חוששים מביקורת? וינשטיין
חוששים מביקורת? וינשטייןפלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה הגיש לועדת פרי המתכנסת הבוקר (שלישי) חוות דעת לפיה קיים קושי משפטי באישור הצעת החוק לפיה בני ישיבות ההסדר ישרתו שירות פעיל של 17 חודשים בלבד.

היועץ המשפטי ציין בחוות דעתו, כי מדובר באפלייה של תלמידי ישיבות ההסדר אל מול יתר תלמידי הישיבות אשר יחוייבו בסיומו של התהליך בשירות של שנתיים.

עם זאת קובע היועץ, כי יגן על הצעת החוק בבג"ץ וכי לפחות ב-4 השנים הקרובות, בתקופת ההסתגלות, ההסדר הקיים עדיין יכול לעמוד בתוקף זאת משום שחובת הגיוס הכללית עדיין לא תוחל בתקופה הזו.

עוד קובע היועץ בחוות הדעת, כי כל הוראות החוק הנוגעות להסדרים מיטיבים יותר עם הציבור החרדי, דוגמת דחיית גיל הגיוס מ-18 ל-21 והענקת האפשרות לבצע שירות אזרחי במקום שירות צבאי, צריכים להיקבע בהוראת שעה, זאת משום שיש בהם פגיעה בשיוויון.

בדיון בועדת פרי מסתמן, כי בהחלטת הממשלה בנושא יוכנס סעיף, לפיו בעוד 4 שנים יבחן מחדש אורך שירותם של בני ישיבות ההסדר, וזאת על מנת לאפשר ליועץ המשפטי להגן על סעיף זה בבג"ץ.

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אשר דרש בדיוני ועדת פרי להאריך את שירות בני ישיבות ההסדר לשנתיים, אמר לגלי צה"ל בתגובה לחוות הדעת, כי "מדובר באי שוויון בלתי סביר, ראוי לקבל הכרעה מיידית לגבי הארכת השירות של תלמידי ההסדר ל-24 חודשים".