בתחומין חלק געברי אנכי

יש שות עם הרב צבי יהודה, כן? המנהיג הרוחני של הציונות הדתית

 

אחת מהשאלות זה האם מותר ללמוד טרגדיות יווניות (סיפורים שלהם..)

הרב אמר לא.

 

טוב. סבבה.

ואז נזכרתי (אני בוגר כיתה יא, למי שלא יודע)

 

שהשנה בשיעור ספרות, היינו צריכים ללמוד את המחזה אנטיגונה שהוא טרגדיה יוונית שהוא לחומר לבגרות (אמנם יש בחירה, אבל הוא בחומר) ילד אחד התנגד ולא רצה ללמוד את זה.

המורה שאלה רב, לאיודע איזה ואמרה שהוא אמר לה שאפשר ללמד.

והמורה הוסיפה ונימקה שכנראה אם החמ"ד הכניסו את זה לבגרות - כנראה זה בסדר.

 

אז בואו אני אספר לכם משהו.

 

יש אנשים,

שלא אכפת להם.קוראים לזה לייט.

כמו לייט בסוכר, קלוריות. אז יש לייט בדת.

 

ובגללם - הוכנס לתוכנית לימוד לבגרות של חינוך ממלכתי דתי טרדיה יוונית בעוד שמורה הדרך של הציונות הדתית כתב בפירוש לאסור

 

\לא נכתב על מישהו ספציפי\

על סיפורי מיתולוגיהפתח האוהל

 

הרב דוד הכהן:

קיימת סדרת ספרים אמריקאית, שעלילתה מבוססת על המיתולגיה היוונית ומתרחשת בימינו. 
א. האם מותר לקרוא בספרים אלו? 
ב. האם מותר לאדם לרכוש או לקבל ספרים אלו?
ג. האם מותר להחזיק בבית ספרים כאלו שאינם שלי?
ד. במידה שהספרים אינם שלי, האם מותר לזורקם או לשרפם? האם יש בכך מצווה?

תשובה:
א. אין איסור לקרוא בזה כי אתה יודע שהכל זה הבל ודמיון פרוע.
ב. לא טוב להוציא כסף של אדם מישראל על ספרות קלוקלת.
ג. רצוי מאוד לא להחזיק ספרים כאלה בבית.
ד. אם הספרים שייכים למישהו מסוים צריך להחזיר לו, אך אם הם לא שייכים למישהו מסוים אתה יכול לזרוק. אין צורך לשרוף.

 

הרב דב ליאור:

שאלה:
אנו קבוצת בנות ממכללה דתית(!) שלומדות לתואר ראשון בהוראת אמנות. בשנה הנוכחית אנו לומדות 2 קורסי חובה עיוניים שתוכנם בנוי על תאוריות מהנצרות והמיתולוגיה היוונית, ומלווה בהקרנת שקופיות על אמנות נוצרית שממחישה את התאוריות. רב המכללה טוען כי כיוון שהלימוד הוא לצורך התואר, אזי בדיעבד מותר ללמוד אותו. 

האם מותר ללמוד את החומר כיוון שהוא לצורך התואר, ואם לא, כיצד עלינו לנהוג? יש לציין שאין אפשרות לפטור אותנו מחובת הקורס. 

תשובה:
הבעיה לא מתחילה במכללה, אלא באלו שעושים תכניות ומכריחים את התלמידים ללמוד דברים בטלים על אליליות קדומה במסווה של אמנות. יכול להיות שהיום זה לא אליליות, כיון שהאליליות הזו חלפה מן העולם ולומדים דברים עתיקים, ואז זה לא ממש עבודה זרה, אלא סתם התעסקות בדברי הבל. ראוי שהציבור שלנו יאבק נגד דבר זה, נגד משרד החינוך שמכריח ללמוד דברים אלו, שילמדו ענייני אמנות, דברים יפים שבעולם. מדוע צריך דווקא אמנות אלילית-נוצרית ואמנות לא צנועה.

 

הרב אורי שרקי:

שאלה:

האם מותר ללמוד מיתולוגיה אם אינני מתכווין להתמקצע בעניין? לכאורה מדובר במעללי אלים אליליים ואסור ללמוד על ע"ז אלא בכדי להשיב.

 

תשובה:

מותר כי זה כבר לא רלוונטי לעולמנו אלא רק מלמד דברים חשובים על הפסיכולוגיה האנושית.

 

 

אני לא יודע מה כתוב בתחומין, אבל שלושה מתלמידיו של הרצי''ה ששניים מהם מן המובהקים שבתלמידיו, אמרו (שבאופן עקרוני) זה לא אסור. אני גם לא חושב שזה ראוי, כדאי וכו' ללמוד את זה (אצלנו אגב לא למדו את הסיפורים האלה אלא אחרים כמו ש''י עגנון). אבל כנראה שזה לא כל כך שחור לבן.

 

טרגדיה זה לא מיתולגיה... אולי..עברי אנכי

שלחתי סמס לרב אבינר (שהוא כותב מאמרים בתחומין. הוא אמור לדעת..)

 

נראה.

הרמבם בכמה מקומותמבשר שלום
ככותב שאסור לקרוא בדברי המלכים הערביים מכיוון שזה בזבוז זמן.
למה מיתולוגיה יוונית שונה מכתיבה דומה בערבית?
אולי כמו ההבדל בין מסגד לכנסיהנפש חיה.
כנסיה יותר מתאים לתרבות יוון-ומותרמבשר שלום
ספרי מלכי ערב,מתאים לאיסלאם-ואסור
תשאל מי שמבין ובקיא, לא יודעת למה זה ככה.נפש חיה.
אני מנסה לבררמבשר שלום
יכול להיות שמותר באמת לקרוא ספרי בזבוז זמן,או שפשוט במיתולוגיה יש ערך
המיתולוגיה היא הבל צרוף, ויש בו בהחלט בזבוז זמןנפש חיה.
אולי יש בזה פסיכולוגיה?מבשר שלום
הבנת התהליכים שעבר העולם?
מיתולוגיה?! לא. אין בזה דבר כזהנפש חיה.
יש ארכיאולוגיה
היסטוריה

מיתולוגיה זה אוסף אגדות יווניות שאין בהם ממש
בטח לא ללמידה היסטוריונית
לא מכיר,לא קראתי אף פעםמבשר שלום
אשריך.זה אוסף שטויות במיץ עגבניות.נפש חיה.
אם אתה רוצה
יש הרבה ספרי היסטוריה מעניינים.
שאפשר ללמוד מהם באמת
היסטוריה אני מכיר ואוהב,תודהמבשר שלום
קודם כל ענווהפתח האוהל
ברור שהרבנים האלה יודעים מה אמר הרמבם.
אני חושב שדווקא כן מלמד על תהליכים שהעולם עבר, אולי בעיקר פילוסופים, אבל גם דתיים.
ג', סתם משהו שעולה לי בראש לא יודע בוודאות, שאם מישהו צריך את זה, זה אולי לא בזבוז זמן בשבילו. זה כמו לקרוא כל ספר אחר ולהגיד שזה בזבוז זמן. אולי...
אני שואל דווקא משוםמבשר שלום
שאני בטוח שיש תשובה.
מיתולוגיה זה לא מציאות,אלא דמיון-אולי זה שונה.
והשאלה אם זה עדיין בזבוז זמן,אפילו שאתה רוצה
חשבתי שאני היחידמבשר שלום
שהולך לתחומין ישנים,מסתכל על הכותרות של מה הרב צבי יהודא זצ"ל כתב...
אני גם מחפש רבנים מסויימים,עברי אנכי

אבל הרב צבי יהודה לא בינהם...

פשוט זה היה נראה ממש מעניין.

לא נוראמבשר שלום
שנה הבאה אני אשכנע אותך שהרב צבי יהודא זצ"ל יהיה ביניהם
את גרה ליד מרכז כאילו?מבשר שלום
לא בדיוק [ אבל בערך בים בם בום ]נפש חיה.
פרטים בפרטי
אההמבשר שלום
חשבתי שעשית סמיילי כי את גרה ליד הישיבה
לא, הצחקתם אותי , שניכםנפש חיה.
למה יהודה עם א'?פתח האוהל

מזכיר את הרב מניטו

כך מקובלני מבית אבי אבא;)מבשר שלום
סתם,יהודה זה שם ה',ויותר ראוי יהודא.
ראיתי שהציץ אליעזר ועוד כמה כותבים יהודא-אז אמרתי שאני גם אכתוב יהודא...
עברי אנכי

הלוואי בע"ה שכל הרבנים יהיו בינהם.

רק כך אפשר לפסוק הלכה באמת..

 

אבל זו דרכי.

 

וסתם שתתעניין הרבנים שחיפשתי היו הרשלאצים

אני יודע שזו משרה

ובכ"ז,

אותם חיפשתי

הייתי אומרפתח האוהלאחרונה
שדווקא בגלל שזה שם ה' צריך לכתוב את שמו עם ה'
<צ>
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך