נכנסתי לוויכוח. חברות שלי התווכחו, ולא יכולתי שלא להתערב. אחת אומרת שהמדינה מושלמת, ולא משנה מה, מי ואיך עושים. השנייה אומרת שהמדינה היא הדבר הכי דפוק שיש, וחבל שהקימו אותה בכלל. אני לא יודעת מה לחשוב. מצד אחד- כן, המדינה הזאת טובה, היא מגינה עלינו, היא עוזרת לנו. יש פה צבא, ומשטרה, וזה לגמרי בזכותה, ולטובתנו. מצד שני- המדינה הזאת, הממשלה הזאת, עושה ככ הרבה דברים רעים, מפנה יישובים, מונעת יישובים ועוד הרבה דברים. זה כאילו דבר טוב, אבל לא טוב... אני מבולבלת... אז אשמח לתגובות ועצות
תודה1 ובבקשה תגידו כל דבר, מה שאתם חושבים.
מדינה- טוב או לא טוב?וטהר לבנו לעבדך
בדיוק מה שכתבת. דבר טוב, אבל לא טובמילי דשטותא
זהו בדיוק... זה לא שחור ולבן...נגרינסקי
במדינה יש הרבה יתרונות והרבה חסרונות... יש כאן קיבוץ גלויות, יותר אפשרות לחיות כיהודים בעלי שלטון עצמאי בארץ אבל המדינה היא עדיין לא מדינת הלכה ושליש מהמצוות עוד חסרות לנו בהעדר שלטון יהודי ובית מקדש...
מטרתינו היא להכיר במדינה ולראות את הפגמים בה כדי שנשנה אותה ונעשה אותה כמות שהיא צריכה להיות, אידאלית...
יענו, יש לנו אחלה מדינה אבל היא עוד לא מה שצריך ויש עוד מה לשאוף...
אמת, צריך להתנגד לפינוי ישובים, לדרוש ריבונות על הר הבית, להחדיר משפט עברי לחוקי הממשלה...
ובה בעת לא להיות כפויי טובה לנתון לנו שזכינו לחיות בארץ, לקיים את המצוות התלויות בה (בקרוב בדאורייתא בעז"ה) והחופש לחיות חיי תורה פי כמה מבגלות...
גמאני לא יודעת מה לחשוב... מבלבלכפכף פוזל
מדינה זה טוב!! נכון לא הכל מושלםשוליים עלייכםם
יש הרבה בעיות, אזמה יש גם הרבה דברים טובים.. מה היית עושה פה היום בלי המדינה?! כדאי להסתכל על הצד הטוב (תמיד..) ולא להיתפס על הרע..!
ברורכפכף פוזל
כמו שהרב אבינר אומר הרבה - הרוב טובasd100
בסופו של דבר - המדינה נותנת תשתיות ליישובים, המדינה ממנת ישיבות ובתי ספר דתיים וחרדיים, המדינה נותנת תקציב לרבנות ולמערכיה העירוניים. לא נכון לומר שהמדינה דפוקה. האמריה הזו מזלזלת בכל מה שיש (=ישיבות זה לא חשוב, כשרות מערכתית זה לא חשוב, נישואי תורה לכל יהודי זה לא חשוב וכו. זלזול מגעיל.)
אחרי שאנחנו מבינים את זה, אפשר להתייחס לבעיות, במלוא הביקורת הראוייה. לא לזלזל בחיילים ובשוטרים (או ח''ו לקרוא להם נאצים!!), צריך לראות את כמות היישובים המתאשרים ביחס למתפנים, החיילם והשוטרים שעוזרים לנו ביחס לאלה המכים וכו.
אתה מה זה צודק!..כפכף פוזל
הרב אבינר.רוקדת בגשם
מה כוונתך?asd100
לקחת בחשבון שאנשים שונים יש דעות שונותרוקדת בגשם
ובסוף האמת היא אחת ויחידהפתח האוהל
השאלה היא, מה היא?כפכף פוזל
מה זאת אומרת??פתח האוהל
ודאי שצריך לקחת בחשבון הכל, מנסים להבין בשכלנו הדל מה ה' אומר, ובסוף מגיעים למסקנה...
שבעים פנים לתורהרוקדת בגשם
אם מדינת ישראל היא הגאולה או לאפתח האוהל
זה אולי נכון שאלו ואלו דברי אלוקים חיים. אבל מי שעושה כמו בית שמאי הוא עבריין.
הרב אבינר לא אמר את הדברים בהקשר לנושא הזהasd100
הטענות הללו הוצגו באובייקטיביות על ידי. אי ראייה של הטענה כשלעצמה היא פגם חמור מאוד אצל הרבה אנשים. מה הקשר שיש דעות שונות? זה אומר שהסברא לא נכונה?
רק רציתי לתקןוטהר לבנו לעבדך
אנשים שקוראים לחיילים נאצים (לפי מה שראיתי ונתקלתי בזה) לא עושים את זה מתוך כוונה רעה ח"ו, וברור שהם בכלל לא מתכוונים לזה! אבל כשהייתי בעמונה ואנשים צרחו לחיילים רשעים ונאצים, החשיבו את ביבי להמן ולהיטלר ימ"ש, יכולתי להבין אותם. לא הסכמתי איתם, הבנתי אותם. כי עובר עליהם זמן קשה, קשה מאוד. אותם חיילים, אותם יס"מניקים מוציאים אותם מהבית שלהם, נושאים את דגל ישראל על כובעיהם, כשזה (לדעתם) לא מגיע להם, והם לא יכולים להיקרא חלק מהמדינה הזאת. הרבה מעמונה כבר לא חוגגים את יום העצמאות אני לא מסכימה איתם, אני פשוט מבינה אותם. כי זה רגע קשה וכואב, וזה הלם לכל החיים. אז אני פשוט מבקשת שלא תשפוט אותם!
כל אחד ישפוט את מי שהוא רוצה.מי האיש? הח"ח!
הבקשה הזו נדחית.
עדיין יש חופש מחשבה.
הוי דן את כל האדם לכף זכות! (משו כזה..)
מילי דשטותא
מצטערתוטהר לבנו לעבדך
צודק, אוקי, משנה גישה. זו הייתה בקשה. לא חייב, רק תבין אותם! זו בקשה.
לא נותן לגיטימציה לקרוא לאחים שלך נאצים.רגע שלם
איך אפשר להשוות חיילים לנאצים, ריבון העולמים.??
צריך לשים לב מה יוצא לנו מהפה, קל וחומר בחורים שמגדירים את עצמם כיראי שמיים ומייצגים משהו...
ח"ו לא רוצה לשפוט, וגם אין לי זכות לשפוט...
אולי נאצים זה קצת מוגזםוטהר לבנו לעבדך
אבל באמת, הם לא שמים מה יוצא להם מהפה, זה רגעים קשים וכואבים מאוד
ברור שאי אפשר לשפוט אותםכפכף פוזלאחרונה
תתאר לך שמגרשים אותך מהבית שלך (ח"ו!), שגדלת בו, באותו רגע הם לא שמו לב אפילו מה יוצא להם מהפה....
זה רגעים קשים נפשית (ופיזית....) הם היו בשוק!!
לדעתי הם פשוט לא ידעו איך להתבטאות באותה השניה (ואולי גם כמה שנים אחרי...)
מסכים עם כל דבראילתי בנשמה
אתה ממש צודק! מצד אחד המדינה שלנו זה הנס והדבר הכי טוב שקרה לנו, ומצד שני יש מדי פעם פגמים.![]()
לא רק טוברגע שלם
זה דבר מצוין!
וכמה אנחנו צריכים להודות לה' יתברך שיש לנו מדינה!
כשיש לעם ישראל שלטון בארצו ונחלה.
מדינת ישראל- יסוד כיסא ה' בעולם- כך כותב הרב זצ"ל,
ונכון לא הכל מושלם, יש תחומים שטעונים שיפור, ויש המון מחלוקות, לפעמים קצת ניגודים להלכה,
דעות שונות וכולי..
ועוד כותב הרב קוק זצ"ל :
"האהבה הגדולה שאנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עיננו מלראות את כל מומיה, אך גם אחרי הביקורת היותר חופשית נקייה היא מכל מום. כולך יפה רעייתי ומום אין בך!"
אחרי כל הביקורות על המדינה, על האומה, או על אנשים ספציפיים שיש כאן, צריך להתמקד בטוב
אוי טאטע כמה שאנחנו צריכים להתמקד בטוב
ולהפסיק להיות קטנוניים, וביקורתיים
קצת לימוד זכות, עין טובה, המון אהבת ישראל, סבלנות ואמונה. ככה נתקדם בע"ה
המדינה הזאת היא נס נס נס!!
ללא שלטון יהודי, גם אם הוא לא בהכרח שלטון דתי,
לא יודעת איפה היינו פה, אם בכלל היינו פה..
בקיצור הודו לה' כי טוב! ה' פשוט עושה לנו ניסים, צריך להעריך את זה כל כך.
אני גם מבולבלתשוקולדדדד
בעיקרוןשוקולדדדד
את צודקתרגע שלם
זה מאוד קשה ומורכב. שמפנים ישובים מארץ הקודש ועוד ועוד...
אבל צריך להאמין בה' יתברך,
וזה גם נסיון שלנו בתור עם,
עם כל השוני והדעות המנוגדות ללמוד איכשהו להסתדר
לכן אמרתי שיש עוד מה לתקן ולשפר
אבל זה תלוי רק בנו
אם כל ציבור וכל אדם מישראל יפתח קצת את הלב
ואולי ישנה משהו בגישה שלו, לכולם יוכל להיות יותר טוב...
ממשלה לחוד- המדינה לחוד. כך לימדו הרב צבי יהודה זצלנפש חיה.
הכל יהיה ברור.
המדינה לכשעצמה היא נס
שרק עיוור לא נוכח לו
הממשלה (שהיא רק זרוע מחוקקת/מבצעת של חוקי המדינה)עושה שטויות לפעמים.
אותן צריך לתקן ועליהן צריך למחות
בכל תוקף!!
אבל בשום אופן וחלילה וחס
לכפור בטובה שזכינו לה.
ראיתי באיזה מקוםשוקולדד
לא זוכרת איפה שהמדינה היא כמו ילד קטן.
המדינה שלנו היא רק בת 70 שזה נחשב קטן למדינה והיא באמת עושה דברים לא טובים כמו לפנות ישובים וכו
אבל כמו שאם הילד הקטן שלך עושה שטויות אתה לא מוותר עליו כך גם לא לוותר על המדינה.
המדינה היא לא "אתחלתא דגאולה" היא הגאולה!!תמים
כשרוצים לברר האם המדינה היא הגאולה צריך להבין מה זה גאולה.
גאולה זה ההיפך מגלות.
גלות זה שעם ישראל אינו שולט בארצו
גאולה זה כשעם ישראל שולט בארצו
המדינה היא הגאולה! מ.ש.ל
לא צריך בית מקדש בשביל גאולה!
לא צריך משיח בשביל גאולה!
אפילו אם על העצים לא צומחים רוגלעך קינמון, זה עצוב אבל זה עדיין גאולה!
היי..... כיום המצב טוב , אבל אנחנו עדיין צריכיםנפש חיה.
משיח ובית מקדש וריבונות יהודית מלאה על כל
מרחבי ארצנו!
לומר שכעת המצב מצויין זה נכון יחסית
כי אנחנו לא יכולים להסתפק רק במצב הקיים כרגע.
לא שוכחים את השאיפה המרכזית לנו כאומה
אור לגויים.
אנחנו רוצים תיקון עולם במלכות ש.די!
אנחנו רוצים גאולה שלמה ולא חלקית!
שמחים על מהשיש בוודאי
אבל מודים על העבר
וצועקים (=מתפללים!) על העתיד.
אמתתמים
בשביל לחזק ולמקד את השאיפות הקדושות שהצגת צריך בהירות בהגדרת מצבנו הנוכחי.
כלומר אפשר ללמוד את כל הלכות שבת אבל לא לדעת מתי בכלל היא נכנסת..
הדברים שכתבתי הם ע"פ מהר"ל נצח ישראל פ"א
ויש להבין שהמושג "גאולה" הוא לא תלוי בבית מקדש משיח וכו' שהרי גם ליציאת מצרים קוראים גאולה אף על פי שנעדרו כל אלו.
יש להיסטוריה עוד שלבים רבים אחרי גאולה ואליהם אנו מכוונים.
והדברים ארוכים... הלוואי שידעתי אותם כהוגן.
בכל אופן איזה שמחה יש כל כך שהנושא הזה בוער כ"כ.
אני יכולה לומר משפט אחד?נפש חיה.
...תמים
זה נשמע קצת לא טובנפש חיה.
ומה היה פעם.
מספיק ללכת לסבא סבתא ולשמוע קצת.
לשיחות של אנשים שמכירים מה היה פעם, על התקופה ההיא כגון עזרא יכין שיהיה בריא.
פשוט שבר מוח
מצבנו עדיף מזמן הבריטים והתורכים שבעתיים
ומחו"ל-שבעים ושבעה
מעניין אותי מה הם יגיבומילי דשטותא
היא טוב בחלק מהדבריםReminder
ולא טובה בחלק מהדברים.
אין דבר כזה ממשלה שטובה בהכל לכולם.
לכל אחד טובים דברים אחרים ולכן חוק שדופק מישהו אחד יכול מאוד לעזור למישהו שני ואז כל אחד מסתכל על זה בצורה שונה
מסכימה איתך ב100 אחוזילדה מושלמתתת
אני ממש מסכימה איתך כי זה באמת קשה לחיות במדינה שמצד אחד את אוהבת אותה אבל מצד שני צריך גם לראות את הדברים הטובים שבה ולא להתמקד רק בחצי הכוס הריקה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






