הצפירה...נגרינסקי

הצפירה זה זמן בו כל העם היהודי בישראל עוצר ועומד... לא זז... חושב ונזכר במאורעותיו בארצות אירופה לפני שבעים ומשהו שנים... השואה...
מה בעצם מועילה לנו העמידה השקטה וההפסקה ממהלך החיים והזיכרון? את העבר איננו יכולים לשנות, אלא, עלינו ללמוד ממנו אל העתיד... "והחי יתן אל לבו"...
כותב הרמח"ל (דרך ה', ח"ב פ"ג) - "ועוד אפשר שיהיה אדם צדיק ובידו חטאים, או בינוני ושקול במעשיו, ותהיה הגזרה עליו שיעוררוהו לתשובה, והנה אז ייסרוהו מן השמים, כדי שישים אל לבו ויפשפש במעשיו"
כותב הרמח"ל שייסורים באים על האדם כדי שיחפש במעשיו וישוב בתשובה...
שמעתי מי שאומר שאין לעמוד בצפירה כיוון שיש בזה משום חוקות הגויים... אז כמובן שאפשר לענות לו שלפי זה אסור לעמוד ברמזור אדום כי גם גויים עושים כן או שאסור ללבוש את הבגדים שאנו לובשים או שאפשר לענות לו שאת ה'חוקות אבל הגויים' הזה העם היחיד שעומד כולו באמת פעם אחת בשנה כולם כולם זה רק פה בישראל העם היהודי... אבל אני חושב שהתשובה הפשוטה ביותר היא שצפירה מקורה בתורה... תקיעת שופר...
וכותב רבינו הרמב"ם בפרק שלישי מהלכות תשובה - "אף על פי שתקיעת שופר בראש השנה גזירת הכתוב, רמז יש בו, כלומר: עורו עורו ישנים משנתכם, והקיצו נרדמים מתרדמתכם, וחפשו במעשיכם, וחזרו בתשובה, וזכרו בוראכם; אלו השוכחים את האמת בהבלי הזמן ושוגים כל שנתם בהבל וריק אשר לא יועיל ולא יציל, הביטו לנפשותיכם והטיבו דרכיכם ומעלליכם, ויעזב כל אחד מכם דרכו הרעה ומחשבתו אשר לא טובה"

כלומר, בזמן הצפירה, אפשר לחשוב במעשינו מה עשינו שהיתה השואה ומה עלינו לתקן ובמה יש לחזור בתשובה ונשוב אל בוראינו
בעז"ה שנזכה כל אחד להשיג התכלית הטובה ויתקיים מה שנאמר "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים"
יישר כחחידוש


נכוןןןןן ככה אנחנו עושים בביתמשיח!!!

אנחנו פשוט כאילו חושבים מדברים על זה עם הילדים הקטנים יותר שפחות מבינים בגלל כמו מה שנגרינסקי כתב שזה מנהגי גויים אבל בוחץ אנחנו עומדים כי זה חילול ה' מטורףףףף כשנגיד חילונים רואים אותנו עומדים אז הם אומרים הדתיים האלה...והניצולי שואה מזדעזעים...בעז"ה שנגיע למצב שכולם יבינו שזה מנהג גויים ונגיע לגאולה השלמה במהרהההההה!!!!

לאלאלאלא...נגרינסקי

אני כתבתי שחלילה מלומר שזה מנהג גויים...

משום א. אם זה כן היה חוקות הגויים אז לפי זה אסור לעמוד ברמזור אדום כי גם גויים עושים כן או שאסור ללבוש את הבגדים שאנו לובשים... ואין אנו אומרים כן...

ב. את ה'חוקות אבל הגויים' הזה העם היחיד שעומד כולו באמת פעם אחת בשנה כולם כולם זה רק פה בישראל העם היהודי... מכאן שזה מנהג יהודי ולא שלגויים כי מצאנו אותו רק אצת יהודים ולא אצל גויים...

 

הבאתי את הטעם שבו רציתי לתמקד - ג. צפירה זה כמו תקיעת שופר ותקיעת שופר מקורה בתנ"ך ואי אפשר לומר על מצווה מן התורה שאין לעשותה מפני שגם הגויים עושים אותה... כמו שכותב רבינו אברהם בן הרמב"ם בספרו 'המספיק לעובדי ה'' - "כל מצווה מן התורה או הנהגה שמורים עליה הנביאים והמסורה, פשוט שאין רשות להמנע ממנה מפני שהגוים מחקים אותה"

 

שמעתי עוד טעם משם רב אשר וויס - ד. ישנם דקותיים שכל עם ישראל עוצר מדיבורים שהם המכשירים ללשון הרע ורכילות, גם אותם רוצים לבטל?!

 

והטעם שלך גם נחמד - ה. אם לא נעמוד בצפירה, יהיה חילול ה'...

חכמה בגויים תאמין, תורה בגויים אל תאמין..ציון- נויו של עולם!

לעמוד ברמזור זה חכמה בגויים, לעמוד בצפירה זה תורה בגויים..

איפה התורה פה?נגרינסקי

איפה הצפירה מייצגת אמונות אצל הגויים?

...משיח!!!

הגויים כשמשהו מת הם שומים צפירה וחושבים וכו משהו כזה (ככה אבא שלי אמר לי..)וכמובן שלהבדיל אלף אלפי הבדלות יש הבדל בין מת גוי לבין יהודי שנפטר...ובחוץ כשאנשים לא מודעים כ''כ אנחנו עומדים כדי לא לחלל שםה' 

ואני שואל שוב, איך בדיוק זה מייצג כאן אמונה בגויים?נגרינסקי
ואוסיף את הטעם השלישי שהבאתי כטענה שהצפירה מקורה ביהדות בכלל...
אז מה אני אומרת ש..משיח!!!

הצפירה היא לא מהיהדות היא ממש מקור הגויים שזה "תורת הגויים"כמו שציון-ניו של עולם! כתבה:"חכמה בגויים תאמין-תורה בגויים אל תאמין"(למדנו את זה באולפנה...אנחנו ביחד באולפנה..)שצריך לקחת מהגויים חכמה ותורה אסור להאמין ואני אמרתי לך שצפירה זה מנהג גויים כשמישהו מת..הבנת?

הבנתי... ועדיין לא ענית על השאלה, איפה התורה פה?נגרינסקי
גם את החוק שלרמזור לקחנו מהגויים...
אז אקח את מה שאת אומרת ואחליף את הצפירה ברמזור...

הרמזור הוא לא מהיהדות הוא ממש מקור הגויים שזה "תורת הגויים"כמו שציון-ניו של עולם! כתבה:"חכמה בגויים תאמין-תורה בגויים אל תאמין"(למדתן את זה באולפנה...אתן ביחד באולפנה..)שצריך לקחת מהגויים חכמה ותורה אסור להאמין ואני אמרתי לך שרמזור זה מנהג גויים כשרוצים להגיע ממקום למקום..
רמזור הוא לא מנהג גויים. זה חוק תנועה בסיסי....נפש חיה.
זה שהגויים משתמשים בו- זה נהדר.
עדיין, לא מוקצה מחמת מיאוס...
נו נכון...נגרינסקי
כנ"ל צפירה... זה סמל כזה...
אז אין בו בעיה.נפש חיה.
גם גויים אוכלים אורז
אנחנו מבררים אותו ומעלין אותו לתיקון
אבל זה לא משנה את החפצא.
...משיח!!!

חכמה זה מנהג כזה שיור לא קשור לתורה וכו...ותורה זה הצפירה זה משהו שהם עושים זה התורה שלהם זה החוק שלהם כשמישהוא מת....תנסה רגע להיכנס לקו מחשבה שלי...צפירה-תורה,חכמה-בגדים,וכו..עכשיו הבנת???

הבנתי שאת עושה את החילוק...נגרינסקי
את חוזרת על הטענה אבל לא מבארת את טעמה...
על בגדים את אומרת - חכמה, על צפירה - תורה...
הבנתי את זה...

לא הבנתי למה את משייכת את הצפירה לתורה ולא לחכמה, מהם הגדרים?
..משיח!!!

כי צפירה זה התורה של הגויים זה מנהג שלהם ככה לכל הדורות וחכמה זה משהו שמשתנה לפי הדור לפי המצב רוח שלהם זה לא חוק תורה זה חוק תורה זה הוראות יצרן
עכשיו הבנת?

 

הממ...נגרינסקי
מה שאת בעצם עושה (בתגובה הזו ובכל התגובות הקודמות שלך) זה ככה-
טענה - צפירה זה חוקות הגויים
נימוק - כי צפירה זה חוקות הגויים...

זה לא עובד ככה, את לא יכולה לנמק טענה על ידי הטענה עצמה...
מה שאת צריכה לעשות זה ככה -
אפשרות א - להגדיר מה זה 'חכמה' ומה זה 'תורה' ולהראות באיזה הגדרה הצפירה נמצאת...
אפשרות ב - להראות עדות (אם מספרי הגויים עצמם ואם מספרי היהדות על חוקות הגויים) שצפירה נכללת בחוקות הגויים...

עזבי, משהו יותר פשוט...
הבאתי בתגובה הזו - לאלאלאלא... - נוער וגיל ההתבגרות כמה נימוקים למה צפירה אינה נכללת בחוקות הגויים...
הגיבי על כל טענה וטענה בפני עצמה...
..משיח!!!

א.רמזור זה חכמת גויים לא תורת גויים

ב.המדינה קבעה את החוק הזה לא התורה

ג.צפירה זה לא כמו תקיעת שופר צפירה זה המדינה קבעה שופר-התורה קבעה

ד.מה זה מראה שכל עם ישראל יכול ללכת לפי הגויים אבל לא כל עמ"י יכול ללכת לפי התורה זה ממש מצער..

ה.תודה רבה

 

אני לא יכולה בידיוק להסביר לך הגדרה..זה יותר לפי ההגיון תנסה להבין את ההגיון..אחרי שתבין את ההגיון אז
תבין יותר את מה שאני אומרת"חכמה בגויים-תאמין תורה בגויים-אל תאמין"

לא באתי להתוכח איתך באתי רק להראות לך את הדעות שלי ביחס לשלך..

שבוע טוב!נגרינסקי
אני שוקל להתייאש...

א. למה את קובעת שרמזור זה חכמה ולא תורה? אני אומר לך שזה תורה... הבנת את ההגיון?
אני לא יכול בידיוק להסביר לך הגדרה..זה יותר לפי ההגיון תנסי להבין את ההגיון..אחרי שתביני את ההגיון אז
תביני יותר את מה שאני אומר"חכמה בגויים-תאמין תורה בגויים-אל תאמין"
ב. אז כל מה שהמדינה קובעת אסור לעשות?
ג. המדינה לא יכולה לקבוע חוקים המתדמים לחוקי התורה? יכולה... דוג' חוק השבות...
ד. זה מראה איזו חשיבות דתית אנחנו יכולים להקנות לזה...

בסדר, גם אני לא באתי להתווכח...
ואין דבר כזה "להראות לך את הדעות שלי ביחס לשלך.." כיוון שאנחנו דנים פה על עובדות אובייקטיביות ולא על תחושות סובייקטיביות השונות מאדם לאדם...
אל תתייאש!נפש חיה.
לא קראתי את מה שכתבת אבל הכותרת הקפיצה אותי
נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך כ"ט בניסן תשע"ח 21:40
אם היית קוראת את מהלך השיח, אולי היית מזדהה איתי...
תכוון אותי מאיפה לקראנפש חיה.
שבוע טוב ומבורךמשיח!!!

א.בחיים לא נגיע להסכמה לפי ההגיון אני סוברת שצפירה זה חכמה..
ב.אנחנו צריכים ממש לחשוב אם המדינה קובעת לפי התורה או לא במקרה של הצפירה זה לא לפי התורה..

במיוחד שאסור להתאבל בניסן ולהכנס לעצבות..

ג.למה?המידינה שלנו היא מדינה יהודית שאמורה ללכת לפי התורה!!!

אני גם כמעט מתיאשת כי תאמת שאני עסוקה..

כן...נגרינסקי
א. נוכל להגיע להסכמה אם ננמק את הטענות ונסביר את ההגיון ולא רק נאמר שכך מחייב ההגיון...
ב. כל מקרה לגופו... בהקשר שלצפירה, זה לא סותר את התורה עד שלא תוכלי אחרת...
ג. נכון... אה"נ... אמורה להיות יהודית עפ"י התורה...
נגרינסקי..משיח!!!

אוקי אין לי עוד מה לומר לך בנושא זה סתם דיון שלא מוביל לכלום אני ממש שלימהה עם הדעות שלי והם בחיים לא השתנו דנתי על זה פוללללללללל עם אבא שלי בקיצור אני בדעה שלי ואתה בשלך וזה מצויין כי כל אחד צריך ללכת בדרך אחת (כמובן שלפי התורה..)ואז כשיגיע המשיח בעז"ה בקרוב ממש תהיה דרך אחת דרך האמת שאין אותה היום והדרך הזאת תהיה קצת מכל דרך...אז ביצור כשיגיע המשיח אולי אני יהיה צודקת ואולי אתה..קורץ עכשיו כל אחד ילך לפי דרכו...בעז"ה יגיע המשיח בקרובבבבבבבבבבבבבב ונדע מי צודק..קורץ

בהצלחה...נגרינסקי
איזה תורה בגוים יש לעמוד בצפירה?ביתר מעז ולתמיד

זה דבר שהפך להיות לאומי חשוב ובושה מי שלא עומד

אוקי עכשיו הבנתי מה אתה אומר..אז אנחנו במשפחה נוהגים אחרת..משיח!!!

כמו מה שכתבתי..

ומה מקור המנהג?נגרינסקי
..משיח!!!

א.רמזור זה חכמת גויים לא תורת גויים

ב.המדינה קבעה את החוק הזה לא התורה

ג.צפירה זה לא כמו תקיעת שופר צפירה זה המדינה קבעה שופר-התורה קבעה

ד.מה זה מראה שכל עם ישראל יכול ללכת לפי הגויים אבל לא כל עמ"י יכול ללכת לפי התורה זה ממש מצער..

ה.תודה רבה

 

אני לא יכולה בידיוק להסביר לך הגדרה..זה יותר לפי ההגיון תנסה להבין את ההגיון..אחרי שתבין את ההגיון אז תבין יותר את מה שאני אומרת"חכמה בגויים-תאמין תורה בגויים-אל תאמין"

כדבש למתוק.נפש חיה.
אחד הרבנים אצלנו אמר רעיון נחמד,אני77

שאולי לזכור את השואה כלול במצות "זכור את אשר עשה לך עמלק".

ואם לא כחלק מהמצוה הרי לפחות כקיום הענין הרעיוני של המצוה. (בין אם הם עמלק ובין אם לא)

עמלק מתלבש בגופים שוניםנפש חיה.
ובזמנים שונים.
מאליפז נכד עשיו
עבור ביוונים
דרך הרומאים
ועד הצורר הנאצי ימ'"ש ושכמותו
שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו
והקב"ה מצילנו מידם.
אני לא מאמין בזה.אני77

לפחות לא בקטע ההלכתי. בקטע רעיוני-יתכן.

אבל הלכה צריכה להיות מבוססת על התורה ולא על תאוריות רוחניות.

קטע. הייתי בטוחה שזה בת חחנפש חיה.
אין קשר לתיאוריות רוחניות בכלל.
אתה יכול לבדוק כהמשך או כסעד לרעיון של הרב
ברמבן לפסוק "...תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים לא תשכח"
לא מצאתיו.אני77

(כלומר לפחות לא מצאתי שם משהו שנראה לי כרלוונטי...)

לכשיהיה לי זמן אצלם לךנפש חיה.
מעלה אותו.נפש חיה.
'והנכון בעיניי.........כך עשה לנו הרשע' וכו'
דפוס חדש עברי אנכי


לא חדש אבל ריח טוב של תורהנפש חיה.
של נייר רקוב? עברי אנכי


חסושלום!נפש חיה.
אני אוהב את האלה של מכון המאורעברי אנכיאחרונה

מלא פרושים בכתב גדול, ברור, נוח.

 

ב"ה שזכינו.

 

ממש מונחת בקרן זווית

ממארצ'יבלד
(רק פותח שאין סיבה לעמוד בצפירה...לפחות לא העלת טענה)

קודם לגבי הטענה שהצפירה מקורה בתורה היא לא נכונה.
שהרי מתקיעת שופר לומדים על "להתעורר לתשובה" וכו'- אבל לא על ידי *צפירה*. זה המצאה (ללא קשר עדיין לחוקות הגויים)

לגבי האם הצפירה מקורה בגויים או לא. אני לא יודע.
אבל אם כן יש הבדל בין זה לרמזור.
מכיוון שרמזור נעשה מתוך הבנה שרוצים לחיות.
אבל למה לזכור את המתים (מבחינתי זה חוק בלי הסבר, מכיוון שהמטרה היא 'לחלוק' כבוד למת. לא יודע מה זה אומר)
נראלך שאנשים במדינה (רובם) חוזרים בתשובה ומהררים בשעת הצפירה???

אנשים דתיים אולי...אבל אז זה בעצם שינוי מהחוק. הם עושים א' אנחנו ב'.
כמו שאי אפשר לדמות (בעבר) אותנו והגויים שוחטים קורבנות.
לא באתי להסביר למה לעמוד בצפירה...נגרינסקי
ולא באתי בשום פנים לטעון שמקורה שלצפירה מהתורה...
ולא באתי בשום פנים לטעון שבזמן צפירה חייבים דווקא לתעורר בתשובה...

מה כן באתי לעשות? לתת רעיון וטעם אפשרי... הרי כל אחד יכול לעשות את זה... ואם אפשר אז למה לא?
לא קבעתי את דברי בתור עובדה שכך היא האמת וכן יש לעשות אלא פרשנות וכל אחד יכול להוסיף או לפרשן כראות עיניו ויכול הוא גם לשתף אחרים בפרשנותו...
כמו חידוש על פרשת השבוע...

ע"כ החלק הראשון...
לגבי 'למה לזכור את המתים?' - יש משמעות רבה לידיעת העבר... אי אפשר לתעלם מהעובדה שהיתה שואה... התעלמות פירושה הסרת המשמעות מקורות העם היהודי שבהכרח משפיע על עתידו...
העבר מלמד אותנו על חשיבות ההווה והעתיד...
תאר לעצמך שהיינו מתעלמים מהשואה, איזה טריגר היה לנו לעלות לארץ? מה היה גורם לנו לנסות להחיות את עולם התורה? היינו נשארים בארצות אשכנז הגלותית ומי יודע אם לא היינו מכניסים את עצמינו לסכנת שואה נוספת? (עיין ערך האנטישימיות באירופה כיום)
..ארצ'יבלד
לא אתייחס להתחלה כי לא אמרתי שאמרת.
הוספתי ללא קשר. זה היה טעות לעשות זאת.שווין.

"אבל אני חושב שהתשובה הפשוטה ביותר היא שצפירה מקורה בתורה... " - זה נכתב בפתיחת השרשור.
"ולא באתי בשום פנים לטעון שמקורה שלצפירה מהתורה..."- זאת תגובה שנכתבה עכשיו

לגבי ההמשך מ"החלק הראשון"
מה הבעיה להתעלם מהעבר
איך ידיעה שהייתה שואה משפיע על העתיד
שהיינו מתעלמים מהשואה, איזה טריגר היה לנו לעלות לארץ? - הבר עלינו אז לא חשוב.
מה היה גורם לנו לנסות להחיות את עולם התורה? -1) לא רלוונטי לי ולך.
2) אין לזה קשר ל*ידיעת העבר*. אלא ל*ידיעת ההווה* שאין מספיק תלמדי חכמים.
היינו נשארים בארצות אשכנז הגלותית ומי יודע אם לא היינו מכניסים את עצמינו לסכנת שואה נוספת?- שוב, אין קשר לי ולך.

וסוף סוף- לא הסברת.למה צריך 'דקת זכירה'- לא מספיק לדעת שקרה בלי זמן מוגדר. (לא מבין עדיין למה צריך, אבל לשיטתך)
..נגרינסקי
"אבל אני חושב שהתשובה הפשוטה ביותר היא שצפירה מקורה בתורה... " - שוב פעם, פרשנות... לא עובדה...

הרבה מהעולים לארץ עלו בגלל השואה... מוזמן לשאול שורדי שואה שגרים עכשיו בארץ...
"מה היה גורם לנו לנסות להחיות את עולם התורה? -1) לא רלוונטי לי ולך." - למה לא רלוונטי לנו?
היינו נשארים בארצות אשכנז הגלותית ומי יודע אם לא היינו מכניסים את עצמינו לסכנת שואה נוספת?- למה לא רלוונטי?

דקת צפירה כי היא מעשה סימבולי מסויים שמקנה יותר ערך... כמו ציצית... אחרי המעשים נמשכים הלבבות וכשאתה עושה מעשה אתה מעורר את הלב...
קשה למצוא כותרתארצ'יבלד
"אבל אני חושב שהתשובה הפשוטה ביותר היא שצפירה **מקורה** בתורה... " - זה נכתב בפתיחת השרשור.
"ולא באתי בשום פנים לטעון ש**מקורה** שלצפירה מהתורה..."- המשפטים האלה סותרים בין אם זה פרשנות או קביעת עובדה!
כי זה לא רלוונטי לימינו. אנחנו הרבה אחרי השואה. הבאת דוגמואת לדברים שקרו לפני 70 שנה. תביא דוגמא למה חשוב היום!
נשרשור מדבר אל בני זמנינו לא??

קיבלתי את הסוף. ז.א. שזה מקנה יותר [אבל עדיין חסר את העיקר ז.א. למה זה ערך.]
נכוןנגרינסקי
טוב... בסדר, אז טעיתי...
עכשיו אני אומר שזו פרשנות ולא עובדה וזיל בתר בתראי...

בפתיחת השרשור הבאתי טעם אפשרי למה הזכירה יכולה להיות תקפה בימינו... התשובה...
מלבד זה, הזכירה שעמינו הושמד יש לה נפקא מינה ממשית לעכשיו בכך שעלינו לדעת שגם היום (כמו תמיד) רוצים להשמיד אותנו ייתכן שאם לא היתה לנו המודעות הזו, היינו חושבים שעכשיו אנחנו יכולים לחיות בשקט וכאילו אין לנו שונאים או שהשונאים לא יגיעו אף פעם לרמות כאלה שלחוסר מוסר...
נגר' אני כבר לא עוקבת......נפש חיה.
⁩ דיברתי רק על הענף ההוא...נגרינסקי
נו עליו אני מדברת. שלא הבנתי...נפש חיה.
בפרטי...נגרינסקי
..ארצ'יבלד
אנשים דתיים אולי...אבל אז זה בעצם שינוי מהחוק. הם עושים א' אנחנו ב'.
כמו שאי אפשר לדמות (בעבר) אותנו והגויים שוחטים קורבנות.

זאת התשובה הראשונה שכתבתי לעניין זה.
איך יש קשר לתגובה שלו ?נפש חיה.
כי הוא שאל על חוקות הגויים.ארצ'יבלד
ומה שהוא כתב לא דומה לסיבת עמידה בצפירה. ז.א. למה אנשים עומדים.

נפרט באישי...
אם אתה מסתכל רק על 'התשובה'...נגרינסקי
אז פ'סדר... אתה דתי, נכון? מהבחינה הזו לצפירה יש משמעות לך יותר מאשר לחילוני...
החוק לא נוגע למה שיש לאדם בתוך הנפש פנימה (והוא גם לא יכול...)
לחילוני יש גם את הטעם השני שהבאתי בתגובה האחרונה...

לא הבנתי מה ניסית לומר עם הקרבנות...
פשוט שינית את מה שנחשוב בצפירה.ארצ'יבלד
הקורבנות זה חוקות הגויים.
אנחנו שינינו את *הסיבה* שאנחנו מקריבים.

אתה מעלה הצעה איך לעשות.
בפועל זה לא קורה!- לכן בעיני זה דומה לחוקות הגויים (אולי)

יאללה היה נחמד.
שמכוייח.
סיימתי בנושא זה.
נתתי רעיון מה אפשר לחשוב בצפירה...נגרינסקי
כן... נכון... אבל מה הקשר לחוקות הגויים?

בסדר, אני לא לקבוע מה יהיה בפועל... מי שירצה לקחת את ההצעה שלי ולקיים אותה בפועל, אחלה! מי שלא, יכול לקחת משהו אחר...

ליל"ט...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך