יש לי התלבטות.............
לדעתי כןן. מה הבעיה?א"י לעמ'י
אתה לא חושב שיש קצת בעיה.............
א. אני בת. ב. לא חושבת שיש בעיה. שמרי על עצמך.א"י לעמ'י
"*להתרחק*"נחמיה17
"להתרחק" זה לא אומר להיות בתוך כל הביזנעס ולומר שאצליח לא להיות בקלות ראש וכו'.
למה להתרחק מה בנים ובנות ביחד זה חטאא???א"י לעמ'י
לדבר אסור??
עת לעשות בנע וכו.. מה הבעיהה בזה דיי כבר
ברור שמתור לדבר!כפכף פוזל
גם חבר זה לא בעיה. די כבר שונאת תמרחק הזהא"י לעמ'י
הממ...נחמיה17
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כ"א.
זה שאת "שונאת", טוב. זה חבל.
אני ממליץ לך ללמוד על זה קצת.
יש "גן נעול" של הרב אבינר, מאוד מומלץ.
יש גם בכללי את הספר "הגדר הטובה" של הרב חיים נבון, בכללי על חשיבות ההלכה.
כדאי ללמוד שולחן ערוך או לפחות לבדוק לפני שמדברים בשם התורה על אסור ומותר.
אם את תרצי עוד להתדיין ולהרחיב. אני אשמח. (בשרשור נפרד או בשיחה, אני חושש מ"בל תנצלש")
אז בוא לשיחה אישית יש לי הרבה לומרא"י לעמ'י
קודם כלמבשר שלום
אני אכלתי בשרי-גם אם מאוד מתחשק לי חלבי-אני לא אוכל כי ההלכה אוסרת.
כנל לגבי קירבה בין בנים לבנות.
את חכולה להעיד שהחבר מקרב אותך לעבודת ה',ואת בכלל לא עוברת על ההלכה?
אז יש מקום לדון…
להתרחק זה לא חטא.נחמיה17
אולי התכונת למה לא להתרחק זה חטא.
ובכן- כתבתי על זה בפורום הנפרד לבנים. אבל נראה לי אני אעתיק ואכתוב גם פה בשרשור נפרד. אתייגך.

חברה מעורבת זה איסור הלכתי כך אומרים כל הרבנים הגדולים, בנ"עעף על עצמו
מעורב - זה היתר בדיעבד, לכאלה שבלאו הכי היו הולכים למקומות מעורבים אז עדיף שילכו לבנ"ע, אבל מלכתחילה אסור!!
וכל ירא שמיים ועובד השם אמיתי - מתרחק מחברה מעורבת האסורה לפי ההלכה (כי יש סיטואציות שהם מותרות, כמו עבודה בחברה מעורבת זה מותר מטעם ההלכתי של "בעבידתיה טריד" ועוד, לכן יש לשאול רבנים והם יחליטו)
ואם המטרה היא באמת תרומהה' רצהאחרונה
רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקוםנחמיה17
המלצתי- תלמד שולחן ערוך, אבן העזר, סי' כ"א.
מצוה הבאה בעבירה- אינה עולה למצוה.
תעשה חושבים.
אה, וכדאי לך להתייעץ עם הרב שלך (אפשר גם רב היישוב, אפילו מומלץ!) ותראה אולי יש אופנים שכן תוכל לעזור ולתרום לילדים בלי להכשל בקרבה לבנות (או מתן לגיטימציה?) .
מה שהוא אומר- הוא יודע.
אני בת.............
סו-נחמיה17
*תלמדי
*תעשי
*ותראי
*תוכלי
*לבנים
(*סליחה)

בתור בת בוגרת- הסיכון בעבירה לא שווה את ה'מצווה'.נפש חיה.
ואגב- זה מעשה טוב.
אין כאן מצווה מפורשת.
לדוגמהאיך אפשר לעזור?
לדוגמה, מה?נפש חיה.
"בתור בת בוגרת", בנוג"ה זה נשמע כמו בת 21
איך אפשר לעזור?
לכתוב "אישה" יביא לי רושם של סבתא
...נפש חיה.
את צעירה ברוחך
עברי אנכי
אני...כפכף פוזל
לא הייתי הולכת, תעשי את מה שאת חושבת...
אני חושבמבשר שלום
אבל לא חושב שלעבור על שו"ע מפורש בשביל קייטנה זה רצון ה'.
"להתרחק מן הנשים מאוד מאןד"-(שו"ע,אבן האזר,כא).
לאלא נשברים!
תלכי ותעשי את המצווה
דולפין סגול
פשוט תראי להם שאת לא בעניין וזהו
זה קצת קשה.............
אז תהיי בכל זאת עם הבניםדולפין סגול
את לא הולכת עם חברות או משו?כפכף פוזל
אני כן, אבל הם גם יהיו עם הבנים.............
כל הזמן?!כפכף פוזל
לא נראה לי שזה ילך להיות בדיוק ברגעים שלא.נחמיה17
סה"כ, מה שאני רואה זה ש@............., בתכל'ס מבינה עניין ויודעת מה עומד בפניה, זה לא עניין שכ"כ פשוט להיות בו בטהרה ובתום של "לא עם בנים".
אם האווירה היא של 'להיות עם הבנים'בלדרית
אם לא וזה סתם לעבוד ביחד ואת מכירה את עצמך שזה לא יפריע לך ותהיי סבבה עם זה, איך שום סיבה שתפלי בנגיעה או משהו דומה אם את נזהרת. גם ברחוב את יכולה לגעת בטעות בבן, לא תצאי מהבית? בן אדם לא עושה דברים שהוא לא רוצה, נכון שיש יצר אבל בסופו של דבר את המחליטה.
האווירה היא לא כזאת של להיות עם הבנים.............
צודקת. הבעיה בקרבה בין בנים לבנותישראלי12
אגב זה העקרון היסודי של האיסור גם לגעת וכו׳, אין הבדל מהותי בין נגיעה לבין דיבור של חיבה, לפעמים דיבור יכול אפילו יותר לחבר.
חזקי ואמצי, את רק תרוויחי מזה, גם אם את לא רואה את זה עכשיו, וגם עם ישראל ירוויח מזה, בדור שלנו כל משפחה נוספת שנבנית בטהרה זה תוספת אור עצומה וקרבה לגאולה השלימה.
תודה רבה, ממש חיזקת אותי!.............
אני חושבתניגון של גפן
לא להתקרב לשם2121
השאלה אם זה רצון ה או לא?שקוף כמו דמעה
כמו כל דבר בחיים השאלה אם זה רצון ה' או לא, ברור שרצון ה שנעשה חסדים עם האחר, ברור שגם רצון ה שנתרחק מבנים\בנות, זה בטח לא גורם לו נחת רוח גדולה.. כתוב שבכל מקום שיש ספק לא מתחשבנים מתפלספים או משהו בסגנון, חותכים. נקודה. ובמקרה הזה התשובה לענ''ד היא - לא.
איפה זה כתוב?ונסי
אני לא אוהב את אלה שמתירים בקלות ואת אלה שאוסרים בתוקף.ע מ
אני הלכתי בלי לשאול, ובשלב מסוים הלכתי לשאול את הרב שלי, והוא שאל אם אני מרגיש שאני עובר עבירה בזה. עניתי לו שלא (ובאמת באמת גם שם בקושי דיברתי עם בנות. בטח לא שחנ"שים כמו חבר'ה אחרים), אז הוא אמר לי שאני יכול להמשיך ללכת (והוא לא בעד חברה מעורבת). זה היה בגיל 16-17.
בכל אופן: אני כותב את זה רק בשביל לתת קצת מושג כללי בעניין, לא כדי שתלמדי מזה על עצמך. זו הוראה פרטית שהוא נתן לי שתלויה בכמה וכמה דברים ואולי גם בדברים שלא כתבתי פה, ואולי גם זו קולא גדולה, אני לא יודע. אז באמת תתייעצי עם רב שמקובל עלייך ושמכיר אותך, שישמע טוב את השאלה, תסבירי לו מה המצב, איפה את עומדת, ותשאלי לדעתו.
בהצלחה!
אממעברי אנכי
אפשר לשנות?
במקום להיבדל ולשמור על עצמך אפשר לנסות לשמור את כולם!! 
אשרייך. בהצלחה.
ממש לא!! לא עושים מצוות על חשבון עבירות!!!עף על עצמו
ובכלל תמיד צריך לשאול בעניני הלכה ועבודת השם, רבנים, ולא חברי פרום נחמד ככל שיהיה.
מסכימה. אבל הרבה פעמים מצטטים כאן רבנים ומביאים מקורותמילי דשטותא
ככה שזה לא לגמרי נכון.. תלוי
לכל אלה שכתבו שאפשר להישמר אז..מילי דשטותא
רק שתדעו שכשמודבר בנוער עם מוגבלויות אז יותר קשה להישמר מנגיעה בחניכים..
ואגב, אני לא חושבת שכדאי לך ללכת לשם..
חשוב לך לעשות חסד? אשרייך!!
תחפשי מקום אחר עם תנאים אחרים.. בעזרת ה' את תמצאי
מקווה שעזרתי
לא נירא לי שהיא התכוונה לחניכים...כפכף פוזל
גם אם היא התכוונה וגם אם לא אז זה בעיהמילי דשטותא
אני לא רב אבל אפעם לא שמעתי על היתר.. אז אני באמת אומרת שאם אני טועה אז זה כי לא בררתי
דווקא מבחינת החניכים יש מקום להתיר כי הם מוגבלים (ע שו"תעף על עצמו
שאילת שלמה למרן הגר"ש אבינר שליט"א). הבעיה היא מצד המדרכים הנוספים שהם בנים - וחברה מעורבת אסורה, ונראה שאין לעשות דבר שכזה, אפשר לעזור לעמ"י בדברים אחרים.
אכן נראה שהבעיה יותר גדולה עם חבורת המדריכים המעורבתאורין
כן. השאלה היא האם זו באמת בעיה. כנראה שלא.ונסי
(מגיבה לך, ובכללי)
אם לא הנוער, מי יתנדב?
יש מתנדבים ומתנדבות מעל 20.אני מכירה אותם. ודווקא בגלל זה, אני אומרת שצריך נוער מתנדב.
זה הגיל. המון רצון לתרום. המון רצון לעצמאות ולנסיון חיים.
ומי שמפריע להם מקום המעורב,
בבקשה. תרימו את הכפפה להקמת עמותה נפרדת שתורמת לנערות ונערים מוגבלים.
תזמו פרויקטים של תנועות נפרדות עם מוגבלים.
מה? זה קשה? זה תקציבים? ניסיון? נכון. וניסיון רוכשים בשטח. ללא חששות מיותרים.
זה קצת סותר- דתיים בהחלט מסוגלים להתנדב. משום מה זה אפילו נשמע לי כמו "דתיים בהחלט מסוגלים לשמור שבת".
כי אם מציגים את הדת כסותרת את האפשרות לתרום ולפתח ולקדם בעולם,
אז, אל תצפו שבגיל שלי, אתם תשארו עם כיפה.
לא פשוט לומר שמותר. בשולחן ערוך כתוב שצריך להתרחק מאוד.אורין
אז השאלה אם תהיה איתך חברה או שתוכלי לשמור על קשר ענייני בלבד בחברה מעורבת
..העני ממעש
אולי התייעצות יעזור לך?
אני מסכימה איתך ממש!roth
אני הלכתירסיס אמונה
כן היה מתח מסויים בין המינים אבל בסוף זה תלוי בך ובמה שאת מחפשת ומשדרת.
(חייבת לציין שבאותה תקופה התחלתי לצאת עם מי שהיום בעלי היקר. מן הסתם זה גם השפיע)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






