__סתרי המדרגה
יש לי השערה בזכות מה הזכרון שלי מוצלח מדיי!
זה בגלל שאני לא אוהבת זיתים
הסברה הכי טובה עד כה 💁

@משתדלת יותר
@סביון
|נדחף|הללי~
אני גם לא מחבבת זיתים בלשון המעטה, והזיכרון שלי טוב למדי, כך טוענים לפחות.

(לא מדברת על זכרון של חומר וכו, יותר בכיוון של להזכר בתקופה מסויימת בכיתה ג' בגלל ריח מסויים. לא משנה שאנשים מתחרפנים מזה, אבל מה לעשות, הם נאלצים להתמודד ).
אווו להיזכר בדברים בגלל ריח..פוסעת


שלום ילדה! מה שלומך?סתרי המדרגה
פחחח מה זה להדחף? סתם תייגתי אנשים שמכירים ביכולות הזיכרון שלי, מוזמנת תמיד
(אוי, הזיכרון שלי גם וגם. בקטע אסוציאטיבי בטירוף. השבוע התחרפנתי מריחות וקולות באיזה סופר צעקני, שיגעתי את חברה שלי )
שלום שלוםהללי~
שלומי גמור ומעולה ב"ה. שלומך?

יאא, אני צריכה לעשות לך היכרות עם חברות שלי, שיבינו שאני לא המוזרה היחידה

טוב לך עם זה? אותי אישית זה מחרפן
שלי מרנין לשם גיוון.סתרי המדרגה

לפעמים-לפעמים
א-ההסביון
נשמע הגיוני
זה כתוב בשו"עבוז
אני אוכלת זיתים כל היום ויש לי זיכרון של פיל
זה כי אני מקפידה לשים שמן זית בזיתים ולא אוכלת ביצים בלי מלח ולא לובשת בגדים הפוך!
אני יודעסביון
איפה כתוב הקטע של ביצים בלי מלח?

ובטח את גם לא משאירה ספרים פתוחים
גם בשו"ע. דברים שיזהר משום הסכנהבוז
אה. משום מה את זה לא הכרתיסביון
בטח את גם מקפידה לומר הדרן עלך בסוף כל מסכת
לא, אבל אני משמינה מעניית אמן יהא שמיא רבא בכוונהבוז
|תוהה|סביון
בלוח היום יוםהנורמלית האחרונה
אדמו"ר הריי"צ כותב:
אבי אדמו"ר הרש"ב כותב באחד ממאמריו: בתענוג נפשי על אלוקות יכול להיות מזה שמנונית בגוף. אומרים על הר' נחום מטשרנאביל שהיה שמן בגופו מעניית "אמן יהא-שמיה-רבא".
קלגסים!!!חולות
מיד לפה!!
לא כי היה פה מ-זה שקט היום!הנורמלית האחרונה
אולי הוא השמין בגלל הקרינה הרדיואקטיביתסביון
מריח ליהנורמלית האחרונה
שאנחנו מתקרבים לאזור סכנה.
דימונה? זה רחוקסביון
(חוששני שלא הבנת את הבדיחה ההיא או את הנימה שבה היא נאמרה)
אתה! אתה!בוז
יש למורה שלי עיניים בגב!
אמר תלמיד מצ'רנוביל
פחח..נחמיה17

ערבבת 700 דברים שיואו.

וביצים והמלח- זה לגבי בכלל ביצה קלופה שעבר עליהם הלילה וזה מסוכן (למרות המרדכי והמהרש"ל)  ואומרים שמלח או (@)סלט  או כל תבשיל עוזר לזה וככה זה לא מסוכן. (אגב- זו מימרא של רשב"י בנידה)

 

לא קשור לשכחה.

 

וגם הבגד ההפוך- זה פשוט לא מכובד (כמ"ש בשו"ע או"ח סי' ב)

 

גיואלד מה אנשים ממציאים...

\

 

רק הזית כתוב בגמ' וההוספה של השמן זה חידוש רק ידוע מהגמ' ששמן זה לחכמה וסגולותיו גדולות,

 

ויש תפילה של הגר"מ אליהו (נראלי גם הוא אומר לערב שמן וזית)

ככה אני, עושה סלט מכל דבר...בוז
נו? אמרתי לגבי ביצה שזה משום הסכנה.
בגד הפוך כתוב שקשה לשכחה.

לגבי השאר, יש דברים שפשוט לא עושים למרות שלא זוכרים את המקור...
תודה! בוז
"יזהרו לא לאכול את המאכל, אלא יתנוהו לנשים.."
חוצפה!
בעבר, כשקאתי את זה, לא קראתי את ההערות למטהעברי אנכי

(וכן, אני יודע, זה לא טוב, גישה של עמארצים, אבל לא היה זמןןןן)

 

אני חושב, צריך לבדוק, שוב, לא קראתי,

אבל שהכוונה שם שזה לשוכח לימודו

 

ונשים פטורות מלימוד תורה

וגם מה שהן לומדות לא חובה.

 

אוף.טענה חלשה.

צריך לבדוק.

לאחר קריאה קצרה של הדבריםעברי אנכי

הוא אומר לתת לנשים רק בעניין לב.

 

ובעניין לב הוא מוכיח למה כן:


הנה בספר נגיד ומצוה (דף יח, כתב שלפעמים יתגלגל איזה רוח באותה בהמה או חיה ועוף, ואז ידבק הרוח באוכל אותם, כי נודע שמשכן הרוח הוא בלב. ע"כ. ולפי זה אין הבדל בין גברים לנשים בענין זה, ושניהם צריכים להיזהר שלא לאכול ללבבות כדי שלא ידבק בהם רוח רעה. וכן משמע מדברי שער המצוות (פר' וילך). 
וכן כתב כף החיים פלאג'י (סימן כד) שהיה מעשה עם אשה אחת שאכלה לבבות ונכנס בה רוח רעה. והניף ידו שנית בספרו רוח חיים (יו"ד סי' עב אות ב) שכיון שמגיע מאכילת הלב היזק גדול, אחד האנשים ואחד הנשים שוו בזה. ע"ש. ועיין להרב כף החיים סופר (יו"ד שם ס"ק ו). 
אולם כתב בספר זבחי צדק (סימן עב ס"ק ד), בשם הבית לחם יהודה, שנשים מעוברות וכן הזכרים אין להם לאכול לב אפילו של עוף, אבל שאר נשים אוכלות לב אפילו של בהמה. וכן המנהג בבגדאד. ע"ש. ומשמע שלא נהגו לחוש לענין שיתגלגל בלב רוח רעה, ולכן היו נותנים אותו לנשים שאינם מעוברות. 
וכן תחזה בספר בן איש חי (פ' אחרי אות יא), שהרבה נוהגים שלא לאכול לב בין של בהמה בין של עופות מפני שמטמטם את לבו של אדם, וראוי שהזכרים יזהרו בהם ביותר שלא לאוכלם, וכן המעוברות והמניקות יהיו נזהרות לבלתי יאכלו אותם. ע"כ. 
וגם בספר דבק מאח לגר"א חמווי (מע' ב אות כ) כתב בשם המקובלים, שסגולה נאה וחשובה למי שרוצה שיהיו בניו בעלי חכמה בינה ודעת, שיזהר מלהאכיל את אשתו בימי עיבורה ובימי ההנקה, דברים המטמטמים את הלב, אשר סימנם מל"ך (מח לב כבד) ושאר דברים המחלישים את השכל. ע"כ. 
ומשמע שנשים שאינן מעוברות או מניקות אין קפידא שיאכלו לבבות וכדומה, והנח להם במנהגם, ושומר פתאים ה', וכיוצא בזה כתב בשו"ת שלמת חיים (חלק ב סימן ח). וראה עוד בדרכי תשובה (סימן עב ס"ק ה), ובשו"ת אשר חנן חלק א (או"ח סימן א). 
וכתב בשו"ת יג"ל יעקב (סימן סג) שמותר לתת לנשים ועמי הארץ לאכול דברים הגורמים לשכחה, מכיון שאין באכילתם איסור. ע"ש. 
לסיכום: נהגו הנשים לאכול לבבות בין של בהמה ובין של עוף, אומנם נשים מעוברות ומניקות, ימנעו מאכילת לבבות

לא נכון. מדבר על זה גם בקצוות של לחם. תעיין.בוז
אולי כי אין לזה מקור באמת?עברי אנכי


החלק עם העכברים והחתוליםסתרי המדרגה
זה מה שאמרת לי? @כוסף ליוסף!!
איפה כתוב כאן עכברים וחתולים?געגוע..
זה מקור ארוך רצח,סתרי המדרגה
אתה לא חייב לקרוא הכל. אבל זה כתוב שם איפשהו
לא ראיתי אבל הבאתי לך בשרשורגעגוע..אחרונה
ההוא מאיפה זה מע"ז או משו כזה
2 בגדים ביחד זה מדברי האריזל.עברי אנכי

תראה בקישור שלחתי למטה

זה שני דברים שונים אתה יודענחמיה17

ידוע לי עניין מלבוש שניים ביחד. (אבל אני לא מקפיד על לפשוט, שזו מח')

לגבי בגדים יש חשש לגבי שכחה בלבישה הפוךאחיתופל
מקור?נחמיה17


אם ידעת, איך לא גילית לי עד עכשיו?!סתרי המדרגה


גם אני לא משאירה ספרים פתוחים, גם זה קשור? (גם זה כתוב בשו"ע? )
סביון
זכור לי שכתוב בגמרא שלהשאיר ספר פתוח קשה לשכחה, לא יודע מה לגבי השו"ע
זה מנהג אבלות בלי מלחאחיתופל
יאא גם אני מקפידה לא לאכול ביצים בלי מלח!סתרי המדרגה
ידעתי שיש לזה סיבה תורנית כלשהי אבל לא ידעתי מה ובטח שלא ידעתי שזו סגולה לזיכרון וואלה מגניב. ודווקא בגדים הפוכים יכול לקרות לי בטעות נגיד כשזורקים על עצמי משהו במהירות כדי לזרוק את האשפה וכדו', אולי ה' לא מחשיב טעויות פזיזות
זה אשכרה כתוב בשו"ע? מגניב! איפה?
והמקור בגמרא וגם רשום שם כמדומני שזה למי שחוששאחיתופל
לא אוהבת לבאס,טוב נו..
אבל לא בטוחה שזה מחזק את הזיכרון, זה פשוט מונע שכחה.
וגם זה, רק זיתים בלי שמן זית.

שמחתי להרוס..(;
זיתים גורמים שכחה, שמן זית גורם זכרון.סתרי המדרגה
כך מקובלנו מרבותינו ז"ל

(וממדענינו גם כן )
וואלה. חידשת לי.טוב נו..
מדענים?אחיתופל
מדענים של הדברות....נחמיה17


גיחי גיחיסתרי המדרגה
את ממש שונאת אותי כבר מה?נחמיה17


פשוט הבדיחות שלך לא מצחיקותסתרי המדרגה
אני? לשנוא? יהודי? נע.
לא כי שלך פשוט קורעות.נחמיה17

(אני? לשנוא? יהודי*ה*?)

תות תות.

לא זוכרת מתי סיפרתי אחת כזו על גבי הפורוםסתרי המדרגה
כן. אני לא מוצלחת בזה |מושכתפיו| וזה לא הכי מפריע לי

תות תות?
תשתי שמן זית,זה אמור להגביראחיתופל
איכ, תשתה אתהסתרי המדרגה
והזיכרון שלי יותר מדיי טוב, אם כבר אני צריכה להגביר שכחה
אז תאכלי זיתים ועדיף בזוגותאחיתופל
אבל אני לא אוהבת |מיילל|סתרי המדרגה
זבשך? תלבשי חולצות הפוךאחיתופל
לפי המקור שהביאו כאןסתרי המדרגה
זה לא ללבוש הפוך, אלא ללבוש שני בגדים ביחד או משהו כזה
זוגות זה לא קשור לשכחה!!!נחמיה17

תפסיקו לבלבל דברים!

 

זוגות זו סכנה (אבל לא בא"י)

אז מה בבגדים זה שכחה?סתרי המדרגה
או משהו שהוא לא אוכל ולא מסוכן?

כל המאכלים שם דוחים. כבד, לבבות, זיתים
היי היי!נחמיה17

כבד זה טעים!

 

כל מיני דברים קשים לשכחה.

ויש באמת המון קונטרסים כאלה על זה.

 

לנגב ידים בחלוק

ללבוש שני בגדים יחד (וי"א גם לפשוט)

 

להסתכל בפני המת

להסתכל בכתב הבולט שעל הקברות

לאכול באצבע מלח אחרי האכילה (אם זכור לי נכון)

(לב  דוקא של בהמה ובתשבץ נראלי גם לב עוף כדאי להמנע)

 

זה מה זכור לי

להיכנס ולצאת דרך החלוןעמירם


מה להכנס ולצאת דרך החלון?נחמיה17


גורם לשכחה.עמירם

זה מה שהרב שלי תמיד אומר לחבר'ה שמקצרים את הדרך דרך החלון.

נע. הוא ספרדי?נחמיה17

כי אם  כן אני דורש מקור קדום יותר....

ממש לא!עמירם

ליטווק.

תבקש ממנו מקור.נחמיה17

לא שמעתי על זה עוד.

אבדוק את זה בנר באישון לילה...

תזכיר לי בראשון.עמירם

אם הרב הזה אומר את זה כנראה שזה לא כתוב בנר באישון לילה. הוא די קווניק.

פעם הייתי עובר מלא דרך החלון, ומישהו אמר לי שזה אסורנחמיה17

ואפילו הראה מקור.

 

אבל שכחתי <צ>

זה נראה לי אסור משום סכנהנחמיה17

כי מסוכן לקפוץ מהחלון.

תשאל את תרצה אתר.

ואם אתה בסכנה אתה שוכחאחיתופל
נע. עיי שו"ע או"ח סי' ג סעי' טנחמיה17

הדין השני שם.

מתפלפל

קשה לזכור דברים בהתקף חרדהאחיתופל
אתה יודע מה כתוב בשו"ע הזה? חחנחמיה17


איפה ראית שלא בא"י?סביון
מה שזכור לי מפרק ערבי פסחים זה שזוגות זה סכנה אבל לא 4 ולא 6 ולא 8 ולא 10 וגם לא יותר מ10, ויש עוד כל מיני שאני לא זוכר.
פחח. אתה מבולבלנחמיה17

עם כל הלא 4 ולא וכו' אז רק 2? לא. ממש לא ככה.

בער"פ כתוב "במערבא לא חיישי לזוגי"

מערבא= א"י.

אז לא זכרתי את זהסביון
ובהחלט זכור לי שהמסקנה שאליה הגענו כשלמדנו את הפרק היא שרק שתיים חוששים משום זוגות (לפחות בכל הדברים שחוששים אליהם משום "דבר אחר", כמדומני).
אני יכול לפתוח שם שוב ולהראות לך מקור.
אבל לא חוששים בכלל נחמיה17


|רוטן|סביון
לא במערבא! בבבל!
אה.נחמיה17

עם ברכת הכהנים שם.

יש כל  מיני הגבלות בקטע הזה ומחלוקות.

מסקנה- תגור בא"י.

מצאתיסביון
פסחים קי.
להגיב בשרשור פלצת?משתדלת יותר
לא. יש לי גרסא טובה יותר
את פשוט שואבת לאנשים תזכרון. בייחוד לי
לסביון קצת

אז אל תתלהבי.
טעות חייך להגיב פה, תעשי בטל מעקבסתרי המדרגה
איכשהו סביון הביא לפה את סלט שעיצבנה את הגברברים והם פתחו פה ביניישיאדה שמתריאה כל הזמן

(אני לא אשקר שאני נהנית להחכים)

ואני שואבת לך את הזיכרון? אחרי תנ"ך ומחשבת ואלפי הסיפורים והשירים שאת זוכרת, לא רוצה לשמוע חצי רטינה על הזיכרון שלך!
הא והא שפיר הוא!משתדלת יותר
|שריר|
העיקר שרחמנא ליבא בעי.סתרי המדרגה
בריך רחמנא מאריה דהאי פיתאסביון
|תורם את חלקו|
את רואה מיש! אמרתי לך שברכת המזון זה דאורייתא!סתרי המדרגה
סביון
אבל אל תשכחי להוסיף מלכא! זה מה שנפסק בסוף
אני לא באמת יודעת מאיפה הבאת את זהסתרי המדרגה
משנה אני לא יודעת, אז גמרא?!
פסדר. שלוש מצוות נו נומשתדלת יותר

איפה אנחנו?

שבת

גזל שינה

ברכת המזון

עוד משהו?

חהחהחה.סתרי המדרגה
אוף, עכשיו אני אאלץ להוכיח את תדמית הבייניש שלי ולשחק את עצמי מבינה ויודעת גם כשאני לא?
זה הכי אובייס.משתדלת יותר

ונגיד ארמית, תחרטטי פירוש

אבל יש כאן ביינישים שיבינו שאני מחרטטת!סתרי המדרגה
העיקר שאגרא דפרקא ריהטא! (זה אני באמת יודעת את הפירוש )
הא. ומה אגרא דבי טמיא?סביון
שתיקותא!סתרי המדרגה
אבל למה לדבר על דברים עצובים?
(התירוץ שזה ההמשך, לא קביל)
סביון
רציתי לתרץ אבל זה לא קביל
מממשתדלת יותר

מה שאמרת

לפי הריצה, שכר הדרשה!סתרי המדרגה
ואז יש וורט מאוד יפה על מה זה ריצה וטנייני
נו אז ספרי שתפי דברימשתדלת יותר


חכי, עוד מעט יהיו ביינישים שיסבירו לךסתרי המדרגה
אבל הביינישים שאמורים להסביר לה לא מכירים את הוורטסביון
כשלומדים גמרא כל היום, למי יש זמן להכיר וורטים?
סתרי המדרגה
זה וורט שממש מתאים לרב ***

ערכת
ומהו?סביון
צריך לדבר אותו נראלי ולא להקליד.סתרי המדרגה
אז תקליטי סביון
להזכיר לך מי איתי באוטו?סתרי המדרגה
כן, אכלתי יותר מדי זיתיםסביון
לולאה אינסופית
|ידפרצוף|סתרי המדרגה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך