הצלה לרבים מעוון.. היזהרו ממטעים..נער גבעות מצוי

ישנו ארגון הנקרא "מטה ארגוני המקדש" המטעה את הציבור בידיעות שקריות לרוב.. נאמנותם (לדעתי) צריכה להיות פסולה או מוטלת בספק גמור.. 

 

שקרים כמו:

 - האיסור הראשון לעלות להר הבית בשנת ה'תשכ"ז, מלבד 'איזה איסור' של הרב קוק (בהתעלמות מוחלטת מהשל"ה ועוד כהנה).

 

 - מרן הראי"ה רצה וניסה להקריב קרבנות בהר הבית (סילוף תשובתו במשפט כהן צ"ד/צ"ב [לא זוכר], ארבע אגרות מפורשות, כרוז מפורסם, ועדות ברורה של תלמידיו וכן תשובתו המפורסמת בסימן צ"ו [ע"פ בנו, רבינו הרצי"ה, שאמר כי אביו אסר]), אגב, לטענתם כי הרב אמר לחוקר בריטי כי אסר רק על מקום המקדש, עיינו בתשובה מוחצת ונפלאה ב"ומקדשי תיראו 4'.

 

 - כל המסורות מעידות כי כיפת הזהב היא קודש הקודשים, ועליה הסתמך הרמב"ם (עיינו בתשובת הרב אבינר על טענה זו) והרדב"ז . (כמובן, עוד 10 שיטות סתם צצו להן)

 

 - "את הר הבית אנחנו קונים ברגליים" מי שתלמיד הרצי"ה  - לא כאן מקומו (שיחות הרצי"ה, יום ירושלים. לנתיבות ישראל, עיינו שם).

 

 - מצוות עובדהו במקדש, לשכנו תדרשו, ובאת שמה. טענות מופרכות. 

   עובדהו במקדש = במקדש. לא בהר.

   לשכנו תדרשו = דרוש ומצא ואח"כ יאמר לך נביא (על מקום המקדש ותבניתו. החת"ס)

   ובאת שמה = והבאתם שמה, כלומר קרבן, שוב, במקדש (גמרא ר"ה).

 

 -  מצוות כיבוש - שוב, תלמידי הרצי"ה, לא עולים! (עיין לנתיבות ישראל. ועיינו 'ומקדשי תיראו 4' על הטענות כי המצב שונה מאז)

 

 

חוסו על עם ישראל ואל תוסיפו קטרוג. 

אם אתם אינכם רוצים לעכב את הגאולה ולהביא לבניין הבית במהרה - הקשיבו לרואי הדורות, מרן הגאון הראי"ה ורבנו הגאון הרצי"ה - אין מבין מהם בתהליך הגאולה.

מקפיץ.. הפיצו! היזהרו מהם!נער גבעות מצוי


יש מגמתיות משני הצדדים בוויכוחasd100

אז זה מובן למה יש הטעיות. יכול להיות שהן אפילו לא מכוונות בזדון (כמו 'שוחד יעוור עיני צדיקים' - שמעתי מהרב יהושע הרץ שליט''א שהשוחד מעוור באופן לא מכוון - אי אפשר להילחם בזה.)

פשוט כבודומבשר שלום
יודע מה הלכה,ומחליט לפסוק כאחת הדעות.
גדולי תורה נחלקו,ומגיע איזה נער אחד ומחליט שהוא יודע את ההלכה.
אז קודם כל יש מחלוקת.
אני חושב שצריך לעלות להר,אבל אני לא מוציא שם רע,מפלג ומבזה מי שחושב אחרת.
אני באמת חושב שאתה שונא ישראל.
אולי אכפת לך מההלכה,אבל מעם ישראל לא.

@המקדש השלישי בדרך
@המקדש השלישי בדרך
אשמח שמי שמצליח שיתייג
אני לא יודע את ההלכה, ממש לא, ולא פסקתי..נער גבעות מצוי

א. רבותיי מורים שזו שיטת טעות חמורה, ויש למחות ולהזהיר כנגדה. אני לא באתי אלא בהוראתם ומכוח זה.

 

ב. לא פילגתי, לא ביזיתי. תנועת 'הר הבית' היא המבזה כאן (אם כבר ביזיון). ולא זילזלתי, ואני לא מתכוון לתרץ את עצמי למה לא זילזלתי. והעובדה מצערת, הם טועים ומטעים, ואני חש צורך לצאת כנגד סילוף דברי רבותינו הק', וכנגד עניין מגמתי לשטוף את המוח לאנשים ברגש, ובלי שכל (=ההלכה).

 

ג. אני לא הגעתי למדרגת אהבת ישראל. ודווקא מכוח אהבת ישראל אמיתית רבותיי אוסרים מכל וכל עלייה כזו להר הבית. ודווקא מתוך רצון אמיתי לבניין המקדש וגאולת ישראל הם אוסרים.  מה לעשות, אהבת ישראל זה לא לכופף ראש מול כל דעה קלוקלת העיקר לא לפלג. לא! צריך להילחם ולהזהיר בתוקף. 

רבותיי מוריםמבשר שלום
לאהוב ישראל,ולכבד את התורה.
אתה יודע שיש מחלוקת בין תלמידי הרב צבי יהודה?
אז לפסוק לצד אחד זה נורא פשוט.
אבל אתה לא ירדת לעומקה של ההלכה בצורה אמיתית,ולא ניסית לברר את דעת הרבנים המתירים.

אתה יוצא נגד כל הרבנים המתירים כאילו הם מכשילים בעוון כרת,אחרי שתלמד את גבולות המקדש ברמבם(שגם הרמבם עלה,אז בטח אין לו.חלק באלוקי ישראל)אז גם לעזרת נשים מותר להיכנס טמא מת.
טרק לעזרת ישראל,ופנימה זה כרת.
כמובן שהמתירים לא מתירים להיכנס לשם.
היום למדתי בראבד בהלכות איסורי ביאה,שגר תושב תלוי ביובל,והראבד אומר שאין קדושה לארץ כל עוד אין יובל,ממילא מותר לעלות...
אני לא בא לדון הלכתית,פשוט כי אני ואתה לא נשתכנע.
אבל קצת כבוד לרבנים גדולים שחושבים אחרת
שוב, אני הולך ע"פ רבותיי ומעולם לא 'פסקתי' בנושא זה או אחרנער גבעות מצוי

וכן, רבותיי אומרים חד וחלק - הם מכשילים בספק איסור כרת. לולא דמסתפינא, אבל זה מה שהם אומרים. 

 

ניסיתי לברר מעט מאוד, ורבותיי דוחים את טענותיהם בתשובות חזקות עם שאלות קשות. מו"ר נתן לי שתי סיבות למה יש אנשים שעולים להר, ולא אפרטן כאן, מפאת כבודם. 

 

כיבדתי ולא זילזלתי, וגם כששו"ע הרב כותב על הוצאת חרק מכוס בשבת שזה ספק חטאת - הוא לא זילזל למרות שיצא נגד המתירים בזה, כנ"ל פה. ואם אראה לך את טענות המתירים נגד האוסרים - אולי תיווכח לדעת כי יש גם שם נימת זלזול, ואני כותב את זה כי קראתי.

 

והרמב"ם לא עלה, עיין תשובת הרב אבינר.  ואני למדתי היום במשנה בסוטה ש"חכמת סופרים תסרח" - תמאס. וד"ל. 

 

 

מו"ר אמר לי שיש כמה בעיות במדינת ישראל חמורות, שצריך לתקן. כשרות, חילול שבת, עריות, חינוך, משפט, ולצערנו - עליי להר הבית ע"י יהודים. רבותיי ורבותיהם של רבים מיושבי המדינה מורים שזו שיטת טעות, ולא אאריך בזה.

 

ונזכרתי בשני סיפורים.. "המעפילים" - שאין צורך לפרט, והחרמת החסידות ע"י הגר"א, שכמו היום, חשש לאיבוד דרך נכונה, והיום זה עוד יותר גרוע.. (אגב, הגר"א מסביר את שלוש השבועות על הר הבית)

אתה צודק שיש זלזולמבשר שלום
בשני הצדדים.
אבל זה לא סיבה להגיד שמכשילים באיסור כרת.
בדיוק כמו שאתה יוצא נגד העולים.
כי אתה דבק ברבותיך-וזה מצוין,אשריך!
כך העולים דבקים ברבותיהם,ועולים.
זו סיבה מצויינת!נער גבעות מצוי

אם מו"ר (ובמיוחד כשהם הגדולים והרבים) מורים לי ששיטה פלונית היא טעות, ויותר מזה, היא מסוכנת ויש להילחם בה - אז זה מה שאעשה. ומה אפשר לעשות שכבר אמר הרא"א שפירא והר"מ אליהו ועוד שהם מכשילים בספק איסור כרת? זוהי דעת רבותיי הגאונים ומחובתי לציית לה, ובמיוחד כשאני משוכנע בה. 

 

וגם אם אני לא אצליח להפריש את העולים, אולי את המתלבטים אצליח. ולא באתי אלא לחזק את המחוזקים (העובדה שלא פירסמתי בפורום הר הבית). 

ואם אנשיםמבשר שלום
מקשיבים לרבותיהם,שמתיריפ לעלות.
זה בסדר לעלות?
רבותיי אומרים שלא, וחובתי היא לסבור ככה..נער גבעות מצוי

ומבירור קצר, עולה כי דעתם של פוסקים נוטה לזה שזו טעות. ומכך, שזה לא בסדר לעלות.

 

או בלשון חריפה : פגימה אחת במקום חיינו וכו'.. וזה מסתדר עם תשובת הגר"ע. והרצי"ה מאריך בזה, והרב טאו מחריף בזה.

רגעמבשר שלום
כשאץה מקשיב לרבותיך ומסביר למה לגיטימי כל מה שאתה מוציא שם רע,זה בסדר.
אבל כשאחרים מדברים בשם רבותיהם,זה לא לגיטימי.
מדבריך הטיפשיים:
ומבירור קצר, עולה כי דעתם של פוסקים נוטה לזה שזו טעות. ומכך, שזה לא בסדר לעלות.
ומי כבודו שיחליט שפוסקים טועים?
אולי רבותיך הם הטועים?
כי אני מאמין לרוב הגדולים.. ועלי קיבלתי את מרותם.נער גבעות מצוי

אני הולך בדרך הגר"א - הראי"ה - הרצי"ה - רוב תלמידיו, לפחות המובהקים..

 

אולי טועים אולי לא. מחובתי ללכת על פיהם (עיין בחוברת של הרב דוד ג'יאמי על 'עשה לך רב').

אחלהמבשר שלום
אז תגיד שלדעת רבותיך אסור לעלות.
אבל להגיד שאסור לעלות זה שקר.
כי יש מחלוקת
מוזמן ללכת אחרי הדעה הזו.המקדש השלישי בדרך

אבל לא לכפות אותה על אחרים. 

במיוחד כשיש גדו"י שחולקים עליה.

אבל אני מסביר לכם את ההיגיון!!נער גבעות מצוי

איך יכלו תלמידי הפרושים לחלוק על הצדוקים?! זו לכאורה עוד דעה! תשובה: כי רבותיהם אמרו להם שזו שיטת טעות ויש להילחם בה בכל תוקף..

 

רבותיי אומרים שזו שיטת טעות, ומחובתי לומר זאת. ואם הם יאמרו שהיא שקר - אומר זאת. לא כפיתי על אף אחד, למרות שהייתי שמח לזה.

אז יש פה גם השוואה של גדולי הדורהמקדש השלישי בדרך

כמו הרב ליאור לצדוקים ופרושים... 

 

אולי זה דרוש נידוי... 

ביזוי תלמידי חכמים מהשורה העליונה ביותר.

שום הגיון אין בזה.המקדש השלישי בדרך

יש דעות אחרות בהלכה. 

כמו שהחזו"א לא כופה את דעתו על כולם למרות שיש מחלוקת בכל מיני עניינים

כנ"ל פה.

וואו דיאדם חביב סך הכל
כמה אפשר לטחון את הוויכוח הזה?
הרצי"ה כן עלה, הרצי"ה לא עלה,
הרצי"ה התנגד בתוקף, הרצי"ה עודד,
הרצי"ה אסר, הרצי"ה התיר....

די! יש מתלמידיו שעולים, ויש מתלמידיו שאוסרים בכל תוקף.
להחליט באופן גורף אי אפשר (ובינינו, כנראה שגם לתלמידיו זה לא ברור כ"כ כי עובדה שהגיעו למחלוקות).
אז די. הלאה.
טעית. לא די.נער גבעות מצוי

לא צריך לטחון את הוויכוח, רק להקשיב לגדולים. 

 

זה לא עוד ויכוח הלכתי ש'כל אחד יעשה כרבותיו', זה עניין מהותי, לב עם ישראל, אין כאן משחקים. 

 

לשיטת רבותיי, זה הרס עם ישראל, ומי שלא מבין את זה, שיבין. וכל מי שמכחיש מציאות - קשיא עליו!

ישר כוחמבקש אמונה


אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.המקדש השלישי בדרך

כמה שקרים בכ"כ קצת שורות... 

 

כדאי שתלמד ותחקור את הסוגיה לפני שאתה כותב דברים כאלה...

זה אחד השקרים הגדולים בשורות האלה...המקדש השלישי בדרך

מקבל שהרב קוק התנגד לעלייה.

על הרב צבי יהודה על תוציא שם רע... 

גדולי תלמידיו אומרים אחרת ממך...

הרב דוב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב ישראל אריאל. 

והמשמש שלו...

ומה נעשה?!נער גבעות מצוי

הרצי"ה קובע פעמיים מפורשות ב'לנתיבות ישראל' כי העלייה אסורה לחלוטין ואף מפרט שם, וכן בשיחות ליום ירושלים ואף אומר בשם אביו שאסור.

 

ותלמידיו המובהקים אוסרים בשמו. הרא"א שפירא, הרש"ח אבינר, הרצ"י טאו, וכן עוד רבים ועיין 'ממקדשי תיראו 3' על שלל העדויות..

 

וגם תלמידיו לא מכחישים שהוא אסר (אלו שמתירים). הם סוברים שהוא היה משנה דעתו.

לא נכון.המקדש השלישי בדרך

תלמידיו המובהקים אומרים שמתיר. 

הרב ליאור והרב אריאל ישבו עם הרב טאו באותו ספסל במרכז הרב... 

נא לא לזלזל בתלמידי חכמים.

 

אומרים ששמעו מפורשות על דין כיבוש, והוא עלה עצמו לאחר מלחמת ששת הימים.

העלייה המפורסמת של הרצי"הנער גבעות מצוי

כבר נדחתהה אלף פעמים והמוציא עליו הראייה, במיוחד שישנה הקלטה בה הרצי"ה בעצמו מספר על העלייה ומספר שהכל נעשה היפך רצונו ובלי ידיעתו, והוא נבהל ואף רצה לברוח מההר.

החיילים שהיו שם בעצמם ושמעו מה אמר בעצמו שם אומרים אחרת...המקדש השלישי בדרך

ושמעתי את הסיפור המלא יד ראשונה מהחייל שהיה שם ושמע.

הרצי"ה נאמן עליי יותר מהחיילים..נער גבעות מצוי


החייל זה הרב ישראל אריאל. שלא חשוד בשקרים...המקדש השלישי בדרך

חוץ מזה, ונגיד שלשיטתך הרצי"ה אוסר. 

בסדר.

יש רבנים אחרים גדו"י שהתירו. 

 

לא חשודנער גבעות מצוי

אבל הרב ישראל אריאל מודה במקום אחר שהרצי"ה אסר, ושמעתי מפיו  (לא בדיוק, מקור שני) בלשון הזו בערך "והרצי"ה עם שאר הרבנים עולים כמו אומרים לכבוש" משהו בסגנון, קיצור, שהוא מפרש ע"פ ראות עיניו.

 

וחוץ מזה, גם אם הרב ישראל אריאל יישבע על כך, מה נעשה שהרצי"ה כתב מפורש שאסור?

מקור שני זה חארטה.המקדש השלישי בדרךאחרונה

ישבתי אצלו בבית ושמעתי עדות ממנו. 

ומהרב יוסף בדיחי. משמשו האישי של הרצי"ה.

 

וגם אם אתה או רבותיך סוברים שהוא אסר. 

ישנם עוד דעות הלכתיות אחרות. 

ומה אעשה ש'שקרים' אלו 'המציאו' הראי"ה והרצי"ה?נער גבעות מצוי

הזלזול מדבריך יוצא דופן.. לא כל מי שמברר את הסוגיה מיד מסיק שצריך לעלות (ואולי הוא טועה), העובדה שהגדולים אומרים שלא (ואני מקווה שאתה לא מההזויים האלו שטוענים שהם לא יודעים/ביררו את הסוגיה).

 

אדרבה, תסביר את התשובות, אולי תכתוב השגה על יביע אומר, או על שיחות הרצי"ה כי מצאת חידוש בסוגיה שהרצי"ה לא ידע..

ביררתי את הסוגיה. כן.המקדש השלישי בדרך

וחלק מהמטה של תנועות המקדש. 

 

אני מוכן לקבל שיש כאלה שמתירים לא לעלות. בסדר. ויש כאלה שהולכים על פי רבותיהם.

אבל תקבלו את זה שיש רבנים גדו"י שחולקים על זה ואומרים כן לעלות. 

 

די להרבות בשנאת ישראל... ועוד הרבה לאוים... 

 

 

הנה מה שאני אומר גםמבשר שלום
אז תברר את סוגיית הוכח תוכיח..נער גבעות מצוי

אין הכוונה ב'אהבת ישראל' שיש לקבל כל דעה שבעולם. אפילו אם מאוד קשה. ולא חושדים בראי"ה וברצי"ה באהבת ישראל, והם אסרו ויצאו בתוקף נגד העלייה. לא נוותר על עלייה בגלל 'אהבת ישראל' מזוייפת, אדרבה, מאהבת ישראל נימנע עלייה.

 

וקשה טומאת מקדש וכו'..

נכון...המקדש השלישי בדרך

בראי"ה וברצי"ה לא.

 

אבל יש רבנים היום שכן. 

פוסקים לא ללמוד חברותא עם מי שעולה להר, לא מדברים איתו. 

זה בהחלט מוביל להרבה פגיעה באהבת ישראל.

 

כל מי שמצטט את הרב אבינר, מסתמא מעוות..נער גבעות מצוי

הרב אבינר מדבר רק (אלף פעמים רק) על חברותא, הוא מחלק בתשובתו (הארוכה אגב) בין חברותא לכל דבר אחר בעולם. הוא לא קרא לשום שנאת ישראל, ולא יוצא זאת מדבריו, ורק המרפרף ימצא זאת..

 

אגב, אני משתדל להבין את סברתו, ולא מרגיש שום פגיעה באהבת ישראל.

ה"רק" חברותא הזה גורם להרבה שנאת ישראל.המקדש השלישי בדרך

הוא לא קרא לזה. בעקיפין זה מה שיצא.

 

כשהרב טאו לא אומר שלום לרב אריאל אחרי שהרב אריאל אמר לו שלום עליכם.

כשהוא לא מוכן לברך ולדבר עם מי שעולה להר

כשהוא לא מוכן לתת שיעור אם יש בקהל משהו שעלה להר...

 

והפסיקה הזו מובילה לפסיקה הזויה של הרב אבינר.

הוא כתב שבהר הבית יש ריחוק מהשכינה כי השכינה לא זזה מהכותל המערבי.

 

שזו הפסיקה הכי הזויה שהוא היה יכול להמציא.

אני מצליח להבין את סברותיהם..נער גבעות מצוי

ואין בזה שום שייכות לפילוג. אם הרצ"י טאו רואה צורך לנדות (נידוי פרטי) מבחינתו ת"ח שלסברתו הוא מחריב את עם ישראל - אין קושיה. 

 

לשבר את האוזן, כמו לצפות ממנו לכבד מישהו שגורם לערעור הרבנות הראשית / לפגיעה בכשרות / לחילול שבת..

ודאי שיש בזה פילוג.המקדש השלישי בדרך

הפילוג קורה מול העיניים שלנו. 

נידוי על פסיקת הלכה שונה ממנו?! ה' ישמור...

ועוד כשיש רבנים טובים וגדולים שחולקים עליו... גוואלד!!!

חוץ מזה שזה לא נידוי פרטי. זה נידוי לעשרות אלפי אנשים, וכל הזמן מצטרפים אנשים למעגל הזה...

 

 

איפה הפילוג?!נער גבעות מצוי

מי אמר על מי "מפקיר את הר הבית"?! מי אמר על מי "חותם את הגולל על אפשרות לבניין המקדש"?! הלזה לא ייקרא פילוג?! האם לצאת מול רוב מוחץ של גדולי הדור זה לא פילוג?

 

נידוי על פסיקת הלכה - כן, לפעמים מנדים, ע"ע צהר.

 

ומי שמצטרף למעגל - א. מי שהולכים ע"פ רבותיהם, 10%

                              ב. אברכים מתנשאים ש'בדקו' והכריעו בנושא 40%

                              ג. אנשים שנשטפו בלחץ חברתי וכדו' 50%

עובדות מהשטח...

וואי וואי,המקדש השלישי בדרך

מי שאומר על מקום המקדש שהוא מרוחק מהשכינה, כי השכינה נמצאת בכותל. זה בהחלט סותם את הגולל על האפשרות לבניין המקדש. 

אבל זה לא פילוג. 

 

להטיח אמרות אפשר. לא כדאי בכלל כי זה לא עוזר בכלום. 

אבל לנדות ככה- אין דברים כאלה 

יש עוד מחלוקות. 

וזה מחלוקת שלא גובלת באפיקורסות. ח"ו. מחלוקת הלכתית לגיטימית. גדו"י אחרים משלך אומרים אחרת.

 

לגבי הניתוח שלך בסוף? 

כולו שקר. 

אתה לא יכול הביא עובדות מהשטח-כי אתה לא שם.

 

 

אתה רוצה שאני יתחיל ללכלך על הקבוצת מסיטים נגד?אוהב אותך ה

מכיר את אירגון מורא מיקדש?

האלו שמוציאים דברים מהקשרם

מכיר?

אלו שמבאים חצאי קטעים כדי שלא יהיה לעם ישראל קשר להר הבית

לא זוכר איזה מאמר היה.והביאו רק חצי מהמכתב כי החצי השני לא היה מתאים לדעה שלהם

מכיר ?

מי אתה שתחליט אם לתלמידי הרב צבי יהודה מותר או אסור

הרב דב ליאור מכיר?הוא תלמיד מספיק של הרב צבי יהודה שתבא ותגיד עליו משהו

הוא תלמיד מובהק ועולה

אז בבקשה תפסיק עם הדברים האלו

אתה יכול למאר את דעתך וזהו 

יש רבנים בישביל זה

לא רוצה שתתחיל ללכלך, הכרתי מספיק אנשים כמוך.. "אוהבי ד' "נער גבעות מצוי


מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך