מה אתם אומרים על השיר הזה?
המילים ממש משמעותיות ומהממות אבלל הבנתי שזאת מנגינה מגוירת כי ראיתי שמי שהלחין אותו ה' ישמור רותנו לא דוס בעליל כי ניסיתי לבדוק את השיר..
להפסיק לשמוע?
אני ממש מתלבטת במיוחד שהמילים משמותיות מאד!
משיח!!!מה אתם אומרים על השיר הזה?
המילים ממש משמעותיות ומהממות אבלל הבנתי שזאת מנגינה מגוירת כי ראיתי שמי שהלחין אותו ה' ישמור רותנו לא דוס בעליל כי ניסיתי לבדוק את השיר..
להפסיק לשמוע?
אני ממש מתלבטת במיוחד שהמילים משמותיות מאד!
השיר נראלי ירושלים של זהב....
אני חושבת שזה לא סיבה העיקר התוכן והמשמעות...
זה לרדת מהרמה שלנו אנחנו שואפים רק למעלה לא למטה וגם מנגינה זה בה מהנשמה ואני לא יודעת מה עובר לא בנשמה במיוחד לא דוס..
א' רוב הניגונים החסידיים הולחנו ע"י האדמורים וצדיקים מהחצרות החסידיות
ב' וניגון מקבל טומאה וחצי.
מוזיקה, כמו כל אומנות אחרת , נובעת מהנפש של היוצר.
הניגון והלחן נובעים מתוך הנפש של המלחין.
כשאתה שומע שיר של גוי ומתחבר אליו זה גורם לך להתחבר בעצם למשהו בנפש הטמאה שלו.
זה מחספס לך משהו בנשמה היהודית הטהורה!
זה גם נראלי מה ש @משיח!!! ניסתה להגיד..
אבל עכשיו שזה מילים ממש משמעותיות החלטתי לברר..
הניגונים החבדים שלקוחים ממנגינות גויות .. זה צדיק שינה .. צדיק העלה את זה לקדושה
לא סתם בנאדם מהרחוב ששינה תמילים .. צדיק העלה !.. ומתי שצדיק מעלה זה הופך את הניגון לקדוש וטהור !!
לעומת זאת השירים המגויירים של ברסלב או השירים שהיא הביאה .. זה יענו מגוייר שינו תמילים .. יש שירים דווקא שאני אוהבת ..
אבל להגיד על ניגונים ... שצדיקים יודעי תורה אדמורים העלו לקדושה והפכו את זה לניגון ?! ... בוא לא נסחףףף
אם יש יותר קדוש ולא משהו מהעולם החילוני/הגויי אז למה??תמיד שואפים ללמעלה אני לא רוצה לרדת מהמקום שלי בעז"ה יתברך
על הרגע שרבי\ אדמו"ר או מישהו גדול הפך את המנגינה ממקום הכי טמא שיש ואעלה אותה לקדושה, זה דבר קדוש!
לדוגמא יש את הניגון מארש נפוליון - ההמנון הצרפתי שמתי שהאדמו"ר הזקן ברח מהם הפך אותו לקדושה כדי להפיל אותם..., שאמיל - זה ניגון שמישהו רוסי הלחין ורבי הפך אותו לקדשוה
העיניין הוא שאם את חבדניקית אז הלכתית זה בסדר לך
ואם את לא אז מי התיר?
לפי חבד זה ככה .. מותר לא לישון בסוכה .. אם אתה חבדניק אל תישן ואם לא אז כן .. אין פה עניין של אסור או מותר .. זה מנהג.\דרך שונה.
שיחשבו ויעשו מה שהם רוצים .. מי שהולך לפי הרבי יעשה את מה שהוא אומר זה עניין של דרך ! לא מותר או אסור זה עניין של דרךךךךךךךךך
ואתה צודק, אם התירו לנו פאות ולאחרים לא, אז אסור למי שלא התירו לו!
כמו שיש כאלו ששומעים שירים אחרי ל"ג בעומר והחבדניקים, לא.
זה לא אומר שאסור עכשיו לכולם\ או מותר לחבדניקים...
הבסיס של חב"ד זה התניא. עכשיו, האדמוה"ז אומר בספר התניא שמשהו מ3 קליפות טמאות (ניגון של גוי לצורך הדוגמא), א"א להעלותו לקדושה.
חב"ד *נגד* כל השירים המגויירים! נגד לגמרי! זה משהו טמא שלנו אין אפשרות להשתמש בו כי הוא מנשמתו של גוי.
אבל זה בגלל שאנחנו אנשים רגילים. בן אדם צדיק כן יודע להבחין בלחן עם שורש גבוה ולהעלותו לקדושה. זה לא בגלל הקלות מהצדיק ולא בגלל שהוא לא מקיים את מה שהוא אומר בעצמו.
הצדיק מבחין בניגון עם לחן גבוה וקדוש שנמצא בשבי אצל הגויים, ולוקח אותו ומעלה לקדושה.
והיי, רואים הוכחות אפילו.. אם נתנו פה לפני זה את הדוגמא של מארש נפוליאון, אז הרבי מליובאוויטש לימד את המארש הזה לחסידים, וכמה שבועות או חודשים אחר כך הצרפתים החליפו את המנון שלהם מהמארש למשהו אחר.. כנראה שגם הם הרגישו שהשיר הזה כבר לא מתאים להם ולדרגתם.
טוב, אני אבדוק.. לא חושבת.
אבל תלוי מי שינה.
כשהרבי משנה. נגיד המארש ניצחון.. שהיה השיר של הגויים ביחד כמו שהוזכר מארש נפוליון שאמיל וכיוב. וכיום הפך לניגון חבדי לכל דבר ועניין.
אנחנו לא מבינים ולא מתיימרים להבין בחשיבה ובדרך העבודה ולמה הצדיקים והאדמו"רים ת"ח עצומים וקדושי עליון ללא פקפוק וסייג. עשו את זה. למה? ככה הם חשבו שצריך לעשות.
את העובדות אנחנו יודעים.
חושב לציין.
שזה לא אותו דבר כמו שכמה בחורים מחליטים על דעת עצמם לקחת איזה שיר לוידעת ולהדביק לו מילים. שאז חוץ מכמה מילים של 'קודש' אין בשיר שום קדושה והוא נשאר עם עברו. בשונה מהניגון, שברגע שהצדיק העלה אותו לקדושה הוא הסיר ממנו את הקליפות הטומאה שלו וכיום זה ניגון אמיתי לא שונה משאר הניגונים האחרים.
ואגב השינה בסוכה, גם החבדניקים אומרים, אם אתה לא ישן בגלל שככה החבדניקים עושים תעשה גם בשאר הדברים את מה שהחבדניקים עושים..
(ראי פסח, מבצעים וכו.)
זה המנהגים והדרכים של החסידות הזו. כמו שלכל חסידות יש את דרך עבודת ה' שלה.
ושאנחנו לא באים בתלונות על כך שהדרך הזאתי עושה ככה והם עושים בעיות ככה.
סדר התפילה שלנו הוא ככה בזמן הזה ושלכם שונה, בפסח אתם אוכלים משו אחד ואנחנו משו קצת אחד. ואז? זה עושה אותנו שונים בבני ישראל?
זה אומר שאחד מאיתנו לא בסדר?
כולם בנים של הקב"ה רק כל אחד בדרכו עם המנהיג שלו.
___
נערך.. כתבתי כי התחלתי לקרוא ואז ראיתי שכבר הגיבו.
אדם חביב סך הכלוזה לא אני מתווכחת! זה רבנים אחרים גדולים וצדיקים, שבמת במת סורי - ואני לא הולכת להתווכח עלזה - עליהם אין מחלוקות..
אני יודעת שזה תגובה קצת לא במקום אבל בקטע הזה אני סומכת על רבנים אחרים.
משיח!!!אבל אם יש על זה מחלוקת סימן שיש קצת בעיה...
משיח!!!@ארץ אהובה הבנת אותי
עובדה גםמילי דשטותאשחשבת על זה.. זה אומר שכן את שמה לב שמשו פה קצת לא בסדר..
לשתמש בה במטבח לדבריים חיוביים בתכלס סכין זה דבר נצרך השאלה איך להשתמש איתו..אבל אולי צריך להחמיר???
טובים ובדברים לא טובים.. השאלה איך את משתמשתץ בזה... את רואה ענית לעצמך?
יש הרבה דברים שאני מחמירה אבל לא סתם בררתי לפני כן...
משיח!!!
חבל מילים משמעותיות בטירוף רק חבל שזה המנגינה..משיח!!!
משיח!!!
והם דוסים
א"י השלמהה
משיח!!!לא יודעת בידיוק את השיר המנגינה לא נשמעה לי פתחתי לראות מי הלחין ראיתי שם מוזר שאני לא מכירה פתחתי עליו באינטרנט קופצות לי פתאום פוללל תמונות דוחו שה' ישמור ויחזיר את כולם בתשובה שלמה ומהירהההה
וואי לא ידעתי.. טוב אבל המילים מהממות!!א"י השלמההמחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...