ראש הממשלה אהוד אולמרט פתח את ישיבת הממשלה בדברי תנחומים למשפחות ההרוגים בטבח בישיבת מרכז הרב. "המחבל לא הגיע לישיבת מרכז הרב סתם כך בנסיון למצוא מקום לפיגוע", אמר אולמרט.

לדברי ראש הממשלה, "ישיבת מרכז הרב אינה עוד מקום בירושלים, זו ספינת הדגל של הצינות הדתית, זה המקום ממנו יצאו גדולי החולמים וגדולי הלוחמים של ישראל". למדינת ישראל יכולת של מענה לכל האיומים, הוסיף ואמר.

כתבנו מוסר כי פעילי 'חזית יהודית' יצאו הבוקר בשעה 11:00 מטיילת ארמון הנציב בירושלים לסוכת האבלים למחבל שביצע את הטבח בישיבת 'מרכז הרב', בכפר ג'בל מוכאבר, על מנת לפרק אותה. אך עוכבו לחקירה בידי המשטרה.
איתמר בן גביר, מראשי התנועה, אומר לערוץ 7 כי "רק בישראל יכול להיות מצב שבו עומדת סוכה המפארת רוצח שעשה מעשי פשע נתעבים כלפי העם היהודי, אפילו בירדן הסירו הסוכה. אם המשטרה לא עושה זאת נרים אנחנו את החוק מהרצפה".

בתוך כך פנה ח"כ גלעד ארדן (הליכוד) למפכ"ל המשטרה ולשר לבטחון פנים בדרישה לפרק לאלתר את סוכת האבלים של משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב. "לא יתכן שממשלת ישראל תאפשר לחלוק כבוד בשטחה לרוצח שפל ובזוי, ולעטר כבוד זה בדגלי חמאס וחיזבאללה הקוראים להשמדתה", אמר ארדן.

כזכור, אמש הקצתה המשטרה כוחות לפינוי נקודת הישוב "גבעת האור" שליד בית אל, במטה 'חומש תחילה' מחזקים את השוהים במאחז 'גבעת האור' הסמוך לבית אל וקוראים לפעילים לחזור ולבנות מחדש עוד הלילה. "מברכים אותם על חשיפת פרצוף הממשלה, שבזמן בו סוכת האבל של מבצע הטבח במרכז הרב מתנוססת באין מפריע בלב ירושלים היא מקצה את כל כוחותיה למאבק דוקא באזרחיה בוני הארץ".

מסע ההלוויה:  השמונה נהרגו כשגמרא לפניהם

מרכז הרב: נמשיך בדרכנו ללמוד וללמד

"קצת אחרי חצות הודיעו שהיה זיהוי ודאי" - סיפורו של יהונדב חיים הירשפלד

"נשים בירוק": הנקמה - הקמת 8 ישובים

יצחק דדון ירה במחבל - עדות

שמונה בני אדם נרצחו בישיבת מרכז הרב

דברי אולמרט בתגובה לפיגוע אמש