באסהבואי נרוץ

איזה באסה..

איזה באסה שזה השיר שמייצג אותנו בארווזיון.

למה אי אפשר לחזור לשיר "חי" של עפרה חזה? מול עשרות גרמניים?

למה השיר שמייצג אותנו הוא בלועזית??!

באסה.....

 

אחלה שאלה.. פשוט קרקורים על הבמה..שוליים עלייכםם


מי בעד פעם הבאה ביני לנדאו או הראל טל? מצידי גם אחרים בסגנוןמילי דשטותא

נראה לי שהשנה מותר רק שלוש מילים מהשפה שלךנושם ובועט


הפוךקיבוצניקית
חייבים לפחות שלוש.
תרבות שניזונה מרדידות.רגע שלם

 

 

הפוך.נפש חיה.
רדידות שמקורה בתרבות ריקה מתוכן אמיתי.
אפרט בהזדמנות

@נגרינסקי יוכל לעזור כאן.
אם התרבות חסרת תוכן אמיתי, אז היא רדודה...נגרינסקי
לא. הרדידות (- יחס בלתי עמוק ופשטני מאד) נובעת מתרבותנפש חיה.
ה"מחנכת" לכך .



ומהיכן התרבות עצמה נוצרה?נגרינסקי
שאלה יפה.נפש חיה.
"וְהִנֵּה קַמְתֶּם תַּחַת אֲבֹתֵיכֶם תַּרְבּוּת אֲנָשִׁים חַטָּאִים לִסְפּוֹת עוֹד עַל חֲרוֹן אַף־ה ' אֶל־ יִשְׂרָאֵל: (במדבר לב יד). "


תרבות אנשים חטאים,


אוסף של אנשים שמתנהלחם על פי דפוס מסויים.

תרבות אנשים חטאים-גישה תורנית לתרבות העכשווית | כיפה



https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/16389
נו נכון...נגרינסקי
כמו שיש תרבות אמנותית שבה שמים ערך בזמן לאמנות... לשירה, לציור, לפיסול וצפיה בהם,
וכמו שיש תרבות מלחמה שבה מנסים ליצור מלחמות ומשחקי הרג...
ככה יש תרבות רדודה שנושאת איתה תכנים ודעות מדעות שונות שאינם מחזיקים כלי מפני שהם רדודים...
אני חושבת שהם כן מחזיקים כלי מסויים.נפש חיה.
אבל הכלי הזה מאבד מערכו אחרי זמן קצוב


בדומה לשהות במים רדודים
שלא מאפשרים להעמיק את ההנאה מהשחייה והפעולות במים .
צודקת לגמריחתולה פרסית
למה שלא ייצג אותנו שיר דתי או יהודי , בעיברית בשפה שלנו. לא בשפה של ארץ אחרת. היר אנחנו מדינת היהודים , לא?
אני רוצה להציג את הצד השני..יאירוש

זה באמת מאוד יהודי וציוני שיש שיר בעברית, אבל תחשבו שאם כל מדינה שרה בשפה שלה אז אף אחד לא היה מבין את השיר של המדינות האחרות..

וחוץ מזה- המשמעות של השיר לא כזאת רדודה או חסרת תוכן, זה בעצם שיר שיוצא נגד הטרדות מיניות.. ציטוט של כותב השיר(דורון מדלי): "יש פה ממש מסר של להגיד I'm not your toy – אני לא הצעצוע שלך. אתה לא יכול לשחק איתי."

אז.. יש בזה גם דברים טובים... 

יש בזה משהובואי נרוץ

אבל הרי אתה יהודי- 

למה שלא תשיר שיר יהודי?

מאשר תרנגולות קופצות על הבמה??

 

עבודה זרה מה שעושים שם.

לא צריך להגזים, זה לא עבודה זרה. נקודה.יאירוש
את מתמקדת בהצגה שמסביב ולא בתוכן.. התוכן יהודי מאוד. אלי אף פעם לא ניסית להבין. ממליץ לך לעשות גוגל ולהבין את המילים.
אני מסכים שכל הקטע של התרנגולות הוא טיפה מפגר.. אבל צריך שיהיה משהו כזה. אחרת אף אחד לא מסתכל על השיר.. הריקוד והתפאורה הם חלק מאוד משמעותי בשירים באירוויזיון.
איזה שיר אתה חושב שיותר מייצג את הישראלים?Reminder

חי או טוי?

זה לא באסה, זה נוראי!!!בין החוץ לפנים

אין לי מושג מה השיר לא שמעתי אותו ולא ראיתי אותו, אבל שמעתי שהוא נורא חבל ממש שזה מה שמייצג אותנו השנה 

העולם שלנו מדרדרקומי אור

אין מה לעשות תכלס השיר הזה מלא קריצה והתחנפות לתרבות ה"הכל מותר" והעולם הפמינסטי רדיקלי

תכלס לדעתי הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות מול זה זה לשמוע את השירים הישנים והטובים של הזמרים ששרים מכל הלב עם גיטה ופסנתר (גם היום יש כאלה!!יש תקווה)ולהנחיל את תרבות המוזיקה היפה לכל הסובבים אותנו

וואי ממש מסכימה!!בין החוץ לפנים


זה השפה הבינלאומיתדולפין סגול
כן ,תכלס מבאס.13544

אבל אני חושבת שמדינת ישראל בכלל לא צריכה להשתתף באירויזיון אנחנו רמה מעל כל העמים ובזה שאנחנו משתתפים אנחנו מראים שאנחנו בלי ייחודיות סתם עוד איזה עם.

ובקשר לשיר חי אז פעם העולם היה אוהב שירים יותר עדינים ועמוקים ומרגשים והיום ממש לא העולם שונה היום אנשים אוהבים מוזיקה ששומעים ומיד קופצים ומיד נדלקים והכל קורה מיד, לעומת שיר עמוק יותר שצריך לשמוע פעמיים שלוש כדי באמת לאהוב ולהבין.

קיצור מה שאני מנסה לומר זה שהשיר ההוא הוא לא רק הדרדרות של מדינת ישראל אלא של כל העולם.

בטח שמדינת ישראל צריכה להשתתףשוליים עלייכםם

באורוויזיון!! ככה  כולם יכירו אותנו.. אבל פשוט צריך להשתתף עם שירים נורמליים...

לא היא לא צריכה להשתתף13544

אבל בגלל שעכשיו אנחנו עם ממשלה חילונית אז אני לא מצפה שבאמת לא נשתתף אבל כשאחנו משתתפים אנחנו מראים כאילו אנחנו סתם עם.

לא ממש לא... למה החלטת שזה מראה שזה סתם עם?? זהשוליים עלייכםם

אולי לא מייצג אותנו כמו שצריך אבל זה בהחלט מראה את ישראל..

אני מתכוונת במצב נורמלי שהממשלה במדינת ישראל דתית13544

מדינת ישראל לא צריכה להשתתף אנחנו הבנים של ה' אנחנו מעל כולם

 

גם חי לא היה כזה יפהנחמיה17

כאן נולדתי אם כבר והוא לא זכה...

למה? לדעתי הוא היה ה- אחד!!בין החוץ לפנים


גם חי לא זכה ניגון הלב
מצחיק שזכינו עם השירים הכי מוזרים ששלחנו (אבניבי דיווה וטוי) ודווקא שירים ממש יפים כמו עולה עולה והשיר של בועז מעודה
נראלי עלינו פה על משו
??ניגון הלבאחרונה
השיר חי עם עופרה חזה ששלחנו בשנות ה80 לארוויזיון בגרמניה זכה מקום שני אם אני לא טועה
באמת באסהעובד על זה

אבל סביר להניח שאם ישראל היו שרים את השיר חי נגיד אז אולי לנו זה היה עושה טוב אבל גם לגרמנים זה היה עושה טוב כי ניהיה מקום אחרון.

ששרים שיר באנגלית אולי אנחנו קצת עצובים שזה שיר שהוא לא "חי" אבל הגרמנים עוד יותר עצובים כי ישראל לקחה מקום ראשון...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך