סודני בדרום
סודני בדרום

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) יערוך ביום ראשון הקרוב סיור בערד, בעקבות התרבות התלונות של תושבי העיר והסביבה על ההשפעה השלילית של אלפי הפליטים מסודן.



בערד שוהים כיום כ- 1300 פליטים, מרביתם מדרום סודן ואריתריאה, וכבר כיום הם מהווים כ 5% מהאוכלוסייה בעיר, וכבר הקימו בערד שתי כנסיות. לדברי התושבים בעיר, שהתלוננו בפני ח"כ אריאל, הרי שהעומס שמטילים פליטים אלו על מחלקות החינוך והרווחה של העירייה הוא בלתי נסבל, הם נוהגים לעשות את צרכיהם בפתחי הבתים והחנויות, והרגלי השתייה והבילוי שלהם עד שעות מאוחרות בלילה הופכים את חיי השכנים לגיהינום. התושבים מדגישים כי למרות שמדובר בשוהים זמניים, הרי שבינתיים הם תופסים מקומות עבודה רבים של צעירים בני העיר, הנאלצים לעזוב את האזור כדי לחפש עבודה.



כמו כן הדגישו התושבים את השתלטות הבדואים מהאזור על העיר, תוך עבריינות זעירה, הטרדת נשים ונערות ועוד. כמו כן, כתוצאה מעתירה לבג"ץ שהגיש הארגון הערבי עדאללה, בוטלו ההטבות במס שניתנו לערד, וכן הגדרתה כאזור עדיפות לאומית.



ח"כ אריאל, החבר ובעדת הכספים של הכנסת, ייוועד עם מנכ"לית העירייה לילך מור-גן, יסייר במרכז המסחרי, וייפגש עם אליעזר בר שדה המתמודד על ראשות העיר. כמו כן ייפגש אריאל עם חברי הגרעין התורני בעיר, ויגבש תוכנית עבודה למשיכת זוגות צעירים ואוכלוסיות חזקות לעיר, תוך מתן תמריצים ובעיקר הרחבת התשתיות והכבישים. אריאל מציין כי יש להרחיב את כביש באר שבע-ירושלים, ובאר שבע-ערד. כביש זה מסוכן במיוחד בגלל מספר תאונות קטלניות, וכבר הוחלט בעבר על הרחבתו בעיקר בגלל העברת בסיסי צה"ל לנגב והגדלה משמעותית בנפח התנועה עליו.

אברהם (בייגה) שוחט, שר האוצר לשעבר, ממייסדי העיר ערד ומי שעמד בראש המועצה במקום במשך 22 שנה תקף בראיון לערוץ 7 בחריפות את מדיניות הממשלה המאפשרת לפליטים סודאנים להתמקם בערי הפריפריה. לדבריו מדיניות זו פוגעת באורח קשה וכמעט אנוש בערים וישובים כדוגמת ערד.

שוחט סבור כי "ממשלת ישראל שוגה שגיאה גסה בדרך טיפולה בפליטים מסודאן ומדרפור". הוא עורך חילוק בין פליטים פוליטיים המצויים בסכנת חיים, פליטים שיש לדבריו להגן עליהם ככל יכולתנו, לבין אותה קבוצה המצטרפת אליהם כשכל מטרתם היא כלכלית בלבד.

בדבריו מציין שוחט כי "כעם יהודי שחווה מעשי רצח, רדיפות ושואה לא נוכל להתעלם ממצוקתם של הנרדפים באמת אך באותם מבקשי עבודה יש לנהוג אחרת לחלוטין. בטיפשותה קבעה הממשלה שבין חדרה לגדרה אסור לאוכלוסייה הזו להיות. המשמעות היא שמראש נקבע שהאוכלוסייה הבעייתית הזו לא תגיע לאזור המרכז אלא לפריפריה".