למה אנשים תופסים (רק) מהחיצוניות? פיצוחית

חייבת. להבין את זה.

כי זה אחדד הדברים שהכיי מחרפנים אותי.

 

איך שרואים את האדם ככה מחליטים מה הוא ולאיזו קטגוריה הוא נכנס.

לפי הלבוש בחוץ, השמיעה בחוץ, הדיבור בחוץ, וכן חמוד. אתה יודע איך הוא בפנים?

 

לעזאזל, אישיות זה אישיות חיצוניות לא אומרת על האישיות כלום.


ובואו תגידו לי שזה לא נכון.

מסכימה לכל מילהדתית לאומית


לא נכון.yoyod

את בקשת.

אסביר את דברי.yoyod

א. אנשים לא תופסים רק מהחיצוניות, אני מכיר מספיק אנשים שלא ישפטו אותך רק לפי הלבוש. אמנם אני מסכים אתך שכך רוב האנשים מתנהגים.

ב. כאשר אדם בוחר להתלבש בדרך מסוימת הוא בדרך כלל מבקש להביע בכך משהו, אם זו אישיותו ואם זה דבר שהוא מזדהה אתו.

 

אני כן מסכים אתך שאין הלבוש החיצוני אומר בהכרח משהו על האישיות. גם אני כשאני רואה שאנשים שופטים ישר לפי המראה החיצוני אני מתעצבן, אולי אפילו אכעס קצת, אבל אני לא אומר שהם לא בסדר (בדרך כלל) שהם שופטים אינסטינקטיבית לפי המראה, כיוון שמי שבחר להתלבש בדרך זו יודע מה תלבושת או מראה זה מביע בדרך כלל, וגם אם הוא לא מתכוון להביע בכך משהו עליו לקחת אחריות על כך שהוא נראה בצורה מסוימת לפי בחירתו. 

לא מסכימה איתךמתופפת

אם מישהו מתלבש בצורה מסויימת ישר תשפוט מהו מבחינת מגזר?

זה ככ לא נכון כי יש אנשים שמתלבשים לפי המגזר שלהם אבל זה ממש לא מה שהם רוצים להביע נכון שיש כאלה שמתלבשים איך שהם רוצים אבל ממש לא כולם מתלבשים לפי מה שהם רוצים להביע אלא לפי מה שהם חושבים שיפה או צנוע או כל דבר אחר אבל לא בגלל שזה מה שהם רוצים להביע

אגב ברור שזה אומר עליו משהו אבל זה ממש לא הכלמתופפת

ואי אפשר לשפוט אדם לפי לבוש

אסביר את דברי.yoyod

לא אמרתי שזה בסדר לשפוט על פי לבוש, אך אי אפשר לבוא בטענות למי שעושה זאת אינסטינקטיבית.

ברור שאי אפשר לבוא בטענות אבל זה עדיין רעמתופפת

זה רע לשפוט משהו לפי מראה חיצוני

לדעתי לא צריך להקצין.yoyod

יש אנשים שאני בהחלט אשפוט לפי המראה החיצוני, ויש אנשים שלא. שפיטה על פי מראה חיצוני היא כלי חשוב שעוזר לנו להתמודד בחברה.

יש קו דק שעובר בין סוג האנשים שאשפוט אותם (וגם אז לא באופן מלא, בדרך כלל אשאיר מקום לאפשרות שהם לא באמת כאלה) לבין אלה שלא, תלוי עד כמה חזק המראה החיצוני שלהם משדר, כי אם הם מתלבשים ככה זה כנראה מסיבה מסוימת. אין צורך לעצום עיניים בכח ולומר לעצמך שאי אפשר לשפוט את הבן אדם שמולך גם אם מראהו זועק. 

את צודקת, אבל לדעתי גם מפספסת משהודעתן מתחיל

כי אדם שמתלבש בצורה מסויימת, מדבר בצורה מסויימת, מראה את עצמו בצורה מסויימת - משדר משהו מבפנים כלפי חוץ.

לא?

 

אז זה כן אומר משהו על האדם, לפעמים אפילו הרבה

אבל זה עדיין לא האישיות שלו כלל אלא רק צורת הבעה

אתה שולל או מסכים- תכלס🤔פיצוחית


אם לא היו סוגריים בכותרתדעתן מתחיל

והמשפט שלפני אחרון לא היה נכתב.. הייתי מסכים לחלוטין.

בדיוק כתבתי על זה היום משהו:...קופקליפטוס

בעקבות מקרה לא נעים שראיתי הערב ישבתי וכתבתי משהו, אשמח לקבל תגובות:

 

תפסיקו לתייג!#

"החרדים האלה סתם מסריחים!"

"הדתיים לאומיים האלו ממש פשרניים!"

"החילונים האלה כאלו כופרים..."

עם השנים כבר התרגלנו לדבר במשפטים כוללניים "כל החרדים הם..." "הדתיים האלה..." וכו'...

פשוט כי זה הכי נוח, הרגל ישן...

אך יש בעיה במשפטים הללו, הם כוללניים... מבלי להכיר את מי שמולנו אנו מתייגים אותו:

חרדי? מפגין מסריח!

דתי לאומי? פשרן!

חילוני? כופר בה'!

אולי חאלס?!

אולי נתחיל באמת לפגוש את האדם, נפסיק להסתכל על החיצוניות שלו! נפסיק לפגוש מגזר, נתחיל לפגוש בני אדם!

מתי נפסיק לתייג אדם לפי המראה?

אני לא אומר להתעלם מהמראה, אך חשוב לזכור שמאחורי החיצוניות יש בנאדם. בנאדם שחי. בדיוק כמוך וכמוני.

שימו לב אל הנשמה. היא נמצאת שם.

תפסיקו לתייג#!

כי זה הגיוניהגיגים בע"מ

כשרואים דבר כלשהו אנחנו מנסים לגלות עליו כמה שיותר מידע. וידע שיש לנו בסהתחלה זה מראה חיצוני. וזה באמת מקור ידע חשוב. וזה חשוב כי כך אתה יודע איזו אמירה תהיה חסרת טאקט. לדוג': אם אתה פוגש אדם עם חליפה שחורה. שטריימל. פאות וזקן. מן הסתם לא היית מזמין לאכול חזיר בצוותא. אתה לא יודע יותר מהסטריאוטיפ ולכן אתה נאלץ להשתמש בסטריאוטיפ. הוא לא יכול לצפות ליותר מזה. ודווקא אם לא תשתמש בסטריאוטיפ. לאחר מכרן כדאי לדבר איתו וכך לגלות אם הסטריאוטיפ נכון. לדוגמא. ייתכן שהוא בכלל שחקן חילוני. שמשחק תפקיד של חרדי. ואז יתברר שהסטריאוטיפ בכלל לא נכון. ואחרי שדיברת איתו, אם תמשיך להשתמש בסטריאוטיפ, אז באת תהיה לא הצדקה לכעוס אליך. אבל מלכתחילה אתה צודק כשאתה משתמש בסטריאוטיפ. באמת רוב אלו שלבושים כך הם חרדים שלא ירצו לאכול חזיר. ודווקא אם כן תזמין אותם מתוך סירוב עקרוני לקבוע על פי מראה חיצוני. אז זה יהיה חסר טאקט למדי. ותהיה לו הצדקה לכעוס עליך

חיצוניותחתולה פרסיתאחרונה
חיצוניות לא אומרת כלום על הבן אדם. לא אומרת עם הוא בן אדם טוב או רע.
מין הסתם שאם מישהו מתלבש במותגים הוא יוצר רושם על החברה , לפעמים אפילו רושם מוטעה שמסתיר את "האני האמיתי" שלו
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך