אני תוהה לעצמימילי דשטותא

מה פשרן של גרבי ניילון שקופות..

למה זה צנוע יותר?

תודה מראש

תוהה איתך ביחדשני.


כיף! (מלשון כפיים.. לא מלשון לכייף)מילי דשטותא


וואי טאטע אין לי מושג,להיות בשמחה!!!

את לא מבינה כמה אני חושבת על זה, זה מטריף אותי!

אני לא חושבת שמצאי את התשובה כאןשני.

כי זה לא קהל היעד

תחפשי במקומות שנוהגים כך

אולי תמצאי תשובה שתניח לך את הדעת, ואולי לא

 

למה? נראלי יש כאן כמה שהולכות עם כאלהמילי דשטותא

ואם לא אז בכללי בציבור שלנו כן קיימות כאלה.

לפחות בשכבה שלי..

ממ מעניין. אז את יכולה לנסות לברר איתן את הענייןשני.

אבל מעניין אם יש חשיבה מעמיקה מאחורי זה

 

בכל מקרה כמו שאמרו פה, כדי לבדוק אם רב, אם זה מעוגן בהלכה

ואז אולי תמצאי תשובה

 

אני הולכת.. ולי אבא שלי אמר לי שזה א.א"י השלמהה

החמרה.

ב. זה לא בדיוק הרגל שלך זה בצבע.. אבל עדיין לא כ"כ הבנתיקורץ

יש דברים שעושים גם אם לא מבינים..

תלוי איזהרגע שלם

אני לא סגורה על זה אבל 40 דינר זה האידיאל,

פשוט זה לא מראה את הצבע האמיתי של הרגל,

ויש חלק מהפוסקים שאומרים שצריך גרב אטומה לגמרי..

כל זה לעניות דעתי הדלה מאוד

בכל אופן עדיף להתייעץ עם תלמיד חכם...רגע שלם


אני מכירה כמה שהולכות עם גרביים, שאם לא הייתימילי דשטותא

יודעת שהם מקפידות על גרביים- לא הייתי יודעת שיש להם בכלל מרוב שלא רואים..

לכן צריך עובי מסויים, שצבע הרגל המקורי לא יזוההרגע שלם

כמובן תלוי במנהג המקום וכולי

אחותי יש גרבים שנראות הרגליים שלך.. גמאני לאמבינה תקטעארץ ישראל בנשמה


אזמה זה עדיין נותן הרגשה למי שרואה אותך שזה הרגל..אוהבתותך ה'!


אבל גם לי שאני הולכת עם גרבים גם אם לא רואיםא"י השלמההאחרונה

לי עצמי זה נותן יותר הרגשה זה משו פנימי כזה..

וזה כאילו להחמיר כי תכלס אני הולכת או עם מקסי או קצת יותר מ3\4 אז..

זה לא. זה פשוט מחמם.עברי אנכי

איזה גרב צריך?

תשאלי כבר את הרב שלך וכו וכו וכו

אני הולכת עם חצאיות מקסי פשוט ואני לא מקפידה על גרביים..סתםמילי דשטותא

לא מבינה את אלה שכן מקפידות והולכות עם שקופות..

(מי שהולכת לא עם שקופות, אז אני כן מבינה אותה, ואשרייה באמת!! פשוט לא רואה את עצמי מחמירה בזה, לפחות לא בשלב הזה של חיי. מי יודע מה יהיה בעתידחושב)

 

*בקשר לזה שאני עם חצאיות מקסי, אז אני רק מתחילה להקפיד מה שאומר שכרגע יש לי רק שלוש חצאיות יום חול כאלה ועוד תחתית לשבת שלא מתאימה כמעט עם שמלות.. בעזרת ה' אני צריכה לעשות קניות..

(החצאיות שלי בכל מקרה לא יעברו ת10 סנטימטר מתחת לברך..)

אתה בטוח? חימום בקיץ? מילי דשטותא


אני גם לא מבינה, אבל אני כן הולכת עם גרביים כאלו...כפכף פוזל


אני הולכת לפעמים עם 20 דנייר ולפעמים עם 40כפכף פוזל

אבל לפי הפסק של וועד רבני לב"ד זה 20 והרב ביישוב שלנו (שהוא גם מהוועד) אמר שעדיף עם 40

זאת תהיית חייReminder

איך שאני רואה אתזה- זה פשוט רק מהקטע של השתייכות... לדעתי זה בכלל לא יותר צנוע מבלי גרבים (אני מתכוונת לכאלו שהולכות עם 10 15 דניר). אם מישהי היא חרדית אבל יותר מודרנית אז היא לא תלך בלי גרביים כי היא רוצה להשתייך לקבוצה שלה אבל מצד שני היא לא רוצה לשים גרביים עבות או  ו אטומות אז היא תשים גרביים שקופות וככה זה גם לא ממש יראה גרביים וגם היא עדיין משתייכת למגזר שהיא רוצה.... ככה אני רואה את זה ואני הכי אשמח בעולם לשמוע אם יש לדבר הזה מקור ( אצלנו בתיכון חייב לבוא עם גרביים וכולן הולכות עם ממש שקופות באמת שאני לא רואה בזה קטע)

יש נשים שהולכות עם הגרביים האלו כי -כפכף פוזל

הם מוסיפות ברק לרגליים וזה גם לא קשור לחרדיות, יש גם הרבה חילוניות שהולכות עם הגרביים האלו.

 

 

נכון וזה לא קשור לצניעותReminder

היא שאלה אם זה יותר צנוע. עניתי לה מה שאני חושבת

אהה... אז גם לי לא נירא שזה יותר צנוע.....כפכף פוזל


תאמיני לי שהאנשים שאני מכירה לא עושות בשביל ברק. הם עושותמילי דשטותא

מצניעות.. 

אז הם מוזרות..כפכף פוזל


גם מי שעושה בשביל ברק מוזרה נראלי לא פחותמילי דשטותא

אבל שיעשו מה שבא להם, פשוט אני לא הייתי עושה את זה

אני גורבת גרביים כאלו לפעמים ל-כפכף פוזל

יופי ולפעמים מצניעות

ליופי- 20 דנ'

לצניעות- 40 דנ'

 

ואשרייך @שמחה260 שאת הולכת צנוע!

 

לי אישית הצניעות ממש קשה....

את גרה בסביבה ששומרת על צניעות?מילי דשטותא


מאוד!!!!כפכף פוזל


גרב שהיא פחות אטומה מגרב שעשוייה מכותנה.נפש חיה.
מידת האטימות (-כמה דנייר? 20/40/70 תלוי בפסיקה , במנהג המקום וכו' ככל שהדנייר-הצפיפות גבוהה יותר- כך הוא אטום יותר)

תלויה בכמה צפוף אורגים את החוט.
את האמתשוליינית

אני שמה אותם רק בשביל לרצות את אמא שלי

בת כמה את? דיברת על זה עם אמא?נפש חיה.
אני בת 15שוליינית

אין לי כח להתווכח איתה אז אני זורמת

זה לא להתווכחנפש חיה.
אם את זורמת וזה לא מציק לך
אני חושבת שזה טוב
אבל כדי שתרגישי שזה לא סתם מעיק
וחלילה תשנאי את המצווה ולא תהיי בטוב עם זה,
כדאי לך ללמוד על הנושא מבחינה הלכתית.

וככה למצוא את הנישה שאת יכולה להתחבר אליה.
אני יסביר לך:שוליינית

אני מצידי לא הייתי הולכת עם גרביים, ואני לא חושבת שיש עניין בלשים גרביים שקופות.

אבל וואלה אם זה מרצה את אמא שלי אז לא אכפת לי. 

אני לא יגדיר את זה כמעיק, אבל זה בהחלט מציק.

תבדקי אם את יכולה ללכת עם עקביותנפש חיה.
שזה גרביים רק עד הקרסול
מכותנה
לא מציקות
כל העניין של גרביים זה שהם יכסו עד הברךשוליינית

אצלנו מאוד מקפידים על זה

את הולכת עם חצאית עד הברך או עד הקרסול?נפש חיה.
לבי"ס עד הקרסולשוליינית

ביום יום עד הברך

לבית ספר את יכולה עקביותנפש חיה.
לבית
יש סוגי גרביים נעימות
לא ניילון. תבררי עם אמא.
..שוליינית

בבית אני הולכת יחפה. בחיים לא גרביים בתוך הבית (וחסר היה לאמא שלי אם היא הייתה אומרת לי גרביים בתוך הבית ). אני מדברת על לצאת אחה"צ.

לבי" אסור לנו עקביות.

מותר לכן גרביים קצרות לא ניילון?נפש חיה.
הבעיה העיקרית שלי היאשוליינית

כשאני צריכה לצאת אחה"צ ואני צריכה לשים גרביים. אז בקיץ אני שמה ניילון אפילו שאני לא מבינה את אמא שלי ומה ההבדל בין גרבי ניילון לבין בלי גרביים בכלל. בשתיהם רואים את הרגל

כמה דנייר את הולכת?נפש חיה.
ככל שהדנייר-הצפיפות גבוהה יותר
ככה פחות רואים את הרגל.
בגלל זה את לא רואה הבדלנפש חיה.
תתחילי ללכת עם 20.
אין הבדל בהרגשה
וזה יותר מכסה את הרגל.
וואו יש מלא הבדל בין 20 ל15Reminder

מבחינת ההרגשה..  זה ממש שונה

הכל בראש.נפש חיה.
אני מכירה ומדברת מנסיון.
כנל אניReminder

באמת שאני מרגישה הבדל

אולי זה בראש אם את אומרת

עברתי מלא מלא עובייםנפש חיה.
גמאניReminder


עכשיו אני בלי כלוםReminder

ביומיום, בתיכון חיייבת 10 15

אני יודעתשוליינית

אבל זה לא שיש לי עניין ללכת עם כמה שיותר צנוע (ויותר מזה...) . אם את אמא שלי מספק 15 אז אני הולת עם 15

בעיניי לרצות את האחרים זה לא טוב.נפש חיה.
כשתלמדי על הצניעות כערך
אולי תתחילי לרצות דברים מעצמך ולא כדי לעשות שיהיו מרוצים ממך.
וזה שייך לכל תחום בחיים.
אם כבר מדברים על גרבים- שאלה!ארץ ישראל בנשמה

מה הקטע שיש בנים ששמים סנדלים עם גרבים. יש עניין?

אני מכירה כמה שהולכים עם שורש וגרבים נגיד.. 

מסקרן אותי לדעת אם יש עניין שעומד מאחורי זה

סתם בגלל צניעות או נוחות. . אין איסור ללכת בלי גרביים לגבריםנפש חיה.
יש עניין שאסור להתפלל/לברך כשרואים את האצבעות ברגליים אז הםאושרר=)
לא יכסו עכשיו תרגליים לפני כל שלוק של מים אז הם פשוט הולכים עם זה כל היום..זה מה שהבנתי
אבא שלי אמר גם ש-כפכף פוזל

מתי שמברכים צריך לכסות את המרפקים והברכיים.

 

(אז תמיד שהוא אומר קריאת שמע הוא מכסה את המרפקים שלו מתחת לציצית)

זה לא צנוע יותר.אוהבתותך ה'!


אנירוקדת בגשם
הולכת עם גרביים שחורות אטומות 70, אז אני מבקשת שלים לב להבדל...
יש שתי סוגים של גרביים שקופות: רגילות ואטומות.
רגילות בדרכ מ40 זה המינימום, מתחת זה לא באמת גרב אלא ליופי...אטומות כדאי גם 40 אבל זה הרבה יןרצ אטןפ...
אני הולכת עם גרביונים אטומות שחורות ובאמת שכמה שלא מתחתי אותו, הייתי צרכה פנס כדי לראות...
אני שמה גם גרבי נילון ולכן אני ממש משתדלת שלא יהיה בצבע עורמשיח!!!

שלי ומעל 40 דנייר..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך