וקשה לי עכשיושורקת

פתאום קשה לי

כבר חודשים

פעם הייתי שמחה

היום אני עצובה עצובה

אין בי כוחות להתמודד

מנסה ללמוד משהו, לעשות דברים שאני אוהבת

או שזה משפיע לרגע ואז חולף או שאני נשארת אדישה

כל כך חלול לי בפנים

אני לא יודעת מה לעשות

רוצה חבר

ולהוריד את הגרביים

וחור שני

ומקצרת חצאיות

ושומעת שירים שלא הייתי שומעת פעם

עצובה מיואשת דיכאונית

אמא ואבא בקושי מבינים מה עובר ואני לא משתפת

ולא מכבדת אותם למרות שהם הורים מדהימים

אני צועקת עליהם

וחסרת סבלנות

והאופי שלי הוא שאני בכלל ילדה מתלהבתתת

ויש שעות ששוב אני "דוסית" כמו פעם

אבל רוב הזמן לא

למרות שאני יודעת שהתורה היא האמת ומאמינה בזה לחלוטין

התחושה בפנים היא של לזרוק הכל, שאני כ"כ קרובה כבר לאבד כל מה שיש לי...

יצא קצת מבולבל הלוואי שמישהו יבין ולא ישפוט

מה עושים???

וואו! כ"כ תחושה מוכרת, באמת קשה..קופקליפטוס

אני הסתובבתי\ מסתובב עם התחושות האלה כבר כמה חודשים, זה באמת לא פשוט... תקופה קשה...

לא ממזמן ראיתי פיסקה של הרב קוק שמתארת בדיוק את החושות האלה, זה היה מדהים, מומלץ בחום לקרוא בנחת ולחשוב על זה:

 

"שתי נטיות מתרוצצות הננו פוגשים בנפש האדם, לשתי מגמות מחולפות. נטיה למלא את כל שאיפת הרע, את כל התאות היותר שפלות, בין מצד החומר בין מצד הרוח, שהן עוד מתרחבות ומסבכות בעוזן את האדם, כקנאה ושנאה וכיוצא בהן, - ולעומתה לא נוכל להתעלם מלראות את שאיפת הטוב, המתגלה לפעמים ברוחו של אדם, שכל העולם כולו כדאי הוא לה, להשכילו ולהיטיבו, ולמלאות אותו חסד אהבה ואורה. אבל כל נטיה חפצה להתגדר בלבדה ולהיות היא השלטת בקרב הלב ומלאה את כל רוח ונפש. והניגוד הזה הוא מרעיש את הלב וממלא את החיים חלחלות, והאדם מתאמץ תמיד איך להשלים בקרבו השלמה פנימית, ובלבד שיחדלו ממנו מצוקות נפשו. והשלום מתכונן ע"י כבישת אחד מן הצדדים בדרך כניעה לצד השני, או - מה שהוא למעלה מזה - בדרך כריתות ברית והתאחדות גמורה, באופן שהצד המנגד מתהפך כולו, עם כל כחותיו, להצד שכנגדו לחם. 

על כן ישנם שני דרכים בהשאיפה לההשואה של התשוקות, שיסודי חיי האדם, הפרטי והחברותי, נבנים עליהן, והם הם הלוקחים את המקום היותר גדול בכל ערכי החיים וסעיפיהם. הדרך האחד הוא דרך הירידה, כלומר להדריך את האדם בחינוך כזה עד אשר סוף כל סוף ישתקע קול אלוקים אשר בלבבו, ויהיה כולו יכול להיות מסור לשאיפותיו המוטבעות בעומק חומרו, ויצר הרע של הכעס והתאוה השנאה והזדון שבנפשו, וזאת היא מחשבת הרשעה, המקפלת את החלק היותר חזק שבקיבוצים האנושיים.

הדרך השניה היא דרך העליה, לבקש לחנך את האדם עד שיבא למרום המטרה, שרק קול האלוקים ישמע בלבבו, ורק הטוב האור החסד והאהבה יהיה חלקו, זה הדרך הולך ונכבש לאטו, בצעדים מדודים ואופן חשאי למאד

באומות הוגלמה בישראל השאיפה אל השלום העליון, השלום האמתי, שהוא בטוח בנצחונו, אע"פ שדרכו רחוקה והיא עומדת בקשר מלחמה נגד השאיפה ההפוכה, אשר סופה לפול ולהוכיח את אפסותה לעין כל, ואז יהיה ד' אחד ושמו אחד."

(אורות ישראל, א', ו')

תודה רבה!שורקת

קראתי ברפרוף ונשמע לי ממש מעניין, אדפיס את זה

 

מה בתכלס עושים כשזה תופס?

בכיף.קופקליפטוס

זה באמת מעניין מאוד!

מה הכוונה?

כשתכלס מגיעים רגעים כאלהשורקת

של עצבות וכו, איך מתמודדים?

כי זה משתק זה גורם לי פשוט להיות במיטה כל היום בלי לעשות כלוםם וגם אם אני יוצאת לאיזה מקום- אז הלב לא שם...

פשוט מחליטה!!גיטרה אדומה

את נותנת לעצמך כמה דק' לשקוע בעצמך ואז את מחליטה שזהו!!עכשיו את שמחה עד הערב!ואם ישלך דברים שאת רוצה להתבאס עליהם,תשאירי ללילה..

אני אישית חסידת חב"ד,יש את ספרי ה"אגרות קודש",לאידעת אם שמעת..זה מקבץ מכתבים שהרבי מליובאוויטש שלח לאנשים.אני ברגעי עצבות ובאסה(והיו מלאאא כאלה,אוכל להרחיב לך בפרטי..)פשוט פותחת ומה שיוצא,אני קוראת..זה נותן מלא כוח!!

בהצלחה נשמהה!!תזכרי תמיד שלאמשנה מה תעשי,תמיד תשארי הבת של אבא שבשמייםננה-בננה

דווקא אני מכירהשורקת

אפילו טוב, אתמול הייתי בשיעור של חבד. זו דווקא דוגמא טובה- השיעור עצמו היה מעניין וגם פגשתי חברה צתוקה שלא ראיתי המון זמן, וכשחזרתי הביתה אחרי שעתיים שוב אני על המיטה בוהה באוויר ואדישה...

אני חושב שזה מתחיל עוד מלפני שרגעי העצבות מגיעים:קופקליפטוס

המלחמה בעצבות היא מלחמה קשה. קשה מאוד.

הרבה יותר קל להיכנס לעצבות מאשר להישאר שמחים, לכן זה באמת מכריח מאמץ ומלחמה.

ולכן אני חושב שהמלחמה הזו צריכה להתחיל עוד לפני שנמצאים ב - 'מצברוח באסה'...

 

- הרבה פעמים העצבות מגיעה בגלל שאנחנו כל הזמן בתחושה שהשמחה היא אי שם בחוץ, ועסוקים ב'לחפש' אותה...

וכך כותב מו"ר הרב דוד אביחיל שליט"א (מח"ס 'תיקון המידות'): 

" "תַּחַת אֲשֶׁר לֹא עָבַדְתָּ את ד' אלוקיך בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב מֵרֹב כֹּל, וְעָבַדְתָּ אֶת אֹיְבֶיך..." (דברים כח, מז.)

 "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה." (תהילים צז', יא'.)

יש לדעת שהעצבות וכינוס הכוחות התמידי, נובעים מהמחשבה שהאושר שלנו מצוי מחוץ לנו! רק כאשר נדע שהאושר טמון בתוכנו, נוכל להגיע למידת השמחה, שהרי, הנשמה שלנו מצויה בתוכנו ולא מחוצה לנו: "המחשבה שהאושר תלוי במה שהוא חוץ ליכלתו של האדם, ממה שהוא חוץ להוייתו, וחוץ לרצונו, מחשבת פגול הוא, רשעות וסכלות היא מרופדת. והיא מעוררת את כל התכונות השפלות  וכל המידות הרעות שביסוד הרשעה, שכחת ד' וטובו, אורו וישעו, חכמתו חסדו וגבורתו. על כן ישרי לב שמחים תמיד, שמחו בד' וגילו צדיקים והרנינו כל ישרי לב." (אוה"ק ג, עמ קה.)"

 

- הרבה פעמים העצבות מגיעה בגלל 'חוסר מעש', כלומר - אדם שלא פעיל בקלות מגיע לעצבות. (לי אישית היו תקופות קשות שהייתי המון פעמים ב'מצבי רוח מבאסים', ושמתי לב שכאשר הייתי עסוק, פעיל, מתקדם, 'חי' - זה היה עובר..). כאשר האדם פעיל - זה נותן חיות! 

 

- מומלץ מידי פעם לנסות לחשוב על מהם הגורמים למצבי רוח האלה... (חוסר סיפוק עצמי? בילבול? ספקות? שאיפות שמעבר לכוחות?...)

 

 דרך אגב, אני באמת ממליץ ממש בחום ללמוד את הספר 'תיקון המידות'. זה כ"כ חשוב ובסיסי!

 
מעורר מחשבהשורקת

תודה. אנסה. גם "היערן" יכול להועיל?

'היערן' יכול להועיל גם בלי קשר... קופקליפטוס

סתם, פשוט אני לא זוכר במדויק אם הוא מתייחס שם לעניין העצבות, יכול להיות שכן.

אבל בכל מקרה - הוא מתייחס שם לעשרות נושאים חשובים ובסיסיים שכדאי וחשוב ללמוד...

זה אחד הספרים שאני מכיר שיש בו הכי הרבה נקודות חשובות...

ספר יפיפה ומומלץ בחום!

לחלטויןשורקת

חיוך גדול

נ.ב. כמובן שגם 'בצומת העולמות' מומלץ..קופקליפטוס


ממה שאני זוכרת שפעם קראתי אותושורקת

הוא היה לי קצת כבד, בשונה מהיערן

 

אגב,כדאי לך גם ללמוד את פרק כ"ו בתניאגיטרה אדומה

הוא מדבר בדיוק על השמחה,הוא מדהייםם!!

ישלי את הפירוש שלו את את רוצה

היzeevo
ניסית לחשוב עם עצמך למה את עצובה?
מה אין לח כח לעשות ?
מה חסר?
בדכ עצבות נובעת ממשהו, צריך לדבר עם עצמך כדי לדעת ממה
ממש ממש מזדהה ומכירה!*אור קטן*

ממש!!

@קופקליפטוס תודה, עזרת לי!

בשמחה! אשריי...קופקליפטוס


מותק את שאיכפת לך!!להיות בשמחה!!!

אני לא אחת שיודעת לעזור בכתיבה, מחילה.

מברכת אותך שתצליחי לעשות את הדבר הנכון וה' יתברך ינחה אותך!!!

אוהבת המון המון המון

מוזמנת לאישי

תודה מתוקה!שורקת


ואו אני במצב מאוד דומה....רבקי למברג

רק לצערי או לא לצערי אני כבר ממשתי הרבה מהרצונות האלו...אפאטי

אזרעיה =)

עוד לא מאוחר... תחשבי מה באמת חשוב לך בחיים ומה רק מגיע  מהיצר הרע שרוצה להפיל אותך ולגרום לך אח"כ סבל.

תהיי חכמה, אל תפלי בשטויות שלו. תהיי גיבורה אחותי!

החיים עוד לפנייך, את תחליטי איך הן ייראו. וגם איך העולם הבא שלך ייראה..

ממ טוב זה קצת פחות פשוט ממה שאת חושבת אבל תודהרבקי למברג
אני מבינה שזה לא פשוטרעיה =)

אבל בכל זאת. יש לך דרך לצאת מזה ולהיות מאושרת באמת ושלימה עם עצמך

לא בקטע תודהרבקי למברגאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך