כנסוווומשיח!!!

מה אתם אומרים על השיר הזה?
המילים ממש משמעותיות ומהממות אבלל הבנתי שזאת מנגינה מגוירת כי ראיתי שמי שהלחין אותו ה' ישמור רותנו לא דוס בעליל כי ניסיתי לבדוק את השיר..
להפסיק לשמוע?

אני ממש מתלבטת במיוחד שהמילים משמותיות מאד!
 

זה כמו...בין החוץ לפנים

השיר נראלי ירושלים של זהב....

אני חושבת שזה לא סיבה העיקר התוכן והמשמעות...

אבל הלכתית??משיח!!!


מה הבעיה לשמוע מנגינה שהלחין 'לא דוס בעליל'?אדם חביב סך הכל
ממתי זו בעיה?
בטח יש בזה בעיהמשיח!!!

זה לרדת מהרמה שלנו אנחנו שואפים רק למעלה לא למטה וגם מנגינה זה בה מהנשמה ואני לא יודעת מה עובר לא בנשמה במיוחד לא דוס..

 

שמעתי מהרב אלישע אבינר משפט יפהאדם חביב סך הכל
הוא אומר "ניגון אינו מקבל טומאה"
גם ניגון שהולחן והושר על ידי גויים בערבות רוסיה באיזה פאב שיכורים, כששרים אותו ממקום נכון הוא טהור.
כמובן שלא צריך להזכיר שרוב מוחלט של הניגונים החסידיים הם מנגינות של שירים רוסיים שהושרו באזורים של החסידויות.
ממש אין צורך להערים על עצמך חומרות חסרות בסיס...
ממש לא נכוןןןארץ אהובה

א' רוב הניגונים החסידיים הולחנו ע"י האדמורים וצדיקים מהחצרות החסידיות

ב' וניגון מקבל טומאה וחצי.

מוזיקה, כמו כל אומנות אחרת , נובעת מהנפש של היוצר.

הניגון והלחן נובעים מתוך הנפש של המלחין.

כשאתה שומע שיר של גוי ומתחבר אליו זה גורם לך להתחבר בעצם למשהו בנפש הטמאה שלו.

זה מחספס לך משהו בנשמה היהודית הטהורה!

זה גם נראלי מה ש @משיח!!! ניסתה להגיד..

יש ניגונים חבדיים שבבסיסם שירי לכת/ לקוחים ממנגינותנפש חיה.
לא יהודיות.
לכן אני פחות מתחברת לשירים כאלה..משיח!!!

אבל עכשיו שזה מילים ממש משמעותיות החלטתי לברר..

נשמה שלי ..כנסימיכלייי

הניגונים החבדים שלקוחים ממנגינות גויות .. זה צדיק שינה .. צדיק העלה את זה לקדושה 

לא סתם בנאדם מהרחוב ששינה תמילים .. צדיק העלה !.. ומתי שצדיק מעלה זה הופך את הניגון לקדוש וטהור !!

 

לעומת זאת השירים המגויירים של ברסלב או השירים שהיא הביאה .. זה יענו מגוייר שינו תמילים .. יש שירים דווקא שאני אוהבת .. 

 

אבל להגיד על ניגונים ... שצדיקים יודעי תורה אדמורים העלו לקדושה והפכו את זה לניגון ?! ... בוא לא נסחףףף

 

 

 

אבל למה לרדת מהדרגה שלנו?משיח!!!

אם יש יותר קדוש ולא משהו מהעולם החילוני/הגויי אז למה??תמיד שואפים ללמעלה אני לא רוצה לרדת מהמקום שלי בעז"ה יתברך

מצטערמבשר שלום
אבל חב"ד לא דוגמא.
זה כמו להגיד שחב"ד לא ישנים בסוכה-אז לא צריך.
אין בי בכלל זלזול,אבל לא חושב שאם מתישהו חב"ד עשו משהו-ישר זה אומר שמותר .
לגבי מוסיקא יש הרבה מנגינות שנלקחו מגויים,אבל זה לא אומר שזה בסדר.
ברור שזה בסדר!!!כפכף פוזל

על הרגע שרבי\ אדמו"ר או מישהו גדול הפך את המנגינה ממקום הכי טמא שיש ואעלה אותה לקדושה, זה דבר קדוש!

לדוגמא יש את הניגון מארש נפוליון - ההמנון הצרפתי שמתי שהאדמו"ר הזקן ברח מהם הפך אותו לקדושה כדי להפיל אותם..., שאמיל - זה ניגון שמישהו רוסי הלחין ורבי הפך אותו לקדשוה

וברגע שהרבי לא יושן בסוכה זה הופך את זה למותר?אוהב אותך ה

העיניין הוא שאם את חבדניקית אז הלכתית זה בסדר לך 

ואם את לא אז מי התיר?

 

אם אתה חבדניק אז זה מותר לך ואם לא אז לאמיכלייי

לפי חבד זה ככה .. מותר לא לישון בסוכה .. אם אתה חבדניק אל תישן ואם לא אז כן .. אין פה עניין של אסור או מותר .. זה מנהג.\דרך שונה.

לא כי הרבי אמר שאפשר לשנות ויש כאלו שחושביםם שלאאוהב אותך ה


מה לשנות ?מיכלייי

שיחשבו ויעשו מה שהם רוצים .. מי שהולך לפי הרבי יעשה את מה שהוא אומר זה עניין של דרך ! לא מותר או אסור זה עניין של דרךךךךךךךךך

אני חבדניקיתכפכף פוזל

ואתה צודק, אם התירו לנו פאות ולאחרים לא, אז אסור למי שלא התירו לו!

כמו שיש כאלו ששומעים שירים אחרי ל"ג בעומר והחבדניקים, לא.

זה לא אומר שאסור עכשיו לכולם\ או מותר לחבדניקים...

 

לא קשור לסוכה בכלל..בזרימה

הבסיס של חב"ד זה התניא. עכשיו, האדמוה"ז אומר בספר התניא שמשהו מ3 קליפות טמאות (ניגון של גוי לצורך הדוגמא), א"א להעלותו לקדושה.

חב"ד *נגד* כל השירים המגויירים! נגד לגמרי! זה משהו טמא שלנו אין אפשרות להשתמש בו כי הוא מנשמתו של גוי.

אבל זה בגלל שאנחנו אנשים רגילים. בן אדם צדיק כן יודע להבחין בלחן עם שורש גבוה ולהעלותו לקדושה. זה לא בגלל הקלות מהצדיק ולא בגלל שהוא לא מקיים את מה שהוא אומר בעצמו.

הצדיק מבחין בניגון עם לחן גבוה וקדוש שנמצא בשבי אצל הגויים, ולוקח אותו ומעלה לקדושה.

 

והיי, רואים הוכחות אפילו.. אם נתנו פה לפני זה את הדוגמא של מארש נפוליאון, אז הרבי מליובאוויטש לימד את המארש הזה לחסידים, וכמה שבועות או חודשים אחר כך הצרפתים החליפו את המנון שלהם מהמארש למשהו אחר.. כנראה שגם הם הרגישו שהשיר הזה כבר לא מתאים להם ולדרגתם.

מהה?? לא נכוןהאש בוערת
הניגון של האדרת והאמונה (נראה לי שזה זה מארש נפוליאון) הוא עדיין המנון צרפת...
בטוחה?בזרימה

טוב, אני אבדוק.. לא חושבת.

יש 2 מארשיםפיצוחית


אני בן, וכן בודאות המנון צרפת ו"האדרת" אותה מנגינההאש בוערת
יש 2 מנגינות ל"האדרת", לא?כפכף פוזל


לא יודעהאש בוערת
הנה:כפכף פוזלאחרונה

 

הזמרים לא משו אבל....

יכול להיות שאתה צודק.פיצוחית

אבל תלוי מי שינה.

כשהרבי משנה. נגיד המארש ניצחון.. שהיה השיר של הגויים ביחד כמו שהוזכר מארש נפוליון שאמיל וכיוב.  וכיום הפך לניגון חבדי לכל דבר ועניין.

אנחנו לא מבינים ולא מתיימרים להבין בחשיבה ובדרך העבודה ולמה הצדיקים והאדמו"רים ת"ח עצומים וקדושי עליון ללא פקפוק וסייג. עשו את זה. למה? ככה הם חשבו שצריך לעשות.

את העובדות אנחנו יודעים. 

 

חושב לציין. 

שזה לא אותו דבר כמו שכמה בחורים מחליטים על דעת עצמם לקחת איזה שיר לוידעת ולהדביק לו מילים. שאז חוץ מכמה מילים של 'קודש' אין בשיר שום קדושה והוא נשאר עם עברו. בשונה מהניגון, שברגע שהצדיק העלה אותו לקדושה הוא הסיר ממנו את הקליפות הטומאה שלו וכיום זה ניגון אמיתי לא שונה משאר הניגונים האחרים.

 

 

ואגב השינה בסוכה, גם החבדניקים אומרים, אם אתה לא ישן בגלל שככה החבדניקים עושים תעשה גם בשאר הדברים את מה שהחבדניקים עושים..חושף שיניים (ראי פסח, מבצעים וכו.) 

זה המנהגים והדרכים של החסידות הזו. כמו שלכל חסידות יש את דרך עבודת ה' שלה. 

ושאנחנו לא באים בתלונות על כך שהדרך הזאתי עושה ככה  והם עושים בעיות ככה.

סדר התפילה שלנו הוא ככה בזמן הזה ושלכם שונה, בפסח אתם אוכלים משו אחד ואנחנו משו קצת אחד. ואז? זה עושה אותנו שונים בבני ישראל?

זה אומר שאחד מאיתנו לא בסדר?

כולם בנים של הקב"ה רק כל אחד בדרכו עם המנהיג שלו.

 

 

 

___

נערך.. כתבתי כי התחלתי לקרוא ואז ראיתי שכבר הגיבו.

מוזמנת להתווכח עם הרב אבינר אדם חביב סך הכל
מה גם שבוודאי שאת כל מה שאת אומרת אני יכול להבין, אבל זה פשוט נשמע נחמד ומרגש והכל, אבל זה בוודאי לא איסור, והייתי נזהר מחומרות מיותרות.
חוץ מזה שאני ממש לא חושב שמנגינה שהולחנה על ידי גוי ונושאת מילים אמיתית וחיוביות ישפיעו על הנפש.
תודה על ההזמנהה..ארץ אהובה

וזה לא אני מתווכחת! זה רבנים אחרים גדולים וצדיקים, שבמת במת סורי - ואני לא הולכת להתווכח עלזה - עליהם אין מחלוקות..

 

 

 

 

 

 

 

 

אני יודעת שזה תגובה קצת לא במקום אבל בקטע הזה אני סומכת על רבנים אחרים.

סתם שתדעו שזה מחלוקת ביהדות כבר דורי דורות..יאירוש
היה לי לפני כמה שנים ר"מ שתמיד יצא נגד שירים שהלחינו אנשים שאינם שומרי תו"מ. והתווכחנו איתו הרבה.. המסקנה שלי היא -שאלו ואלו דברי אלוקים חיים.. וכל אחד יעשה כמנהגו בקודש.
@אדם חביב סך הכל
@ארץ אהובה
@משיח!!!
אז אני בידיוק מבררת מנהגי..משיח!!!

אבל אם יש על זה מחלוקת סימן שיש קצת בעיה...

בידיוקמשיח!!!

@ארץ אהובה הבנת אותי

מן הסתם יש על זה שו"תים באינטרנט גםאדם חביב סך הכל
לא נראלי שיש ממש איסור. אבל ראוי להחמיר עובדה גםמילי דשטותא

שחשבת על זה.. זה אומר שכן את שמה לב שמשו פה קצת לא בסדר..

אבא שלי המשיל לי את זה לסכין שאפשר לא עלינו לרצוח איתה ואפשרמשיח!!!

לשתמש בה במטבח לדבריים חיוביים בתכלס סכין זה דבר נצרך השאלה איך להשתמש איתו..אבל אולי צריך להחמיר???

נו נכון כמעט כל דבר אפשר להשתמש איתו בדבריםשוליים עלייכםם

טובים ובדברים לא טובים.. השאלה איך את משתמשתץ בזה... את רואה ענית לעצמך?

חחח נכון אבל אני מתלבטת אם צריך להחמיר בזה..משיח!!!

יש הרבה דברים שאני מחמירה אבל לא סתם בררתי לפני כן...

 

יש דבריים ששוה להחמיר בהם..משיח!!!


אני מכיר אחד מהם פשוט בן אדם מדהים!u


אשריהםחבל מילים משמעותיות בטירוף רק חבל שזה המנגינה..משיח!!!


איזה שיר זה?א"י השלמהה


להקת דורשי ה'-אבא טובמשיח!!!
מה הבעיה בוו??? זה קרוב משפחה שלייא"י השלמהה


מנגינה קפיצית כזאתי וקליטה.. כמו טרנסים של ברסלב..א"י השלמהה


בעיה קטנה שזה על שיר חילונימשיח!!!


חוץ מזה זה מילים משמעותיות ויפותמשיח!!!


אההה מעע זה מנגינה של שיר אחר??א"י השלמהה


כי הכל בסדר אני מכירה אותם והם דוסיםא"י השלמהה


כןןן של שיר חילוני גמוררררמשיח!!!


באמת?! לא ידעתיי איזה?א"י השלמהה


משיח!!!

לא יודעת בידיוק את השיר המנגינה לא נשמעה לי פתחתי לראות מי הלחין ראיתי שם מוזר שאני לא מכירה פתחתי עליו באינטרנט קופצות לי פתאום פוללל תמונות דוחו שה' ישמור ויחזיר את כולם בתשובה שלמה ומהירהההה

חח אמן וואי לא ידעתי.. טוב אבל המילים מהממות!!א"י השלמהה


של מי?משקפת


הוא לא כ"כ יפהאח בדם של כולם


ההשפעה של השיר לא נקבעת על פי השאלה האם יש למלחין כיפה!ידידה דוד
שמעתי מכמה מגדולי הדור, שיש שירים של מלחינים חילונים שטוב לשמוע, ויש שירים של מלחינים עם כיפה שמזיק לשמוע אותם.

שיר הוא שפה של הרגש, ולכן הוא משפיע על הרגש. כאשר אדם מלחין מנגינה, הוא מבטא משהו מסויים בנפש.

יכול להיות אדם חילוני שיש לו רגש טוב, והוא ביטא אותו במנגינה, והמנגינה היא חיובית מאוד. ויכול להיות אדם עם כיפה שיצר שיר שמביא משהו שלילי, ואז השיר הזה מזיק לנפש.

יכול להיות גם שיר שהמנגינה היא חיובית, אבל יש עליו מילים שליליות, ואז אפשר לחבר לו מילים טובות והשיר הוא חיובי. וכמובן יכול להיות שיר מדוייק שהוא שלילי.

אם כך כיצד אפשר לדעת האם שיר הוא טוב או לא? שכל אחד ישאל את עצמו האם שיר משפיע עליו טוב לא. אם השיר מרגיש לו חיובי, אז שישמע אותו. ואם השיר מרגיש לו שלילי, אז שלא ישמע אותו.

עוד נקודה חשובה, שלכל אחד יש נפש אחרת. ולכן יש שירים מסוימים שהם טובים לאחד ולא טובים לשני.
לא אהבתי בכלל..ילדה מושלמתתת


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך