צניעות לבנות..מילי דשטותא

זה מה שאני הבנתי.

 

חולצה-  פתח סגור (על זה אין מה להתווכח, ברור לכולנו מה זה סגור..)

            ושרוולים שכמובן מכסים ת'מרפק

 

חצאית- שתי אופציות.

            1. מכסה שלוש רבע רגל לפחות וחובה גרביים

            2. מקסית (ואז הגרביים זה החמרה שמביאה ברכה וכו'..)

 

צבע בגדים- אסור אדום

 

תייץ- אסור שיראו מתחת לחצאית

 

שיער- בצורה שלא ימשוך תשומת לב.

          שזה אומר- פזור ארוך קשה למצוא הקלות אבל יש על מי לסמוך,
                          קליפס גם ראוי שלא אבל מותר

                          הכי טוב קוקס (גולגול) או קוקו או צמה או משו אחר עם שיער אסוף.

 

אם יש דברים לא מדיוקים אז אני ישמח שתגידו

כמובן שאני לא אתנהל לפי מה שנכתב פה אם הוא בלי מקור אמין.

אבל בכיף כתבו דעות, רק תציינו שזו דעתכם האישית!!

לא לגמרי מדויק,^כיסופים^

ובכל זאת אני לא חושבת שזה המקום לדון בזה. יש פורומים סגורים רק לבנות.

אני לא בגיל שלהם.. לגיל הכי קטן זה מגיל 14 ואני עוד לא 13.5מילי דשטותא

(וחוצמיזה לא רואה בעיה שזה לא בפורום סגור)

חצאיתרננה כהן

בעיקרון עד הברך שמכסה גם בישיבה קפיצה וכו

זה מה שאני היייתי עושה עד לפני כמה זמן (10 סמ לפחות מהברך)מילי דשטותא

ועכשיו רוצה לברר יותר לעומק. ולהקפיד קצת יותר. 

לפי דעתי יש הסבר ופירוט מצוין בעניין הזה בפניני הלכה משפחה:קופקליפטוס
תודה אפתח מחר בעזרת המילי דשטותא


בכיף, בהצלחה.קופקליפטוס


הסתכלתי עכשיו.. תודה רבהמילי דשטותא

ככה כתוב בתוך הפניני הלכה? כי זה לא היה נראה ככה שהסתכלתי אם אני לא טועה (ומאוד הגיוני שאני טועה כי זה היה מזמן) 

 

בכל מקרה- מה שכתוב שם זה הרב אליעזר מלמד?

 

תודה רבה ושבוע טוב!!

@קופקליפטוס

(*יש מצב שאתה מסביר לי מה זה קופקליטפוס או מה שזה לא יהיה?חושב)

 

 

בשמחה:קופקליפטוס

כן, ככה כתוב בו... (באתר יש את כל הפניני הלכה - פניני הלכה | הרב אליעזר מלמד)

את הפניני הלכה כתב הרב אליעזר מלמד.

 

קופקליפטוס זה יציאה שהייתה של חבר מהחמישית (שאז פתחתי את השם משתמש פה), ומאז אני תקוע עם היציאה הזאת...

תכלס זה אחלה שם...אהבת ישראל!!


לא הייתי רוצה לפגוש מישהו שזה באמת השם שלו...קופקליפטוס


לא באמיתי.אהבת ישראל!!

לניק...

לא הבאת מקורות..לעשות רצונך!
וזה קצת מסובך להכריז על מה שאת 'הבנת'
חוצמזה שיש המון מנהגים שונים של מסורת משפחתית/מנהג המקום
..מילי דשטותא

זה הקטע, שאין לי מקורות, וככה הבנתי.. אז אני רוצה עכשיו לברר עם מקורות

 

מנהג המקום לא שייך אצלי.
יישוב חילוני/דתי לייט.
לא בתכנונים שלי להתלבש כמוהם

 

ומה זה מסורת משפחתית?
בנאדם שחוזר בתשובה צריך ללכת בדרך שהלכו אבותיו בעניין הזה? בעיניי לא.

כל אחת צריכה לברר מה מתאים לה ואיך היא רוצה לחיות לפי ההלכה בלי קשר למה שסבתא רבתא של סבתא שלי עשתה לפני 100 שנה.. 

אני כן מבינה למה התכוונת ואני כן מייחסת לזה חשיבות, אבל מי ששואפת ליותר ממה שהיא רגילה ורוצה להתקדם יותר בצניעות נראלי יכולה וכדאי שתדע ת'הלכות האלה.. יש לה בחירה בכל זאת..

 

ואני רוצה קצת יותר ממה שהרגילו אותי בבית
(שזה אומר בגדול: חצאיות- 10 סמ לפחות מתחת לברך. גרביים- בכלל לא. שרוולים- 3/4. פתח-סגור. צבע בגדים- לא אומרים כלום..)

אשרייך...לעשות רצונך!
נושא שצריך ללמוד לעומק.
ואי אפשר להחליט ע"פ דעת עצמך
בדיוק בגלל זה רוצה מקורות.מילי דשטותא


תזכירי לי מחר לכתוב לך.נפש חיה.
מה? אסור שיראו את הטייץ?13544

 אני חושבת שזה אפילו יותר צנוע כי אם לדוגמה אני לובשת חצאית מקסי ובלי גרביים אז לפעמים אני שמה טייץ כאילו במקום גרביים כי גרביים זה פשוט לא נוח ואני חושבת שזה מאוד צנוע.

מה בעייתי שיראו את הטייץ?

 

אגב אני שואלת באמת מתוך רצון להבין ולדעת.

אם הטייץ נמצא שם במקום בד של החצאיתאהבת ישראל!!

אז זה לא בסדר...

אם הוא בנוסף מכל סיבה שלא תהיה- תהני

כיזה עלול לגרום לקצר ת'חצאית. חוצמיזה שאם את עםמילי דשטותא

מקסית אז זה נחשב שלא רואים ת'טייץ..

אה כאילו שהטייץ לא יהיה במקום החצאית? כאילו במקום הברך?13544


לא רק. וגם זה לא משו שמוסכם על כולם. פשוט זה עלולמילי דשטותא

לגרום לזה שלא כלכך יפריע לך שהחצאית טיפה תעלה כשאת יושבת וכאלה.. הבנת?

אז אם הטייץ מוסתר מתחת לחצאית איןבעיה נראלי לפי כל הדעות..

זה לא נכוןרוקדת בגשם
וגם לא לא נכון

אני אסביר


יש דעות שונות
יש דברים שבקהלים מסוימים הם אסורים
ובאחרים מבורכים

יש דברים שהם בגדר המלצה
יש מקומות. שבהם זה בל יעבר


אז אף אחד כאן לא יוכל לספר לך תשובה...
לא קראתי את כל התגובות אבלכפכף פוזל

שיער כל אחד.. (היה כבר דיון על זה...)

 

חצאית - לא חובה 3\4 (אצלנו צריך לפחות 10 ס"מ מתחת לברך)

 

חולצה- גם בלי כתוביות צועקות 0החולצה לא אמורה להיות שלט פירסום למגדל אייפל או ללונדון...)

ושמעתי שגם לא ללכת עם חולצות רחבות מידי...

 

 

די להגזים כברדולפין סגול
יש דברים שהם הגזמות, אבל זה דברים שגדלים עליהם....כפכף פוזל


למה לא רחבות?מילי דשטותא


לא יודעת, אבל אני יכולה לבררכפכף פוזל

זה מה שאני זוכרת שהמורה שלי (שהיא גם הרבנית של היישוב) אמרה לנו, היא עשתה לנו שיעור שלם על צניעות והיא גם הסבירה למה כל דבר, אני ינסה לבדוק לך

טוב.. תודהמילי דשטותא


תלוי מאוד מאוד איזה רב,עברי אנכי

תראי..

את אומרת שחולצה למעלה זה ברור סגור וברור מה זה.

 

אבל זה לא..

יש המון שיגידו לך שעצמות הבריח חייבות להיות מכוסות

יש שיגידו שלא

 

לפניני הלכה כבר הפנו אותך.

הרב אבינר: קיצור הלכות צניעות לרווקות מחמירות ומקילות- סרוגים 

 

הנה לפי הרב יצחק יוסף:
ג. אין להתיר לאשה לגרוב גרבי ניילון שקופות, שהבשר נראה דרך הגרביים. וחייבת לכסות את השוק והירך בגרביים שאינן שקופות כלל, או צבעוניות, ואין להקל בזה כלל. ג) 

 

ד. הנשים חייבות לילך תמיד עם גרביים שאינן שקופות. ויש נשים ההולכות בשמלה ארוכה המגיעה עד הקרסוליים, כך שהשוק מכוסה, אך הנכון הוא להחמיר בזה אחר שהוא לבוש בולט ושונה, ובכל הדברים הללו יש לנהוג כמנהג בנות ישראל הכשרות והצנועות. ד) 

 

ה. אסור באיסור גמור לבנות ישראל ללכת בחצאיות קצרות, או שמלות קצרות, שמלבד שעוברות בכך על איסור חמור של פריצות וגירוי יצר הרע, יש בזה גם לאו מן התורה, משום "ובחוקותיהם לא תלכו". ובנות הלובשות חצאיות קצרות למעלה מן הברך, צריך להשתדל להשפיע עליהן בדרכי נועם ללבוש חצאיות או שמלות צנועות, באופן שמכסות את הברכים גם בעת ישיבתן. ה) 

 

ו. אין לנשים (גם רווקות) לצאת ברחובות העיר בשמלות ללא שרוולים או בשרוולים קצרים, וכדומה, שהוא איסור חמור ביותר. וחובה קדושה על הרבנים לפרסם ברבים חומר איסור זה, שהוא עוון גדול מאד, והמוכר בגדי פריצות כאלה עובר על לפני עור לא תתן מכשול. ורק אם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים (סרפן) וכדומה, רק אז אפשר להתיר למכור. ולכן אם רואה שבאה בבגדי פריצות, לא ימכור לה. ו) 

 

ז. מעיקר הדין מותר לאשה לגלות חלק הזרוע שבין כף היד למרפק, באופן שהמרפק עצמו מכוסה. והמחמירות שלא לגלות עד כף היד, כדרך בנות ישראל הצנועות, תבוא עליהן ברכת טוב. ז) 

 

ויש שיחמירו עוד או פחות.

 

תלוי את מי את שואלת.

הבנת?

 

אשרייך! אין לך מושג כמה נחת רוח את עושה לקב"ה!!!

 

 

רוב הרבנים פסקו ככהכפכף פוזל


מה זה ככה?עברי אנכי

נניח יש רבנים שיחייבו ללכת עם צאוורון...

הרב עובדיה לא מחייב

 

יש שחייבו רווקה ללכת עם קוקו

הרב עובדיה לא מחייב

 

יש שיאמרו שעם חצאית מקסי גרביונים זה רק "המחמירה תבוא עליה ברכה"

והרב אומר ש"המקילה יש לה על מה לסמוך"

 

הבנת?..

בערך...כפכף פוזל

הה דברים שבד"כ חיים עליהם כזה...

כאילו ככה זה כבר הרגל, אני יוצאת מהבית - שמה גרביים (ועם שמלה\ חצאים ארוכה - גרביים קצרות)

ואני רוב הפעמים אוספת את השיער (חוץ מהפעמים שלא)

ואתם מסכימים איתי (@שמחה260 ו- @עברי אנכי) לגבי חולצות צועקות שכתוב עליהם פריז ולונדון זה לא מתאים, כמו שלא הולכים עם חולצה אדומה... 

אני ינסה להשיג מקורות

צניעות זה לא רק כמה הבגד ארוךעברי אנכי

אלא גם כמה הוא בולט ומושך תעין.

שזה לא לעניין בכלל.

 

מסכים לגמרי

 

תהילה,

אשרייך

אני מחפשת את התקנון של חב"דכפכף פוזל


זה בסדר את לא צריכה אני מסכימה איתך גם בלעדיומילי דשטותא


כן אני מסכימה איתך שבוע טוב ותודה על התגובהמילי דשטותא


תודה רבה!! מה זה עצמות הבריח? וברור שתלוי רב.. בכללימילי דשטותא

רציתי לדעת מה הדעות בסה"כ.. 

בעיקרון יש מישו שיודע מה הרב אלייקים לבנון אומר??

 

תודה רבה

 

*בקשר לחתימה שלך- בהצלחה לךחצי חיוך

את לא יודעת מה זה עצמות הבריח?!כפכף פוזל

(זה העצמות שבצוואר)

הצלחתי עברי אנכי

ו.. בחיבור בין הצאוור לגוף יש 2 בליטות כאלה.

אז זה.

כל הכבוד לך!!!כפכף פוזל
כל רב פוסק לגמרי אחרתקיבוצניקית
אני יכולה להגיד לך שאני בכלל לא הולכת לפי מה שכתבת (אנחנו הרבה יותר מקלים) אבל אני עדיין הולכת לפי רב. לכן את לא יכולה לשאול פה מה מותר כי כל אחד נוהג אחרת.
זה לא אומר כלום. זה רק אומר שאת כופרת עברי אנכי

יששששש😁קיבוצניקית
תמיד חלמתי להיות כופרת
אין בעד מה. זתומרת יש. החשבון בנק שלי זה ********עברי אנכי


ברור שמותר לה לשאול!!!!כפכף פוזל

היא רוצה לדעת\ לנסות להבין מה הכי טוב?

איך הרוב הולכים?

תלוי איפה את חיה.. זה הכלעברי אנכי

הרוב בבני ברק או הרב בתל אביב?

 

שוב.

תלוי איזה רב..

זה לא כזה תלוי למקום שאת גרה בוכפכף פוזל

כי כל החיים שלי גרתי במרכז (באזור חילוני) - עכשיו כבר לא, ותמיד הייתי ככה ואפילו במרכז הייתי יותר דוסית...

לדעתי זה יותר קשור לחינוך שמשרישים בבית, אח"כ כל אחד יעשה מה שהוא חושב שנכון לו...

העיקר זה הרב נו. אמרת הרוב. רוב הציבור בבני ברק שונה מבת"א.עברי אנכי


ברור ברורקיבוצניקית
סליחה, לא התנסחתי טוב, ברור שמותר לשאול התכוונתי שזה לא רלוונטי כי כל אחד פוסק אחרת, אין הכי טוב, יש הכי מחמיר (שזה לא דווקא יותר טוב), ורוב זה תלוי מקום, אז נכון שיש דברים שפחות אנשים פוסקים (לדוג' ללכת עם מכנס) אבל יש מלא דברים שכל רב פוסק אחרת
מכנס אסור בוודאי... עד כמה שאני יודע..עברי אנכי


לא נכון.קיבוצניקית
הרב שלי פוסק שמותר.
כמובן שלא צמודות ולא כל מכנס.
מההההה?!!?!?!?!?!?!?!?!עברי אנכי


כןקיבוצניקית
מכיר את הקיבוץ הדתי? אז הרבה הולכים עם מכנסים
כן. אני גר במושב שבעבר הוא היה קיבוץ.עברי אנכי

יום העצמאות למשל יש פה מניין נוסח הקיבוץ הדתי..

 

 

מי הרב? מה הוא אומר? 

עם חצאית?כפכף פוזל


לאלאקיבוצניקית
מכנס
או החצאית הזאת שבסוף יש לה גומי כזה כמו מכנס?כפכף פוזל


מי הרב שלך?לעשות רצונך!
מי הרב שלך? אבא שלי גם אומר שיש פעמים שזה עדיף-מילי דשטותא

ביישוב שלי בנות הולכות עם חצאיות ממש ממש ממש קצרות. אבא שלי אומר שעדיף שילכו במקום זה עם שרוולים כאלה..

(שרווולים שמכסים תברך)

 

אויי לא תייגתי..מילי דשטותא
עכשיו את יותר מובנת....כפכף פוזל

סורי, זה היה פשוט נשמע בתור תקיפה כזאת... סתם אי- הבנה....

 

אבל פסדר, הבנתי אותךכן

לשמחה260נפש חיה.

זה מה שאני הבנתי.

חולצה- פתח סגור (על זה אין מה להתווכח, ברור לכולנו מה זה סגור..)
ושרוולים שכמובן מכסים ת'מרפק *נכון. שמכסים בכל מצב*

חצאית- שתי אופציות.
1. מכסה שלוש רבע רגל לפחות וחובה גרביים - *לא בהכרח מחייב. כי השוק (=הירך) מכוסה. מחלוקת פוסקים.*
2. מקסית (ואז הגרביים זה החמרה שמביאה ברכה וכו'..) - *כנל. מחלוקת.

צבע בגדים- אסור אדום- *לא כל אדום אסור. אדום זועק וודאי אסור. בורדו שקט- אין סיבה.
כנל צבעים זורחים כמו מרקר.*

טייץ- אסור שיראו מתחת לחצאית *אני לא הולכת עם טייץ אבל הגיוני שאסור שייבלוט, כיוון שהוא מבליט את צורת הרגל*.

שיער- בצורה שלא ימשוך תשומת לב.
שזה אומר- פזור ארוך קשה למצוא הקלות אבל יש על מי לסמוך, (*נכון*)
קליפס גם ראוי שלא אבל מותר.
הכי טוב קוקס (גולגול) או קוקו או צמה או משו אחר עם שיער אסוף.
*קוקס/קוקו = השיער אסוף
מנהג חסידות (= החמרה) = צמה שאוספת היטב את השיער ומונעת ממנו להתפזר בקלות.*
תודה רבה!!מילי דשטותא


הכוכבית הם מה שרשמתי אחרי שקראתי.נפש חיה.
כן הבנתימילי דשטותא


למה אסור שיראו את התיץ מתחת לחצאית?Reminder


לא כל הרבני אומרים את זה- אבל-א. בגלל שזה עלול לגרום לך לקצרמילי דשטותא

תחצאית, בצורה כזאת שאם היית בלי טייץ לא היית מקצרת אותה- ואז יוצא שהטייץ כביכול מחליף תחצאית.

 

ב.בגלל שזה יכול לגרום לך לשבת/ להיות בתנוחה כלשהיא שאם היית בלי טייץ אז לא היית יושבת באותה צורה, ואז כביכול גם כן הטייץ הוא במקום חצאית..

 

*אם הטייץ הוא בלי שיראו אותו מתחת לחצאית אז מותר, למשל בשביל לחמם תגוף בחורף או בשביל שאם במקרה עולה החצאית וכו' אז זה יסתיר את הרגל

רעלה-חובהניגון הלב

ולעזעזאל שמישהו ימצא פתרון לגבות ולריסים למה זה מזה לא צנוע ללכת ככה

אגב, כל רב אומר אחרת רב חרד''ל אולי יגיד ככה אבל רוב הרבנים הדת''ל יתירו אחרת

(דוגמא לרב חרד''ל-הרב שלמה אבינר לדוגמא)

מוזמנת להסביר את דברייךאהבת ישראל!!


היא מתפלאה על הקודמת שלא הבינה מה נסגר עם זאת שכתבהנפש חיה.
שרעלה חובה
.או שהיא כנראה חשבה שהאמירה של הרב אבינר כרב דתי לאומי תורני, מתמיהה.
את האופציה הראשונה הבנתיאהבת ישראל!!

לכן הגבתי ל@ניגון הלב שתסביר..

מהניק של בעלי.עדן ירושלים
את לא הולכת בצניעות בשביל לא למשוך תשומת לב
את הולכת בצניעות כי ככה ה' ציווה אותך
בלי כל קשר לבנים
בנים יש להם מצווה נפרדת לשמור עיניים
הם לא חיות שלא יכולות לשלוט ביצרים שלהם.
בת של מלך הולכת בצניעות כדי לכבד את עצמה.
נכוןעברי אנכי

אבל בואי לא נשכח שמי שלא הולכת בצניעות חוטאת ומחטיאה.

 

שני הדברים האלו הם דברים מאוד מאוד קשורים אחד בשני.

 

מה שאת אומרת הוא נכון מאוד, ויש לו גם הוכחות.. פשוט.. להגיד שזה לא קשור זה קצת לא נכון..

זה הכל

אני לא חושבת שמי שהולכת לא בצניעות מחטיאה.עדן ירושלים
חוטאת כן. מחטיאה לא.
אני ממש מאמינה בזה וכך אחנך את בנותיי בעזרת ה'.
מי שאישה מחטיאה אותו הוא חוטא בעצמו..
נכון. אישה שהולכת בחוסר צניעות היא אישה שרוצה שיסתכלו על גופה החשוף.
אבל גבר שחוטא בה החטא הוא שלו בלבד.
תראי,עברי אנכי

מי שאישה מחטיאה אותו הוא חוטא בעצמו

 

נכון, לא הסרתי ממנו אשמה

אבל הטלתי גם עליה אשמה

מה שלא היה ככ מובן מדברייך, לכן הערתי

דיברתי על זה עכשיו עם בעלי והנקודה התבררה לי.עדן ירושלים
קודם כל כיף שחולקים עליי תראה לאן זה מוביל אותי.
דבר שני,
צודק. אישה שהולכת חשוף בכוונה תחילה עם מחשופים ומיני וכו' עושה את זה כדי שגברים יסתכלו עליה ואז היא אכן מחטיאה.
לא בת שהולכת ככה כי נוח לה או שבטעות ראו לה מעבר לעצמות הצוואר והיא צריכה להרגיש רע עם עצמה.
לגבי העונש שמגיע לאחת כזו אני חושבת שזה כדי לתת דרייב ללכת בצניעות.
לגבי הסוף - נקודה מאוד מעניינתעברי אנכי

רק כדי לבדוק אם הבנתי אותך:

גם מי שמתלבשת צנוע - יכול להיות שיהיו פשלות למשך 2 שניות,

וגם לא תגידי שהיא יושבת בתנוחה לא צנועה

כי זה היה לרגע (סתם דוגמא החליקה)

וזה משו אחד

 

בשונה ממי שמתלבש חצי קלאץ וכו...

לא הבנתי. מי שישבה בתנוחה לא צנועהעדן ירושלים
או צעקה ברחוב אתה יודע צניעות זה לא רק בלבוש.. בצורה לא מודעת היא לא חוטאת .
הבנתי. סבבה קיבלתי . אשרייך עברי אנכי


תודה על החידוד!!עדן ירושליםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך