עדיין לא הבנתי למה העיפו הרבה בחורים מקבוצה ...מיכלייי


למה זה משנה?מושיקו
מי ששם או אמור להיטו שם מיילא.

לחפור על זה בארץ זה בזבוז זמן
זה משנה .. מה הקשר לחפור?מיכלייי


שמירת הסדריםמושיקו
השאלה עכשיו היא מה הידע הזה הוסיף בהכנות לפסח או בעבודת ה'?
כי זה הטריד אותי .. בעבודת השם ..מיכלייי

למה צריכים להעיף כל כך הרבה בחורים .. והתשובה היא .. שמירת הסדרים .. אוקי .. עכשיו מובן הכל טוב 

קטונתי מלהתערב. אבל אני מאוד מבין את החברה של קבוצה.הלב בוער למלך!
רוב החברים שלי נמצאים שמה בקבוצה השנה. הנהלה פשוט לא יודעת לנהל. האוכל גרוע ובחורים נאלצים במקום ללמוד ולאכול טוב. הולכים לעבוד בשביל לקנות אוכל....גם לינה שרוב החברה של קבוצה .. עד שהם מקבלים מיטות.... לוקח לפחות כמה חודשים.אני נוסע לקבוצה שנה הבאה כנאה
תברר מה הרבי ענה לבחורים (וגם להנהלה) שהגיעו עם כאלו תלונותמושיקו

מגיעים לישיבה ללמוד

לא לישון או לאכול.

 

נכון האוכל לא משהו

 

אבל סביר בהחלט, כמו כן יש מספיק עבודות שאפשר לשלב אותם בשמירת  סדרים מליאה או עבודות אחרות באישור ההנהלה.

 

 

אחשלי..אם האוכל היה סביר. ניחה.הלב בוער למלך!
האוכל לא אכיל בכלל!!! אני הייתי שמה חודש.... לא אכלתי חוץ מכמה פעמים בודדות שלא היה לי כסף לאוכל.. והצטערתי על זה
שוב, תבדוק מה ההתייחסות של הרבי להנהגה כזומושיקו

יש מספיק דרכים גם ללמוד וגם להרוויח מהצד בשביל לא לרעוב.

 

וגם אם לא היה אוכל  ומקום נורמלי  לישון זה לא מצדיק לא לשמור סדרים

 

זה א"ב של תומכי תמימים

 

ומי שמתמסר ללימוד ולשמירת  הסדרים ב"ה שולחים לא הכל בלי שהוא שם לב

הנהלה של הקבוצה לא צדיק שכולן תכלת.הלב בוער למלך!
ואם הרבי היה יודע.....
מאז ומעולם זה היה כךמושיקו

שבחורים התלוננו הרבי נתן גם להם וגם לישיבה על הראש.

 

תלמד את תולדות ישיבת תו"ת - כי אחרת  תגיע ולא תקבל כלום, לפחות  אם כזה ראש, חבל

הרבי בטוח יודע!!!מנדול
זה מה שהרבי כתב לבחורים שניסו לעזור להנהלה לנהל את הישיבהמושיקו
עם כל הכבוד להנהלהחק
עם כל הכבוד להנהלה זה לא מה שהיה פעם.
הבחורים באים לקבוצה בלי משפחה ליד לחלק אין דמי כיס מההורים. ההנהלה מקבלת סכום כסף מכובד כל חודש מכל בחור ומה בתמורה: בפן הגשמי- אוכל לא אכיל בכלל (וממש לא בקטע של התפנקות אלא לא אכיל כפשוטו), פנימיה מחאה בפיקודים כשלא טורחים אפילו לטפל בבעיה, כביסות בתשלום מלא.
ובפן הרוחני- משגיח שלא יודע אפילו את שנות התלמידים אבל כשצריך להעיף אין לו בעיה.
אז נכון בחור שהוא חסידי יעשה מאמצים ויהיה בכל הסדרים וכ״ו ובאמת כל הכבוד לו אבל התורה לא ניתנה למלאכי השרת ולא כל הבחורים מסוגלים לזה. לכן אין לחברה ברירה ויוצאים לעבוד כדי לממן את עצמם! אם לישיבה באמת היה אכפת היה ניסיון לעזור (היו הרבה ניסיונות דיבורים על כך מצד הבחורים ואפילו מצד אברכים בשכונה אבל אין עם מי לדבר) הישיבה סה״כ מקבלת תקציבים ממשלתיים גדולים אבל הכספים לא הולכים למקומות שצריך!
ובתור אחת שגרה בשכונת המלך- למה בשבתות בחורים צריכים ללכת לחפש משפחות לאכול כי אין באמת מה לאכול בפנימיה??
כל בחור היה מעדיף ללכת לחדר אוכל עם החברה בראש שקט בלי לשבת בבית של משפחה אבל אין את האופציה הזאת.
מישהו ראה פעם בצפת שהבחורים של הישיבה מתארחים בכמויות אצל משפחות? צריך לשכנע אותם כדי לבוא. ולמה? כי הישיבה דואגת לאוכל! גשמיות באה יחד עם רוחניות ואי אפשר לצפות שיהיו מלאכים.
בישיבה היה אחד שבאמת היה אכפת לו מהבחורים והוא הרב ראפ ז״ל אצלו ראו אכפתיות אמיתית (וכמובן הוא באמת ידע והכיר את הבחורים שהגיח עליהם)
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
כי להעיף 100 בחורים מתוך 150 מראה שיש בעיה רצינית עם ההתנהלות של ההנהלה...
משגיח שלא יודע את *שמות התלמידיםחק
*פנימיה מלאה בפישפשיםחק
וואו..לא ידעתי שמשכונת המלך כותבים פההלב בוער למלך!
לענות?מושיקו

מצד אחד מישהו השקיע מצד שני כ"כ הרבה אי דיוקים שיכול(ה) לכתוב רק מי שלא נמצא בעולם של התמימים בקראון הייטס.

ומצד שלישי יש  עוד אנשים שרואים את זה..

 

רק אציג מספר עובדות.

א.להנהלה יש מה לשפר

ב.יש דרך לבקר אותה

ג.תפקיד של בחור הוגדר על ידי נשיא הישיבה וכשמתמסרים לתפקיד הברכה (כולל הכסף) מגיעה לבד

ד.משפחות בשכונה מתחננים שבחורים יגיעו אליהם למרות שהאוכל הכי טוב בישיבה הוא בשבת.

ה.יש עבודות שמאושרות על ידי ההנהלה.

ו.לא חסר אוכל ב770 מאירועים  שיש שם כל יום, כך שלא פעם בחורים לא יוצאים מ770 יום שלם ושבעים.

ז.אין פישפשים בפנימיה.

ח.כדאי ללמוד תניא מה כתוב של על  לשון הרע, כי כל מה שנכתב מעלה זה משמועות ולא מחיים בתוך הישיבה, בעיקר שמזכירים רק את  הרב ראפ ולא את  ר' איצ'ה שפרינגר.

צודקחקאחרונה
אתה צודק בהחלט כשמציגים דברים בצורה מעוותת חייב להגיב במיוחד שזה מתפרסם וזו הסיבה שאני פה כרגע.
ולעצם הענין: אני אמנם לא חיה בתוך עולם הבחורים אבל אני חיה ליד. אנחנו גרים פה בקראון הייטס כבר 10 שנים. אם כל הנ״ל שאמרתי היה מבוסס על שמועות לא היית רואה את זה רשום פה.
לגבי העובדות:
א. צודק לא רק לשפר צריך שם שינוי מהותי.
ב. בהחלט יש דרך לבקר וכבר נעשו כל הדרכים הלגיטימיות לבקר בין אם מצד הבחורים ובין אם מצד אברכים בשכונה (ואת זה אני אומרת לא משמועות אלא ממקור ראשון שמעורב בזה וזה בעלי)
אבל פה לא מדובר על ביקורת אלא פועל יוצא של התנהלות לא נכונה (וזה בלשון הכי יפה) שמביאה לתוצאות האלה.
ג. נחמד לזרוק סיסמאות (גם אם נכונות) אבל כשתהיה במצב של בחור שנמצא פה לבד רעב ואין לו כסף לאוכל זה לא בדיוק עוזר.
ד. עם כל הכבוד לכבודו אני גרה פה ומארחת כל שבת בין 50-60 בחורים בסעודה (ב״ה שירבו!) ולא, אף אחד לא מתחנן אליהם ואפילו אין הזמנה מסוימת בחורים פשוט באים והרבה מהם שאכפת להם עושים קידוש בישיבה (כי יש ענין לעשות בתו״ת) אבל לאכול באים לפה כי אין! מה לאכול בישיבה. ואנחנו לא המשפחה היחידה עיין ערך: משפחת פרישמן, כהן, קבקוב, שטרסברג ועוד. אז לבוא ולאמר כזה דבר זה רק ממישהו שלא חי את החיים של הבחורים בקראון כפי שציינת לפני.
ה. נכון יש עבודות שהם בעצם עזרה ב770 עם הספרים ניקיון ארגון אבל העבודות האלה לא מספיקים לכולם (להזכירך לערך 150 בחורים בקבוצה) ולכן חברה גם יוצאים החוצה לחפש.
ו. ממש נחמד מצדך- חברה מה אתם מתלוננים על הישיבה לכו תאכלו מהשאריות של האוכל ב770. אז דבר ראשון אם אתה רוצה בוא תאכל אתה מהאוכל שנשאר ב770. ודבר שני לא כל בחור מרגיש בנוח לשבת ולאכול בכל אירוע שיש ב770. והדבר הכי עיקרי גם אם יש כמויות של אוכל ב770 זה עדיין לא פוטר את הישיבה מלדאוג לבחורים שמגיעים ללמוד בה מעבר לים.
ז. לגבי הפשפשים אז באמת אני לא בפנימיה אבל טענה זו שמעתי מכמה בחורים שישנים שם (ובתוכם אחי) ולהם אני מאמינה יותר מצטערת.
ח. תודה על ההמלצה. נקח בחשבון.
וצודק שכחתי לציין את ר׳ איצ׳ה שפרינגר ז״ל שבאמת רק הוא והרב ראפ ז״ל היו אלו שבאמת היה אכפת להם מהתלמידים אבל מה לעשות כרגע הם לא כאן ומעצם העובדה שגם אתה טרחת לציין ולהוסיף רק את שפרינגר מראה שאין עוד מישהו שבאמת אכפת לו (ונשאיר את זה במשפט הזה כי זה הרבה יותר גרוע אבל לא זה המקום וד״ל)
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך