בסוף אני הולך לעטרת נחמיהנחמיה17

לשבו"ש!

 

@ירא שמים!, אחרי זה נלך אליכם. זה ויכוח בין מרן רה"י לר"מ שלי מה יותר מתאים  לי.

 

תנחש מה קרה?

 

אני לתומי עוצר טרמפים באיזה 21:00 מצומת יצהר הקטן לג'ית.

קיצור.

מגיע טרמפ (שטוען שהוא כמעט מת בשביל הבלימה הזו)

אני עולה.

אני הייתי עסוק במחשבות עצובות מאוד מאוד. ו, טוב, בכיתי.

קיצור הם מעלים אותי אני מנגב את הדמעות כזה עולה.

 

מילים מילים.

שואלים אותי איזה שיעור אני, הם לא נראים ביינישים עד כדי כך אז עניתי שאני בישיבה קטנה ואני בכיתה י"ב 'למניינם' (@נער מתבגרר)

 

קיצור- הם באמצע סבב הפצות לישיבה שלהם 'לב תל אביב' שאלו אותי איפה אני בודק, ועניתי להם שבכל הישיבות בת"א, חוץ מכם, בערך.

חחח.

 

קיצור הסבירו לי מה הם.

המסקנה- הם חמודים מאוד אבל לא ישיבה בשבילי.

(כי אני צריך קודם כל- ישיבה.)

הי! תבוא גם אלינו!עמירם

פותחים אצלינו גבוהה! עיין בסמס שסימסתי לך. אמור להיות מתישהו שבת שבושים.

נע.נחמיה17

כבר יש לי אכזבות  מישיבות נפתחות.

 

טוב נו,  נראה.

הם קווניקים?

(הם יעודדו ללכת לחידון התנ"ך? )

איזה אכזבות? כוכש?עמירם

בטח קווניקים, לכן אני לא אלך לשם.

זה כבר היה פאשלה. לא עודדו.

יושב עליך בולטיפה של אור
תורת החיים
חה . תורת החיים הם מתוקים מדבש שחבלז חבלזנחמיה17

אבל!

 

הם לא קווניקים.

 

באמת שזה נשמע קטנוני, אבל אין מה לעשות. אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ.

 

בכללי קשה לי עם כמה דברים שלהם.

 

אבל מתיקות נוטפת משם בקובים

 

את היית רצינית?

לך, לך לתורת החיים, אולי סוף סוף מישהו יסדר לך ת'ראש...מתיישב בנשמה

די לקו!

רק אומרמבשר שלום
שרק הרב קו יוביל אותך לאנשהו בחיים.
אתה יודע. לפעמים צריך את הענוה הזו.נחמיה17

לדעת לשים את עצמך מתחת לקטגוריה כלשהי.

ברור שזה לא מדוייק. אבל לפעמים הרצון לפוצץ את הפלגים כי "כל אחד הוא מיוחד" רק יגרום למספר פלגים כמספר הנפשות בעולם...

 

ולפעמים, צריך את הענוה הזו לומר על הדבר שלא הכי "in" שלדעתך הוא הכי קרוב לאמת, הענוה הזו היא מתחילה בנקודת השיפוט שלך. כמה אוזן אתה נותן להם. 

 

קווניקים הם יבשים. אני מודה.

קווניקים הם מנאחסים. אמת ויציב.

קווניקים הם לפעמים נראים סתם אנטי, נכון.

 

אבל ממה ששכלי הקצר מבין- קוניקים, הם הכי קרובים לאמת.

אמת ויציבירא שמים!
מה הפשרה? קווניקים אבל לא הרהמרוניקים |שריר|
לא יבשים, לא מנאחסים, לא אנטי והכי קרובים לאמת⁦
לא יבשים - נו, שכוייחנחמיה17

לא מנאחסים- אה"נ.

 

לא אנטי- לא יודע.

 

הכי קרובים לאמת?

 

אי אפשר הכל, מה לעשות.

אתם מוגבלים.

מה שנקרא- קו לחיים.

לא אנטיירא שמים!
אני לפחות..
וכן הכי קרובים לאמת..

מה רע המוגבלים?! אתה רואה שאתה אנטי? ⁦
בגלל שלא תוייגתי אני לא אגיבסביון
|מתעלם בהפגנתיות|
הי הי .טיפה של אור
70 פנים לתורה, אין מישהו שיותר קרוב לאמת או רחוק ממנה.
וחלאס להגדרות . מה הבעיה בהרבה פלגים? כל עוד הם עפי ההלכה. לפני שאתה קווניק אתה עובד ה'.
אני עובר משפט משפט ולא מסכיםחוני המעגל פינות
א. 70פנים בכוח בפועל האידיאלי יש אחת

ב. ודאי שיש כאלה יותר קרובים לאמת

ג. הגדרות זה חלק מהיהדות ...

ד. מסכים שלפני שקווניק עובדי ה
לא מסכים עם הגישה הכללית של עובדי ה ...
כרגילטיפה של אור
א. ברור שיש אחת, אבל מפרשים יש הרבה .

ב. כמו? אשמח לשמוע . ואמרתי, כל עוד זה לא עובר על ההלכה .

ג. אז...? זה אומר שאני חייבת להיות תחת הגדרה כזו או אחרת ?
אני בטוחה שהקב''ה שמח בדרכי גם אם לא אקרא לעצמי חרדית וכן הלאה.

ד. מה היא הגישה הכללית?
מה אני יכול לעשות ...חוני המעגל פינות
א. בפועל עבור כל בנאדם יש דרך אחת שהכי טובה לו

ב. כל אחד לפי עניינו...

ג. לא, זה לא אומר שיש ענין לא להיות תחת הגדרה

ד. את לא יודעת מה רצון ה', ה' טוב ורוצה שיהיה לך טוב, אז תפעילי את השכל שהוא נטע בך ותגיעי למסקנות בצורה ישרה רגועה ולא אמציונלית, החשיבה של מה ה' רוצה ממני מתגלה לרוב כחסרת משמעות
תעשה עם זה משהו כברטיפה של אור
א. כמו שאמרתי כבר יאו .

ב. אז איך יש כאלה שקרובים יותר לאמת אם לכל אחד אמת שונה?

ג. לא אמרתי שיש עניין. אם הלב שלי לא נמשך לשום הגדרה, לא אנסה להכניס תצמי בכוח .

ד.איך חסרת משמעות?
לפני שניה אמרת שרצון ה' זה שיהיה לי טוב. ונכון . אז איך?
למה? מה זה יתן?חוני המעגל פינות
א ...
ב. כל אחד לפי עניינו
ג. אז למה החלטת שמתאים לו ללמוד בתור"ח?! כי יש שם מחשבים בביהמ"ד? כי את לומדת קרוב?
ד. ברגע שמבינים שרצון ה' זה מה שיעשה לי טוב, אז ממשיכים כרגיל בתוך גבולות ההלכה ויכולים לבחור בצורה הרבה יותר צלולה...
..טיפה של אור
ג. מה הקשר?
ולא ידעתי שהוא 'קווניק' . וגם היה בזה מן הצחוק אני יודעת שהוא לא ילך לשם .
ד. תמיד צריך לחפש מה רצון ה' .
אפשר?נחמיה17

תראי.

70 פנים לתורה, השאלה היא מהי הדרך שאני חושב שהיא הכי נכונה אני בכונה משתמש במושג "הכי"

כי "הכי" זה אומר שהיא לא לקחה בעלות בלעדית על האמת והתורה.

הכי זה אומר שהיא הדרך הכי נכונה בעיניי.

בכל דרך יש אמת וגם שקר, כל אחד מגלה את נקודת המבט שלו. אבל נקודת המבט הכי נכונה בעיניי- זה הקו.

זה לא אומר שאין לי מה ללמוד מאחרים!

הפוך! כולנו בני איש אחד אנחנו. ואני מקבל ומתחזק מכל בתי המדרש. אבל אם שואלים אותי (וברור שהשאלה היא כלפפי דעתי) מה הכי קרוב לאמת- הקו.

שוב, לא זכות קניין בלעדית על התורה.

יותר כמו אדם שיש לו כמה מקומות שהוא צריך להגיע אליהם במשך חייו. הוא לא סובר להוריד מקום מהרשימה. אבל הוא צריך לבחור, מה לעשות, מקום מגורים. מאיזו נקודת מוצא הוא ילך. וזה- רק מקום אחד יכול להתאים לו.

 

יכול להיות שאת תאמרי שהכי קרובים לאמת זה נוה דקלים. אבל זה העניין- יש לי אמונה בצדקת הדרך. זה לא אומר שכל האמת אצלי. רק הכי הרבה שאני יכול להגיע.

 

הבעיה בהרבה פלגים, מלבד הבעיה בשיח החברתי שדי מוכרח להשתמש בזרמים וקטגוריות- זו הגאוה.

את מבינה. אף אחד לא מוכן להגיע להבנה שיש חכמים ממנו, וגם הוא לא יכול להגיע להבנה למכנה משותף עם האחר

תאמרי- אבל יש מכנה משותף! השו"ע!

טוב. לא  הכל כתוב בשו"ע. צריך לדעת מה היחס בכל מיני דברים אחרים (כמו מה שהתחדש במציאות) יש דברים עם נפ"מ גדולה מאוד ובמחילה, לא להגיע להבנה עם אנשים אחרים זה מעט יוהרא וגאוה מפגרת. הרי לא ייתכן שכל נער בן 13 יקים עוד פלג. צריך לעשות הבחנה בין הבדלים מינוריים להבדלים משמעותיים אחרת- שום דבר לא יתקדם. וזה עוד לפני שאני מדבר על ענוה ביחס לגדולים ת"ח שאמורה להיות שנער בן 18-20 אמור להבין שהראיה שלו עוד קטנה ומצומצמת, לא הכל הוא מבין.

 

להגיד "לפני שאתה קווניק אתה עובד ה'" זה כמו להגיד "לפני שאתה הולך כמו המשנ"ב אתה עובד ה'" זה לא מדוייק. כי אני עובד ה' ובעצם עבודת ה' שלי אני צריך לעבוד כמו שהשגתי את רצון הבורא. אם זה בהלכה- משנ"ב ואם זה בהשקפה- במחילה, הקו. זה חלק מעבודת ה'.

אני מסכימה איתך .טיפה של אור
וזה מה שאמרתי ..כל אחד והאמת שלדעתו היא האמת . אבל בתכלס אין אמת אחת חוץ מהתורה. זה לא שהדרך שלי היא אמת והכל שקר, הכל אמת אבל הדרך הזו מתאימה לי- לנפש שלי, לנשמה שלי .

זה ממש שגוי- "אף אחד לא יכול להגיע להבנה שיש חכמים ממנו" . אני באותה דעה כמו שלך .

לא נכון, זה ממש לא ככה . אתה קודם כל עובד ה' , מקיים את מצוותיו, לומד את תורתו ואחכ משתייך להגדרה שמתאימה לך מבחינה השקפתית ו/או הלכתית .

מגיל שנה מלמדים אותך שמע ישראל, לא הרב טאו ..

אשרייך וכיף לך שאתה יודע את הדרך שלך, שתזכה למצוא את הישיבה שלבך חפץ בה!
הממ.נחמיה17

"האמת הזו מתאימה , לי לנפש שלי",לא חושב כך. יותר כמו- האמת הזו היא מה שנראה לי לנכון, זה לא אומר שאצלי כל האמת אבל מה לעשות שצריך לעשות את מה שהכי נכון, ואם אני מגיע למסקנה שא' זה הדבר הנכון לעשות וב' זו טעות. אז ברור שלא כל האמת היא רק אצלי אבל כשישאלו מה לעשות אני אומר שא' ושמי שעושה ב' הוא טועה.

טוב, יש עוד מה לדבר על פלורליזם בתוך בית המדרש. זה נושא לא פשוט.

 

לא הבנתי את הקטע של "באותה דעה כמו שלך".

 

לא הבנתי, מלמדים אותי לברך ברכת המזון נוסח ספרד, עבודת ה' היא גם בהלכה והשקפה ואם אני חושב שנכון לעבוד את ה' בצורה של הקו, אז זו עבודת ה' שלי. לא מהזקן הלבן של הרב טאו אני ירא אלא מהתורה שהוא נושא עליו (שהוא קנה אותה להיות "תורה דיליה" אבל זה נושא אחר). הרב  טאו הוא מראה לי את הדרך בעבודת ה'. הדרך שאני הגעתי למסקנה שנכון ללכת בה. כך שזו עבודת ה'.

מי שהולך לפי הרב מאזוז למשל- אם הוא ברך על הלל ביוה"ע- זו ברכה לבטלה מראייתו והוא לא עבד טוב את ה'.  עבודת ה' אומרת לי לעבוד לפי מה שאני מבין שהוא רצון ה', ואם אני חושב שדרך  הרב טאו היא רצון ה' אז שם מתבטאת עבודת ה' שלי. אותה עבודת ה' הנגזרת מ"שמע ישראל", פשוט את זה לא למדתי כשהייתי בגן כמו שבגן לא למדתי על איסור אכילת חולין שנשחטו בעזרה- סתם כי זה מורכב לי מדי לילד בגן. זו הסתעפות בעוד שאני צריך להתחנך לקווי יסוד מנחים.

 

הלואי שהייתי יודע את הדרך. זו הנחה, רוב דעתי היא בקו. אבל כשצריך לבחור ישיבה צריך לבחור אחת וחבל ללכת למקום שכרוב הנראה לא מתאים לי. אז הסינון הוא מהכרה כלשהי לאו דוקא מלאה וברורה כ"כ.

אמן.

אוף נוטיפה של אור
אבל האמת שנראת לך לנכון ככל הנראה מתאימה לנפש שלך. יש סיבה שאתה מתחבר לדרך הזו, לרב טאו כל כך .

אתה לא יכול להגיד שב' זו טעות . אתה יכול להגיד שאתה לא מסכים עם ב' ולכן אתה לא תעשה את זה .
למישהו אחר ב' יראה כהכי נכון בעולם, ואחלה- כי זו הדרך שלו.
אין פה טועה וצודק, זה לא שעשועון טלויזיה . אם יש רבנים שאומרים שב' זה נכון לדעתם, אז יש על מי לסמוך ואתה לא ממציא תגלגל פה.

זה מעולה! אני שמחה לשמוע שעבודת ה' שלך היא על פי דרכו של הרב טאו.
ונכון- מדרך הקו מתבטאת עבודת ה' שלך, אבל לפני שידעת את הדרך שלך עדיין עבדת את ה' . כשמצאת רב ודרך, ידעת לכוון יותר טוב את הכיוון שלך לעבודת ה'. מצאת תמקום שלך .

זה לא שהוא לא עבד את ה' טוב- זה לא שחור או לבן . כן הוא לא הלך על פי רבו, אבל מכיוון שיש רבנים שכן התירו- יש לו על מי לסמוך .
..נחמיה17

נקודה שאולי תסביר.

ישנם שני רבנים אחד  אומר הבנה א' במהי אמונה בה' או מהו המושג אלהים ואחד אומר הבנה ב' לתלמידי הרב עםהבנה א' הבנה ב' זו כפירה. זו דוגמא מוקצנת כדי שתביני את העניין.

 

יש מקרים בהם זה סותר אחד את השני

אבל זו ללא השעה לויכוח.

יש פה דברים נכוניםחולות
אבל צריך לדעת גם להקשיב....
נכון! חוץ מהקטע של המדינה וזה. כל השאר קו זה מעולה!בוז
לפי הבנתי הדלה
/מעצבן בכוונה/
מסכים בגדולתכלית הכוסף

אבל אני חושב שגם צריך לפעמים לשמוע אחרים...

אולי באמתההוד וההדר

שכלך קצר ולא מבין כ"כ טוב...

שיהיה בהצלחה!

אויש מוישטיפה של אור
קווניקים מווניקים .
תנסה, ניסית? אתה עדיין לא יודע שליבך לא חפץ שם .


כן
תהנה.חולות
בסוף מוצאים, אל ייאוש
הישיבות בת"א הן אחלה..בטח בקטע של הפצות בעיר.בנט האח!

היא ספציפית לא כ"כ..

למדתי שם מספר חדשיםנחשון מהרחברון
לא התאים. אם תרצה מוזמן לפטפט על כך.
יש לי כמה חברים ששרדו שם.
בהצלחה!ירא שמים!
תעדכן
חבר שלי לומד שםחסר כינוי
ישיבה רצינית מאוד, בהצלחה
לא בוכים בטרמפיאדה, זה מביך טיליםסביון
עוצרים את הדמעות איכשהו ומעסיקים את עצמך בדברים אחרים
לוחצים משני הצדדים על המקום העליון של האף,זה אמור לעצור אתחוני המעגל פינות
הדמעות
לא בוכים בפומבי.אחיתופל
מה פומבי בזהנחמיה17

זו טרמפיאדה שבקושי עוברים שם בשעות האלה.

בכללי כשיש אפשרות שיראואחיתופלאחרונה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך