אציין שהם בנים המנסים להיות ערסים וזה קצת לא הולך...
והם ממש לא בסגנון שלנו ( אנחנו יותר דוסות ...) ולא נראלי הם קולטים את זה ....
והם אמורים להתבייש מזה
אפילו בקטע של "באמת אתה חושב שאתה מספיק טוב בשבילי??" רק בשביל להרחיק...
אני הולכת לפי כללים ברורים של ההלכה מעורב לאאא כאילו לאא זה ההלכה הפשוטה תמיד אפשר לנסות לחפש לפי הרב "נח" תרוצים למה אפשר...
ואם זה אומר לעזוב את כל החברות שלך אז תדעי תמיד אפשר לשמור על קשר ולהיפגש..
תשאלי רב שמכיר אותך ושאת מעריכה אותו, ושיגיד לך מה לעשות.
בעיני זה הכי חכם
הרב שמואל אליהו
כל הרבנים החרדים - הרב עובדיה, הרב קנייבסקי, כל אדמור למינהו וכו
הרב מלמד
כידוע הרב שרלו סובר ש"חברה מעורבת צנועה" זה לכתחילה.
קודם כל אני בספק אם זה אפשרי..
תמיד יהיו את האלה שכן, אבל להגיד שזה נכון לגבי כולם - זה בלתי אפשרי. אולי רק בתיאוריה.
אבל זו רק דעתי.
הנה קישורים:
https://www.yeshiva.org.il/ask/81290
הרב אבינר מגיב לרב שרלו: אין שום היתר לחברה מעורבת - סרוגים
ספרית חוה • שאילת שלמה • הרב שלמה אבינר • מאמרים >> חברה מעורבת כשרה
הרב שלמה אבינר: "אין דבר כזה חברה מעורבת צנועה"- סרוגים
היא ארוכה,
אבל ה-דבר. שעליו הם מסמתכים
מה באמת הולך מאחרי הקלעים של מה שהוא התיר.
בתור אחד שהיה הולך לבני עקיבא וגם לעזרא לפעמים (כשהייתי חילוני) סתם בשביל החבר'ה שבחוץ
אני יכול להגיד לך שהיו שם המון המון בנים ובנות שהיו חוטאים. מידיעה אישית
בחברה מעורבת לגמרי.
הנה קישור מסויים:
http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=67570
ו.. יש לרב שרלו חוברת על זה.
זאת:
https://toravoda.org.il/wp-content/uploads/2015/11/chevra-shlema-website.pdf
אני די מתנגד לדעה הזאת..
אבל בגלל שקטונתי לפחות אני יכול לומר שאני סומך על הגדולים שחולקים עליו
משמע שמדובר בהוראה בדיעבד
הקישור השני לא עובד לי
אז תנסי את החוברת.
אותה קראתי פעם
בחברה מעורבת לגמרי.
הנה קישור מסויים:
http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=67570
ו.. יש לרב שרלו חוברת על זה.
זאת:
https://toravoda.org.il/wp-content/uploads/2015/11/chevra-shlema-website.pdf
אני די מתנגד לדעה הזאת..
אבל בגלל שקטונתי לפחות אני יכול לומר שאני סומך על הגדולים שחולקים עליו
כידוע הרב שרלו סובר ש"חברה מעורבת צנועה" זה לכתחילה.
קודם כל אני בספק אם זה אפשרי..
תמיד יהיו את האלה שכן, אבל להגיד שזה נכון לגבי כולם - זה בלתי אפשרי. אולי רק בתיאוריה.
אבל זו רק דעתי.
הנה קישורים:
חברה מעורבת או נפרדת | שאלות ותשובות
הרב אבינר מגיב לרב שרלו: אין שום היתר לחברה מעורבת - סרוגים
ספרית חוה • שאילת שלמה • הרב שלמה אבינר • מאמרים >> חברה מעורבת כשרה
הרב שלמה אבינר: "אין דבר כזה חברה מעורבת צנועה"- סרוגים
אני גם בסניף חצי נפרד כמו שאת אומרת..
כאילו הוא מעורב אבל פשוט הפעולות שלנו של אמצע שבוע ושבת הם נפרדות..
ואני יכולה להגיד לך מה אני עושה.. אני עכשיו בכיתה ז' וכל אחת בשבט הלכה ללמוד באולפנא אחרת..
דיי התחלקנו לחצי חצי אבל לי היה חשוב מקום יותר תורני אז הלכתי למקום אחר, ובאמת שהסניף הוא כמו שאת אומרת, סוגשל הזמן היחיד שיוצא לי לפגוש תחברות מאז שהתפצלנו לאולפנות..
רוצה רק לציין שאצלנו זה קצת אחרת כי הבנות והבנים זורמים ולא איכפת להם להתערבב ואין מישו שיותר דוס מהשני (יש אותי בבנות ועוד מישו בבנים שרק אנחנו דוסים מתוך איזה 100 חניכים בערך)..
אז מה שאני עושה ואני מייעצת לך לעשות-
אני לא הולכת לדברים עם הבנים!! לא למסעות, לא למחנות, לא לדברים האלה בחופש שעושים לנו ביחד כדי ש'נתגבש', לא משתתפת כלכך בחודש ארגון שכולו זה מורלים ביחד והכנות לריקוד שהבנות רוקדות לבד אבל מופיעים אותו לבנים, וגם צביעת קירות שהיא לרוב ביחד.. לא למדורות (אני עושה עם חברות שלי לא מהיישוב..) אני באה רק לפעולות רגילות או לדברים האחרים שהם בלי הבנים..
מקווה שעזרתי
ב"הצלחה!!
לא יודעת אם הייתי ככה רוצה לוותר על פעולות כיפיות כאלו...
תעשי פעם 'אסיפת בנות' כזה 
דברו על זה
אתן רוצות נפרד.
ב"ה דוסיות.
קומונרית/מנהלים? או כל דבר אחר
ובע"ה יהיה טוב!
תעשו תפעולות בזמן שהבנים לא בסניף או שאתם תעשו אותם לא בסניף.. כאילו מטעם הסניף אבל לא במבנה..
הבנתי שיש לכם אחלה רכזת..
לא זה שיחות נוער .... - נוער וגיל ההתבגרות
נשמע שיש עם מי לדבר ולבקש שיפסיקו לכם תשיחות נוער במעורב וינסו לעשות לכם הפרדה ושיחות לכל אחד בנפרד וגם תוסיפו את הסיבה
את חדשה פה או שפצלש? 
אם את חדשה אז ברוכה הבאה!!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...