בואו נפתח דיון, מעמד האישה.עברי אנכי

אני מסכים פה עם כל מילה.

אולי הייתי מוסיף. אבל זה מדהים בעיני.

 

אם יש מישהו חולק - בכבוד

 

איזה ספר זה? תביא מקור!נפש חיה.
לאזוכר את השם שלו. בלנד אחפש כשאוכל.עברי אנכי


וואיי איזה יופירגע שלם

ממש ממש התחברתי!!

איזה ספר?שני.


עכשיו רק נשארסביון
לייצר גברים משוחררים מהצורך האוילי להוכיח ש"אני גבר"
היי. דש! מהמצב?נפש חיה.
זה נשמע מאוד נחמד בתאוריהReminder

אבל לצערי הרב בהרבה מגזרים מסוימים בתוך הציבור הדתי שעליו היא דיברה הנשים הם אלו שעובדות! הנורמה היא שהגבר לומד והאישה עובדת! וכמובן גם מטפלת בילדים ובבית כי היא לא תפריע ללימוד של הגבר בבקשות עזרה כלשהם חס וחלילה... אם מסתכלים על זה ככה- אז להפך לאישה החילונית יותר טוב...(לפי מה שמשתמע ממה שכתוב פה) לה יש משכורת שלה וגם משכורת של בעלה ברוב המקרים וכך רמת החיים שלה יותר גבוהה והיא יכולה לקבל עזרה בתחומים כמו ניקיון שאישה חרדית עם משכורת אחת (שלה) לא יכולה להרשות לעצמה.. כמו כן לה יש פחות ילדים משהו כמו 3 לעומת 7 של החרדית (לא סגורה על זה אבל בכל מקרה הפערים עצומים), ככה שהיא צריכה לטפל בפחות ילדים.. אני מכירה הרבה סוגים של משפחות אבל משפחות שבהם האם היא עקרת בית והבעל עובד כמעט ולא יצא לי להכיר.. מה שכתוב פה מתאר את החיים הורודים של האישה הדתיה וקצת שוכח שגם לה בסופו של דבר יש קרירה..  אני ממש מסכימה איתה בנקודה הזאת שנכון באמת הבית החינוך המשפחה יותר חשובים מהקרירה אבל לדעתי היא לא יכולה להביא את האישה הדתית כדוגמא. להפך, לאישה הדתיה כיום  יש בדיוק את האתגרים של האישה החילונית הממוצעות רק בהכפלתם פי כמה. ככה אני רואה את זה, ואני יודעת שבסופו של דבר ככה החיים שלי הולכים להראות פלוס מינוס אז לכן אני מדברת. אולי לא הבנתי נכון את מה שהיא אמרה כולם חוץ ממני מסכימים לזה.. גם יכול להיות 

תראי,עברי אנכי

לאורך כל הדורות המוסכמות הייתה גבר עובד אישה בבית.

בכל מקום.

וזה היה צודק.

למעט משפחות של רבנים שגם הבעל לא עבד והציבור פרנס אותו (וזה גם כן מתקופה מסויימת. בזמן הגמרא הם היו ככ גדולים שגם עבדו וגם היו כאלה קדושים)

 

כיום, גם האישה עובדת. ובית נורמלי זה זוג עובד. (האישה גםכן.. אבל לא איזה מנכלית..)

משפחות שהגבר לומד והאישה עובדת, הן מיוחדות

מעבר. בונוס.

הנורמה היא שגם הבעל עובד.

כל מה שכתבת נכוןReminder

אבל זה לא קשור בכלל לחברה הדתית אני אפרט על זה יותר מאוחר כשאני אוכל

עקרונית את אומרת דברים נכונים אבל טועה במשהו אחד בסיסינפש חיה.
העיקרון הוא שהאישה לקחה על עצמה לעבוד בלי קשר לפמיניזם בכלל.
אלא מרצונה החופשי לקחה על עצמה את חובת הבעל כלפיה,
בשביל שהוא יוכל להגות בתורה.
לכן היא מקבלת גם שכר. בגלל ששולחת אותו לבית המדרש.

אבל זה לא דבר שהוא לכתחילא בכלל בכלל.
חובת הבעל היא לפרנס את אשתו ומשפחתו.
אוקיReminder

אם היה מדובר באמת בבחירה- זה באמת היה משהו גדול. לצערי כיום המצב לא ככה. בכלל לא. 

אני רגע אצטט ממה שעברי אנכי כתב- זה מתקשר גם לפה 

"משפחות שהגבר לומד והאישה עובדת, הן מיוחדות

מעבר. בונוס."                                                                                                                                                        אז זהו שזה לא בדיוק ככה, כיום רוב האנשים שמתנהגים בצורת חיים הזאת לא עושים זאת מתוך בחירה אלא מפני שכולם ככה עושים. ולכן, זה לא מיוחד מפני שהם עושים את זה כי כולם עושים ככה בסביבה שלהם והם לא רוצים להיות חריגים.        ולכן גם אם יש אחד(ויש הרבה כאלה) שלא מתאים לו ללמוד כל היום ויש אחת (ויש הרבה כאלה) שלא מתאים לה לשבת בבית כל היום, הם עדיין יעשו אתזה לא מבחירה ולא מרצון אלא כי ככה כולם עושים. וזה לא מיוחד לדעתי. מה שכן מיוחד זה כאלה שבאים ממקום שנותן בחירה בדברים האלו או ממקום שאף אחד לא עושה ככה, ומדובר באנשים שמודעים להשלכות של הצעד הזה (לימוד של הגבר ללא פרנסה מצידו) ולא עושים את זה מתוך התלהבות רגעית, כן. לדעתי זה מיוחד. אבל- רוב האנשים שהגבר לומד והאישה עובדת אצלם, עשו את זה בגלל שזה המגזר שאליו הם משתייכים ורק מועטים מהקבוצה הזאת שייכים לקטגוריה השניה ולכן בדרכ זה לא משהו גדול לדעתי אבל מה זה משנה.  זה לא קשור פה לכתבה! להפך זה מוכיח אחרת.. זה לא משנה אם זה מפמניזם או לא.. בסופו של דבר שתיהן עושות את זה ולכן זה לא קשור לחברה הדתית בכלל זה קשור לאורח מסוים של חיים. הכתבה הזו מנסה להציג שהנשים הדתיות הם משוחררות, מגשימות את עצמן יותר, משקיעות בגידול הילדים ובחינוך המשפחה בשונה מהנשים החילוניות שעסוקות ברדיפה אינסופית אחר הקרירה שלהן. ונחשבות כמוצלחות רק אם הן עומדות בקרטריונים הנל. ניסיתי להסביר שגם אצל חרדיות זה בדיוק ככה (וכמובן שאצל רוב משמעותי מהדתיות). ונכון, הנורמה היא שהגבר עובד. מאחר ובכתבה מדובר בשונות בין החברה הדתית והחילונית, ניסיתי לחשוב על איזה סוג של אישה הם יכולים לדבר כאן.. אישה דתית שאינה חרדית ברוב המקרים תתנהג כמו אישה חילונית מבחינת הקרירה.. (יש יוצאות דופן אני מדברת על הרוב), ולכן אני חשבתי שכותבת הכתבה מתכוונת לסוג השמור יותר מבחינה דתית שלו מאופין סוג דומה של חיים כמו שתיארה, ובחברה הזאת הגבר לא עובד ברוב המקרים, אבל מה שכן בשנים האחרונות האישה יותר ויותר עובדת ולכן זה פספס את הנקודה. אם הם היו מצייגים את זה בצורה כזאת שלאישה החרדית יש חיים מאתגרים יותר אך שכר וסיפוק בצידם הייתי מקבלת. הם הציגו את זה בתור כך  שהאישה החרדית היא בעלת חיים קלים וחופשיים יותר מה שלא נכון כלל וכלל.

אני ממש מקווה שהצלחתי להסביר את עצמיReminder


תהיי בריאה כתבת מגילה נפש חיה.
לא קראתי הכל


שוב
הכל זה לפי הכח של האישה.

לא בונים משפחה ומתנהלים כי ככה כולם עושים
זו טעות לחיות כך

מדברים על מה מתאים ומה לו


ומתנהלים בנחת
לפי הכח והיכולת.
נכון.. קשה לי להביע את עצמיReminder

אני חייבת להביא דוגמאות ובסוף יוצאת מגילהצוחק (גם יש לי מח מוזר קשה לאנשים להבין אותי)

נכון שזו טעות לחיות כך, מה לעשות שרוב האנשים שחיים בדרך חיים הזאת חיים בטעות.. ו

צריך להתנהל בנחת מסכימה עם זה לגמרי. הלוואי שכולם היו עם ראיה כמוך בתחומים האלו. לצערי זה לא ככה. לא קל לרוב הנשים האלו. זהו. ועוד משהו (והנה מתחילה עוד מגילהצוחק) את כתבת שהאישה לקחה על עצמה את התפקידים של הגבר. למה? הגבר היום הוא כזה מסכן שצריך לסייע לו וכל הדברים האלו? אני ממש לא מסכימה עם זה. ממש לא. אולי נשים מסכימות לזה אבל זה מאוד מאוד קשה. לחיות ככה. אני לא חושבת שמישהו צריך לקחת את התפקיד של השני. זה מתנגש עם המציאות הנפלאה שהיא תיארה שם! (בעמוד הזה) היא כתבה שלגבר צריכים להיות תפקידים משלהם ולאישה תפקידים משלה. פתאום את באה ואומרת הי- האישה לקחה על עצמה את התפקיד של הגבר! בלבלה את חלוקת התפקידים! פחות מסתדר לי. את פשוט כותבת בדיוק נגד מה שכתוב למעלה... 

קשה לי לקרא אותך כרגע. תתפנקי על אנטר. תעשי רווחים.נפש חיה.
מצטערת באמתReminder

דווקא הפעם כתבתי פחות

לא משכנע... זה ארוך ברמות.נפש חיה.
מקסימום אל תקראיReminder

זאת לא תגובה מענינת במיוחד

פשוט אני לא הרבה כותבת פה ופעם כתבתי תגובה ועשיתי אנטר וזה ישר שלח בלי שגמרתי

מאז אני מפחדת

אז אני למטה על חלק מהדברים שכתבתReminder

אני אוסיף בקצרה- נכון. ברוב הדורות החלוקה התנהלה כפי שתיארת אבל- ללא קשר בכלל ליהדות ולדת. ככה העולם התנהל, לנשים היה מעמד מסוים שכלל דברים מסוימים, בלי קשר אם אתה יהודי או לא. אם זה צודק- לדעתך כן. לדעתי תלוי למי. זה צודק ברעיון אולי אבל זה לא צודק בכך שאז אסרו על הנשים לעבוד בכלל ובפרט בעבודות מסוימות מה שלא נכון לדעתי אבל לא חשוב.  כמו כן- רב זה סוג של עבודה... זה תפקיד ציבורי ולכן הציבור פרנס אותו. ובקשר לשאר הדברים שכתבת הגבתי למטה. בקיצור מה שניסיתי להסביר- שזו כבה נורא מענינית, מה שכתבת גם נכון בלי קשר לדת. זה יכול להיות תיאור של דרך חיים מענינת, ואולי נכונה אבל לא תיאור של דרך בחיים של האישה התית בימנו. זה לא . 

לא יודעת אם שרשרתי נכוןReminder
וואי תקישיביעברי אנכי

חשבתי לכתוב לך בעצמי

אבל זה מגילה

אני בספק אם יש בכלל ככ הרבה מה לומר על הנושא הזה .

סתם. אני צוחק.

 

בגדול את אומרת לחץ חברתי

אז זה לחץ חברתי לא נכון

זה היה הוראת שעה כי פשוט לא היה גדולי דור, אז ככה החוזן איש הורה

כולם לישיבות

 

ומה שקרה זה שמי לא מסוגל ללמוד כל היום, ויש המון כאלה נוצר להם שם רע

ושוב,

זה גם כן לא בא מפמינזם

אלא בכלל

מאנטי פמינזם שכל אחד מבין את הפקידד שלו

לא הבנתי את ה3 שורות אחרונותReminder


זה לא מגיע ממקום פמינסטי.עברי אנכי

להפך.

ממקום שכל אחד עם התפקידים שלו

מה לא מגיע ממקום פמינסטי?Reminder


זה שרק האיששה עובדת.עברי אנכי


אההReminder

זה ברור שלא מגיע ממקור פמניסטי 

הקטע של פמניזם זה שיוויון ולכן מצב בו רק האישה העובדת הוא לא כזה שיוויון

אבל אני חושבת שזה סותר את מה שכתוב בדף שהבאת...

לא. בדף היא סותרת את הקטע שנשים משוות עצמן לגברים.עברי אנכי


לא. בדף היא כותבת שנשים לא צריכות לקחת על עצמןReminder

תפקידים של גברים.

ומצב שהאישה עובדת והגבר לא, זה גם האישה לוקחת על עצמה תפקיד של גבר וגם הגבר לא עושה את התפקיד שלו

 

בימנו גם תקפיד של אישה זה לעבוד.,עברי אנכי


והיא כתבה שזה לא נכון...Reminder

היא כתבה שזה בעקרון תפקיד של גבר.. וזה לא נכון שנשים עובדות כי להן יש תפקידים אחרים

לא להיות מנכלית של אניודע מה.עברי אנכי

אבל עבודה מינימלית?

 

99% מהנשים היום בעולם עובדות.

זה נורמה.

 

אמנם לא צריכות כמו גברים. אבל כן.

אבל היא מדברת על לחזור אל הבית!Reminder

שזה אומר לטפל בילדים ובבית ולא לעבוד

ואישה שמפרנסת יחידה בבית לא יכולה להסתפק בעבודה מינימלית

 

 

משפחות שבהן הבעל אברך זה משפחות מיוחדות וחזקותעברי אנכי

שזה דורש משני הזוג להיות אלופיםםםם.

לא אמרתי שהם לא אלופיםReminder

אבל זה סותר את מה שהיא כתבה

זה דור מהאישה להיות אלופה

בעיני גבר יותר אלוף אם הוא מספיק גם ללמוד גם לעבוד

בסדרעברי אנכי

אבל גבר שרק לומד זה הרבה יותר לימוד...

אין מה להשוות.

 

והוא מוכן לחיות בלי פרנסה גדולה מידי בשביל התורה וכו וכו.

יפהReminder

 בחיים לא למדתי גמרא אבל אני חושבת שללמוד יותר נחמד מלעבוד

בהרבה

גם הוא מוותר ברור אבל האישה יותר מוותרת פה לדעתי 

הממ.. את מסוגלת להושיב את עצמך 12 שעות ביום ללמוד?עברי אנכי

אני מניח שלא.

זה הקרבה פסיכית.

לא לשבת לצחוק אלא ללכת לסדר בוקר..

לקום מוקדם. לישון מאוחר..

 

אם את חושבת שהאישה מוותרת יותר את טועה.

 

הם מוותרים ביחד אותו דבר.

 

ואין לך מושג מה זה..

זה לא אותו דברOutdoor light

זה פשוט לא

. אני לא מאמין שיש אברכים שלומדים 12 שעות ביום ברציפות, טיפה פרופורציות

 

בן אדם שעובד, באמת מתעייף, מת, עושה משהו קשה 

גם ההקרבה הזאת היא 'הקרבה' אבל היא לא כמו להיות איזה לוידע מה מזכירה של רופא

אין לך טיפה של הנאה, של כיף של סיפוק חוץ מזה שמילאת מזכירות, זה ממש קשה!

 

ללמוד גמרא, יש פה סיפוק, יש פה הנאה של לימוד

אני לא חושב שיש מישהו שהולך ללמוד גמרא ומקריב את עצמו

מי הולך ללמוד גמרא כשהוא סובל מזה?!

 

-

ניסיתי לבטא את עצמי כמה שיותר טוב, אם לא הלך והמילים לא היו כתובות נכון

מתנצל מראש.

במשפט אחדסביון
מי הולך לעבוד כשהוא סובל מזה?
70% אוכלוסיה בערך?פסידונית


זה לא סבל, אבל גם לא הנאה....כפכף פוזל

לא יודעת איך להגיד את זה , אנשים שסובלים זה אולי 10% 

הייתי מהמרת על 25% אבל אא לדעתפסידונית


לא נראה ליסביון
הרבה אנשים אוהבים להתלונן על העבודה שלהם, אבל תכל'ס הם די נהנים בה. אנשים לא עובדים כל החיים בדבר שהם סובלים ממנו (אולי זמנית כן, עבודות סטודנטים וכאלה)
אני חושבת שכןפסידונית

אבל אין באמת דרך לבדוק את זה

תיאורטית ישסביון
אבל לא נראה לי שלמישהו יש כוח
כן, תיכננתי לכתוב את זהפסידונית

אבל לא היה לי כוח

(סיפור אמיתי!)פסידונית


יש דרך לבדוק אם זה סיפור אמיתי?סביון
זה תלוי בכמה אתה סומך עליי :/פסידונית


היית אמורה לזרום ולהתחיל את המעגל מחדש!סביון
יבשנית. בטח לא היה לך כוח
רק שבמקרה הזה זה לא נכוןפסידונית


אוףסביוןאחרונה
אם זה היה משהו שאני אוהבתReminder

אז למה לא.

אבל תחשוב על לעבוד 12 שעות.. או אפילו רק 10 בהייטק או משהו כזה, מאמץ את המח הרבה יותר.

נשמע לי קשה בהרבה

אין לי מושג מה זה - יכול להיות, מקבלת אתזה

אבל תחשוב מה זה לעבוד 9 שעות

ואחכ לחזור הביתה לנקות לבשל לסדר לטפל בילדים, 

לקחת את כל הפרנסה על עצמך

נשמע לי יותר קשה

זכותך לחשוב אחרת אבל אתה לא יכול להגיד לי שאני טועה, כל אחד והגישה שלו

 

 

אני חושבת....כפכף פוזל

שגם הבעל ו גם האישה צריכים לעבוד

שהבעל יקבע עיתים לתורה

והאישה אולי תעבוד פחות, שתעבוד ככל יכולתה

מישהי אחת אמרה: העבודה האמיתית והכי קשה זה הבית 0ואת כל מה שהוא כולל:ילדים, כביסות, כלים...)

גמאני חושבת ככהReminder

אם יש כאלה שרוצים להתנהג אחרת- שיהנו. כשמדובר אבל בנורמה אצל חלק מהאנשים זה לא טוב.

זה נכוןעברי אנכי

כי ככה משפחה נורמלית הייתה. ותמיד תהיה.

 

ה"בונוס" זה שהבעל לומד.

זה מאמץ אדדיייררררר של שני בני הזוג למען מטרה ששניהם מאמינים בה.

 

מי שעושה את זה - אשריו!

מי שלא עושה את זה - זה אומר עליו שהוא כמו כל עם ישראל במשך כל הדורות.. וברור שאשריו..

רגע אתה מדבר על זהReminder

שהבעל עובד וכבונוס גם לומד, או שהבעל רק לומד?

 

רק לומד. זה הבונוס.עברי אנכי

איך אפשר להגיד שהלימוד עם העבודה הוא בונוס?!?!?!?!?!!?!?

 

איך אפשר בלי זה?!?!

מה אנחנו?!?!

 

בלי התורה.

 

.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך