכן הרגשתי צורך למצוא פתרון יותר עמוק שיורד לשורש הבעיה ולא רק לסימפטום שמתבטא באין ספור דרכים.

עכשיו כשאני חושבת על זה יכול להיות מאוד שלפני הלידה היא הייתה התינוקת של הבית והוא היה הגדול, (גם על רקע חוסר מובנות הדיבור שלה היא הייתה הקטנטונת)
ועכשיו כשיש תינוקת חדשה אז יש כבר שני גדולים בעצם.

אז אני בהחלט לוקחת את הכיוונים שהצעתם, קלעתם למצב.
ממש ברכה שיש אנשים שמשתפים עם הניסיון/ ידע שלהם!!

אז תודה רבה ממש!
נשמע שבאמת צריך ייעוץ כי לא ברור מה בעיה בעצםl666
מצטערת שכתבתי משהו לא מועיל. את אחרי לידה אבל תינוקת מקבלת רק חמישה אחוז ממך שזה כלום, אצלי זה ממש לא ככה, כך שאצלך אין סיבה לקנא ודווקא אחרי לידה. יש לך גבולות לפי תיאור, את נותנת לו מלא צומי, כתבת שיש לו הרבה משחקים והפתעות... זה שהוא נשאר שנה שלישית בגן, אבל גם פה לא קרה שום דבר נורא. כולם נשארים שלוש שנים בגן, לפעמים בתור קטנים , לפעמים בתור גדולים, וגם אפשר לבקר את החברים בצהריים או לפגוש בגינה. גם בכיתה א' הוא יהיה הכי גדול. האם יש לו זמן ומקום להשתולל ולהוציא אנרגיות? האם יש עוד משהו שלא כתבת? האם יש לו זמן לבד להירגע? הוא תמיד היה כזה או רק לאחרונה?
תודה רבה שכתבת זה דווקא כן עזר ליאמאשוני
בזכות זה החלטתי כן לחגוג יום הולדת גם השבת,
עם עוגה והכל.
מקווה שאצליח לרתום אותו למסיבה, כשהוא רוצה הוא אלוף.
אין לו כ"כ זמן ומקום להשתולל כי משום מה הוא לא אוהב להיות בחוץ, אני ממש צריכה לשכנע אותו לרדת ואז הוא באמת רץ ונהנה. פעם הוא מאוד אהב להשתולל בחוץ.

זמן לעצמי ולתינוקת יש בשפע בשעות הבוקר (אני לא עובדת) וגם בערב ובמהלך הלילה.
האחוזים מתייחסים לשעות שבין 14:00-20:00
ובעיקר עד 18:00 שבעלי חוזר.
חלק מהזמן היא בכלל ישנה (בבוקר היא לא ישנה הרבה אז בצהריים נשפכת)

הקושי יותר זה הטוטאליות של שניהם, עם אני מתייחסת לאחד אז השני קופץ ואז קשה לי למצוא זמן אפילו לפנות שולחן
ואם

הוא יודע לקרוא ומבחינה לימודית מקדים בהרבה את הגיל שלו, אין לו חברים אחר"צ וחברים מהגן לא רוצים לבוא אליו בגלל כל מה שכתבתי (עוד נקודה בעייתית, כי הבת מאוד חברותית ורוצה להזמין הרבה חברות אז צריך למצוא את האיזון בין הרצון שלה לבין לא להכאיב לו מדי)

בגן שעשועים הוא לא משחק עם ילדי השכונה אלא עם עצמו או איתי (הבת מתחברת בקלות גם לילדים שהיא לא מכירה)

מה עוד?
יש לו יכולות מדהימות בכל מה שקשור לסדר, לנקות, לשפשף, פסח הוא עושה בקצב ועושה מעולה,

בבית הוא מכין סלט פירות וירקות לבד, מקלף, חותך מסדר במגש...
מהבחינה הזאת אין עליו
גם עוזר עם התינוקת המון (היא הדבר היחיד שיכול להוציא אותו כשהוא נכנס לתסכול עמוק)
יש לו גם כמה עציצים שהוא מטפח וזה באמת תרפיה בשבילו.

הבוקר הוא קם מוקדם עם בת ה4 והם הכינו ארטיקים ממיץ ושמו במקפיא.
הבטחתי מדבקה על שיתוף הפעולה המדהים שלהם, אז יש תקווה ב"ה!!
רק לגבי הגן.44444
אצלינו נתקלנו במצב דומה.
גן חובה היה שנה של בזבוז וחוסר חברה (גם ילד חכם ובוגר גדול בשנתון שכמעט כל הגן שנתון מתחתיו).
השתפר פלאים תוך שבוע- שבועיים בכיתה א'. היום יש לו גם הרבה חברים מ-ב' שמאתגרים אותו יותר.
גם אצל הבן הבכור שלי שנה שניה בגן חובה היתה סיוטאמא, ברוך ה'

וגם אצל הבן השלישי - שנה שעברה (שנה שניה בטרום חובה) היתה ממש סיוט, וזה התבטא גם בבית.

ברגע שעברו למסגרת שאתגרה אותם יותר (כיתה א' אצל הבכור וגן חובה אצל השלישי), ושמו עליהם תוית אחרת ("הילד החכם והבוגר" ולא "הילד הבעייתי, האלים והחסר סמכות"..) הם נהיו רגועים הרבה יותר - גם במסגרת וזה גם השפיע ממש בבית.

 

יכול להיות שהייתי צריכה להעביר אותם גן הרבה קודם, החשש שלי היה שגם בגן אחר הם ימשיכו עם ההתנהגות הזו ואז זה רק יחמיר את חוסר האמון שלו בעצמו וגם שלנו.. הגיוני שטעיתי, ואם יש לך רעיון לגן אחר - מוטב עכשיו ולא לחכות עוד 4 חודשים של סבל..

 

אומנם לא הגעתי למצבים שאת מתארת בבית, אבל בגן - בהחלט היו מצבים קשים. הגננות, הפסיכולוגית של הגן - עקבו אחריו (הוא היה מאוד אלים), הלכנו לייעוץ איתו ובלעדיו - והכל ממש השתפר כשהגיע לכיתה א. לא שאין את הקשיים האלה בכלל - הוא עדיין מאוד מסתכל על עצמו ופחות על הסביבה ועושה רבה חשבונות של כדאיות (אני מדברת בעיקר על הבכור) - אבל לאט לאט לומד, תוך הרבה שיחות. בן בכור וחכם - זה מתכון מנצח לילד שעסקו מאוד בעצמו וקשה לו יותר מבחינה חברתית.. כך לפחות אני מרגישה אצל הבן שלי. זה משתפר, אבל עדיין, זה לא יהיה החלק החזק שלו. מצד שני - הוא מחונן, ויש לזה הרבה יותרונות..

 

הוא לומד לנגן, וזה ממש עוזר לו ומרגיע אותו (התחלנו רק בכיתה ד - אבל חבל שלא התחלנו קודם, אפשר להתחיל בגן חובה אם הוא מסוגל לשבת ולהתרכז). גם לקרוא ספרים זה טוב. אם הבן שלך כבר קורא - תתחילו לבקר בספריה באופן קבוע ותעודדי אותו לקרוא. אפשר להתחיל מספרים פשוטים וקומיקסים ובהחלט אפשר להתחיל בגן חובה.  להראות לו שהוא כבר בוגר ויודע לקרוא (בשונה מאחותו..), וזה גם מעסיק הרבה מהזמן הפנוי.

 

בקשר לחברים - כדאי לך כן למצוא לו חברים, זה גם יעזור לו ללמוד איך מוותרים ואיך מתנהגים בזמן שהגננת לא משגיחה. אני יודעת שכשזה לא בא בטבעיות - צריך להשקיע בזה. אבל אולי שווה נסות איזשהו ילד שהוא כן איכשהו מתחבר אליו ולעשות איתם יחד פעילות נחמדה. (ובקשר לחבר השטלתן, ליבי איתך - גם לנו היה אחד כזה בשנה שעברה, והיינו צריכים ממש לעבוד כדי להפריד ביניהם. זה לא תמיד עבד - אבל לא הסכמנו לחבורה השולטת הזו, גם אם היה לו קשה להתמודד עם זה באותה שנה)

 

בקשר לבת - אני הייתי מתחילה לתת להם דמי כיס, וכל פעם שהוא הורס לה משהו - לקחת מהדמי כיס שלו. או שיטה אחרת שבה הוא ירגיש שהוא מפסיד מלהרוס לה. אני חושבת שגם אם קשה לו ויש לו אגרסיות - זה ממש לא צריך לבוא על חשבונה. מי שנפגע צריך לקבל את רוב תשומת הלב ולא הפוך.

הוא צריך להרגיש שלא משתלם לו להיות אגרסיבי כלפי אחותו - שהוא מפסיד מזה. והיא - ממש לא צריכה להרגיש שהיא רעה בגללו. נראה לי שאת מאוד מנסה להבין אותו ומאיפה בא הקושי. אבל יש דברים שהם פשוט "לא" מצלצל. ואז הם כבר לא מנסים אותם. אחד מהדברים האלה צריך להיות להרוס דברים שהם לא שלו.

אני אפילו הענשתי את הבן שלי על דברים שעשה בגן חובה כשהרדשתי שהוא חסר גבולות שם. לדוגמא, פעם הוא הרס קיר  או הרביץ לגננת.. הוא היה צריך לכתוב מכתב התנצלות או אפילו להעתיק 3 פעמים - אסור לפגוע ברכוש של הגן. זה גם אימן אותו בכתיבה.. אבל גם הראה לו שאני מאוד רצינית גם לגבי דברים שקורים בגן.

 

 

דחוף להחרים את האוספים של הכופררפואה שלמה
לבוא איתם לגן ושכל ילד יזהה את שלו.
אם את תהיי חזקה ותסבלי את ה"בושה"- עשית את עבודתך החינוכית.
להפסיק עם כל שטויות ההעצמה!
חוסך שבטו שונא בנו
להעניש כשמציק לאחותו. לתת ח"ח על כל בדל התנהגות חיובית שלו.
את רצינית?אמאשוני
את באמת חושבת שאני נותנת לו לשחק במשחקים שהגיעו אליו בדרכים לא ראויות?

את אמיתית שלהעצים ילד שחווה תקופת משבר זה שטויות?

מה אגיד... רפואה שלמה...
אל תעני לי בבקשה בסגנון של הבן שלךרפואה שלמה
תודה.
אולי דרך ההתבטאות שלה קצת קיצוניתאמא, ברוך ה'

אבל תחשבי על נקודת האמת במה שהיא אומרת.

ילדים סובלים, גם הבת שלך, וגם ילדים בגן. הם לומדים שניתן לאיים, את לא היית רוצה להיות בצד שיש לך בן שמאויים על ידי בריון הגן. 

יש דברים - שלא משנה כמה אמפטיה והבנה יש לנו לילד שלנו (תקופה קשה, גן שלא מיטיב) - הם פשוט לא מקובלים ואסור שהוא יתנהג בצורה הזו.

ברגע שהגבול הזה יהיה ברור לך - את תדעי לשדר אותו בצורה ברורה לבן שלך והוא יקלוט את המסר. וצריך ללמוד לעשות את זה - גם להיות לא נעימה. 

אני אישית - דווקא ממש לא אהבתי את ההתחמקות שלך בקשר לכפפות. לא צריך לפחד מהתגובות של הבן. הוא צריך ללמוד להתמודד עם דברים שלא מוצאים חן בעיניו בצורה נכונה.

 

ושוב, אני אומרת לך את זה מנסיון. אצלי, נפל לי האסימון רק אחרי שהתייעצתי רבות, ומי שהכי עזרה לי היא יועצת למחוננים שהתייעצתי איתה טלפונית, ומצד אחד אמרה לי - נשמע שהוא לא מאותגר, אני מבינה מאיפה הקושי, תעבירי אותו גן וכו' ומצד שני - שגם אם מבינים אותו - החובה שלנו מולו היא להציב גבולות ברורים, שפשוט לא עוברים, לא משנה באיזה מסגרת, באיזה תקופה ומי החברים המשפיעים. 

 

אז נכון, הייתי צריכה להעניש, וגם דיברתי איתו מלא שיחות, ולא תמיד ראינו מיד את התוצאות. אבל את הדברים הבאמת קשים, הוא הבין טוב מאוד שלא עושים שוב - כי גם לי זה היה ברור (ובתוך זה אני מכלילה התנכלות לילד ספציפי מוחלש בגן והרבצה לגננת - אלו דברים שלא הייתי מוכנה שיחזרו שוב ובאמת לא חזרו - וראיתי בעיניים שלו שהוא מבין.) תפסיקי לפחד מהתגובות שלו.

תגובה קצת פחות קיצוניתרפואה שלמה
נראה שהבעיה התחילה מאז שהוא הוקפץ שנתון.
כנראה לא היה לו קל להתמודד עם הפייט שנתנו הילדים האחרים.
אי אפשר לדעת, אבל יכול להיות שהוא נתן כופר פה ושם לילדים גדולים, ועכשיו זה נראה לו לגיטימי.
אני באמת מכל הלב ***נגד*** העצמה של ילד ע"י הצבה שלו בעמדה שבה הוא חייב לשרוד.
זה לא מעצים. לטווח רחוק- זה מייצר הרבה צרות.
אבל זה חלב שנשפך. עכשיו הוא מועצם ככה שגם האחות סובלת ואפילו האמא ולכן ברור שחייבים לשנות משהו בהתנהלות.
הדבר הראשון זה להבחין בין מותר ואסור.
הדבר השני הוא כמו שכתבתי, לתת חיזוק חיובי על כל התנהגות חיובית הכי קטנה שיש.
כי זה ילד שסבל פעמיים - גם בפייט שהיה,
וגם בתחושה הלא טובה שהוא "נשאר כיתה" (ילדים לא מבינים בשנתונים).
לכבוד הלידה בהחלט יש מקום לפנק (כן כן) במתנות ותשומת לב את הגדולים.
פינוק זמני, עד שהוא יצטרף לשנתון שלו, לא יעשה שום נזק.
הנזק היחידי שבאמת צריך לחשוש ממנו זה שלא יצא לו שם של בריון, שחס וחלילה לא ירדוף אותו לשנה הבאה.
כבר פסח, ממילא תיכף נגמרת השנה.
^^^^^rivki
לגבי העצמהסודית
מה שעשית- לקחת ילד שטוב לו ולהעביר אותו לסביבה שתיתן לו פייט בו ותלטש אותו- זו לא העצמה. זה העצבה. זה לקחת ילד שמח ולהפוך אותו לילד שצריך להלחם כל הזמן על המקום שלו.
(יש לי ניחוש מאיזו "שיטה חינוכית" זה בא)

את רוצה להעצים אותו? תאהבי אותו. תשמחי אותו. תקני לו משחק שהוא רוצה. חוגים.. דברים כאלה.

אולי את מרחמת עליו ממקום של תחושת אשמה.?
וזה לא שאת מפחדת להתעמת, אלא מרגישה כמה הוא שביר ואומלל?
הוא סבל וסובל בגן. כל ילד רוצה להרגיש אהוב ומקובל - לא מאוים ולא דחוי.
יש לי הרגשה שענישה רק תהפוך אותו ליותר מריר ויותר אומלל. תשמשי בזה רק אם ממש אין ברירה.
שתצליחי לבנות בו ביטחון אמון ושמחה בחזרה
רק הערה אחתl666

זה מאוד מקובל שילד שנולד בתחילת שנתון נמצא רק שנה אחת בטרום ושנתיים בחובה ומי שנולד בסוף שנתון בדרך כלל שנתיים בטרום ושנה אחת בחובה. זה מקל גם על ילדים וגם על הגננת. כמובן תלוי בילד ספציפי ובקבוצה ספציפית שנוצרה באותה שנה. אבל בטרום בדרך כלל רב הם קטנים ומתוכם חלק לא מבוטל קטנים ממש, סוף שנתון כלומר שנתיים ותשעה ובמקרה כזה לילד גדול שנולד באמצע ינואר פשוט אין מה לעשות בקבוצה כזאת. 

הגזמת.ד.


נשמעפאז
שהילד התמודד עם אובדן המקום שלו פעמיים.
פעם ראשונה בגן הוא הרגיש איזשהו איבוד של מקום ומעמד,
והפך מילד מצליח לילד בעייתי.
פעם שניה בבית הוא חושש לאבד כת מקומו שוב לטובת אחותו.

אני חושבת שצריך דבר ראשון להבין שהילד ממש חווה איזשהו אובדן ומהפך טרגי בחייו.
ושמהמקום הזה הוא ממש חרד למה שקורה בבית ונלחם על מקומו ועל קיומו (הדוגמא עם הכפפות שממש רעד ממש גרמה לי להרגיש ככה).

אני ממש מציעה לעבוד על פתיחת ערוץ תקשורת גלוי עם הילד.
לדבר איתו על האכזבות או התיסכולים בגן, לעזור לו למצוא דרכים טובות להתמודד איתם.
להוות עבורו כתובת למפח הנפש שהוא חווה שם.
בעצם בחויה שלו אין לו "מקום בטיח" יותר בעולם.
וזה קשה נורא.

אני חושבת שממש חשוב לטפח את הקשר איתכם.
אמנם לא כל דבר ביכולתכם לשנות,
אבל מישהו מקשיב ומבין ותומך, ועצות טובות, ומקום חם אצל אבא ואמא זה משמעותי וחשוב.

עם זאת כמובן גם מול האחות וגם בגן לשמור על גבולות.

ממליצה מאד על הגישה של לייף סנטר ("איך לדבר וכו'".)
כשהעקרון המנחה הוא שכל רגש הוא לגיטימי, ומשתדלים להכיל אותו,
אך יש ביטויים שלו שהם מותרים ויש כאלה שלא.

אני אישית לא מתחברת לעונשים- אם ילד הרס/הרביץ/קילקל הוא צריך לתקן.
לפייס את האח/לנקות/לתת לו הפתעה משלו שתשמח אותו וכאלה.


ממליצה ממש לשבת איתו לשיחה בוגרת גם על היחבים עם אחותו בפעם הבאה שהוא יציק לה.
לתת לו לעלות פחדים וחששות. לההין אותם ולהכיל אותם.
להגיד לו שהוא תמיד יהיה הבן הבכור והאהוב שלכם ואף אחד בעולם לא יקח את המקום שלו בלב שלכם.
ועם זאת לחדד אילו מעשים ממש לא מקובלים עליכם.


וגם-
למצוא איך לתת לו מקום בבית, וגם בגן.
אחריות, יחס חיובי, הזדמנות להגדיר ולמצוא את המקום שלו מחדש.
זמן איכות איתך או עם בעלך...


ממש לשבת ולקבוע בלוז פעם בשבוע...


חיבוק. נשמע מאתגר בטירוף...
שבע"ה תצלחו את זה בשלום....
לא קראתי הכל אבל קצת מחשבות שעלו לירק טוב!אחרונה
תראי מה מזה מתאים לכם..

א. להעצים אותי בנקודות שלא קשורות לגן ולא לאחות, למשל לפתח תחום עניין-ללמוד על משהו, לקרןא, לקנות לו ספרים על זה, לבנות איתו דברים שקשורים וכו'.

ב. אין מצב שהוא מכופף אחרים, בטח לא מבוגרים. למשל אין כזה דבר שהןא נועל את סבא וסבתא מחוץ לבית, הוא צריך לדעת שזה לא עובר בשתיקה. הוא ישב בחדר ולא יעשה כלום, ואח"כ לדבר איתו ואז שילך להתנצל בפני כולם.

ג. הוא חושב שאחותו קיבלה משהו יותר טוב, אז לוקחים לו את מה שהוא קיבל, שיבכה קצת שיבין שזה לא שווה ההשוואות האלה, אם רוצים אפשר להחזיר אח"כ ואפשר לא. אבל המסר חייב לעבור.

ד. ליצור להם הזדמנויות לכיף ביחד. גן שעשועים מיוחד, תחרות אופנים, מסיבת פיג'מות....

ה. משחקים אחה"צ, אם הןא לא רוצה לשחק גם איתה, את משחקת רק איתה ולא איתו, שידע שמפסיד.

ו. לשבח על דברים טובים שכן עשה אולי אפילו לוח מדבקות על דברים שעושה טוב לאחותו.

ז. יומולדת לאחותו, מי שואל אותו בכלל? שישב סגור בחדר אם הןא לא יכול לראות שטוב לה.

בקיצור מצד אחד ממש להציב לו גבולות ברורים מאוד מצד שני לחבק, לנשק, לפרגן, למצוא נקודות להעצמה ותחומי עניין חיוביים וכו.
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך