איך זה שגוי יכול להפוך ליהודידשא סינטטי

אבל יהודי ש(רח"ל) רוצה להתנצר\להתאסלם לא יכול?

 

 

 

הסבר:

 

גר שמתגייר-נחשב כיהודי לכל דבר, אבל יהודי שמתאסלם\מתנצר-תמיד יחשב כיהודי (אפילו רק אם יחשוב לעשות תשובה-מקבלים אותו מייד)? 

כי יהודי נשאר יהודי תמידמילי דשטותא

גם אם ינסה ח"ו לא להיות כזה..

ואני ינסה להסביר- 

כדי כביכול להתנצר או להתאסלם אתה צריך לעבור ת'טקס לפי הדת של אותה דת..

בתור יהודים אנחנו לא מאמינים לדת שלהם ולכן מה שתעשה לפי הדת הזאת הוא לא בעל משמעות..

 

חוץ מיזה

גוי שעובר טקס יהודי כשר לפי ההלכה בליווי רבנים עושה את זה על פי הדת שלנו ולכן הוא חלק מאיתנו..

 

מקווה שהייתי ברורה

 

***כל זה רק לדעתי.. לא לקחתי את זה משום מקור מוסמך או משו.. פשוט ככה אני חושבת

 

 

כן, אבל כלפינו הטקסים 'שם' לא בעלי משמעותדשא סינטטי

אבל בשבילם כן!!!

 

 

אז איך זה יכול להיות-זה כמו שהם יגידו בדיוק הפוך....

פסדר. גם בשבילם ה' עזב אותנו ובשבילנו זה בדיוק ההפך.מילי דשטותא

את מאמינה להם?

 

זה כבר תלוי במה את מאמינה..מילי דשטותא


את יודעת שאפשר להגיד את זהלהיות בשמחה!!!

על כל דבר, גם הנוצרים חושבים שהתורה שלהם היא נכונה ואמיתית אבל אנחנו מאמינים שהתורה שלנו היא הנכונה והאמיתית (שזה באמת ככה!!!), זה תלוי במה את מאמינה.

אני חושבת שזה כמו לימוד זכות על יהודי שהיה צריך לקבל עונש מוות בימים של הסנהדרין,

בימים האלה שהיה מגיע ליהודי עונש כזה היו צריכים לעשות הכל כדי להוציא אותו זכאי ואם אחד מהסנהדרין אמר עליו איזה זכות אסור לו לחזור בו אבל אם משהו אמר משהו שהוא חובה מותר  לו לחזור בו

 

מקווה שהסברתי את עצמי טוב

זה בדיוק מה שאני התכוונתימילי דשטותא


אמרתי לשניהלהיות בשמחה!!!


נגעת כאן בנקודה מהותית מאוד....והוא ישמיענו
ההבדל בין עם ישראל לאומות העולם הוא שעם ישראל הוא עם אחד ממש. כמו שיש גוף גדול שמחולק לאיברים- ככה זה עם ישראל.
אנחנו לא אוסף של אנשים שהתאחדו סביב מטרה משותפת, כלומר ודאי שיש לנו מטרה משותפת אבל האחדות אצלנו היא שורשית. "כל ישראל ערבים זה בזה"; "כאיש אחד בלב אחד"; "נשמה אחת בגופים מחולקים". ועוד ביטויים רבים...
ככה זה כשמדובר בעם שה' בעצמו יצר אותו (במעמד הר סיני).

לעומת זאת, הגויים הם אנשים נפרדים שהדבר היחיד שמקשר אותם זה לזה הוא המטרה. אבל מטרה אפשר להחליף כל יום...

אם יהודי היה יכול להתנתק מעם ישראל- הוא היה פוגע בשלימות של עם ישראל.
אז נכון- גם אם יהודי עובר עבירות ח"ו הוא פוגע בשלימות, אבל באיבר חולה אפשר לטפל. באיבר גדוע- כבר לא.

ואגב, יש מצבים מאוד מאוד מסויימים (וצריך זהירות ע-נ-ק-י-ת לקבוע בזה, וגדלות תורנית) שאדם מוציא עצמו מכלל ישראל.
אבל זה אדם שפוגע בעם ישראל על מנת לפגוע, מתוך ידיעה גמורה שהוא פוגע וכוונה שלימה לעשות זאת. שוב, צריך זהירות גדולה מאוד.
יש לך פה המון דרושים מוסריים על מעלת עם ישראל וכועברי אנכי

אבל בפשטות,

היהדות היא אמת, השאר לא.

 

לכן כניסה ליהדות שווה משו
כניסה לאסלאם (שהטקס כניסה הוא כלום.. כי הרי זה שקר) זה כלום

ולכן נשאר יהודי

וכן נצרות.

 

הדיון מתחיל כשהוא נקרא מומר וכו

אפשר להעיף אותך? ⁦והוא ישמיענו
למה? (מסוקרן)דשא סינטטי


תסתכלי בחתימה שלו.. סתם צחקתי והוא ישמיענו
השאלה היתה בצחוק...דשא סינטטי


אני מדברת (מרשרשת) על זהדשא סינטטי

שמומר-נשאר (ונחשב) תמיד יהודי (ושחוזר-מקבלים אותו ישר) וגר נהיה יהודי (במידה והגיור שלו כדין וכהלכה-ועשה זאת באמת!) ולא נחשב כגוי

נו כן. ו...?עברי אנכי


אז איך זה יכול להיותדשא סינטטי

שבן-אדם עובר כביכול את אותו תהליך (טבילה, המרת (החלפת) דת) אבל במקרה אחד-הטקס יחשב, ובמקרה שני לא..

זה לא קשור לזה.עברי אנכי

זה קשור לזה שאם אתה יהודי אתה יהודי וזהו.

 

הגר הוא נולד לאמא גויה

לא יהודיה

 

הרי לא כל העולם הוא מזרעו של אברהם..

 

מי שנולד לאמא יהודיה זכה

אז איך הגר נהפך ליהודי?דשא סינטטי


תהליך הגרות הוא תהליך אמיתיעברי אנכי

הרי היהדות היא דבר אמיתי.

לכן התהליך הזה הוא אמיתי

 

ואם אני פתאום ממציא דת ואומר שכל מי שקופץ 3 פעמים על רגל שמאל קשור לדת שלי

אז זהו?

הוא צריך לעבור גיור?

 

ברור שלא

זה חרטה

אוקיידשא סינטטי

יש לי עוד שאלה @עברי אנכי

 

איך מומר שעשה צרות צרורות וגדולות לעמ"י-עדיין יכול לחזור לחיק היהדות כאילו לא קרה כלום?!?!?

"שאין לך דבר שעומד בפני התשובה" (רמבם, תשובה פ"ג הי"ד)עברי אנכי


כן, אבל מבחינה רגשיתדשא סינטטי

אם ניקולס דונין למשל היה מחליט לחזור לחיק היהדות-איך היו מקבלים אותו בחזרה?

 

אם זה באמת, כן.עברי אנכי


שאלתי איך ולא אםדשא סינטטי

איך אדם שחלקו היה במעל שריפת התלמוד-מקבלים אותו כאילו לא היה כלום?!?

אאין לך דבר שעומד בפני התשובה.. כתבתיעברי אנכי


הבנתי שמקבלים אותודשא סינטטי

אבל ההתיחסות-איך היא צריכה להיות?

לא באמת יודעת. אבל ערכים בסיסיים שגדלתי עליהםמילי דשטותא

ואהבת לרעך כמוך

הוי דן כל האדם לכף זכות

וכו'..

המשנה בבא מציעא.עברי אנכי

אם היה בעל תשובה לא יאמר לו זכור מעשיך הראשונים אם הוא בן גרים לא יאמר לו זכור מעשה אבותיך שנאמר (שמות כב, כ) וגר לא תונה ולא תלחצנו:

 

 

על אותו רעיון

איך אתה כל פעם זוכר מקורות??מילי דשטותא

כל הכבוד 

אני לא זוכר בול.עברי אנכי

נניח זה,

זכרתי "זכור מעשיך הראשונים" ושזה בבא מציעא

אז כתבתי בגוגל זכור מעשיך הראשונים בבא מציעא

בום.

אה עדיין..מילי דשטותא


זה לא ביג דיל..עברי אנכי


חח בטח, בטח..מילי דשטותא


מולו-לא להזכירדשא סינטטי

אבל התחושה, שגרם סבל לא קטן (בלשון המעטה) לעמ"י...

ועשה תשובה ונמחלו לו כל עוונותיועברי אנכי


אבל הזיכרון?דשא סינטטי


את זה תגידי על כל בעל תשובה.עברי אנכי


אם אני מכירה אותו-ניחאדשא סינטטי

אבל אני מדברת על אדם-שעזב את היהדות-הפנה עורף, עשה צרות איומות, ובסוף-צריך לקבל אותו כאילו כלום לא קרה?

חזר בתשובה?!?!עברי אנכי

תאמיני לי,

שאם אחרי כל זה הוא חזר בתשובה

 

כואב לו הרבה יותר משלך יהיה כואב לאהוב אותו מחדש.

 

אם הוא עשה את זה הוא הבין שהוא טעה

וזה עמוק

וקשה

 

ולמרות הבושה

והכאב

והצער

הוא עשה את זה.

 

אז לאהוב יהודי? מה זה בשבילנו?!

הוא זה שסובל! לא אנחנו!

אפשר לדעת מי זה? (סליחה על הבורות)להיות בשמחה!!!


מומר שהיה אחד מהמובילים למשפט פריז-שבסופו שריפת התלמודדשא סינטטי


אה אוקי תודהלהיות בשמחה!!!


ממ.. לוידעת לענות לך.. לא הבנתי ת'שאלה.. וגם לא חקרתי תענייןמילי דשטותא

לעומק

מומר הכוונה למישו שהתנצר/התיוון/התאסלם וכו.. ?מילי דשטותא


כן מלשון המרהדשא סינטטי


אה. אז אני השתכנעתי ממילי דשטותא

@עברי אנכי שכתב-

ש 'אין לך דבר העומד בפני התשובה'

במיוחד שזה מבוסס.. ולא המצאה..

מי שחוזר בתשובה בעצם פותח דף חדש והוא יהודי לכל דבר

גם אם לא- הוא יהודי

זה לא משו שמשתנה

 

תלוי איזה מומרוהוא ישמיענו
יש מומר לתיאבון- למשל אמרו לו שהוא יתעשר אם ימיר דתו, או יקבל איזושהי הנאה אחרת.
אז זה לא אומר שהוא רוצה בזדון לפגוע בעם ישראל, אלא שהוא נכנע לתאוות.

אבל יש מומר להכעיס- כלומר כי הוא שונא את ה' (לא מישהו בימינו שאין לו מושג מהי היהדות ושונא את היהדות כי הוא לא אוהב את המייצגים שלה וכדומה).
לא כל כך ברור שהוא יהודי- זה נתון במחלוקת פוסקים. אם הוא יעשה תשובה- הוא ודאי יהודי כמו ש@עברי אנכי כתב.
אל תשכחי שתקנו גם את ברכת 'למינים ולמלשינים'והוא ישמיענו
על המומרים. בהתחלה היה כתוב 'ולמשומדים אל תהי תקוה'. אבל אח"כ זה השתנה בגלל הצנזורה הנוצרית.
שימי לב שאנחנו מתפללים עליהם 'ותכניעם במהרה בימינו'- כי התכלית שיעשו תשובה. ואם יעשו תשובה אז זה כאילו שהם לא חטאו.
כן,דשא סינטטי

אבל מבחינה ריגשית-איך אני אמורה לקבל את זה, אותם?

אחרי שהם חזרו בתשובה?והוא ישמיענו
כמו שאת מקבלת כל אדם שרוצה לתקן את עצמו ומתחרט על העבר.

זה כבר שאלה אחרת: איך אדם יכול לחזור בתשובה על דברים חמורים שעשה?
זה נושא אחר...
אתה כותבע מ
דברים מסוכנים, שצריך לכתוב אותם הרבה יותר בזהירות...
הדגשתי כמה פעמים שצריך מאוד להיזהרוהוא ישמיענו
עוד יותר להיות זהיר? אפשר...
שאלה ממש יפה. הנקודה היא שפלפלחריף

ליהודי יש שתי נפשות- נפש אלוקית ונפש בהמית. הנפש הבהמית של היהודי היא מקליפת נוגה שיש בה גם טוב וגם רע.

לגויים יש רק נפש בהמית שהיא משלוש קליפות הטמאות (שאין בהן טוב בכלל)

אבל לגר שנתגייר מלכתחילה הנפש הבהמית שלו היא מקליפת נוגה ואחרי שהוא מתגייר נוספת בו נפש אלוקית.

 

ליהודי לא משנה מה יעשה תמיד תישאר בו הנפש האלוקית שזה חלק אלוקה ממעל ממש- פשוט חלק מהקב"ה בעצמו! וזה ההבדל בינינו לבין הגויים.   

(מספר התניא שחיבר אדמור ההזקן)

מקווה שכתבתי מספיק ברור... אם משו לא מובן אשמח לענות

קיצערדשא סינטטי

זה משהו מעל ההבנה השיכלית שלנו נכון?

 

 

זו אמונה וידיעה!!!

לא בדיוק.מילי דשטותא

את כן יכולה להבין את זה.

ברגע שאת מאמינה ביהדות- אז כל גר צדק שמתגייר על פי ההלכה הוא גר אמיתי.

אם את מאמינה ביהדות, אז את גם לא מאמינה בדתות אחרות- ולכן מי שמתיימר לדתות האלה הוא עובר טקס שהוא חרטה ולכן הוא נשאר יהודי.

 

הייתי מובנת?

 

זה כמו אמונה בהקב"הדשא סינטטי

משהו למעלמה מהבנה והשגה...

אני לא חושבת שזה למעלה מההבנה. כמו שהסברתי כברמילי דשטותא


נשמות הגרים היו בהר סינימושיקו

לאבד אותה אי  אפשר

זה מבוסס על משו? מה המקור?מילי דשטותא


אני גם שמעתי את זה.עברי אנכי

כמה פעמים.

 

לאזוכר/ידוע מקור

עברי אנכי

אחת הפעמים שמעתי את הרב אלבז אומר את זה

לא מכירה..מילי דשטותא


הפסד שלך. אחד מגדולי הדור.עברי אנכי


אולי מחר אני יחפש ביוטיוב.. הוא קיים שם?מילי דשטותא

חושב

יש אותו מלא בהידברותעברי אנכי


מה הוא עושה? מעביר שיעורים?מילי דשטותא


הוא ראש ישיבהעברי אנכי

תלמיד של הרב עובדיה

של הרב בן ציון אבא שאול

ועוד המון גדולים

 

הוא המחזיר בתשובה הגדול ביותר שתראי בדורנו

התכוונתי בתור מה הוא מופיע בהדברות. מעביר שיעורים?מילי דשטותא


כןכןעברי אנכי

גם ביוטיוב תראי אותו

סבבה. מה השם הפרטי שלו?מילי דשטותא


הרב ראובן אלבזעברי אנכי


תודה רבה!מילי דשטותא


עשיתי גוגל. מצאתי.עברי אנכי

שבת קמו א

מסכת שבת ע קמומושיקו

גמרא ומפרשים

קמו אעברי אנכי

חיפשתי בגוגל.

לא מזכרון

שרשור שנפתח לפני שעה וחצי, וכבר יש 60 תגובותמילי דשטותא

נראלי אף פעם לא היה דבר כזהקורץ

לפחות לא שאני ראיתי..

זה פשוט מאודכע זה אני הפעם

אנחנו הבנים של המלך.

אבא יכול לאמץ עוד ילד(יעני הגרים) ,

ועולם לא יכול לנתק את הקשר הביולוגי מבנו הביולוגי.

אהבתי ת'משלמילי דשטותא


ממש אהבתי את התשובהדשא סינטטי

אבל מחפשת קצת יותר פירוט ועוד תשובות....

לא חושבת שיש עוד תשובות..כע זה אני הפעם

האמת היא אחתקורץ

אולי דיוקים ופירוטים יש..כע זה אני הפעםאחרונה


וואי כמה פשוט ויפהלהיות בשמחה!!!


ליהודי יש חלק אלוה ממעל. קשר תמידי בל יינתקנפש חיה.

גם אם יחליט שהוא מתנצר
או ממיר דתו.




שאלה מקסימה.
וזו תשובה על קצה המזלג.
שאלה עצומה.ע מ
קראתי את כל השרשור והוצחקתי מזה שלא היתה פה באמת תשובה טובה ובכל זאת מבחינתכם קיבלתם תשובה.

אני רוצה לחדד את השאלה:
ענו לך שהנקודה היא שתורתנו אמת, והיא אומרת שאפשר להתגייר ואי אפשר ההיפך, וזה שבדתות אחרות אומרים שאפשר, זה לא מעניין כי זה שקר.
אני, לעומת זאת, כשקראתי את השאלה חשבתי שאת יוצאת מתוך נקודת ההנחה הזו, שרק מה שנמסר לנו בתורה הוא אמת, ואת שואלת כדי להבין את התורה: למה? למה זו האמת? למה יהודי לא יכול להמיר דתו וגוי כן יכול?

אז גם אם לא התכוונת לזה, זו השאלה שצריכה להישאל, וזו שאלה מצוינת. מאוד.


אני מפחד לכתוב תשובה בקצרה אז אכתוב רק את החצי היותר פשוט:

למה יהודי לא יכול להמיר את דתו - זה קל. ליהודי יש סגולה אלוקית, זה מה שמגדיר אותו יהודי. מה זה? אפשר להאריך הרבה. מה שחשוב כרגע זה שזה *אלוקי*. זה שם ברצון ה', בלי שום תלות בבחירתו של האדם ומעשיו. לכן, לא משנה מה היהודי יעשה, רצון ה' להטביע ביצור הזה את הסגולה לא ישתנה.
ויש עוד הרבה מה להאריך בזה, ובסיבה שגוי כן יכול להתגייר שעוד לא התחלתי לגעת בזה, אבל לדעתי עדיף לעצור כאן...

רק אומר, שזה נוגע ליסודות הכי עמוקים של המציאות, וצריך מאוד להיזהר ולבחון יותר מכל דבר אחר כל דעה שאת שומעת בנושא, בשבע עיניים ויותר. לא לקבל כל דעה שכל אחד זורק. שינוי קטן בתפיסה ביחס לעם ישראל יכול להשפיע המון על הכל...

ממליץ ללמוד כוזרי, עדיף בשיעור של רב טוב. אם לא, אז בספר עם פירוש טוב, אני ממליץ מלימוד חלקי על הכוזרי עם הביאור של הרב שרקי. נפלא.
ברפרוףונסי
לא ראיתי שהייתה התייחסות לנושא הלאום
להתגייר זה להצטרףלעם ישראל.
והשאלה היא מדוע אי אפשר לעזוב את עם ישראל לעם אחר, כמו להפך?

למעשה, פתאום השאלה מקבלת תפנית מעניינת, כי אם כך, דווקא הלאום היחיד שאפשר להצטרף אליו הוא עם ישראל. השאר מצטרפים אל דת, ולא אל לאום. לצורך העניין, אפשר להתאסלם, אי אפשר להפוך לערבי או לאיראני. אפשר להתנצר, אי אפשר להפוך לצרפתי או לאיטלקי או לסיני.
האמת, גם לא ניסיתי.

אולי הם רואים זאת בנישואין? אבל אז אולי הילדים מבחינתם שייכים ל לאום אחד, לא ההורה.
טוב, זו השאלה מהכיוון שלי
שאלתי על דת ולא על לאוםדשא סינטטי

אבל גם אשמח להסבר מה משנה פה דת ללאום 

כי ככה ה' רצהאנוניקי
לא יהודי לא יכול "להפוך" ליהודייולנדה

ולא משנה מה.

בדיוק כמו שדג לא יכול להפוך לציפור וציפור לא יכול להפוך לדג.

תהליך הגיור זה לא קסם.

זה נשמה עם נציצות יהודיות שחוזרת לעם ישראל על ידי קבלת עול מלכות שמיים ומתקבלת על ידי הבית דין שמיציג את העם.

זה ההלכה למעשה.

 

מפני שיהדות היא לא (רק)  דת, אי אפשר להמאיר או להחליף אותו.

הנקודה הגבוהה ביותר היא קרבה לרבש"עtx,rxukyi

ומי שכבר שם- יהודי- לא יכול לרדת. עד כדי כך ה' אוהב אותנו! שהוא לא נותן לנו אפילו אפשרות לרדת.

גם את הגויים ה' אוהב ולכן להם הוא נותן אפשרות לעלות.

 

אאלט', לא מקבלים מיידהעני ממעש
כי אלוקות היא נצחיתחיה רוז

ברגע שנכנסת באדם נשמה אלוקית - חלק מה'.. זה נצחי. לא מתבטל.

מה זה יהודי?י.ינון
נקודת ההנחה לא לגמרי מדוייקתאניוהוא
רמב'ם הלכ' עבודת כוכבים פרק ב' הלכה ה:
ישראל שעבד עבודת כוכבים הרי הוא כעובד כוכבים לכל דבריו ואינו כישראל שעובר עבירה שיש בה סקילה. מומר לעבודת כוכבים הרי הוא מומר לכל התורה כולה. וכן האפיקורסים מישראל אינן כישראל לדבר מן הדברים ואין מקבלים אותם בתשובה לעולם שנאמר {כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים}.


(נכון הרמב'ם. כתב *כ*עובד כוכבים. אבל זה היחס שלנו אליו הוא כגוי.)
ההתיחסות אליולהיות בשמחה!!!

היא כאל גוי אבל זה לא סותר את זה שהוא יהודי

אבל כתוב (לא זוכרת איפה)דשא סינטטי

מקבלים עירי למניין-גם מומר שהירר בתשובה-אז איך זה מסתדר שלא מקבלים את תשובתו?

לא על עובד ע'ז ולא מומר לכל התורה כולה (להכעיס)אניוהוא
בגלל שהיהודים רוצים שתשאר יהודי.מתיישב בנשמה

גם הנוצרים יכולים להחליט שנוצרי לא יכול להתגייר.

ברגע שאתה לא מאמין ביהדות, ממילא בעיני עצמך אתה לא יהודי, ולא משנה מה היהודים חושבים.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך