שלום שאלה קטנהטבע חיי
אנחנו כמה בסניף חצי נפרד ( חניכים נפרד מדריכים וחברייא ב לא) ואני ממש מרגישה את זה שהבנים בחברייא מנסים לעשות עלינו ( שבט באופן כללי ועל כל אחת באופן פרטי) מלא הצגות או איך שלא תקראו לזה מה אני אמורה לעשות??
אציין שהם בנים המנסים להיות ערסים וזה קצת לא הולך...
והם ממש לא בסגנון שלנו ( אנחנו יותר דוסות ...) ולא נראלי הם קולטים את זה ....
לא להתייחסכפכף פוזל


לא עוזר...טבע חיי
לתקוע להם מבטים צינים שהם יתביישומתופפת
ויבינו לבד שזה לא מתאים
את יכולה להסביר?טבע חיי
להסתכל עליהם במבט של "אתם לא עושים רושם על אף אחד"מתופפת

והם אמורים להתבייש מזה

לדעתי יותר עדיף סוג של מבטי זילזולבראבואחרונה

אפילו בקטע של "באמת אתה חושב שאתה מספיק טוב בשבילי??" רק בשביל להרחיק...

לעזוב את הסניףףמשיח!!!

אני הולכת לפי כללים ברורים של ההלכה מעורב לאאא כאילו לאא זה ההלכה הפשוטה תמיד אפשר לנסות לחפש לפי הרב "נח" תרוצים למה אפשר...

לא להיות בסניף פרושו להיתנתק מכל החברות שלי.טבע חיי
ומי אומר שאסור??טבע חיי
הלכה פשוטהמשיח!!!

ואם זה אומר לעזוב את כל החברות שלך אז תדעי תמיד אפשר לשמור על קשר ולהיפגש..

אולי אני נשמעת לך קיצונית בעניין אבל זה ההלכהמשיח!!!


מי אומר את זה בהלכה??טבע חיי
האמת, הרוב..עברי אנכי

תשאלי רב שמכיר אותך ושאת מעריכה אותו, ושיגיד לך מה לעשות.

בעיני זה הכי חכם

תן לי שם.טבע חיי
הרב אבינר. לדוגמאעברי אנכי

הרב שמואל אליהו

כל הרבנים החרדים - הרב עובדיה, הרב קנייבסקי, כל אדמור למינהו וכו

הרב מלמד

אפשר קישור?טבע חיי
כןעברי אנכי

כידוע הרב שרלו סובר ש"חברה מעורבת צנועה" זה לכתחילה.

קודם כל אני בספק אם זה אפשרי..

תמיד יהיו את האלה שכן, אבל להגיד שזה נכון לגבי כולם - זה בלתי אפשרי. אולי רק בתיאוריה.

אבל זו רק דעתי.

 

הנה קישורים:
https://www.yeshiva.org.il/ask/81290

הרב אבינר מגיב לרב שרלו: אין שום היתר לחברה מעורבת - סרוגים

ספרית חוה • שאילת שלמה • הרב שלמה אבינר • מאמרים >> חברה מעורבת כשרה

הרב שלמה אבינר: "אין דבר כזה חברה מעורבת צנועה"- סרוגים

סעודות משותפות - גברים נשים | שאל את הרב

צניעות וחברה מעורבת

אתה יכול לשלוח קישור גם לרב שרלו?קיבוצניקית
תראי את החוברת של הרב שרלועברי אנכי

היא ארוכה,

אבל ה-דבר. שעליו הם מסמתכים

אני פשוט לא יכולה לפתוח את זה מהפלאפוןקיבוצניקית
בעז"ה בסוף שבוע אני אחזור הביתה ואוכל לפתוח מהמחשב.
מעניין אם הוא יודעמבקש אמונה

מה באמת הולך מאחרי הקלעים של מה שהוא התיר.

 

בתור אחד שהיה הולך לבני עקיבא וגם לעזרא לפעמים (כשהייתי חילוני) סתם בשביל החבר'ה שבחוץ

אני יכול להגיד לך שהיו שם המון המון בנים ובנות שהיו חוטאים.  מידיעה אישית

....קיבוצניקית
בתור דתייה שחיה בחברה מעורבת (לגמרי) אני ממש מכירה את מה שקורה ומכירה רבניים שמתירים וממש מעניין אותי לקרוא מה בדיוק הרב שרלו כותב על זה.
אני גם כזהעברי אנכי

בחברה מעורבת לגמרי.

 

הנה קישור מסויים:

 

http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=67570

 

 

ו.. יש לרב שרלו חוברת על זה.

 

זאת:
https://toravoda.org.il/wp-content/uploads/2015/11/chevra-shlema-website.pdf

 

 

אני די מתנגד לדעה הזאת..

אבל בגלל שקטונתי לפחות אני יכול לומר שאני סומך על הגדולים שחולקים עליו

מהקישור הראשוןשחר אורן

משמע שמדובר בהוראה בדיעבד

 

הקישור השני לא עובד לי

....קיבוצניקית
את החוברת אני לא יכולה לפתוח כרגע ובשאלה הוא עונה על חברה (בפתח) ולא על חברה (סגול) מעורבת
אהה.. אז לאיודע.עברי אנכי

אז תנסי את החוברת.

אותה קראתי פעם

אני גם כזהעברי אנכי

בחברה מעורבת לגמרי.

 

הנה קישור מסויים:

 

http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=67570

 

 

ו.. יש לרב שרלו חוברת על זה.

 

זאת:
https://toravoda.org.il/wp-content/uploads/2015/11/chevra-shlema-website.pdf

 

 

אני די מתנגד לדעה הזאת..

אבל בגלל שקטונתי לפחות אני יכול לומר שאני סומך על הגדולים שחולקים עליו

כןעברי אנכי

כידוע הרב שרלו סובר ש"חברה מעורבת צנועה" זה לכתחילה.

קודם כל אני בספק אם זה אפשרי..

תמיד יהיו את האלה שכן, אבל להגיד שזה נכון לגבי כולם - זה בלתי אפשרי. אולי רק בתיאוריה.

אבל זו רק דעתי.

 

הנה קישורים:
חברה מעורבת או נפרדת | שאלות ותשובות

הרב אבינר מגיב לרב שרלו: אין שום היתר לחברה מעורבת - סרוגים

ספרית חוה • שאילת שלמה • הרב שלמה אבינר • מאמרים >> חברה מעורבת כשרה

הרב שלמה אבינר: "אין דבר כזה חברה מעורבת צנועה"- סרוגים

סעודות משותפות - גברים נשים | שאל את הרב

צניעות וחברה מעורבת

ניסיתי קצתטבע חיי
ולא כ"כ הלך...
הם יותר קשות וכמעט לא יוצאות מן הביית
אז אולי זה נסיון שלך מה' יתברך..משיח!!!


מקווה שהבנתי תסיטואציה.. תפתחי..מילי דשטותא

אני גם בסניף חצי נפרד כמו שאת אומרת..
כאילו הוא מעורב אבל פשוט הפעולות שלנו של אמצע שבוע ושבת הם נפרדות..

ואני יכולה להגיד לך מה אני עושה.. אני עכשיו בכיתה ז' וכל אחת בשבט הלכה ללמוד באולפנא אחרת..
דיי התחלקנו לחצי חצי אבל לי היה חשוב מקום יותר תורני אז הלכתי למקום אחר, ובאמת שהסניף הוא כמו שאת אומרת, סוגשל הזמן היחיד שיוצא לי לפגוש תחברות מאז שהתפצלנו לאולפנות..
רוצה רק לציין שאצלנו זה קצת אחרת כי הבנות והבנים זורמים ולא איכפת להם להתערבב ואין מישו שיותר דוס מהשני (יש אותי בבנות ועוד מישו בבנים שרק אנחנו דוסים מתוך איזה 100 חניכים בערך)..

 

אז מה שאני עושה ואני מייעצת לך לעשות-
אני לא הולכת לדברים עם הבנים!! לא למסעות, לא למחנות, לא לדברים האלה בחופש שעושים לנו ביחד כדי ש'נתגבש', לא משתתפת כלכך בחודש ארגון שכולו זה מורלים ביחד והכנות לריקוד שהבנות רוקדות לבד אבל מופיעים אותו לבנים, וגם צביעת קירות שהיא לרוב ביחד.. לא למדורות (אני עושה עם חברות שלי לא מהיישוב..) אני באה רק לפעולות רגילות או לדברים האחרים שהם בלי הבנים..

 

מקווה שעזרתי ב"הצלחה!!

 

כל הכבוד לך!כפכף פוזל

לא יודעת אם הייתי ככה רוצה לוותר על פעולות כיפיות כאלו...

לא כ"כ הבנת את הסיטואציהטבע חיי
כי אצלנו אנחנו מעדיפות שלא לדבר.... הבעיה היא שהבנים הם קצת מנסים לעשות הצגות. וזה נורא מפריע לי ולשבט ( אנחנו כולה 15 בנות....)
נו מצויןעברי אנכי

תעשי פעם 'אסיפת בנות' כזה

דברו על זה

אתן רוצות נפרד.

ב"ה דוסיות.

 

קומונרית/מנהלים? או כל דבר אחר

ובע"ה יהיה טוב!

עצה לא במקום... זה לא שיךטבע חיי
כל השבט שלך והמדריכות שלך ככה? אז אולי אל תהיו כלכך בסניףמילי דשטותא

תעשו תפעולות בזמן שהבנים לא בסניף או שאתם תעשו אותם לא בסניף.. כאילו מטעם הסניף אבל לא במבנה..

הסניף נפרד זה השיחות נוערטבע חיי
ממ.. איזה שיחות עושים בסניף? לנו אין כלום..מילי דשטותא


לא זה שיחות נוער ....טבע חיי
יש לנו אחלה רכזת..
את חניכה או מדריכה? לדעתי פשוט להתעלם מהםמילי דשטותא


חניכהטבע חיי
הבנתי. אם להתעלם לא הולך אזמילי דשטותא


אופס נשלח מעצמו.. המשך..מילי דשטותא

הבנתי שיש לכם אחלה רכזת..  לא זה שיחות נוער .... - נוער וגיל ההתבגרות
נשמע שיש עם מי לדבר ולבקש שיפסיקו לכם תשיחות נוער במעורב וינסו לעשות לכם הפרדה ושיחות לכל אחד בנפרד וגם תוסיפו את הסיבה

למה? לא יזרמו איתך?עברי אנכי


כן, הן יותר נהנות..טבע חיי
תגידי, סתם מעניין אותי אםמילי דשטותא

את חדשה פה או שפצלש?

 

אם את חדשה אז ברוכה הבאה!!

צומיסטים!!דולפין סגול
שימו עליהם פס, חברות נואשים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך