שאלה בקטע של צניעותים אדיר
מותר לבן לגעת בשיער של בת? קיים על זה איסור או משו?

סתם לדעת..
מה ההבדל בין זה לכל נגיעה אחרת?אדם חביב סך הכל
אסורה נגיעה של חיבה, ונגיעה בשיער היא נגיעה של חיבה...
או שלא הבנתי את השאלה נכון...
אני לא יודעת מה ההבדל... בגלל זה שואלתים אדיר
וסתם נגיד כי נתקע למישי משו בשיער והוא בא לעזור
הבנתי אותךמיכלייי

פעם הסתבך לחברה שלי כמו משחק של סקוצ'ים עגולים דוקרניים והסתבך לה בשיער 

כולם ניסו לעזור 

וכן נגעו לה בשיער היו שם גם בנים 

זה לא מתוך חיבה!!

מסכנההה עד שהוציאו לה בסוף כולם התייאשו ואבא שלה ישב עם דוקים מברג כל משהו שלא תחשבו להוציא לה את זה ..

תבעו את היוצרים של המשחק הזה הרבה גני ילדים שזה נתקע לילדים בשיער והיו צריכים להסתפר 

 

קיצר זה לא מתוך חיבה 

 

בתור מה?ניגון הלב
ספר שעושה לה תסרוקת? עדיף שלא ולקחת ספרית
מושך לה בצמות? שיתבגר
סתם ככה? זה נגיעה של חיבה השיער הוא חלק ממך אזזז אסור
תשובה לשאלה שלךדיטש

כן. יש בעיה לבן לגעת בכל חלק של בת. אפילו לבן עם כפפות אסור לגעת בבת עם מעיל (והפוך).

זה מה שאני יודעת.

אני ממליצה לך שאם זה ממש חשוב לך שתעשי שאלת רב.

תודה לכולם! הצלחתם לעזור ים אדיר
באותו עניין,מילי דשטותא

סתם מעניין אותי,

חצאית? (נפנף כזאת, שלא מרגישים את הגוף) 

ולבת,

בציצית? 

לא מתוךחיבהמילי דשטותא


לא. לא נוגעים. זה כמו העיקרון של השיערנפש חיה.
(אהלן. אהובים. תהיו בטוב!)
ופה נשאלת השאלהניגון הלב
איך הגיע לחצאית?!😮
לוידת, זה גם לא באמת משנה לי התשובה, סתם שאלתימילי דשטותא

יושבים לשחק עם בני דודים והעודף בד בחצאית גולש הצידה.. לוידת מה.. סתם שאלתי על העיקרון..

 

*אל תחשבו שלפי מה שאומרים פה אני קובעת לעצמי הלכות, יש לי רב..

 

 

אה נו קורה ניגון הלב
לפעמים באירועים יש לי שמלדה עם מלאמלא חצאיות קורה שבטעות הופכים אותם לכיסא
אסור לגעת ואסור להתסכל, אלא אם כן הם נשואיםאוויל מחריש

(וגם אז לא תמיד מותר לגעת...)

מה הבעיה בלהסתכל על שיער של בת?ים אדיר
צניעות והנאה מההסתכלותאוויל מחריש

ההלכה היא שנשים נשואות מכסות את שיערן מכיוון שבנושא הצניעות שיער הוא משמעותי יותר מאשר ציפורן לדוגמה וגם לרווקות יש הלכות לגבי שיער כמו הליכה עם שיער אסוף לדוגמה.

באופן כללי אסור לבנים להסתכל על בנות אם ההסתכלות היא לצורך הנאה, אפילו על ציפורן, קל וחומר שיער.

אווקיים אדיר
מה???זוהרת בחושך
אתם לא חושבים שאת מקצינים?
לא, איסור נגיעה זה הלכהאוויל מחריש
וב״ה יש המון הגיון בהלכה הזאת.
אוקיי סבבהזוהרת בחושך
אבל נו בחייאת למה אי אפשר להיסתכל למישי על השיער?!
זה נראה לי כבר לא אנושיות מרוב כל הכללים האלא
כשמישהי תיאנס או תיפגע בגלל אי שמירה על הכלליםנפש חיה.
זה גם יהיה לא אנושי?!


כל דבר שמהווה גורם מושך כלפי הבת
עלול לגרור הרהורים
שמביאים לפעמים לסכנה של מעשים לא טובים (בלשון עדינה)כלפיה.
כדי לשמור על כבודה וצניעותה של בת ישראל
תיקנו חזל כללים וסייגים (גדר, מעקה, כמו המעקה שלאחר השוליים בכבישי שמונע הידרדרות הרכב)
כללים אלו מובנים ונועדו למנוע מכשלות.
הניסוח לרוב מיועד לבנות, אך לפעמים יש והם מופנים לגברים אנשים כאחד.


הנסיון מראה שמי שלא שומר אותם - עלול להינזק.
עכשיו אתה מאשים בנות בזה שאנסו אותן?ניגון הלב
באונס/הטרדה יש רק צד אחד אשם וזה הצד המקיים!
לא משנה איך היא לבושה זה לעולם לעולם לא נותן אישור להתקרב אליה (הנה גם במגזר החרדי והדתי יש)
אני בת. ולא האשמתינפש חיה.
הצגתי בחלק מדבריי מצב קיים
ו"פרצה קוראת לגנב" בדרך כלל...
וואלהניגון הלב
אז פרוצה קוראת לאנס?
הוא זה שצריך לעבוד על עצמו זה לא בעייה שלה מותר לי ללכת ברחוב בלי לחשוש הוא זה שצריך לחשוש
נכון שעל בנות חשופות יסתכלו יותר אבל זה לא נותן לגיטימציה
אגב לצערנו אחוזי האונס במגזר הדתי/חרדי שווים לאחוזי האונס במגזר החילוני ככה שגם אם תלכי מכוסה מכף רגל ועד ראש את לא מוגנת יותר ממי שתלך בגופייה ומכנסיים
נכון. אבל זהירות צריכה להיותנפש חיה.
בשביל מה לגדר את המדורה באבנים? ולהביא דליי חול ומים בצד?
לא מספיק שאנחנו פוקחים עין?


ד"ל.
לילה טוב.
אין קשרניגון הלב
שוין. אני לא מתווכחת. הבוחר יבחר.נפש חיה.
מאמינה שהקדוש ברוכו לא סתם נתן לנו חכמים שייגזרו תקנות וכללים.
התקנותניגון הלב
שונות בכל מקום יש כאלה שגידו חצאית עד הברך ויש שיגידו עד הקרסול יש שיגידו חולצת צווארון ויש שיגידו מפתחות צרוואר בתכל'ס זה תלוי בנו ובסביבה
בקיבוצים דתיים מסויימים מאוד נפוץ ללכת עם מכנסיים וקצת ינעצו מבטים בלובשת חצאית מהפליאה
גם לבנים יש הלכות צניעות מחמירות משום מה רובם מתעלמים מזה באלגנטיות וממשיכים להטיף על צניעות לבנות (ראיתי במעיין אחד בנים של רב מסויים שמדבר המון על צניעות כנראה הוא שכך להגיש לבנים שלו)
אגב: ברוך הוא ;)
נכון. זה נקרא מנהג המקוםנפש חיה.
ונכון בהחלט שהלכות צניעות נוהגות גם לבנים....





בכלל
צניעות זה לא רק בלבוש.
האמת שלא...אוויל מחריש

ההלכה היחידה שקשורה לצניעות בלבוש לגברים זה לשים כיפה (מלבד הלכות תפילה וכו'), מעבר לכך כל השאר זה רק מצד כבוד עצמי והנהגה טובה והבעייתיות בדבר פחותה לאין ערוך. אשמח אם תוכלי להפנות אותי למקורות בעניין אבל לעת עתה זה המצב.

כמובן שמן הראוי מבחינת מידות שגם גברים יתלבשו בצניעות... והעיסוק כאן זה בלבוש, המובנים האחרים של צניעות שייכים לכולם... (וכנראה שלאישה יותר מאשר גבר...)

וול יש עודניגון הלב
משום מה נוח להרבה בנים להתעלם מזה (ע''ע מעיינות בחופש) אין לי זמן כרגע לחפש מוזמן לבדוק בעצמך
מלבד זאת שמשום מה לרבנים נוח להתעלם מזה ולכן רובם הגדול לא כותבים
מן הראוי לא לזרוק האשמות על כלל גדולי התורהאוויל מחריש

חיפשתי ולא מצאתי, הסיבה לכך היא שצניעות בלבוש שייכת פחות אצל גברים מנשים בדומה ללימוד תורה אצל נשים, זה מאוד חשוב להיות צנוע, אבל זה לא חיוב הלכתי.

לא הכללתיניגון הלב
זה בהחלט חיוב הלכתי ולא קשור למעלתו הרוחנית של האדם פשוט מאוד נוח להתעלם מזה
יש מקור לכך?אוויל מחריש

כל עוד את לא מביאה מקור את לא יכולה לטעון כך...

אתה מוזמן לחפש אני לא ויקיפדיהניגון הלבאחרונה
יש בהחלט מקורות לכך אין לי זמן לחפש לך יש כאלה עסוקים
אני יודעת שדווקא כן יש הלכות צניעות לבניםים אדיר
הרבה פעמים לא מבינה כל מיני דברים שהם עושים כשהם נוגדים את עניין הצניעות שת'כלס לגמרי קשור גם אליהם...
וסתם עוד נקודה- גם שמירת עיניים - כמו שלבנים יש, יש גם לבנות על הבנים. זה משו שמתעלמים ממנו בדרך כלל,אבל בהחלט קיים.
וגם לא רק על הבניםנפש חיה.
גם בת צריכה להיזהר מספרים או סרטים או כל דבר לא צנוע שיכול לפגום בתום של נשמה הטהורה שלה.
כן, גם זה ים אדיר
קשור, לא באותה מידה...אוויל מחריש

שמירת העיניים לבנות זה דיון בפני עצמו וגם בו יש פחות בעייתיות אצל נשים.

ובאופן כללי שלא תהיה אי הבנה, צריך לשמור על טהרה וקדושה ולשאוף כמה שיותר גבוה, אבל לא ניתן לעוות את ההלכה לחומרה.

דווקא משמירת עיניים לא מתעלמיםניגון הלב
אצל בנים פשוט היצר יותר חזק אז יותר מדברים איתם על זה אני יכולה לומר שאצלנו לימדו על שמירת עיניים ושמירת הנפש
למה את כל כך רוצה שבנים יסתכלו עלייך?אוויל מחריש
לעניות דעתי עצם הרצון שלך שיסתכלו לך על השיער מחזק את העניין.
התורה היא מעל הטבע האנושי הרגיל... ואחרי שמתרגלים זה לא בעיה...
מה??!זוהרת בחושך
באנה בנאדם, הוצאתי לי מילים מהפה. כפשוטו.
לא אמרתי מילה שאני רוצה בזה,
רק שבחיים לא שמעתי שלהיסתכל זה אסור..
אז התפאלתי זה היה נישמע דיי מוזר
אבל אוקי, כל הכבוד למי שמצליח. זה באמת מדהים. מעריכה והכל


מחילה ככה זה היה נשמע לי...אוויל מחריש
מחול לך תמיד אל דאגהזוהרת בחושך
מה הבעיה של הציפורן ?ליידי מאדם מיס

זאת אומרת - מה כל כך מהנה בהסתכלות  על ציפורניים ? 

זו דוגמא אפילו לדבר קטןנפש חיה.
כפי שנפש חיה ענתהאוויל מחריש
אבל זה תופס לגבי כל דבר שיש הנאה בהקשר הנ״ל לדוגמה בושם של אישה (אפילו אם זה לא עליה וכן בגדים כמדומני)
נכון.נפש חיה.
בגדים באופן כללי נזהרים בגלל צניעות.
כשהאישה עם בגדים / בושם בהגזמה, כך שמושכת תשומת לב -
אנחנו בבעיה...
אני חושבתזוהרת בחושך
שאם זה לא מקטע של לגעת בקטע של ללטף או לאהוב אז אין בעיה.
אבל לוידעת מה ההלכה אומרת עלזה
אם זה בטעות אז אין בעיה ואם זה לא אז זה חיבה לא?dror7777


ממליץ לך לברר את הנושאאוויל מחריש
זה תלוי מה המטרה של הנגיעה אך המגמה היא שתמיד עדיף לא לגעת.
אין הבדל . גוף הוא גוף, לא משנה לאיזה חלק בו מתייחסים.נפש חיה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך